Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Onsdagstræning:

MMA (Begynderhold) - 1time

Gab... Det er sikkert helt fint for mig at arbejde med de små HELT basale ting som at kunne lave et ordenligt jab, kryds osv. Og der er sikkert masser af ting jeg kan forbedre, men godt nok ikke særligt ophisende når der slet ik' er noget sparring og pulsen holder sig under 100 under hele timen.

MMA - Selvtræning - 1time

Tjaa, ved ikke om man kan kalde det MMA. Men selvtrænede bare i samme rum da det øvede hold trænede. Det blev til en masse cirkeltræning ala

(Towel Rows, Kast med medicinbold, lunges) x 6runder

Skyggeboksning foran spejl

slag siddende i mount over sandsæk - 5min på fuld skrald

Front kicks, low kicks, spinning back kicks.

Osv.

Herefter lidt træning inde i OSK:

Bænkpres - 10x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 1x120kg, 1x130kg, 1x130kg, 1x130kg, 10x100kg(Vil tro mit max er ca. 140kg i øjeblikket :blush: Opspænd og teknik er ikke eksisterende. Men fuck det. Er jo ikke styrkeløfter mere)

Pullups (10mins test) - 80rep (Puha, det er hårdt. Burde jeg kunne gøre bedre når jeg er lidt mere frisk)

Dumbell Laterels/Dumbell Press - 12,5kgs/22,5kgs x 15reps, 12,5kg/22,5kgs x 15reps

Hæng i håndklæde - 1min og 10sek med kropsvægt (Kunne næsten ikke strække hænderne ud bagefter :crazy: )

Allround en god træningsdag. Men savner noget mere intens sparring.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

BJJ - 1½time

Træneren var der ikke idag så en af de andre blåbælter tog sig af træningen.

Vi startede med ret grundig opvarmning derefter en masse teknik på gulvet. Bla. kimura og sweep fra guard. Kom til at kører helt fint. I det mindste uden modstand.

Derefter var det bare en masse positionskamp med modstand hvor vi skiftede position når den anden var kommet forbi.

Tilsidst rullede vi. Dvs. de andre rullede. Jeg fik kun lov til at åbne den andens guard og komme i sidekontrol eller mount. Derefter escapes fra mount hvor jeg og escapes fra sidekontrol.

Masser af rul med fuld modstand dog i begrænset rammer for mit vedkommende. Men det er virkeligt super og virkeligt noget jeg føler jeg lærer noget af :smile:

Fed træning :cool:

Tilsidst da vi skulle bukke af havde jeg ikke lige fanget at man står på række efter bælte graduering, så jeg stillede mig forrest foran den mest erfarne. Det blev dog lige pointeret ganske pænt ved et:"Vi stiller lige op rigtigt" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tilsidst da vi skulle bukke af havde jeg ikke lige fanget at man står på række efter bælte graduering, så jeg stillede mig forrest foran den mest erfarne. Det blev dog lige pointeret ganske pænt ved et:"Vi stiller lige op rigtigt" :laugh:

Shit laver i virkelig sådan noget bullshit? Plejer ikke at være en BJJ-ting .... heldigvis!

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

MMA - 1½time

½time stående teknik + let sparring efterfulgt at ½time gulvkamp. Pass the guard uden lukket guard. Derefter øvede jeg og Jannek low kicks. 20spark til hver side gange 3. Dvs. 120spark. Rimeligt hårdt. Derefter hentede jeg en vægtstang inde i OSK og lavde Combat twist efterfulgt af hooks. For at øve at få fuld torso power med i hvert hook. Fungerede faktisk helt fint. Det har ihvertfald foresaget IOMS i de skrå mavemuller :bigsmile:

Dumbell Shrugs - 20x30kgs, 20x35kgs, 20x40kgs

Coc1 - 10/10reps

Super lækker træning med masser af energi. Var også hjemme og få flæskesteg med brun sovs ved de gamle igår. Sådan en træningsfri dag hvor man loader op med dansk mad gør en tough :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fået afprøvet armbar setup?`

Ja, men har ikke helt kunne få den til at virke.

Lad mig som jeg har forstået det rigtigt:

Hvis jeg vil lave armebarre på min modstanders højre arm, griber jeg fat med min højre om hans højre arms triceps.

Venstre arm bruger jeg til at holde hans højre skulder nede (Er lidt i tvivl her?)

Mit højre ben befinder sig på hans venstre hofte og jeg svinger mit venstre ben over hans hoved mens jeg holder hoften tæt på ham og sætter armbarren ind.

Jeg har selvfølgelig kunne få det til at virke uden modstand, men med modstand er det ikke helt så let.

Tilgengæld fungerede min kimura fra guard rigtigt godt idag og fik den sat ind med succes et par gange :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, men har ikke helt kunne få den til at virke.

Lad mig som jeg har forstået det rigtigt:

Hvis jeg vil lave armebarre på min modstanders højre arm, griber jeg fat med min højre om hans højre arms triceps.

Venstre arm bruger jeg til at holde hans højre skulder nede (Er lidt i tvivl her?)

Mit højre ben befinder sig på hans venstre hofte og jeg svinger mit venstre ben over hans hoved mens jeg holder hoften tæt på ham og sætter armbarren ind.

Jeg har selvfølgelig kunne få det til at virke uden modstand, men med modstand er det ikke helt så let.

Tilgengæld fungerede min kimura fra guard rigtigt godt idag og fik den sat ind med succes et par gange :smile:

Jeg vil lige tillade mig at blande mig, og sige at ja du har forstået det rigtigt. Når du bruger venstre arm(hvis du tager arm-baren på hans højre arm) så læg den med en smule press på hans hals imens du holder fast i skulderen, og sikrer dig at han ikke retter ryggen samtidigt. Det er en del nemmere at lave den arm-bar med gi på, så træn den på de "mindre erfarne" på dit BJJ hold, og når du så har mere styr på den, Så forsøg med No-gi udgaven.

Ved ikke om det kan bruges, men så fik du det med på vejen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige tillade mig at blande mig, og sige at ja du har forstået det rigtigt. Når du bruger venstre arm(hvis du tager arm-baren på hans højre arm) så læg den med en smule press på hans hals imens du holder fast i skulderen, og sikrer dig at han ikke retter ryggen samtidigt. Det er en del nemmere at lave den arm-bar med gi på, så træn den på de "mindre erfarne" på dit BJJ hold, og når du så har mere styr på den, Så forsøg med No-gi udgaven.

Ved ikke om det kan bruges, men så fik du det med på vejen :smile:

Mange tak for input. :smile:

Alle små råd og tricks modtages med kyshånd når man er BJJ - N00b som mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning (Styrke + MMA):

Chinups - 3xmig, 3xmig+20kg, 3xmig+30kg, 3xmig+40kg, 3xmig+40kg, 3xmig+40kg, 3xmig+30kg, 3xmig+20kg, 3xmig (God omgang chins. 3'ere med +40kg er vidst noget af det bedste jeg har lavet.)

Enhånds håndvægtsstem - 5/5x20kg, 5/5x25kg, 5/5x30kg, 5/5x35kg, 5/2x40kg, 10/10x20kg (Puha. Sættet med 40kg var sgu tungt. Fik også kun 2rep med venstre. Men er rigtig godt tilfreds med denne runde alligevel)

Pulldowns - 10x90kg

PullThroughs med grøn elastik - 3sæt x 15reps

Sumo Dødløft - 5sæt x 10reps med 60kg

Supersættet med

Pushups - 5sæt x 10reps

Wrist Curls - 4sæt

MMA - 1time (Begynder hold)

Lidt mere intensitet end de sidste par gange på begynderholdet. Heldigvis. Ellers ikke det store at berette om :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning -

BJJ - 1½time

Først grundig opvarmning derefter var fokus på stående kamp idag. Masser af judokast hvor vi teamede op 2 og 2. Det gik den første time med derefter gik vi nedenunder og øvede 'king of the ring' i 10mins tid. Bare med 6mand i midten. Dvs. det var stående kamp og når man havde fået den anden ned og ligge så så hoppede der en frisk mand ind. Dvs. det var hele tiden manden der vandt der blev inde.

Det kørte virkeligt super og jeg 'vandt' de første 3-4 runder så var fuldstændig smadret tilsidst :crazy:

Synes virkeligt jeg fik brugt en masse af det vi havde lært og så længe kræfterne var der så gik det sgu godt.

De sidste 20min rullede vi normalt. Den først runde øvede jeg bare 'pass the guard' med modstand på og fik nogle rigtig gode tips med. De næste par runder rullede jeg rigtigt.

Den anden runde gik det dog galt. Rullede med en anden hvidbælte og havde mountet ham, derfra prøvede jeg mig med en slags kimura....KNÆK, sagde det i hans skulder/Albue og jeg slap selvfølgelig med det samme. Dælme ikke min mening at skade ham :unhappy: Heldigvis kunne han bøje og strække albuen normalt bagefter og der var med ret stor sikkerhed ikke brækket noget. Sagde self. undskyld og der røg is på med det samme.

Bagefter rullede jeg med Hjalte. En ret dygtig blåbælte som jeg normalt har kæmpe problemer med på gulvet. Idag gik det meget bedre og følte jeg havde ret god kontrol.

Superduper træning. Tak, til de dygtige folk der giver gode pointers hele vejen igennem. Det gør virkeligt at jeg synes mit game rykker sig :bigsmile:

Bortset fra alle skaderne. (Træneren blev også skadet da han landte på nakken, samt jeg kom til at give en over næsen ´+ jeg selv fik en ordenligt en over knæet) Så var det en super træning :cool:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning -

CocT - 200reps med hver hånd kørt som 10ere uden pauser imellem sæt. (Mit greb føles lidt overtrænet, men tænkte jeg godt kunne kører noget højrep)

Løb - 2km op til fodboldbane hvor jeg øvede sprint. Det blev til en masse 40-60meter sprint hvorefter jeg løb de 2km hjem igen.

Fejrede at jeg ikke bærer rundt på nogle sygdomme og iøvrigt er frisk som en havørn ifølge min læge, ved at købe lidt god sprut. 1 enkelt flaske El Dorado 15års Rom samt en flaske Starka Vodka :cool:

MMA senere...

Link to comment
Share on other sites

10 års? Giv lige et lille review

Nu skriver jeg godt nok 15års men skal nok lave et lille review når jeg får smagt på den :smile:

Er dog ikke den store kender på området så det var ret tilfældig hvad det blev for én. Starka'en ved jeg dog smager godt. Og så er den jo også billig iforhold til Rommen.

Link to comment
Share on other sites

Nu skriver jeg godt nok 15års men skal nok lave et lille review når jeg får smagt på den :smile:

Er dog ikke den store kender på området så det var ret tilfældig hvad det blev for én. Starka'en ved jeg dog smager godt. Og så er den jo også billig iforhold til Rommen.

Det var Starkaen jeg mente. El Dorado laves vist ikke som 10 års :wink: Den er i øvrigt fremragende - El Doradoen, altså :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mere onsdagstræning..

MMA - 1time (Begynderholdet)

Meget basic og ingen sparring. Dog fin omgang boksning til plethandsker hvor jeg stadig mangler præcision men kraften på slagene er blevet ganske fornuftig. Tja, tjoo tager et par uger mere her og så må jeg hellere hører om jeg ikke kan kommet på det øvet hold.

Ellers er der blevet et boksning seminar meldt op, så det regner jeg med at skulle med til hvis det bliver til noget.

Towel Chinups - 6xmig+10kg, 6xmig+10kg, 6xmig+10kg (Nice...)

Flat Dumbell Flyers - 10x25kgs, 10x25kgs, 10x25kgs

Derefter tog jeg på Mcdonald og købte en røvfuld tarvelige kalorie :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Bjj - 1½time

Vi var kun 4 til træning idag. Efter en rimelig grundig opvarmning startede vi ud med at gennemgå diverse muligheder når man er i mount (Siddende ovenpå modstanderen). Bl.a fik vi øvet Gi-choken fra mount som åbenbart ikke virkede på mig :bigsmile: Ihvertfald skulle de alle prøve på alle mulige og umulige måder at kvæle mig med Gi'en. Var ikke ligefrem rart men ikke noget jeg ville klappe ud på. Så får nok nogle fine mærker på halsen imorgen. Godt man skal til svigermors 50års fødselsdag og præsenteres første første gang for meget af familien :laugh:

Den sidste halve time rullede vi. Træneren var ikke med da han skadede sin nakke sidste gang, så det var Dennis, Christian og mig. Christian er en rimelig buff fyr i god form men er stadig hvidbælte og er til at have med at gøre. Synes vi kæmpede sådan rimeligt lige op. Men det var møghårdt da han også er pissestærk.

Dennis er en rigtig erfaren blåbælte og owner mig virkelig. Pisse irriterende at rulle med fordi han er så god og bevægelig. Han fik mig også til allersidst. Han er hele tiden et skridt eller 2 foran og er ham fra klubben som jeg har haft størst problemer med. Han har også været i Brasilien for at træne. Det er snyy' :laugh:

Igen. Fed fed træning :cool:

Link to comment
Share on other sites

"Se mig, jeg er stor, skaldet, og i går prøvede utallige personer at kvæle mig :) Desuden drikker jeg guldøl hurtigt."

Fantastisk indtryk at give :laugh:

LOL... Ja, de må uden tvivl bliver overvældet af begejsring :laugh:

Satser da også på at få meldt en ølstafet op så drikkekompetencerne kan komme til sin ret :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

MMA - 1time

Der er kommet lidt sparring på, så det er super. Var iøvrigt heldigt at komme til at bokse sparre med en rigtig dygtig boksergut der bl.a havde været nordisk mester og været i USA for at træne boksning. Desuden havde han trænet fristils brydning i 3år. Han var dælme hurtig på hænder og fødder og ramte mig også med et godt slag på kæben + det løse :bigsmile: Men det gik nogenlunde og fik også ramt ham lidt og han var sikker på jeg havde haft en baggrund i boksning :cool:

Fik også rullet lidt med ham og der kunne han ikke rigtigt noget. Men han kunne dælme bokse.

Ellers fik jeg også rullet lidt med Alen tilsidst. Han er så møgsvær at submitte på trods af 30kgs vægtfordel til mig. Men qua han lige var kommet hjem fra 2 ugers ferie og jeg er blevet lidt bedre på gulvet, så synes jeg jeg havde ret god styr på ham :smile:

Incline Dumbell Press - 10x30kgs, 10x32,5kgs, 10x35kgs, 10x37,5kg, 10x40kgs

Barbell Rows - 10x60kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x60kg

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

BJJ - 1½time

Fokus på stående kamp og kast. Første time gik med grundig opvarmning samt masser af tekniktræning. Derefter 10mins 'king of the ring' med 2 par i midten. Det gik supergodt idag. Var inde i midten i alle 10min og først da Dennis kom til som 3mand fik jeg problemer. Dog gik det rigtigt fornuftig og var meget tæt på at få ham ned et par gange.

Ellers blev der rullet lidt med en 'ny' 104kgs mand der har trænet BJJ et års tid, men havde været syg i et længere stykke tid og hans form var ikke god. Havde godt styr på ham. Derefter blev der lavet escapes fra guard med Christian. Kunne godt have gået bedre.

Tilsidst sluttede vi alle af med en omgang Tabata Squat hvor 'pausen' holdes i bunden :w00t: Kæft, det var sgu hårdt.

Fed fed træning :cool:

Link to comment
Share on other sites

Vil du til konkurrence i det der slåsse halløj, eller er det kun på hobbyplan for dig?

Vil gerne prøve kræfter med et grappling stævne på et tidspunkt hvis jeg føler jeg bliver god nok. Jeg synes det er pissesjovt at bokse og thaibokse men tror næppe vale tudo hvor der er færrest regler bliver aktuelt for mig. Kræver alligevel voldsomme træningsmængder da det er så meget man skal være god til som MMA'er. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share