Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Pas nu for guds skyld på med de heel-hooks. Det er seriøs business..... :blink: Har en gang fanget en gut i den, der rullede den forkerte vej ud af den - så sagde det 'pop' i knæet!!!

Link to comment
Share on other sites

Pas nu for guds skyld på med de heel-hooks. Det er seriøs business..... :blink: Har en gang fanget en gut i den, der rullede den forkerte vej ud af den - så sagde det 'pop' i knæet!!!

Okay, noteret! Det lyder sgu ikke sjovt :crazy:

Jeg prøver også bevidst at bruge den mindre, da det er en af de få der efterhånden sidder rimeligt godt og det er jo ikke sjovt at vinde med den samme lås hver gang. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Okay, noteret! Det lyder sgu ikke sjovt :crazy:

Jeg prøver også bevidst at bruge den mindre, da det er en af de få der efterhånden sidder rimeligt godt og det er jo ikke sjovt at vinde med den samme lås hver gang. :smile:

Tja, du kan jo altid prøve at skifte over og tage en straight leg-lock eller ankle-lock - dem kan man som regel fange fra samme position. Desuden er heel hook faktisk ikke tilladt i mange begynderstævner (netop fordi den er nasty. Gør det ondt er det for sent at tappe ud).

Link to comment
Share on other sites

Tja, du kan jo altid prøve at skifte over og tage en straight leg-lock eller ankle-lock - dem kan man som regel fange fra samme position. Desuden er heel hook faktisk ikke tilladt i mange begynderstævner (netop fordi den er nasty. Gør det ondt er det for sent at tappe ud).

Ah, tjekkede lige et par youtube videoer ud og fandt ud af at det slet ikke var en heel hook jeg laver men en ankle-lock. Heel locken er lidt mere avanceret ser det ud til :bigsmile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning - Styrke + MMA:

Squat fra pins - 6x100kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 10x100kg (Puha da da. Sværere end alm. squat selvom det var lige over parrel)

Jump Squat - 5sæt x 5reps med 60kg

Læg - 9sæt x 8-15reps (Etbens læg mig+30kg)

Bænkpres - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x110kg (Noget tiltrængt volumen til patten. Har jo efterhånden et brystkasse som en 14årig konfirmand)

Dumbell Laterels/Dumbell Press - 10/10x22,5kgs, 10/10x22,5kgs, 10/10x22,5kgs (Totalt ynglings kombo..)

Frontraises/laterels/press - 8/8/8x12,5kgs, 8/8/8x12,5kgs, 8/8/8x12,5kgs (Så stod skulderne i flammer)

Mave - 120reps på gulv

Pullups - 3sæt x 8reps med +15kg (Så så man lige mig....)

MMA - 1time og 15min

Det var ikke så hårdt idag. Masser af tekniktræning hvor jeg vidst fik nogenlunde styr på en triangle choke og et par arm barre. Stadig ret basic for mit vedkommende. Rullede lidt med 2 af de unge brydere. De havde vidst begge taget medalje til Dm. Synes mine nedtagninger til tider kørte rigtig godt og var ret overrasket over at jeg på dette punkt hvor rimeligt overlegen de 2 brydere der trodsalt har lavet den slags i en årrække. Men generelt er det også specielt mit game på gulvet der sutter røv hvis jeg er imod stærke modstandere. Fik også rullet lidt med den eneste pige på holdet. Dog mest teknik da det ville være galmatias at gå 100% her. Men fed indstilling og styrkemæssigt tror jeg godt hun kan hamle op med et par af fyrene :devil:

Lidt ekstra træning i OSK:

Mave + enhånds håndvægt stem - 2sæt x 10reps (Underlig selvopfunden øvelse..)

Statisk biceps hold - 25kg, 35kg, 40kg (Hold da op....)

Dumbell Curls - 20x20kgs, 20x20kgs

Incline Dumbell Curls - 12x20kgs, 12x20kgs (½spøer range)

Her komplimenterede Jesper mine biceps og sagde de var blevet mere cut og så større ud. Det blev jeg meget glad for så jeg slet ikke havde lyst til at tage hjem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdags cardio:

Løb - 2km (Tog det stille og rolig idag....)

Tabata (Dips) - 4min (20sek arbejde, 10sek hvile...)

Puha, Tabata i Dips var ikke nogen helt god ide. Gik helt død efter de første 3-4sæt og måtte lave partiels resten af tiden. Pulsen kom heller ikke tilstrækkeligt op, men pat og triceps blev i den grad ristet så helt virkningsløs var det nu nok ikke

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Snatch Grip Deadlift - 8x60kg, 8x60kg, 8x70kg, 8x80kg, 8x90kg, 8x100kg, 8x70kg (Det er åbenbart for sjældent jeg dødløfter for alle i klubben blev chokeret over hvor grimt jeg kunne løfte 60kg. Det er nu dejligt stadig at kunne chokere dem med noget når jeg ikke kan chokere dem med styrken)

Dumbell Shrugs - 4sæt x 12reps med 40kgs håndvægte

Bænkpres - (Opvarmning), 5sæt x 5reps med 120kg (Med pause på patten. Godt tilfreds med denne runde)

Pulldowns - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x90kg (Let let..)

Triceps - 3 forskellige øvelser af 1-3sæt. Det kunne trisserne godt lide.

Mave - hanging reversed chrunches og Kabel crunches.

Godt tilfreds med dagens runde. Fin energi og godt selskab med drengene. Imorgen står den på MMA :cool:

Link to comment
Share on other sites

Men på den anden side er det godt at se at nogle ting ikke ændrer sig, uanset hvor meget fitnessprinssese/MMA fighter

du bliver, så vil din dødløft altid vække undren og rædsel :4thumbup:

Det er dejligt ikke at skuffe. Kunne være man skulle prøve sig frem med noget kamikaze dive'n'grip på +200kg bare for at fortælle ryggen at den ikke skal spille smart :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hold da op!! Tænkte jeg da jeg ankom til OSK denne smukke dag og så KasperBB stå at posere med en ramme der ville gøre de fleste Pro BB'ere misundelig.

Den velkendte surer lugt af sved, pis og ethanol mødte mine næsebor og jeg blev budt på kage.

Hold da op!! Tænkte jeg da jeg så en velvoksen mand med meget langt hård ligge og reppe løs med folks max i bænkpres med dimitry pause på patten. Det var Moos de atter var igang med at liggestemme. Jeg smilte indvendig og tænkte at jeg havde lært ham godt op, og der er nu aldrig noget så smukt som når eleven overgår mesteren.

En landmandsagtig skikkelse med underarme som Lee Preist og et yderst sympatisk ydre mødte mig joke som krævede min fulde CNS styrke. Det var selvfølgelig Telmore der atter havde lavet en PR i patten. Da min hjerne ikke længere kunne være med på dette høje akademiske niveau længere, tænkte jeg at jeg hellere måtte komme igang med at træne.

Hold da op! Tænkte jeg. LunauLee' havde allerede snuppet den bænk jeg havde planlagt at bruge og var igang med at kører med centrets tungeste håndvægte uden opvarmning. Med ro i sindet konstaterede jeg at han jo næsten var fysioterapeut og selvfølgelig vidste hvad han havde gang i. Lunau havde en flot brystkasse tænkte jeg, og jeg blev inspireret til at kører bænkpres.

Men Hold da op! Hvem lå med dette perfekte opspænd. Jeg tænkte han er Athlet. Ved siden af ham stod der en kløvermælk som han lifligt tog slurke af mellem sættene. Der var mange kg på....Gad slet ikke at tælle. Der var nemlig rigtig mange kg på. Jeg granskede min hukommelse og huskede navnet Jesper Herkules. Hans aura gjorde allerede at karisma og strenght steg 2 streger for mig bare ved at være i hans nærhed.

Med et skævt smil på læben og en taske som selv maskinen ville have svært ved at bærer, over skulderne ankom Bamzsen til centret. Hold da op. Tænkte alle. "Han ser godt nok stærk ud, ham der din ven": Sagde af bokserne. "Det er han også": Svarede jeg tilbage med et smil.

Alle var glade idag for Bamzen skulle squatte. Vi var viden til kælderdybe squats af en tidligere danmarksmester i diciplinen. Han løftede med overskud og teknisk som fik os til at måbe. Alligevel havde Bamzen tid til at curle hvad der nu engang sad på Ez-baren og flexe med sine gigantiske biceps.

Hold da op tænkte jeg igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kiggede forbi OSK idag.

HOLD DA OP, tænke jeg!!

Jeg havde glemt den mægtige hingst med et vedhæng som ville gøre Rocco Seffredi og John Holmes grønne af misundelse. Han stod bare der og reppede med den lokales krudsabes back squat max I FRONT SQUAT. Hver dag ankommer han moderigtig i en ny trico. Rygtet siger at det er fordi han har så store ben at han ødelægger tricoerne efter kun en gang. Hold da op!!!

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Lørdags MMA - 1time

Vi gik hårdt idag. Ikke mange på holdet men højt tempo. Først masser af slag og spark. Fik bokset lidt med træneren der roste mine parader. Juhuu. :bigsmile: De sidste 10min blev brugt på at rulle med træneren. Han havde efterhånden luret mig og vi svedte så meget at det var møg svært at sætte nogle låse ind. Så det var bare 10mins kamp hvor det bølgede lidt frem og tilbage mht hvem der havde overtaget.

Nu står den på Odense Rocker :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning

MMA - 1time og 15min

Det hele var meget streetfight fokuseret, og forsvar og modangreb ved gadekamp. Var sammen med en ny gut under næsten alle øvelserne. Det var ikke særligt hårdt men fik da øvet mine nedtagninger rigtig mange gange på en gut der var højere og vejede næsten det samme som mig. De sidste ca. 15min boksede jeg mod en noget akavet gut med lange arme. Han var noget svær at bokse imod synes jeg, men fandt ud af tilsidst at han bare skulle presses lidt så var der åbent hus. Kom ihvertfald til at svede rigtigt meget under boksningen.

Squat - 10x60kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x60kg

Det var lige hvad det kunne blive til inden jeg skulle instruere én fra mit kor i noget styrketræning med fokus på kropsvægtøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Overvejer at lave bodybuilding i OBBC idag da jeg ikke rigtigt fik flyttet nogle vægte igår. Uha uha uha...

Har godt med blå mærker på armene efter grabbling. Især et flot blåt mærke på radikulært midtpå efter alle de ankel locks og guillotines (Jydekrogen) som jeg har forsøgt mig med. Det er jo ligefør man selv tapper ud når jeg sætter en sådan lås ind, da det efterhånden gør pænt naller :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdags Bodybuilding i OBBC -

Front Squat - 8x50kg, 8x80kg, 4x100kg, 4x100kg, 8x80kg, 8x50kg

Pullups - 5sæt x 10reps (Supersættet med frontsquatten. Kørte sgu godt. Godt med overskud)

Decline Bænkpres - (10x60kg, 10x100kg), 5sæt x 5reps med 130kg

Hyperextension - 5sæt x 15reps

Neck extension - 3sæt x 10reps (Ja, sådan en maskine har de faktisk i OBBC...)

High Incline Dumbell Press - 10x30kgs, 10x35kgs, 10x30kgs, 10x35kgs

Nakke stem - 3sæt x 10reps med 50kg

Leg Adduktion - 4sæt x 10reps op til stakken (Skal punktslanke mine inderlår....Pjat, har fundet ud af at nogle stærke adduktorer er ret godt at have under MMA. Dog kunne man godt se at adduktormaskinerne vidst mest er lavet til kvinder da stakken var alt for let)

Kabel Rows - 3sæt x 15reps med 70kg (Korte pauser. Bare for at få noget pump)

Biceps i maskine - 5sæt x 10reps

Angel Frontraises - 3sæt x 12reps med 15-17,5kgs håndvægte

Torso Rotations - 2sæt x 10reps

Super omgang bodybuilding i OBBC. :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Næste gang jeg ser dig, skal jeg nok hjælpe dig med at få trænet de adductorer. :smile::wub:

Det vil jeg glæde mig til, Måås :wub:

Det er når man er i guard at det er godt at have nogle gode adduktore. Det er altså ham der ligger nederst på billedet. Har fået en af bryderne til at tappe ud bare på at klemme til :bigsmile:

post-858-1243368120.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg glæde mig til, Måås :wub:

Det er når man er i guard at det er godt at have nogle gode adduktore. Det er altså ham der ligger nederst på billedet. Har fået en af bryderne til at tappe ud bare på at klemme til :bigsmile:

Tror du ikke at det nærmere var et spørgsmål om at han kunne mærke helt præcist hvor meget du nød det? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning.

Rackpulls - Lidt halvhjertet op til 140kg hvorefter jeg konkluderede at min lænd ikke lige var gearet til den slags idag.

Tabata (Thrusters. 2x10kgs håndvægte) - Puha da da, det var hårdt. Brugte nogle lidt lettere håndvægte end normalt, men det betød bare at jeg fik lavet flere gentagelser hver gang.

MMA - 1time og 15min

God runde. Synes virkeligt at min boksning kørte godt idag. Senere blev der øvet en masse teknik fra både stående og liggende. Jeg skal lærer at være meget mere bevægelig under gulvkampene. Desværre nåede vi ikke at rulle ordenligt idag så det må jeg gemme til på lørdag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share