Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Bænkpres - 8x60kg, 6x90kg, 3x100kg, 1x120kg, 1x130kg, 1x140kg, 6x120kg, 9x110kg, 6x100kg

Incline bænkpres - 8x70kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x80kg

Dumbell pullover - 8x34kg, 8x40kg, 8x44kg.

Plate Raise - 3sæt x 10reps med 20kgs skive

Dips - 1sæt x 8reps med 10kg i bæltet

Jeg har drukket tæt torsdag, igår og skal også på vognen igen idag, og det kunne altså godt mærkes på træningen :retard: Jeg tror faktisk ikke at jeg var blevet helt ædru da jeg var nede og træne, og min makker kunne også sagtens se det på mig :blink: Min makker havde tilgengæld en rigtig god dag, hvor vægtene bare fløj op, så da han tog 135kg i bænkpres, så blev jeg jo lige nød til at tage en enkel med 140kg ;) og den var altså også ret tung :o

Nå, men jeg har også kørt tung bænkpres 3 gange i denne her uge, så jeg tror at pattøjet har godt af et par dages hvile :)

Link to comment
Share on other sites

Squat - (8x60kg, 3x100kg, 3x120kg), 5sæt x 5reps med 130kg

Bænkpres - 8x70kg, 8x80kg, 3x100kg, 1x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 1x130kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg.

Bordpress med pause (10cm, Lige omkring mit sticking point) - 2x110kg, 2x110kg, 1x120kg, 1x120kg.

Military Press - 8x50kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg

French press - 8x40kg, 8x50kg, 8x50kg

Skrå bænk mave - 1sæt x 20reps

Jeg var ved at komme for sent til træning, og min makker havde lidt halv travlt idag, så jeg hoppede direkte på squatten med halvtrætte ben efter en 5-6kilometers cykeltur i fuld fart ned i centret.

Det gik alligevel rigtigt fint :) Der blev igen idag smidt 5kg ekstra på stangen, så mit lille 5x5 projekt i squat skal nok give pote i sidste ende :)

Bænkpres blev i dag kørt med submaksimale vægte med fokus på fart og teknik. Dog skulle jeg lige ha en singel på 130kg som var supernem.

Bordpresses var lidt af et forsøg, da det faktisk er første gang at jeg kører øvelsen. træklodsen jeg brugte var ikke andet end ca. 10cm høj, så det passede faktisk rimeligt godt med mit sticking point. Dog betyder det også at jeg ikke kommer til at løfte supertungt med denne træklods.

Military presses og french press blev kørt som hypertrofi træning for Triceps og skuldre, og efter dette var der ikke meget krudt tilbage i mig :)

Link to comment
Share on other sites

Close grib bænkpres - 10x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 1x130kg, 1x142,5kg(Ny PR :devil: ), 2x130kg

Bænkpres - 6x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg (De fløj bare op :devil: )

Incline dumbell press - 8x32gs, 8x38kg, 6x44kgs, 8x34kgs

French Press - 3sæt x 10reps med 50kg

Dødløft - 10x70kg, 6x110kg, 1x150kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 10x150kg

Dumbell Laterels - 3sæt x 8-10reps med 12-14kgs håndvægte

Rear laterels - 3sæt x 8reps med 8kgs håndvægte

Dumbell curls - 3sæt x 5-12reps med 14-26kgs håndvægte

Mave på bænk - 3sæt x 6-30reps

En helt igennem perfekt træningsdag idag :) Jeg fik endeligt 142,5kg i closegrib bænkpres, og det indikere at min almindelige bænk også er ved at være oppe at kører igen :)

Bagefter min nye PR skulle jeg lige kører noget alm bænk, og efter at jeg var havde kørt et par sæt kom der også rigtigt meget fart i de 100kg. Ingen problemer der!

Incline press og French press er der ikke så meget at sige til, og så fik jeg endeligt kørt noget ordentligt dødløft. Det kørte nogenlunde, ja faktisk godt hvis man skal tage i betragtning at jeg havde kørt en masse hård træning forinden :)

Alt i alt en rigtig god træningsdag, og nu ser det endeligt ud til at det begynder at gå frem i bænken. Tricepsen er ihvertfald ved at være up to Date ;) :)

Link to comment
Share on other sites

Du er ved at være en pænt stærk bænker..... :devil:

Flot fremgang ihvertfald! Så lige at du prøvede de 142½kg for ca. 14 dage siden hvor du missede, så er det lækkert lige at naile den idag.... "Grats"!

Også nogle vilde incline DB presses du fyrer af! :blink:

Link to comment
Share on other sites

MASS<< Mange tak! Jeg er ret glad for min close grib bænkpres, men jeg synes nu ikke jeg er overdreven vild i incline dumbell bænkpres. Du tager da efterhånden mere end mig, men eller tak for rosen :)

Men du er jo også ved at være en Nasty fætter!!

Lawman<< Altid rart med noget ros fra en rigtig fæstningsdreng :)

Link to comment
Share on other sites

Squat - (10x60kg, 6x90kg, 3x110kg), 5x135kg, 5x135kg, 5x135kg, 5x135kg, 3x135 :retard:

Stifflegged deadlift - 10x60kg, 8x90kg, 6x110kg

Speed Bænkpres - 10x60kg, 8x80kg, 1x110kg, 1x110kg, 1x120kg, 1x125kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg

Cabel Rows 4sæt x 10reps

Ab Weel - 3sæt x 10reps

Incline bænkpres - 2sæt x 6-10reps med 60kg

Jeg kørte videre med mit 5x5reps squat projekt igen idag, og igen blev der smidt 5kg mere på! Det viste sig dog at være for tungt i sidste sæt! Jeg var simpelhen færdig :retard:

Men på trods af dette blev det en god gang squat træning! Jeg stopper dog min 5x5rep progression i squat og sætter rep antallet ned til 2-3 stykker næste gang. Så må vi se hvad der er kræfter til :)

Bænkpressen led under den hårdesquat træning, så der var ikke så meget fart i reppene idag.

En udemærket træning dag :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Onkel troels - Angående øgning af styrke i forsiden af skulderen, vil jeg anbefale tunge dips, i stedet for Military press.

Mine erfaringer med military press, siger mig at det er en elendig skulder øvelse, og at triceps gør lidt for meget af arbejdet. Til gengælde belaster dips skulderen rigtig meget ,især i buden hvilket øger styrken markant? Det er bare et hint ;)

Tillykke med 142,5 kg i smal bænkpres :devil:

Link to comment
Share on other sites

Angående Dips så er det da helt sikkert en rigtig god øvelse, som som du selv sig også belaster forsiden af skulderen rigtigt meget.

Men at den er bedre til at træne forsiden af skulderen (M.Deltoideus Anterior) tvivler jeg stærkt på!! Dips er vel primært en triceps øvelse, så argumentet med at militærpres går for meget, forholdsmæssigt i tricepsne synes jeg ikke helt holder ;)

Jeg er desuden rigelig stærk i dips, mens mit overhead pres ikke er noget at råbe hurra for :(

Eksempelvis har jeg kørt 6-8reps i dips med 60kg i bæltet plus kropsvægte på 92kg, mens jeg ikke kan presse 80kg over hovedet bare én gang, så jeg føler at det er en god ide at få trænet noget overhead presses for at udligne styrke forskellen :)

Men ellers er jeg enig i at Dips er en god øvelse, som hjælpeøvelse for bænkpres. Foriøvrigt er det først for nyligt at de har fået en bælte, så man kan fyrer en ordentligt røvfuld kilo på :devil:

Tak, for rosen :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Helt enig at dips er kanon! Men det kan dog bare kom til at gøre avs omkring maven! Når vægtene ryger i vejret :retard: Men military press skal ikke glemmes, den er trodsalt min 4 favorit øvelse :)

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 10x60kg, 6x80kg, 3x100kg, 3x110kg, 1x130kg, 1x150kg :bigsmile: , 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg

Flat dumbell press - 8x38kgs, 6x40kgs, 6x40kgs

Dumbell Laterels - 3sæt x 10reps med 12-16kgs håndvægte

Dips - 3sæt x 10reps med 25kg i bæltet

Dødløft - 10x60kg, 6x110kg, 1x150kg, 2x200kg, 2x200kg, 2x200kg

Bend over Rows - 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 12x60kg, 12x60kg, 12x60kg

Dumbell Sidebend - 3sæt x 12reps med 40kgs håndvægt

Mave - 1sæt x 20reps

Der var rigtig god fart på de 130kg i bænken idag, så jeg ville lige prøve at udligne min rekord og det lykkedes :) Omend at den var rigtig hård! Der var ikke til 2,5kg mere idag!

Jeg kørte nogle tunge 2ere i dødløft og det var helt godt at få kørt tungt i dødløft igen :)

Ikke så meget andet at sige end at formen er god for tiden, og at det tegner godt til ER-Equitment.

Mit eneste problem er min manglende erfaring i at bænke med bænktrøje, og jeg har faktisk slet ikke lyst til

at øve mig i min makkers trøje da det giver nogle rigigt dybe sår som tager lang tid om at hele op :retard:

Jeg prøver for tiden at skaffe mig en Titan Fury, der efter sigende skulle være knap så slem til at lave sår under armene, da stoffet er lidt tykkere og den derfor ikke gnaver helt så dybt ned i huden!

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Pull ups - 3sæt x 8reps

Bænkpres - 10x50kg, 6x90kg, 3x110kg, 3x130kg, 3x140kg(NY 3RM :devil: ), 3x130kg, 17x90kg

Dumbell Laterels - 3sæt x 8reps med 15kgs håndvægte

Dumbell triceps extension - 3sæt x 8reps med 15kgs håndvægte

Chrunches - 1sæt x 100rep

Chin ups - 1sæt x 10reps

Jeg trænede idag i mit kollegies motionscenter, og da jeg kom derned var bænkpressen optaget af 3 andre gutter, så jeg kørte noget chin ups mens de blev færdig med bænken.

Bænkpres kørte helt ufatteligt godt idag :devil: :) Der var vildt meget fart på stort set alle rep, og det blev da også til en ny 3RM med 140kg :) 3rep med 130kg idag var ren smør, så jeg ville lige se om jeg kunne slå min gamle rekord med 17rep med 87kg. Jeg fik 17rep med 90kg men jeg må indrømme at jeg gerne ville ha slået Søren W's rekord, men blev det desværre ikke til ;)

De 100 mavebøjninger var bare lidt afveksling da jeg ikke rigtigt orkede at træne tung mave idag.

En rigtig god dag igen idag :) Nu håber jeg bare at fremgangen fortsætter :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 10x60kg, 6x80kg, 3x90kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x130kg, 2x100kg, 2x100kg

Dumbell shoulderpress - 3sæt x 8rep med 30kgs håndvægte

Dumbell Pullover - 3sæt x 8-10reps med 36-45kgs håndvægt

Squat - 10x60kg, 6x80kg, 6x100kg, 1x130kg, 1x150kg, 3x120kg, 3x120kg

+ lidt legen lidt rundt i nogle af alle OBBC´s mange maskiner :rolleyes:

En lille let træningsdag i OBBC inden det går løs på Lørdag i Randers :bigsmile: Jeg mødte både Sil og Armoured Female, så det var jo helt hyggeligt at få en lille hurtig snak :)

Bænkpressen var let og eksplosiv, men det var også under 70% af maks. Jeg skulle dog lige ha´en enkel med 130kg, men den var også let og flydende! I squatten kørte jeg idag op til en halv tung singel som kørte nogenlunde. Efter dette legede jeg bare lidt rundt i OBBC's maskinhav :bigsmile:

Jeg skulle også lige prøve at måle min fedtprocent på den der inderpedans måler:

Vægt: 92,3, højde: 187, Fedtprocent ved atlet: 11,4. Fedtprocent ved alm måling: 20,2 <_<

Jeg tror mere på at Atlet indstillingen ;) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mit første rigtige stævne er overstået, og det bliver ikke mit sidste :)

ER-equitment i Randers vidste sig at være et velorganiseret stævne, hvor man havde mulighed for at løfte blandt de bedste bænkere i Danmark.

Xax og jeg mødtes lørdag morgen kl 7:15 på Odense banegård og tog toget til Fredericia, hvor vi kunne låne mine forældres bil til resten af turen mod Randers! Med en udskrift fra Krak´s i hånden fandt vi Randers SK efter 130kilometer kørsel i bil!

Vi skulle først løfte omkring kl 1500 så vi havde masser af tid til indvejning, kiggen på de andre løftere og snakken med andre MOLboere :) :wave:

Min startvægt var kun 91,7kg så egentligt kunne jeg ha været en tur i sauna og skippet morgenmaden og så komme ned i 90kgs klassen. Men det ville alligevel ikke ha gjort den store forskel da der også er masser af gode løftere den række :blink:

Jeg var lidt nervøs inden stævnet da jeg kun havde bænket i trøjen EN gang før( 2 hvis man tæller den gang med hvor jeg ikke fik stangen ned til brystet :chicken: ).

Men det lykkedes Watts og få trøjen til at sidde rigtigt godt! Og han var også Xax og min Coach/hjælper men vi løftede! Tak for hjælpen Watts :wave:

Sådan gik det:

1. løft: 140kg godkendt 3-0

2. løft: 150kg godkendt 3-0

3. løft: 160kg Miss 0-3 (Den var ganske enkelt for tung)

Efter at vi havde løftet skulle Xax lige prøve min bænkpres trøje(Eller rettere min makkers), og der var dømt tudefjæs :chicken: :D

Men ikke længe efter var den min tur til at pive for da skulle jeg prøve en Titan Fury NXG+ i størrelse 44, og den var noget fuldstændigt andet at løfte i end Titanen :blink:

Den var svær at få ordenligt til at sidde på armene men var ellers noget nemmere at få på! Til gengæld var meget strammere foran, så jeg skulle nærmest trække de 140kg ned til brystet! Først efter 3 førsøg fik jeg et godkendt løft med 140kg, men jeg kunne virkeligt at mærke at der var power i den trøje så jeg købte den :bigsmile: (Man skal jo bruge sin SU til et eller andet :D ).

Derudover fik vi også trænet lidt! Det blev til nogle chins og lidt alm. bænkpres og boardpresses. Alt i alt en god dag :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Du leverede nogen rigtig nasty løft!!

Jeg glæder mig til at høre mere om dine erfaringer med din nye trøje! :)

Dne løft har jeg desværre heller ikke på video. Jeg havde en til at styre kameraet med instruks om at filme alle MOL'ere, AK Frem'ere og HSK'ere, og jeg tror ikke han vidste hvem du var, desværre.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Tak tak :) Jeg havde jo også nogle gode spottere ;)

Jeg glæder mig også selv rigtigt meget til at få øvet en masse i min nyerhvervede trøje! Nu skal jeg rigtigt op i OBBC og lege zombie, hehe :D

Lidt ærgeligt med videoen men det er jo ikke dig jeg skal komme efter! Det er jo Squatfather :devil: ;) :) (Der så vidt jeg ved styrede kameraet :unsure::rolleyes: )

Link to comment
Share on other sites

hehe! Ja, du er velkommen til at prøve den! Men så SKAL den også ned til brystet ;) Så du kan godt begyndte at træne noget Rows hvis du skal kunne "Trække" den ned :D :lol:

Nej, seriøst så har Titanen heldigvis ikke samme skærende smerte som Inzeren, men jeg synes tilgengæld at stangen er noget sværere at styrer. Men det er vel bare et spørgsmål om øvelse :)

Link to comment
Share on other sites

Nej, seriøst så har Titanen heldigvis ikke samme skærende smerte som Inzeren, men jeg synes tilgengæld at stangen er noget sværere at styrer. Men det er vel bare et spørgsmål om øvelse :)

Fury'en niver ikke som inzeren, det er dejligt når man kan slippe for de trælse sår :)

Hvis jeg får tid, kan jeg prøve at se om jeg kan finde dine løft, jeg tror jeg fangede samtlige løftere :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share