Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

En lille træninsopdatering eller hvad man vil kalde det - har ikke været så meget træning igen, mest en hel del gåturer med kæresten og så mine sædvænlige Stram Op og Styrketimer. Er idag pænt øm i kroppen efter styrketimen igår :laugh: Men når der kom en deltager ind som puttede samme vægt som mig på sin stang, var jeg sgu nød og putte dobbelt så meget på min :innocent:

Nu kan jeg ikke helt huske hvornår jeg gjort hvad, men hvis man regner et gennemsnit ud, har jeg nok gået ca 5 km hver dag i den sidste uge. Nogen dag 15 andre dage kun 8. Og så har der været dage hvor jeg næsten ikke gået noget som helst. Mine sko er ved at være ordentlig slidt op også, jeg tror det har en skyld i at jeg fået mig en trochanterit. Jeg skal bare sørge for at få høftemuskulaturen strukket godt ud, så er jeg klar til at gå mine sko helt ned :smile:

Fra søndag skal jeg være fanatisk med min skulderrehab. Rehabprogram 3 ggr om ugen og hver dag skal jeg lave et eller andet småt for dem hjemme. To eller tre uger skulle gerne være fint nok før jeg kan gå igang med min almindelige styrketræning igen uden at hele tiden skulle mærke at skulderen ikke er som den skal.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En lille smule træning er der blevet idag efter et hurtigt besøg af mor fra Sverige. Gik ud og spiste på Hereford beafstouw igår - rigtigt godt! :4mewantfood:

PW 30+20 min

Stram Op

Imorgen håber jeg være frisk nok at stå tidligt op, så jeg når at få gået en lang tur før det bliver alt for varmt.

Link to comment
Share on other sites

En smule opdatering på den træning jeg lavet de sidste to dage:

Onsdag 18/4

SATS Styrke

PW: 30+150 min

Træning torsdag 19 April

Cardio og styrke i SATS Parken

Cykel

24 km

Decline reverse crunch

3x8

Hyperextensions

3x12

Push ups

3x6

Det var meget hårdere når man lagde dem efter mavetræning med min svage mave :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag 20 april

Træning i SATS Parken

Cardio

Cykel 18.5 km

Komplex

BB curl/Yates row/Støt/Squat/Good mornings 3x5 @ 20 kg

Så nåede jeg faktiskt ikke få mere gjort, for jeg skulle ud og jage trøje og sushi. Nogen sushi blev det aldrig, men en flot trøje til min metrokæreste :wub:

Efter en hurtig frokost blev det PW 40+40 min i modvind.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag 22 april

Har ikke kommet så langt ind på dagen endnu, men jeg har nået en MEGET tidlig powerwalk kl 03.30 :crazy: ind til Banegården - 7 km. Jeg glæder mig til den dag vi får lejlighed i Kbh, så jeg kan stå op normal tid for at åbne SATS.

Planen er at der skal blive lidt skuldertræning efter arbejde sammen med kæresten i Odense. Men nu skal jeg først have mig en kop kaffe :smile:

---------------------

Efter min Stram Op i Brøndby, og en laaaaang ventetid i Brøndbyøster på en S-togs bus kom jeg endelig tilbage til Odense og tog til SATS for at træne en lille smule:

Opvarmning

En form for elliptisk maskine - meget mærkelig. Kunne kun holde den ud i 5 minutter.

Snatch grip RDL

4x6 @ 45 kg

4x6 @ 50 kg

4x6 @ 55 kg

4x6 @ 60 kg

Havde Poul med til at sørge for at jeg beholdt god teknik. Det er altid fedt at have en med som gør en opmærksom på de små fejl man laver.

Bulgarian squats

4x6 @ 30 kg

Kan godt lide øvelsen, synes jeg får arbejdet med røven og lårene mere behageligt end i almindelig squat. Men det er langt til at jeg behersker teknikken endnu, så starter med stille rolig vægt.

Incline bænkpres

1x6 @ 30 kg

1x4 @ 35 kg

2x6 @ 32,5 kg

Hyperextensions

3x12 @ mig

Så hjem til en dejlig steg :4mewantfood: (og det er ikke Poul jeg taler om den her gang...:tongue:)

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Pænt øm i ryggen idag efter de der dødløft igår :laugh: Men det er dejligt, bliver ellers næsten aldrig øm i ryggen efter træning.

Træning mandag 23 april

Styrketræning i SATS Parken

Opvarmning

Cykel 9,3 km

Bænkpres

1x8 @ 31,5 kg

2x6 @ 36,5 kg

2x6 @ 39 kg

Latstræk, smalt greb

1x8 @ 40 kg

2x6 @ 47,5 kg

1x6 @ 45 kg

Fransk pres

4x6 @ 22,5 kg

Stående BB curl

2x6 @ 22,5 kg

2x6 @ 25 kg

Militærpres

4x5 @ 21,5 kg

Upright row

3x8 @ 23 kg

Reverse crunches på bold

3x8

Rigtigt rart at se at jeg ikke tabt SÅ meget i styrke, trods det lange ophold. Det må være den lange hormonkuren der gjort det :4thumbup: :wink:

Efterfølgende PW 6+6 km i København for at kigge på lejlighedder. Gik igennem totalt hyggelige områder og opdagede en stig fra Frederiksberg (næsten helt frem) til Nørrebro. Dejligt vejr også :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 24 april

1 uge diæt: 68,0 kg - 2,1 kg

Styrketræning i SATS Odense

En rigtig maskinedag idag.... :laugh:

Opvarmning

Cykel 11 km på 150 watt

Vertical traction

1x8 @ 40 kg

3x6 @ 45 kg

Benpres

1x12 @ 80 kg

2x12 @ 90 kg

For aller første gang kunne jeg mærke at den tog fat i numsen - måske skal jeg op på flere gentagelser for at det skal tage ordentlig fat.

Crunch maskine

1x8 @ 35 kg

2x8 @ 40 kg

Hyperextensions

3x12 @ mig

Delt machine

3x8 @ 17,5 kg

Leg curl

3x8 @ 25 kg

Ved godt der ikke er specielt meget struktur i min træning for tiden, men pt vil jeg mest komme i gang igen og smide fedtet, så kører en form for full body hver gang og prøver ikke at overlappe alt for meget.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag 27 april

En lille smule rehabtræning idag sammen med missLaw

Lateral raises

2x12 @ 4 kg

Front raises

2x12 @ 4 kg

Siddende rohmbrod

2x12 @ 15 kg

Bredt latstræk

2x12 @ 35 kg

Skulderextension med kabel

2x12 @ 5 kg

Serve

2x12 @ 5 kg

Reverse serve

2x12 @ 2,5 kg

Crunch maskine

3x8 @ 40 kg

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag 28 april

Morgencardio

Cykel 7,5 km

Mødtes med kæresten i byen og gik på restaurant. Totalt hyggeligt, hvis det bare været en smule mere sol :smile:

Styrketræning i SATS Odense

Opvarmning

Cykel 21 km på gennemsnit 150 watt

Vertical traction

3x8 @ 45 kg

Bænkpres

1x6 @ 35 kg

1x6 @ 37,5 kg

2x6 @ 40 kg

Leg curl

3x8 @ 25 kg

Delt machine

3x8 @ 17,5 kg

Hyperextensions

3x12 @ mig

Decline leg raises

3x8

To piger i på ca 17 år stod ved siden af og kiggede på. Af en eller anden grund syntes de at det så helt vildt hårdt ud og at det måtte være den optimale maveøvelse. Så de insisterede på at jeg skulle lære dem. Og hold da op, det er sørgeligt at være i så dårlig en form allereden som 17-åring. Så jeg er slet ikke i tvivl om at jeg som blivende patolog kommer have nok at se til... :devil:

:wink:

Leg press

2x12 @ 90 kg

1x12 @ 100 kg

Det var faktisk lidt hårdt til sidst...

Totalt maskinetræning idag igen. Det er hyggeligt som omveksling ind imellem. Kun bænkpres, hyper og mave var på rigtigt. Men synes ikke der er nogle gode maskiner der erstatter dem.

Bonuscardio

Cykel 7,5 km

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag 29 april

Føles som gårdagen forsvand helt... Fik ikke specielt meget lavet hvad træning angår, så kan vel på en måde sige at det var en lille hviledag igår :innocent:

Cardio

PW 3+3 km

Stram Op

Træning mandag 30 april

Styrketræning SATS Parken

Cardio

Cykel 54 minutter

Incline bænkpres

3x6 @ 33,5 kg

1x6 @ 31 kg

Snatch grip RDL

4x6 @ 60 kg

Fransk pres

3x8 @ 22,5 kg

BB curl

3x8 @ 22,5 kg

Reverse crunches på bold

3x8

Komplex

4x5 @ 21 kg

Det var en dejlig træning, men det meste føltes meget tungt og hårdt idag, af en eller anden grund...

I morgen står den på ryg og triceps med min veninde i Odense - det glæder jeg mig til, vi plejer være gode til at presse hinanden hårdt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 1 maj

2nd uge diæt: 67,3 kg (-0,7 kg)

Tror jeg bare skal droppe carbdagen om ugen til jeg føler jeg har brug for det.

Styrketræning SATS Odense

Ryg og biceps (triceps havde hun allereden trænet dagen før)

Pullups

3x8 @ -30 kg

Yates rows

1x6 @ 45 kg

1x6 @ 47,5 kg

2x6 @ 50 kg

Jeg var sindssygt øm i traps efter dødløften igår, og det kunne jeg virkelig mærke når vi kørte rows :crazy:

Siddende kabel rod

3x6 @ 45 kg

1x6 @ 47,5 kg

Vertical traciton

2x8 @ 45 kg

1x8 @ 50 kg

BB curl

2x6 @ 25 kg

2x6 @ 27,5 kg

Kabel curl

4x6 @ 35 kg

Hammer curls

3x8 @ 7 kg

Det føles så mærkeligt når man ikke gør noget større end kun det der. Nu hvor jeg er blevet vant til at køre næsten hele kroppen igennem hver gang, føles det som jeg slet ikke lavet noget idag. Så til gengæld gik jeg en tur på 3 timer :walking:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 2 maj

Morgencardio

PW 3 km

SATS Styrke 55 min

Cardio

PW 3 km

Styrketræning i SATS Odense

Opvarmning

Cykel 3,4 km

Bulgarian squats

3x8 @ 35 kg

Military press

3x8 @ 20 kg

Zercher Good mornings

3x8 @ 45 kg

Havde glemt mit håndklæde i dag, så det var ikke nogle smukke good mornings. Først prøvede jeg uden - det var alt for smertesamt. Så prøvede jeg med sådan en muff som de har i SATS til at putte på stangen når man squatter - den var for tyk, så jeg var ved at tabe stangen hele tiden. Til sidst prøvede jeg med en lidt mindre grå dims, som desværre ikke gik at rulle tight nok om stangen, så den låg bare og roterede. Alt biksende fik mig at trække på en dum måde på et tidspunkt og jeg fik vildt ondt i min højre balle bagefter. Så jeg må se hvis Poul gidder give den en omgang med sine hænder senere.... :tongue:

Hyperextensions

3x12

Crunch maskine

2x8 @ 45 kg

1x8 @ 50 kg

Maven var lidt træt efter de der good mornings...

Triceps pres med kabel

1x8 @ 30 kg

1x8 @ 35 kg

1x8 @ 40 kg

Done. Dejlig træning i dag, jeg følte mig stærk i samtlige øvelser, som der var masser med overskud. Håber det bliver ved :smile::showoff:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag 3 maj

Styrketræning SATS Parken

Opvarmning

Cykel 20 km

Bænkpres

2x6 @ 38,5 kg

2x6 @ 41 kg

Latstræk - bredt greb

1x8 @ 35 kg

2x8 @ 40 kg

Upright rows

3x8 @ 25 kg

Hesten

3x8 @ 25 kg

Sit ups - 10

3x8

Havde planlagt en PW bagefter, men min MP3-afspiller gik i stå og uden selskab eller musik går jeg ikke mange meter - der må være nogen form for grænse for idiotien.

Link to comment
Share on other sites

Ingen anden træning i dag end PW 30+30 min. Havde ingen lyst efter den dårlige nyhed om lejligheden i går :4ranting: Så jeg blev hjemme hele morgonen i stedet for og hyggede med kæresten. Det var også meget dejligt :smile:

Til gengæld har jeg moret mig med at sætte sammen en lille plan over hvad det er jeg laver. Jeg fortsætter med mit full body, men lægger lidt 5x5 ind igen i de øvelser jeg vil øge i og de deler af kroppen jeg vil skal vokse. Sådan ser det ud:

Dag 1

Snatch grip RDL 5x5

Bulgarian squat 3x8

Incline bænkpres 5x5

Smalt latstræk 5x5

BB curl 3x8

Fransk pres 5x5

Hyperextension 3x12

Decline Sit ups 3x12

Dag 2

Zercher Good Mornings 3x8

Zercher squats 3x8

Militærpres 5x5

BB rows 5x5

Hesten 3x8

Dip maskine 3x8

Decline leg raises 3x12

Delt maskine 3x8

Dag 3

Leg curl 3x8

Benpres 3x12

Bænkpres 5x5

Siddende rod 5x5

Kabel curl 3x8

Kabel pres 3x8

Vertical traction 3x8

Reverse bold crunches 3x8

Og de andre dage jeg vil styrketræne kører jeg bare lidt sjov samt noget for skuldren. Det her kører jeg bare et stykke tid, før jeg tænkt gå over til at prøve Bill Starr-kalken jeg har hjemme igen. Så bliver det lidt mere gennemtænkt og struktureret :smile: Med tanke på at jeg jo er i kaloriunderskud, må jeg nok prøve være lidt realistisk med hvor stor en fremgang jeg kan have... såååå, forventer ikke det mest fantastiske. Men det er en fed måde at træne på, uanset! :showoff:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag 5 maj

Mest en cardio/semihvile dag i dag.

Morgencardio

PW 70 min

Cykel

46 min på gennemsnit 150 watt

Komplex

BB curl/Yates row/Støt/Squat/Good mornings

3x5 @ 21 kg

Tror jeg kan begynde lege med dem med lidt mere vægt på. Det er sjovt at kaste rundt med vægten :smile:

Decline sit ups

3x12

Leg raises

3x8

Jeg forstår slet ikke hvad Technogym tænkt på når de designet deres seneste bænke. Der er intet godt håndtag at holde fat i når man vil ligge i den anden retning. :nonono:

Bonuscardio

PW 3 km

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag 6 maj

Igen ikke den største action:

Morgencardio

PW 7 km

Stram Op 55 min

Evt bliver der en PW mere efter arbejde. Det kommer an på hvis jeg når bussen eller ej. Det virker desværre som det stunt jeg lavede med den stang der ikke ville ligge på plads har resulteret i en værre skade/forstrækning i ryggen end jeg regnet med :unhappy: Så evt bliver der ikke så mange dødløft i morgen. Tror bare jeg bytter rundt så det bliver maskinedag imorgen. Og jeg skal bare vare god til at strække min høftemuskulatur ud. :4whip:

I dag er min carb craving bare helt forfærderlig! :4mewantfood: :crazy: Så det bliver til at spise meget kød og drikke masser med vand, så skal det nok hjælpe på det.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 7 maj

Morgencardio

PW 8 km

Styrketræning i SATS Odense

Opvarmning

Cykel 9 min

Leg curl

3x8 @ 25 kg

Bænkpres

Op til en tung 5'er

1x5 @ 32,5 kg

1x5 @ 35 kg

1x5 @ 37,5 kg

1x5 @ 40 kg

1x5 @ 42,5 kg

Siddende rod

5x5 @ 47,5

Nemt

Kabel curl

3x8 @ 35 kg

Kabel pres

3x8 @ 40 kg

Boldcrunches

3x25

Vertical traction

3x8 @ 47,5 kg

Benpres

3x12 @ 100 kg

Masser med overskud i dag, fedt! :4thumbup: Desværre er det nogen værre lort med min højre lænd/høfte :unhappy: Jeg aner ikke hvad det er - det er som hele muskelfæstet på tuber ischiadicum er inflammeret eller noget i den stil. Det gør ondt dybt inde i ballen. Efter cykling og udstrækning af hamstrings og rotatorer bliver det bedre. Jeg skal se hvis ikke Poul kan kigge lidt på det i aften igen.

Nu skal jeg være lidt huslig og lave mad til min hårdt arbejdende mand samt væske tøj.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 8 maj

3 uge diæt: 66,8 kg (- 0,5 kg)

Morgencardio

PW 3 km

Cykel 25,5 km

Jeg holder mig fra styrketræning i dag for at give min hofte en chans at få det bedre. Den er faktisk meget bedre i dag! :smile: Men i går aftes var det ikke sjovt når jeg skulle sove - alle vændninger gjorde nas og det gjorde ondt op mod brystryggen til... var rigtigt urolig for en diskusprolaps der, men med tanke på hvor meget bedre det er i dag, håber jeg på noget andet. Men ingen rigtig styrketræning før måske torsdag.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 9 maj

Stille dag...

Cardio PW 3 km

SATS Styrke.

Men tror jeg dropper træning også i morgen, kun lidt PW. Vil bare IKKE risikere at belaste ryggen for tidligt. Den er f ø helt smertefri i dag og det er jeg meget glad for. Selv om jeg ellers er meget dårlig til at lytte til min krop, tager jeg alle signaler fra ben og ryg alvorligt - hvis jeg ikke ville kunne fortsætte træne, ved jeg ikke hvad jeg sku lave...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 9 maj

Stille dag...

Cardio PW 3 km

SATS Styrke.

Men tror jeg dropper træning også i morgen, kun lidt PW. Vil bare IKKE risikere at belaste ryggen for tidligt. Den er f ø helt smertefri i dag og det er jeg meget glad for. Selv om jeg ellers er meget dårlig til at lytte til min krop, tager jeg alle signaler fra ben og ryg alvorligt - hvis jeg ikke ville kunne fortsætte træne, ved jeg ikke hvad jeg sku lave...

Hej Linis

Håber ikke det er noget slemt med ryggen :bigsmile:

Er SatsStyrke en ny koncepttime i Sats? Jeg kan se, at den endnu ikke er beskrevet på Sats's webside - er det noget som pump/Stram op?

Jeg er bare nysgerrig :bigsmile:

Hilsen Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Hej Linis

Håber ikke det er noget slemt med ryggen :bigsmile:

Er SatsStyrke en ny koncepttime i Sats? Jeg kan se, at den endnu ikke er beskrevet på Sats's webside - er det noget som pump/Stram op?

Jeg er bare nysgerrig :bigsmile:

Hilsen Marianne.

Jeg svarer lige på Linis' vegne. SATS styrke findes i Norge og Sverige tror jeg også.

Linis har vaeret med til at teste det i Danmark (i SATS Broendby). Det minder meget om Pump, men er rettet imod den Nordiske traeningsmentalitet og de vaerdier som SATS staar for.

I SATS er der jo konstant udvikling på gruppetraeningsområdet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Linis

Håber ikke det er noget slemt med ryggen :bigsmile:

Er SatsStyrke en ny koncepttime i Sats? Jeg kan se, at den endnu ikke er beskrevet på Sats's webside - er det noget som pump/Stram op?

Jeg er bare nysgerrig :bigsmile:

Hilsen Marianne.

Hej Marianne!

og velkommen i loggen :smile:

Præcis som ptpoul skrev, SATSStyrke og pump minder en del om hinanden, mange af øvelserne er de samme. De har det i Norge og i et begrænset antal center i Sverige. På styrke-timen lægger de en hel del pauser ind undervejs, hvorfor man har mulighed at bruge mere vægt på stangen. Musikken er lidt mere præget af rock og blues end i pump.

Træner du selv i SATS?

Link to comment
Share on other sites

Har været meget forsigtig med min træning i det sidste, jeg vil ikke risikere at det der bøvl med numsen/haserne bliver hængende. :nono:

Så har mest cyklet og gået lidt. Det føles OK, nogle dage er det der igen. Men så skal jeg bare huske på at strække mine haser og rotatorer ud, så kører det igen :smile: Måske skulle jeg gøre det til en vane hver dag, så kan jeg kravle rundt på gulvet med min rehab-kæreste :wub:

Men igår fik jeg da gået lidt - 10 km :walking:

Idag er det så lang blevet til 3 km :walking: + 3 km

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 19 maj

I dag er det så langt blevet 7+3 km PW plus et par spurter takket være at DSB er så fantastik gode til at lave køreplaner som skal passe bus, tog og S-tog sammen.

Min numsehistorie bliver stille og rolig bedre - står og strækker så meget ud som muligt når jeg er på arbjede også og førsøger ikke at se alt for mærklig ud.

----------------------------------------

Så er det blevet aften og jeg har nået at få gå 3km i København samt 9 km sammen med kæresten her i Odense :wub: Dejlig tur med flot vejr. Nu skal jeg gå i bad, barbere mig og blive totalt hot :slut::boobs: og strække ud.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share