Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Man skal jo huske på at Sheiko beginners er en basis cyklus der bygger grundform og teknik op.

Hvis man har øget styrke er det fino, men det kommer typisk senere eller når man peaker.

Vi fandt ud af at kraftoverførslen fra ben ikke var god nok. Det er det gode ved en max, den afslører weakpoints.

Hendes teknik var god med lave vægte, men ikke med de tunge, så vi fandt ud af at en masse løft med nær max, sikkert vil give bedre teknik og tightness med de tunge vægte.

Vi fandt ud af at hun bygger led lat masse og dybde i ryggen, når hun laver dødløft.

Bliver sjovt at se hvad der sker efter næste cyklus. Da jeg lavede en lignende cyklus steg min dødløft med 20kg

Link to comment
Share on other sites

Næste gang er de 100kg der helt sikkert :devil:

Er enig med Poul i at man ikke nødvendigvis er steget lige efter Sheikoen, men dette bare er en forberedelse til for alvor at blive lee' :devil:

Så 5kgs øgning i dødløften hvor der sikkert sidder noget træthed i ryggen stadigvæk og man ikke har peaket. Det er sgu helt godt.

Du skriver også at noget af opvarmnigen føles tungt. Så når du får en dag hvor du føler du kan ro et vikingeskib over atlanten og bagefter trække det tværs over USA, så bliver det +100. No doubt :superman:

Link to comment
Share on other sites

Takker :smile:

Håber kunne trække lige så meget som din seje kæreste næste gang :devil:

hmmmm.... tja skal helt sikkert have kigget teknikken godt igennem især på dødløft, som sagt skal jeg prøve at filme det.....det føles godt men er ikke helt sikker!!!! Og eftersom at min dødløft dag gik så skidt er der klart noget der ikke har været på plads teknikmæssigt ved mit max løft. Bænkpressen føles dog ikke særlig tung, så lidt succes er der da :innocent: ..

Edited by missLaw
Link to comment
Share on other sites

Næste gang er de 100kg der helt sikkert :devil:

Er enig med Poul i at man ikke nødvendigvis er steget lige efter Sheikoen, men dette bare er en forberedelse til for alvor at blive lee' :devil:

Så 5kgs øgning i dødløften hvor der sikkert sidder noget træthed i ryggen stadigvæk og man ikke har peaket. Det er sgu helt godt.

Du skriver også at noget af opvarmnigen føles tungt. Så når du får en dag hvor du føler du kan ro et vikingeskib over atlanten og bagefter trække det tværs over USA, så bliver det +100. No doubt :superman:

I trust your wisdom, viking! :king:

Link to comment
Share on other sites

Man skal jo huske på at Sheiko beginners er en basis cyklus der bygger grundform og teknik op.

Hvis man har øget styrke er det fino, men det kommer typisk senere eller når man peaker.

Vi fandt ud af at kraftoverførslen fra ben ikke var god nok. Det er det gode ved en max, den afslører weakpoints.

Hendes teknik var god med lave vægte, men ikke med de tunge, så vi fandt ud af at en masse løft med nær max, sikkert vil give bedre teknik og tightness med de tunge vægte.

Vi fandt ud af at hun bygger led lat masse og dybde i ryggen, når hun laver dødløft.

Bliver sjovt at se hvad der sker efter næste cyklus. Da jeg lavede en lignende cyklus steg min dødløft med 20kg

Godt jeg er så totalt forkælet med en egen PT her hjemme :smile:

Håber kunne tvinge dig med til træning flere gange i næste cyklus, så du kan være lidt mere efter mig og min teknik.

Link to comment
Share on other sites

Træning update

Fredag 30 november

Morgencardio

PW 3 km

Cykel 5 km

Cardio

Cykel 10,1 km

SATS Core

Aftencardio

Cykel 10,4 km

Lørdag 1 december

Morgencardio

Cykel 10,4 km - helt mod min vilje :sneaky2: Det var det mindst motiverende vejr at skulle cykle til Brøndby i. Jeg tænkte først tage bussen, men havde ingen penge hjemme, så havde inget andet valg end at tage cyklen. Var pænt våd når jeg kom frem.

Stram Op

Cardio

Cykel 10,1 km til Vesterbro for at aflevere lussekatter. Blev ENDNU mere våd og lad bare cyklen stå, så jeg kunne tage bussen hjem.

Igår lavede jeg ikke så meget, gik en mindre tur med Poul. Såg en zombie film, opfølgeren til 28 days later - 28 weeks later. Den var lidt mere nasty end den første, men filmet på den samme fede måde. Når jeg så i dag tog min powerwalk på arbejde, så jeg kun zombier over det hele :laugh: Det at jeg gik med Oscar Mulero skruet helt op i ørene, gjorde det ikke meget bedre...

Godt og vel på plads i SATS og i fuld gang med at åbne, hør jeg så pludselig at det larmer fra indgangen. Så jeg går der ned, men der er ikke nogen... Så kommer pludselig mr Equus og missLaw snigende ud fra kontoret - jeg plejer ellers aldrig være så jumpy, men lige efter at have set en zombie-, eller spøgelserulle ser jeg alt muligt det efterfølgende døgn :bigsmile:

Senere i dag står den på biceps, baglår og skuldre :4flex:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Godt og vel på plads i SATS og i fuld gang med at åbne, hør jeg så pludselig at det larmer fra indgangen. Så jeg går der ned, men der er ikke nogen... Så kommer pludselig mr Equus og missLaw snigende ud fra kontoret - jeg plejer ellers aldrig være så jumpy, men lige efter at have set en zombie-, eller spøgelserulle ser jeg alt muligt det efterfølgende døgn :bigsmile:

:tongue: Du så godt nok noget overrasket ud. Det må du virkelig undskylde, det var heller ikke pænt af os ikke at gøre opmærksom på at vi var kommet ind.. :laugh:

sådan en Zombie her er nu ikke så skræmmende

ZombieKermit.jpg

Link to comment
Share on other sites

Grrrrrrrrrrr, kom igen evil sister :devil:

Næste gang flår du vægten så hårdt fra gulvet at skiverne bliver stående, og du står måbende med stangen i hænderne hvor enderne er knækket af :spiderman:

Hahaha, ja, det tror jeg helt bestemt! :smile: Har ellers gået og overvejet at næste gang bruge bands, så de kan forhindre at jeg smider vægten op i loftet. :king:

Link to comment
Share on other sites

:tongue: Du så godt nok noget overrasket ud. Det må du virkelig undskylde, det var heller ikke pænt af os ikke at gøre opmærksom på at vi var kommet ind.. :laugh:

sådan en Zombie her er nu ikke så skræmmende

ZombieKermit.jpg

:laugh:

Helt i orden, havde først mistanken om at det kunne være jer - blev dok fundersom når der ikke var nogen ved indgangen og døren stadigvæk var låst. I gav bare intet lyd fra jer inde på kontoret, så det var først når du kom gående jeg lagde mærke til jer.

Nah, Kermit er OK. Kagemonstret er meget værre...

post-10656-1196688656.jpg

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 3 december

Morgencardio

PW 6 km

Aftencardio

PW 6 km

Styrketræning i Powerstudio

Dag 1, uge 1

Rykkede lidt rundt på min plan, da jeg lykkedes lokke Poul med til træning i dag :smile:

Opvarmning

Dødløft 3x4 @ 50 kg

Sit ups

2x15

Leg raises

2x10

EDT DL fra skive

15 minutter

12 @ 75 kg

Amit pulls

8 @ 50 kg

8 @ 70 kg

8 @ 70 kg

Chest supported rows

12 @ 15 kg

12 @ 15 kg

12 @ 15 kg

12 @ 15 kg

Læg raises

12 @ 90 kg

12 @ 90 kg

10 @ 100 kg

10 @ 100 kg

Mine dødløft var nemme i dag - Poul mente de så bedre ud i dag end de gjorde til mit max forsøg, som om det først er nu jeg peaker. Det kunne jo være dejligt hvis han har ret, så betyder det at hvis jeg tajmer godt næste gang, flyver vægten op :w00t:

Link to comment
Share on other sites

næste uge minimum 77,5 kg i dødløft fra miniskive.

God stil i dag. Du er på vej til jackedness!!

Næste uge skal der dog mere gas på amit pulls og rows. og på tredie/fjerde uge af cyklussen skal du bare brænde lortet helt ned :devil: :4flex:

Ja, det føltes som jeg havde masser med overskud når jeg vel var kommet i gang efter de tre første dødløft :smile: Men det var jo fedt at få afprøvet lidt forskellige slags teknikker, nu hvor vægten var let alligevel.

Næste gang vil jeg også prøve at rive lidt igennem med de 5x5 på Amit pulls :king: - men med god stil, selvfølgelig :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 4 december

Morgencardio

PW 6 km

Biceps, skuldre, baglår

EZ curls

8 @ 25 kg

8 @ 25 kg

6 @ 27,5 kg

6 @ 27,5 kg

4 @ 30 kg

4 @ 30 kg

Hammer curls

8 @ 10 kg

8 @ 10 kg

6 @ 12 kg

8 @ 10 kg

Lateral raises

8 @ 10 kg

8 @ 10 kg

8 @ 10 kg

Militærpres

8 @ 20 kg

8 @ 20 kg

6 @ 22,5 kg

6 @ 22,5 kg

Stående måge

10 @ 4 kg

10 @ 6 kg

10 @ 6 kg

Good mornings

8 @ 40 kg

8 @ 40 kg

8 @ 45 kg

8 @ 45 kg

Leg curl

12 @ 35 kg

12 @ 35 kg

12 @ 40 kg

Aftencardio

Cykel 4+3+3 km

Var pænt brandt af i trapz i dag efter Amit pulls i går, så samtlige presøvelser gik halvt godt.

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 5 december

Morgencardio

Cykel 6 km

Mini duathlon

Skulle have kørt bænkpres i dag, men rykker det til på fredag for at køre det med Poul om morgonen.

Cykel

Intermeiære intervaller

13 km

Løb

Ren udholdenhed, helt uden intervaller

4 km

:4dog:

Dejlig cardiotræning i dag - kunne mærke at hoved og ben var med. :smile: Det er pt min kondition som er den begrænsende faktor, som er nyt for mig. Plejer være fokus og tune ben som sætter stop først. Havde desuden så fed musik med, at jeg bare kørde derud af, til jeg overaskede mig selv med at jeg ikke kunne få luft :tongue:

I morgen står den på ben og Hard core i FDK :king:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag 6 december

Morgencardio

PW 4,5 km

Morgentræning på IFI med MaxP og Musashi

Bænkpres

12 @ 20 kg

12 @ 25 kg

12 @ 30 kg

8 @ 35 kg

6 @ 40 kg

6 @ 40 kg

6 @ 40 kg

DB incline BP

12 @ 14 kg

12 @ 14 kg

12 @ 14 kg

12 @ 14 kg

Gik bagefter op for at være med i de andres klatring i rebe mm... Jeg var utroligt slap i dag, så fik ikke så meget lavet. Sat mest og kiggede på MaxP's og Musashis akrobatiske øvelser.

Push ups

3 x 10

Rebklatring

2 ture

Gik og tog en kaffe med Poul på hans arbejde, før det var tid til at gå til mit eget job. Tog vejen forbi strøget for at hente Pouls dankort, så det blev en ordentlig gåtur i blæsten :smile:

Cardio

PW 6 km

There is more to come later... :king:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Træning #2 torsdag 6 december

Lille opvarmning

Cykel 4 km gennem byen til Nørrebro

Forlår, biceps og ryg

Squat maskine

10 @ 10 kg

10 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 40 kg

8 @ 50 kg

8 @ 60 kg

8 @ 70 kg

One legged legpress

12 @ 2x20 kg

12 @ 2x40 kg

10 @ 2x60 kg

8 @ 2x80 kg

8 @ 2x100 kg

One legged legextension

12 @ 2x15 kg

12 @ 2x15 kg

12 @ 2x15 kg

12 @ 2x15 kg

Siddende Bamse

12 @ 15 kg

12 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 22,5 kg

8 @ 25 kg

Stående Bamse

10 @ 7,5 kg

10 @ 10 kg

10 @ 12,5 kg

Hard core

Med Bogs, Queenpearl samt en ven til Jakob og en svensker som træner BJJ med QP.

¤Opvarmning med lidt mobility

¤Spiderman walk outs

¤Krabbe crawl - jeg er så dårlig til den der øvelse grundet mine hofte som gør jeg ikke kan gå dybt ned. Så subluxerer de bare - ikke slemt, bare obehageligt :crazy:

¤Superset snatches/floor press: 3-4 runder med 10 reps på hver

¤Superset med en form for reverse lunge og KB mellem benene/BO seesaw rows: 5-6 runder med 10 hhv 5x4. De lunges var super fede når jeg vel fået ind flowet :bigsmile: Fik endda godkendt af mr Guard at køre med lidt mere kilo :rolleyes:

¤Superset pistols/push ups: 2x5 hhv 5. Mig og Anna besluttede os for at prøve lave dem uden hjælp fra hinanden. Det gik fint, jeg kunne dok ikke lave vildt mange per ben i træk, tror jeg var lidt træt i lårbasserne efter min foregående bentræning.

¤TGU lignende øvelse.

¤Swings from hell 5 minutter. Fik ordre fra Jakob at prøve lave med en arm til at starte med, også på de tunge. På 24 kg KB'n var det pænt sejt! Føltes som hver swing skulle flå mig i stykker. Nice! :king:

Fed time, som altid :devil:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Træning #2 torsdag 6 december

Lille opvarmning

Cykel 4 km gennem byen til Nørrebro

Forlår, biceps og ryg

Squat maskine

10 @ 10 kg

10 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 40 kg

8 @ 50 kg

8 @ 60 kg

8 @ 70 kg

One legged legpress

12 @ 2x20 kg

12 @ 2x40 kg

10 @ 2x60 kg

8 @ 2x80 kg

8 @ 2x100 kg

One legged legextension

12 @ 2x15 kg

12 @ 2x15 kg

12 @ 2x15 kg

12 @ 2x15 kg

Siddende Bamse

12 @ 15 kg

12 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 22,5 kg

8 @ 25 kg

Stående Bamse

10 @ 7,5 kg

10 @ 10 kg

10 @ 12,5 kg

Hard core

Med Bogs, Queenpearl samt en ven til Jakob og en svensker som træner BJJ med QP.

¤Opvarmning med lidt mobility

¤Spiderman walk outs

¤Krabbe crawl - jeg er så dårlig til den der øvelse grundet mine hofte som gør jeg ikke kan gå dybt ned. Så subluxerer de bare - ikke slemt, bare obehageligt :crazy:

¤Superset snatches/floor press: 3-4 runder med 10 reps på hver

¤Superset med en form for reverse lunge og KB mellem benene/BO seesaw rows: 5-6 runder med 10 hhv 5x4. De lunges var super fede når jeg vel fået ind flowet :bigsmile: Fik endda godkendt af mr Guard at køre med lidt mere kilo :rolleyes:

¤Superset pistols/push ups: 2x5 hhv 5. Mig og Anna besluttede os for at prøve lave dem uden hjælp fra hinanden. Det gik fint, jeg kunne dok ikke lave vildt mange per ben i træk, tror jeg var lidt træt i lårbasserne efter min foregående bentræning.

¤TGU lignende øvelse.

¤Swings from hell 5 minutter. Fik ordre fra Jakob at prøve lave med en arm til at starte med, også på de tunge. På 24 kg KB'n var det pænt sejt! Føltes som hver swing skulle flå mig i stykker. Nice! :king:

Fed time, som altid :devil:

Grrrrrrrrrrr :firebounce:

Nice going igår krigerinde.

Fedt at du var på banen igen.

Does it hurt today :hands::4crutches::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share