MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 18. oktober 2007

Der bliver ikke tid til så meget træning i de kommende dage, så der skulle trænes igennem i dag :bigsmile:

Det blev til en gang styrke og Hardcore på Nørrebro. Jeg har ikke styrketrænet der før, men det var et fint sted :smile:

Havde jo læst, at der var nogle andre MOL’ere der ville dukke op, men det var nu ikke alle jeg spottede lige til at starte med. Bogs kunne jeg dog genkende, så hende fik jeg lige hilst på. Flere fik præsenteteret sig bagefter :bigsmile:

Godt at se, at du kom afsted alligevel - og fik givet den gas :firebounce:

Men kan jo også se, at der var massere af godt selskab... lidt øv, at jeg ikke kom afsted - med det der tidspunkt, det passer mig altså ikke godt :wink:

Og som SNF sagde til mig ”Jeg havde troet du var sådan ….. ahem….. lidt stor i det, og gerne ville tabe nogle kilo”.

DET ER JEG IKKE!!!! :laugh:

- Marianne.

:laugh:

...men nej, det er du ikke :wink::superman:

Link to comment
Share on other sites

Hey Marianne.

Dejligt med nogle kendte ansigter, dig iblandt :smile:

Klare fremskridt med kanonkuglen, vi skal lige have styr på den højre skulder...

Tak :smile:

Ja, jeg begynder da at kunne finde ud af lidt mere og fokusere mere på korrekt teknik mv.

Jeg må nok indrømme, at jeg har forsøgt at ignorere, at den skulder stadig er lidt irriteret efter træning så det må jeg hellere få gjort noget ved :dry: Det passer mig ikke særlig godt at skulle skåne den igen, men jeg ender jo også med at blive rigtig ked af det, hvis det bliver værre eller kronisk :unhappy::cry:

Er startet på ipren-kur i dag og skåne-træning og håber på det bedste :hands:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne,

Hyggeligt at hilse på i går :smile:

Håber vi ses til endnu en evil omgang på torsdag :superman:

Hej Anna

Ja, bestemt hyggeligt :smile: Du var let at kende, men har vist også været en af de flittige til at poste billeder i din log :laugh:

Som jeg lige har postet, så bliver jeg nok nødt til at skåne min skulder i det næste stykke tid, så jeg tror ikke jeg er klar til på torsdag, men du kan være sikker på, at jeg nok skal dukke op igen.

Det er jo dejligt med nogle stærke tøzer til HardCore :devil::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se, at du kom afsted alligevel - og fik givet den gas :firebounce:

Men kan jo også se, at der var massere af godt selskab... lidt øv, at jeg ikke kom afsted - med det der tidspunkt, det passer mig altså ikke godt :wink:

:laugh:

Jeg må jo bare begynde min sms-pression lidt tidligere på dagen, så du ikke når at få styrketrænet inden :wink::tongue:

Du skal da også være en HardCore-tøz :king:

Link to comment
Share on other sites

Hvaaaa' har du ligget helt stille i weekenden?! :poking: Eller har du ligget i? :4drunk:

:tongue:

Og jo, regner med Harcore tirsdag :wink:

Jeg har faktisk ligget meget stille i weekenden .... i Jylland, så der er ikke blevet trænet så meget :smile: Det blev dog til en tur i svømmehal, hvor jeg lavede:

4-6 baner svømning (kun vha. ben)

15+ min i spa

10+ ture i vand rutshebane :tongue:

2 * 5 min i sauna

Jeg bliver nok nødt til at melde mig ud af MOL-HardCore-seje-tøzer-klubben foreløbig :cry: Jeg forsøger igen at give min skulder så meget fred, at den vil samarbejde lidt bedre med mig i det lange løb :hands:

.... og så bliver tirsdag hviledag for mig... skal til koncert :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk ligget meget stille i weekenden .... i Jylland, så der er ikke blevet trænet så meget :smile: Det blev dog til en tur i svømmehal, hvor jeg lavede:

4-6 baner svømning (kun vha. ben)

15+ min i spa

10+ ture i vand rutshebane :tongue:

2 * 5 min i sauna

Jeg bliver nok nødt til at melde mig ud af MOL-HardCore-seje-tøzer-klubben foreløbig :cry: Jeg forsøger igen at give min skulder så meget fred, at den vil samarbejde lidt bedre med mig i det lange løb :hands:

.... og så bliver tirsdag hviledag for mig... skal til koncert :4jumpy:

Æææææv, ked af at høre at din skulder ikke arter sig.

Heal fast :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 21. oktober 2007

Kom hjem fra jylland og trængte bare til at forbrænde noget hjemmebag, kaffe og slik, så skyndte mig lige en tur til fitnessdk inden lukketid :bigsmile: Jeg var dog lidt under tidspres, så det blev til:

Opvarmning

Concept2, 1000 m, 4:06 min

Squat

6 * 51 kg

6 * 61 kg

6 * 61 kg

6 * 66 kg

Good mornings

8 * 41 kg

8 * 46 kg

8 * 46 kg

Walking lunges

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

Leg curl

10 * 45 kg

8 * 47.5 kg

8 * 50 kg

6 * 55 kg

Stiff legged Dead Lift

10 * 61 kg

10 * 71 kg

8 * 76 kg

Triceps kick back

10 * 9 kg

10 * 9 kg

Det var alt jeg nåede - men udmærket træning :smile:

Mave må jeg nå i morgen og biceps er pt. droppet pga. latterlig skulder :dry:

- Marianne :yo:

Link to comment
Share on other sites

Æææææv, ked af at høre at din skulder ikke arter sig.

Heal fast :bigsmile:

Thanks - jeg gør hvad jeg kan. Det er bare lidt svært når det bedste man kan gøre, er at gøre ingenting :dry:

Det er ikke blevet værre, men jeg håber jo egentlig, at jeg igen vil kunne træne max uden at skulle have små-smerter eller -irritation i den højre skulder....

Måske man endda skal konsultere en læge og høre hvad sådan en har at sige :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk ligget meget stille i weekenden .... i Jylland, så der er ikke blevet trænet så meget :smile: Det blev dog til en tur i svømmehal, hvor jeg lavede:

4-6 baner svømning (kun vha. ben)

15+ min i spa

10+ ture i vand rutshebane :tongue:

2 * 5 min i sauna

Jeg bliver nok nødt til at melde mig ud af MOL-HardCore-seje-tøzer-klubben foreløbig :cry: Jeg forsøger igen at give min skulder så meget fred, at den vil samarbejde lidt bedre med mig i det lange løb :hands:

.... og så bliver tirsdag hviledag for mig... skal til koncert :4jumpy:

:laugh: Lyder som en hård svømmehalstur :tongue:

Øv altså med den skulder, syntes da ellers du har passet godt på den, og lavet de der million-gentagelser øvelser. Håber snart den arter sig - men så er det jo godt at du kan spinne i mellemtiden :innocent:

...og styrketræne kan jeg se :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Thanks - jeg gør hvad jeg kan. Det er bare lidt svært når det bedste man kan gøre, er at gøre ingenting :dry:

Det er ikke blevet værre, men jeg håber jo egentlig, at jeg igen vil kunne træne max uden at skulle have små-smerter eller -irritation i den højre skulder....

Måske man endda skal konsultere en læge og høre hvad sådan en har at sige :unsure:

Du skal i hvert fald tage det rimelig seriøst :blink: , jeg taler af bitter erfaring :cry: God bedring :bigsmile:

Concept2, 1000 m, 4:06 min

Jeg ved ikke hvor godt roning er med din skulder :raisebrow: , måske vil løb eller cykling være bedre :bigsmile:

Hvem skal du i øvrigt til koncert med? :4band:

Nysgerrigpost-15167-1192994845.gif

Link to comment
Share on other sites

Thanks - jeg gør hvad jeg kan. Det er bare lidt svært når det bedste man kan gøre, er at gøre ingenting :dry:

Det er ikke blevet værre, men jeg håber jo egentlig, at jeg igen vil kunne træne max uden at skulle have små-smerter eller -irritation i den højre skulder....

Måske man endda skal konsultere en læge og høre hvad sådan en har at sige :unsure:

Sikkert ikke så meget...

Sørg for at få den ultralydsscannet, ellers kan du blive ved med at gå med en tvivlsom diagnose..

Jeg smider dig lige en pm :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du skal i hvert fald tage det rimelig seriøst :blink: , jeg taler af bitter erfaring :cry: God bedring :bigsmile:

Jeg ved ikke hvor godt roning er med din skulder :raisebrow: , måske vil løb eller cykling være bedre :bigsmile:

Hvem skal du i øvrigt til koncert med? :4band:

Nysgerrigpost-15167-1192994845.gif

Tak for omtanken :smile:

Jeg har også besluttet at tage det seriøst nu. Det skal bare væk nu :devil:

Jeg har egentlig ikke tænkt på, at roning kunne være et problem, da jeg er ret sikker på, at det ikke er bagskulderen der er noget med. På den anden side kan jeg jo lige så godt lave noget andet til opvarmning, så det tror jeg da jeg vil gøre næste gang. Jeg gør det egentlig bare for at få pulsen lidt op inden jeg går igang med styrketræningen, for jeg laver alligevel opvarmningssæt ved alle øvelser med meget lav vægt :smile:

Koncerten er med Brett Anderson, forsanger fra Suede. Jeg har tidligere været til flere koncerter med Suede og en enkelt med Brett Anderson og det har været nogle rigtig gode koncertoplevelser :smile: Denne gang er det dog siddende koncert i Vega, og jeg har læst, at eneste instrumenter er flygel og cello, så jeg er lidt spændt på, hvordan det vil fungere :unsure: Det er så også en del år siden jeg egentlig har lyttet til hans musik, så jeg ved ikke helt, hvad det er han kan finde på at komme med nu, men der er sikkert også noget af det jeg kender i forvejen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Øv bøv med skulderen. Healende tanker herfra :hippy:

Ud over det ser det da ganske godt ud med vægtene osv, selvom jeg selvfølgelig synes det er synd at C2'eren kun for lov at være opvarmning, når den nu kan være en killer-workout i sig selv. :devil:

Ha' en god koncert også :strat:

Link to comment
Share on other sites

Øv bøv med skulderen. Healende tanker herfra :hippy:

Ud over det ser det da ganske godt ud med vægtene osv, selvom jeg selvfølgelig synes det er synd at C2'eren kun for lov at være opvarmning, når den nu kan være en killer-workout i sig selv. :devil:

Ha' en god koncert også :strat:

Tak, tak og tak :smile:

Du har ret i det med C2'eren. Jeg er jo lige blevet gjort opmærksom på, at det er nogle udmærkede tider/distancer jeg laver, så det kunne jo egentlig være meget sjovt at gøre lidt mere ud af det. Jeg vil tro, at det er en fordel med højden, da man kan lade benene tage en større del af trækket, end hvis man har korte ben :unsure: Selvfølgelig hvis man har stærkere ben end overkrop :wink:

Følger du et program når du roer? Jeg har set, at du skriver noget med rowing-man uge ....

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne :flowers:

Jeg synes din træning ser rigtig flot ud. :1356: Der er sgu noget Strong-Woman-Power i dig. :4flex: :w00t:

Ang. din skulder er det så i selve skulderleddet eller er det mere en stikkende smerte der går ned langs overarmen. Fra skulderens yderside og ned til biceps yderside? Svært lige at forklare med ord. :blush: Måske det så er noget irritation af biceps-hæftningen. Jeg døjer selv en del med det. :unhappy:

God bedring med det. :smile:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 22. oktober 2007

I sikker forventning om, at jeg skulle til cycling mødte jeg op i adelgade kl. 16.45. Der var mange tilmeldte, så jeg kom på venteliste :dry: Det plejer dog ikke være noget problem, så jeg klædte om og stillede mig op og ventede. Til min glæde kom Candygirl hen og ventede sammen med mig, da også hun var på ventelisten :smile:

Desværre gik det sådan, at hun fik en billet og jeg gjorde ikke :omg::unhappy::crybaby::cry3::cry::4goodbye:

Så kan jeg lære at tilmelde mig i bedre tid. Men i dag sad jeg på arbejdet og vi havde ikke internet adgang hele eftermiddagen :4jumpy: :4jumpy: Det burde være grund nok til at give alle medarbejderne fri. Jeg kunne jo hverken chekke min private mail-account, gå på MOL, tilmelde mig time i FDK, holde øje med nyheder og hvad man nu ellers får sådan en arbejdsdag til at gå med.... :tongue:

Så måtte jeg jo finde på noget andet træning :smile: Det blev til

20 min cross trainer

Lateral Flexion

10 * (H + V)

10 * (H + V)

10 * (H + V)

Weighted back extension

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Phew... kunne godt mærke, at jeg også havde trænet lænd i aftes :smile:

Weighted Crunches

10 * (M + H + V) * 10 kg

10 * (M + H + V) * 10 kg

10 * (M + H + V) * 10 kg

Lying straight leg raise

10 * 6 kg

10 * 6 kg

8 * 6 kg

Håndvægt mellem knæene :tongue:

25 min "sofa" cykel

Jeg ved ikke lige om den har et andet navn :unsure: Den brændte helt vildt i forlåret. Jeg er ikke helt sikker på, om det var pga. træningen i aftes, eller om det er stillingen der gør, at man kun bruger forlåret. Der er ikke mulighed for at trække pedalerne rundt, da der ikke er remme på.

Grundig ddstrækning

Det var den omgang. Lidt anderledes træning, men jeg blev da godt varm og kan mærke, at jeg er godt træt i mave og lænd :wub:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Tak, tak og tak :smile:

Du har ret i det med C2'eren. Jeg er jo lige blevet gjort opmærksom på, at det er nogle udmærkede tider/distancer jeg laver, så det kunne jo egentlig være meget sjovt at gøre lidt mere ud af det. Jeg vil tro, at det er en fordel med højden, da man kan lade benene tage en større del af trækket, end hvis man har korte ben :unsure: Selvfølgelig hvis man har stærkere ben end overkrop :wink:

Følger du et program når du roer? Jeg har set, at du skriver noget med rowing-man uge ....

Til at starte med roede jeg jo bare lidt på må og få, men så synes jeg der skulle lidt system i det - i hvert fald nogle af dagene.

Så jeg lod mig kraftigt inspirere af "Running Man"-artiklen (http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=459414) og omdøbte den til Rowing Man. Meget originalt, ik'? :laugh:

Jeg laver good shape-udgaven i det første skema, hvor 400m løb så er skiftet ud med 500m roning.

Som der står i artiklen vil man typisk kun lave det 1-2 dage om ugen, så det gør jeg, og ror så ellers bare 2000+ meter som jeg nu lyster de andre dage.

Og du har nok helt ret i at lidt lange stænger næppe er nogen ulempe. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 22. oktober 2007

I sikker forventning om, at jeg skulle til cycling mødte jeg op i adelgade kl. 16.45. Der var mange tilmeldte, så jeg kom på venteliste :dry: Det plejer dog ikke være noget problem, så jeg klædte om og stillede mig op og ventede. Til min glæde kom Candygirl hen og ventede sammen med mig, da også hun var på ventelisten :smile:

Desværre gik det sådan, at hun fik en billet og jeg gjorde ikke :omg::unhappy::crybaby::cry3::cry::4goodbye:

Ja, det var noget skidt noget - og der var jo en del der ikke fik plads :unhappy:

Kan oplyse, at jeg har tilmeldt mig de næste fire mandage + eventet søndag d.4 :bigsmile:

Så kan jeg lære at tilmelde mig i bedre tid. Men i dag sad jeg på arbejdet og vi havde ikke internet adgang hele eftermiddagen :4jumpy: :4jumpy: Det burde være grund nok til at give alle medarbejderne fri. Jeg kunne jo hverken chekke min private mail-account, gå på MOL, tilmelde mig time i FDK, holde øje med nyheder og hvad man nu ellers får sådan en arbejdsdag til at gå med.... :tongue:

Det der... ved jo slet ikke hvilke ord man skal bruge om det... det, det er jo nærmest forrykt :crazy:

Men jeg er glad for at du overlevede dagen trods alt a030.gif:cheer:

Så måtte jeg jo finde på noget andet træning :smile:

Godt at du fandt på noget andet fornuftigt, nu du alligevel var der :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne :flowers:

Jeg synes din træning ser rigtig flot ud. :1356: Der er sgu noget Strong-Woman-Power i dig. :4flex: :w00t:

Ang. din skulder er det så i selve skulderleddet eller er det mere en stikkende smerte der går ned langs overarmen. Fra skulderens yderside og ned til biceps yderside? Svært lige at forklare med ord. :blush: Måske det så er noget irritation af biceps-hæftningen. Jeg døjer selv en del med det. :unhappy:

God bedring med det. :smile:

- Pia (Bambi)

Hej Pia

Tak for komplimenten :blush:

Og i høj grad i lige måde :smile: Jeg er virkelig imponeret over, hvor stærk du er.

Ang. Skulderen, så er det nærmest en stikkende smerte, der kan gå ned i overarmen. Det er ikke nogen uudholdelig smerte, men nærmere en irritation. Jeg sover dog ikke på den side for tiden :wink: Jeg tror også det er biceps-hæftningen.

Jeg har i dag fået en henvisning til Fysioterapeut. Det kunne heldigvis klares over telefonen, så nu ser jeg frem til en diagnose, så jeg kan behandle den optimalt. Det kan godt være at hvile er godt, men måske er der nogle øvelser eller andet man kan gøre...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share