Bambi1981


Bambi1981
 Share

Recommended Posts

Det var i hvert fald et rigtig hyggeligt stævne sidste år, omend vejret ikke helt var med os. Jeg tager igen i år med som hjælper, er planen. Og ja, det er da sjovt, når der er nogen, man kender/"kender", som stiller op. :superman:

Jeg har kun mødt nogle få fra MOL indtil nu, så det er altid sjovt at møde flere. :tongue:

Nu er der kommet deltagerliste. Stævnestart er rykket frem til kl. 11. :smile:

Mange tak - Jeg så også lige indlægget. :smile: Der er da i hvert fald 2 unge damer her fra MOL, som jeg kan se, skal starte. :4thumbup: Spændende spændende.

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har kun mødt nogle få fra MOL indtil nu, så det er altid sjovt at møde flere. :tongue:

Mange tak - Jeg så også lige indlægget. :smile: Der er da i hvert fald 2 unge damer her fra MOL, som jeg kan se, skal starte. :4thumbup: Spændende spændende.

- Pia (Bambi)

Der er faktisk fire - det er ren MOL-dominans! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Okay hvem er de 2 sidste? :blush:

Plejer du ikke at starte stævne?

- Pia (Bambi)

Camilla = Camillabruun

Käte = Catie

Kristina = bozne

Anna = Bogs

Jo, jeg stiller tit op til stævner. Dog ikke Nordland Cup, da udstyrsfri trekamp ikke lige er mig. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Camilla = Camillabruun

Käte = Catie

Kristina = bozne

Anna = Bogs

Jo, jeg stiller tit op til stævner. Dog ikke Nordland Cup, da udstyrsfri trekamp ikke lige er mig. :blush:

Okay tak - Catie og bozne var dem jeg ikke lige havde gennemskuet på startlisterne. :blush: Må hellere lige opdatere mig lidt i logbøgerne inden Anita og jeg drager afsted. :tongue:

Btw: Ved ikke om jeg husker helt forkert. Men postede du ikke engang et billede af din ryg som bare var totalt :tongue4: Menes at huske, at der var en enkelt som komenterede, at han ikke kunne lide piger med muskler eller sådan noget.... Nå men i hvert fald ledte jeg efter det rygbillede, i forbindelse med postningen af mine egne, fordi jeg synes den var så nice :wub: Men jeg fandt den aldrig, så måske jeg husker forkert. :nonono::unhappy:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Okay tak - Catie og bozne var dem jeg ikke lige havde gennemskuet på startlisterne. :blush: Må hellere lige opdatere mig lidt i logbøgerne inden Anita og jeg drager afsted. :tongue:

De er begge to super stærke. :devil: Käte har dyrket styrkeløft i mange år, men har netop holdt et par års pause for at stille op til DM i BB i 2005 og siden få barn. :wub: Det skal blive spændende at se hende på podiet igen. Kristina har kun været med i et par år, men har allerede været til både NM og EM. :superman:

Btw: Ved ikke om jeg husker helt forkert. Men postede du ikke engang et billede af din ryg som bare var totalt :tongue4: Menes at huske, at der var en enkelt som komenterede, at han ikke kunne lide piger med muskler eller sådan noget.... Nå men i hvert fald ledte jeg efter det rygbillede, i forbindelse med postningen af mine egne, fordi jeg synes den var så nice :wub: Men jeg fandt den aldrig, så måske jeg husker forkert. :nonono::unhappy:

- Pia (Bambi)

Hehe - du tænker måske på det her: Ryg og de her: Mere ryg.

Men synes da næsten, dine pix er bedre, for dine skuldre og arme er meget bedre med end mine. :4flex: Du mangler bare lidt dybde - men mon ikke, det kommer, når du snart begynder at kunne sætte lidt vægt på i dødløften igen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

De er begge to super stærke. :devil: Käte har dyrket styrkeløft i mange år, men har netop holdt et par års pause for at stille op til DM i BB i 2005 og siden få barn. :wub: Det skal blive spændende at se hende på podiet igen. Kristina har kun været med i et par år, men har allerede været til både NM og EM. :superman:

Jamen så bliver det jo et blandet stævne. :smile: Nogle som har startet mange gange og andre som stiller op for første gang. :4thumbup: Det kan kun gå hen og blive en spændende dag. :w00t:

Hehe - du tænker måske på det her: Ryg og de her: Mere ryg.

Men synes da næsten, dine pix er bedre, for dine skuldre og arme er meget bedre med end mine. :4flex: Du mangler bare lidt dybde - men mon ikke, det kommer, når du snart begynder at kunne sætte lidt vægt på i dødløften igen. :smile:

Yeeees det var lige de billeder, jeg har ledt forgæves efter. :wub: Du har en fin dybde, som jeg klart selv mangler, men jo jeg tror også den kommer i takt med at dødløften, bliver en fast del af programmet igen. :4flex: :tongue:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

:sun:Morgencardio - Powerwalk :sun:

Det er jo et ubeskriveligt lækkert vejr i disse dage. :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :yahoo: Lige til en omgang morgen powerwalk. :smile:

Distance: 5 km

Tid: 45 min, 36 sek

Hastighed: 6.6 km/time

Senere står den på en omgang bentræning i DHS. :bigsmile:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Ben og Cardio i Dansk "Sauna" Sport

Det var ulideligt varmt i DHS i dag :gal: Men jeg kom da alligevel igennem træningen.

Opvarmning

Crosstrainer: 5 minutter :cooldance:

- Jeg havde vist ikke problemer med at få varmen i dag, så 5 minutter måtte kunne gøre tricket. :tongue:

Ben

Decline Legpress: :wub::heartpump::w00t:

1x20 (80 kg)

1x15 (160 kg)

1x12 (180 kg)

1x10 (190 kg)

1x6 (200 kg) - Casper hjalp lidt med de sidste par stykker. :smile:

Legpress:

1x20 (77 kg)

1x10 (117 kg)

1x10 (125 kg)

1x8 (125 kg)

1x8 (125 kg)

Legextension:

1x10 (45 kg)

1x8 (50 kg)

1x8 (50 kg)

1x8 (50 kg)

Legcurl:

1x12 (20 kg)

1x8 (25 kg)

1x8 (25 kg)

1x8 (25 kg)

Walking Lunges:

1x15 pr. ben (bw + 10 kg)

1x15 pr. ben (bw + 10 kg)

Cardio

Løb på løbebånd: 20 minutter (2.83 km = 8.5 km/time)

Kondicykel: 10 minutter

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Er man blevet for fin til at hilse igen nu..? :nonono:

:tongue:

:blink::blink::blink: Øhhhh hvad...? Ikke så vidt jeg ved da, men så da overhovedet ikke så meget som skyggen af dig idag. :blush: Går ikke ud fra at diæten har sat så tydelige spor allerede, at jeg ikke kan genkende dig, hvis jeg ser dig. :wink:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

:blink::blink::blink: Øhhhh hvad...? Ikke så vidt jeg ved da, men så da overhovedet ikke så meget som skyggen af dig idag. :blush: Går ikke ud fra at diæten har sat så tydelige spor allerede, at jeg ikke kan genkende dig, hvis jeg ser dig. :wink:

- Pia (Bambi)

:nonono:

Jeg både vinkede og alt muligt! :tongue:

Men nej, så tydelige spor har diæten forhåbentlig ikke sat! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bryst, Skulder og Cardio

Træningen i dag skulle vist bare have været slettet eller være skiftet ud med en strandtur, for der var intet at give af, og lysten var heller ikke at prale af. :sneaky2: Men jeg kom da igennem. :innocent:

Opvarmning:

Crosstrainer: 10 minutter :cooldance:

Smith Incline Bænkpres:

1x10 (35 kg)

1x8 (37 kg)

1x8 (37 kg)

1x8 (37 kg)

Dumbbell Incline Brystpres:

1x8 (14 kg)

1x8 (14 kg)

1x8 (14 kg)

1x8 (14 kg)

Dumbbell Flyers (Flad):

1x10 ( 8 kg)

1x10 (9 kg)

1x10 (9 kg)

1x10 (9 kg)

Dumbbell Skulderpres:

1x7 (13 kg)

1x10 (12 kg)

1x8 (12 kg)

1x8 (12 kg)

- Intet at give af overhovedet. :battery:

Dumbbell Lateral Raise:

1x10 (6 kg)

1x10 (5 kg)

1x10 (5 kg)

1x10 (5 kg)

Bagskuldermaskine:

1x15 (25 kg)

1x10 (25 kg)

1x8 (25 kg)

1x8 (25 kg)

Cardio:

Løb på løbebånd: 20 minutter (2.88 km = 8.6 km/time) :walking:

Crosstrainer: 10 minutter :cooldance:

Det var hvad det nåede at blive til for i dag. En temmelig sørgelig omgang ja :nonono: Dog er det nok på sin plads, at nævne, at de 6 øvelser blev kørt igennem på 60 minutter, så der var ikke mange pauser i dag. :tongue: Efterfølgende stod den på shopping af nyt sommertøj, så nu er jeg klar til at rejse 1 uge til Korfu. :yahoo: Resten af aftenen skal der slappes af på sofaen med en go bog, og så skal jeg have ringet til en veninde, som ikke har det så godt for tiden. :unhappy:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ryg, Biceps og Cardio

Opvarmning

Crosstrainer: 10 minutter :wootdance:

Ryg

Dødløft:

1x15 (45 kg)

1x10 (60 kg)

1x8 (60 kg)

1x8 (60 kg)

1x8 (60 kg)

- Steg yderligere lidt i vægt i dag og det gik fint, selvom de var lidt tunge. :smile:

Yates Row:

1x15 (50 kg)

1x12 (55 kg)

1x8 (60 kg)

1x8 (60 kg)

1x8 (60 kg)

- De var nemme i dag. :bigsmile:

Hyperextension:

1x20 (bw + 15 kg)

1x20 (bw + 15 kg)

1x20 (bw + 15 kg)

1x20 (bw + 15 kg)

Pull Down (Bredt Greb - Neutral):

1x8 (45 kg)

1x8 (45 kg)

1x8 (45 kg)

1x8 (45 kg)

Biceps

Barbell Biceps Curl (EZ-stang):

1x12 (20 kg)

1x10 (22 kg)

1x10 (22 kg)

1x10 (22 kg)

Dumbbell Curl (Siddende):

1x10 (8 kg)

1x8 (9 kg)

1x8 (9 kg)

1x8 (9 kg)

Cardio

Løb på løbebånd: 20 minutter (3.04 km = 9.1 km/time)

Sofa-cykel: 10 minutter

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagscardio - Powerwalk

Det er med at nyde det gode vejr, mens vi har det. :sun: Derfor tog jeg mig en hurtig omgang powerwalk til eftermiddag. :smile:

Distance: 5 km

Tid: 42 min, 49 sek

Hastighed: 7.1 km/time - Sådan Pia :firebounce::tongue:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hey Bambi!

Jeg har fulgt med på sidelinien i et stykke tid. Jeg synes det er kewl, at du som pige træner med fri-vægte, noget som langt flere burde gøre!

Jeg blev nysgerrig efter at kigge på hvad du lavede, efter at have læst nogle af dine indlæg i Randis log. Een ting undrer mig dog, lige med hensyn til din træning de sidste par dage:

Igår kørte du bla. skulder, og du skriver du har en øvelse for bagskulder i maskine. Hvad hedder øvelsen? Grunden til jeg spørger er, at du jo også rammer bagskulderen når du kører ryg (idag) og jeg var nysgerrig efter at høre hvorfor du rammer samme (lille) muskel, to dage i streg!?

Kh

Kellnor

Link to comment
Share on other sites

Hey Bambi!

Jeg har fulgt med på sidelinien i et stykke tid. Jeg synes det er kewl, at du som pige træner med fri-vægte, noget som langt flere burde gøre!

Jeg blev nysgerrig efter at kigge på hvad du lavede, efter at have læst nogle af dine indlæg i Randis log. Een ting undrer mig dog, lige med hensyn til din træning de sidste par dage:

Igår kørte du bla. skulder, og du skriver du har en øvelse for bagskulder i maskine. Hvad hedder øvelsen? Grunden til jeg spørger er, at du jo også rammer bagskulderen når du kører ryg (idag) og jeg var nysgerrig efter at høre hvorfor du rammer samme (lille) muskel, to dage i streg!?

Kh

Kellnor

Hej Kellnor :smile:

Velkommen til mig log. :bigsmile:

Bagskuldermaskinen hedder: Seated Rear Lateral Raise. Ellers må jeg desværre tilstå, at der de seneste uger ikke har været så meget struktur på min træning. Det skal forståes således, at træningen bliver "presset" ind når der er tid og overskud til det. Så når jeg har "trænet" min bagskulder to dage i streg, har der ikke været et specifikt formål med det. :blush: Dog trænes den jo kun som sekundær muskelgruppe under rygtræningen, så vidt jeg da ved. :unsure: Men sjovt nok har jeg taget mig selv i, altid at kører de samme 4 skulderøvelser, hvilket jeg nok skal blive bedre til at variere lidt mere. :innocent: På den anden side set, når det nu kører godt, så kan man jo ligeså godt fortsætte. Jeg føler i hvert fald at Dumbbell Skulderpres og Dumbbell Lateral Raise giver mig noget. Hvorvidt min bagskulder får det "vilde" ud af Seated Rear Lateral Raise ved jeg faktisk ikke, men synes da den er hård nok ind imellem. :gal: Derudover bruger de store drenge også denne maskine, så helt dum er den nok ikke, tænker jeg. :tongue:

Håber det var svar nok, ellers må du jo spørge igen og så må vi se om jeg kan svare. :smile:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hey Bambi!

Well, blot fordi de store drenge bruger den, er det jo ikke sikkert det er en god maskine/øvelse! Du ville blive overrasket over, hvor utrolig mange der træner med forkert teknik eller ligefrem overtræner iforhold til øvelsesvalg og antal set/reps.

Nu er den bagerste del af deltoideus på ingen måde nogen stor muskelgruppe, og du rammer den fint på din yates row. Hvis du gerne vil have yderligere fokus kunne du jo lave backflyes i kabeltræk eller backrows med håndvægte eller bent over barbell rows med bredt greb - mange muligheder afhængig af temperament.

Jeg ville dog aldrig køre bagskulder sammen med min øvrige skuldertræning, da jeg med sikkerhed også rammer ryggen på bagskulder-øvelserne, hvorfor jeg vil anbefale at ligge bagskulder ind sammen med den øvrige rygtræning (alternativt blot nøjes med, at den bliver rigeligt aktiveret i de større rygøvelser).

//Kellnor

Link to comment
Share on other sites

Hey Bambi!

Well, blot fordi de store drenge bruger den, er det jo ikke sikkert det er en god maskine/øvelse! Du ville blive overrasket over, hvor utrolig mange der træner med forkert teknik eller ligefrem overtræner iforhold til øvelsesvalg og antal set/reps.

Nu er den bagerste del af deltoideus på ingen måde nogen stor muskelgruppe, og du rammer den fint på din yates row. Hvis du gerne vil have yderligere fokus kunne du jo lave backflyes i kabeltræk eller backrows med håndvægte eller bent over barbell rows med bredt greb - mange muligheder afhængig af temperament.

Jeg ville dog aldrig køre bagskulder sammen med min øvrige skuldertræning, da jeg med sikkerhed også rammer ryggen på bagskulder-øvelserne, hvorfor jeg vil anbefale at ligge bagskulder ind sammen med den øvrige rygtræning (alternativt blot nøjes med, at den bliver rigeligt aktiveret i de større rygøvelser).

//Kellnor

I know, der er rigtig mange som træner med en elendig teknik. :crazy: Men de drenge som jeg hentyder til, har været til stor hjælp for mig og min træning, og de har selv rigtig godt styr på deres træning. (teknik/sæt/reps osv) Derfor stoler jeg meget på dem, og føler, at jeg er i gode hænder, når jeg træner sammen med dem. :smile:

Uanset hvilken muskelgruppe jeg træner, forsøger jeg altid at ramme alle "delene" af musklen, eks. forskulder, midtskulder og bagskulder. Men som sagt kunne jeg godt blive lidt bedre til at varierer øvelsesvalget. :innocent:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

I know, der er rigtig mange som træner med en elendig teknik. :crazy: Men de drenge som jeg hentyder til, har været til stor hjælp for mig og min træning, og de har selv rigtig godt styr på deres træning. (teknik/sæt/reps osv) Derfor stoler jeg meget på dem, og føler, at jeg er i gode hænder, når jeg træner sammen med dem. :smile:

Uanset hvilken muskelgruppe jeg træner, forsøger jeg altid at ramme alle "delene" af musklen, eks. forskulder, midtskulder og bagskulder. Men som sagt kunne jeg godt blive lidt bedre til at varierer øvelsesvalget. :innocent:

- Pia (Bambi)

Nu kender jeg ikke dem du styrketræner med - er det nogle fra DHS?

Du kan i og for sig godt ramme alle delene af musklen - så længe du bare ikke laver ryg dagen efter, i tilfældet med bagskulder.

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg ikke dem du styrketræner med - er det nogle fra DHS?

Du kan i og for sig godt ramme alle delene af musklen - så længe du bare ikke laver ryg dagen efter, i tilfældet med bagskulder.

Faktisk har jeg ikke en fast makker, men træner engang imellem sammen med nogle af de andre i DHS. :tongue: Føler selv at de har godt styr på hvad de laver. :smile:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

:sun:Kombination af Løb og Powerwalk :sun:

Jeg har været i Ålborg hele dagen til en motionsfestival for de ældre borgere i lokalområdet. Jeg og en anden klinisk diætist, havde vores egen bod med impedance måler og en spirometri (lungefunktionsmåler). :smile: Det var en kæmpe succes, så der var noget at lave hele tiden, så det blev ikke til meget mad i løbet af dagen, så energien var begrænset, da jeg endelig nåede hjem lidt over kl. 18.00. :blink: Derfor valgte jeg at tage en kombineret powerwalk og løbe rute. :tongue:

Distance: 5 km

Tid: 28 min, 34 sek

Hastighed: 10.6 km/time

- Ret imponerende tid og hastighed når man tænker på, at jeg powerwalkede noget af turen. :w00t:

Spørgsmål til professoren :4smartass:

- Sidste år i september fik jeg lavet en impedance måling. Det var den model, hvor man står med baré fødder og holder om to håndtag. I dag fik jeg så lavet endnu en sådan måling, dog på en impedance måler hvor man blot skulle stå med baré fødder uden at holde ved nogle håndtag. Jeg er lidt forvirret over resultaterne af de to målinger.

2006

Vægt: 51.1 kg

BMI: 21.0

Fedtprocent: 18.8 %

Fedtmasse: 9.6 kg

Fedtfri masse: 41.5 kg

2007

Vægt: 55.2 kg

BMI: 22.7

Fedtprocent: 25.9 %

Fedtmasse: 14.3 kg

Fedtfri masse: 40.9 kg

Jeg er helt med på at jeg har taget på. Dog passer jeg fortsat det tøj som jeg gik i sidste sommer. Det er synligt, at jeg har fået mere muskelmasse, hvilket jo også passer fint overens med at jeg har øget min styrketræning markant de seneste 6 måneder. Men hvordan kan det så hænge sammen med at jeg har en lavere fedtfri masse nu end sidste år? :blink: Det giver da overhovedet ingen mening. Er de impedance målere totalt "ubrugelige"? :mad: Under alle omstændigheder vil jeg have lavet en 7 punkts måling i løbet af sommeren, da jeg har hørt positivt om denne metode. :smile:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share