Hvor høj er du og hvad er din total?


Thorhauge
 Share

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvis man er høj er det bare et spørgsmål om at blive mere Fee' (Læs få mere masse) ...Men man ser nok aldrig en 2meter mand lave 6gange kropsvægt i squat som nogle af dværgene i 52,5kgs vægtklassen kan.

Derfor har det aldrig været nogen fordel at være høj i styrkeløft. Kan kan lange lemmer godt komme til sin ret i eksempelvis dødløft hvor høje mennesker også oftere har større hænder(Bedre greb), og i forhold til ben og arme en kortere torso.

Dog kan man godt se relativt høje mennesker klarer sig udemærket i kraft sport. Det kommer også an på så mange andre ting. En god højde er eksempelvis ofte en god ting i stærkmandskonkurrencer, hvor ting skal læsses op på tønder osv.

Er selv 187cm fordelt på ca. 100kg. Mine bedste træningsløft lagt sammen giver ca. 720kg mens min bedste total til stævne blot er 660kg. Hvilket meget gerne skulle forbedre med en 40-50kg næste gang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ham Florent fra Belgien, som Niels kæmper med engang imellem er vist 211cm. Han må have en trekamp på over 900kg.

Jeg er 184cm@87kg og har lavet 397,5kg i trekamp (107,5 - 97,5 - 192,5) men jeg er også ringe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter teorien om, at høje mennesker af naturlige årsager ikke kan være stærke. Mine data er 187cm/98kg og 130½ - 117½ - 160 (408kg). Det ødelægger dog teorien (undskyldningen? :blush: ) lidt, at Onkel Troels tilsyneladende har næsten enslydende kropsmål, men er mere end 50% stærkere end mig. Ham må du lige få sorteret fra som en statistisk undtagelse :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter teorien om, at høje mennesker af naturlige årsager ikke kan være stærke. Mine data er 187cm/98kg og 130½ - 117½ - 160 (408kg). Det ødelægger dog teorien (undskyldningen? :blush: ) lidt, at Onkel Troels tilsyneladende har næsten enslydende kropsmål, men er mere end 50% stærkere end mig. Ham må du lige få sorteret fra som en statistisk undtagelse :wink: .

Hehe! Nu er mine tal også sat med udstyr, lige pånær dødløften som kun var med bælte. Det giver jo også lige en ekstra slat kg. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

191 cm - bedste træningsløft raw 180 - 120 - 220 kg = 520 kg

Hvis jeg trænede i udstyr og gainede 10 kg (til 110) vurderer jeg at det ville se noget lysere ud.

Rommel

Det ser altid lysere ud jo fee'ere man er i styrkeløft. Sådan er det bare :laugh:

Tror da de fleste ville være stærkere med 10kg mere masse på kroppen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share