Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Jeg sad og talte hvor mange sæt i udstyr du havde til bryst til dette træningspas :crazy: Det grænser til det uansvarlige, specielt når din skulder ikke har været 100% siden CPH cup. Både skulder og nervesystem må jo være fuldstændig brændt af.

Jeg kender dig godt nok til at du har svært ved at sige fra, så jeg vil nøjes med at give Jørgen et gok i nødden når jeg ser ham.

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Jeg sad og talte hvor mange sæt i udstyr du havde til bryst til dette træningspas :crazy: Det grænser til det uansvarlige, specielt når din skulder ikke har været 100% siden CPH cup. Både skulder og nervesystem må jo være fuldstændig brændt af.

Jeg kender dig godt nok til at du har svært ved at sige fra, så jeg vil nøjes med at give Jørgen et gok i nødden når jeg ser ham.

Ja, set i bakspejlet har det nok været lige i overkanten :blush: Det ER taget til efterretning :surrender:

Inkl. en masse restitution til kroppen herefter.

(Selvom det har været i en løs trøje, kun singles og spredt ud over adskillige timer - samt med rimelig restitution op til...:wink:)

Rent teknikmæssigt (og psykisk) har det dog været et "hit" med en masse gentagelser, så det kommer ind "på rygraden" - og jeg blev klar over en hel masse detaljer, der helt sikkert vil hjælpe mig i alle mine løft fremover!

Er der nogen :4smartass:, der har nogle erfaringer/ viden om/ artikler om restitution af nervesystemet, hvor meget det kan tåle, hvordan man bedømmer, når det er nok/ man er klar igen - modtages det hjertens gerne! :secret:

/ Tina

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 10. marts

Genoptræning af knæ

Blev anbefalet at se "Viden om"-udsendelsen:"Muskelkraft, sådan!", hvor der (brugbart for mig) bl.a. blev fortalt, at ifølge den nyeste forskning mht. forebyggelse af skader på, genoptræning og styrkelse af sener og ligamenter, er det bedst med LANGSOMME kontrollerede styrkeøvelser, gerne stort set fra "start af" . (Samt det blev gentaget, hvor langvarig en proces det er :dry:)

Doms i rygmusklerne ned langs ryggen. (Mild irritation i v. skulder.)

Tager en "fri-aften"

Har desuden besluttet at give knæet (og kroppen) nogle dage med øget ro udover genoptræningen :1112: :sleeping:

Tirsdag d. 11. marts

Morgen-udstræknings-sektion

Genoptræning af knæ

Knæet bliver stadig let irriteret af at især at stå på det, men i dag havde det det markant bedre EFTER øvelserne, sådan skal det være :4thumbup:

-samt masser af hvile til benene fordelt på resten af dagen :wink:

Elastikøvelser for skuldre

Onsdag d. 12. marts

Fridag med god tid :bigsmile:

Morgen-udstræknings-"yoga"-sektion

Ja, et lille "eksperiment", jeg er grøn på dette område :wink:

Egentlig en dejlig måde at vågne op og blive klar til dagen på :smile:

Syntes overraskende godt om nakkeøvelserne og øjenøvelserne, de løsnede godt op. Fik gennemprøvet øvelser foreslået til "fase 2" samt ploven og halv rygradsdrejning.

Der er lidt :w00t: at arbejde på smidighedsmæssigt - og kan mærke, at der forsigtigt og roligt skal arbejdes med at få højre knæ ordentligt ud i andre retninger (vigtigt mhp. BJJ) end stræk og bøj (hvor der til gengæld ingen problemer er) :tongue:

Der er bare lige den detalje med tiden, der har svært ved at slå til....

Genoptræning af knæ

Knæet hæver stadig en smule af og til (mærkes primært i knæhasen) - virkede i morges lidt mere irriteret end igår, men har det nu bedre efter og under genoptræningen. Det varierer lidt fra dag til dag. Det må jeg vist bare acceptere, selvom jeg havde håbet/ og regnet med, at det gik langt hurtigere.

Kan mærke fremgang og kan igen "squatte" uden gener tror jeg.

Det har vist været helt udmærket med et par ekstra dages restitution.

Resten af kroppen føles også dejligt frisk :smile:

Push-ups, smalle, langsomme 2x10

Push-ups, brede 2x10

Pullups 1x5xbw

Chins 1x5xbw

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 13. marts

Morgen-yogi-stuff

Skulder-elastikøvelser

Genoptræning, knæ - kort session

Fredag d. 14. marts

Morgen-yogi-stuff

Træning i HSF

Bænkpres-ml. greb

Lillefinger ved stævnemærket/ringen

1x10x20

1x8x40

1x5x50

6x3x62,5 Med udløft. Generelt helt ok fart på, føltes ikke tungt. Ingen brok fra skulderen :smile:

Dips m/ elastik

1x12xbw

4x7xbw+lilla elastik henover skuldrene. Ny øvelse.

Pullups

1x10xbw

8x5xbw+10 kg

Flies m/ "bænkpresgreb"

1x8x7

4x6x11 Fødderne halvt oppe på udløfttrin

2x6x11 Ny øvelse. Ikke meget tungt, men skal lige vænnes til den...

E-Z barr triceps extensions/ fransk pres

5x6xstang+17 kg, tungt

Shrugs

1x10x20

1x8x60 Endnu ikke optimalt for knæet at stå med så meget ekstravægt (var ved at være godt brugte i forvejen her) samt det "gode stativ" optaget - droppet.

DB curls, siddende u/rygstøtte

4x5x15

Reverse curls

3x6x22,5

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 15. marts

Knæ-genoptræning

Cykling 8 km :wub:

Søndag d. 16. marts

Kajak

Distance: 9 km - Kalveboderne rundt og lidt ind i kanalen.

Tid: ca. 55 min

Tracer ("Havgusen"), svag vind.

Vidunderlig tur. Ret roligt tempo det meste af vejen - støt stigende tempo de første 3 km fra 8,7 km/t til knap 10 km/t efterhånden som kroppen blev varmet op :smile: Er endnu i lidt "rusten" kajakform, men det føles godt selvom det er en hel måned siden sidst.

En enkelt minispurt (maxfart dog kun 11 km/t).

Det er skægt, at der går helt hen i mod 5-6 km før jeg er ordentlig gennemvarm og det bare "flyder".

Udstrækning

Lidt genoptræningsøvelser, knæ.

Cykling 10 km

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17. marts

Morgen-yoga+udstræknings-stuff

Træning i HSF

Bænkpres

1x10x20 Stævnegreb

1x8x40

1x3x50

1x3x60

1x1x70

Trøje fury nxg+ str. 36 på - L^P hjalp, thanks :smile:

1x1x85 God fart på, let

1x2x90 Ok

1x2x90 Ok

1x2x90 Ok, men ej ligeså godt som før.

1x2x90 m. signal. Lå lidt længe og skulle spænde op påny mellem løftene, men ellers ok.

Nogle kunne se forbedring, så det er jo dejligt :bigsmile:

Trøjen af

3x3x60 God fart på alle. Mellem greb.

DB press, siddende

Skulle egentlig have været military press, men tror egentlig jeg uden at tænke kom til at lave den som alm. DB.press :nonono:

5x5x15

Chins

1x12xbw

4x6xbw+15 kg

1x4xbw+15 kg

Uprigth rowing

1x5x20 Føltes ej helt super for skulderen, så valgte at skifte øvelse

Og så så jeg at rowsstangen jo lå klar og blinkede til mig - hvor heldigt.

Supp. rows

4x4x50

DB skråbænk

1x6x15 Ny øvelse

4x6x19 Ikke specielt tungt, men skal lige vænne mig til at få løftet vægtene i stilling :laugh:

One-arm db tri ext

4x8x7 Sidste 2 sæt supersættet med lat.ext.

Lateral extensions - til ydersiden af lårene

4x6x7

E-Z curls

3x6xstang+22 kg

Cykling 8 km

Var i øvrigt så "heldig," at på vej hjem gennem sne"stormen," gled min cykel på vej til et sving ud af rundkørslen, hvor der kom en bil ind med ret høj fart - og vupti - så lå hun der i mørket på højre side i snask og sjap og sne - godt og grundigt sjappet til :nonono::w00t:

Slog mig heldigvis ikke ret meget :smile:- for latterligt er det godt nok at ligge der for så at cykle våd og kold videre i det glatte føre :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Altid til tjeneste Frue (næsten da) :wub::blush:

Glæder mig :4thumbup: :wink:

Tirsdag d. 18. marts

Morgen-yoga-udstrækning

Cykling 4 km

Hmmm...faldt i søvn om aftenen efter arb....

Onsdag d. 19. marts

Travetur med veninde og vovse - en lille time :walking:

Genoptræningsøvelser ca. 20 min

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x5x40

8x3x40 m. lilla elastik. God fart på alle (meget let)

Push downs

1x10x20

6x6x25

Lateral extensions -ind foran

4x10x7

Planken

2x60 s x bw+25 kg

1x30 s x bw+40 kg

"Bent over flies"

3x10x5

Cykling 5 km

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 20. marts - skærtorsdag

Tidligt op og afsted til et par dage med masser af RÅHYGGE i et sommerhus i Holløse (tæt ved Tisvildeleje) sammen med et par andre :bigsmile:

Travetur i solskinsvejr langs stranden inkl. trappen op/ned på ca 200 trin. I alt ca. 1 time.

Hovedet var klar til at gå meget længere, men valgte at lytte til knæet. Der blev helt automatisk trænet en del balance på de mange sten, der dækkede hele stranden.

Skulder-elastikøvelser

Fredag. d. 21. marts - langfredag

Travetur i Tisvilde hegn på ca. ½ time suppleret med en kæmpe vaffel-is, mums :icecream: De smager nu dejligt, selvom solen ikke ligefrem bager ned, og vejret leger vinter :wink:

Skulder-elastikøvelser

Masser af lækker mad og afslapning til kroppen :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

For satan, hvor må jeg være blevet stærk :wink::w00t:

Lørdag d. 22. marts

Træning i kajakklubben

Armsving o. lign.

Bænkpres

Smal fatning

1x15x20

1x8x40

1x5x50

1x3x65 m. stop

5x3x67,5 m. stop

3x3x67,5 m. stop, bred fatning.

Ikke så meget fart på som hun gerne ville have haft, men nogenlunde ens på alle rep, og med ok overskud.

(Pas på tendens til at ligge/trykke skævt m. h.side.)

Dips

1x10xbw

6x4xbw+20 kg :smile:

Chest supported rows

1x5x48 Meget let

5x5x53 Hvor er det skønt, når der er en "bænk" beregnet til denne øvelse.

Skråbænk med DB

1x6x18,5 Skidt stil, prøver med lettere vægt til teknikken er helt med.

3x6x16 Bedre, vær obs på tendens til at løfte asymmetrisk med h. arm højere end venstre :nono:

Tror det er en rigtig god øvelse til mig lige for tiden :smile: Mere stabilitet og kontrol over de skuldre :wink:

Pull-Ups

4x6xbw+12,5 kg i bælte

Chin-Ups

3x5xbw+12,5 kg i bælte

Flies

2x10x8

Fransk pres m. H-stativ

3x6xH-stativ+20

DB skulderpres

2x8x13,5

1x6x13,5

Siddende DB-curls m. rygstøtte

1x0x16 Armene var åbenbart helt døde nu, luften gået af ballonen :laugh:

2x5x13,5

Dejlig, forholdsvis hård træning :devil:

Cykling 8,5 km

Søndag d. 23. marts - Påskedag

Knæet havde det rigtigt godt til morgen :4thumbup:

Genoptræningsøvelser - ben: ca. 40 min intensive blandede bolcher

Det er nødvendigt og godt, men en anelse kedeligt at træne alene. Savner mit "genoptræningshold"!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 24. marts – 2. Påskedag

Yogahurlumhej

Alle "standard øvelserne" igennem.

Prøvede hovedstanden for første gang nogensinde. Kunne helt selv komme både op og ned allerede i 2. forsøg :4thumbup:

Kroppen strakt dejligt igennem bagefter, og det er meget hygligt med god musik og masser af tid.

Træning i HSF, Uge 13, a-3 - let dag

Bænkpres m. elastik

1x15x20

1x5x40

2x3x40 m. lilla elastik og stop

2x3x45 m. lilla elastik og stop

2x3x50 m. lilla elastik og stop

Flies m. bænkpresgreb

3x12x7

Push downs

4x6x25

Træk til bryst

3x8x50

Leg extensions

4x12x10 Meget langsomme nedsænkninger. Supersættet med

Bent over flies

4x10x5

Reverse curls

4x5x25

Squat m stang

1x8 alm. squat. Skulderen nogenlunde ok med at holde :smile:

1x8 front squat

Planken

1x45 s x bw+30 kg

1x30 s x bw+40 kg

1x45 s x bw+40 kg

Mave

En smule gulvøvelser

Udstrækning

Cykling 5 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. marts

Cykling 24 km - de sidste 8 i "snestorm" :devil:

Var forøvrigt inde på Nørrebro's teater og se "Biblen", der varmt kan anbefales, hvis man kan li' at få rørt grinemuskulaturen :4thumbup:

Onsag d. 26. marts

Cykling 25 km

Træning i HSF, a-3, udstyr - tung dag

En rigtig lortebænktræning i dag! Udover åbenbart at være ukoncentreret? med dårlige løft, hvilket ikke gavnede humøret, blev jeg afledt dels af dopingkontrollen dels af dårlige nyheder undervejs :unhappy:

Bænkpres

1x12x20

1x5x40

1x3x50

1x3x60

1x1x70

Trøje fury nxg+ str. 36 på (Loius)

(+ nyt bælte)

1x1x85 Dårligt løft. Føltes også meget tungt og langsomt :unhappy: Blev vist herefter indstillet til at aflevere urinprøve.

1x1x85 Lidt bedre, men skævt og ej tilfredsstillende.

1x2x90 M. håndledsbind på (har endelig fået anskaffet mig nogle). Signal på 1. Der blev glemt signal på nr. 2, så da jeg tog den gik den i skuddermudder og jeg løftede vist numsen. Ej god stil :mad:

1x1x92,5 Kom godt ned, men sejlede op og ind i racket - lå vist også for tæt på.

Fik her en rigtig dårlig nyhed om et ungt dødsfald i familien :cry3:

1x1x92,5 Glemte håndledsbindene, men ok løft.

1x1x95 M. håndledsbind. Udmærket løft med god fart - dagens bedste

½x1x105 til 2 tykke klodser. Lå skævt? Trøjen af og droppede resten godt irriteret, men følte ingen gavn af at fortsætte.

Havde i forvejen justeret lidt fra det planlagte, da det gik så ringe - øv øv. Må simpelthen gøre det bedre næste gang!!!!!!!

Chins

1x1x15

4x4xbw+20 kg

Military press

1x8x20

5x5x32,5 Ret let :smile:

"HSF-stile" skråbænk, DB

3x6x19

E-Z barr triceps extensions

3x6xstang+17 kg

Det var da "meget sjovt" at prøve at stifte bekendtskab med dopingkontrollen, og fik en god snak med de udsendte. De kom bare til at vente et pænt stykke tid, da jeg selvfølgelig lige havde været på toilettet inden træningsstart... Må siges, at jeg blev pænt velhydreret undervejs med indtag af 2 L væske (+ senere afsluttende proteinshake) før jeg lige præcis kunne aflevere den forlangte mængde i slutningen af træningen og ikke en dråbe mere :w00t: Det foregår meget "korrekt" og formelt det hele med fine formularer og indpakninger :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 27. marts

Cykling 4 km

Lidt genoptræning af knæ.

Fredag d. 28. marts

½ times yogastuff

Træning i HSF

Var i herligt humør efter arb. (jeg bliver altid så glad, når alvorligere tilfælde ender lykkeligt samt af at hjælpe og være i kontakt med skønne, livsglade dyr :wub: med søde ejere :4thumbup: )

- hvilket smittede af, så træningsglæden var større end sædvanligt :smile:

Bænkpres

1x10x20 Alle med stop samt med håndledsbind til de tunge løft.

1x8x40

1x4x50

1x3x60

1x3x70 Udmærket, men gerne mere fart

1x3x70 Ditto

1x3x70 Pas på ikke at hente farten ved at slappe af i skuldrene inden der presses op

1x3x70 V: side virker stærkere - kompenserer lidt?

1x3x70 Føltes som om, det var med lidt mere fart

1x3x70 Udmærket :smile: Skulle ha' gjort sådan fra start :tongue: Dagens bedste - men alle har føltes ok.

Har nok også holdt lidt lange pauser pga. håndledsbindene :laugh:

Dips

1x10xbw

4x4xbw+10 kg og lilla elastik

Shrugs

Knæet haft det godt i dag, så nu prøver vi.

1x10x20

1x8x60

5x5x90 Var. greb.

Pull-ups

1x10xbw

4x5xbw+15 kg

V-grebs chins/ gun-chins

3x5xbw+15 kg

Leg extensions

1x10x10 slow

3x10x15 slow. Virker stadig let i dag :4thumbup:

Front squat

1x10x20

2x10x25

Leg curls

4x10x10 Let

Push downs

4x8x25

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 29. marts

Yoga - ca. 1 time. Fik i øvrigt lige overbalanche 2x under hovedstanden og trimlede bagover :rolleyes::4jumpy:, så måtte lige tage en dyb indånding (inden man får noia på :blush: ), få placeret panden bedre (eller hvad, der nu lige skete) og yepper, så ku' hun igen :smile: Er blevet mere smidig i mit opererede knæ, hvilket er rigtigt dejligt.

Cykling ca. 9 km

Konfirmation

med dans :cheer:

Søndag d. 30. marts

Det blev sent i går, så synes det er lidt ondt, at det lige skulle være i dag sommertimen skulle "spares op" :tongue:

Men, flere lyse aftentimer er velkomne :4thumbup:

Travetur med veninde og hund :walking:

Ben-træning i kajakklubben

Har været noget sløv og ugidelig i dag (blev desuden vækket inden jeg var udsovet...), og motivationen er generelt ikke helt optimal mht. genoptræningsøvelser derhjemme, så besluttede at tage lidt ud, hvilket gav en god, intensiv gang bengenoptræning :smile:

Blandede øvelser: vippebrætøv, haser, inderlår, kludeøv m. "stop" og retningsskift, elastikøv etc.

samt inkl.

Walking alternate lunges

3x16xbw+2 10 kg's DB

Front squat

4x10x30

Bentræning ca. 1 time

Dertil maveøv på gulv, langsomme leg raises i dip-stativet, db side bends + lidt back and sideextensions.

Cykling 10 km

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 31. marts

Var lige et smut forbi og sikre mig billetter til Adrenaline 2 (12. april - absolut anbefalesesværdigt!!) inden træning :4boxing: :4boxing: :4boxing:

Træning i HSF

På lørdag og søndag afholder vi DM i styrkeløft, så kom og kig!

Stævnet afholdes i:

Atletikhallen ved Hvidovre Stadion

Sollentuna Allé 1-3, 2650 Hvidovre

Start lør kl. 11., søn kl. 12

Grundet ovenstående bliver, der justeret lidt i træningsplanerne... :nonono:

Bænkpres

1x15x20

1x6x40

1x4x50

1x3x60

2x2x65 m. fokus på fart. Let.

6x2x67,5 m. fokus på fart. Gik udmærket i alle sæt.

Military press

1x8x20

1x5x32,5 let

4x5x35

Chins

1x20xbw Ej maxet ud, så der var til et par stykker mere :smile: De kørte bare så fint, at det lige måtte prøves, hvor hårde 20 nu var :wink:

4x3xbw+25 kg

E-z triceps extensions

4x8xe-z stang+17 kg

Skrå bænk m. DB, HSF-style

4x5x20

Shrugs

1x10x20

1x8x60

4x5x90 Hmm, ej helt tilfreds med ROM

Hammercurl

3x6x11

Lateral raises

2x6x7

Cykling 10 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 1. april

cykling 4 km

Onsdag d. 2. april

Yoga

Cykling 30 km

Walking around på Arken

Træning i HSF, b-1, udstyr

Bænkpres

1x12x40

1x6x40

1x3x50

1x3x60

1x1x65 (fejl, blev distraheret -gammel og distræt som hun åbenbart er blevet :w00t: -og fik kun hængt den ene 5 kg skive på :blush: )

1x1x70

1x1x80

Ny Fury nxg+ str. 36 på for 1. gang. Nors hjalp med at få den på - det fik ganske udmærket pga. "ny i hjælpetrøjepå-disciplinen" :wink: Samt hjælp fra Brian :smile:

1x1x90 til 3 tynde klodser. Let, men trøjen glider højt op i halsen

1x2x90 til 2 tynde klodser. Let.

1x1x92,5 til 1 tynd klods

1x3x95 til 2 tynde klodser. Ej perfekt stil, men gik okay

Skift til den gamle fury str. 36

1x1x92,5

1x1x95 kom lidt ud af banen, men fik den rettet ind igen.

Generelt meget bedre trøjetræning end sidst, ikke perfekte løft, så der er stadig meget at arbejde på, men har en god fornemmelse med den nye trøje :smile:

Smal bænk

tommelfinger fra det glatte stykke.

2x5x60

2x5x60 m. stop - bedre fart

Pullups

1x15xbw

4x5xbw+15 kg

Dødløft

Konventionel. 1. DL i adskillige måneder pga knæet, så starter roligt ud.

2x6x50 Meget let

2x5x60 Ret let

Dips

1x15xbw

5x5xbw+15 kg Let

Ville have lavet upriht rowing, men skulderen ikke 100 % begejstret, så skiftede til db rows

One arm rows

4x6x26

Supersættet med

Leg extensions

3x10x10 Slow

1x10x15 Slow

Leg curl

2x10x10

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 3. april

Cykling 4 km

Vippebræt

Fredag d. 4 .april

Yoga-stuff ca. 35 min.

Hjælp med klargøring til DM A i styrkeløft - inkl. flytning af alle klubbens vægtskiver og grej.

Meget skægt, at se en kæmpe atletikhal blive omformet til rammerne om et styrkeløftstævne!

Cykling 19 km

Lørdag d. 5. april

Til Begravelse :cry3:

Cykling 13 km

Hjælper til DM A i styrkeløft fra om eftermiddagen.

(Fik bl.a. den ære at være "medaljepige" :laugh: )

Hvidovre kajakklub

En smuttur i kajakklubben og få lidt luft :blink: samt fik flyttet min nyindkøbte brugte, røde kapkajak "Ferrari"- skal desværre lige skrives op til en privat kajakplads - håber det går stærkt, da det er lige bøvlet nok, at transportere den på min cykel...

Var en lille prøvetur rundt i havnen - men kan godt mærke, at balancen ikke er helt stabil i kapkajak endnu - og var ikke helt frisk på at risikere at plaske alene rundt i det endnu temmelig kolde vand en sen aften - så den blev "sendt godt afsted" og jeg skiftede til en tracer (69'eren), der nu føltes som et godt stabilt badekar :4thumbup:

Det blev til en ca. 5 km i alt i godt, jævnt tempo - fik varmen! Mens solen gik ned og lavede smukke, gyldne malerier på himlen :wub:

Bænkpres

2x10x30

8x4x50 fokus på fart og opspænd

Kunne godt mærke benene er blevet brugt lidt rigeligt de sidste dage.

Vippebræt

Nix weiter.

Søndag d. 6. april

Hjælper til DM A i styrkeløft

Hjalp med at indskrive startvægte og derefter holde styr på løftene og løfterækkefølgen, godkendt/underkendt, modtage ændringer etc.

Havde ikke prøvet det før, men synes det gik vældig fint i samarbejde med Sliv og Nors.

(Største udfordring var manglen på tissepauser :blink::laugh: )

Derefter store oprydning :crazy::devil: .

Der har været mange gode løft! :superman: Det har været spændende at se med, snakke med og møde folk - og synes dertil, det hele er forløbet glat :4thumbup:

Cykling 5 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 7. april

Tilbage til en livlig arbejdsdag efter en begivenhedsrig og ikke helt afslappende weekend - men det har været skønt :smile:

Træning i HSF, b-2, tung dag

Masser af plads og dejlig "efter stævne-stemning" for de barske, der valgte at dukke op :wink:

Bænkpres

Opvarmning:

1x10x20

1x8x40

1x3x50

1x3x60

Med stop og håndledsbind:

1x3x70 "lette" - men der har også været en god pause siden sidste seriøse træning.

1x3x72,5

1x2x75 Følte lidt for meget på dem - mere aggressivitet!

1x1x77,5 Yes, mere tryk på, dog lidt ustabil i toppen

1x1x80 Tungest i bunden, men god fart på og "let" i toppen

1x1x80 udmærket (ditto)

1x1x80 ok

Chins

1x15xbw let

1x3xbw+25 kg i bæltet

1x2xbw+30 kg i bæltet

1x1x35 kg i bæltet - måtte lige en tur på vægten og se, hvad den samlede vægt med tøj, kæde, bælte og skiver udgjorde...99 kg

1x1x36,25 kg i bæltet - yes over 100 kg :devil: , med hagen helt over i god stil uden at kæmpe :4thumbup:

1x2xbw+30 kg i bæltet

1x3xbw+25 kg i bæltet

Må snart prøve et maxløft igen i denne disciplin (- efter Nordfyn Cup)

Smal bænkpres

En tommelfinger fra det glatte - uden stop

1x5x60

1x5x65 Stadig meget let

1x4x70 Forbløffende let stadig. Det er helt tydeligt stoppet, der suger al kraften :tongue:

1x3x72,5

Front squat

1x10x20

1x10x30

2x10x32,5

E-z tri ext

3x5xE-z stang+19,5 kg God power i triceps i dag :smile:

E-z curls

3x6xE-z stang + 19,5 kg

Bent over flyes

3x10x5

Cykling 7 km

Knæet har stået lige rigeligt i dag, så med front squaten oveni trængte det lige til lidt is og hvile, men er stort set back to normal igen nu efter et par timer :smile:

Vippebræt 10 min

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 8. april

Cykling 4 km

Havde oprindeligt planlagt, at der lige kunne nåes en lille hurtig kajaktur lige efter arb. med kæresten, men da vejret øsede ned og ruskede godt og vi begge var lettere mærkede af gårsdagens træning, blev vi enige om, at så fanatiske var vi heller ikke efter en tur lige på det tidspunkt, og slappede lidt af og hyggede os sammen indendørs i stedet :laugh:

Det blev til lidt yoga og udstrækning i stedet :hippy:

Onsdag d. 9. april

Morgenwalk med manden i det skønne solskinsvejr og lidt "gå-træning" :walking:

Selvom jeg synes det går meget bedre med knæet :bigsmile: , så har jeg fået tillagt mig en lidt stivbenet/haltende gang :4crutches:, som ikke er helt nem at "fra-lære" kroppen igen.

Kan mærke at affjedringen/"sploinet" i højre knæ er markant nedsat! :unhappy: Dertil er styrken i h. ben endnu meget mindre end i venstre, så vægtfordelingen bliver nemt en smule asymmetrisk, da det stærke ben gerne vil ha' overtaget :wink:

Må arbejde lidt videre på det og få taget mig sammen til at lave lidt mere specifik genoptræning af knæet lidt oftere :4whip: selvom det efterhånden hænger mig lidt ud af halsen - og jeg meget hellere vil træne andre ting :blush:

Kajaktur

:sun: :sun: :sun: :sun: :sun:

Ud langs vindmøllerne ved Avedøre Holme i 69'eren - modvinden på udturen - kunne mærkes på trods af at ret små bølger ellers indikerede svag vind...Måske er det roformen, der bare ikke er opbygget endnu? :tongue:

Skøn tur - i afslappet tempo.

Distance: 7 km

Tid: 53 min inkl pauser

Fik herefter renset cyklen og gjort den lidt mere forårsklar :4thumbup: . Desværre opdagede jeg også et halvt knækket gearkabel, der snarest muligt skal ordnes! Ting der bruges slides, desværre :nonono:

Træning i HSF - let dag

Bænkpres

1x12x40

1x8x40

8x3x42,5 m. lilla elastik. God fart. Let.

Dødløft

1x8x50

3x6x60 Let, men vil ikke gå for højt op i vægt endnu, da det er ret hård belastning for knæet (men gør ikke ondt at udføre, som før OP :4thumbup: )

Leg curl

2x10x10 double leg - slow

2x10+10x5 single leg - slow.

Synes ikke knæet virkede 100% glad for leg extensions, så valgte at lade tvivlen komme knæet til gode og droppede den i dag.

Mave

Lidt blandede gulvøvelser

DB flyes

2x10x7 For udstrækningens skyld

Cykling 14 km

Tak skal du have. Undskyld jeg spammede din log. :laugh:

Accepteret :wink:

Det er nu altid hygligt med en kommentar! :smile:

Og det er da rart at vide, der er vågne log-læsere, der holder skarpt øje :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 10. april

En mindre gå-tur efter cyklen blev afleveret til fixning - savner dig allerede :wub:

ERFA-møde efter arb., så det blev en lang dag.

Super godt - lærte lige nogle ekstra gode fif om fugle :4smartass:

Lidt vippebræt - kun kort for knæet er lidt påvirket i dag :dry:

Cykling ca 9 km

Fredag d. 11. april

Træning i HSF - sidste udstyrstræning inden Nordfyn Cup

(Nordfyn Cup: bænkpresstævne d. 19. april - næste lørdag)

Synes jeg vågnede frisk i morges, men nåede at gabe adskillige gange under opvarmningen :sleeping: Vågn op søster :4whip: - tag dig sammen og læg lidt energi i din sidste udstyrstræning inden næste stævne - en træning, som du rent faktisk har glædet dig til :smile:

Bedre :tongue::laugh:

Bænkpres

Opvarmning

1x10x20

1x8x40

1x3x50

1x3x60

1x1x70

1x1x80 Hmm...lidt tung

Fury nxg+ str. 36 (den gamle) på (med hjælp fra Brian inkl. masser af hjælp under resten af bænktræningen fra Brian m. fl Tak! :bigsmile: )

1x1x90 Let, men lidt ustabilt løft (1. løft direkte til bryst - ingen problemer)

1x1x95 M. startsignal. Fik hurtigt stangen stabilt på brystet, men lidt skævt op? "Let"

1x1x97,5 M. startsignal. Godt løft med god fart :bigsmile:

1x1x100 M. startsignal. Fik den løftet, men ej god stil - var alligevel ikke helt klar og fik åbenbart først lukket fingrene om stangen efter udløft :nonono:

1x1x100 M. startsignal. Udmærket, vist nok ok fart :superman:

Til 3 tynde klodser - uden stop

1x1x110 Noget usikkert og ustabilt, men kom da op

1x2x110 1. rep god, 2. rep bob bob...skæv

1x1x115 Rettede på bæltet undervejs - fy! dårligt løft, men kom op.

Overordnet en udmærket udstyrstræning, selvom der stadig er ting at arbejde videre på :smile:

Pullups

1x10xbw

3x3xbw+20 kg

Chinups

3x3xbw+25 kg

Bænkpres statisk hold raw

Efter opfordring fra Louis :bigsmile: Holdt vægtstangen i strakte arme.

1x5 sekx120 kg - Havde ikke håndledsbind på...ind igen, ku' mærke der skal passes på

håndledene

1x10 sekx125 m. håndledsbind. Fantastisk at tænke på, at man "nemt" kan holde 125 kg i strakte arme uden at de knækker :laugh:

1x10sekx130 m. håndledsbind. "Holderne" var indstillet for højt til mig, så der blev intet hjælp givet fra min side, da Marc hjalp med udløftet til denne - hvilket fik ham til højlydt at udbryde "dovne tøs" :blush::laugh: Sorry, Marc. Er glad for at det lige var DIG, DM-mester i styrkeløft, der var der til at klare ærterne :wink:

Front pulldowns

2x6x50 (55?)

Front squat

1x10x20

3x10x30

Lunges m. db

2x8+8x11+11

Bent over flyes

2x10x5

Var ikke rigtig oplagt til videre træning efter trøjetræningen, så det blev mere hygge...

Glemte også helt min proteinshake til efter badet :nonono:

Der er dømt afslapning inden en super weekend med bl.a. Adrenaline 2 i morgen :devil:

Cykling 7 km på min gamle cykel, der egentlig er i alvorligt udu...

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 12. april

(Lidt træt efter at være blevet vækket flere gange i løbet af natten og have ydet "krisehjælp" til ikke mindre end TO ulykkelige veninder)

Glad tilskuer til Adrenaline 2, der var godt arrangeret med mange gode kampe. Fedt at se hvor meget bedre folk er blevet! Derudover var det mega fedt at hilse og snakke med adskillige skønne mennesker, jeg ikke har set længe :wub:

Og blev selvfølgelig mega-stolt og imponeret, da min lillebror åbnede stævnet (undercard) med overlegent at vinde en submission wrestling kamp -på vist nok under 1 minut :4thumbup:

Cykling: vil tro ca. 25 km (på gammel cykel, der også er i udu)

Søndag d. 13. april

Puha, lidt for tidligt op til noget så inspirerende :w00t: som forårsrengøring i kajakklubben. Kæresten og jeg tog os kærligt af vægttræningsrummet, som vi trods alt har tilbragt en del tid i :wub:

Og så hjem og have gæster...

Mandag d. 14. april

Skønt med en feriefridag - tiltrængt. Sov længe, slappede af og nød at lave "ingenting" i adskillige timer...

Lavede lidt ben- og udstrækningsøvelser inde - forskellige haseøvelser er blevet ret hårde igen og fik næsten krampe i baglåret - så fik indset, at jeg må oppe mig lidt mht. mit knæ, så det kan komme helt i orden lidt hurtigere :4whip:

Vejret var pragtfuldt og forårsagtigt, så rykkede resten af træningen udendørs og startede stille op med ca. 1 km's løb efterfulgt af diverse gadedrengeløb og trappeløb :bigsmile:

Det føltes overraskende godt, så ser om det ikke kan hjælpe mig videre. Kan mærke at jeg starter på et højere niveau end lige efter korsbåndsoperationen, så thumps up og tro på det.

Træning i HSF - deload

Bænkpres

1x12x20

1x8x40

1x3x50

3x3x60 m. stop Sidste sæt føltes godt. Kan mærke skuldrene er lidt mærkede af fredagens træning.

2x3x45 m. lilla elastik

1x5x40 m. lilla elastik

Pullups

1x10xbw m. fart

3x4xbw+10 kg Let og med fart

Sup. rows

1x5x50

1x4x52,5 Vægtskiverne rykkede sig..

3x5x52,5

Dødløft

1x8x50 Overhåndsgreb

1x8x50 Underhåndsgreb - havde lige lyst til at prøve, hvordan det føles. Føles godt - og let på denne vægt.

1x8x60 Overhåndsgreb

1x8x60 Underhåndsgreb. Føles måske lettere end OH?

Vægtene er lette nok, så har lyst til at putte mer vægt på, men trapper stadig langsomt op for at skåne knæene.

Planken

1x60 sekxbw+25 kg

1x45 sekxbw+40 kg

1x45 sekxbw+50 kg PR - men blev også tungt til sidst! Havde kun planlagt 20-30 sek, men Louis synes åbenbart, at det gik så godt, så pressede mig lidt - og det gik jo også :superman:

Leg curl

1x10x10 slow

1x8x15 slow

Cykling 15 km?

Tirsdag d. 15. april

Cykling 17 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 16. april

Kajaktur

En kort formiddagstur i 69'eren, mens solen endnu var på :bigsmile:

Distance: 5 km

Inkl. 2 små "spurter" a 250 m (med maxfart på knap 12 km/t er det nok lige i overkanten at kalde det spurt :tongue: )

Det løsnede rigtigt godt op i skuldrene, lige hvad der var brug for :4thumbup:

Derefter en hurtig luntetur på hele 1,5 km på blødt underlag, gn.fart 11,7 km/t, max.fart 13,7 km/t. Benene føltes temmelig tunge i starten her lige efter efter kajakturen, men løsnede så op. Løb ser ud til at virke godt på min manglende "affjedring" :smile:

Lidt vippebræt og så var der ikke tid til mere her.

Cykling 29 km

Træning i HSF - mere deload

Lidt senere end sædvanligt.

Front squat

1x10x20

1x10x30

1x10x32,5

1x10x35

1x10x35

Gode knæ i dag :4thumbup: :4thumbup:

Bænkpres

1x12x20

1x4x50

2x2x60 m. stop. Føles godt :smile:

3x3x40 m. lilla elastik. Godt smæk på.

Leg extensions

1x10+10x5 Slow

3x10+10x10 Slow. Lidt hjælp m. v. ben i 1. sæt, men derfra føltes det godt alene. Kan mærkes ligeså hårdt i v.ben nu :tongue:

Chins

3x8xbw Eksplosivt

Mave

Blandede gulvøvelser

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share