Hvor høj er du og hvad er din total?


Thorhauge
 Share

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg påstod heller ikke at jeg havde opfundet en ny metode til at blive stærkere eller noget... :tongue:

Jeg er bare så skinny ved 100 kg.

Rommel

Hehe! Fair nok! Du er også et langt hyl ligesom mig der skal lærer at spise noget mad :laugh:

Men udstyret ville sikkert også sagtens kunne få dig over de 600kg uden du behøvede at tage på :smile:

Link to comment
Share on other sites

173cm (uden sko):

bedste godkendte(bedste i det hele taget) løft:

squat: 255, bænk: 172,5, dødløft: 250

squatten og dødløften får forhåbentlig et nøk opad til klubstævnet 10 juni

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Det jeg vil frem til er at ingen høje mennesker kan blive stærke! :devil:

Hvis man bilder sig selv ind, at man ikke kan blive stærk hvis man er høj, så bliver man ikke stærk. Så gå hårdt!!!!!!

Iøvrigt er Brian Siders 189 cm, hvilket er relativt højt. Så mon ikke det kan lade sig gøre, at blive stærk selvom man er høj. Man må jo bare kompensere ved at blive lidt tungere :devil:

Link to comment
Share on other sites

Du er simpelthen igang med at "godkende" din mangel på styrke ud fra en betragtning om at du er høj? Det er klart der er forskelle på biomekaniske fordele i forbindelse med højde, men endnu mere vigtig er det at man ikke kan regne med at være stærk hvis man er en ål, uanset højde. Brad Gillingham er 1.96, han klarer det da meget godt.

Tilføjelse:

Kazmaier er 190, også ganske høj.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Du er simpelthen igang med at "godkende" din mangel på styrke ud fra en betragtning om at du er høj? Det er klart der er forskelle på biomekaniske fordele i forbindelse med højde, men endnu mere vigtig er det at man ikke kan regne med at være stærk hvis man er en ål, uanset højde. Brad Gillingham er 1.96, han klarer det da meget godt.

Nej, jeg er igang med at se hvor stærke folk er kontra deres højde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede din bedste total var 675 kg. :blink: Hvornår har du fået godkendt 270 kg. i squat og 200 kg. i bænk?

Det er træningløft og ikke løft lavet til konkurrence :smile:

Iøvrigt kan jeg ikke helt huske hvem der har sagt det, men det gælder i høj grad høje mennekser der gerne vil være stærkere: "Jo, mere jeg tog på, jo bedre oplevede jeg mine styrkeløft gener blev" :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er træningløft og ikke løft lavet til konkurrence :smile:

Ok. My bad. Dog vil jeg ikke umiddelbart mene, at man kan bruge en træningstotal til så meget.

For det første er man ikke hæmmet i dødløft eller bænk af at man har makset sig ud i squat først.

For det andet er der dybden i squat og teknikken i benchpress.

Derfor vil ens træningstotal ofte være en del højere end turneringstotal.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dog vil jeg ikke umiddelbart mene, at man ikke kan bruge en træningstotal til så meget.
du skal da fjerne et af dine ikker eller begge 2, de ophæver jo hinanden, skidefjæs
Derfor vil ens træningstotal ofte en del højere end turneringstotal.

kun hvis man fusker med teknikken eller er kælderløfter. Bare rolig, det skal ikek opfattes som nogen anklage mod nogensomhelst i denn tråd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share