Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 15. maj

Cykling 4 km

Vippebræt

Fredag d. 16. maj

Hjertekursus (specielt om ekg-tolkning) hele eftermiddagen og aftenen. :heartpump: :1112: :4smartass:

Cykling ca 30 km

Lørdag d. 17. maj

Træning i HSF

Perfekt - det passede lige sammen at morgentræne sammen med vores kære formand :bigsmile:

Bænkpres med smalt (lilla) bånd

Med signal.

1x8x20

1x5x40

1x2x60 Fin fart, rimelig let.

1x2x60 Udmærket

1x2x60 Elastikken rykket en smule bredere ud, da den måske lige nåede at slippe på brystet. Gik ok.

2x2x65 Udmærket

Chestsupported rows - bred fatning

(Havde ikke mulighed for seated rows)

4x8x50 De to sidste reps kom ikke helt op på et par af sættene :blush:

Floorpress

1x3x40

4x2x55

1x3x55 Det gik så stærkt der kom en ekstra rep med :laugh:

Push press

1x8x20

6x2x30 < 45 s pause

Pullldown, one arm

Ny øvelse

Siddende, "v"-håndtaget "væltet", håndfladen tvistet ind mod midten.

1x8+8x25

3x8+8x30

Planken

4x45 s x bw+25 kg. Yes, fremgang med 5 kg. Endnu mere ledt :devil:

Incline db press

Fødderne fri, godt spænd, langsomme.

3x6x11

Cykling 20 km?

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 15. maj

Cykling 4 km

Vippebræt

Fredag d. 16. maj

Hjertekursus (specielt om ekg-tolkning) hele eftermiddagen og aftenen. :heartpump: :1112: :4smartass:

Cykling ca 30 km

Lørdag d. 17. maj

Træning i HSF

Perfekt - det passede lige sammen at morgentræne sammen med vores kære formand :bigsmile:

Bænkpres med smalt (lilla) bånd

Med signal.

1x8x20

1x5x40

1x2x60 Fin fart, rimelig let.

1x2x60 Udmærket

1x2x60 Elastikken rykket en smule bredere ud, da den måske lige nåede at slippe på brystet. Gik ok.

2x2x65 Udmærket

Chestsupported rows - bred fatning

(Havde ikke mulighed for seated rows)

4x8x50 De to sidste reps kom ikke helt op på et par af sættene :blush:

Floorpress

1x3x40

4x2x55

1x3x55 Det gik så stærkt der kom en ekstra rep med :laugh:

Push press

1x8x20

6x2x30 < 45 s pause

Pullldown, one arm

Ny øvelse

Siddende, "v"-håndtaget "væltet", håndfladen tvistet ind mod midten.

1x8+8x25

3x8+8x30

Planken

4x45 s x bw+25 kg. Yes, fremgang med 5 kg. Endnu mere ledt :devil:

Incline db press

Fødderne fri, godt spænd, langsomme.

3x6x11

Cykling 20 km?

Et let træningsdag eller hva.... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Et let træningsdag eller hva.... :devil:

Halløj, hvor hygligt :bigsmile:

Ja...en forholdsvis let UGE faktisk :innocent: ...men det kan skam også være helt rart.

Pøj pøj og gør det nu rigtig godt næste weekend! :superman:

Lørdag d. 18. maj

Dejlig cykeltur i roligt tempo med lillesøs. :bike:

Dertil en tur rundt i Forstbotanisk Have ved Charlottenlund med dejllig frokost i det fri blandt blomstrende rhodondendron.

Der er så idyllisk!

En anelse "chilly" i dag!

En bette kajaktur i "Ferrari". Nøjedes med bette 4 km i dag i med og modvind. Blæste en del.

Træning i kajakklubben

Squat

1x10x0

1x10x30

1x6x55

4x6x60

Rotatorcuff-elastikøvelser

Blandede ind i mellem de andre øvelser

Lunges med DB

1x10x0

1x8x11+11

2x8x13,5+13,5

Ass. glute ham raises m. toegrip

3x8 Pyha, kramper helt til i baglårene på trods af, jeg hjælper mig meget :gal:

Vertical leg raises med strakte ben

Langsomme

2x8

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 19. maj

Træning i HSF

Masser af folk i hulen - inkl Kim D. på gæste-(teknikopsamlings)-visit :smile:

Altid godt med en ekstra til at give pointere til bedre bænkteknik, og der var vist rigeligt, for det var ikke lige min bedste teknikdag :blush: - men lærerigt - og vil forhåbentligt fremme de fremtidige løft!

Har nok været lidt træt i hovedet i dag - haft mange ting at tænke over...

Bænkpres

1x8x20

1x5x40

1x2x55

Ny trøje Fury nxg+ str. 36 - med hjælp fra Nors, thanks

Pause på alle reps.

1x2x70 Kom helt til brystet - hvilket ej var forventet, så jeg prøvede at trak godt til.

1x3x90 Gled på ryggen og kom for langt tilbage medførende jeg ramte racket og havde nogle dårlige løft :unhappy:

1x3x90 Lå alt for ustabilt, sejlede rundt...mere konc. og opspænd frøken!

1x3x90 1. løft godt - hurra (lidt ros skal der være plads til :wink: ), tabte lidt opspænd på 2., 3. løft kom lidt ud af banen (trøjen gled også op og "skar i halsen" efter 2. løft - hvilket distraherede lidt).

1x3x90 Nogenlunde, men konc. dig om at holde spændet i bunden - KLEM og TRÆK i stangen HELE TIDEN - så triceps konstant aktiveres og "elastikken" ikke "slækkes" inden presset.

Vær obs på enden fastere i sædet!

1x3x90 Lidt bedre...

Ja, ja der er stadig lidt at træne videre på - men det skal nok komme.

Pullups - bredt greb

Var ikke helt med på, hvordan opstilling til chins front med band og bredt greb skulle foregå, så det blev til pullups

6x5xbw med langt træk i stangen - der var heller ikke til mere i dag.

Floorpress

Holdt ca. 2 sek pause i bunden af hver.

1x6x40

1x5x65

1x3x75 m. udløft. Hård

5x3x65 Synes ikke de var super hurtige, selvom jeg prøvede.

Boxsquats udeladt, da jeg trænede ben i går - og åbenbart lige i overkanten :nonono: , da knæhasen har været en smule hævet i dag - heldigvis uden ømhed.

Pushpress

1x8x20

1x3x30

7x2x45 max 45 s pause. Tunge!

Front raises med 10-kg vægtskive

3x10 langsomme. Tunge. Ku' lige ta' 10 kørt langsomt.

Planken

3x60 s x bw+20 kg Toughe!

2x30+30sx bw+20 kg Et-bensvariant.

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 20. maj

Cykling 20 km

Undertegnede og resten af klinikken var af en klient inviteret med ud at spise som tak for hjælpen og rigtig god behandling.

Det er skønt at blive påskønnet, og vi havde selvfølgelig en pragtfuld aften, der endte i endnu en rundmavet tilstand :4thumbup:

Onsdag d. 21. maj

Træning i HSF

En tidlig og ret hurtig træning. Alene i starten.

Floorpress

2 sek pause på alle løft, max 60 s pause. Greb skiftevis bredt, medium og smalt.

1x5x40

1x3x50

1x3x60

5x2x70 (Var for tungt på de 70 m. smalt - fik kun 1 rep), men går ok på de andre greb - men lidt langsomt opad med denne vægt.

1x2x60 Smalt (let)

Synes denne øvelse nok er lidt hård for skuldrene.

Dødløft, konventionel

Bredt greb (ny variant) - ca. 2 cm fra ringene. Skuldrene godt tilbage i toppen.

1x5x50

1x5x75

1x3x85 Ved at tabe den på sidste rep

1x3x90 m. straps. Tunge med bredt greb.

5x5x80 Låsegreb og varienter heraf. (Har ikke prøvet låsegreb før). Kan kun lige holde grebet på 5. rep., men føles ellers ok.

Synes den er en smule hårdere ved lænden - er bedre til DL normalt greb.

DB pushpress

5x3x15+15 Let

Facepull

Med smalt lilla bånd - langsomme træk.

3x12

Back lat/bent over flies

3x6x7

(Knæet stadig en lille smule irriteret)

Er i et mærkeligt humør i dag :dry:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 20. maj

Cykling 20 km

Undertegnede og resten af klinikken var af en klient inviteret med ud at spise som tak for hjælpen og rigtig god behandling.

Det er skønt at blive påskønnet, og vi havde selvfølgelig en pragtfuld aften, der endte i endnu en rundmavet tilstand :4thumbup:

Onsdag d. 21. maj

Træning i HSF

En tidlig og ret hurtig træning. Alene i starten.

Floorpress

2 sek pause på alle løft, max 60 s pause. Greb skiftevis bredt, medium og smalt.

1x5x40

1x3x50

1x3x60

5x2x70 (Var for tungt på de 70 m. smalt - fik kun 1 rep), men går ok på de andre greb - men lidt langsomt opad med denne vægt.

1x2x60 Smalt (let)

Synes denne øvelse nok er lidt hård for skuldrene.

Dødløft, konventionel

Bredt greb (ny variant) - ca. 2 cm fra ringene. Skuldrene godt tilbage i toppen.

1x5x50

1x5x75

1x3x85 Ved at tabe den på sidste rep

1x3x90 m. straps. Tunge med bredt greb.

5x5x80 Låsegreb og varienter heraf. (Har ikke prøvet låsegreb før). Kan kun lige holde grebet på 5. rep., men føles ellers ok.

Synes den er en smule hårdere ved lænden - er bedre til DL normalt greb.

DB pushpress

5x3x15+15 Let

Facepull

Med smalt lilla bånd - langsomme træk.

3x12

Back lat/bent over flies

3x6x7

(Knæet stadig en lille smule irriteret)

Er i et mærkeligt humør i dag :dry:

Mærkeligt er ikke altid en dårlig ting :tongue: Op med humøret trunte........!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Tina kom i et mærkeligt humør (sommerforelskelse) da jeg trådte ind i lokalet, og Tina det skal du sgu ikke være ked af, jeg kan tit have den effekt på pigerne, du er ikke den første, og LANGT fra den sidste :smile:

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

TAK FOR OPMUNTRINGEN GUTTER! :wub:

Larsson: Du har ret :wink: Det gælder om at ha' den rette indstilling :wink: Er meget gladere allerede bare pga. jer :4thumbup:

Prehn: LOL :laugh: Var ikke klar over IB var en af DINE favoritter, men mange tak for tippet :wink: Uh, alle de go'e gamle slagere... Tror iøvrigt, det da ville klæ' dig med Beatles hår :tongue:

L^P: Louis, Louis, Louis :nonono::rolleyes: You wish :wink:

Torsdag d. 22. maj

Kajaktur

Slappede lige af et par tiltrængte timer efter arb. inden jeg alligevel susede ned i Kajakklubben for lige at udnytte det lækre vejr og få lidt frisk luft.

Det passede lige med at få selskab af T.F.E, som jeg har overtaget kajakken efter. Han ror dog på et andet nivaeu, da han både har en langt bedre balance, båd samt antal km i armene x 10. (Jeg har lige rundet de 100 km i denne sæson (siden 1. okt))

Det blev til Kalveboderne rundt i forholdsvis roligt vejr - men i et pænt tempo meget af vejen (godt 11 km/t) - Pyha.

Havde lige et break undervejs, da jeg havde fået en flue eller lign. i øjet, der bare ikke ville ud. Var ret imponeret over mig selv, da det lykkedes mig med en hånd at tage kontaktlinsen ud og skylle den samt sætte den i (to gange)- uden at tabe den, siddende ude på vandet, mens den anden hånd støttede sig til makkerkajakken for at holde balancen. Lidt af et stunt - og rart med en ropause :wink:

Fik ros for tempoet og balancen - selvom det nu ikke er noget at prale, for særligt imponerende er ingen af delene altså ikke - endnu :devil::tongue:

Sagde fra til at ro med på den normale "lange" tur, så vi kortede turen ned.

Distance: ca. 8 km Glæder mig til efter VM - hvor jeg begynder at ro langdistanceture igen.

Incline DB press

På "rigtig" skråbænk

3x8x8 Langsomme, fødderne fri.

Cykling 12 km

Fredag d. 23. maj

Træning i HSF

Bænkpres med grønne bånd

1x8x20

1x5x40

Grønne bånd på

1x3x40 Skulle lige mærke hvor hårdt de grønne bånd trækker. Let.

Med signal.

1x2x60 Lidt langsomme, ikke super godt teknisk.

1x2x60 1. rep nogenlunde. Føles ej enormt tungt, men svært at få fart på eller hvordan det lige forklares...

1x2x60 1. rep bedst, lidt ned mod maven på nr. 2. Lidt bedre end forrige.

1x2x60 2. rep god også - de var dog ikke helt lige så lette/gode som 1'eren før.

Fiflede lidt rundt for at finde en måde at lave tilnærmelsesvis seated rows bred stang høj bænk med stang forankret i 2 elastikker...Det fungerede ikke helt, så endte med

Træk til mave m bred stang

I træktårn, siddende bagudlænet på gulv.

1x8x40

1x8x45

1x8x50

1x8x45

Fungerede helt udmærket - føltes fint med "banen".

Floorpress

2 sek pause, fokus på fart

1x3x40

5x2x62,5

Front squat

1x8x20 Rigtig fatning

1x5x40 Ditto

1x6x50 Ditto - føltes ikke godt i håndleddene i dag (tror ikke fatningsteknikken var optimal), så skiftede til krydsfatning

4x6x50

One arm pull down

4x8x30+30

Leg curl

1x10x15

2x6x20 Slow nedsænkninger, hurtigt op.

Supersættet med

Hammercurl

1x8x12

1x5x15

1x4x15

Aftencykeltur bl.a. forbi Vallensbæk Havn og med en smuttur på stranden med gemalen.

Cykling i alt: 32 km

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24. maj

Følte mig en anelse træt i overkroppen, så for at udnytte det gode vejr, blev det til endnu en cykeltur med min kære i stedet for en rotur.

Det blev en skøn tur ud over Amager omkring Kongelunden, hvor der blev gjort stop.

Mødte bl.a. et par tømmermændsramte, bagstive cyklister, hvoraf den ene opgivende havde smidt sin cykel på vejen, mens de stønnende spurgte, om der stadig var langt til Kongelunden :gal: - de kom fra Kbh... Vi kunne opmuntrende fortælle dem, at de var kun ca. 2 km derfra , udlevere en brochure med kort over fælleden samt tilbyde lidt vand til de nødstedte :nonono: :4thumbup:

Blev selv en smule træt i knæet til sidst, så gjorde et ekstra stop samt fik ekstra skub fra min fantastiske stærke kæreste :wub::smile: , for at spare knæene - og hjem i god nok tid til at slappe af inden aftenenes fødselsdagsfestivitas :biggrin:

Cykeldistance: 42 km :bike: :bike: :bike:

Søndag d. 25. maj

Perfekt at stå op til endnu en dag med strålende sol :sun: :sun:

:bike: :bike: :bike:

Det blev til endnu en pragtfuld cykeltur i fornøjeligt selskab med MaxP og hans nye racer. Heldigvis måtte jeg bestemme tempoet, så alle kunne følge med :wink: Men, "bar" jo også alt grejet :innocent::wink:

Prøvede en kort tur på vidunderet - og må da absolut indrømme, at det er tæskelækkert at køre på sådan en racer.

Må dog konstatere, at min mentalitet ikke er perfekt til rent ræs, da jeg vil sætte forbudte skærme og bagagebærer på :bottom: - til medbringelse af proviant o. lign :4mewantfood:

Det blev en tur af cykelstierne langs strandparken og ad Køgevejen forbi Greve ud til Mosede Strand, hvor badevandet selvfølgelig blev afprøvet. Vandtemperaturen er dog absolut varmere i Hvidovre :laugh:

2. pitstop (det er jo vigtigt med proviantering og is! :icecream:) - omkring Brøndby Strand.

Distance: 38 km

Mandag d. 26. maj

Træning i HSF

Bænkpres med trøje

1x8x20

1x5x40

1x2x55

Ny trøje nxg+ str. 36 - med hjælp fra Nors og L^P.

1x2x70 Til brystet, men lidt svingende og for langt ned mod maven.

1x2x90 Noget ustabilt... synes ikke trøjen sad helt godt. Kort pause.

1x2x90 Lidt bedre, men trøjen sidder højt op i halsen (lidt mere end normalt). L^P hjalp med at få rettet trøjen lidt mere til. Så lidt længere pause.

1x2x90 Udmærket løft, rimeligt med fart og teknik. Det hjalp at få rettet trøjen - føler dog stadig den presser, så "hovedet er tæt ved at sprænges". Kort pause.

1x2x90 Igen ok løft. Blev filmet. Kort pause.

1x2x90 Udmærket :smile:

4. set af de 2x90 kg ses her:

Generelt nogle udmærkede løft, der føltes "forholdsvis" lette. Hovedet dog lidt opkogt pga presset trøjen.

Skal stadig arbejde med at holde stabiliteten i kroppen m.m., men føltes klart bedre end sidst :smile:

Pullups, bredt greb

5x6xbw

Push press

7x2x30 Korte pauser

Lateral raises med miniband

miniband om modsatte fod, elastikken bagom ("side la tone arm")

Ny øvelse

3x6

Push down - reverse grip

4x8x20 ny variant. Føles ej godt for håndledene med dette greb, ikke en øvelse for mig!

Planken

4x60 s x mig Ét minuts pause. Havde lyst til at køre den "let" - men det er stadig hårdt!

1x90 s x mig 1½ minut føles laaangt her til sidst :tongue:

Bentræning udskudt til i morgen, da knæet lige trænger til en hviledag.

Cykling 9 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 27. maj

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at rense, ordne, smøre cykel igen. Det glider jo meget bedre bagefter :4thumbup: Så hvorfor ikke gøre det oftere - og så er det ikke ligeså omstændigt :tongue:

Kajak

Fik overtalt og sparket mig selv ned i kajakklubben, på trods af at mageligheden og trætheden havde bidt sig godt fast efter aftensmaden - men når man først er afsted er det jo for fedt :bigsmile:

En bette hyggetur i solnedgangens skær i havblik :4thumbup: En god ting ved at vente til sent, er at der ofte er vindstille.

Distance: 5 km. Fik indlagt nogle minispurter på 10-30 dobbeltag, maxfart 12,9 km/t, kunne ikke trække helt igennem pga. balancen.

Gn.snitsfart 9,4 km/t. Lidt teknik med fokus på rotation i overkroppen til slut.

Cykling 12 km

Elastikøvelser for rotatorcuffen: 6 forskellige a 20 reps

Link to comment
Share on other sites

Tsk tsk tsk, Tina - hvorfor alt det fokus på bænk? Du ved jo alligevel godt, du ikke må bænke din modstander af når du er mountet! :wink: Ej, ser ud til det kører godt med træningen. Keep it up!

Link to comment
Share on other sites

Du pisse stærk :wub:

Men det er Kasper også, var ude og træne med ham idag :devil:

BTW - kasper skal ikke til samling, men Anton skal, og han kører i tog, du kan følges med ham hvis du ikke gider køre alene

Tak for det kære Louis :blush:

Jeps, Kasper er lige et niveau eller to højere styrkemæssigt :bowdown::smile:

Ærgeligt, han ikke kan komme til samlingen og dele ud af sine kræfter :wink:

Skal nok klare turen - jeg er vel trods alt ved at være en "stor pige" ? :laugh:

Tillykke med den gode træning i går :superman:

Tsk tsk tsk, Tina - hvorfor alt det fokus på bænk? Du ved jo alligevel godt, du ikke må bænke din modstander af når du er mountet! :wink: Ej, ser ud til det kører godt med træningen. Keep it up!

Hej Dan :bigsmile:

Tak!

Ja, hvorfor - ved det ikke helt selv :wink: Fordi jeg er god til det :biggrin:

Det er godt at have noget andet at fokusere på end sine knæskavanker, indtil kroppen kan tåle BJJ igen... Dertil: SM --> DM --> VM indenfor et år, det må da prøves :devil: :4thumbup:

Lærer skam også en masse ting - både om træning, mig selv, konkurrenceverdenen og møder selvfølgelig nogle pragtfulde mennesker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 28. maj

Træning i HSF

Floorpress

1x5x40 smalt

1x3x50 medium

1x3x60 bredt

6x2x70 smalt, medium, bredt m. udløft.

pause på alle reps.

Dødløft, konventionelt

1x5x50

1x5x75

1x3x85

1x3x90

12x2x80 korte pauser (tror de fleste kom under 45 s, men der var trængsel på DL-podiet). Lette.

DB pushpress

4x3x15

2x3x11 Ingen 12,5 vægte.

Facepull

3x12xsmalt lilla bånd, langsomme.

Bent over flies/ back lat

3x6x7

Front squat

1x8x20

1x5x40

1x4x50 Herefter justering i greb m. hjælp fra L^P.

4x5x50 Alle med frontsquat greb

Knæet ok, når det blot får pausedage - skal bare passe på mht til højere vægte lidt endnu.

Gulvøvelser

Lidt rygbøjninger+mave

Cykling 7 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

tror også de fleste sæt var under 45sec - der var ihverfald knald på :tongue:

hvorfor så korte pause?

1. grund: det er planlagt i programmet :4smartass::wink:

2. grund: ...det er dynamisk træning, hvor der bliver løftet en høj volumen med flere lidt lettere kg...det...Aih, den dybere, helt saglige grund og virkningsmekanisme kan jeg ikke give lige her og nu...andre må selvfølgelig gerne hjælpe :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 31. maj

Solskinstur til Møns Klint

:sun: :sun: :sun:

Havde en herlig dag i selskab med en god veninde på Møns Klint.

Startede med at ta' trappen ned til stranden (ca 500 trin) i ét hug og det var tilstrækkeligt til at syre godt til i lægbasserne.

En god times travetur hver vej med lækkert frokost-pitstop undervejs. Valgte at gå mod venstre/ca sydover, da vi ikke havde været denne vej før. På tilbageturen tog vi den sidste del af vejen "oppe" i kuperet terræn fra Grårygs Fald med alle udsigtspunkterne.

Møns Klint med hele landskabet af grønne bøgetræer, den hvide klint og blågrønt hav i baggrunden i strålende sol er bare fantastisk!!!

Lidt mere fødselsdagstamtam fra sidst på eftermiddagen.

Cykling 8 km

Søndag d. 1. juni

Træningssamling i Horsens

Tidligt op og tidligt afsted...gab, ku' sagtens have sovet en del længere, men det gik jo :wink:

Morgenvægten ligger og svinger en smule omkring de 62-63+ kg

Kunne atter træne bænk sammen med Susse, så det var jo dejligt selskab :smile:

Bænkpres

1x8x20

1x5x40

1x2x60

Trøje ny fury nxg+ str. 36. Jørgen hjalp med at få den på.

1x1x80 Let, måske lidt langt mod maven.

1x1x90 Tabte vist opspændet. Musik må der til...det blev radio...Koncentration girl!

1x1x100 Føltes slet ikke godt - kom vist også for langt mod hovedet. Valgte at prøve at oppe mig og forsøge igen.

1x1x100 Kom langsomt ned, lille stop halvvejs op inden den kom helt op, som i "2. gear"... grrr...

(1)x1x110 Ej godkendt, Jørgen hjælper den ind helt i toppen. Langsomt ned, får slappet af i brystet, så det ikke blev et godt løft, med en lidt dum bane - positivt kan siges at styrken var der, og jeg ellers stort set løftede den selv...

1x1x95 Ok

1x1x95 Lidt skævt til venstre og og og

1x1x95 Lidt skævt til højre, føltes tung

1x1x95 Lidt bedre, mere pres på fødderne. Trøjen begyndt at "bide" godt i ærmerne herunder de sidste par løft :unhappy:

De fleste løft med signaler. Generelt kan siges, at jeg ikke følte teknikken kørte overhovedet. Synes ellers lige jeg er ved at få mere styr på netop fart, men kunne slet ikke få det overført denne dag...

Fik ikke fart nok ned mod brystet, opspændet ikke optimalt, mere pres med benene/hælene, hold HELT ude på mærkerne etc. Havde lidt tendens til at ligge en smule skævt.

Enten var jeg for træt - eller også var det bare en af de dage, tingene ikke rigtig kører.

Positivt: god bro!, styrken føltes god, da alle løft kom op på trods af dårlig teknik! Der ER sket fremskridt overall i teknikken.

Det skal dog nok komme. Jeg har dertil besluttet, at prøve ikke at være så hård ved mig selv fremover - for jeg gør det jo rigtig godt :4boxing: :biggrin: Nemlig!

Incline db press

Fødderne fri, langsomme.

1x6x?8

3x6x?10

Nogle mærkelig håndvægte, der ikke stod vægt på

Push press

6-7x2x30

Floorpress

1x3x40

5x2x62,5

Med 2 sek pause på alle løft.

Prøvede at ligge med strakte ben - det fæltes rigtig godt - der kom god fart på.

Fælles gennemgang af mange af løftene på video.

Lidt koordinering mht. rejsen til VM i Prag i uge 26.

For mit vedkommende afrejse i bil onsdag morgen fra Jylland med Jacob S, Allan R og Niels S. med os, der løfter fredag og lørdag. Hjem søndag.

Fik forresten også målt min fedtprocent med Johan W som målemester med tangen:

bic: 2 mm

tri: 4 mm

side: 10 mm (det ser ellers ud af mere - men tangen kan klemme godt sammen :laugh: )

bagskulder: 5 mm

Hvilket ifølge MOLs udregner, Durmin og Womersley's 4-punktsmåling giver: fedtprocent 14,7 %.

Den har jeg aldrig fået målt med tang før, så det er meget skægt at vide.

Mandag. d. 2. juni

Cykling 19 km

Har i øvrigt været temmelig øm i mine lægge både i går og i dag - der skal åbenbart ikke meget til - en bette 500 trins trappe 1 gang :w00t:

Elastikøvelser for rotatorcuffen

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

God styrke :devil: og lækker fedtprocent! :tongue4: Og ih, hvor jeg dog savner at være til samling. :unhappy: Men jeg må vel bare tage mig sammen og blive stærk nok... :4flex: Lad os lige koordinere en træning sammen igen snart! :bigsmile: Jeg glæder mig jo også helt usigeligt meget til min Markus Rühl-video :tongue:(med mindre du har givet tasken væk til anden side i mellemtiden, når nu jeg har været så sløv til at få den hentet?! :blush:)

Link to comment
Share on other sites

God styrke :devil: og lækker fedtprocent! :tongue4: Og ih, hvor jeg dog savner at være til samling. :unhappy: Men jeg må vel bare tage mig sammen og blive stærk nok... :4flex: Lad os lige koordinere en træning sammen igen snart! :bigsmile: Jeg glæder mig jo også helt usigeligt meget til min Markus Rühl-video :tongue:(med mindre du har givet tasken væk til anden side i mellemtiden, når nu jeg har været så sløv til at få den hentet?! :blush:)

Tak, tak Kathrine :laugh:

Det ser da ud til, at der er fin fremgang i styrken for tiden! :4thumbup: Bare klø på!

Du kan roligt glæde dig til din video! Mage til bras er sjældent set, så jeg vil mer' end gerne af med den :laugh: - pænt pakket ind i en taske sæ'fø'li :wink:

Ja, lad os lige få koordineret mht. en ny fællestræning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 3. juni

Træning i HSF

Pyha, arbejdsdagen blev lige en anelse længere end forventet - alting - selv tiden udvider sig i denne varme :tongue: - og så havde jeg glemt nøglerne til klubben, så jeg måtte hjem og vende inden træning :nonono::rolleyes:

Der er lige lidt ændringer i træningsplanerne for denne uge, dels pga. samlingen i søndags, dels pga. muligheden for at træne i "åbningstiden", dels pga. jeg ta'r på en to-dages cykeltur i det fri med kæresten fra i morgen. Det bliver super skønt!

Henrik med medbragt yngre fætter til oplæring var dernede under starten af træningen - så der var lidt selskab den første del af træningen :4thumbup:

Floor press

pause 2 sek på alle løft. Udstrakte ben.

1x10x20

1x5x40

1x3x50

1x3x60

12x2x65 Et smalt - ellers medium og bredt greb. Har desværre fået påvirket h. skulder en lille smule i weekenden, så det gjorde ondt at holde med smalt greb. (Har faktisk en mistanke om at det var 1. løft på 100, der røg en smule ud af banen over hovedet) Udløft på medium greb løftene. Det er ikke ret slemt, men skal absolut lige holdes øje med.

Dødløft, konventionel

1x5x50

1x5x75

1x3x85

1x3x90 Stangen lige ved at glide på 3. rep.

10x2x85 Valgte at starte på hvert hele minut.

DB push press

3x3x15 Lidt "tung" i dag. Vi har ingen på 12,5 kg. Springer fra 7->11->15 kg.

3x3x11 Meget let. Utroligt som 4 kg kan betyde noget.

Front raises

"front lat pull"

3x10x7

Fransk press

3x8x26 (e-z stang med 20 kg)

Stående DB curl

2x8x15

Elastikøvelser

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 4. juni

Cykeltur i det Nordsjællandske

Det faldt lige så heldigt at vi (mig og kæresten) havde TO sammenfaldende fridage i træk. Med det superdejlige solskinsvejr og lidt vind passede det jo perfekt til at cykle rundt de niceste steder - med afslappende pit-stops endnu lækrere steder :4thumbup:

Dag 1

Efter at bagagen med telt, sovepose og proviantering var pakket og læsset sikkert på cyklerne (ja, det ku' ha' været sjovt at vide, hvor meget sådan en cykel med godt læs på egentig kommer op at veje), cyklede vi til Sjælør st. og tog det direkte tog til Hillerød.

Kørte gennem gården på Frederiksborg Slot, forbi springvandet med de mange statuer, og videre af cykelrute 33 op gennem den netop nu fantastisk grønne og frodige Grib Skov. Knoklede op ad en pæn bakke i lavt gear, og blev noget ked af, derefter at føle knæet ikke var helt tilfreds :crybaby: - for da havde vi kun kørt ca 15-18 km. Der er heldigvis mange lækre steder at holde pauser - de hjalp! Lidt skønt er det at ligge på ryggen med en god bog i skoven og høre fuglene kvidre, mens solen luner en. Da jeg derudover fandt ud af "bare" at stille mig op ved alle stigninger og holde et lidt lavere tempo (hvilket kommer helt naturligt på grusstier), så brokkede knæet sig ikke bagefter :smile:

Drejede fra ved Græsted, så en "genvej" til Bannebjerg (genvejen var meget cykeludfordrende sti mere velegnet for mountainbikes :laugh: ), hvor vi (uanmeldt :nonono::wink: ) besøgte nogle venner, hvilket var superhygligt.

Kl. var ved at blive mange, så vi cyklede videre ud til Rågeleje, hvor det blev til en dukkert i det svalende hav. Fulgte herfra rute 47 langs kysten , indtil vi drejede fra i Tisvilde Hegn, hvor overnatningsstedet blev i en Shelter tæt ved Asserbo Ruin.

Det er en flot træshelter bygget i kanten af en gl.grusgrav - inde i skoven, med vand, toliet og grillplads med brænde til fri afbenyttelse, lige ud til en lille "sø". Har været der før, og det er et suverænt sted. Vi var heldige at ha' det helt for os selv efter en flok søde 11-årige tøser, skulle hjem til videre fødselsdagsdisko efter at have lavet snobrød og hygget i skoven.

Distance: 55 km

Max.fart: var oppe at runde de 45 km/t ned ad bakke - det føles godt at ha' hjelm på, når man suser nedad med en tung cykel. Er imponeret og SÅ glad for min cykel. Den er bare eminent bygget til cykelture!

Dag 2

Tog os god tid til at nyde morgenmaden inden vi cyklede gennem Liseleje, hvor årets første DANSKE jordbær, blev kapret og taget med og nydt omkring Hyllinge Bjerg med udsigt over vandet. Den flotteste, hvide sandstrand og det blågrønne vand lokkede endnu en gang, så det blev til en dukkert mere - i nærmest eksotiske omgivelser. Jeg elsker bare kombinationen af vand, hvidt sand og frodige skrænter, der tårner sig op - og slet ikke overrendt. Top nice!

Cykelruten hele dag 2 var super, super flot - men foregik primært på "alternative stier" - hvilket vil sige - alt andet end asfalt :tongue: Alt fra svalende 70 cm brede skovstier, til 10 cm jordsti mellem bulede græs/sandstier til varierende kvalitet grusstier. Meget spændende at køre i med fuldt bagagelæs, så det blev i meget lavt tempo - hvilket jo gav rig tid til at nyde landskabet, når øjnen kunne slippe jorden :laugh: Aih, det var fantastisk - kan bare ikke anbefales racercykler :tongue:

Fulgte kysten rundt om Hundested og tog færgen fra Sølag til Kulhuse - en 8-min's tur.

Der kom vi til at more os over en to'erkajak med to mennesker (samt et barn i midten) - der ikke havde fattet, fordelen i at prøve at ro i takt. De roede fuldstændig modsat hinanden i forskellig takt :nonono:

Var imponeret over, at de kom frem.

Derfra gik det videre gennem Nordskoven ad grussti ca 15 km i træk. Pyha, da vi kom til asfaltvej det sidste stykke mod Jægerspris var det rart at køre på glat vej :4thumbup: Efter over 30 km alternative stier med bagage, så værdsætter bag og ben at køre glidende derudaf :wink:

En is-pause i Jægerspris, hvor der var fuld aktivitet, da 75 fodboldpiger var på cykelløb rundt og der blev heppet entusiastisk, af de stolte familiemedlemmer.

Sluttede i Frederikssund, hvor vi var så heldige blive hentet i bil :bigsmile:

Distance: 50 km

Knæet får en kort periode i ny og næ, hvor det føles irriteret, og farten så går meget ned, men efter lidt pause så går det helt problemfrit igen - og efterfølgende faktsik bedre. Det er lidt mystisk - det er ikke helt på toppen - men med hensyntagen med lavere fart og ekstra pauser - går det fint. Det har ikke været hævet efter cykelturen eller virket irriteret fredag. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share