Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

:) KlausJensen<< Mange tak :)

Nicolai<< hehe :bigsmile: Det er også sådan jeg helst vil være! Ligne en pind men løfte en allerhelvedes masse kilo :devil:

Infestedass<< Mange tak :) Jeg er glad for at du synes at jeg løfter noget i military press, jeg er nemlig ikke rigtig tilfreds med den selv ;) Det er en rigtig fed øvelse, men har aldrig været så vildt stærk i overhead presses, jeg arbejder dog på det ;)

Min bedste sæt military press er nok 5rep med 75kg, men den var også rigtig hård :pullup: :retard:

Link to comment
Share on other sites

Squat - 10x60kg, 6x80kg, 1x120kg, 1x140kg, 1x150kg, 1x170kg(Med knæbind, kom slet ikke ned til godkendt, da jeg var utryg ved vægten), 1x140kg, 4x120kg, 4x120kg, 4x120kg, 4x120kg

Bend over Rows - 4sæt x 6-8reps med 80kg

Chinups - 1sæt x 6reps

Dumbell curls - 3sæt x 8reps med 16-18kgs håndvægte

Dumbell sidebend - 2sæt x 10reps med 38kgs håndvægte

20minutter på cardiomaskine :treadmill:

Skod dag <_< Jeg havde simpelhen ikke særligt meget energi idag. Squatten var hård at komme igennem, og der var allerede udsolgt efter bend over rows, så det blev lidt let hyggetræning :chicken:

Alle vægtene føltes simpelhen tunge idag, så jeg besluttede mig for at gå op og dyrke noget cardio :rolleyes:

20minutter på sådan en ski-agtig :D maskine, og det føltes som en evighed!

Ja, nu var det faktisk meningen at jeg skulle ha været til Horsens idag, sammen med Xax og co. Jeg havde husket min og Xax aftale som 16:13 men det var faktisk 15:13 :bblush: Sorry, Gutter! Min undskylding er at mit internet ikke virkede da jeg kom hjem fra læsegruppe idag, så jeg kunne ikke tjekke den PM som Xax havde sendt mig!Jeg havde ellers glædet mig til at svømme rundt i Klauses squatdragt, men det må blive en anden god gang. Nu har jeg trods alt lidt længere tid til at læse til den eksamen som jeg skal op til imorgen ;)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det kan jeg skrive under på Onkel Troels! :devil:

Military press er så fed en øvelse!!! :w00t: Desværre så bliver den ikke så meget øget som ved almindelig bænkpres :( , men bare man kan øge den med 2,5 10 kg om året kan man være tilfreds :bigsmile: , det er jo små 25-100 kg ekstra på 10 år udover det man kan presse nu, så det er jo altid rart at tænke på. I din situation er det 5 RM med 100 kg eller 170 kg. Så du kan roligt kalde dig selv Big Ronnie nu he he he! :devil:

Jeg har min egen tommel finger regel, at ens max military press skal være mindst 60 % af Bænkpres 1RM, og helst 70 % Bænkpres 1 RM før den svaghed i skulderen er historie.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft - 10x60kg, 6x90kg, 1x140kg, 1x140kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x200kg, 2x210kg, 1x180kg, 1x180kg

Squat - 10x60kg, 6x90kg, 2x110kg, 2x130kg, 2x130kg, 2x130kg, 2x130kg, 6x110kg

Bænkpres - 8x60kg, 2x90kg, 2x100kg, 2x105kg, 2x105kg, 2x105kg, 2x105kg, 2x105kg

Incline dumbell press - 8x34kgs, 6x42kgs :retard: <_<

Pushdowns - 3sæt x 8-10reps med 30-40kg

+lidt dumbell curl og noget dips

En halv sløv træningsdag idag! Jeg trænede i Olympia Fredericia idag, og det var faktisk meningen at jeg skulle prøve Tonnis gamle squatdragt, men han pjækkede fra træningen idag, så jeg lagde istedet ud med dødløft! Der var egentligt ok fart i løftene, men jeg havde ikke rigtigt energien til rigtigt at fyrer den af!

Thomas prøvede ellers at lokke mig til at makse, men da jeg ikke havde noget magnesium, så blev det bare til en tung 2er, som egentligt skulle ha været en 4er <_<

Efter dødløft, squat og bænkpres blev resten af træning noget værre lalle træning, hvor der ikke var meget intensitet <_<

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er også selv rigtigt godt træt af det :(

Jeg har snakket med min klub og jeg har snakket med Helge som er turneringsansvarlig over telefonen! Og jeg højst sandsynligt ikke stået længe nok på licenslisten! Men jeg mangler stadigt at få det helt afklaret!

Og angående OBBC, så kommer min makker og jeg til jer om et par måneder :)

Det skal blive godt med noget luftforandring <_< :)

Link to comment
Share on other sites

Squat - 10x60kg, 6x80kg, 6x100kg, 1x130kg,2sætx1x130kg(Med Tonnis dragt), 2x140kg, 2x140kg, 6x120kg

Goodmornings - 3sæt x 6-10reps med 60-100kg

Bænkpres - 10x50kg, 6x80kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x115kg, 3x120kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg

Standing Dumbell triceps extension - 3sæt x 6-8reps med 14-16kgs håndvægte

Dumbell Laterels - 3sæt x 10reps med 12kgs håndvægte

Lidt blandet mave

En helt fin træningsdag i Olympia i Fredericia :) Sqautten kørte fint og flydende idag, og så prøvede jeg Tonnis gamle Inzer squatdragt størrelse 40, men den var alt for stor :D Jeg kunne dog godt mærke at den gav noget stabilitet, så jeg tror helt klart at jeg ville få en del ud af en dragt der passer! Tonni mente at jeg skulle ned og ha en størrelse 30 eller 32, så det var ikke så underligt at hans størrelse 40 var alt for stor :D

Bænkpres gik også ganske udemærket, så alt i alt en ganske god træningsdag :)

Link to comment
Share on other sites

Xax<< Yeahh :devil:

Jeg har skam overtalt Thygesen til at dyrke powerlifting :devilflame: Han har lige gennemført en Hatfield cyckle i alle de tre store løft, og han fik lige smidt 40kg på sit dødløft :w00t: og 10kg på sit squat! Så nu lyder hans total: Dødløft - 200kg, Squat - 145kg, bænkpres - 110kg i 75kgs klassen.

Han gider dog ikke at stille op endnu :chicken: :D Men jeg har lavet en aftale om at han skal stille op, ellers så står der Bajer på spil :deal: ;)

jsc<< hehe! Hvem siger at styrkeløftere er fede :devil: ;)

Link to comment
Share on other sites

Pull ups - 3sæt x 8reps

Cabel Rows - 3sæt x 8reps med 80-90kg

Bend over Rows - 3sæt x 6-8reps med 60-100kg

Hyperextension - 3sæt x 20reps

Shrugs - 3sæt x 8reps med 100kg

Pulldowns - 3sæt x 10reps med 70kg

Dumbell curl - 4sæt x 6-8reps med 20-22kgs håndvægte

Preacher curl - 3sæt x 8reps med 16kgs håndvægte

Mavemaskine - 3sæt x 10reps med 70kg

Military press - 10x40kg, 6x60kg, 6x60kg

En ikke styrkeløfter dag idag, hvor jeg bankede ryg og biceps igennem på god gammel bodybuilding manér :devil:

Det var faktisk rigtigt herligt at kunne træne nogle forskellige rygøvelser uden at være helt smadret efter en runde dødløft eller squat :)

Hyperextension fik min lænd til fyldstændig at gå kold! Jeg måtte nød til at ligge og slappe af på en bænk i 5-10 minutter før jeg var istand til at lave noget igen :retard: . Grunden til at jeg i den grad gik kold i den øvelse var højst sandsynligt at jeg havde kørt godmornings og squat igår, og var stadig mærket efter det!

Men alt i alt en rigtig god gang træning idag :)

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, det har jeg da også ;) Men hvis øvelsen udføres korrekt, med en fastlåst hofte, vil erector spinae virkeligt komme på arbejde, da den ikke vil få hjælp fra hofteextensorene. Sammenhold dette med:

1) Jeg er ikke vant til at arbejde dynamisk med min erector spinae.

2) Jeg havde kørte squat og goodmornings dagen inden.

3) Jeg er ikke vant til at kører et så højt rep antal

4) Jeg havde lige kørt bend over rows som også stiller krav til erector muskulaturen

5) Jeg kan ikke lige finde på flere undskyldninger nu, sååå. :D :lol:

Alt dette sammenholdt kan få selv de stærkeste stålwirere til at få metaltræthed :devil: ;)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Closegrib benchpress - 10x50kg, 6x80kg, 3x110kg, 1x130kg, 1x142,5kg(Miss <_< ), 1x135kg, 1x140kg, 6x80kg.

Floorpress - 2sæt x 3reps med 100kg (Kunne ikke rigtigt få det til at virke der hvor jeg lå)

Incline dumbell press - 8x34kgs, 6x38kgs, 5x42kgs, 12x32kgs

Lying dumbell triceps extension - 4sæt x 8reps med 16-20kgs håndvægte

Squat - 5sæt x 5reps med 120kg

Siddende Calvraise - 3sæt x 12reps med 40-80kg

Roman Chair situps med 5kgs skive bag nakken - 4sæt x 12reps

Dumbell sidebend - 3sæt x 12reps med 42kgs håndvægte

Jeg havde en rigtig god træningdag igår :) Jeg missede for tredje gang 142,5kg i closegrib bænkpres, men det var denne gang utroligt tæt på! Thomas fik mig til at udligne min gamle maks som er 140kg, hvilket ellers ikke var planen, da jeg var godt smadret efter mit missede forsøg på 142,5kg.

Floorpress kunne jeg ikke rigtigt få til at virke, da det var alt for svært at racke og unracke stangen fra den position jeg lå i. Det er dog en overordentligt god øvelse for mig, da man pauser stangen lige ved mit sticking point.

Squat kørte rigtigt godt! Jeg kørte semitunge 5ere, og det tror jeg at jeg skal til at gøre lidt oftere, for at få smidt noget masse på mine tynde stænger :tongue:

Jeg fik også endeligt fået taget mig sammen til at træne noget seriøst mavetræning, og det kan altså godt mærkes i mavemullerne idag :)

Ps. Jeg var til fest igår! Og der var to gutter som konsekvent mente at jeg helt sikkert havde taget steorider <_< Jeg burde jo egentligt tage det som et kompliment, men da jeg overhovedet ikke kunne overbevise dem om at jeg aldrig har rørt den slags, blev jeg faktisk lidt halv surt :angry:

Link to comment
Share on other sites

Ja, ja Trolle, din røv ligner snart en nålepude. :lol: :lol: :lol: :lol:

Seriøst så har det været et par superkegler som ikke har vidst noget som helt omkring træning! Det må da også være ærgeligt, at have pumpet sin krop med sådan noget lort, for derefter at finde ud af , at det ret faktisk godt kan lade sig gøre at opnå en rigtig god fysik på ganske naturlig vis.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ;)

Ja, det var virkeligt et par spader! Den ene gut spurgte hvad jeg kunne tage i bænkpres, og da han fik svaret, mente han at det kunne man ikke opnå uden steorider :smashtard:

Den ene gut var selv steoride-misbruger, og jeg var sgu lige ved at svine steoride brugere til på bedste JS manér :devil: ;) Men hvis jeg gjorde dette, ville jeg jo ifølge dem ramme mig selv :blink:

Jeg kan jo oftest godt lide en god diskussion, men der var ifølge dem ikke noget at diskutere, for selvfølgelig tager man steorider hvis man kan tage 150kg i bænkpres :D (Sig lige det til Niels/ :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været ude og løbe i en lille times tid i adstadigt tempo! Det var første gang at jeg løber i rigtigt lang tid, og jeg må nok indrømme at jeg følte mig alt for tung til at løbe :blink: :jeep:

Xax<< Jeg har som ikke overvejet hvordan jeg kommer derop endnu! Men det kunne da være at vi skulle finde ud af noget sammen til den tid :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 8x60kg, 3x90kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x125kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x100kg

Incline bænkpres - 4sæt med :chicken: vægt

Dumbell shoulderpress - 2sæt med :chicken: vægt <_<

LET dødløft - 3sæt x 4reps med :chicken: vægt

Dumbell curls

Dumbell laterels

lidt chinups og noget mave <_<

En sløv træningdag idag <_<

Bænkpres kørte nogenlunde, men efter den øvelse var resten noget værre skodtræning :sneaky: Jeg har derfor undladt at skrive vægtene ned, da dette ville være alt for pinligt ;)

Jeg er også godt smadret i benene idag efter løbeturen igår. Jeg vil gerne være i god aerob form, men hvis en løbetur betyder så meget for min styrketræning, så bliver jeg nød til at undlade det. Ihvertfald mens at jeg dyrke styrkeløft på konkurrence plan :(

Link to comment
Share on other sites

Squat - (8x60kg, 6x90kg, 6x110kg) - 5sæt x 5reps med 125kg

Zercher Squat - 8x60kg, 6x80kg, 3x110kg, 3x110kg

Dumbell Rows - 8x40kgs, 8x40kgs, 8x48kg, 8x48kgs

Bend over Rows - 10x60kg, 6x90kg, 6x90kg, 6x90kg

Chin ups (Neutralt greb) - 12reps, 8reps

Pinch gribbing med 20kgs skiver - 3 sæt supersættet med Barbell curls - 3sæt x 6reps med 50kg

Ab Weel - 3sæt x 12reps

Det var en laaangt bedre træning dag idag end igår :) Jeg kørte semitunge 5ere i squat ligesom i sidste uge, og der blev smidt 5kg ekstra på. Zercher squat var dejlig ond :devil: virkelig en god øvelse.

Dumbell rows, bend over rows og chin ups kørte ligeledes godt :) , og supersættet med pinch gribbing og barbell curls hev det sidste saft og kraft ud af underarmene og bicepsne :)

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 10x50kg, 3x90kg, 3x110kg, 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg, 5x120kg.

Stående dumbell press - 4sæt x 6-10reps med 20-25kgs håndvægte

Idag trænede jeg i Kollegiets lille træningslokale, og det blev faktisk til en rigtig god gang bænkpres træning :) Jeg besluttede mig for at kører 5x6reps med 120kg men jeg missede desværre en rep i sidste sæt. Så jeg lå der alene med 120kg på brystet, men det lykkedes mig da at få stangen bøvlet væk :retard: :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share