Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Kreasvin<<

Det kan kun betyde én ting... kom og brænd med os nede i City Fitness 
Det kunne da være en god ide! Ligger centret langt fra Sygehuset?

Xax<<

men vi må nok hellere lige stikke hovederne sammen om et par uger. Jeg skal i trøjen om ca. 3 uger, og jeg regner vel også med at du skal finde en passende(sikker) startvægt til stævnet.

Ja, det ville være en god ide! Det bliver godt at komme i trøjen igen :)

Simondj<<

Så svært at finde en ordenlig spotter i centeret  ..tvinger dem for det meste til at have hænderne i lommerne og stå ved siden af bænken, for at være helt sikker 
Det kunne være en god ide ;)

Mass<<

Har du lige kørt en "peaking cycle" af grafrakka' for at kunne klemme den PR ud.    

Haha :lol:

ANyone<<

Fantastiske gener der flyder rundt blandt øllet i dine årer! 
Haha! Good one :lol:

Baardi<<

Fantastiske gener der flyder rundt blandt øllet i dine årer! 

God ide! Når alt kommer til alt, så kan et par grafakkas jo ikke skade det helt store ;)

Alle<< Mange tak for roserne :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

CAT - Bænkpres - (10x50kg, 6x90kg), 2x110kg, 2x115kg, 2x115kg, 2x115kg, 2x115kg, 2x115kg

Powerclean - 4x50kg, 70kg, 80kg, 85kg, 85kg, 85kg, 85kg, 85kg, 85kg, 85kg, 85kg, 85kg, 85kg

Military press (powercleanet fra jorden) - 5x70kg, 5x70kg, 5x70kg, 5x60kg, 5x60kg

Dumbell laterels - 3sæt x 8reps med 15kgs håndvægte

Frontsquat - 3sæt x 8reps med 70kg

Supersættet med

Spidercurl - 3sæt x 8reps med 20kgs håndvægt

+lidt let mavetræning

En fin omgang træning på kollegiet :) Jeg har øget min CAT - træning i bænken med 2,5kg, og der var stadig rigtig god fart på.

Der røg også 5kg mere på mine powercleans, og de kørte ganske udemærket, selv jeg ikke er super stærk i denne øvelse. Mit maxs er sidst jeg prøvede 95kg, så det ville være rart at kunne komme op og vende de 100kg :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke tidligere hørt om det som en støtteøvelse til dødløft!

Men taget dine dødløft tal i betragtning - så må det virke

Det er en god øvelse til at øve eksplosionen i løftet, desuden kræver det også en del øvre rygstyrke.

Jeg er dog ikke klar over om den virker specielt godt på mit dødløft endnu, da jeg kun lige er begyndt at kører den på lidt mere regelmæssig basis.

Jeg tror dog at den måske kan hjælpe mig med at holde min hofte lidt lavere, da det er lettere at cleanet en vægt hvis hoften holdes lidt lavere så benaktiveringen bliver bedre.

Men ellers er det også bare for at lege lidt med nogle forskellige øvelser! Og jo mere oldshool øvelserne er, jo sjovere er de også oftest :bigsmile: (For ikke at nævne effektive :devil: )

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Jsc<< Så sandt som det er sagt :) Jeg skulle lige hører om der måske er plads til mig til Oldshool træningen imorgen, hvis mit spisning med mit hold ikke bliver til noget alligevel!

Jeg må indrømme, at jeg har altså har ret meget lyst til at nørde styrketræning! Og det kunne også være helt sjovt at se hvor langt jeg kunne bærer en 118kgs gut som dig :devil::bigsmile:

Jeg vil mene at en battle mellem mig og DLF, hvor han skal bære Kern og jeg skal bære dig, vil være ret fair og sjov :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jsc's Oldshool Strongman training Camp :devil:

Jeg var inviteret ud til Jsc til en gang oldshool træning og efterfølgende spisning med en masse ølbajser tilhørende :bigsmile:

Træningen bestod af, at vi var Jsc, Xax, Loonie, Baardi Builder, Armoured Female, Sil og mig der gik 10runder af 4-500meter, hvorefter vi skiftes til:

-Farmerwalks med 2x42kg

-Bearhug partnerløft

-Trillebør

-En slags zerhersquat parnerløft

Alle diciplinerne var hårde på hver sin måde, og folk var gode til at presse hinanden! Specielt i Farmerwalks tilsidst, hvor folk virkeligt pressede citronen for at gå de sidste meter :devil:

Sil og Jeg løsnede kroppen op med lidt 400meter løb tilsidst.

Jeg kunne klart mærke trætheden i kroppen efter den gang træning, så det var tid til at få nogle 'Prots' indebords, og der var vi så heldige at Jsc havde fremtryllet en herlig Spicy kyllinge ret.

Der blevet taget for sig af maden og øllene (for nogle vedkomnes Cola Light :chicken: :lol: ), og nørdet styrketræning en hel aften, og der var stort set ingen der blevet fri for at blive drillet, selvom det gik lidt hårdere ud over nogle end andre :tongue:

Det hele endte ud i en bytur for Sil og mit vedkome! Det var Akaden og Boggies by night :mandance:

Loonie<<

Mon ikke man vil være i stand til at joine Onkelen og klemme et par pils ned! Det er åbenbart noget som er godt for éens deadlift 

I så fald burde du være rigtigt stærk i dødløft idag :tongue: Tak, for igår! Det var hyggeligt :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 10x20kg, 6x60kg, 4x100kg, 2x100kg, 1x130kg, 1x130kg, (På med trøjen) 1x150kg, 1x155kg, 1x160kg (Af med trøjen! Det første og sidste løft var de bedste)

Bænkpres med Bands (Ca +40-45kg i toppen) - 2x60kg, 2x60kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg (Ny opsætning der virkede kanon godt! Den lagde næsten ingen modstand i bunden, men var hård i toppen)

Frenchpress - 8x50kg, 8x60kg, 8x60kg, 8x50kg, 8x50kg (Nasty pump :devil: )

Dødløft - (8x60kg, 6x100kg) - 3sæt x 5reps med 130kg (En lille let omgang, da ryggen var godt brugt fra gårsdagens udskejelser)

Bænkpres i trøje kørte faktisk rigtigt godt idag, selvom at jeg var noget slatten under opvarmningen! Alle mine løft i trøjen kørte med fin godkendt stil, og der var rigtigt meget fart på den første og det sidste løft :)

Jeg trænede idag med Xax, og han havde taget sine bands med, så vi prøvede en anden opstilling i bænkpres, hvor dobbelt ligger et miniband i hver side af stangen, og binden den rundt om en håndvægt der står på gulvet.

Den bliver rigtig hård i toppen, hvilket er rigtig god trøjetræning for mig, da jeg aldrig har været super lockoutstærk og bunden aldrig har været problemet!

Det blev kun til en lille let omgang dødløft! Både fordi at centre lukkede deromkring, og så fordi at gårsdagens træning havde sat sine spor :)

Link to comment
Share on other sites

Dumbell Rows - 3sæt x 10reps med 44kgs håndvægt

Barbell Hammercurls - 8x30kg, 8x50kg, 8x50kg, 8x50kg

Cat - bænkpres - 10x50kg, 6x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg

Læg - 3sæt x 12reps med 120kg

Cabel sidebend - 1sæt x 12reps

lige mave - 1sæt x 20reps

En udemærket lille omgang træning på kollegiet! Det var egentligt meningen at jeg også skulle træne lidt frontsquat, men jeg havde ikke lige energien til det idag.

Bænkpressen bar lidt præg af, at jeg har vildt DOMS i mine triceps fra i lørdags, men det var heldigvis ikke tung bænkpres så det gik da nogenlunde :)

Link to comment
Share on other sites

Dødløft stående på 20kgs gummiskive - 5x140kg, 5x140kg, 5x160kg, 5x180kg, 5x180kg

Squat - (8x60kg), 5x100kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x120kg, 5x120kg

Maxeffort Bænkpres med bands (ca +45kg) - 8x20kg, 4x60kg, 2x80kg, 2x80kg, (Hererfter pause på brystet) 1x90kg, 1x100kg, 1x110kg, 1x115kg (Meget tungt løft, men fed øvelse :) )

CAT - bænkpres med bands - 2x80kg, 2x80kg, 2x80kg, 2x80kg, 2x80kg, 2x80kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x80kg 2x80kg (En ordentligt røvfuld sæt bænkpres med bands, nogle sympatisæt med min gamle træningsmakker der kom 1 1/2time for sent :blink: Men rart at have ham tilbage i powerposset selvom han stadig mangler en del for at være i topform :) )

Leg curls - 3sæt x 10reps med 13klodser (Ups, den havde jeg glemt i første omgang)

Military press - 6x50kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg

Dumbell curls - 1sæt x 20reps med 20kgs håndvægte (Lidt sjov med Xax'en, det brændte godt i da guuunnnzz :devil: :) )

Rigtigt god træningsdag i OBBC idag :)

Xax og Baardi stod og trænede Maxeffort i dødløft fra skive idag, så jeg tænkte jeg ligeså godt kunne kører med, selvom jeg meget sjældent kører dødløft fra skive, da jeg synes jeg har en rigelig lang trækretning i forvejen!!

Jeg lavede bare nogle femmere og det kørte ganske udemærket selvom formen ikke var så vildt god. Men jeg kørte også uden bælte i det hele idag, så det kørte faktisk rigtigt tilfredsstillende. Styrken er god for tiden :)

Xax trak iøvrigt 212,5kg i dødløft fra skive idag, og Baardi trak 230kg fra skive og 240 i alm. dødløft hvilket var PR :devil: Så nu skal jeg til at tage mig sammen, hvis jeg ikke skal blive hentet i kongeløftet :blink: :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Roberto Baggio<< CAT står for Compensory Accelration Training, og betyder simpelhen at man arbejder med submaksimale vægte og banker igennem med fuld fart på hver rep.

Det er en bedre betegnelse end speed træning, da mange tror at man skal kunne kaste vægten 2 meter op i luften når de hører ordet speed ;)

Link to comment
Share on other sites

Loonie<< Nu ville jeg nu foretrække supraoptimering i min træning i stedet for suboptimering, da Sub egentligt betyder "under" og Supra betyder "over". Derfor ville suboptimal træning være det samme som Ikke optimal træning ;)

Men nu kan man selvfølgelig diskustere om det nogensinde er muligt for nogen af træne optimalt! Optimalt træning må vel være at kunne udnytte ens genetik optimalt i forhold til de mål som man har, og sammentidig bevarer glæden og motivationen for træningen!

Men jeg må da indrømme, at jeg efter 7-8års træningserfaring efterhånden har en ide om hvad der virker og hvad der ikke virker for mig!

Men nu er det bare sådan, at hvis den optimale træning betyder kedelig træning, så vil jeg hellere træne ikke optimalt. Det vigtigste er for mig at har det sjovt med træningen og at man glæder sig til træning hver gang (Sådan har jeg det faktisk i øjeblikket :) )

Link to comment
Share on other sites

Det loonie mener med suboptimering er at du optimerer enkelte dele af din samlede træning på bekostning af den samlede træning. F.eks. må man sige at din graffraka træning bliver kraftigt optimereret, nok på bekostning af nogle andre ting. Det er så bare en skam at du kan slippe væk med det alligevel. Dit heldige svin! <_< :chicken: ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu ville jeg nu foretrække supraoptimering i min træning i stedet for suboptimering
optimerer enkelte dele af din samlede træning på bekostning af den samlede træning

Hmm, I har fat lidt forskellig mening med det jeg skrev!

Når jeg skriver suboptimering så er det ligesom en organisation hvor en enkelt afdeling bliver bedre og bedre internt. Det kan være en fordel idet afdelingen bliver bedre til sine opgaver. Der er også risiko for en ulempe - at afdelingen fokuserer så meget på sine opgaver at den ikke kører samme vej som resten af organisationen.

Tilbage igen... Det indtryk jeg gerne vil lægge i suboptimering i din træning er at du har fat i masser af detaljer.

Maxeffort Bænkpres med bands
CAT - bænkpres med bands
osv. så mener jeg at du optimerer dele af de underliggende processer som gavner i sidste ende det samlede resultat. Dvs. i stedet for altid kun at træne flad bænk med nogle skiver på, så arbejder du med masser af støtte øvelser. Ligesom det er udmærket at lave goodmornings for at støtte sit dødløft. Du har så bare fat i flere forskellige vinkler på fx bænken.

Mao. det er rimelig køligt :)

Det er rimelig til at forstå at det du laver til træning det fungerer, men jeg kan altså ikke fatte hvordan du kan lave gains på øl :blink:

Edited by loonie
Link to comment
Share on other sites

Når jeg skriver suboptimering så er det ligesom en organisation hvor en enkelt afdeling bliver bedre og bedre internt. Det kan være en fordel idet afdelingen bliver bedre til sine opgaver. Der er også risiko for en ulempe - at afdelingen fokuserer så meget på sine opgaver at den ikke kører samme vej som resten af organisationen.

Det var også lidt det jeg mente, om end jeg brugte andre dele af Troels træning som eksempel. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share