Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Tirsdags Cardio:

Cross Trainer - 40min (Super energi idag. Godt tempo og let vejrtrækning)

Tabata Cykel - 6min (Gav den 2 hak mere i modstand idag så jeg havde den på 22. Super :smile: )

Boldhold - 1time (STFU Polle krykhusar og Jan Smørarm :tongue: )

Var noget syg igår men gik ordentligt tid i seng og sov faktisk 11timer (Og nej jeg vågnede ikke op og mine ben var som stenstøtter og fyrede 5 eksplosive chins af :wink::tongue: ) Jeg sov faktisk 11timer og havde det meget bedre. Ingen tegn på feber og slet ikke så forkølet som dagen inden :smile: Så den plan med at droppe cardioen kunne jeg ikke. Havde god energi og overvejer faktisk også lige en ekstra lille løbetur ligeom lidt :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

..Lidt mere tirsdags cardio:

Løb med vægtvest(10kg) - 2km - Derefter etbenshop op på sten supersættet med mave 2x20reps - 2km gåtur hjem inkluderet et par sprint.

Mit vægttab er gået lidt i stå da jeg nu får lidt flere måltider i løbet af dagen. Og har sikkert også fået rigeligt med kalorie igennem nødder. Idag burde jeg dog ha' været i kalorieunderskud pga. al den cardio :smile:

Imorgen skal der køres Smal bænk med 10x3 med 137,5kg samt chins med +37,5kg :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Program Herkules Hell. Dag.8:

Barbell Shrugs - 10x30kg, 10x70kg, 10x110kg, 8x150kg, 8x190kg, 8x190kg, 8x190kg

Chinups - 10sæt x 3reps med +37,5kg (Yeah, kom igennem. Det var også pænt hårdt. )

Smal Bænkpres - (6x60kg, 3x100kg, 1x130kg), 3x137,5kg, 3x137,5kg(Puha, det var sgu for hårdt så smed lidt vægt af...)3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg (Skulle have været 10x3 med 137,5kg men måtte erkende det lige var barsk nok især midt i en diæt. )

Dumbell Rows - 3sæt x 8reps med 45kgs håndvægte

Incline Dumbell Curls - 10x15kgs, 10x17,5kgs, 8x20kgs, 8x22,5kgs

Arnold Curls - 6sæt x 5-20reps med 11kgs håndvægte (Uden pauser imellem sæt)

Fiskestangen - x mange

Kosten har spillet rigtigt godt de sidste par dage så håber jeg bare at jeg kan holde ved :smile: Jeg ser lige på om jeg skal holde med Herkules Hell programmet eller om jeg kører 6x6 og 7x5 dagen med modereret kg. Synes ihvertfald at det har virket på overkroppen at kører sådan på i chins og smal bænk. Kunne være man skulle kører den forfra med med Pullups i stedet for chins og alm bænk istedet for smal bænk.Hmmm..

Link to comment
Share on other sites

Kosten har spillet rigtigt godt de sidste par dage så håber jeg bare at jeg kan holde ved :smile:

Lyder godt :4thumbup:

Har du indført WO nutrition endnu? Bliver spændende at se, hvordan din krop responderer på det - forhåbentlig med nye PR's takket være god restitution :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt :4thumbup:

Har du indført WO nutrition endnu? Bliver spændende at se, hvordan din krop responderer på det - forhåbentlig med nye PR's takket være god restitution :4flex:

Tja, idag fik jeg laks og mælk en halv time inden træning. Midt i træningen røg der en Protshake ned og resten tilsidst sammen med en kiwi.

Men de ting der er styr på.

Drikker meget mere vand.

Får morgenmad (Kylling og nødder)

Spiser meget mere fiskeolie. Slet ikke de 10gram dog som jeg synes er noget voldsomt.

Spiser magnesium inden jeg skal sove, kan dog ikke mærke nogen forskel, men sover nu også normalt ganske fint.

Generelt får jeg meget mere prot og mine kalorie er flyttet til tidligere på dagen. Havde fået næsten 100gram prot inden middag idag :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdags Cardio:

Cross Trainer - 40min (Super energi idag. Godt tempo og let vejrtrækning)

Det kan ikke gå for hurtigt med at introducere KB Snatches. Fedtet kommer til at smelte af dig.

Så sikkert som Amen i kirken. Brutale vægte du kaster rundt med :devil:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke gå for hurtigt med at introducere KB Snatches. Fedtet kommer til at smelte af dig.

Så sikkert som Amen i kirken. Brutale vægte du kaster rundt med :devil:

Haha, det vil jeg glæde mig til :cool: Dog prøver jeg at variere min cardio så det hele ikke er så højintenst altid da det ellers koster for meget på de kg man kan flytte rundt med i vægtlokalet. Eks. oplever jeg større træthed i benene efter en løbetur end en tur på crosstraineren. 40min løb eks. så er mine ben ikke noget værd næste dag i squatten. Pulsen er der hvor den skal være så synes det er fin træning :superman:

Pavel er sgu meget sjov. Han kritisere nogle fine motionsformer men med henblik på at sælge sit koncept. Sagt med et glimt i øjet er det jo fint nok :smile:

Tak, mht. til kommentaren til vægtene. Min pressestruktur er en smule påvirket af det lille vægttab, men tror det er meget mimimalt. Føler mig ihvertfald ok stærk for tiden :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Squat - (opvarmning), 5sæt x 3reps med 140kg (Skal lige igang igen så ikke så meget fart men fik at vide dybden var fin :smile: )

Smal Bænkpres - 6x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 2x120kg, 1x130kg, 1x140kg, 1x150kg (Med pause på brystet. Jeg har vidst fået for lange slanke muskler da den sidste var tung. Så ville ikke prøve på mere)

Bænkpres - 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg

Chinups - 1xmig+30kg, 1xmig+40kg, 1xmig+47,5kg, 0xmig+52,5kg, 1xmig+52,5kg(Tjaa, den lå vidst lige på grænsen men tror hagen kom op over. Jeg har filmet den så må folk jo selv vurdere. Jeg er dog godt tilfreds :bigsmile: ), 15xmig+10kg (3rep fra Spetnaz krav. Lidt mere højrep chin træning så burde den være der)

Biceps - Lidt koncentration curls samt Kern curls som bare består i altid bare at kører på det der sidder på Ez-baren i forvejen. Musklerne ved aldrig hvad de får så de bliver mega forvirret og derfor rigtig store. Kern har arme omkring 47cm så det virker helt sikkert...)

Der gik voldsomt meget snak og spas i den idag. Var vidst stadig lidt bagstiv fra igår. Men ganske habil træning. Smider nok lidt youtube videoer op senere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Biceps - Lidt koncentration curls samt Kern curls som bare består i altid bare at kører på det der sidder på Ez-baren i forvejen. Musklerne ved aldrig hvad de får så de bliver mega forvirret og derfor rigtig store. Kern har arme omkring 47cm så det virker helt sikkert...)

BB! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tja, idag fik jeg laks og mælk en halv time inden træning. Midt i træningen røg der en Protshake ned og resten tilsidst sammen med en kiwi.

Men de ting der er styr på.

Drikker meget mere vand.

Får morgenmad (Kylling og nødder)

Spiser meget mere fiskeolie. Slet ikke de 10gram dog som jeg synes er noget voldsomt.

Spiser magnesium inden jeg skal sove, kan dog ikke mærke nogen forskel, men sover nu også normalt ganske fint.

Generelt får jeg meget mere prot og mine kalorie er flyttet til tidligere på dagen. Havde fået næsten 100gram prot inden middag idag :devil:

Ser fornuftigt ud, Trolle :wink:

Lidt flere carbs lige umiddelbart efter træning ville nok ikke skade.

Hvordan er dit energiniveau efter morgenmaden?

(Ift. søvn og marmorben - så skal du nok bruge lidt flere timer, når du nu vejer mere end mig :tongue:)

Link to comment
Share on other sites

Ser fornuftigt ud, Trolle :wink:

Lidt flere carbs lige umiddelbart efter træning ville nok ikke skade.

Hvordan er dit energiniveau efter morgenmaden?

(Ift. søvn og marmorben - så skal du nok bruge lidt flere timer, når du nu vejer mere end mig :tongue:)

Takker :smile:

Ja, det tager jeg til mig. En kiwi er nok lige i underkanten :bigsmile: Ellers en fantastisk frugt.

Kan ikke umiddelbart mærke nogen forskel på energien. Tror ikke jeg er så fintfølende mht. til kosten eller god til at mærke efter om man vil :bigsmile: Men har det alligevel godt med at få noget i maven om morgenen.

Haha, så skulle jeg godt nok sove længe :w00t: En god lang nattesøvn er dog The Win. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Grrrrrr, ondt nok.

Hvad vejer du, dit krapyl??

Nasty at du er tæt på Spetnaz krav :devil:

Takker, Kriger :devil: Du må da også være voldsomt god til chins med al det klatring du laver for tiden? :superman:

Det er sgu et ondt nok krav de har må man sige. Har lavet det før med overhåndsgreb hvor jeg er lidt stærkere end med underhånds, men dengang tror jeg ikke jeg kom ned og hænge med hel strakte arme. Ved ikke hvor stricte de er med udførelsen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Takker, Kriger :devil: Du må da også være voldsomt god til chins med al det klatring du laver for tiden? :superman:

Det er sgu et ondt nok krav de har må man sige. Har lavet det før med overhåndsgreb hvor jeg er lidt stærkere end med underhånds, men dengang tror jeg ikke jeg kom ned og hænge med hel strakte arme. Ved ikke hvor stricte de er med udførelsen. :smile:

Egentlig ikke vanvittig mange. Tror jeg ligger på omkring 25 BW, BW + ~ 50 kg. Til gengæld er jeg begyndt at kunne lavet "flaget" som følge af klatring :devil: og kommer tættere og tættere på en One-arm chin :superman:

Mon ikke de er relativt stricte???? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Egentlig ikke vanvittig mange. Tror jeg ligger på omkring 25 BW, BW + ~ 50 kg. Til gengæld er jeg begyndt at kunne lavet "flaget" som følge af klatring :devil: og kommer tættere og tættere på en One-arm chin :superman:

Mon ikke de er relativt stricte???? :crazy:

Okay, det er skam også rigtigt solidt. :smile: Hvis det lykkedes dig med enarms chins så må jeg sige jeg bukker mig i støvet. Det er sgu en fed ting at kunne :4thumbup: Ved at Loonie fra OBBC og MOL har gjort det. Respekt. Jeg er absolut chanceløs i den øvelse. Kunne iøvrigt være sjovt med en armwrestling match eller brydematch en dag kriger. Kunne sikkert lærer noget tricks :superman:

Den film der er bare syg. :blink: Det er hjernedødt. Det giver jo ikke engang gode soldater. Bare afstumpede mennesker. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Okay, det er skam også rigtigt solidt. :smile: Hvis det lykkedes dig med enarms chins så må jeg sige jeg bukker mig i støvet. Det er sgu en fed ting at kunne :4thumbup: Ved at Loonie fra OBBC og MOL har gjort det. Respekt. Jeg er absolut chanceløs i den øvelse. Kunne iøvrigt være sjovt med en armwrestling match eller brydematch en dag kriger. Kunne sikkert lærer noget tricks :superman:

Den film der er bare syg. :blink: Det er hjernedødt. Det giver jo ikke engang gode soldater. Bare afstumpede mennesker. :crazy:

Ja, One-arm chins er for seje. Træner ikke specifikt mod det, fyrer den hellere bare af med klatring, reb osv. og så ser jeg hvad der sker med den efterhånden. Synes det flår for meget i skuldrene pt. at træne dem specifikt samtidig med at det taxerer for meget i forhold til recovery.

Ja for pokker, let´s wrestle. Arm-wrestling er jeg gået væk fra (siger jeg til mig selv) og forsøger så vidt muligt ikke at tage imod udfordringer da jeg som regel er basket i armene 3-4 uger efter :laugh: Knækkede lige en kursist på 125 kg for et par måneder siden, så det var meget underholdende.

Jeps, de er ikke rigtig kloge de russere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, One-arm chins er for seje. Træner ikke specifikt mod det, fyrer den hellere bare af med klatring, reb osv. og så ser jeg hvad der sker med den efterhånden. Synes det flår for meget i skuldrene pt. at træne dem specifikt samtidig med at det taxerer for meget i forhold til recovery.

Ja for pokker, let´s wrestle. Arm-wrestling er jeg gået væk fra (siger jeg til mig selv) og forsøger så vidt muligt ikke at tage imod udfordringer da jeg som regel er basket i armene 3-4 uger efter :laugh: Knækkede lige en kursist på 125 kg for et par måneder siden, så det var meget underholdende.

Jeps, de er ikke rigtig kloge de russere :tongue:

Hehe, ja armwrestling er bare en armdræber :bigsmile: Så fint nok hvis vi springer den del over. Har faktisk haft en smule i min venstre arms M.brahialis siden jeg lagde arm med en fra klubben i julen :cry: Lee' lige at rive en 125kgs mand rundt i armlægning :cool: Har også efterhånden taget allesammen i styrkeløftklubben og der har vi da et par pænt tunge drenge imellem :cool:

En brydekamp kunne være rigtigt sjovt. Skal til kbh på Mzkenzie kursus hele næste weekend så hvis du har adgang til nogle brydermåtter så er jeg klar. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja armwrestling er bare en armdræber :bigsmile: Så fint nok hvis vi springer den del over. Har faktisk haft en smule i min venstre arms M.brahialis siden jeg lagde arm med en fra klubben i julen :cry: Lee' lige at rive en 125kgs mand rundt i armlægning :cool: Har også efterhånden taget allesammen i styrkeløftklubben og der har vi da et par pænt tunge drenge imellem :cool:

En brydekamp kunne være rigtigt sjovt. Skal til kbh på Mzkenzie kursus hele næste weekend så hvis du har adgang til nogle brydermåtter så er jeg klar. :cool:

Cool :smile:

Lørdag er jeg game, så vi kan evt gøre det i fælledparken, skal lige se om wt-centret har nogle måtter vi kan tumle på ellers :devil:

Link to comment
Share on other sites

Cool :smile:

Lørdag er jeg game, så vi kan evt gøre det i fælledparken, skal lige se om wt-centret har nogle måtter vi kan tumle på ellers :devil:

Yeah, let's get it on :superman:

Vi er første færdige på kurset sidst på eftermiddagen men kan lige skrive til Anna. Ellers kan du få mit nummer af hende.

Advarer dig lige med det samme om at min cardioform ikke ligefrem er prangende :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lidt hjemmetræning:

Pushups - 20sæt x 10reps (Korte pauser imellem sæt)

Dumbell Laterels - 10sæt x 10reps med 13,4kgs håndvægte

Satte nedenstående sang til at kører og greb håndvægtene og lavede pres, laterels, frontraises mågen, shrugs, Curls mens sangen kørte og måtte først slippe håndvægtene igen når sangen var slut. Det var hårdt :4thumbup:

Min diæt er gået lidt i fløjten de sidste dage pga. påskedruk. Men får da trænet og drukket masser af vand udover øl self :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share