Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Onsdagstræning (Styrke + MMA) -

MMA - 1½time

Nu troede jeg lige vores 'street dag' var kommet af programmet, men det var åbenbart bare flyttet til om onsdagen. Jojo. Ikke lige mig men nogle af øvelserne er da pænt sjove alligevel :smile:

Bl.a. var vi 3 mod 1 hvor den ene person blev overfaldet af 3 personer og skulle slå hårdt og løbe sin vej. Det var ok sjovt og der kom lidt rollespil på :bigsmile:

Clinch øvelserne var også ret gode og samt selvfølgelig gulv øvelserne.

Tilsidst rullede jeg med ham den nye fyr der er ok buff. Lavede 2 eller 3 armbarre på ham og en enkelt guillotine. Han mosler og har stærke arme men brænder i endnu større grad end mig selv alt krudtet af med det samme. Men han var frisk på at rulle så det var super :smile: Havde lidt svært ved at få noget som helst til at virke fra guarden. Skulle i mount eller op på benene før jeg rigtig fik noget til at virke. Det skal der arbejdes med.

Styrke -

Military Press - 8x60kg, 8x60kg, 8x60kg, 8x60kg

Dumbell Rows - 8x47,5kg, 8x47,5kg, 8x47,5kg, 8x47,5kg

Lying Dumbell Extension - 10x17,5kgs, 10x20kgs, 10x22,5kgs, 10x22,5kgs

Combat Twists - 8x20kg, 8x35kg, 8x45kg, 8x45kg

Slag øvelse hvor man griber fat i den ene ende af stangen med en hånd og slår op/fremad - 8x35kg, 8x55kg, 5x65kg (River også godt i madkassen)

Renegade Rows - 10x30kgs, 10x30kgs, 10x30kgs

Rigtig fin omgang træning med en del MMA specifikke styrkeøvelser :bigsmile:

Lunau var så flink og spørge om jeg ikke havde tabt mig. Det er jo dejligt at få sådan noget at vide :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i OBBC:

Squat - 10x50kg, 3x90kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg (Stadig overskud på de 150kg. Vil tro der er til 3x160kg eller lidt mere på en god dag)

Barbell Lunges - 5/5x50kg, 5/5x50kg, 5/5x50kg

Læg - 4sæt x 20reps

Bænkpres - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x110kg

V-barre Dips - 10xmig, 10xmig+20kg, 10xmig+40kg, 9xmig+40kg

Incline Dumbell Flyers - 10x25kgs, 10x25kgs, 10x25kgs

Pec dec maskine - 3sæt x 10reps

Biceps i maskine - 4sæt x 8-10reps

Standing Dumbell Curls - 20,10,10,10,10,10,10,20reps med 17,5kgs håndvægte (Skulle bare ha' 100rep i hus sådan rimeligt hurtigt)

Nice træning hvor der kom masser af pump på pat og guns :cool:

Derudover fik jeg spottet SørenW under sit dødssquat pas, hvor han reppede ud med 100kg. Dælme noget lee't now't :devil:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning (MMA + lidt styrke) -

MMA - 1time

Der var fri træning idag. Dvs. træneren var der ikke så vi var 6 personer der bare trænede hvad vi havde lyst til. Vi startede ud med at boksesparre lidt. Senere øve lidt kombinationer og jeg arbejdede lidt specifikt med mit venstre hook. Synes virkeligt jeg fik hoften godt med idag og og der var masse af smæk på.

Da vi ikke gad det mere foreslog jeg at vi lavede noget fysisk træning idag og det var folk med på, selvom jeg tror nogle af dem fortrød lidt undervejs :bigsmile:

Tabata (Hillclimbers) - 4min

2min pause

Tabata (Englehop) - 4min

2min pause

Slagøvelse på sandsæk - 1slag, 2slag, 3slage.....10slag, 9slag....osv. hvor vi sluttede af med at blaste alt af et halvt minuts tid.

Derefter lidt snak og så var det vidst tid til lidt cirkeltræning med følgende stationer:

-Boksning på sandsæk

-Squat + pres med medicinbold

-Armstrækninger

-Slag og positionsskift på bryderdukke

-Knæløft og boksning med små håndvægte

-Mavebøjninger med medicinbold

30sek ved hver station uden pauser imellem. Kørt igennem 2 gange.

Efter dette gad jeg ikke rigtigt at rulle så jeg tog ind ved siden af hvor der var fint besøg af Kristina fra Horsens der var ved at vise Jacob en snedig maveøvelse, som dog viste sig at være vel rigeligt tough for Jacob :tongue:

Så lavede også lidt Pullups:

Pullups - 5xmig, 5xmig+20kg, 5xmigx25kg, 5xmig+30kg, 5xmig+35kg(Muligvis en slags PR, men er ikke sikker), 5xmig

Fin fin lørdagstræning med god stemning og energi. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning (MMA + styrke) -

MMA - 1time

Kom drønende lige direkte fra arbejde men havde alligevel masser af energi og power idag. Vi kørte stående kamp igennem hele timen, startende med teknik til plethandsker. Fortsatte med alm. sparring. Først alm. boksning og senere thai boksning med nedtagninger og stranguleringer. Det kørte virkeligt godt og lavede flere gode nedtagninger. Mine low kicks var lidt med i mit game for første gang længe og fik også brugt min højre en smule :w00t: Desuden fik jeg træneren i en strangulering så han måtte tappe ud samt et back kick lige til dunken :bigsmile:

Senere øvede vi udelukkende clinch og var en del sammen med vores 2.05meter mand. Hvilket egentligt også fungerede ok fint.

Fed fed træning. Nu glæder jeg mig til BJJ imorgen :cool:

Styrke -

En arms håndvægt stem - 8x20kg, 8x25kg, 8x30kg, 6x35kg (Er på styrkeniveau med styrkeløft dagene i denne øvelse. Ikke at det siger så meget dog)

Kabel Rows (Bredt spadegreb) - 8x60kg, 8x90, 8x90kg, 8x90kg

Kombat Twist - 4sæt x 5-8reps op til 45kg+stangen

Armstrækkere/Rygstrækkere - 20/20, 20/20, 20/20

Mavebøjning x en masse

Fed runde allround..

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

BJJ - 1½time

6 mand til træning. 4 blåbælter en hvidbælte der snart skulle til graduering eller hvad man nu kalder det og så bette mig.

Vi startede ud med diverse allround opvarmning efterfulgt at diverse drills. Derefter rullede vi i en halv times tid :crazy:

Det er sjovt de synes man skal starte liggende når det skal være knap så hårdt og stående når det skal være hårdt. Jeg har det fuldstændig omvendt. Jeg fik sat ialt sat 3 låse ind hvor modstanderen måtte klappe ud. Jeg måtte også selv klappe ud en enkelt gang hvor jeg blev fanget i en triangle af træneren. Den sidste kamp var jeg meget passiv da jeg var alt for træt og prøved at holde kampen stående.

Sluttede af med en masse udstrækning.

Iøvrigt superflinke gutter der alle var flinke til at dele guldkorn ud. :smile: Fed.....men HÅRD træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels,

spændende træning du får fyret af, fedt at se den store afveksling, og samtidig tung træning :smile:

Jeg tænkte, du er vel, sammenlignet med de gutter du ligger og kæmper med, vel noget større? Er det er ubetinget fordel (pga. styrken), eller mister du noget på smidighed el.lign. pga. størrelsen til gengæld?

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels,

spændende træning du får fyret af, fedt at se den store afveksling, og samtidig tung træning :smile:

Jeg tænkte, du er vel, sammenlignet med de gutter du ligger og kæmper med, vel noget større? Er det er ubetinget fordel (pga. styrken), eller mister du noget på smidighed el.lign. pga. størrelsen til gengæld?

Hej Molleally.

Takker :smile:

Selvom jeg er gået over til at lave så meget kampsport prøver jeg stadig at løfte relativt tungt engang imellem, da jeg gerne vil holde nogenlunde på styrke og masse. Det er dog klart kampsporten der har første prioitet, så det kan da også godt mærkes i vægtlokalet. Men da jeg ikke har tabt mig meget på det sidste ser det ud til at jeg kan holde rimeligt på styrken bortset fra styrkeløft løftene som jeg ikke laver så meget mere.

Der var en enkelt gut idag der overkropsmæssigt var lige så stor som mig, men ellers havde jeg rigtigt nok en klar styrkefordel. Dog er BJJ styrke netop at man kan kompensere for manglende styrke og alligevel vinde over større og stærkere modstandere. Det er flere gange set i MMA. Især i starten da folk ikke havde samme basis i gulvkamp som idag.

Vil sige at det nok mest er en fordel, da jeg som BJJ Noob trodsalt kan vinde mere end jeg taber mod næsten ene blåbælter der alle har flere års erfaring. Men store muskler skal også ha' meget ilt, så udover manglende teknik så brænder jeg hurtigere ud end nogle af de mindre kæmpere. Så på den måde er det en ulempe. Kunne også klart have mere smidige hofter, da benene bruges rigtigt meget.

Så jo. Der er nogle ulemper. Og ville nok bare blive en bedre fighter ved at smide lidt vægt.

DBM herinde fra ved meget mere om det, og har også gjort sig en masse erfaringer som jeg slet ikke har endnu med min trodsalt ringe fighter erfaring :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

MMA - 1½time

Startede ud med stående kamp. Boksesparrede en del. Det er virkeligt vildt så godt jeg føler jeg har styr på boksedelen i forhold til da jeg startede. Vi skiftede flere gange og følte virkeligt jeg kunne udbokse de fleste. Lyder måske lidt dumsmart da jeg ikke ved hvordan jeg ville reagere hvis det var fuld kontakt med 100%. Når der kommer ben på er det dog en helt anden historie. Det er blevet bedre men her har jeg slet ikke samme overskud og bliver også ramt.

Lavede også clinchkamp med lette slag. Ret fedt. Clinchkamp er min ven :smile:

Bagefter gik vi på gulvet og øvede lidt teknikker fra at gå fra sidemount til mount. Derefter lidt låse.

Sluttede af med at rulle lidt med en af de nye. Prøvede mig frem med Triangle men han endte i stedet i en armbarre hver gang. Hmmm.

Fed runde med masser af overskud :smile:

Coc1 - 5x5 med overpres.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i CHOKE:

BJJ - 1½time

Cheftræner Torben var til stede idag sammen med 2 andre blåbælter og mig. Så vi var en lille flok men det gav den luksus at jeg fik masser af ene undervisning af Torben. Vi øvede en masse teknik idag. Både stranguleringer, nedtagninger og positionsskift og escapes. Ved ikke hved det alt sammen hed men virkede super brugbart. :smile:

Igen, igen igen igen fik jeg at vide jeg skulle slappe mere af men det er godt nok svært når man har kræfterne. Ville sgu ønske jeg havde begyndt til denne sport da jeg var en tynd purk på 14år, så kunne det være jeg kunne ha' lært teknikken.

Synes jo selv jeg er blevet klart bedre til at slappe af. Ihvertfald har jeg luft til at kæmpe i længere tid og panikker ikke i uvante positioner(Selvom jeg får det at vide :bigsmile: )

De sidste 15mins tid rullede jeg med Torben. Dog med lidt pauser ind imellem for at snakke mulige løsninger igennem. Så det var slet ikke så hårdt som sidste gang. Det passede mig dog glimrende da det er 4dag i streg med kampsport på programmet.

Jeg fik at vide idag at for at blive en god BJJ kæmper skulle man prøve at tabe 1000gange hvor man ender i en lås. Nu har jeg været afsted 3 gange til BJJ og er blevet fanget 2gange i en submission. Der er sgu laaaang vej igen :w00t: Pointen er at jeg skal være mere modig og eksperimenterende i mit game og være meget bedre til at slappe af.

Igen. Fed fed træning :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i Horsens:

Benpres - 6sæt x 8-10reps

Hyperextension - 3sæt x 10reps

Erector maskine - 3sæt x 10reps

Læg i benpres - 3sæt x 20reps

Upright Rows i kabeltræk - 6sæt x 10reps

Chest supported Rows - 6sæt x 8-10reps

Mave i maskine - 3sæt x 8reps

Mave på bold - 3sæt x 20reps

Incline Dumbell Hammercurls + Press - 3sæt x 10reps med 22kgs håndvægte

Sofa cykel - 20min

En del udstrækning og Mzkenzie pushups.

Fin lille omgang i technogym helvedet. Derefter stod den på Johnny Madsen koncert i Horsens. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning (Styrke + MMA)

Dødløft - 10x60kg, 10x60kg, 10x100kg, 10x120kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x140kg (Med overhåndsgreb)

Pullups - 5sæt x 5reps (Stille og roligt. Gad ikke rigtigt)

Incline Dumbell press - 10x22,5kgs, 10x27,5kgs, 10x32,5kgs, 10x37,5kgs, 10x37,5kgs

MMA - 1time og 15min

Fin runde. Var ikke vildt oplagt så under den stående sparring tog jeg lidt flere slag end normalt. Tilsidst tog vi hjelme på og sparrede hvor der man måtte slå hårdt. Det var sgu fedt at prøve og både gav og tog nogle ok hårde slag. :smile:

Fin runde.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

BJJ - 1½time

Første gang med GI...... Hold kæft det var varmt at ha' det skidt på :crazy:

Også dagen hvor cheftræner Torben overlod styringen til en ny mand. Der var 5 blåbælter og så mig til træning idag. Allerede under opvarmningen hvor der blev lavet alle mulige rullefald og koldbøtter var jeg ved at gå til pga. Gi'en. Da vi rullede tilsidst synes jeg at jeg havde vænnet mig lidt mere til dragten og det skulle ikke være nogen undskyldning for at jeg fik tæsk. Jeg røg i en armbarre 1 gang og 2 gange i en triangle choke under de 3 x 6min jeg rullede mod forskellige modstandere. Af ren frustration tog jeg en af dem i en ankel hook, men det var ikke noget man bruger på dette niveau og det vidste jeg egentligt godt :blush:

Lavede lige lidt bænkpres da jeg var færdig. Lidt blandet op til nogle 3'ere på 110kg. Var for smadret efter den anden træning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning -

Towel Chinups - 6xmig, 6xmig+5kg, 6xmig+5kg, 6xmig (Super grebstræning. Minder om at skulle hive i en GI eller en arm)

MMA - 1time (Begynderholdet)

Holdet er blevet delt op og jeg er stadig N00b så derfor... Det var dog utroligt basic og der var ingen rigtig sparring så fik ikke rigtigt pulsen op og ringe. Så jeg havde masser af energi da jeg var færdig med denne time.

MMA - 1time (Selvtræning)

Mens det øvede hold trænede lavede jeg en masse selv.

Positionstræning på bryderdukke

Skyggeboksning

Frontkick, spinning back kick, low kicks, knæ osv...

Et hav af mavebøjning, armstrækninger, rygbøjninger.

Plyometrisk træning med medicinbold

Træning af nakke.

Man bliver dog ikke en god fighter hvis man ikke sparrer, så skal ha' mig en hjelm så jeg kan komme på det øvede hold. Man skal i princippet have været på begynderholdet 1år før man kan komme på det øvede. Meeeen føler nu sagtens jeg kan være på det øvede hold selvom min teknik ikke er perfekt.

Men alt i alt. Fed gang træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OBBC:

Pullups - 12xmig, 12xmig, 12xmig, 12xmig, 12xmig (Fin runde)

Dumbell Rows - 10x35kg, 10x40kg, 10x45kg, 10x50kg (Var noget presset på grebet. Uden kridt og uden stropper)

Bend over Laterels (Mågen) - 10x22,5kgs, 10x22,5kgs, 10x22,5kgs, 10x22,5kgs

Barbell Shrugs - 10x90kg, 10x90kg, 10x90kg, 10x90kg (Strict as hell..)

Military Press - 6x50kg, 6x70kg, 6x70kg, 6x50kg

Leg extension - 4sæt x 10reps op til stakken

Flat Dumbell Press - 6x35kgs, 6x40kgs, 6x45kgs, 6x50kgs, 30x30kgs (30eren brændte noget så grusomt.)

Fin træning. Betterøv havde ellers meldt at han ville brænde i OBBC idag, men kom ikke. Tror han var en smule intimideret over at skulle træne side om side med mig. Jeg forstår ham godt :smile:

Jeg var nemlig også ok hakket idag. Ihvertfald har jeg fået sådan nogle flotte tydlige vener på armene når jeg får pump på :bigsmile: Om det udelukkende skyldes en lavere fedtprocent eller om det også kan skyldes en øges blodvolumen ved jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

MMA - 1½time

En halv time stående kamp. Til plethandsker og derefter let thai sparring.

Derefter en halv times gulvkamp startende med teknik med escapes fra guard og mount efterfulgt at positionskamp med modstand på.

Derefter rullede jeg lidt med en gut der havde en del år på bagen med MMA. I stående var jeg ret overlegen, men kom vi på gulvet var kampen meget mere lige. Han lavede nogle smarte ting jeg ikke lige havde set før :cool: Vandt dog på styrken og bedre form.

Nice nice træning :cool:

Har iøvrigt bestilt hjelm og MMA handsker. :cool:

Link to comment
Share on other sites

I will :cool:

Lidt til mig selv:

Det der første armbar fra guard, er efter min mening ikke særlig god. Personligt kan jeg bedst lide at gøre følgende: Med din ene arm holder du fast på hans modsatte arms triceps, så kan ikke kan trække den fri. Med din anden arm holder du fast på hans modsatte skulder, så han ikke kan "postior up" - altså sætte sig op med strakt ryg. Herefter kan du sætte din armbar op, uden han kan trække sig fri. du laver selvfølgelig armbaren på den arm, som du holder fast bag triceps på. Disse små detajler er meget vigtige - især i no-gi, hvor det ellers kan være let at escape (især hvis din modstander er svedig og/eller i bar overkrop).

Hvis det slet ikke giver mening, kan jeg forsøge at finde en video...

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Det der første armbar fra guard, er efter min mening ikke særlig god. Personligt kan jeg bedst lide at gøre følgende: Med din ene arm holder du fast på hans modsatte arms triceps, så kan ikke kan trække den fri. Med din anden arm holder du fast på hans modsatte skulder, så han ikke kan "postior up" - altså sætte sig op med strakt ryg. Herefter kan du sætte din armbar op, uden han kan trække sig fri. du laver selvfølgelig armbaren på den arm, som du holder fast bag triceps på. Disse små detajler er meget vigtige - især i no-gi, hvor det ellers kan være let at escape (især hvis din modstander er svedig og/eller i bar overkrop).

Hvis det slet ikke giver mening, kan jeg forsøge at finde en video...

Mange tak for rådet. Det giver god mening :smile:

Glæder mig allerede til at få det prøvet af til træning næste gang :cool:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning -

MMA (Begynder hold) - 1time

Kun gulvkamp. Men ren teknik og var sammen med en überN00b for at lærer ham lidt basic. Kunne dårligt rører ham unden han sagde av, så det var ret svært at få lavet noget som helst der bare lignede rigtigt kamp en lille smule. Gæstetræner Anders gjorde det rigtigt fint og havde nogle gode fif's til at komme forbi guarden. Dog var intensiteten så lav pga. jeg mest var sammen med ham übern00ben så pulsen dårligt kom over 100 på denne time :dry:

Det er fint nok men glæder mig sgu til at komme på det øvede hold..

French press - 4sæt x 10reps med 40kg

Ez-barbell Curls - 4sæt x 10reps med 40kg

Link to comment
Share on other sites

BJJ - 1½time

Vi var kun 4 til træning idag. Der var fokus på stående kamp og kast. Træneren havde lige været på et en Judo træningslejr så det var sikkert derfor. Men det var superfedt. Efter al opvarmningen og tekniktræningen kørte vi bare løs med 2 mand i midten og når den anden lå ned, så kom der en ny mand ind. Der kom en brunbælte judo mand og var med. Han kunne dælme nogle trick :cool: Han gav mig lige en god flyvetur med en 'flyvende japaner' :w00t:

Efter det jeg rullede jeg i 8min tid med træneren. Synes det gik rigtigt fornuftigt. Lavede en ok nedtagning hvor jeg kom øverst og ellers trak jeg bare guard. Prøvede lidt halvhjertet med et par armbarre som ikke var tæt på, men han er rigtig dygtig så er også bare glad for mit forsvar fungerede ok og jeg ikke lå og gispede i en triangle eller lign. hele tiden :laugh:

Fed træning :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share