World greatest triceps-exercise?


Madskulinus
 Share

Recommended Posts

Dips syntes jeg personligt er den bedste jeg har prøvet til dato. Til dels fordi jeg virkelig synes den går i triceps, men også sidegevinsten ved at den også rammer bryst og skuldre :smile:

Fransk press er også OK, men er efter min mening rimelig hård ved albuerne.

Link to comment
Share on other sites

one-arm-bent-over-reverse-grip-cable-kickbacks

Ja den må man endelig ikke overse! Hvilken klassiker :superman::tongue:

ej, jeg har haft gode erfaringer med tunge dips gennem tiden. Den har givet en god del masse. Lige i øjeblikket bruger jeg kun push-downs med lige stang og bredt greb :smile: -den gør tricket i mit tilfælde :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må også tilslutte mig dips!! :4thumbup:

Har set flere studier, hvor man har sammenholdt EMG ved forskellige triceps-øvelser, og den største aktivitet fandt man ved netop dips. Samtidig har den jo også den dejlige egenskab også at give noget til den resterende pres-muskulatur :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må også tilslutte mig dips!! :4thumbup:

Har set flere studier, hvor man har sammenholdt EMG ved forskellige triceps-øvelser, og den største aktivitet fandt man ved netop dips. Samtidig har den jo også den dejlige egenskab også at give noget til den resterende pres-muskulatur :smile:

Mener at have set at decline fransk pres havde de højeste EMG værdier?

Link to comment
Share on other sites

Mener at have set at decline fransk pres havde de højeste EMG værdier?

http://www.teenbodybuilding.com/mark4.htm

Det siger vel også lidt sig selv. I fransk pres kan man få rigtigt mange kg. på og den er meget isolerende i forhold til dips, hvilket gør, at EMG-målingerne for _triceps_ bliver høje. For kroppen som en helhed lå dips jo nok højere. Min favorit er dog stadig dips.

Men hvad skal man også bruge super isolerende øvelser til? Kroppen skal da udvikles som en helhed :smile:

Link to comment
Share on other sites

DB Pull Over. Den påståes vist nok at være en brystøvelse, men for mig er det stort set den eneste øvelse, som virkelig kan brænde mine triceps af, så det kan mærkes tre dage senere. Ellers er fransk pres også en effektiv tricepsøvelse.

Link to comment
Share on other sites

Dips er da en rigtig god multiledsøvelse, men som ren triceps booster er MIN favorit helt klart French Press.

Men den eneste ene triceps øvelse findes ikke. Det gælder jo bare om at finde en øvelse som man synes gi'r noget. Så synes jeg egentligt at EMG målinger og deslige ikke er så vigtigt. Det kræver dog at man giver sig tid til at få disse erfaringer, og ikke bare den øvelse der umiddelbart "brænder" mest når man står og laver den :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share