Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Du skal sgu have nogle lee håndtegn kastet efter dig af respekt for din måde

at prøve at brænde fedtet af din mave på :4thumbup:

Never cook nude !

Ja, sådan noget mad olie er åbenbart rimeligt varmt nå det har ligget på panden i noget tid :crazy: Er glad for at jeg trodsalt havde bukser på :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, takker. Ja, styrke og kampvægt er sgu en god ting. Især hvis man ikke er alt for dårlig konditioneret og motorisk hæmmet :bigsmile: Men var lige inde og lurer i din log, og det ser da ud til du ikke står tilbage på den lade side hvad styrke og kondition angår :devil: Kan se du dyrker BJJ og det foregår jo i GI. Har aldrig prøvet det. Er der stor forskel på at kæmpe med eller uden GI, synes du?

Selv tak, men det har man sku også brug for at have når man ligger og bryder rundt :devil: Tja, altså nu skal det så lige siges at jeg selv træner no-gi BJJ (submission wrestling) største delen af tiden, men den store forskel er at når man træner med gi så er det sværere at bare power ud at tingene, så man skal rulle meget mere teknisk

pga. af de skide greb man kan få på en gi.

Link to comment
Share on other sites

Selv tak, men det har man sku også brug for at have når man ligger og bryder rundt :devil: Tja, altså nu skal det så lige siges at jeg selv træner no-gi BJJ (submission wrestling) største delen af tiden, men den store forskel er at når man træner med gi så er det sværere at bare power ud at tingene, så man skal rulle meget mere teknisk

pga. af de skide greb man kan få på en gi.

Ja, specielt din kondi virker voldsomt god :cool:

Jeg har ihvertfald fundet ud af at det også er et spørgsmål om at kunnne økonomisere med kræfterne. Laver vi cirkeltræning eller lign. så plejer jeg godt at kunne følge med dem i god form, men har det bare med at fyrer alle hestekræfterne af med det samme :bigsmile:

Okay. Er nok mest til uden GI, så :4thumbup: Men det fede ved BJJ og Submission wrestling er at der simpelthen findes et hav af muligheder og der skal virkeligt tænkes taktisk når man kæmper mod en ligeværdig modstander.

Link to comment
Share on other sites

The Farmer aka Tj Tribute Training:

Farmer Walk (2x13,4kgs håndvægte + ankelvægte) - 2km

Holdt kun 2 pauser undervejs. Var ret tæt på at kunne gøre det på kun 1 pause men det brændte simpelthen for meget tilsidst. De sidste 2-300meter løb jeg med vægtene. Ænsede lige at naboen kom cyklende den modsatte vej. Hun kiggede godt nok noget :bigsmile:

Soundtracket var dette på den sidste del af ruten:

Link to comment
Share on other sites

Lørdags Bodybuilding i Athletic Center i Malmø......ÆÆÆGGGGSTTÆÆÆMMMT BB:

Squat - 6x60kg, 6x60kg, 6x90kg, 6x120kg, 6x140kg, 6x150kg, 6x120kg, 6x90kg

Stivbenet Dødløft - 6x60kg, 6x90kg, 6x120kg, 6x140kg, 6x170kg

Leg Ekstensions - 4sæt x 15reps (Tha' paarrmmpp)

Smal Bænkpres - 4sæt x 10reps med 100kg

Skullcrushers/Frenchpress/Closegrip press - 8/8/8x30kg, 8/8/8x40kg, 8/8/8x50kg, 8/7/2x60kg (Mega BB. Kørte disse med PtPoul og Herman. Trisserne blev virkeligt wasted max)

Triceps maskine - 3sæt op til en 12er på 90kg (Dejlig maskine der sad hvor den skulle)

Kabel Rows - 5opvarmningssæt op til et et dropsæt med (8x150kg,8x120kg, 8x90kg, 8x60kg...Hold da op!!!)

Bagside skulder i maskine - 2sæt

Mave - 3sæt i maskine

Biceps i maskine - 4sæt

Dumbell Laterels - 3sæt x 8reps med 20kgs håndvægte

Super duper træning i Malmø. Centret er virkeligt så ekstremt BB som jeg havde fået fortalt. Billeder og pokaler af bodybuildere over det hele og en masse maskiner og frivægte. Herrene omklædning var plastret til med billeder af nøgne damer og ude i receptionen blev der forhandlet med al mulig slags kosttilskud. Bagefter fik vi gået lidt rundt i Malmø og handlet lidt. Fik bla. købt mig et par boksehandsker. Iøvrigt hyggeligt at hilse og træne med MissLaw og Equus udover Linnea og PtPoul self.

Var iøvrigt en tur i the Gym igår men de lukkede allerede kl 15 så fik ikke trænet der.

Toughness :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hey Troels!!

Tak for igår, hyggeligt! Og godt gået med de dragonflags :devil: !!!

/Misslaw

Tak, i lige måde :smile: Kæft, hvor kunne dig og Linnea brænde igennem i specielt laterels :devil: Tak, 3½dragonflags jeg fik lavet kan faktisk mærkes i mavemullerne :w00t:

BBTroels, tak for igår.

Det er så cool at træne i atletic center, man får heletiden øje på en eller anden maskine man lige skal prøve :smile:

Tak, i lige måde. Du er jo en yderst massiv makker :superman: Ja, har også mega DOMS idag :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Onkel T!

Tak for besøget! Jeg tror du lige fik lavet en rekord her til morgen, om hvem som bedst kan falde i søvn imens man prøver at føre en samtale :laugh: Men det var nu heller ikke meget fornuftigt jeg havde at sige, så kan godt forstå at du prioriterede puden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hey Troels!

Hyggeligt at møde dig i går på Kassen! Det er ikke meget jeg kan huske om noget som helst, men du så stærk ud!

I lige måde :cool: Jeg var også godt basket på det tidspunkt du kom derned så husker heller ikke så meget :laugh: Det var godt at møde manden bag den legendariske SpøerRange 4x12...Vejen til epic peak på Bizp :superman:

Hejsa Onkel T!

Tak for besøget! Jeg tror du lige fik lavet en rekord her til morgen, om hvem som bedst kan falde i søvn imens man prøver at føre en samtale :laugh: Men det var nu heller ikke meget fornuftigt jeg havde at sige, så kan godt forstå at du prioriterede puden :wink:

LOL :laugh: Det beklager jeg sgu. Var noget noget basket da jeg kom hjem. Vildt at du allerede var stået på på dette tidspunkt. Håber ikke jeg var alt for dum at hører på :laugh:

Og tak for overnatning og god forplejning. Specielt tak for sixpacken :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning (MMA og SpøerTribute Training):

Styrke:

Pullups - 4sæt x 12reps (Spøer Range)

Ez - Barbell Curls - 4sæt x 12reps med 30-45kg (Spøer Range)

Military Press - 6x30kg, 6x60kg, 6x65kg, 6x65kg, 6x65kg, 6x65kg, 6x65kg, 6x60kg, 6x30kg (Ups, det var sørme ikke Spøer range..)

MMA - 1time 20min

Lavede stort set kun boksning/Thai Boksning idag som dog blev suppleret lidt op med lidt forsvar i gadekamp. De andre lave submission tilsidst men da jeg gerne ville have det sår jeg fra madlavningen til at hele op straffede jeg sandsækken istedet. Boksede en del med ham gutten jeg omtalte sidst og selvom han åbenbart havde gået en del til Thaiboksning så var jeg ret overlegen teknisk og styrkemæssigt, så vi aftalte at det kun var ham der måtte slå og så kunne jeg få øvet lidt forsvar. Kigger stadig for meget ned men arbejder hårdt på det. Ved ikke om det skyldes at jeg ikke lavede submission idag, men havde ihvertfald ingen problemer med luften og havde masser af energi da vi stoppede :smile:

Ps. Har iøvrigt haft groteske DOMS i nærmst hele kroppen efter i lørdags. Har også haft noget hold i nakken og en låsning Midtthorcalt men egen-manipulering på arbejdet idag, et højrep sæt hypers og noget mzkenzie for nakken samt en god nattesøvn i nat har gjort underværker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning (MMA og SpøerTribute Training):

Styrke:

Pullups - 4sæt x 12reps (Spøer Range)

Ez - Barbell Curls - 4sæt x 12reps med 30-45kg (Spøer Range)

Det er så smukt! :cool:

Du må tydeligvis have haft endnu mre massive GÅNZ efter denne omgang!

Military Press - 6x30kg, 6x60kg, 6x65kg, 6x65kg, 6x65kg, 6x65kg, 6x65kg, 6x60kg, 6x30kg (Ups, det var sørme ikke Spøer range..)

Men det er godt nok BB!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdags Cardio:

Løb med ankelvægte -

5 x 670meter

http://www.motion-online.dk/rutemaaler.htm...yBJaBC{AFsABKkA

Hurtigste tid med ankelvægte var 2min og 18sek. Sidste tur tog jeg ankelvægtene af og fløj nærmest igennem luften :w00t: Tiden var 2min og 9sek. Langsomste tid med ankelvægte var 2min og 28sek.

Fik pulsen op på 171 på sidste løbetur. Tror det bliver meget svært at få den meget højere end det.

Fed træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdags Styrketræning + MMA:

Styrke:

Squat - (10x60kg, 5x100kg), 3x140kg, 3x140kg, 3x160kg, 3x160kg, 3x140kg (Kørte fornuftigt. Vil skyde på at jeg kan lave en 3'er på 170kg hvilket kun er 10kg under mit bedste fra da jeg vejede 5kg mere)

Sumo Dødløft - (10x60kg), 6x100kg, 6x140kg, 6x150kg, 6x100kg (Med overhåndsgreb)

Bænkpres - (10x60kg, 10x60kg), 3x100kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x120kg, 3x100kg, 3x100kg (MMA og bænkpres er bare en meget dårlig kombination. Men vægttabet har jo nok også lidt at sige. Det skal dog siges at dagens vægte var ok nemme men slet ikke så nemme som i styrkeløft dagene :sneaky2: )

Flat Dumbell Flyers - 3sæt x 12reps med 20kgs håndvægte

Push Downs - 3sæt x 10reps med 40kg

MMA:

Dejlig runde med masser af overskud. Fik arbejdet lidt med nogle fine nedtagninger som jeg helt sikkert kan bruge. Blev også arbejdet en del med hooks og uppercuts. Kæft, der kan komme smæk på når teknikken sidder :w00t:

Tilsidst fik jeg rullet med en ny mand. En høj lidt ranglet fyr som har sin force i stående kamp. Fik lavet 4-5 forskellige låse på ham. Godt for selvtilliden. Men han havde super kondi så han var hele tiden klar igen, så fed indstilling han havde med hele tiden af klø på. :smile:

Da timen var ovre øvede jeg low kicks i 10-15mins tid med ham jeg rullede med tilsidst.

Lidt ekstra træning:

Dumbell Hammercurls - 4sæt x 10reps med 20kgs håndvægte (Min venstre arms brachialis er vidst endelig blevet helt god igen. Så længe jeg ikke kører tungere i hammercurls mærker jeg ihvertfald ikke noget. Fee')

Band Pullaparts / Band Rows - En helt masse rep og sæt (Ren Prehab træning..)

Fee' runde idag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdags Cardio:

Løb med ankelvægte - Ca.9-10km

Puha, benene var godt nok tunge idag og lænden syrede til hvilket helt sikkert skyldes at jeg kørte både squat og dødløft igår. Løb med en kammerat hvilket var godt for ellers havde jeg helt sikkert vendt næsen hjemad efter 1km.

Men lækkert her bagefter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Pullups - 10sæt x 5reps

Incline Dumbell press - 5sæt x 15reps med 22,5kgs håndvægte

Dumbell Laterels/Dumbell Press - 10/10x20kgs, 10/10x20kgs, 10/10x20kgs, 10/10x20kgs

Stillle og rolig runde. Var egenligt meningen at jeg ville have kørt tungere i chins og dumbell press, men havde svært ved at motivere mig til det da jeg var den eneste i centret og ikke følte mig så stærk. Dog fik jeg rigeligt med pump især ved skuldertræningen. Ben og arme er blevet synligt mere markeret det sidste stykke tid selvom det har stået stille med vægten. Er selvfølgelig ikke superhakket eller noget, men er egentligt ret godt tilfreds med formen som det så ud idag. Efter flere års styrkeløft har jeg ikke været vant til vener ned ad biceps og underarme men her er der sgu begyndt at ske noget :bigsmile:

Ellers fik jeg snakket lidt med en af de unge Græsk/Romersk brydere i klubben der skulle til stævne meget snart. Han takkede mig for at have hjulpet ham med bænkpres teknikken og træningen og han havde åbenbart haft massiv fremgang efterfølgende. Fee' :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, nej nej. Vi var 3 mand om at drikke de 7 masterbrews. Jeg havde dog en god dag så jeg drak 3 af dem :bigsmile:

Haha, okay. Kan godt se, det var en gammel side jeg faldt ind på, men de Ølympiske Lege lyder simpelthen for grineren. Har du de pointskemaer i bruger til kategorierne der er på tid? Jeg er nødt til at prøve det en dag! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Haha, okay. Kan godt se, det var en gammel side jeg faldt ind på, men de Ølympiske Lege lyder simpelthen for grineren. Har du de pointskemaer i bruger til kategorierne der er på tid? Jeg er nødt til at prøve det en dag! :laugh:

Det er også supersjovt og det bliver også afholdt i år :bigsmile:

Jeg har ikke lige skemaerne, da det er lidt forskelligt fra år til år. Den diciplin hvor vi drak masterbrews hedder 'duellen' og er den allersidste diciplin. Der skal hver hold(3mand) sammesætte en menu af øl de tror de kan drikke mens denne sang spiller. Det er vigtigt ikke at overvurdere egne evner da sjatter og udrukket øl bliver straffet hårdt med strafpoint. Sidst talte det:

Stærk øl (Masterbrew, årgangsøl) - 8point

Mellem stærk øl (Giraf øl) - 6point

Alm øl (Pilsnere) - 4point

De andre dicipliner fik man point efter hvilken placering man fik. eks:

Aspiranten (1liter øl på tid) Hver mand udvælger sin bedste mand til de forskellige dicipliner så det er altså ikke alle der drikker:

1plads - 15point

2plads - 10point

3plads - 5point

4plads - 0point

Hvis det eksempelvis er der rene glas(1 øl fra glas), så tæller den knap så meget da man ikke skal være helt så barsk som ved apiranten. eks:

1plads - 10point....Osv osv..

Diciplinerne er ret blandede og vi plejer at altid at starte ud med en klassisk blindsmagning af forskellige øl.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

MMA - 1½time

Startede ud med lidt boksning på plethandsker og derefter gik vi ret hurtigt videre til alm. boksning hvor der også kom low kicks og nedtagninger på. Derefter blev der øvet lidt teknik på gulv og stående brydning.

De sidste 30min blev der bare rullet. Det var superfedt og superhårdt idag :w00t:

Troede ellers lige jeg var kommet i god form men der var kommet en ny gut med på holdet idag og han bøjede også jern, så udover klart bedre teknik end mig så var han også rigtig stærk. Det resulterede så også i at jeg måtte tappe ud for første gang på dette hold. Det var sgu meget sundt for mig at prøve :4thumbup: Tilgengæld fik jeg ham faktisk i en hæl lås bagefter. :cool: Han var mega hårdt at rulle med så selvom vi stod 1-1 mht. til at tappe ud, så var han klart bedre end mig og måtte have pauser indimellem.

Bagefter fik jeg igen booste mit skrøbelige ego ved at vinde let 3-4gange over en af de andre gutter. Så var selvtilliden der til at udfordre træneren :bigsmile:

Fik ham overraskende nok 3-4 gange da jeg modsat ham nordmanden jeg rullede med tidligere, igen kunne gøre brug af større vægt og styrke.

Super fed træning idag :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

Pullups - 4sæt x 10reps

Fat man pullups - 2sæt x 8reps

MMA - 1time og 15min

Ingen koffein de sidste par dage og lidt mærket efter weekenden så havde ikke den vilde energi idag. Dog blev det en ganske god træning når vi først kom igang.

Der var en ung gut (18år) der blev nummer 2 i græsk/romersk brydning sidst til DM, der var med til at rulle idag, da der ikke var nogen store stærke hold på bryderholdet. Han havde dog en tendens til at give en ryggen, men helt sikkert rigtig stærk.

Blev taget i et af mine egen våben idag, nemlige en heel hook så ka' jeg lærer det. Men ellers gik det fint hvor jeg også fik rullet lidt med træneren og en anden gut. Blev lidt klogere på nogle ting der er gode at gøre og nogle ting der ikke er så gode :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share