Bambi1981


Bambi1981
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Spørgsmål til professoren :4smartass:

- Sidste år i september fik jeg lavet en impedance måling. Det var den model, hvor man står med baré fødder og holder om to håndtag. I dag fik jeg så lavet endnu en sådan måling, dog på en impedance måler hvor man blot skulle stå med baré fødder uden at holde ved nogle håndtag. Jeg er lidt forvirret over resultaterne af de to målinger.

2006

Vægt: 51.1 kg

BMI: 21.0

Fedtprocent: 18.8 %

Fedtmasse: 9.6 kg

Fedtfri masse: 41.5 kg

2007

Vægt: 55.2 kg

BMI: 22.7

Fedtprocent: 25.9 %

Fedtmasse: 14.3 kg

Fedtfri masse: 40.9 kg

Jeg er helt med på at jeg har taget på. Dog passer jeg fortsat det tøj som jeg gik i sidste sommer. Det er synligt, at jeg har fået mere muskelmasse, hvilket jo også passer fint overens med at jeg har øget min styrketræning markant de seneste 6 måneder. Men hvordan kan det så hænge sammen med at jeg har en lavere fedtfri masse nu end sidste år? :blink: Det giver da overhovedet ingen mening. Er de impedance målere totalt "ubrugelige"? :mad: Under alle omstændigheder vil jeg have lavet en 7 punkts måling i løbet af sommeren, da jeg har hørt positivt om denne metode. :smile:

- Pia (Bambi) :wub:

Der kan være en meget logisk forklaring. Kvinder har som regel mere fedt på underkroppen i forhold til overkroppen. Da du ved målingen i dag kun stod på nogle plader, er det slet ikke usandsynligt, at du måler en højere fedtprocent. :smile:

Tilføjelse: I forbindelse med faget Kostindtag og Ernæringsfysiologi fik vi sidste år målt vores fedtprocent vha. hhv. håndholdt impedansmåler, impedansmåler med fodplader, elektroder på hænder + fødder og endelig trepunktsmåling med fedttang. Alle målinger blev udført fastende om morgenen umiddelbart efter hinanden. Jeg kan ikke huske de eksakte tal, men vha. håndhold impedans fik jeg ca. 18 % og ved impedans via fodplader omkring 23 %.

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Og tvivler på din fedt% er 25 :smile:

Lad vær at gå så meget op i målingen, tag og kig i spejlet :wink::innocent: Eller tænk på hvad jeg tidligere har sagt :wink:

Tak søde :wub::blush::heartpump: Nu sover jeg godt i nat. Synes også selv at 25 % lød lidt vildt, men har jo ikke rigtig andet at sammenligne med, end den måling fra sidste år, som jo er noget lavere. :blink:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Du skal også lige have for øje at kroppens væske kan svinge meget, måles der mere væske i kroppen, vil din fedt frie masse øges og derved vil din fedt% falde... Du kan se kroppens væske på udskriftsedlen (TBW)...

Samtidig måler den med håndtag også din overkrop, hvor den uden håndtag er tilbøjelig til kun at sende impulser gennem dine ben... !!

Kram

Link to comment
Share on other sites

Du skal også lige have for øje at kroppens væske kan svinge meget, måles der mere væske i kroppen, vil din fedt frie masse øges og derved vil din fedt% falde... Du kan se kroppens væske på udskriftsedlen (TBW)...

Samtidig måler den med håndtag også din overkrop, hvor den uden håndtag er tilbøjelig til kun at sende impulser gennem dine ben... !!

Kram

Hello Miss :wub:

Jeps TBW ved første måling var: 30.4 kg og i dag var den 29.9 kg, så det må siges at være så godt som ens. :blink: Men hvis den med håndtag har tendens til primært at måle overkroppen, og den anden underkroppen, så passer det fint overens, for mine fedtdepoter sidder (som hos de fleste kvinder :tongue:) jo netop på underkroppen.

Knus Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Hello Miss :wub:

Jeps TBW ved første måling var: 30.4 kg og i dag var den 29.9 kg, så det må siges at være så godt som ens. :blink: Men hvis den med håndtag har tendens til primært at måle overkroppen, og den anden underkroppen, så passer det fint overens, for mine fedtdepoter sidder (som hos de fleste kvinder :tongue:) jo netop på underkroppen.

Knus Pia (Bambi)

Som jeg skrev tidligere... :innocent: Men godt at vi er enige. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev tidligere... :innocent: Men godt at vi er enige. :smile:

Hej Hoosier

Vi må have postet samtidig, for har slet ikke set indlægget før nu. :blush: Ret sjovt at du har været ude for noget tilsvarende, hvor den håndholdte måler tydeligt lavere end den unden håndtag, men det bekræfter jo bare min hypotese om at de impedanc målere ikke er til at stole på. :nonono::tongue: Nu bliver det da helt spændende at blive målt med tang. :innocent:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Formiddagscardio - Powerwalk

Da jeg har fri i dag, har jeg sovet lidt ekstra længe. :sleeping::tongue: Vejret er noget gråt i gråt i dag, :dry: så powerwalk turen var ikke så vidunderskøn som den ellers plejer at være. :sneaky2:

Distance: 5 km

Tid: 42 min, 33 sek

Hastighed: 7.1 km/time :firebounce:

Senere står den på en omgang ben- og skuldertræning. :wub:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Ben, Skulder og Cardio

I dag stod den primært på bentræning i selvskab med Mini-Fisker. Nåede også lige at få hilst på DKHøeg, Casper og Anders. :smile: Jeg kan så tilslutte mig Anitas oplevelse, med at man IKKE bør lave powerwalk før en bentræning. Kunne tydeligt mærke at jeg ikke havde det samme, at give af som jeg har haft de seneste gange. :nonono:

Opvarmning

Crosstrainer: 10 minutter. :cooldance:

Decline Legpress:

1x20 (100 kg)

1x15 (160 kg)

1x8 (180 kg)

1x8 (170 kg)

1x10 (160 kg)

1x10 (160 kg)

- De var bestemt ikke sjove i dag :gal:

Legpress:

1x20 (77 kg)

1x20 (101 kg)

1x10 (117 kg)

1x10 (117 kg)

1x10 (117 kg)

1x10 (117 kg)

- Kørte fint i dag :smile:

Legextension:

1x8 (45 kg) - dropsæt - 1x10 (25 kg)

1x8 (45 kg) - dropsæt - 1x10 (25 kg)

1x8 (45 kg) - dropsæt - 1x10 (25 kg)

1x8 (45 kg) - dropsæt - 1x6 (25 kg) :crazy:- Ikke mere at give af overhovedet.

Legcurl:

1x10 (20 kg)

1x8 (25 kg)

1x8 (25 kg)

1x8 (25 kg)

Dumbbell Skulderpres:

1x15 (12 kg)

1x8 (13 kg)

1x8 (13 kg)

1x8 (13 kg)

Dumbbell Lateral Raise:

1x10 (6 kg) - dropsæt - 1x10 (4 kg)

1x10 (6 kg) - dropsæt - 1x10 (4 kg)

1x10 (6 kg) - dropsæt - 1x10 (4 kg)

1x10 (6 kg) - dropsæt - 1x10 (4 kg)

Cardio

Crosstrainer: 15 minutter. :wootdance:

Kondicykel: 15 minutter. :bike:

Nu står den på hygge hjemme hos mine forældre resten af aftenen. :bigsmile:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Powerwalk i regnvejr post-11838-1181983506.gif

Da det står ned i stænger forgik dagen morgen powerwalk iført regntøj. Det er altså ikke det mest velegnede outfit til formålet. :sneaky2: I hvert fald gik jeg noget langsommere end jeg har gjort det senste dage. Men det kan der selvfølgelig være mange årsager til. :innocent: Det vigtigste er vel også, at jeg kom afsted. :tongue: Mange ville nok have foretrukket dynen :sleeping:

Distance: 5 km

Tid: 46 min, 9 sek

Hastighed: 6.5 km/time

Det er hvad det når at blive til for i dag. Kl. 15.00 - 23.00 skal jeg nemlig på arbejde. :smile:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ryg, Triceps og Mave

Det gik rigtig godt på arbejdet i går - stille og rolig aften. :smile: Motivationen for træning i dag var ikke den vilde, men da jeg så endelig kom afsted, blev det faktisk rigtig godt. :superman: Men øv hvor er det altså et møg vejr. post-11838-1182087604.gif

Opvarmning

Crosstrainer: 10 minutter. :wootdance:

Ryg

Hyperextension

1x20 (bw + 15 kg)

1x20 (bw + 15 kg)

1x20 (bw + 15 kg)

1x20 (bw + 15 kg)

Chins

1x4 (bw)

1x4 (bw)

1x4 (bw)

1x3 (bw)

- Det er ved at være lidt tid siden jeg sidst har kørt chins, så forventede faktisk at jeg max kunne tage 1 rep, så da jeg trak 4 uden problemer, blev jeg ret stolt. :yahoo::innocent: Ydermere var det som om 10 øren faldt på plads i dag. Jeg fik spændt op på den rigtige måde, så banen blev lige og uden slinger. post-11838-1182087863.gif

Cable Row (Smalt Greb)

1x12 (45 kg)

1x10 (50 kg)

1x8 (55 kg)

1x8 (55 kg)

Triceps

Dips

1x15 (bw)

1x10 (bw)

1x10 (bw)

1x10 (bw)

- Jeg vil fremover kører øvelsen i et andet stativ, hvor det er muligt at holde lidt smallere. Jeg synes nemlig øvelsen går for meget i skulderen, når jeg kører den i det almindelige dips-stativ, hvorfor det bliver for svært at komme dybt nok. :blush:

Smal Bænkpres (smith)

1x12 (35 kg)

1x8 (40 kg)

1x8 (40 kg)

1x8 (40 kg)

Cable Pull Down (Reb)

1x15 (12.5 kg)

1x8 (15 kg)

1x8 (15 kg)

1x8 (15 kg)

Mave

Frø-Maskine - Ny øvelse

1x20 (blok 2)

1x15 (blok 5)

1x6 (blok 8) - For tung :gal:

1x8 (blok 7)

1x10 (blok 6)

1x10 (blok 6)

- Tror egentlig det er en udemærket mavemaskine, men det evige problem for mig er altid, at jeg er for lille til disse maskiner, så syntes ikke jeg sad 100 % godt i den. Men nu giver jeg den lige en chance, det kan jo være jeg bare skal vænne mig til den. :smile:

Cardio

Crosstrainer: 10 minutter. :cooldance:

Ellers blev jeg noget fristet af tilbuddet om at spise med Mikkel og Steffen (Mini-fisker) på byens burger. Mini-fisker havde spisedag i dag, og det var sgu ikke småting der var blevet kørt ned. :blink::tongue: Inden jeg tog hjem fik jeg mig en snak om konkurrence og diæt sammen med en Linda i ret så nice form (allerede) :4thumbup: Sådan nogle arme, skuldre og mave vil jeg også have når jeg engang bliver stor. :wub::tongue:

- Pia (Bambi) post-11838-1182088772.gif

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Ellers blev jeg noget fristet af tilbuddet om at spise med Mikkel og Steffen (Mini-fisker) på byens burger. Mini-fisker havde spisedag i dag, og det var sgu ikke småting der var blevet kørt ned. :blink::tongue: Inden jeg tog hjem fik jeg mig en snak om konkurrence og diæt sammen med en Linda i ret så nice form (allerede) :4thumbup: Sådan nogle arme, skuldre og mave vil jeg også have når jeg engang bliver stor. :wub::tongue:

- Pia (Bambi) post-11838-1182088772.gif

Haha :4thumbup: Ja, det er sgu lækkert med en spisedag :) Nyder det sgu. Glæder mig allerede til det næste måltid, byens burger var ret lækkert, du skulle næsten have taget med, kunne have været hyggeligt :smile: Men det må blive en anden dag :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Haha :4thumbup: Ja, det er sgu lækkert med en spisedag :) Nyder det sgu. Glæder mig allerede til det næste måltid, byens burger var ret lækkert, du skulle næsten have taget med, kunne have været hyggeligt :smile: Men det må blive en anden dag :tongue:

Jeg har også helt fortrudt det. :unhappy: Sidder og er ret sulten faktisk. :nonono: Men da jeg skal hjem til de gamle og spise senere, tænkte jeg, at det nok var at tage munden en anelse for fuld, at spise "aftensmad" to gange. :innocent::tongue: Men jeg er klar en anden dag helt sikkert - Vi må lige passe det ind med din spisedag. Der er sikkert nogle flere DHS'er som også er friske på en gang burger. :4mewantfood:

I må have god appetit senere med jeres engelske bøffer, kartofler og beaunaise sauce senere. :4thumbup: Nyd det. :wink:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også helt fortrudt det. :unhappy: Sidder og er ret sulten faktisk. :nonono: Men da jeg skal hjem til de gamle og spise senere, tænkte jeg, at det nok var at tage munden en anelse for fuld, at spise "aftensmad" to gange. :innocent::tongue: Men jeg er klar en anden dag helt sikkert - Vi må lige passe det ind med din spisedag. Der er sikkert nogle flere DHS'er som også er friske på en gang burger. :4mewantfood:

I må have god appetit senere med jeres engelske bøffer, kartofler og beaunaise sauce senere. :4thumbup: Nyd det. :wink:

- Pia (Bambi)

Mange tak :bigsmile: Jeg skal nok tænke på dig når jeg sidder og spiser en masse mad. Hehe.

Link to comment
Share on other sites

Bryst og Skulder

Kort dag i skolen, :4thumbup: og så blev det ENDELIG offentliggjort hvornår vi skal til eksamen. :4smartass: Jeg skal op fredag den 29. juni kl 15.30 hvilket passer mig glimrende, idet jeg så har hele næste uge til at forberede mig. :tongue: Ellers har min dag været præget af mavepine (pige-ting) :cry3: så træningen skulle bare overståes, så jeg kunne komme hjem og slappe af under en varm dyne.

Opvarmning

Crosstrainer: 5 minutter.

Bryst

Bænkpres (Flad - Smith)

1x15 (35 kg)

1x10 (40 kg)

1x10 (40 kg)

1x8 (42 kg)

Dumbbell Incline Brystpres

1x12 (13 kg)

1x10 (14 kg)

1x10 (14 kg)

1x8 (14 kg)

- Det var tydeligt at mærke på skulderen, at jeg har kørt dips i går. :unhappy:

Dumbbell Incline Flyers

1x10 (9 kg)

1x10 (9 kg)

1x10 (9 kg)

1x10 (9 kg)

Skulder

Dumbbell Skulderpres

1x6 (13 kg) - Utroligt som jeg nogle dage bare går helt død i denne øvelse. :gal:

1x8 (12 kg)

1x8 (12 kg)

1x7 (12 kg)

Dumbbell Lateral Raise

1x10 (6 kg)

1x10 (6 kg)

1x10 (6 kg)

1x10 (6 kg)

Bagsideskuldermaskine

1x15 (25 kg)

1x12 (30 kg)

1x10 (35 kg)

1x10 (35 kg)

Efter træning løb jeg på en veninde fra skolen, som har fremlejet hendes lejlighed til mig fra den 1. august. :4jumpy: Hun kunne så lige fortælle mig, at hun flytter allerede den 30. juni, så når jeg kommer hjem fra Korfu den 8. juli er lejligheden min. :yahoo: Jeg skal lige forbi deroppe på torsdag, så jeg kan få taget mål af stuen. Ved jo endnu ikke helt om jeg kan have alle mine møbler med mig.

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Ryg, Biceps og Mave

Grammofon pladen der gik i hak...... "That´s me" :sneaky2: Endnu en dag med ondt i maven og som ekstra bonus en omgang hovedpine oven i hatten. :nonono: Jeg gad ikke til træning, men følte jeg skulle, så gjorde det. :innocent::tongue:

Opvarmning

Step: 10 minutter. post-11838-1182272243.gif

Chins

1x4 (bw)

1x4 (bw)

1x4 (bw)

1x4 (bw)

- Casper hjalp lidt i de to sidste sæt.

Dumbbell One-Arm-Row

1x10 pr. arm (22 kg)

1x10 pr. arm (24 kg)

1x8 pr. arm (26 kg)

1x8 pr. arm (26 kg)

Supersættet med

Evil Wheel (Mave-øvelse)

1x10

1x10

1x10

1x10

- Fortsat doms fra mavetræningen forleden, så den trak sgu tænder ud i dag. :crazy:

Pull Down (Smalt Greb - Neutral)

1x10 (40 kg)

1x8 (45 kg)

1x8 (42.5 kg)

1x8 (42.5 kg)

- Ingen power overhovedet. :unhappy:

Chest Supported Row

1x10 (50 kg)

1x8 (60 kg)

1x8 (60 kg)

1x8 (60 kg)

- Sad super i dag.

Dumbbell Biceps Curl

1x6 (11 kg) :gal:

1x8 (10 kg)

1x8 (10 kg)

1x8 (10 kg)

Barbell Preachers Curl

1x8 (18 kg)

1x5 (18 kg) - Godt så... Den dropper vi vist bare for i dag. :dry:

Frø-Maskinen (Mave-øvelse)

1x15 (blok 6)

1x10 (blok 7)

1x10 (blok 7)

1x10 (blok 7)

Jeg stresser over min træning for tiden. Synes ikke jeg holde ret mange eller ret lange pauser mellem sættene og alligevel tager det mig en krig at komme igennem dagens program. :unhappy: Når jeg så er færdig føler jeg, at jeg ikke har gjort det godt nok som f.eks. med biceps træningen i dag. Cardio er vist også en by i Rusland i disse dage. Jeg har slet ikke overskud til det. :crybaby:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Se lige på de kilo du løfter, og så gå tilbage og kig! Det går jo fremad, og det er det vigtigste :4thumbup:

Nogen gange glemmer man, at nyde øjeblikket og hele tiden tænker på næste mål med træning. Nyd du kan lave så mange chins eks. Det kunne du IKKE for få uger tilbage :superman:

Og så snart du har ferie, ved du os godt der blir mere tid til træning. Og mere tid til cardio. Og hvorfor lave cardio nu? Din form er jo flot :wub::wink:

Link to comment
Share on other sites

Se lige på de kilo du løfter, og så gå tilbage og kig! Det går jo fremad, og det er det vigtigste :4thumbup:

Nogen gange glemmer man, at nyde øjeblikket og hele tiden tænker på næste mål med træning. Nyd du kan lave så mange chins eks. Det kunne du IKKE for få uger tilbage :superman:

Og så snart du har ferie, ved du os godt der blir mere tid til træning. Og mere tid til cardio. Og hvorfor lave cardio nu? Din form er jo flot :wub::wink:

Tak min ven :wub: Hvor var det sødt sagt :blush: og meget rigtig. Jeg har vist nogle gange en tendens til at være lidt for sort seende. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Betaler du ikke licens..? :nonono::nonono::nonono:

:tongue:

Go'e chins der..! :superman: Jeg husker tilbage på dengang jeg måtte nærmest løfte dig op..! :laugh:

:laugh::laugh::laugh:

Hvad er det for nogle tanker du får om mig, jeg er da den mest lovlydige lille pige. Hvis licensregning ikke popper ind til tiden, har de mig i røret promte :innocent::innocent::tongue:

Ang. mine chins så mange tak... Jeg skal nok blive lidt bedre til at tænke tilbage, for det er da rigtigt, at du engang løftede mig hele vejen. :innocent::laugh: Nu skal de bare øves øves og øves. :4flex:

Apopo dine "planer"/"tanker" om at flytte tilbage til Fitness DK i Viby, så var det da lige til at lukke op og puste grise i. :nonono::nonono: Hvad med at ham din "makker" (eller hvad det lige var) kom ned i DHS i stedet for?

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Heey Pia..

Iihh du er jo stadig super aktiv, og dine chins ser jo ret så lovende ud.. (misunder dig så meget) men min røv kan ikke komme derop (tyndekraften trykker) :laugh: :laugh:

Tror også du skal stoppe op og nyde din træning lidt, for tit kan man godt blive så målrettet at der skal ske noget nyt HELE tiden.. men HVAD er dine planer egenlig med træning..?? :wink:

og ps. tillykke med din lejlighed, nu vare det ikke længe før du kommer ind til Århus og man kan lave sene aften planer med dig.. :cool:

Knus Nillepige

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share