Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 4. september

Snatch

5'ere skiftevis med h. og v. til 50 reps nået, derefter en 10'er med hver dvs. 70 reps i alt.

Kan mærke fremgang og det føles bedre end sidst med højre. :4thumbup:

Desværre var sidste sæt for meget for tøsehuden på mine hænder, for en stor hudflap havde revet sig helt løs inde midt i v. håndflade og begyndende tendens i h. - piv og meget øv :crybaby: - men det gjorde at træningen stoppede her - efter kun 5-7 min...

Ahh ja, det var tider. :tongue:

Mindes også noget om at jeg havde lovet en øvetime, men du er måske kommet ret godt efter det? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ahh ja, det var tider. :tongue:

Mindes også noget om at jeg havde lovet en øvetime, men du er måske kommet ret godt efter det? :wink:

Hej Jesper :bigsmile:

Den lovede øvetime skylder du skam stadig :wink: Så DU må hellere få finpudset KB-evnerne og alle blære-tricks'ne :tongue:

Der er MASSER at lære og rette på endnu. Har ikke været flittig med KB'erne - og synes desværre stadig at snatch er en "ikke helt nem øvelse" ...

- men da jeg i et svagt (?) øjeblik :tongue: har meldt mig til TSC på lørdag - og mine hænder eller h.skulder ikke er hærdede nok til ret meget snatchtræning inden, må vi blot vente og se hvordan det går... og så må der arbejdes videre på teknikken efterfølgende.

Satser på at vi ses d. 20. :4thumbup: - men skal nok melde klart tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Hele weekenden blev brugt i familiens selskab - så den gik stærkt!

Mandag d. 8. september

Kajakklubben

Vejret for lækkert til at lukke sig inde i en kælder... så drønede ned i kajakklubben efter at have været hjemme og vende og samle en smule energi - da batterierne lige var på det laveste.

Kajaktur i kapbåd - føltes temmelig livlig i dag :tongue: og da jeg ikke lige var i humør til at sidde med hjertet i halsen og dyb koncentration - blev det såmænd bare en bette tur i med og modbølger efter få hundrede meters sidebølger langs Valbyparken.

Distance: 5 km. Føltes dejligt, men den sidste km begyndte skulderen lige at melde at den stadig "eksisterede".

Fik snakket lidt med nogle af elite-kajaktøserne - der lige havde været til DM.

Pullups

1x16xbw

1x12xbw

1x8xbw+5 kg i bælte

Pullover

1x10x21

2x10x23,5

Lateral raises

3x12x5 (lette)

Triceps extension-rope

3x8x17,5

Tirdag d. 9. september

Cykling 15 km

(Smack the Pony-aften med veninderne - mega hygligt - og skægt :laugh: )

Onsdag d. 10. september

Træning i HSF

Squat

Med "knæ-kogere" på fra start. Er blevet anbefalet dem for at holde knæene varme...føles nu meget rart - selvom knæene koger og syder :tongue:

1x10x20

1x8x40

1x6x60

1x5x70 m. bælte. Let :4thumbup:

1x3x75 m. bælte

1x2x85 m. bælte+knæbind. Lagt på af MIG SELV :smile: -første gang jeg prøver at lægge knæbind. Det er ikke helt nemt her i starten :tongue: (3 turns+1 kryds+1 turn)

1x2x90 m. bælte+knæbind. Lagt af mig selv (3 turns+1 kryds+2 turns) - blev lagt lidt kompakt omkring knæet...ikke helt optimalt.

1x2x90 m. bælte+knæbind. Lagt af mig selv (3 turn+1 kryds+2 turns) - over knæet. V: knæbind sprang op ved 2. rep - så lidt svært at bedømme om det var bedre.

1x6x60 m. bælte.

Pullups

5-6x2'ere og 3'ere

Hammer curls

3x8x11

Pistols

2x10xbw Med støtte på h.ben.

Planken

1x45 s x bw+25 kg

2x30 s x bw+35 kg De 10 kg føltes markant tungere.

Mave-øv.

En smule

Cykling 5 km

Er ikke specielt motiveret rent træningsmæssigt lige for tiden (og kroppen synes ikke at ville det samme som mig :rolleyes: ), så der trænes bare efter lyst og uden særlig retning lige for tiden... men det føles til gengæld også godt lige nu :biggrin:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 10. september

Cykling 22 km

Lørdag d. 13. september

Tactical Strenght Challenge

For mere info om regler etc. se evt.: http://tacticalstrengthchallenge.com/

Så var det dagen for den store "Tactical Strenght Challenge" - så der blev troppet op kl. 9 i CSA's lokaler klar til dyst :superman:

Mange havde åbenbart ladet sig skræmme væk af den barske udfordring, så fremmødet var desværre ikke alt for overvældende - meen 4 supertoughe atleter gennemførte på fornemste vis - og opbakningen var fin fra alle deltagere og et lille, men trofast publikum :laugh:

Som eneste kvinde fik jeg lov at lægge ud i dødløft. Jeg lagde forsigtigt ud med et meget sikkert løft på 105 kg - godkendt.

Gik på 115 kg i 2. forsøg godkendt - og let.

Prøvede 3. forsøg på 125 kg - som løftede sig lidt fra jorden - men så gik i stå. Fik ikke spændt ordentligt op - dumt! Meget skuffende - for jeg burde havde fået den helt op - og ville med et ekstra forsøg - men nej, desværre ikke lige denne gang.

Løftede med bælte - som blev flittigt udlånt til alle efter Dennis prøvede i 2. dødløftforsøg.

Pullups

Dennis aka Musashi lagde ud - og viste hvordan man kunne hænge i en arm undervejs og "samle kræfter" til flere reps". Meget lækkert at se - selvom det ikke gav flere godkendte reps lige for mit vedkommende :tongue:

Det blev til 20 stk's godkendte (dvs. hagen over stangen, uden kip med benene). Var helt tilfreds hermed - da jeg kun havde troet på ca. 18 med nuværende form.

Internationalt var rekorden på 15 pullups i kvindeklassen fra TSC i april 2008.

5-min's snatch med 16 kg KB

Min "usikre" øvelse!!! Har ikke prøvet at snatche ret meget, aldrig max på 5 min - og var også noget bekymret for mine håndflader - og øvelsen blev ikke mindre "skræmmende" af, at se de andre kæmpe sig igennem den inden det blev min tur... :blink:

Tog 5'ere skiftevis med h. og v. hånd - med den glatteste KB, jeg kunne finde :smile:

Ingen "opvarmning" - kastede mig bare ud i det.

Det blev til 111 reps :4thumbup:

Jeg var til freds med alt over 70-80 stk, så var megt positivt overrasket - og ingen smadrede hænder denne gang :smile:

Der kan især arbejdes med hastigheden og mere skub fra hoften og bedre vejrtrækning -tror jeg lige umiddelbart...? Men, en god taktik for mig i dag med langsomt tempo for at kunne køre non-stop alle 5 min (men var presset til sidst :tongue: ).

Glæder mig til at se resultaterne fra de andre lande - så der er lidt at sammenligne med - for nr. 1 (ud af 1) er en lidt flad fornemmelse - selvom det dog ER en 1. plads! :superman:

Mændenes resultater var vist nok 150-20-117, 170-13-100 og 185-22-123...

Jeg vejede forresten ind på 63,2 kg (i træningstøj)

Hvordan er det nu man oploader billeder? Så poster jeg et par stykker... bl.a. et flot vinderbillede af kæmperne :bigsmile:

Chins

1x15xbw

Dips

1x5xbw - meget forsigtigt - men føltes fint :smile:

Cykling 30 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Hej Tina :4jumpy:

Stort tillykke med det flotte resultat :wink:

Du er sgu' sej på chins og også et flot resultat på Snatch, når nu det var din "usikre" øvelse :bigsmile:

Jeg tror sgu' godt at du kan placere dig ganske, ganske fornuftigt internationalt - det bliver spændende at se :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina :4jumpy:

Stort tillykke med det flotte resultat :wink:

Du er sgu' sej på chins og også et flot resultat på Snatch, når nu det var din "usikre" øvelse :bigsmile:

Jeg tror sgu' godt at du kan placere dig ganske, ganske fornuftigt internationalt - det bliver spændende at se :bigsmile:

Tusind tak! Og superdejligt at høre fra dig :bigsmile: Er lige på vej ud af døren, så kan ikke lige nå mere nu. Ærgeligt du ikke ku' være med denne gang!

Link to comment
Share on other sites

Tak for en god dag i godt selskab. Jeg bukker mig i støvet af respekt for din præstation, ikke mindst de 20 pull-ups!

Lige over H.!

Er glad og beæret over at møde dig, CoqRouge :smile:

Tusind tak for den overvældende ros :blush:

Vi lagde nu ALLE en ret god pullupsstandard synes jeg.

Håber du kommer dig hurtigt mht. dine ribben! (er først lige blevet klar over det efter at have læst i din log)

De har heller ikke gjort det nemmere at snatche - og så uden et eneste lille klynk.

Det var ærgeligt og uheldigt, men hatten af for satset - og FLOT præstation anyway! Vær du glad og stolt.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 14. september

Klatretur på Kullen

Perfekt timet med vejrguderne :4thumbup: :sun: :sun: :sun:

Vi fyldte to biler med gæve folk, mad og klatregrej og kørte til Kullen og nød solen, naturen, klipperne og hinandens selskab :biggrin:

Fik klatret nogle skønne ture i topreb og øvet en smule på at sætte kiler og topankre. Er blevet noget rusten efter at det er så lang tid siden sidste klatrebegivenhed - og må indrømme, at jeg nu altså ER stor fan af bolte i klipperne, så det er klatringen der bruges mest energi på

Der kan Frankrigs Orpierre og Chamonix virkelig anbefales - selvom naturen på Kullen er fantastisk!

Den sidste klatretur var vildt fed - lang og temmelig udfordrende :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 15. september

Ahh, perfekt med en afspadseringsdag ovenpå en booket weekend :smile:

Har hygget og slappet af og intet "fornuftigt" lavet udover træning :biggrin:

Træning i HSF

Haft lidt doms i øvre ryg - fra snatch'ne... og klatring?

Squat

m. knækogere

1x10x20

1x8x40

1x8x60

1x5x70 m. bælte herfra

4x5x75

1x5x80 Rep-PR Med overskud. Ved ikke hvor meget knækogerene evt giver - men det føles godt.

Tror benene er ved at komme med igen :4thumbup:

Bænkpres

1x10x20

2x5x40 m. stop

2x5x50 m. stop

Gik rimeligt - men går forsigtigt frem

Leg extensions

1x10x20

2x8x25

Supersættet med

DB curls

3x6x15

Leg curls

1x10x20

2x8x20

Supersættet med

DB press

3x10x11

Skrå DB bænkpres

3x8x11

Standing calf raises

1x15x130

2x15x140

Fransk pres

2x6xE-Z stang + 20 kg

1x5 (sidste lige med hjælp)x ditto

Cykling 5 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 16. september

Cykling 8 km

Var lige efter alm. arb. med til afholdelse af aftenarrangement for alle vores klienter i samarbejde med naboklinikken om "Gigt hos hund og kat" - bl.a. med foredrag af Dyrlæge Klaus Sloth, som er rigtig dygtig indenfor alt med orthopædi m.m.

Synes det var rigtig godt - og fik også selv et par nye småting med på vejen :smile:

Onsdag d. 17. september

Gøgl i kajakklubben

Varmede op på kajakergometer: 6 min om 1000 m. Føltes langt bedre end sædvanligt :smile: - har aldrig været ret begejstret for "indendørs-kajakroning".

Chins

Der blev leget lidt med chins og fundet ud af, hvordan chins-formen er :superman:

(1x3xbw)

1x20xbw Ville lige afprøve chinup-repmax - men det var kroppen ikke lige super indstillet på allerede :unhappy: Øv, der var kun til 20 og de var tunge alt for tidligt - og er ikke sikker på at alle kom helt ned i fuldstændig strakt arm :dry: Der burde være til min. et par stykker mere - men, okay fokus har været på pullups den sidste tid...og man bliver bedst til de øvelser man faktisk træner.

Så prøver vi at se, om det ikke går bedre med ekstra vægt :wink:

1x9xbw+10 kg i bælte

1x5xbw+20 kg i bælte

1x1xbw+30 kg i bælte

1x5xbw+20 kg i bælte :smile: Der var også til 5 reps 2. gang.

1x8xbw+10 kg i bælte

Er ikke i top-chinup form - men er tilfreds med dagens træning - og glæder mig til forbedringerne :devil:

Chest supp. rows

4x5x50 Sidste rep ej helt op. Var ret tungt i dag.

Dødløft

1x6x70

1x5x85 m. bælte

3x5x85 m. bælte, sidste to reps mixed grip pga. svedige hænder.

Må indrømme, at det er MEGET bedre at dødløfte med en 20 kg stang og gummiskiver end 10 kg stang og gamle metalskiver :wink:

Roman chair situps

Hænderne bag nakken

3x15xbw

Back extensions

3x15xbw+10 kg

Dips

1x10xbw Forsigtige, føltes ok.

Rotur

3 km i tracer - bare en lille, hurtig luftetur :smile:

Cykling 9 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 19. september

Ku' desværre ikke nå ned at træne inden der kom gæster - så det blev bare til lidt pistols :devil: og stuesquat med kettlebell mens der blev lavet kokkereret :4mewantfood:

Pistols

1x15xbw på v. ben + 1x10xbw på h.ben 1. gang på h. ben i knap to år. Juhuu.

3x5xbw+16 kg kb v. ben + 3x5xbw h.ben

Var SÅ GLAD hele aftenen over at kunne lave pistols på h. ben igen :4thumbup:

Desværre dummede jeg mig nok en smule ... :blush: - ville lige se hvor meget der var at gi' af - nu det kørte - og det føltes supergodt! Kombineret med en masse stå'en lør-søn på en maleworkshop har det desværre hævnet sig lidt lør-søn, hvor knæet har kunnet mærkes - øv - hvor fejt er det lige at finde ud af at det var for meget dagen efter :nonono:

Lørdag d. 20. september

Male-kursus/workshop: Jeps, undertegnede prøvede at være kreativ og male med acrylfarver - som "helt ny" :laugh:

Derfra videre til "ædegilde"... :4mewantfood: :wink:

Cykling 24 km

Søndag d. 21. september

Male-kursus/workshop: Dag 2. Gentog succes'en og dukkede op og hyggede endnu en dag i farvernes tegn :wink:

Træning i kajakklubben

Bænkpres

1x8x10

1x8x30

3x6x50 Ja, det føles ikke helt perfekt i bp endnu - desværre

Skrå DB press

4x10x13

Pullovers

1x10x23

4x6x26

Dips

3x5xbw Forsigtige, føles ok - underligt nok.

Fransk press m. H-stativ

3x5xH-stativ+20 kg. Lige det tungeste - men gad ikke skifte skiver...

Lateral raises, planken fra 2. sæt og triceps extensions kørt som cirkeltræning/supersæt

Lateral raises

3x12x5

Triceps extensions - rope

3x8x12,5 Der er bare meget forskel på træktårne! Dette her er tungt kørende.

Planken

1x60 s x bw

1x70 s x bw

1x80 s x bw

1x90 s x bw

Cykling 10 km

Og nu skal brormands fødselsdag fejres... :4mewantfood: :cheer::4trumpet:

Sådan en weekend løber bare afsted :wink:

Så forresten lige, at jeg fik en 3. plads i Tactical Strength Challenge "Internationalt"

http://tacticalstrengthchallenge.com/resul...ernational.html

- Vildt taget omstændighederne i betragtning - godt gået, Tina :superman::wink:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 20. september

Male-kursus/workshop: Jeps, undertegnede prøvede at være kreativ og male med acrylfarver - som "helt ny" :laugh:

Derfra videre til "ædegilde"... :4mewantfood: :wink:

Af alle ting i verden, så har du droppet træningssamling til fordel for et malerkursus!?!? :nonono:

Du kan male når du blive pensionist :wink:

Link to comment
Share on other sites

Af alle ting i verden, så har du droppet træningssamling til fordel for et malerkursus!?!? :nonono:

Du kan male når du blive pensionist :wink:

HR. J.

Du bedes tale pænt i min log!

Hvem ved, om jeg måske ikke er i gang med at blive pensioneret...? :wink:

Hvis det skulle være forbigået din opmærksomhed, så skulle jeg faktisk have været med til WEUC d. 19. og 20. (altså præcis oveni samlingen) - men har måttet melde fra pga. skader og sygdom. Det er kun ca ½ år siden, at jeg sidst blev opereret i knæet, jeg har haft bøvl med skulderen i flere måneder nu - selvom det heldigvis er i bedring, så kan 50 kg i lige præcis bænk stadig mærkes.

Så da jeg havde besluttet at melde fra til WEUC, havde jeg straks adskillige andre muligheder på programmet :4thumbup: Udover et to-dages kursus, jeg var blevet overtalt til at være med på og havde betalt for, var der et årligt socialt arrangement med mange nære venner, jeg samtidig kunne komme med til :smile:

Når træningssamlingen så FØRST bliver annonceret ca. 10 dage før - og kun på hjemmesiden - og nåh, ja fik en lille mail om at siden er opdateret. Derefter bliver der lavet om på hvilken landsdel, den skal afholdes i, og oven i det har der været udtrykt tvivl om det i det hele taget var aflyst. Så alt i alt er det ikke lige de optimale vilkår for deltagelse til denne samling herfra.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 23. september

Nåede desværre ikke træningen i går, så har taget en smule revanche nu :smile:

Kunne lige nås inden jeg smutter ind og ser min ældste lillesøster forsvare sit biologi-speciale :4smartass:

Træning i HSF

All by my self pga. det tidlige tidspunkt - knapt så hyggeligt - men pauserne bliver lidt kortere :tongue:

Pullups

Korte pauser - det tager en hel del af styrken... :nonono: Håber det bare er det :wink:

1x14xbw

1x6xbw+7,5 kg Hmm... burde føles lettere...

3x4xbw+10 kg

Dødløft

1x5x70

1x3x90 m. bælte herfra - overhåndsgreb

4x3x100 Låsegreb. Føles egentlig rigtig godt - mest hårdt for tommelfingrene :w00t:

1x5x70 Speed

Front squat

1x8x20

1x8x40

3x8x45

Starter lidt blødt op efter fredagens stunt

Towel chins

1x10xbw Hurra. Grebet holdt :smile: Prøvede ellers nogle towelchins lørdag morgen - men der ville grebet ikke mere end til max 3 :blink: (mig og mit svage greb! :mad: - der desværre ikke vil matche resten af styrken uden hård træning, som det ikke får... :blush: ). Gad vide om det skyldes et mindre håndklæde eller en anden grebsfatning denne gang - eller blot "opvarmning"?

2x6xbw+5

1x4xbw+5

Leg curls

1x12x15

3x8x20

Supersættet med

Stående DB curls

1x3x15 Lidt for tungt lige nu

3x8x11

One arm rows

1x5x27

1x8x21 Tjah...

Cykling 25 km

Ja, for fanden.

Du er sej! :w00t:

MaxPower Taark! :bigsmile:

Du må selv være i stand til at lave en superpræstation næste gang - med al den crossfitt træning? :devil: Der er vist også nogle potentielle giftige konkurrenter i dameklassen, der skal lokkes med...?

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 24. september

På visit i Vestbadet

Svømning

Fik startet stille og roligt op på svømningen sammen med min kære veninde, der også bøvler lidt med sin skulder - men vi synes begge, at det går bedre - så det var helt perfekt med en rolig svømmedag med masser af små pauser :laugh::blahblah:

Det blev hovedsagligt svømmet som 50 m baner - enkelte 100 m - blandet crawl, brystsvømning, rygcrawl og lidt ben samt en enkelt "skodebane".

Det føltes rigtig godt - pånær samme stilart 100 m i træk eller skodning med armene helt fremme

distance i alt 1300 m - kunne mærke, at det var passende at stoppe her.

Lidt spas med rutchebaneture - og så en tur i sauna - aahh.

Et par hurtige sæt oppe i motionscenteret efterfølgende:

Bænkpres

1x10x30

1x6x50 m. stop

3x6x52 m. stop

Et rigtig dårligt technogym stativ med kun to indstillinger i højden, der ikke passer til mig nogen af dem - latterligt. Ellers kan jeg nu egentlig meget godt li' at være der.

Lige præcis bænkpres går stadig i skulderen -jeg kan godt udføre øvelsen - men det føles ikke supergodt. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg blot skal trappe langsomt op eller finde helt alternative øvelser et stykke tid endnu...

Pectoralis-maskine

1x8x25

2x8x30

Rowing torso-maskine-(bagskulder)

3x12x15

Fransk pres

3x8xe-z stang+12,5 kg En længere og tungere E-Z stang end jeg er vandt til

Triceps extension - rope

3x12x25

Supersættet med

Sitting calf raises

3x12x30

Mave-øvelser

3 sæt kombiøvelser med 3 forskellige

Udstrækning

Cykling ca 20 km

Om aftenen inde at se Andens show - FEDT! :laugh: :laugh: :laugh: Det blev dog lidt sent, da det først var til 21:30-forestillingen... og så tidligt op til en rigtig lang dag torsdag... :rolleyes:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 25. september

Lang, travl dag på arb. med to akuttilfælde, der ankom samtidig oveni det "normale" - og så hvor man kun lige er én dyrlæge på arb... Pyha, men vi fik klaret det hele :bigsmile:

Op på cyklen og afsted ca. 17 km til Lyngby til endnu faglig aften :4smartass: Supergodt - men en lang dag. Kunne heldigvis holde mig vågen :wink: - men endte med at tage toget hjem.

Blev fanget af filmen "Supersize me"... der desvære sluttede lidt halv sent :nonono::tongue:

Cykling 22 km

Fredag d. 26. september

Var temmelig flad efter arb., så valgte at slappe af og udskyde træningen til lørdag.

Lørdag d. 27. september

Træning i HSF

Formiddagstræning (alene)

Squat

Med knækogere

1x10x20

1x10x40

1x10x60

1x10x70 m. bælte

1x8x75 m. bælte. Styrken føles super i benene i dag, lækkert :4thumbup:

2x5x80 m. bælte Turde ikke gå højere alene - det føltes godt :smile:

1x6x60 m. bælte

Chinups

1x10xbw

1x6xbw+15 kg (i alt 80 kg med tøj og "udstyr")

1x6xbw+15 kg

1x5xbw+15 kg

4x2xbw+20 kg med 1 minuts pause i mellem

Dødløft

1x5x70

4x4x80 på box m. bælte

Chestsupported rows

1x8x45

3x8x45 (de sidste to ej den sidst cm op)

Supersættet med

Reverse curls (stang)

1x10x20

3x8x20

One legged leg curls

3x10+10x5 Hmm...skal vist lave denne lidt mere med et ben - 10 kg var for tungt det sidste stykke med h. :dry:

Supersættet med

Towel chins

3x8xbw

En hård, men god træning :superman:

Og nu skal det pragtfulde vejr nydes med en cykeltur i skønt venindeselskab :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ben?

Nej, det var ikke ment som en fornærmelse, men er du blevet medlem af den hedengangne discopumper-forening? :laugh:

:laugh:

Ben... Tjjoooh, træner da lidt ben af og til :wink: - men knæet vil ikke finde sig i, hvad det bør - så det smitter selvfølgelig af. Sidste sommer startede det med kun lige at finde sig i squat med en tom 20 kg stang - der har været lidt brok og en ny kikkert-OP siden m.m., så taget det i betragtning er jeg ok tilfreds med niveauet (og lavede faktisk frontsquat og DL dagen før :innocent: - selvom det var på lavt blus for lige at starte op efter fredagens pistols)

Dertil har jeg det sidste års tid jo netop været BÆNKPRESSER - og SÅ er det ikke velset med store ben :wink::laugh:

Lidt disko-træning er heller ikke af vejen - man må jo gerne BÅDE være stærk og SE GODT UD, ikk' :wink:

- og så er jeg nok stadig lidt gammeldags :blush: mht. styrketræning og hvilke øvelser jeg holder af (samt kan lave pt. uden gener)

Lørdag d. 27. september - eftermiddag

Cykeltur kombineret med travetur i Dyrehaven

Fik cyklet ind og hentet min kære veninde og så tøffede vi ellers hen langs Gentofte sø - dejlig sti nærmest anlagt ude i søen på vestsiden - videre af stisystemet op gennem Ermelunden, hvor vi travede ind og rundt i Dyrehaven, hvor vi bl.a. underholdte os med at se og høre på brølende hjorte. Derfra hjem over Utterslev Mose - hvor jeg var lige ved at fare vild i stisystemerne, da jeg ikke er vandt til at komme fra den kant af. Lækker, lækker tur!

Distance 45 km

Link to comment
Share on other sites

Der har ikke været meget sport på programmet de sidste dage :dry: , men en masse sociale aktiveter :smile:

Hele søndagen hos venner i Hillerød, så sent inden man var hjemme.

Mandag endnu et aftenseminar om "Håndtering af den kritiske patient i praksis" - der desværre ikke var specielt imponerende - men ellers plejer de absolut at være tiden værd - og maden er jo heldigvis over middel :4mewantfood: :wink: Cykling 8 km

Tirsdag i teateret og være kulturel - og se en god ven, der er skuespiller performe på scenen :banana::alright: Cykling 25 km

Onsdag d. 1. oktober 2008

Træning i TSK

Havde aftalt en træningssession med Hoosier, så op på cyklen og afsted til TSK - i regnvejr :nonono:

Der var fuld gang i træningen blandt styrkeløfterne, så da Kathrine endnu ikke var dukket op, startede jeg ud med et sæt DL, da der var ledigt... Valgte dog at stoppe igen, da Kath og en amerikansk pige fra kollegiet netop dukkede op - for DL er nok ikke det bedste at køre inden tunge chins...

Dødløft

1x6x70

Skrå bænk

Med føderne fri af gulvet

1x10x12,5

3x10x15

Kunne kun mærke en lille snert i skulderen bagefter :4thumbup:

DB Flyes

1x12x7,5 Alt for let

1x12x10 Stadig

2x8x12,5

Chinups

1x10xbw

1x3xbw+10 kg

1x2xbw+20 kg

1x0xbw+35 kg :mad:Fik holdt alt for bredt, ikke spændt ordentlig op, så kom kun halvt op - og kunne så mærke, at det vist ikke var i dag, der skulle prøves tangering af PR. (Troede selv på +35 kg inden dette løft, men ej +40)

4x2xbw+25 kg (filmede 1. sæt - men ved ikke helt om det er interessant at se på?)

1x5xbw+15 kg

Chinede sammen med Kathrine, som lavede flot PR i chinup med +20 kg :devil: , og Melanie der kæmpede sammen med elastikken.

1x4xbw "enhåndsfatningchinup med anden hånd om håndledet". Nope, mit greb er for slapt :tongue4:

- glider af stangen ...

Squat

Kun med knækogere (slidte neoprenknæbind), uden bælte

1x10x25

1x8x45

3x6x70

1x3x80 REP PR HELT RAW (dvs. U/bælte) Med overskud.

Supersættet med

Preacher curls

1x5xE-Z stang+2x7,5 kg Vistnok 27,5 kg (blanke vægtskiver, der lignede 5'ere) Mega tungt!

3x8xE-Z+2x5 kg Dejligt "let" :wink:

Planken

3x45 s x bw+25 kg

Supersættet med

Cable lateral raises

Blev lige inspireret af en anden der kørte dem, og det var lige ved siden af :biggrin:

2x8+8x5

Sup. rows

En lidt anden udgave med benene skråt nedad.

Den var også lige klar :wink:

1x10x40 Ret let

4x8x45

Supersættet med

Ben pres i maskine

3x10x100 Jeps, der tages stadig hensyn til knæet, DERFOR den forholdsvis lette vægt, der stadig kan mærkes :tongue:

Dips

1x10xbw Ingen gener fra skulderen, yeaih.

Leg curls-single leg

3x10+10x1 plade Sindsygt tungt - måtte hjælpe lidt med v. ben, da h. ikke kunne tage den alene - og v. kun lige akkurat :w00t: Syrede godt til i baglårene.

Fik dertil hilst og snakket med Quantanamo, Mads m.fl. :bigsmile:

Udstrækning

En ikke specielt høj træningsintensitet - for det tog 3 timer! - men mega hygligt og en udmærket træning trods alt.

Cykling 23 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Hey Miss quadsweep.

Hyggeligt at hilse på, og rigtig flot form :thumb:

(Du imponerede i øvrigt diskoduoen gevaldigt - bare så du ved det).

Hey Hey Mr. Q

:laugh: Tak, tak (også for de fine "beskrivelser" i din log :laugh::blush:)

Det VAR mega hygligt :biggrin: Og sikkert ikke sidste gang Kathrine og jeg træner sammen.

Du må viderebringe en kæmpe hilsen til diskoduoen! :wink: Og fortsat rigtig god træning selv!

Torsdag d. 2. oktober

Cykling 5 km - wouw...

Fredag d. 3. oktober

Træning i HSF

Tilbage i HSF, hvor der blev gået til den som sædvanligt! :devil::bigsmile:

Dødløft

m.bælte

1x5x70

1x5x85

1x5x95 låsegreb

2x3x105 mixed grip - skiftevis

2x2x110 mixed grip - skiftevis. 2. sæt ret tungt

1x3x100 låsegreb

1x5x75

Pullups

1x10xbw

1x8xbw+5 kg

3x6xbw+5 kg

Ville bare køre lidt let - men det føltes desværre ikke særlig let :tongue:

Bænkpres m. fødderne oppe

Semismalt greb, lillefingrene ved ringen

1x10x20

1x8x40

1x8x50

3x6x52,5 Lidt tungt til sidst.

Dips

3x12xbw Skulderen ok med dips :4thumbup: Dipsformen skal bare lige oparbejdes igen. Venter dog lidt endnu endnu med ekstra vægt.

Good mornings

Skal lige lære den "påny" igen :blush: Starter roligt ud

1x8x20

1x8x40

2x8x50

Reverse curls

3x10x20

DB pres - stående

2x8x11

Roman chair situps

3x15

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 4. oktober

Cykling 19 km

House(re)warming hos et berømt MOL-par :wink: Fik bl.a. hilst og sat ansigt på samt snakket med flere store MOL-profiler :blahblah: :4thumbup: Super nice aften/nat.

Søndag d. 5. oktober

Et tur i Vestbadet og lufte badedragten. Distance: 1500 m blandet landhandel (50 m's intervaller).

Vestbadet holdt fødselsdag, så der var fri entré - nice surprise :4thumbup: - med selskab af elitesvømmere, der knoklede mange baner (der blev bl.a. annonceret et par langdistancesvømmere, da der var ca. 1 time tilbage af dagens træningstid, havde nået over 11.000 m :devil: ). Heldigvis ankom jeg på et godt tidspunkt med god plads på min bane :smile:

Cykling 8 km

Mandag d. 6. oktober

Træning i HSF

Godt fyldt op med hårdttrænende folk :superman::bigsmile:

Squat

M. knækogere, og bælte fra de 60 kg.

1x10x20

1x8x40

1x8x60

4x8x70

Leg curl-single leg

1x10x5

2x6x10 M. lidt hjælp til h. ben

1x10x5

Leg extensions-single leg

1x10x10 Double leg

3x10x10

Chinups

1x10xbw

1x6xbw+15 kg

2x4xbw+20 Sidste reps ej nemme :wink:

1x3xbw+20 kg

1x6xbw+15 kg Sidste rep trak lidt tænder...men helt op kom hagen :smile:

Chest. sup. rows

4x5-6x45

Hammer curls

1x10x11

2x8x11

1x7x11

Ok træning, men var lidt træt, så det blev en noget gabende forestilling...

Lidt udstrækning

Cykling 8 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 7. oktober

Besøgte venner hele aftenen. Faldt over nogle alt for lækre kageopskrifter, der bare MÅ afprøves! Muums! :4mewantfood:

Cykling 25 km

Onssdag d. 8. oktober

Træning i Kajakklubben

Lagde ud med en bette rotur.

Det stormede dog temmelig meget med kæmpe bølger, så nøjedes med en "opvarmningstur" på 3 km., nu da det er blevet vintersæson og jeg tumlede rundt alene... (overvejede faktisk lige en ekstra gang m jeg skulle vende om, da jeg kom til havnemundingen :rolleyes: ...kylling...meen, havde jo taget en tracer, som jeg ror rigtig godt og stabilt i, så det var bare noget pjat - og det gik strålende uden nogle faretruende situationer - du skal bare ud at ro noget mere i blæsevejr!)

Dips

2x14

1x10

Skrå DB press

1x12x9

3x6x16 Tunge

Vippebræt

Diverse vippebrætøvelser ind i mellem sættene

Fransk pres

2x8xH-stativ+20 kg Tunge

1x7xditto

Back+side extensions

3x15+15+15

De næste 3 øvelser supersættet

Push ups

2x5 Kan mærkes i skulderområdet, føles ej godt endnu - øv

Pistols

3x4+4

Laterals

3x10x6

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share