Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Hej Troels

Jeg synes din træning er lige i øjet:

En super fed kombination af cardio, vægttræning og kampsport - det vil jeg nok vurdere til den ultimative træning...

Personligt har jeg ikke tid eller mulighed for kampsport, men det har altid været mit mål at være så alsidig som mulig mht både at være i god form og samtidig relativt stærk....

Jeg vil til enhver tid gerne ofre 15 kilo i bænkpressen for fx at kunne løbe og være i god allround form :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels

Jeg synes din træning er lige i øjet:

En super fed kombination af cardio, vægttræning og kampsport - det vil jeg nok vurdere til den ultimative træning...

Personligt har jeg ikke tid eller mulighed for kampsport, men det har altid været mit mål at være så alsidig som mulig mht både at være i god form og samtidig relativt stærk....

Jeg vil til enhver tid gerne ofre 15 kilo i bænkpressen for fx at kunne løbe og være i god allround form :smile:

Mange tak :smile:

Har det også super med endeligt at have lagt styrkeløften på hylden og nu fokusere på en mere allround form. Her snart 30år gammel føler jeg mig i bedre form end nogensinde, så det er jo bare fedt :bigsmile:

Form er selvfølgelig et relativt begreb men den slags form man skal kunne præstere som MMA'er synes jeg er fed. Stærk, udholden, eksplosiv og en iltoptagelse som Indurain....Arbejder lidt på det hele. Men ingen tvivl om at teknik og cardiovaskulære form er det der halter mest :blush:

Link to comment
Share on other sites

Kiggede lige op i Fightgym for at se om jeg kunne hoppe med på en BJJ-time, men jeg erfarede at de åbenbart havde seminar idag med Martin Kampmann så der var ikke noget alm. BJJ undervisning. Øv bøv. Kunne godt lige have brugt lidt tæsk af nogle af de hårde prof. fighters...

Men heldigvis når jeg at komme til MMA på lørdag i denne uge. Får dælme abstinenser de dage jeg ikke er afsted :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Betterøv<< Nice :cool: Det er en god klassiker. Havde den på Vhs som knægt, men så genså jeg den for et halvt års tid siden for sjov. Kæft, jeg LOL'ede en del steder af skuespillet, effekterne og bare skiftet mellem scenerne :laugh::laugh:

Men Dolph er stadig et pragteksemplar på den ariske race :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Pullups - 4sæt x 8reps

Bænkpres - 10x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg

Mågen - 8x25kgs, 8x25kgs, 8x25kgs

Dumbell Laterels/Dumbell Press - 10/10//8/8/6/6 med 17,5kgs håndvægte (Skiftevis laterels og pres uden pauser imellem sæt)

Lidt Curls

Ok fredagstræning. Det franske landshold i boksning trænede på samme tid som mig og hele lokalet var fyldt med boksere. Det fløj rundt og lavede alt muligt mærkeligt men det virkede meget flinke og synes åbenbart at jeg var vældig stærk fordi jeg kunne løfte 100kg i bænkpres :bigsmile:

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

MMA - 1½time

Vi havde fint besøg af Bøffen idag så heldigvis startede vi ud med at bokse, så jeg kunne få en smule i selvtillidstanken inden jeg senere skulle få max tæsk på gulvet :bigsmile: Nu vil jeg ikke rose ham for meget da jeg ved han læser med, men grappling wise ligger han bare på et meget højere niveau end mig. Men det var fanme fedt at få skulle kæmpe for det og jeg måtte også tappe ud et par gange. Fik også et par nye escapes og låse med i værktøjskassen så det var super.

Metallicas - Kill'em'all var på anlægget og vi rullede 5min og 1mins pause. God intensitet og fed fed træning :cool:

CasperBB har venligst udlånt mig sine CocTrainer og Coc1'er, da jeg synes 2'ere er lidt for barsk til at kører reps. Kæft, 1'eren er let når man har leget med 2'eren :bigsmile:

Coc1 - 6sæt x 10reps med hver hånd

CocTrainer - En masse højrep sæt

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

BB på arbejdet -

Benpres - 5sæt x 10reps

Hyperextension - 5sæt x 15reps

supersættet

Læg i benpres - 5sæt x 15reps

Chest Supported Rows - 5sæt x 10reps

Incline Dumbell Hammercurls - 5sæt x 10reps med 22kgs håndvægte

supersættet

Push Downs - 5sæt x 10reps

Concept II Roergometer - 500meter(1.37), 500meter(1.35), 500meter(1.38)

Havde næsten glemt hvor hård denne rofætter er. Kørte ikke allout men skulle bare under 1.40 hver gang. Det var dog rigeligt til at jeg kom til at hyperventilere.

Bænkpres i Osk - 4sæt x 10reps med 60kg (Bare lige lidt let inden MMA)

MMA - 1½time

Vi kørte med fokus på streetfight idag. Start med plethandsker og en masse boksning. Senere kom der lidt ground'n'pound på og bissetricks og escapes fra clinch. Havde glemt tandbeskytter og handsker idag så der blev på ingen måder slået igennem. Vi sluttede af med at få pulsen lidt på med noget boksning til plethandsker. Nogenlunde rolig træning idag men T-shirten kunne stadig vrides for sved :smile:

Coc1 - 5sæt x 5reps med hver hånd

CocT - 3sæt x 20reps med hver hånd

Link to comment
Share on other sites

Tirsdags Cardio -

Løb - 35min i Åløkke skov. Rimeligt bakket og fandt et sted jeg kunne lave lidt fatman pullups (3x15reps).

Elsker simpelthen dette vejr. Men må indrømme det var rart nok når man kom ind og løbe i skyggerne fra træerne. Fik af en eller anden årsag sidestik idag. Plejer jeg ellers ikke at få.

Juhuuu....

Og til de mere oldshool læsere af loggen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning. (Styrke + MMA) -

Squat til Pins - 5x60kg, 5x100kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg

Flat Dumbell Press - 10x22,5kgs, 10x30kgs, 10x40kgs, 10x47,5kgs, 10x47,5kgs

Pullups / Pulldowns - 4sæt

Dumbell Laterels - 2sæt x 20reps

Coc1 - 5sæt x 5reps med hver hånd + lidt overpress.

MMA - 1½time

Kæææft hvor var det varmt idag og må erkende at der påvirkede mig rigtigt meget. Var ihvertfald helt flad idag og blev lynhurtigt forpustet. Overvejede nogle korte stunder bare at gå før tid, men heldigvis holdte jeg ved og fik faktisk en fin træning ud af det. Fik rullet en del med ham den nye 2.05meter mand på 115kg. Når vi startede i stående skulle der virkeligt kæmpes for at få ham ned, og så har han bare nogle voldsomme store hænder der føltes som skruetvinger når han holdte fast. Men ellers var han rimeligt nem at have med at gøre. Tror jeg drak 2-3liter vand igennem træningen og T-shirten kunne som sædvanligt vrides for sved. Håber sgu energien er lidt bedre på lørdag...

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning -

10min Pushup challange - 303rep (PR. Big time. :devil: Kørte på med sæt af 20rep op til 260rep.)

Pullups - 3sæt x 10reps (Fandt nogle planker der stak ud fra et skur som jeg kunne hænge i. Ikke specielt behageligt for hænderne så syntes 3sæt var rigeligt)

Dumbell Laterels - 6sæt x 10reps med 13,4kgs håndvægte

CocT - 30rep med hver hånd

Var ellers i OSK men folk træner åbenbart ikke så længe mere så kunne ikke komme ind. Så jeg måtte improvisere og det havde selvfølgelig den fordel at jeg havde god grund til at rende rundt i kvarteret i bar overkrop og epic pump på patværk og lat's :bigsmile:

Før træning: Somersby Pear cider

Efter træning: Somersby Apple cider

Snart: Transformers 2 :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Var ellers i OSK men folk træner åbenbart ikke så længe mere så kunne ikke komme ind. Så jeg måtte improvisere og det havde selvfølgelig den fordel at jeg havde god grund til at rende rundt i kvarteret i bar overkrop og epic pump på patværk og lat's :bigsmile:

Street Training, Cool! :cool:

Men ellers kig gerne forbi OBBC om fredagen. Jeg plejer gerne at træne så sent som muligt om fredagen(kl. 18.30 - 19.45). Så kan vi give den max gas Nik & Jay style.. :yo:

Før træning: Somersby Pear cider

Efter træning: Somersby Apple cider

Godt at se at du tager din pre- og postworkout indtag alvorligt.. :4mewantfood: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Street Training, Cool! :cool:

Men ellers kig gerne forbi OBBC om fredagen. Jeg plejer gerne at træne så sent som muligt om fredagen(kl. 18.30 - 19.45). Så kan vi give den max gas Nik & Jay style.. :yo:

Godt at se at du tager din pre- og postworkout indtag alvorligt.. :4mewantfood: :4thumbup:

Yeah, det var sgu en udemærket runde når jeg ikke lige kunne kommet til vægtene :cool:

Synes dog at 75kr pr. gang er lige rigeligt for at gæstetræne i OBBC. Da det kostede 50kr var det mere rimeligt. Så hvis jeg skal gæstetræne skal jeg også vide med mig selv at jeg kan udnytte det både tidsmæssigt og kvalitetsmæssigt. Så har jeg ikke så meget tid eller rigtig god energi gider jeg ikke smide de penge :smile:

Hvis du er interesseret i hvad der foregår i klubben, tror jeg at der er et sted, du kan læse det... Og andre ting...

Læser da med inde på vores forum engang imellem. Da jeg var inde i foregårs stod der da ikke noget omkring hvornår folk trænede til om fredagen. Men forventede jeg såmen heller ikke. Det er helt fair. Du skal ikke se mit indlæg som et surt opstød. Var bare lidt ærgelig over ikke at kunne træne med vægte :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

MMA - 1½time

Kørte på med Thaiboksning med nedtagning. Kørte på med vores politimand en gammel full kontact karate mand, så han gav den ret meget gas og der fløj også lidt spark rundt som jeg ikke lige kendte :bigsmile: Jeg fik dog også ramt ham nogle gange men respekten for sparkene gjorde at jeg passede lidt ekstra på med paraderne end normalt. Kom til at give en de andre gutter en blodtud. Men han kom hurtigt ovenpå igen. Ellers fik han også lidt hævn ved at ramme mig i kuglerne :crazy: ..Ikke tilsigtet men nu skal jeg ihvertfald ud at ha' mig den skridtbeskytter.

Tilsidst gik der alt for meget snak i den så fik slet ikke øvet gulvkamp idag.

Hygge Fodbold - 2timer

Uha da da. Det var dælme hyggeligt. Tog turen til Fredericia for at få spillet noget hyggefodbold med nogle gamle gutter. Alt det MMA og løb gjorde at kondien var rigtig god, så havde ingen problemer med luften overhovedet. Tilgengæld var fødderne fulde af vabler tilsidst og var godt træt i fødderne. Jeg havde også Jan Siders Bayern Munchen klubtrøje så jeg spillede med tysk effektivitet og vandt da også 4 ud af 5 kampe af de mix af hold vi lavede :bigsmile:

Benern er max smajert nu..

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels, godt at se du er i gang med kampsporten... Men ingen skridt beskytter, det duer da ikke for en seriøs kæmper... Jeg kan anbefale GC2 på følgende link kampsport beskyttelse

Jeg har prøvet flere forskellige slags og efter flere spark i skridtet kan jeg konstatere at det klart er den bedste til formålet, nogle beskytter stort set ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels, godt at se du er i gang med kampsporten... Men ingen skridt beskytter, det duer da ikke for en seriøs kæmper... Jeg kan anbefale GC2 på følgende link kampsport beskyttelse

Jeg har prøvet flere forskellige slags og efter flere spark i skridtet kan jeg konstatere at det klart er den bedste til formålet, nogle beskytter stort set ikke.

Tak, for rådet :smile: Det er simpelthen et par 'metalnosser' :bigsmile: Nu har jeg godt nok været så letsindig at ønske mig den slags i fødselsdagsgave af mine forældre, så må vi se hvad de kommer med. Er også mest til grabbling så hvis bare de kan beskytte når man laver en armbarre og så bare nogenlunde mod spark så er det fint :smile:

Tager jeg helt fejl, hvis jeg siger, du har læst idræt?

I så fald, hvad laver du i dag? :-)

Jeg er Fysioterapeut så det er tæt på men ikke helt rigtigt :bigsmile:

Har du læst idræt i Odense?

Link to comment
Share on other sites

MMA - 1½time

Har simpelthen været sindsygt øm i mine ben efter det fodbold jeg lavede i lørdags og er det også stadig så var meget tæt på at springe træningen over idag. Da jeg var kommet igang gik det dog nogenlunde. Dog synes jeg der er gået vel rigeligt meget street træning i den på det sidste. For mig ligger det at slåsse på gaden ret langt væk, men det er selvfølgelig rart nok at få gennemgået lidt teknikker og metoder som man kunne bruge her.

Fik heller ikke rullet idag men sikkert ok da jeg synes vejrtrækningen er noget presset i den her høje luftfugtighed og varme vejr.

Nu tror jeg at jeg laver lidt BB lign. træning imorgen og/eller onsdag og så står den ellers på druk, fest og spass i 4 dage på Nibe festivallen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share