Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

MANGE TAK :smile:

Ja, glæder mig også til at prøve selv :devil:

Havde det mega hygligt med at snakke med dig sidst - så håber stadig vi kan finde tid til en fællestræning?

Det var megahyggeligt at snakke med dig, Tina! (We have a deal. :4thumbup: )

Nu er du 3 mdr henne? Hvordan er det er så træne og hvor længe vil/kan du træne og hvordan frem til terminen? Hvordan påvirkes fosteret ved forskellige former for træning? (Kan læger og jordmødre rådgive vordende mødre omkring styrketræning og hvad lyder deres anbefalinger på?)

Lige en haglbyge af spørgsmål.... :blush: Har bare altid undret mig..

Link to comment
Share on other sites

Har lige været væk i nogle dage så et forsinket men kæmpe tillykke med den hyggelige nyhed.

Kære Gregers :smile:

Mange tak for det. Det er vældig dejligt!

Jeg skal bare lige lære at acceptere, at min krop nu tillader sig at blive ekstra træt på ubelejlige tidspunkter og at jeg ikke må forlange alt for meget af den :tongue: Selvom vægtforøgelsen endnu er meget begrænset, så kan kroppen alligevel mærke, der sker noget noget i den og at den arbejder lidt ekstra på at vænne sig til de nye forhold.

Jeg synes ikke, at du er spor forsinket. Det er jo heller ikke nemt at være komplet opdateret med alt og alle - i hvertfald ikke for mig (der kan forekomme perioder, hvor man ikke har tid/mulighed for at sidde foran skærmen i længere tid :wink: )- så du (og alle andre) er altid velkomne til at smide en kommentar -uanset hvornår :smile:

Jeg bliver bare glad, når folk har lyst og overskud :4thumbup:

Det var megahyggeligt at snakke med dig, Tina! (We have a deal. :4thumbup: )

Nu er du 3 mdr henne? Hvordan er det er så træne og hvor længe vil/kan du træne og hvordan frem til terminen? Hvordan påvirkes fosteret ved forskellige former for træning? (Kan læger og jordmødre rådgive vordende mødre omkring styrketræning og hvad lyder deres anbefalinger på?)

Lige en haglbyge af spørgsmål.... :blush: Har bare altid undret mig..

Halløj igen,

I lige måde - glæder mig til på onsdag!

Det bliver et meget kort svar nu...

Personligt har jeg det fint med at træne (har ikke følt mig specielt hæmmet her i 1. trimester) - selvom jeg allerede har droslet en smule ned i intensitet m.v.

Jeg har haft en del uger på det sidste, hvor jeg er markant mere træt - og har været nødt til at lytte til min krop og slappe MEGET mere af :dry: Det er desværre sket på bekostning af et par træninger ind i mellem - samt jeg har haft adskillige andre ting, jeg har prioriteret for en stund.

Bæltet er også begyndt ikke at føles helt rart.

Jeg synes ikke, at jeg har kunnet finde ret meget "ordentlig" information om træning og graviditet.

Den generelle opfattelse er, at det ser ud til at være en klar fordel at være i god form og træne under graviditeten. Det skulle give færre fødselskomplikationer m.m.

Jeg har et link derhjemme, jeg gerne vil henvise til, når jeg er hjemme igen (jeg er i Jylland nu til søndag). Generelt menes også, at hvis man er vandt til at træne kan man sagtens fortsætte sin sport, blot på let nedsat niveau.

Man skal selvfølgelig ikke overdrive...og visse øvelser - vistnok squat og øvelser med stang på nakken frarådes af nogle.

Flere taler for svømning og "gravide"yoga (ved ikke hvad det nærmere indbefatter)

I nogle (ellers fornuftige) graviditetsbøger anbefales gravide max at træne med ½ kg vægte - hvilket jeg synes er komplet latterligt.

Dertil vil jeg mene, at det der er tunge vægte for nogle kvinder, ikke nødvendigvis er tungt for mig - så præcise vægtgrænser er også svært.

Når maven bliver større sætter det nok helt automatisk grænse for en del ting - og får visse øvelser til at føles ubehageligt.

Jeg kan mærke, jeg er blevet lidt mere forsigtig og måske lidt "pylret" ?

Kvinder i gamle dage, har altså klaret det temmelig godt at lave en hel del... og det samme kan siges, om gravide, der har flere andre børn at tage sig af samtidig.

Jeg fik sendt et youtube link i sidste uge af flere gravide, der lavede pullups i 6. mdr - så...

Jeg har endnu ikke været til jordemoder.

Jeg hører selvfølgelig gerne råd og erfaringer fra andre eller hvis nogen har nogel relevante links!

Mange hilsner

Tina

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 3. november

Øv, kunne ikke nå træning pga. overarb.

Hyggede til gengæld med ældste lillesøster om aftenen og fik fixet frisuren en smule op :smile:

Tirsdag d. 4. november

Cykling 4 km

Travl arb'sdag efterfulgt af personalemøde - så det var fra 8-19:30.

Havde ingen energi, da jeg nåede hjem, så armhævningerne blev udsat :blush:

Onsdag d. 5. november

Morgen pullups

1x15xbw

1x15xbw

1x13xbw

1x12xbw

Med ret gode pauser i mellem (5-10 min)

Prøvede at veje mig: bw med hjemmetræningsoutfittet 64,5 kg (63,9 kg uden denne dag)

Til et møde på "KVL" - hjem at pakke og så afsted til Jylland og besøge og rekreere end dag hos Mutti inden det går løs i to døgn med kursus og socialt spas til søndag morgen.

Torsdag d. 6. november

Enkelte morgenøv. på gulv...

Bjerringbro svømmehal

Svømning 2300 m, tid: 55 min.

Var lige ved at give op i starten, da der var temmelig fyldt med "motionister," der svømmede hulter til bulter, skævt og uden hensyn, med et skrånende løft på tværs uden rigtige linier i loftet, ingen banetove.

De holdt heldigvis ikke ud særlig længe og jeg kom ind i et super godt flow efterhånden - så det bare kørte :smile:

(Svømmede de første 500 m på 10 min. Fik svømmet en hel del crawl og crawlarme, kun 40 m ryg, 50 m ben samt en smule bryst med flyben)

Cykling ca 6 km

Link to comment
Share on other sites

Flere taler for svømning og "gravide"yoga (ved ikke hvad det nærmere indbefatter)

I nogle (ellers fornuftige) graviditetsbøger anbefales gravide max at træne med ½ kg vægte - hvilket jeg synes er komplet latterligt.

Dertil vil jeg mene, at det der er tunge vægte for nogle kvinder, ikke nødvendigvis er tungt for mig - så præcise vægtgrænser er også svært.

Når maven bliver større sætter det nok helt automatisk grænse for en del ting - og får visse øvelser til at føles ubehageligt.

Interessant at der er en maksgrænse på 1/2 kg for gravide! Det må være meget svært at foretage sig noget som helst i daglidagen :blink: Jeg håber, at anbefalingen mest er knyttet til sidst i terminen. Gad vide hvad det er for en slags bøger/forfattere, der anbefaler dette?

Jeg tror nu heller ikke du er typen, der bliver pylret under din graviditet (i betydningen af, at du bliver bange for at løfte & motionere). Der er jo forskel på almindelig sund fornuft og overdreven påpasselighed.

Jeg er mest interesseret i det, fordi der er mange, som opfatter det at være gravid som en sygdom. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke er bange for svensk har jeg en fin bog skrevet af en svensk pige, der også lever af at være aerobic instruktør og undervise inden for fitness branchen (pt fitness uddannelser etc). Den er research baseret + hun har selv haft forskellige komplikationer fra hendes egen graviditet.

Hendes præsentation på en convention i sverige var så cool jeg købte bogen, for bedre at kunne arbejde med gravide klienter. Måske kan den hjælpe dig. Let me know :smile:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Så er det nu der skal rykkes i squatten Tina. Alle ved hvor vigtigt det er med en stor tough midtersektion :devil:

Hej Jacob :bigsmile:

Ja, mon ikke min midtersektion bliver toughere og toughere (endda helt af sig selv) :laugh::wink:

Hvis du ikke er bange for svensk har jeg en fin bog skrevet af en svensk pige, der også lever af at være aerobic instruktør og undervise inden for fitness branchen (pt fitness uddannelser etc). Den er research baseret + hun har selv haft forskellige komplikationer fra hendes egen graviditet.

Hendes præsentation på en convention i sverige var så cool jeg købte bogen, for bedre at kunne arbejde med gravide klienter. Måske kan den hjælpe dig. Let me know :smile:

Hej Poul.

Glæder mig til at læse den! :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Fre-lør-søn

En massen traven rundt (6 km bare i "transport" pr. dag) samt tanzen :cheer::banana: lørdag :laugh:

Ellers mest stillesiddende med aktivitet for hovedet i stedet :wink:

Mandag d. 10. november

Var forresten til "Nakkefoldsscanning" på Hvidovre hospital.

Alt så normalt og fint ud :4thumbup: (og lav risiko for Downs syndrom). Bebsetrolden, der nu er knap 7 cm fra hovede til rumpe, drillede sygeplejersken/jordemoderen med ikke at ville lægge sig helt som ønsket, så der blev puffeet godt med proben i lang tid til det lykkedes. Bebsetrolden ville helere ligge og putte og dreje sig om på siden, selvom der kom livlige spark af og til.

Vældig skægt at opleve selv.

Terminsdatoen blev justeret 5 dage fremad, så den nu hedder 20. maj 2009.

Cykling 9 km

På famile-dinner-visit - for træt og for kort tid til at træne inden :nonono:

Tirsdag d. 11. november

Cykling 12 km

ERFA-møde (lidt lækkerier til hjernen endnu engang :wink: )

Onsdag d. 12. november

Træning i IK99

Havde teamet op med Femina og var blevet inviteret med ned i hulen til en tidlig træning :smile:

Smadder hygligt! Og vi fik skam trænet andet end kun snakketøjet :wink:

Fik også hilst på Fru Erik (pænt goddag :wink: ) og Musashi :4thumbup: der dukkede op under slutningen af vores træning.

Har endnu ikke fundet helt ud af mht. hvor "farligt" det er at squatte m.m. (har hørt lidt om, at det ikke er helt optimalt for gravide), men valgte at følge Femina til en start - og holde bentøjet lidt ved lige lidt endnu - da det føles ok for mig lige umiddelbart...

Front squat

1x10x20

1x8x40

3x8x50

Lunges

1x10xbw+2x5 kg db

4x8xbw+2x15 kg db (Er lidt i tvivl om den præcise vægt af DB'erne - jeg har tidl. regnet dem for 13,5 kg da jeg troede håndtaget bare vejede et kg - men det er vist nærmere 2 eller 2,5 kg? (eleiko-håndvægte - gamle, blå skiver))

Chinups

1x15xbw

1x6xbw+15 kg

1x4xbw+20 kg

1x4xbw+20 kg (Ja, hagen kommer kun lidt besværligt helt op over)

1x2xbw+25 kg

1x2xbw+25 kg

Pullups

1x6xbw+10 kg

Måtte lige prøve pullups også, da Femina brillierede med sine i dag :superman: :4thumbup:

Skrå DB press

1x10x15 (13,5?)

3x8x17,5 (16?)

Fødderne i det fri (samme mht. vægt af håndtagene, men svarer ellers til det jeg har kaldt 13,5 når trænet i kajakklubben)

Hammer curls

4x6x15 (13,5)

Dips

1x15xbw

1x?xbw

1x15xbw

Klokken blevet mange, så valgte at stoppe her, da planen er at nå i Vestbadet i aften også. Kroppen skal nok også lige igang igen efter en ret stillesiddende uge...

Men, en vældig hyglig træning og dejligt med ligesindede at pludre med :blahblah: :blahblah: :blahblah:

Cykling (indtil videre) 22 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Det ser jo stadig glimrende ud med træningen! :4thumbup:

Jeg tænkte på, om ikke vi skulle prøve at finde en dag til fællestræning i ugen efter TSK Cup? Har dog ikke talt med Mette endnu, så ved ikke, hvordan hendes arbejdsskema ser ud. :unsure:

Tak for det :bigsmile:

Er frisk på en fællestræning igen. I ugen efter kan jeg dog nok kun onsdag... lad os lige se nærmere :smile:

Klø selv fortsat på med den gode træning!

Bedste tanker

Tina

Link to comment
Share on other sites

Fre-lør-søn

]Onsdag d. 12. november

Træning i IK99

Havde teamet op med Femina og var blevet inviteret med ned i hulen til en tidlig træning :smile:

Smadder hygligt! Og vi fik skam trænet andet end kun snakketøjet :wink:

Fik også hilst på Fru Erik (pænt goddag :wink: ) og Musashi :4thumbup: der dukkede op under slutningen af vores træning.

Har endnu ikke fundet helt ud af mht. hvor "farligt" det er at squatte m.m. (har hørt lidt om, at det ikke er helt optimalt for gravide), men valgte at følge Femina til en start - og holde bentøjet lidt ved lige lidt endnu - da det føles ok for mig lige umiddelbart...

Tak for feeed træning! :devil:

I mit næste liv eller noget, må jeg forsøge at owne dig de 25 kg i chins eller i pulls... :crazy::laugh:

(Styrketræning, over 22 km cykling og svømning på en dag... :blink:Are you insane :blink: )

I øvrigt glemte du, i weighted chins, at skrive:

1x2xbw+babyweight+25 kg

Lad os aftale, at håndvægtene vejer 15 kg ligeud, så får jeg lidt selvtillid, nemlig fra db walking lunges :tongue:

Vi ses

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 12. november - fortsat

Svømning i Vestbadet

Jepsen, nappede lige en dejlig, rolig omgang stillesvømning i godt selskab.

Føltes helt godt at få strukket kroppen igennem og afslutningsvis flyde lidt rundt i varmtvandsbassinet til "lounge-musik".

Distance: 1300 m.

Fik også lige afprøvet 3x25 m butterfly, som jeg overlevede :blink: Har ikke svømmet det i flere år, og nåede aldrig rigtigt at lære det ordentligt, synes jeg :blush:

Torsdag d. 13. november

Cykling 25 km

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 14. november - fortsat

Træning i HSF

Tilbage i gode, gamle HSF :bigsmile:

Havde lyst til at træne skulder og en masse "små-øvelser" og bare tage det "let" uden de "hårde" :violin: Det var SUPER hygligt - og der blev pludret en del - også efter træning :blahblah: :blahblah: :blahblah::laugh:

Military press

1x10x20

1x8x25

3x8x27,5

Skulder press

Siddende, u/ rygstøtte

1x10x7

3x10x11 (15 lige for tungt i dag)

Supersættet med

Leg extensions

1x10x10 Begge ben

3x10x10 Et bens

2x6x15 Et bens

Sideste 2 sæt supersættet med

Lateral raises

Til siden af låret

3x6x7 Det føles meget lettere, når jeg kører ind foran - men kan godt lide at skifte i mellem dem.

Leg curls- single leg

4x10x6,25 Gad vide om jeg mon nogensinde bliver stærkere i baglår? Kræver nok lidt mere intensiv baglårstræning... :tongue:

Supersættet med

Træk til hage

1x10x20

4x6x30 "Let"

Fransk pres

3x8xe-z stang+17,5

Mave

Hmm... en enkelt sæt skrå på gulv samt et enkelt sæt "leg raises" skrå+lige med bøjede knæ ca. 15 reps

Cykling 7 km

Rigtig god weekend til alle :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 15. november

Travetur på Vestvolden og i Brøndby skoven

Der var planlagt store-hygge-dag med kæresten :wub:

Nåede dog også et smut ud i naturen, timet perfekt mens vejret var godt :4thumbup:

Cykling 8 km

Søndag d. 16. november

Svømning i Vestbadet

Distance: 2000 m

Tid: Ca. 1 time

Var flere gange ved at overtale mig selv til at 1500 m også ville være fuldt ud acceptabelt :nonono: , selvom jeg havde besluttet mig til 2000 hjemmefra - og det var jo rigtigt rart!

Dertil lidt bobleri i varmtvandsbassinet og en rutchetur :biggrin:

Cykling 8 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17. november

Træning i HSF

Pullups

1x10xbw

1x8xbw+5 kg

3x7xbw+5 kg Øv, styrken føltes ikke ret god i dag :dry:

Meen, set i bakspejlet så går der også lige uoptimalt lang tid mellem jeg får trænet pulls/chins... så det er vist min egen skyld :rolleyes:

Må hellere se at få vænnet mig til, at min træning heller ikke skal gå fremad, men tværtimod "bare" holdes ved lige/ og endda skrues lidt ned - men det ER altså ikke helt lige så sjovt :nonono::tongue:

Dødløft

1x10x50

2x10x65

Incline DP press

1x15x7

1x10x15

2x12x15

Pistols

2x5+5 Må hellere starte roligt ud igen - men skønt at kunne lave på begge ben igen :wink:

Leg curls-single leg

1x10x3,25

2x12x6,25

Supersættet med

Leg extensions-single leg

1x12x10

2x8x15

Gun chins

2x8xbw+10 kg

Supersættet med

Dips

2x8xbw+5 kg

Planken+til hver side

2x60 s+30 s+30 s

Cykling 8 km

Har ellers fået læst lidt i Pouls svenske bog (tak for lån :smile: ): "Stark, glad og gravid - träning för dig som väntar barn" af Maria Wigbrant og Jonas Lissjanis, 2007

Den virker udmærket - hvor den bl.a. deler træningen op i 3 trimestre og afpasser træningen lidt herefter - men dog en smule forsigtig med 1-2 set med 15 reps (evt 8-10 hvis man har trænet tidl).

Forklarer også at fra 6. måned øges relaxinkoncentrationen og herfra er det (ekstra)vigtigt at passe på ligamenter i bækken etc.

Måske et lidt mere uddybende referat for de interesserede kommer en dag...?

Andre link for interesserede kunne være:

http://www.hvidovrehospital.dk/NR/rdonlyre...tet_fys_akt.pdf

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/port...MA_2006_6_45213

http://www.ugeskriftet.dk/LF/UFL/2006/6/pdf/VP45213.pdf

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

@Tina

den er lidt forsigtig, det ville jeg nu også være hvis jeg skrev sådan en bog. Hvad nu hvis.....

Håber den kan bruges :smile:

Hej P.

Ja, ja forsigtighed ER godt, meen... :wink:

Jeg er meget glad for at have lånt bogen! :bigsmile: Jeg er skam også blevet klogere :tongue: Den er en af de mest "uddybende" og "konkrete" jeg lige er stødt på indtil videre (selvom man altid kan ønske endnu mere mht. forklaring af hvorfor/hvorfor ikke med konkrete øvelser - og evt. positive og negative erfaringer blandt (elite)-sportsudøvere.

- Og der er mange andre "bonus"-kapitler som afspænding, mad etc (mangler dog at nærlæse nogle af dem endnu ).

Tirsdag d. 18. november

Cykling 4 km

Havde gæster til "Store-pandekagedag" - først med kødfyld etc, så med is - MUMS :4mewantfood:

Synes i øvrigt maven er begyndt at vokse den sidste 1½ uges tid, så det kan ses lidt nu. Gad vide, hvor meget af det, der er baby og hvor meget der er maddepoter :laugh:

Onsdag d. 19. november

Træning i Kajakklubben

Alene til at starte med, men så kom en af ungdomsroerne forbi og trænede med :smile: Hygligt!

Kajakergometer

Belastning 5, tid: 8 min, distance: godt 1300 m Jævnt tempo.

Føltes godt i dag. Tror jeg skal prøve at få lidt mere gang i kajakroningen igen - tager godt fat i de skrå mavemuskler :wink:

Gym ball crunches

3x20

Chins

4x8xbw+10 kg i bæltet

Squat

1x12x30

3x12x50 Bare stille og roligt.

One-leg toe raises

1x15xbw

3x15x15

DB press

1x12x17,5

3x8x20

Standing DB curls

3x6x15

Lateral raises

3x8x7 Til ydersiden af låret

Cykling 9 km

Aften:

Svømning i Vestbadet

1500 m (stille)svømning

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Hej P.

Havde gæster til "Store-pandekagedag" - først med kødfyld etc, så med is - MUMS :4mewantfood:

Synes i øvrigt maven er begyndt at vokse den sidste 1½ uges tid, så det kan ses lidt nu. Gad vide, hvor meget af det, der er baby og hvor meget der er maddepoter :laugh:

Onsdag d. 19. november

Træning i Kajakklubben

Alene til at starte med, men så kom en af ungdomsroerne forbi og trænede med :smile: Hygligt!

Lateral raises

3x8x7 Til ydersiden af låret

Cykling 9 km

Total GO læsning, workout and last but not least; PANDEKAGEDAG! :w00t:

Greetings på vej til Hvidåååååååårrrrr....... Sviiiiiiiing. Grrrrrrrrrriiiiiiiiiib!

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

Total GO læsning, workout and last but not least; PANDEKAGEDAG! :w00t:

Greetings på vej til Hvidåååååååårrrrr....... Sviiiiiiiing. Grrrrrrrrrriiiiiiiiiib!

Thanks a lot :bigsmile: Glæder mig til dinner-aftale :4mewantfood:

Jeg skal dog til at passe lidt på ... har haft en tendens til at nedprioritere træningen (dog ikke med min gode vilje) den sidste tid for et hav af andre aftaler - mange inkluderende mad og lækkerier :blush: Det går jo desværre kun så længe kroppen aktiveres i tilstrækkelig grad... :blahblah::violin:

Søndag d. 23. november

Transporten rundt i dag foregik vha. af bentøjet, dejligt at traske rundt i solen og sneen :walking:

Det blev vist sammenlagt til ca. 10 km

Kajakklubben

Kajak: ca. 3 km - havde desværre ikke tid til mere.

Frokost hos Venner ved Valbyparken :4mewantfood:

Klatring

En dejlig, men en smule kølig fornøjelse inde i Hvidovre Vandtårn.

Lidt spas og sjov og opdatering med knob og knuder, klatring og rapelling :4thumbup:

Første klatretur i midten med små udhæng gik forrygende i første hug :superman:

Dejligt! Det er noget længe siden sidst.

Maven ingen hindring endnu.

Mandag d. 24. november

Cykling 4 km

Snevejret fik mig desværre til at miste lysten til at cykle de vilde steder hen denne eftermiddag... og så overfaldt trætheden mig... :nonono:

Fik dog til sidst mandet mig op og gik glad i gang med at afprøve den svenske bogs træningsforslag så vidt muligt med enkelte modificeringer...(dødløft og skrå db bænk bl.a. ikke muligt)

Hjemmetræning

Pullups

4x10xbw (faktisk 66 kg med kluns på! ) (Selvfølgelig ej foreslået af bogen)

Pistols

2x5+5xbw (eget forslag)

Knæstående bålrotation

På dansk...? Kropsrotation?

1x15

1x12x5,3

Hofteløft

2x20 (på skammel i stedet for bold)

Lateral raises

2x10x7

Planken - m."vip"

2x15xbw (knæende ned i gulvet og op igen)

Skrå mave-gulv

2x15 (har stadig ingen bold :tongue: )

Standing toe-raises

2x15x7

One arm triceps-extensions

2x12x7

DB curls-stående

2x15x9

Push-ups

2x8xbw Yes, endelig ingen gener fra skuldrene. Starter dog blødt ud.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Jeg skal dog til at passe lidt på ... har haft en tendens til at nedprioritere træningen (dog ikke med min gode vilje) den sidste tid for et hav af andre aftaler - mange inkluderende mad og lækkerier blush.gif Det går jo desværre kun så længe kroppen aktiveres i tilstrækkelig grad..

Hjælpen er på vej...kom ned i klubben på fredag når Træktårnets venner afholder sit årlige julehygge arrangement. der vil være Glögg, pebernødder, æbleskiver samt hjemmebag fra fromand MagtPrehn

Link to comment
Share on other sites

Hjælpen er på vej...kom ned i klubben på fredag når Træktårnets venner afholder sit årlige julehygge arrangement. der vil være Glögg, pebernødder, æbleskiver samt hjemmebag fra fromand MagtPrehn

Takker for den gode hjælp! ...Fromand ? :laugh::tongue::wink:

Skal gøre hvad jeg kan for at komme og støtte op om arrangementet :smile:

Det lokker jo absolut med alt det spiselige oveni :4mewantfood: :laugh:

Og så med bonustræning med træktårnets venner :blink::superman:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. november

:walking: Ca. 4 km

Fagligt aftenseminar om adfærd

Onsdag d. 26. november

Træning i TSK

Så blev der atter teamet op med Hoosier til toughe chins m.m. og selvfølgelig masser af :blahblah: og hygge i TSK :devil:

Cykling 21 km

Vi lagde selvfølgelig ud med øvelse number one over dem alle ... Chins :biggrin:

Lidt armsving til at få løsnet op i leddene og gang i blodcirkulationen...

Chinups

1x10xbw Ren opvarmning selvfølgelig :wink:

1x8xbw+10 kg i bæltet (filmet)

1x5xbw+15 kg

1x5xbw+15 kg (filmet)

1x8xbw+10 kg

Fandt bagefter ud af, at dagens trænings-bw+bælte = 67 kg

(og dagens morgenvægt havde sneget sig op på 64,9 kg)

Dødløft

2x12x62 (60+små låse) Synes lænden brokkede sig en smule efter 2. sæt, så valgte at stoppe her. Ellers ret let.

Incline db press

1x15x10

3x8x18,5 Sidste sæt tungt!

Planken ("m. knævip i gulv")

2x20xbw Synes egentlig den virker god og ret hård på denne måde også - så den måtte lige prøves igen.

Leg extensions

1x15x2plader

3x12x3 plader (syrer godt til i lårbasserne)

Supersættet med

Leg curls

1x15x1 plade

3x10x2 plader Nok med lidt mere hjælp fra v. ben... Fik i øvrigt lokket K. til et extra sæt :biggrin:

Back extensions

1x15xbw

DB press - stående

2x8x13,5 Hmm...tunge

Supersættet med

Knæsiddende bålrotation

1x10xbw

1x10x4

Dips

3x8xbw+5 kg

Preacher curls

2x10x22,5

1x8x22,5

En smule udstrækning....

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share