Poll : Kosttilskud


Sqwii
 Share

Kosttilskud  

173 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu prøver jeg lige igen og ser om denne poll virker bedre... ellers kan jeg ikke lige se hvordan man ellers skal gøre :S en anden, som kan lave hvis dette ikke virker igen ?

Forsøgt at lave poll'en nogenlunde meningsfuld, mvh Moderator

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se du er meget ivrig med poll's.

Vil du ikke lige finde ud af hvad det helt præcist er du vil vide først? :smile:

Du kan stille 3 forskellige spørgsmål med 10 svarmuligheder hver, og der kan kun vælges ET svar på hvert spørgsmål. Der skal svares på alle spørgsmål.

Du kan altså ikke stille et samlet spørgsmål som f.eks. "Hvilke kosttilskud tager du?" og så give alle mulige kosttilskud som svarmuligheder.

Link to comment
Share on other sites

Glutamin ( 10gr før / efter træning )

Kreatin ( 20gr før / 10 efter træning )

BSN No Xplode ( før træning )

Dymatize Expand ( efter træning )

Dymatize Elite whey

Dymatize Amp`d ( 2 x dagligt )

Animal MStack

Omnimin ( morgen )

Glucosamin ( 3 x dagligt )

Druesukker ( efter træning )

30gr Tidsel olie dagligt

Tror vist det er alt :laugh:

Edited by NANdro
Link to comment
Share on other sites

- Billig multivitaminpille købt i supermarked

- fiskeolie tilskud - hvis jeg føler behovet er for det

Og ovenstående udelukkende pga min kost ikke er optimal.

Alt andet kan efter min mening diskuteres om har relevans for både mere og mindre seriøse atleter. Finder det iøvrigt morsomt (skræmmende tildels vel), at se hvor stor indflydelse kosttilskudsindustrien har på udøvere der løfter vægte.

Link to comment
Share on other sites

Hej. :wink:

Jeg tager:

A. Fuld dagsdosis (2 tabletter) af et multi-vitamin/mineral-tilskud. Giver 90 mg C-vitamin og 40 mg E-vitamin.

B. K-vitamin - ca. 50 % af ADT (Anbefalet Daglig Tilførsel).

C. ½ Silicium-tablet svarende til 18 mg kiselgur svarende til 10 mg silicium

D. ½ betabruner svarende til 4,5 mg betacaroten og 45 mg C-vitamin

E. 1 Q10-kapsel af 10 mg af antioxidanten Q10

F. 1 fiskeolie-kapsel + hørfrøolie-kapsler ELLER 4 borago/hørfrøolie/fiskeolie-kapsler med både fedtsyrerne GLA, ALA, EPA og DHA. (Bemærk at forkortelsen ALA også bruges om et andet stof).

G. 4 mælkesyrebakterie-kapsler.

Med andre ord tager jeg 7-8 forskellige slags tilskud. Det giver mig 135 mg C-vitamin. Jeg er glad for at få mere end 100 % ADT (Anbefalet Daglig Tilførsel) af antioxidanterne C-vitamin og E-vitamin samt mineralet selen.

Jeg har haft overvejet at supplere med tilskud af antioxidanterne eller stofferne lycopen/lycopene, lutein, SOD, grøn the og den antioxidant, der - ligesom overnævnte fedtsyre - også forkortes ALA.

Jeg tror nemlig, at en bred vifte af MANGE antioxidanter i SMÅ mængder er bedre end FÅ antioxidanter i STORE mængder. Stoffer kan nemlig samarbejde. Det er det, som jeg vil ideudvikle i min "LIGHT"-tankegang.

Men da jeg allerede er oppe på 7-8 tilskud og da stoffer ikke kun kan samarbejde men også MODARBEJDE hinanden, tror jeg, at jeg skal passe på med at blande alt for meget sammen. Måske vil jeg supplere med den antioxidant, der forkortes ALA - og som ikke skal forveklses med fedtsyren. Men det må også være højden. Når man er oppe på 8-9 tilskud kan man nemlig ikke overskue, hvor meget der modarbejdes stofferne imellem. Jeg kan ihvertfald ikke.

Af antioxidanter får jeg så C-vitamin, E-vitamin, selen, betacaroten/A-vitamin, Q10 m.m. Det vil sige mere end 4-5 antioxidanter - alt efter hvordan man definerer en antioxidant. Hvis jeg supplerer med antioxidanten ALA, får jeg en rimelig bred vifte af 5-6 eller flere antioxidanter i relativ små eller beherskede mængder. Det er derfor fristende at supplere med lidt ALA, men jeg kan ikke overskue, om der modarbejdes for meget i mine tilskud.

AT JEG TAGER SÅ MANGE TILSKUD - OG AT JEG ER GLAD FOR AT LIGGE OVER 100 % AF ADT (ANBEFALET DAGLIG TILFØRSEL) AF VISSE ANTIOXIDANTER - MÅ VÆRE BEVIS PÅ, AT JEG OG MIT PROJEKT SMØRHUL IKKE ER SÅ SKEPTISK OVERFOR KOSTTILSKUD, SOM MR. UNIVERSE GERNE VIL GØRE MIG TIL.

Link to comment
Share on other sites

Enig med virus i at mængden af kosttilskud størstedelen tager herinde er overraskende (for mig skræmmende) stort.

Jeg stiller mig uforstående overfor at indtage K-vitamin som kosttilskud, desuden kan der også stilles spørgsmål i effekten af at indtage syntetisk beta caroten når man i forvejen indtager A-vitamin i forbindelse med multivitaminpiller, specielt kan indtag af kunstigt beta-caroten være skidt hvis man ellers er ryger.

Vil også igen stille stort spørgsmålstegn ved den gavnlige effekt af C-vitamin i exessive mængder ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg æder vitaminpiller dagligt - lige pt. omnimin, pga. jeg fik dem meget billigt. Men ellers typisk et par stykker af de billige fra et tilfældigt supermarked.

Derudover ryger der lidt proteinpulver ned engang imellem hvis kosten har været fuldstændig i skoven (typisk i forbindelse med druk faktisk).

Link to comment
Share on other sites

Proteinshakes

Aminosyre piller

Omnimin

og af og til betabrun piller

Enig med virus i at mængden af kosttilskud størstedelen tager herinde er overraskende (for mig skræmmende) stort.

Jeg stiller mig uforstående overfor at indtage K-vitamin som kosttilskud, desuden kan der også stilles spørgsmål i effekten af at indtage syntetisk beta caroten når man i forvejen indtager A-vitamin i forbindelse med multivitaminpiller, specielt kan indtag af kunstigt beta-caroten være skidt hvis man ellers er ryger.

Vil også igen stille stort spørgsmålstegn ved den gavnlige effekt af C-vitamin i exessive mængder ...

Det har jeg også læst - ved du hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Whey 80% protein

Kreatin (periodevist)

Omnimin multivitamin

C-Vitamin (I perioder, oftest i de koldere perioder, dvs. mindre eller intet i April-Oktober, alt efter vejret)

D-Vitamin (Til tider, aldrig i sommerperioden)

Udos Choice

Nordic Lab Cod Liver Oil

Glucosamin

Vigtigst af alt: GODE OEKOLOGISKE MADVARER I SPANDEVIS!!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Enig med virus i at mængden af kosttilskud størstedelen tager herinde er overraskende (for mig skræmmende) stort.

Tja..Hvis du ser på hvad hovedbestandelen af det mange har skrevet så er der tale om:

* et tilskud af sunde fedtsyrer, enten fra gode olier eller fisk.

* Ekstra Protein

* Kreatin (et af de bedst dokumenterede kosttilskud overhovedet)

* En god multivitaminpille.

Måske skulle du selv overveje det , Sort :bigsmile:

Mht til ekstra C vitamin, så har der været flere fremme og mene at den effekt som C vitamin har på dennelsen af kollagen, gør at det kan have en positiv effekt for folk der træner med vægte, mht skadesforebyggelse. Under alle omstændigheder er en ekstra tablet C vitamin en utrolig billig del af ens kost, især her på den del af året hvor den friske frugt man får fingrene i tit er ..noget gusten.

Som Kauf er inde på er kosttilskud ikke en erstatning for god mad, naturligvis ikke, men netop et tilskud!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share