Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Som jeg skrev til dig tidligere, så synes jeg, det var rigtig flot kommet igen. På det lille internetbillede kunne man kun se, at overdommeren gav blåt kort. Alle dine løft så da også en smule ujævne ud, men ikke mere, end de plejer, så det virkede godt nok noget hårdt dømt. :blink: Og en 5. plads er jo fantastisk flot, så stort tillykke endnu engang! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt gået til stævnet selv du synes det drillede lidt. Men erfaringer kan ingen tage tage fra een.

God stil :laugh: holdestængerne i S-toget kan også bruges men må indrømme at den slags er jeg for genert til, så når jeg en sjælden gang får gjort noget ved det er det når jeg er alene på vendespor. Og helst om aftenen med lyset slukket - mere i tilfælde af at de skulle finde på at tage overvågningbilleder ud til gennemsyn :blush:

Tak for de krydsede fingre og opmuntringen :bigsmile:

Træner heller ikke normalt SÅ offentligt - men man er jo lidt mere anonym i udlandet :wink: - og med ingen mulig adgang til egnede træningsfaciliteter, så var det meget skægt lige at prøve sammen med Susse.

Ville ellers gerne se et overvågningsbillede :tongue:

Som jeg skrev til dig tidligere, så synes jeg, det var rigtig flot kommet igen. På det lille internetbillede kunne man kun se, at overdommeren gav blåt kort. Alle dine løft så da også en smule ujævne ud, men ikke mere, end de plejer, så det virkede godt nok noget hårdt dømt. :blink: Og en 5. plads er jo fantastisk flot, så stort tillykke endnu engang! :bigsmile:

Tusind tak endnu en gang Kathrine! Og nu er jeg frisk på en træning sammen meget snart :superman:

Hej Tina

Stort tillykke med stævnet! :4thumbup:

Godt at du fik klaret tankerne og fandt fokus til dit 3.løft.

Bozne :crazy_pilot:

Mange tak Bozne :bigsmile: - og ja, blev meget lettet over at 3. løft lige gik gennem nåleøjet :smile: Jeg tog absolut ikke så let på tingene, som jeg måske burde lige på det tidspunkt. Det går altid meget bedre, når tingene ikke bliver så alvorlige for een :blush:

Har været superglad for at have været med. Det havde jeg jo aldrig drømt om for 10 mdr siden.

du kommer bare stærkt igen til næste stævne, og får nogle ordentligt kg med. Hør noget mere slayer :strat:

Nemlig Jacob! :devil: Slayer it is :wink: (Tak)

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 30. juni

Back at work - 3 uger, hvor jeg nu er "boss" :devil: , mens chefen holder ferie :wink:

Hvor skal der hygges!

Træning i HSF

Nej, hvor har jeg savnet at træne! Dagens træning blev en ren fornøjelsestræning med lige, hvad jeg følte for :biggrin:

Heldigvis havde trætheden ikke helt nået, at indhente mig endnu på trods af, at træningen blev direkte efter arbejde.

Dødløft

Alm. overhåndsgreb, uden bælte.

1x8x50

1x5x70

1x5x80

3x3x90

Chins

Ah, hvor har jeg savnet chins. Love it :wub:

Skal dog lige så småt have styrken vækket til live igen.

Venter lige nogle dage med pullups - som er meget hårdere :tongue:

1x15xbw Uden at være presset, det er okay :smile:

1x8xbw+10 kg

1x5xbw+15 kg - hmm den sidste halvtung

3x2xbw+20 kg Ej kørt til det yderste

Bænkpres - RAW

Fik alligevel lyst til lidt bænkpres :blush:

1x10x20

1x8x40 Alle reps m. stop herfra

1x6x50

1x6x60

3x3x70

Dips

:smile:

1x15xbw Begyndte at føles lidt tungt her i dag, så stoppede her, da det bare var et opvarmningssæt.

4x5xbw+15 kg Ja, dipsstyrken skal også lige vækkes igen.

Lateral raises

Kørt ind foran kroppen

2x10x7

Nice, nice træning

Cykling 7 km

Resten af VM forløb inkl videoklip kommer...inden alt, alt for længe satser jeg på... Det er jo godt at kunne kigge tilbage og lære af det :wink:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Det er jeg glad for at høre, Dan. Tusind tak.

Hvordan står det til i CSA? Tør jeg mon vise mig igen :wink: ? Gun-festival på lørdag...?

Det går godt i CSA :smile: Og ja - du skal da snart komme forbi igen.... hvis du ikke kan rulle, kan du jo altid være med på killer-cardio. Regner selv med at være lidt mere med i løbet af sommeren. Planen er gun-festival lørdag selvom jeg nok slutter tæt på sidst. Det er jo svært at forbedre sig, når man har enorme guns i forvejen :laugh: Kommer du?

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 1. juli

Cykling 4 km

Onsdag d. 2. juli

Træning i Kajakklubben

I selskab med min dejlige kæreste :wub: - skønt at træne sammen igen :4thumbup:

Kajaktur i kapbåd fyldt med balanceudfordringer fra bølger for os begge - nøj, hvor var jeg tæt på at ryge i mange gange, godt hun er blevet god til at lægge pagaj på!

Der er også gået næsten en måned siden sidst - det går slet ikke :nonono:

Distance: 6 km

Tid: 50 min - inkl en bette frivillig badetur

Derefter

Pullups

4x10xbw Blev lidt tungt på 3. sæt. Kan stadig mærke min krop lige skal i gang og af med doms :blush:

Front squat

1x10x20

1x8x40

5x5x50

Supersættet med de næste to øvelser

Siddende DB curls

3x8x11 Le guns godt ristede og med pænt pump ( - mærkede lige på 13 kg's inden, men de føltes overdrevet tunge i dag.)

Stående DB skulder pres

1x8x13

2x6x13 Husk at lave dem, som pushpress når de blive tunge i stedet for at have tendens til rygsvaj!

Pistols

Må lige få trænet stængerne op i denne øvelse igen. Vi lægger lige roligt ud uden ekstra vægt.

V. ben: 4x10xbw

H. ben: 4x10xtil lige over/ca vandret (bw)

Back extensions

2x20xbw

Glute ham. raises m. toegrip - assisted

2x8 supersættet med backext. og mave.

Mave ("numseløft")

2x20

Incline DB press

1x10x13 let. Fødderne fri.

2x10x13 m. pause og eksplosivt op.

Skal køre denne øvelse noget mere, tror jeg

Det går godt i CSA :smile: Og ja - du skal da snart komme forbi igen.... hvis du ikke kan rulle, kan du jo altid være med på killer-cardio. Regner selv med at være lidt mere med i løbet af sommeren. Planen er gun-festival lørdag selvom jeg nok slutter tæt på sidst. Det er jo svært at forbedre sig, når man har enorme guns i forvejen :laugh: Kommer du?

Prøver snarest muligt at komme forbi CSA, på trods af sommeråbningstider...Skal også have gang i KB's igen - og starte op på BJJ :bigsmile:

Ville være taget med til gun-festival, da jeg lige opdagede, at jeg skal til dobbelt familiefødselsdag - så desværre, desværre :unhappy:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Her kommer lige et par af mine løft fra VM bænk:

Opvarmningsløft på 1x90 kg. Føltes nu meget lettere og mere stabilt end det ser ud :dry:

Mit 1. løft med alle de dumme forstyrrelser med indstillingen af racket - EFTER, at de først havde kaldt mig forkert ind gentagne gange (efter en anden løfter havde ændret sin startvægt til under min, hvilket skam stod rigtigt nok på skærmene).

Desværre var det nok til at påvirke en i forvejen lidt psykisk presset mig, så jeg ikke fik fokuseret nok på min i forvejen ikke helt optimale teknik - medførende nogle jammerlige, ustabile løft - øv.

Billeder og resten af videoerne m.fl. fra turen ligger her (videoer nederst):

http://bplh.powerliftingdb.com/?f=VM%20b%E...%202008,%20Prag

Tja... der er mange gode løft fra de andre :wink:

Godt der er masser af plads til forbedringer :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 3. juli

Cykling 4 km

Fredag. d. 4. juli

Cykling 18 km

Kettlebelltræning i CSA

Har haft lyst til at starte op med lidt kettlebell som supplerende træning, så det var helt superbt, da jeg opdagede, der var mulighed for at hoppe med på en kettlebeltræning - der kunne nås til trods for lidt udvidet arbejdstid p.t. :bigsmile:

Det var Musashi, som super instruktør :smile: - og lige i dag, var vi af en eller anden grund (sommerferie og fredag?) kun TO - så det var fornem "privatundervisning" - lækkert :4thumbup:

Passede perfekt med ekstra guidning, da det vist efterhånden er et godt årstid siden, jeg rigtig har haft gang i KB'erne, så teknikken er lidt rusten :blush:

Til gengæld kunne man ikke gemme sig :wink: og vi blev godt pressede begge to :gal:

Tror nok træningen var nogenlunde som nedenstående:

Startede ud med opvarmning af led, lidt pushups og div. variationer med langsomt ned, frem og op m.m.

Turkish getups: med 16 kg og en enkelt til v. og to med h. side med 24 kg :superman:

Er endnu ikke super stabil i skuldrene, men det må komme. Er bedst med min h.side både teknisk og styrkemæssigt... Svageste punkt er fra liggende til siddende stilling.

Bent press: Fik øvet denne øvelse med 12 og 16 kg samt vist en enkelt til hver side med 24 kg - men ikke "sikkert". Pas på med ikke at presse op for tidligt, men vent til du er helt nede.

Two hands anyhow med 12+12 kg, 16+12 kg og 16+16 kg. På nuværende går grænsen ved de 16, da de kun lige vil curles op - men ellers ok.

Så fik vi lige lov til at prøve high pulls enkelte gange inden en større "serie" skulle udføres.

Teknikken skal lige indøves lidt mere, da jeg synes jeg havde lidt svært ved den.

10-min's High pull hell

10 minutter, hvor vi (mig og Thomas) skiftevis skulle køre 10+10, 20+20, 18+18, 16+16, 14+14, 12+12 (nåede ikke 10+10) = 180 reps. Kørte vist bare med 12 kg (eller var det 16?)- og det var rigeligt.

Var helt smadret i underarmene og var meget presset på de sidste reps i nærmest alle sæt - især med venstre - som jeg må huske at starte med næste gang :wink: Mere sving i hoften!

Pyha - kroppen har vist lige brug for nogle uger endnu til at vænne sig til at reppe. Pulsen kom også udmærket op tror jeg :tongue:

Det føles effektivt :blink::laugh:

Clean and squat-serie

10 min igen skiftevis, hvor vi laved 5 clean and squat direkte efterfulgt af 5 squat.

2x16 kg kb (eller var det kun 12?)

Var stadig smadret i mine underarme, så skulle lige i gang med cleans'ne. Squatten no problem. Kunne sagtens have squattet med tungere KB's, men havde ikke kræfter lige der til at få dem op :nonono: - prøvede, men måtte gå tilbage.

4 minutters medicinbold-pushup og hoppeleg

20 sek med en pushup støttende på medicinbolden med den ene arm, hop med bolden i strakte arme - og så den anden arm - 10 sek pause - 20 sek work.

Nåede 6 i 1. runde, men derefter var det kun 4-5 - der blev hårdere og hårdere - PYHA!

Lidt udstrækning inden cykelturen hjem.

Ja, så er hun i gang :biggrin: Synes det gik godt efter omstændighederne :superman: men der er absolut plads til tekniske forbedringer og bedre form!

Have egentlig tænkt at styrketræne lidt bryst m.m. bagefter, men CSA lukkede og kroppen var absolut heller ikke klar til det lige der, så det bliver nok i morgen efter kajak... we'll see :wink:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 5. juli

Kajakklubben

Kajaktur ca. 9 km i ferrari. Syrede fuldstændig til i v. skulder, så måtte lige have to min's massageassistance efter 5 km, da det bare føltes som om en sten var ved at bore sig dybere og dybere ind - bagefter gik det godt igen :smile: Det er skægt som min krop bare har det bedre, når den først er ordentligt i gang!

Mest balancetur - en enkelt minispurt med maxfart 13,3km/t.

Dertil en tur rundt i havnen i en havkajak, som en fra klubben havde været ude på prøvetur i.

Bænkpres

1x8x30

1x5x50 m. stop... hmm tungt allerede.

4x5x60 m. stop (67,5 for tungt i dag - her efter rotur og kb i går)

Skrå bænk

3x8x16

Armene m.m lidt brugte, og tiden heller ikke til mere, så det var fint at stoppe her for i dag.

Cykling 10 km

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 6. juli

Været megaøm i min venstre underarm på medialsiden! Har ikke kunnet strække armen helt ud uden hjælp fra den anden og let massage med den anden hånd inden. Tror jeg har spændt på en meget uhensigtsmææsig måde, da jeg blev presset under highpull-kb-træningen i fredags. H. har det til gengæld udmærket med kun en snert ømhed.

Cykling 9 km

Mandag d. 7. juli

Træning i HSF

Var sygeligt træt i hovedet, da jeg vågnede i morges (mindede lidt om de 4 dage jeg havde inden VM, samt en episode midt på eftermiddagen i onsdags, hvor jeg var ved at falde i søvn på trods af kaffe og gæster-meget ubehageligt og underligt ) - men det er heldigvis gået over i løbet af arb'sdagen, så energien var absolut rimelig til træning, selvom det blev lidt halvsent.

Bænkpres

Vil prøve at holde "trøjefærdighederne" ved lige (ja, det er måske lige i overkanten at kalde det færdigheder med min nuværende teknikniveau :tongue: ), og havde besluttet at tage en trøjetræning igen...

Opvarmning m. stop

1x10x20

1x6x40

1x3x60

1x1x70

Trøje ny fury nxg+ på med hjælp fra Store Prehn :smile:

1x2x80

1x3x90

1x2x95 Lå lidt skævt på bænken

1x1x95 Blev lidt tungt, så ville prøve med mere fart på nr. 2, hvilket blot endte med en skæv bane helt op over hovedet og miss på 2. rep. Godt H.r Prehn er en tough spotter, der kunne redde mig :wink:

1x2x90 Fokus på opspænd. Kom vist en smule for højt på brystet, men ellers udmærket.

Ikke nogen helt perfekte løft, men det føltes til gengæld forholdsvis let, det meste - og jeg blev slet ikke så irriteret som sædvanlig over de "mindre heldige" detaljer :smile:

Smal bænk

1x5x60 ca. en tommelfingerbredde fra det glatte (m. stop)

2x5x60 ved det glatte

Push press

1x10x20

4x2x40

Dødløft

1x8x50

1x8x60 Let

1x5x80

5x3x92,5 m. låsegreb

Pullups

1x10xbw Argh...føltes hårde og min stakkels v.arm ikke helt upåvirket - løsnede heldigvis op -selvom styrken lige skal tilbagevindes i denne øvelse. Mon, ikke det kommer ret hurtigt?

5x4xbw+10 kg (allersidste rep tung)

Energien (og lysten) var egentlig til lidt mere, men synes klokken var blevet for mange og maven for sulten og så var det jo også ved at være fint nok...

Cykling 7 km

Stikord fra hjemturen:

Dobbeltregnbue, et hjørne af en mega byge - heldigvis lige ved at stort tætbladet kastanietræ, og en lille dreng, der løb nøgen rundt i pytterne (med sin kun lidt større bror som selskab) :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 8. juli

Tough dag på arb. med FULDT knald på fra 8-17 - så energiniveauet var ikke superhøjt om aftenen, hvorfor kajakturen desværre blev nedprioriteret til fordel for kagebagning og afslapning :blush: :4mewantfood: :bigsmile:

Cykling 4 km

Onsdag d. 9. juli

Tilbragte meget af dagen hos en dygtig kollega, der b.a. skulle operere vores vet.sygeplejerskes hund for en spytcyste placeret intermandibulært på halsen - et halvkompliceret sted tæt på store kar og nerver og strukturer. Operationen gik godt, men var noget kompliceret og ikke helt nem, så det var spændende at se med!

Intro-BJJ i CSA

1. BJJ træning i næsten 1½ år! Så lagde nogenlunde forsigtigt ud...

Fokus på singleleg nedtagning, sidemount, mount og skulderlås...

Skal lige ind i retorikken igen - og gamet i det hele taget - men hyggede mig gevaldigt :4thumbup:

Turde kun blive nedtaget med h.ben løftet, så jeg ikke skulle hoppe ukontrolleret tilbage på det - men så gik det rigtig fint.

Reflekserne med at bruge benene til at trække guard og bruge benene "smidigt", når hun ligger på ryggen - gik rimelig fint - og uden gener fra knæet - så det er bare skønt.

Teknikken er meget rusten (hvilket også var klart forventet) - men må bare læres igen. Følte mig trods alt ikke totalt grøn - og så må jeg tage den forfra, hvor jeg nu er.

Dertil skal konditionsformen også lige bygges op igen.

Styrketræning bagefter

Mens, der blev skævet misundeligt til det øvede BJJ-hold :tongue:

Front squat

1x10x20

1x6x40

4x5x50

Supersættet med chins. Benene lidt woblede i starten (og pulsen høj efter BJJ) - men blev bedre og lettere i løbet af sættene - og måske med lidt lange pauser...

Chinups

4x10xbw 1. sæt let, men sidste to reps i 4. sæt skulle der kæmpes lidt for - desværre. Burde være lettere :rolleyes:

Planken

3x90 s x mig

Et par enkelt halvhjertede snatches... bedre at vente til hun er frisk og mentalt indstillet herpå...Satser på at nå KB-træning fredag.

Bænkpres - let

1x10x20

1x10x40

3x8x45 Fokus på fart

Supersættet med bicepscurl

Stående e-z-curl

1x6xe-z stang + 20 kg

2x4x-"-. Gad ikke omrokkere vægtskiverne, selvom den var lige tungt nok.

Lidt udstrækning - lækkert

Cykling 18 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Sheeeeeeeee's back! :4thumbup:

:biggrin: Ja, det satser vi på! Dejligt at være tilbage.

--> Kathrine: Tak, ja - satser på det!

Torsdag d. 10. juli

Knæet haft det godt :smile:

Cykling 4 km

Fredag d.11. juli

Cykling 18 km

Kettlebelltræning i CSA

Turkish getups m. 16 kg KB

Swings: (to-hånds+enhånds) a lot, med fokus på teknik, opspænd i HELE kroppen, makkerøvelse med modskub på KB'en. Virkede rigtigt godt! 16 kg kb

High pulls, overgangsøvelse til snatch (som jeg ikke rigtig nåede at blive gode venner med), snatch. 12 kg kb

Stationstræning m. 5 stationer: pullups i ring, walking seesaw presses, walking swings, KB-bear crawl og burpees

Nåede vist 3x5 pullups, walking ss m. 2x16 kg kb - var temmelig tungt - der skal lige indarbejdes lidt teknik der, der kan hjælpe, ws m. 16 kg (?) kb - nem, KB bc: 2x24 kg: hmm, mangler også teknik her - og var vist ved at være lidt træt, så nåede ikke ret langt :laugh: , burpees: 2x10 - times up.

Udstrækning: nice!

God træning i godt selskab med ca. 10 krigere (4 female :bigsmile: ) :devil:

Knæet har været en smule irriteret i dag (fra inden træning) - meen, vist ikke noget af betydning.

Lørdag d. 12. juli

Cykling 8 km

Kajak

15 km tur i to-kajak. Ud langs Amager og tilbage gennem slusen ved Sjællandsbroen. Blæste en del - og blæste yderligere op på tilbagevejen, så de sidste 5 km kunne mærkes. Roede i et forholdsvist roligt jævnt tempo uden de store pauser. På trods af vinden holdt vi gennemsnitsfarten de sidste 5 km :smile:

Tid: 1½ time - gn.snit 10 km/t.

Roman-chair situps

5x20

Knæ og skulder synes desværre ikke, at de var til mere træning i dag, så måtte nøjes med de 15 km's roning :wink:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 13. juli

Strandtur, hvor det lige passede perfekt med solskin, netop hvor vi var :4thumbup: Selvfølgelig med havplaskeri :laugh: (Vandtemperatur på 21 grader)

Træning i HSF

Var en tur forbi HSF-hulen og træne med fuldt knald på anlægget :devil:

Det føltes godt i dag! Om det skyldes Vikingepower fra aftenens Vikingemåltid m. mjød :devil::laugh: (Var bl.a. i Frederikssund og se Vikingespillet Rolf Krake) eller at det blot ej var direkte efter arb...?

Dødløft

1x8x50

1x8x70

1x5x85

5x3x95 m. låsegreb

Squat

1x10x20

1x8x40

5x6x60

Chins

1x15xbw

1x6xbw+15 kg i bæltet

4x3xbw+20 kg i bæltet

Føltes dejligt at køre chins. Er helt klart bedst til underhåndsgreb.

Er udmærket tilfreds, selvom chinup-styrken endnu ikke er helt tilbage på fuldt blus.

Til gengæld er kropsvægten hoppet et trin i vejret de sidste par dage (ikke lige et plus i kropsvægtøvelser :tongue: )- vejede 65 kg til træning i dag og ca 64 kg morgenvægt! Det er godt nok underligt at være "så tung" igen. Men, hva - alle på MOL kan jo ikke gå og være på diæt :wink:

Pistols

1x10xbw (kun ½ ned på h.ben)

2x6xbw+7 kg (nøjedes med 1. sæt på h.ben)

Supersættet med curls

Stående DB curls

1x10x11

1x4x15

1x10x11

Leg curl

2x10x15

Cykling 5 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 14. juli

Træning i HSF

Sidste uge inden ferie :bigsmile: Til gengæld er vi under halv bemanding på arbejde dvs. to plus en helt, helt ny veterinærsygeplejerske-elev, så det blev en halv-lang dag fra 8 til 17:45. Godt der er mange andre på ferie også :wink:

Bænkpres

1x10x20

1x8x40

1x5x60

5x4x67,5 m.stop

Blev dertil underholdt af Phils og Nico-drengen, der øvede farmer-walk :superman::laugh:

Prøvede floor press - men min h.skulder driller desværre stadig en smule disse dage, så droppet igen (heldigvis ikke ret slemt, men må hellere lytte, så det hurtigt kan gå væk igen - det er ikke let at ha' så sart en krop :dry: )

Push press

1x8x20

1x4x32,5

1x4x32,5 "alm. pres"

2x4x32,5

Dips ej heller optimalt lige i dag.

Laterals

3x10x5 m. pause. Til ydersiden af låret. Kørt let, men gad ikke nøjes med bænkpres :rolleyes:

One-arm tri extensions

3x10x7 De 2. sæt lette, sidste sæt m. lidt hjælp.

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Du er udtaget til WEUC i september hvor du skal repræsentere nationen det er du godt klar over ikk' ?

Jeg foreslår lidt fokus, så skær lige lidt ned på de kettlebelts og det kampsportspjat - eller endnu bedre, fjern det helt :smile:

Tung pushpress efter tung bænktræning er det glade vanvid, fjern den øvelse også og erstat den med en bænksupporterende øvelse/tricepsøvelse.

Beklager bydeformen - men det er for nationens bedste :superman:

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 15. juli

Cykling 4 km

Lidt grebstræning med blå "gripper"

Onsdag d. 16. juli

Cykling ca. 35 km (ingen cykelcomputer mere, men har fået fat på en ny - der dog lige skal tilsluttes)

BJJ- intro

En masse "bjj-nyttige" opvarmningsøvelser, der lige kunne udfordre min motorik lidt :tongue:

Forsvar mod headlock ... og en masse øvelser hermed ... Gik rigtig fint, men til sidst havde mine ører, h.skulder og knæ fået nok af at øve det i dag - og da jeg dertil havde en squataftale med Prehn, valgte jeg at springe de sidste 5 min's rul over - så der var tid og energi til det hele :smile: Ved jeg har svært ved at holde igen, når der rulles :nonono:

Træning i HSF - squat i udstyr

Godt varmet op i benene efter en rolig cykeltur til hulen, hvor Martin og 2xPrehn var i fuld gang :smile:

Alligevel var der masser af støtte og hjælp til udstyrstræningen - super fedt :4thumbup: Tusind tak for hjælpen og lån af dragt!!

:thumb::bigsmile:

Min første træning i squatudstyr - og 2. (/3.) gang med knæbind (sidst til Copenhagen cup i dec. 07)

Squat

1x8x20

1x8x40

1x6x60

1x2x70 Knæbind på - løse (1 runde til sidst). Vist ca. til vandret

Fik kravlet mig ned i Jacobs squatdragt str. 34. Fik den ret nemt på. Den sidder ret løst, men til i lårene.

1x1x80 Lidt strammere knæbind (2 runder). Ca. til vandret/næsten til GK.

1x1x90 Stramme knæbind (3 runder). Ca. vandret. Udløftet og "gangen" med stangen kan forbedres :tongue:

1x1x90 Knæbind (2 runder). Godkendt - men obs udløft og benstilling.

1x1x90 -"-. Godkendt - bedre. Havde lidt bredere benstilling. Stadig obs "gangen".

Alle løftene meget lette (styrkemæssigt).

Skal lige vænne mig til at gå med knæbindene, huske at strække knæene helt ud/stå oprejst, komme ordentligt ind under stangen inden den løftes, gå mere stabilt, holde opspændet og komme dybt ned, og måske lidt bredere benstilling - men synes ellers det gik udmærket :smile: . Det har ikke afskrækket mig, så mon ikke jeg nok skal lære det.

Ligesom 1. gang i bænkprestrøjen, så er det helt anderledes end raw - så man føler sig lidt grøn igen og skal lige ind i det :blush::smile:

Og så fik jeg også lært at rulle knæbind op :wink:

Høj box squat

Ny øvelse

Ca.

1x5x60

1x5x70

1x5x75

1x5x80

1x3x85

1x3x90

1x3x95

1x3x100

Boxen 4 træklodser, 3x20'er+1 smal 15'er. Ca. til lidt over knæet.

Alle sæt lette, men skal lige lære at spænde ordentligt op etc. og lige passe på knæet.

Dødløft på klods

Ny øvelse

1x8x50 alm.

1x8x50

3x6x70 (let)

Selvom klodsen ikke er mange cm høj, så føles vandringen ret meget længere :laugh:

Leg curl

3x8x15

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

de var ikke stramme. Rouladerne har meget mere at komme med :cool:

Hehe tvivler nu også på de har været stramme hehe :laugh::bigsmile:

Kathrine har sagt jeg skal prøve at ligge på hende hvor jeg gir den ALT hvad jeg kan, hun mener godt hun kan klare det, altså jeg lagde på Mr Knæbind i lørdags (Michael Jensen) og for første gang hørte jeg ham "pive" lidt over at mine bind gjorde ONDT!! :wub: og han plejer sgu ikke at være pivet, men glæder mig til jeg skal ligge på Kathrine :devil::wub::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share