Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Squat - (10x60kg, 6x90kg), 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg(alle uden bælte), 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg (Med bælte)

Squat Walkouts - 10-15sek x 160kg, 190kg, 220kg

Bænkpres - (10x20kg, 8x60kg, 6x90kg), 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg (alle med godkendt pause på brystet)

Bænkpres Rackouts - 10-15sek x 160kg, 180kg, 200kg

Dødløft - (8x60kg, 6x100kg), 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg (alle uden bælte)

Pull ups - 3sæt x 8reps

French press - 8x50kg, 6x60kg, 8x50kg

Leg curls - 2sæt x 10reps

Dumbell press (flad bænk) - 1sæt x 20reps med 30kgs håndvægte

Grebstræning på grebsting - 2sæt x 10 med hver hånd

Dumbell curls - 1sæt x 12reps med 18kgs håndvægte

Inverted Chrunhes på decline bænk - 1sæt x 10reps

Jeg vejede mig idag: Vægt - 94kg, højde 187, Fedtprocent på indepedans måler - 12,2

Det er så deload uge op til Sjælland Mesterskaberne på lørdag, og jeg trænede let i konkurrence løftene. De 100kg i bænkpressen var så lette, at jeg følte jeg kunne smide dem en halv meter op i luften, så der røg 10kg mere på, og det gjorde farten lidt mere moderat :)

Jeg lavede også lidt rackouts i squatten og bænkpressen idag, for ikke at blive overrasket over vægten, hvis jeg skulle være så heldig at lave PR på lørdag :)

God træningsdag idag, med masser af overkud og power :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Squat - (10x20kg, 8x60kg), 5sæt x 3reps med 90kg

Bænkpres - (10x20kg, 8x50kg, 6x80kg), 5sæt x 2reps med 110kg (alle med pause på brystet)

Dødløft - 3sæt x 3reps med 130kg

Hammer pull ins (rygmaskine) - 3sæt x 10reps med 80kg

Seated halfpresse in smithrack - 3sæt x 3reps med 100kg

Gluteham Raise - 2sæt x 6reps (Jeps, så har jeg fundet ud af at instille den så jeg ikke får ondt i knæet :) )

mave - 1sæt x 20reps

Hammercurls - 8x24kgs, 3x32,5kgs

En stille og rolig dag, hvor alle øvelser blev kørt let og langt fra failure! Så nu skal jeg bare slappe af og spise en masse mad inden SM på lørdag :)

Jeg snakkede med Loonie og Angel idag! De måtte begge give den gas i træningen, men det måtte jeg ikke :( :)

Link to comment
Share on other sites

Sjællandsmesterskaber i styrkeløft:

Indvejning: 94,0kg (Jeg havde spist godt i dagene / dagen op til, så der er stadig plads til at gaine en del muskelmasse i denne vægtklasse :) )

Squat:

1.forsøg: 170kg (miss, vægten kom op, men jeg tog et skridt frem da jeg havde fået vægten op)

2.forsøg: 170kg (godkendt)

3.forsøg: 185kg (godkendt, stævne PR)

Bænkpres:

1.forsøg: 155kg(godkendt, easy weight)

2.forsøg: 160kg(godkendt)

3.forsøg: 165kg (Miss, underkendte 0-3 på skævt lockout <_< , men det var fanme også nogle krakilske dommere. Xax ville have godkendt den og han er uddannet dommer)

Dødløft:

1.forsøg: 230kg (godkendt. fløj op, men fik den åbenbart kun godkendt 2-1, da der var en dommer der mente at jeg skulle trække skulderbladene helt tilbage :thumb_down: Det er sgu ikke en balletundervisningstime det her!!)

2.forsøg: 250kg (underkendt, dommerne synes ikke at jeg havde skulderbladende helt tilbage. Jeg var uening ;) og det var der også flere andre der var <_< )

3.forsøg: 255kg (Underkendt. Samme problem som ved 2 forsøg. Men kom ellers op, men ikke helt lukket ud!!)

Total: 185+160+230 = 575kg (guldtotal, hvilket rækket til en anden plads i 100kgs klassen, hvilket var tilfredsstillende, nok mest fordi at Kim Dahl fra TSK havde meldt afbud ;) )

Lige bortset fra dødløft, var det et ret godt stævne! I mit første squat forsøg var vi meget bagud med at binde mine knæbind, så det betød at jeg lavede et stresset og dårligt første løft i squat. Så der havde måske været til lidt mere i squatten, hvis jeg havde fået mit første forsøg godkendt, men det er der ikke noget at gøre ved.

Bænkpres kørte fint med god power, og jeg forstod ærligt talt ikke hvorfor mit tredje forsøg blev underkendt, men jeg fornemmede også generel utilfredshed med dommernes meget hårde linie blandt de andre løftere. Men 160kg var også ok, så ingen grundt til at græde over det :)

Under opvarmningen var der fuld knald på dødløften, og mit første løft var også rigtigt nemt! Jeg fik dog en del bemærkninger med for mit dødløft, som indrømmet ikke er særligt kønt, men at jeg fik underkendt mit andet forsøg i dødløft var jeg ret utilfreds med! Men det er for fanden da ikke en skønhedskonkurrence!

Nå, heller ikke nogen grundt til at græde over dette. Jeg opnået guldtotal, og fik sølv i en ellers relativt stærk pulje med 5 løftere.

Næste gang bliver mit squat meget bedre, og de +250kg i dødløft SKAL godkendes :)

Tilsidst vil jeg gerne sige mange tak til JSC og Anyone :a-okhand: Anyone der bandt nogle kanon gode knæbind på mig, og ellers havde rigeligt at se til med at binde knæbind på Zoa :) Og Jsc der bandt knæbind op, afleverede sedler, sørgede for slik og drikke til primadonna løfterne, og også gav mig nogle flade på mit sidste dødløft :4thumbup:

Også tak til de andre løftere og Xax der også fik givet mig nogle flade da det gjald med dødløften :)

Alt i alt et godt stævne, med nogle middelmådige dommere, nogle halvskidte opvarmingsforhold men med en fint stemning. Specielt Mollerne imellem :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Flot klaret. Tillykke med kravet og 2. pladsen.

Ærgeligt med Bænkpres du får den næste gang.

Det er en solid total du holder dig. Vildt nok at med lidt held og måske lidt mere teknik i DL er din total 600+ uden du behøver en reel fremgang. Det kan da kun blive vildt næste gang, når du så samtidig bliver stærkere... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hyggeligt endelig at møde dig... tror godt du kan få titlen "manden med verdens mest eksplosive dødløft" :tongue: ... tillykke med medaljen det var fortjent... synes dommerne var en anelse strenge mhs til dit dødløft... ihvertfald dommeren helt ude til højre, han var da en klaphat :4slap: og lige til sidst... så dårligt er dit squat altså hellere ikke... du er ikke mindre end nasty :devil:

Link to comment
Share on other sites

:devil:

Tillykke med det! Ærgeligt med din dødløft.

Hvor var det dog vidunderligt hvis styrkeløft-reglerne var noget simplere. Et skævt bænkpres f.eks. - og hvad så??? Det er jo netop ikke en Jane Fonda video.

Folk der sidder nede på rækkerne og ikke aner noget om styrkeløft fatter ikke, hvorfor den slags bliver underkendt.

Link to comment
Share on other sites

Reglerne er fine nok synes jeg. Problemet er at den måde de til tider tolkes på. Jeg troede selv jeg var en skrap dommer, men efter i dag så er jeg nok nærmere den bløde mellemvare. :unsure::tongue:

Nedadgående bevægelse i alle tre løft synes jeg er bull. Ligeledes skæv lockout i bænk = Bull. Æstetisk bavl. ;)

Link to comment
Share on other sites

Roberto baggio<< Tak :)

Herkules<< Mange tak :)

Zoa<< Tak, og i lige måde! Hyggeligt at møde dig :) lækker WSB squat stil du iøvrigt har! Jeg tror at du bliver rigtig vild i squatten, når du få en dragt på :wave:

Infestedass<< Tak tak :)

Rod<< Tak tak :bigsmile:

Jar<< Det var godt, jeg er nemlig ved at løbe tør :bigsmile: Og de 200kg i squatten kommer hurtigere end du tror ;) (Håber jeg :unsure: )

Xax<< Ja, det er hårdt at der er pres var sponsoren :blink: Men alt ialt en fair deal synes jeg! Det er bedste for begge parter :) Når han alligevel ikke gider at sponsorer mig mere, så siger han bare at jeg skal dødløfte med ret ryg :tongue:

Loonie<< Tak tak!! Ja, Jacob var sgu god til at sørge for at vi ikke gik sukkerkolde! Godt at chokolade ikke er på dopinglisten :tongue:

Xax<< Jeps, sådan er vi ;) Men så må det være Jsc's tur til at være primadonna agtig, når han engang stille op til et stævne :poking:

KlausJensen<< Nå, det ville være noget lettere :) Problemet er bare at jeg ikke synes at mit bænkpres havde et skævt lockout, og det kunne både Zoa og Xax heller ikke se at jeg havde <_< :)

Prehn<< I lige måde! og tak :)

PHE<< Tak :) Og ja, jeg skal have noget mere benaktivering ind i mit dødløft! Jeg håber det komme i følgeskab med at jeg få et lidt bedre squat, men nogen helt drastisk ændring sker der nok ikke med mit dødløft, da jeg løfter mest på denne måde. Jeg vil prøve at vænne mig til at stå lidt tættere på stangen, og få lidt mere benaktivering, men ellers ikke træne særligt ofte dødløft i min konkurrence form til træning udover nogle speedsingels engang i mellem.

Derfor en masse hjælpeøvelser, som goodmornings, Rackpulls, let dødløft fra skive / med snatchgreb for at få en stærkere øvre ryg, Powershrugs, Gluteham raise, frontsquat osv..

Også så selvfølgelig en masse squats, så jeg ikke er alt for meget bagefter mine konkurrenter i denne øvelse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share