Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Hehe tvivler nu også på de har været stramme hehe :laugh::bigsmile:

Kathrine har sagt jeg skal prøve at ligge på hende hvor jeg gir den ALT hvad jeg kan, hun mener godt hun kan klare det, altså jeg lagde på Mr Knæbind i lørdags (Michael Jensen) og for første gang hørte jeg ham "pive" lidt over at mine bind gjorde ONDT!! :wub: og han plejer sgu ikke at være pivet, men glæder mig til jeg skal ligge på Kathrine :devil::wub::w00t:

Det ved jeg sgu ikke, om jeg gør længere nu! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det ved jeg sgu ikke, om jeg gør længere nu! :laugh:

Der var du sgu hurtig, troede du lå og sov for længst :blush:

Jeg gav ALT hvad jeg havde i mig på Michaels knæ, og han havde endda bukser udenpå, men vi kan jo starte blidt op Kathrine, jeg kan lige gi dem på Kim først, det var jo en kæmpe succes sidst :laugh:

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Hehe tvivler nu også på de har været stramme hehe :laugh::bigsmile:

Kathrine har sagt jeg skal prøve at ligge på hende hvor jeg gir den ALT hvad jeg kan, hun mener godt hun kan klare det, altså jeg lagde på Mr Knæbind i lørdags (Michael Jensen) og for første gang hørte jeg ham "pive" lidt over at mine bind gjorde ONDT!! :wub: og han plejer sgu ikke at være pivet, men glæder mig til jeg skal ligge på Kathrine :devil::wub::w00t:

Medmindre du mener "lægge", Louis, så vil jeg godt vide, hvor man får sådan en aftale i stand. :laugh:

Undskyld for logspam!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dælmer godt arbejdet i squatten Tina :w00t:

Tusind tak for rosen! Det varmer :smile: Der er tydeligvis en hel del arb. med det udstyrsnoget. Det ser ellers "så nemt ud" - for andre (sorry det meget forsinkede svar)

--> Prehn: Selvfølgelig har du mere at gi' af - det var nu heller ikke ment som stramt STRAMT på den måde :tongue: Det var dog stramt nok til at min skrøbelige hud på h. knæ fik hudafskrabninger af det - plat :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 18. juli

KB-træning i CSA

...

God træning - mentalt følt - kroppen dog ikke helt på toppen.

H. skulder helt i udu denne dag, så der blev nedjusteret en masse - måtte til sidst tage en-armsarmbøjninger på knæene, fik krampe i læggene og bla bla.

Ude at spise med Dennis, Sarah og Rolf bagefter - MUMS

Lørdag d. 19. juli

Cykling ca 20 km

30-års surpriseføsdag fra tidligt. Fun fun :4thumbup:

Søndag d. 20. juli

Cykling ca 25 km

Her skulle der havde været en træning, men kunne ikke nå det alligevel :dry:

Mandag d. 21. juli- lørdag d. 2. august

Cykelferie i Sverige fra Stockholm og sydpå langs den smukke svenske skærgård i topnice solskinsvejr :sun: :sun: :sun:

Meget kuperet terræn!

Ingen brok fra knæet :4thumbup:

Kajaktur i to'er-havkajak ca 15 km

Lidt svømning ud til små-øer :4thumbup:

Skulderen blev bedre og bedre i løbet af turen, men skal stadig passe på med f.eks. lange svømmeture og ej godt med push-ups endnu

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 4. august

Træning i HSF

Opstartstræning - kørt let-moderat

Chinups - pullups

1x12xbw C

1x10xbw P

1x6xbw+10 kg C

1x4xbw+10 kg P

Dødløft

1x8x50

1x5x70

2x3x85

Squat

1x10x20

1x8x40

3x6x55

Bænkpres

1x10x20

1x8x40

1x5x50

2x5x55

Standing calf raises

1x20x80

1x15x100

2x15x120

DB curl - stående

3x10x11

Leg curl

3x10x15

Fransk pres

3x6xe-z stang+20 kg

Planken

3x30-35 s x bw+20 kg

Lateral raises

3x9x5

Leg extensions

1x10x20

1x10x25

Skulderen næsten ok igen

Cykling 9 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 5. august

Rotatorcuff-elastikøvelser

6 øv. 2 sæt.

Cykling 11 km

Onsdag d. 6. august

# 1

Kajakklubben

Kajaktur i kapkajak:

Distance: 8 km

Tid: 60 min

Rotatorcuff-elastikøvelser

5 øv. 2 sæt.

Roman-chair situps

2x30

Sup. rows

4x4x50

#2

Træning i HSF

Pullups

1x15xbw

1x10xbw

3x3xbw+15 kg Tunge - desværre :wink:

Squat

1x10x20

1x8x40

1x5x60 Fik lidt teknikretning: hold smallere, drej hænderne lidt indad, så albuerne m.m. er mere lodrette og giver bedre opspænd

1x5x60 Husk stop med DYB indåndning ml. hver rep og fuldt opspænd

1x5x60 Det er ok at læne sig en smule fremad, stangen lidt længere nede af ryggen

1x5x60 Super nemt :4thumbup:

1x5x60 Ok

Dødløft-konventionel

1x8x50

4x6x70 på "boks" (4 cm?)

Skrå DB press

1x10x11

3x8x15

Supersættet med

Calf raises

3x15x120

Hammer curls

3x8x11

Supersættet med

Triceps pushdowns - rope

3x10x15

Cykling 13 km

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 7. august

Rotatorcuff-øvelser med elastik, 6 øv - 2 sæt.

Cykling 9 km

Lørdag d. 9. august

Udstyrstræning (DL+squat) i TSK - "træningstræf"

Træningen rykket ud til TSK til træning sammen med Kathrine og Mette samt med besøg fra Horsens af Eva og Jørgen :bigsmile:

Jeg skulle prøve nogle af Kathrines gamle dødløft (squat)dragter - og i det hele taget prøve at dødløfte med udstyr for første gang :blush::smile:

Og så var det genialt med ekstra hjælp fra Eva og Jørgen - der også filmede mange løftene, så jeg kunne få teknikken analyseret inden næste løft. Og nogle løft filmet fra to vinkler, da jeg selv havde kamera med også - virkelig luksus :4thumbup:

I skal alle have STOR TAK for hjælpen!!!

Dødløft

1x8x50

Kath's Inzerdragt str. 30 - den løse dragt. Gled nemt på uden hjælp.

1x3x70 Virkede meget nemt - svært at vurdere, helt hvor meget dragten gav.

Valgte at skifte til en anden strammere dragt med det samme - Titan? med insyede ben og stropper.

Sad meget stramt - Jørgen prøvede at ryste mig længere ned i dragten ved at løfte i stropperne - men jeg lettede bare uden at der skete mere :laugh:

Nogle forsøg med bare at komme ned til stangen - føltes absolut ikke godt...

1x1x90 Fik løftet den, men dragten hæmmede mere end den hjalp - negativ hjælp - nej tak :wink:

Af med den igen og på med Jacobs squatdragt. Den kommer jeg jo nemt i - den sidder lidt løst omkring maven og jeg kan få godt en finger ind under stropperne, men absolut bedre.

1x2x90 Nogenlunde - men 2. rep ej helt god, da jeg var ved at tabe stangen ud af hænderne (overhåndsgreb)

1x2x100 m. bælte. Mixed greb. Ok.

1x1x110 Fuldt udstyr. Udmærket

1x1x120 PR "GK". Føltes ej helt godt - kommer vist lidt ud at hænge med ryggen. Brug ikke så lang tid i bunden...hurtigere ned og tag fat.

1x1x120 Bæltet justeret en lille tand løsere.

1x1x120

1x1x120

Dragt skift til Kats Inzerdragt

1x1x120 Fik vist tænkt lidt for meget over alle de gode råd - så...

1x3x70 Speed. Uden bælte og stropperne nede. 2. rep rigtig god.

1x3x70 Speed.

Råd:

Hurtigt ned og tag fat om stangen og løft! Hænderne tættere langs kroppen, så de straks rammer det rigtige fatningssted uden nødvendigvis at kigge. Mere spænd i maven, pres maven ud mod bæltet. Startpositionen god, men hold kroppen i denne position - væk med tendensen til at løfte numsen opad inden der løftes. Kig op. Sug godt med luft ind, pust evt ud i slutningen af løftet. Før ej skuldrene overdrevet meget tilbage til sidst i løftet. Kør sæt med speed-dødløft med lettere kg som singles

Squat

Inzerdragten (siddere tættere til i kroppen og stropperne lidt strammere)

Det blev så min 2. squattræning i fuldt udstyr. Gik allerede meget bedre :bigsmile::superman:

1x10x20 Halv dragt

1x6x40

1x3x60

Fuld dragt samt knæbind lagt på af Jørgen (uden på bukser)

1x1x80 GK

1x1x100 GK

1x1x100 GK. Bæltet justeret med skruerne.

1x1x100 Lige på kanten - nok kun GK 2-1.

2x4x60 Kun m. bælte

Husk at strække knæene helt ud, når stangen er løftet ud! Fint med "kun" 3 trin efter udløftet til klarposition (2 optimalt). Spænd maven ud mod bæltet.

Bænk desværre droppet pga. h.skulder - og tiden meget fremskreden.

Chins

1x16xbw Kørt i fin stil med hagen godt oppe over stangen - stoppet lige før de skal kæmpes op.

3x4xbw+20 kg

Planken

2x40 s x bw+25 kg

Cykling 44 km

Knæet lige en lille bitte smule irriteret under/efter cykelturen hjem, så det fik lige lidt is og lagt op for en sikkerhedsskyld. Ellers har der ingen brok været fra det overhovedet. Knæet har det heldigvis fint uden hævelse her dagen efter på trods af lots of tanzen oveni :4thumbup:

Supernice, hyglig og givtig træning!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Fine løft, og så bare noget mere øvelse, så skal det nok blive godt til EU

og tak for igår, det var hyggeligt Fru Danse Daisy :laugh::bigsmile:

Tak og ja, lad os håbe det :smile:

Jep, det var ganske fornøjeligt :laugh: - godt du ku' lokkes med ud på dansegulvet :banana::cheer: så jeg ikke skulle sidde alene henne i hjørnet hele aftenen :wink::bigsmile:

Dagens træning - mandag d. 11. august

1. arb'sdag efter ferien - der endte med at være fuldt knald på, selv om der ikke var booket særligt hårdt på fra morgenstunden af - så det blev "flyvende frokost" og en time ekstra :gal:

Men, det er nu godt at være tilbage :wub::bigsmile:

Træning i HSF

En smule energiforladt træning fra min side... Lørdagens træning kunne også stadig anes i kroppen, så der blev ikke kørt ret hårdt på...

Hygligt besøg af Kasper F.

Front squat

1x8x20

1x8x30

4x3x50

Bænkpres

1x10x20

1x6x40 Ikke rigtig noget at mærke på skulderen

1x4x60

3x2x65 Turde ikke tage for mange reps eller sæt, men 3. sæt var alligevel ikke med det helt store overskud - det er ikke optimalt med al den pause.

Fransk pres

3x8xe-z stang+17,5 kg

Leg extensions

Langsomme nedsænkninger

1x10x20

1x6x25

1x8x25

Supersættet med

Pullups

3x10xbw

E-z curls

3x8xe-z stang+17,5 kg

Supersættet med

Standing calf raises

3x15x120

Maveøv

Måtte også lige prøve en øvelse, som Kasper introducerede. Benløft helt op over hovedet, hængende i pullupstang (ribbe kan også bruges) med en der står og støtter med ryggen imod. Jo mere der støttedes imod det øverste af ryggen, jo hårdere.

Vist ca 8 reps?

Cykling 7 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Jep, det var ganske fornøjeligt :laugh: - godt du ku' lokkes med ud på dansegulvet :banana::cheer: så jeg ikke skulle sidde alene henne i hjørnet hele aftenen :wink::bigsmile:

Jeg er også lige blevet rost af din veninde for at være den fyr hun har mødt der opholder sig LÆNGST tid på et dansegulv :laugh: :4thumbup: jaaa jeg gav den GAAAS :banana3:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 13. august

Træning i Rønnegade - Bertels center

Trænede med Louis og Kasper i Bertels nye, meget lækre og "seriøse" træningscenter :wub: på Østerbro, der åbner lige om et øjeblik.

Squat

1x10x20

1x8x40

1x5x60

1x3x65 m. bælte på herfra og "knæ-kogere" (neopren-knæbind). Let

1x3x70 Let

1x2x80 (rep PR)

2x3x70

Bænkpres

1x15x15

1x4x50

1x3x60

Trøje fury nxg+ str. 36 -den nye. L^P hjalp.

1x2x80 Lidt tøvende, men det kunne ikke mærkes i skulderen :4thumbup:

1x2x85 Gode :bigsmile:

1x2x90 Hmm..lidt ustabilt/slingrende...men GK

1x2x90 1. god, 2. føltes en smule skævt m. h. skulder - men ellers udmærket.

Var lidt i tvivl, om jeg turde gå i trøje (ved ikke hvorfor jeg er blevet sådan en kylling :nonono: ), men trænede let og det gik rigtig udmærket - og bedre for skulderen end uden - og generede ikke skulderen - perfekt.

Dødløft-konventionel

1x6x60 Øvede at være hurtigere i bunden og med mixed greb skiftevis

1x4x80 mixed greb skiftevis

1x3x95 m. bælte herfra

1x2x100 hurtigt fat og løft

1x2x100 langsommere fat og løft

1x2x100

0x1x122,5 Louis mente sagtens jeg kunne, men det gjorde jeg åbenbart ikke selv. Gav op efter få cm.

Jeg kan ikke hitte ud af at løfte i bunden, når det bliver tungt (og SÅ tungt burde det ikke være) - mega belastende! :unhappy:

1x1x112,5 PR kun m/ bælte

Var meningen jeg ville have lavet et par lette speedløft til slut, men det glemte jeg åbenbart igen

Til slut lidt sjov i freeform kabelmaskinerne - bryst, skulder og rows. Ved ikke om vægten er i pund eller kg - skiverne så små ud.

Bryst

1x1x60 Av i skulder

2x12x30-35

Skulder

med og uden rygstøtte, db. hands.

3x12x25

Rows

1x12x70

1x12x80

Fik også prøvet en maskine, der gav vibrationer/elektriske impulser(?) af en slags, så man blev rystet godt igennem. Teoretisk skulle det øge nervestimulationen og også aktivere mere med træning på den ved skader...

Et dejligt center med lækkert gear! Det fungerer umiddelbart rigtigt godt med "kabelmaskinerne", så man selv kan justere bevægelsen i forhold til kroppen - næsten som med frie vægte.

Cykling 8 km

På vej hjem fra cykelsmeden efter at have fået ny kæde og nye kranse - hvor fedt er det så at punktere på vej hjem, så man selv kan gå ned og lappe cykel! :rolleyes:

Aften-chins

1x18xbw

2x5xbw+17,5 kg (16 kg KB i bælte) Der hives med hele kroppen på de sidste :laugh:

2x1xbw+25,5 kg (24 kg KB i bælte)

Det går jo ikke at snyde mig selv, bare fordi chinupsstangen var ved at blive skruet i loftet i centeret, så den var ikke helt klar til brug endnu...

Rotatorøv. med elastik

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig KAN du dødløfte 122,5 at dømme udfra hvor LETTE dine 100 kg var, men det er som om du ik helt tror på det, når du trækker bare lidt i stangen og kan mærke at den er tung, så virker det som om du bare "gir op" men bare vent det skal nok komme :cool: der er PR til EU-cup, når du ligefrem kan lave eksplosive 2´ere på 100 og 122,5 kg ik rykker sig så meget som 1 cm så er det i hovedet den sidder :blush: så den skal vi lige ha rettet til inden :superman:

Link to comment
Share on other sites

Når en dødløft bliver tung nok føles det som stangen er "limet" til gulvet. Sådan skal det være.

Du skal ikke tænke over hvor tung den føles eller noget som helst andet, det er ligegyldigt, beslutningen er at blive ved med at hive lige meget hvad.

Begynder du at tænke er løftet misset.

Så skal du nok få den :wink:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig KAN du dødløfte 122,5 at dømme udfra hvor LETTE dine 100 kg var, men det er som om du ik helt tror på det, når du trækker bare lidt i stangen og kan mærke at den er tung, så virker det som om du bare "gir op" men bare vent det skal nok komme :cool: der er PR til EU-cup, når du ligefrem kan lave eksplosive 2´ere på 100 og 122,5 kg ik rykker sig så meget som 1 cm så er det i hovedet den sidder :blush: så den skal vi lige ha rettet til inden :superman:

Ja, lad os få rettet det hurtigst muligt :4thumbup: Du har ret i, og jeg synes det jo egentlig også selv, at styrken burde være der til det. Skal nok klø på til det lykkes!

Når en dødløft bliver tung nok føles det som stangen er "limet" til gulvet. Sådan skal det være.

Du skal ikke tænke over hvor tung den føles eller noget som helst andet, det er ligegyldigt, beslutningen er at blive ved med at hive lige meget hvad.

Begynder du at tænke er løftet misset.

Så skal du nok få den :wink:

Thanks for råd P.

Rart at høre, at stangen gerne må føles som limet til gulvet i starten. Jeg må slå hovedet fra, VILLE det noget mere, og løfte IGENNEM.

Måske også få vægten lagt endnu mere på hælene, så jeg kan få udnyttet benene ordentligt og ikke får hevet mig op med enden og forover?

Vil det hjælpe at øve mere på boks? Trappe langsommere op? (Lettest selvfølgelig "bare" at løfte den)

Link to comment
Share on other sites

Ja, lad os få rettet det hurtigst muligt :4thumbup: Du har ret i, og jeg synes det jo egentlig også selv, at styrken burde være der til det. Skal nok klø på til det lykkes!

Thanks for råd P.

Rart at høre, at stangen gerne må føles som limet til gulvet i starten. Jeg må slå hovedet fra, VILLE det noget mere, og løfte IGENNEM.

Måske også få vægten lagt endnu mere på hælene, så jeg kan få udnyttet benene ordentligt og ikke får hevet mig op med enden og forover?

Vil det hjælpe at øve mere på boks? Trappe langsommere op? (Lettest selvfølgelig "bare" at løfte den)

Jeg har ikke set dig løfte så jeg ved ikke hvor din udfordring ligger teknisk.

Mentalt har jeg dog et godt gæt :smile:

Personligt varmer jeg meget hurtigt op på dødløft. Når jeg rammer et løft hvor den "pludseligt føles tung", tager jeg mig sammen på efter følgende løft og gør mig hård i kroppen og slår hjernen fra. Jeg er allerede klar til max der.

Da jeg løftede 240 første gang, hoppede jeg direkte fra 200 til 240, men det er heller ikke almindeligt.

Hvis du snart skal til stævne er der dog ikke plads til en masse max forsøg, senest tunge dødløft pas 14 dage før stævne vil jeg sige.

Alle mine idéer skal tages med et gran salt, de andre i klubben kender dig sikkert bedre end jeg og har hjulpet flere end jeg har :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 15. august

Kettlebell i CSA

Nåede lige en smule BP inden træningen startede.

Bænkpres

1x8x20 smalt greb - ej helt godt

1x8x20 mellem greb - bedre

1x5x40 speed

3x5x50 mellem greb

2x5x50 stævne greb

Opvarmning af led

Türkish getups m. 16 kg KB i 10-15 min? Doubler

Cleans m. teknikfif

American swings (op over hovedet) m. teknikfif

American swingsx10 skiftevis med pullups 5xbw. Nåede 5 runder - pyyyhhaaa. Der var kun lige akkurat til 5 pullups de sidste par gange.

"Tabata" (20 s/10 s) i 10 min. american swings--> høje knæhop (valgte jeg i stedet for burpees) (26-30 stks pr. gang) --> maveøv (valgte jeg i stedet for pushups)--> chinups (nåede i alt ca 25 på de 5 runder). De sidste to runder var jeg ret kvæstet og især sidste runde havde jeg MEGET lyst til at udgå fra - kondien er absolut ikke imponerende :tongue:

Cykling 18 km

Lørdag d. 16. august

Var til brylllup :heartpump: - så det gik hele dagen og natten med :4mewantfood: :banana3: :4band: :cheer: :cheer: :cheer:

Mandag d. 18. august

Formiddagstræning by myself i HSF inden jeg lige om lidt stikker af på kongress i Dublin tiol søndag.

Bænkpres

1x10x20

1x6x40

1x3x60

3x2x65 m. stop. Håndledsbind.

Kørte ikke super mht skulderen og føltes tungt :unhappy:

Squat

M. knækogere på, uden bælte.

1x10x20

1x8x40

1x5x60

1x5x65

1x5x67,5

2x3x70

1x3x60

Kørte godt :bigsmile:

Øvede dertil at gå ud på bare to trin - gik også fint.

Dødløft-konventionel på klods

1x6x50

1x3x70

4x3x80 Fokus på teknik. Nogenlunde - men ej specielt imponerende teknik. Det lykkedes dog på sidste sæt endelig at få noget mere vægt lagt bagover/på hælene :smile:

Lateral raises

2x10x5

Hammer curls

2x10x11

supersættet med

Triceps extensions - m. reb

1x6x20

1x3x20 + 1x5x15

Det blev alt for denne gang.

Jeg har ikke set dig løfte så jeg ved ikke hvor din udfordring ligger teknisk.

Mentalt har jeg dog et godt gæt :smile:

Personligt varmer jeg meget hurtigt op på dødløft. Når jeg rammer et løft hvor den "pludseligt føles tung", tager jeg mig sammen på efter følgende løft og gør mig hård i kroppen og slår hjernen fra. Jeg er allerede klar til max der.

Da jeg løftede 240 første gang, hoppede jeg direkte fra 200 til 240, men det er heller ikke almindeligt.

Hvis du snart skal til stævne er der dog ikke plads til en masse max forsøg, senest tunge dødløft pas 14 dage før stævne vil jeg sige.

Alle mine idéer skal tages med et gran salt, de andre i klubben kender dig sikkert bedre end jeg og har hjulpet flere end jeg har :smile:

Tak for input og idéer. Er glad for dine input!

Må afprøve, hvad der virker for mig - mere mental toughness :wink: (og øvelse!!)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej igen kære log (og loglæsere...?) :wink:

Har været på smådyrsdyrlægernes verdenskongress i Dublin en uges tid, hvilket har været super godt! Meget socialt og heldigvis også godt fagligt - selvom det er en smule hårdt at passe begge dele fuldt ud, da der kun er sovetimerne at tære af... :blush:

Irland og Dublin er helt okay! :4thumbup:

Det blev ikke til megen motion udover en masse traven rundt og lidt dans af og til (samt sølle 20 min's træning i ro- og stepmaskine på hotellets meget usle rum-cyklen virkede ikke og håndvægtene gik HELT op til... 10 kg dertil et løbebånd og that's it- kald det fitnesscenter en gang til :nonono:).

Lørdag var knæet lidt mærket - desværre. Det er åbenbart ikke helt i orden endnu - øv.

Derefter var der opstart på arb. igen dagen efter hjemkomst - hvor jeg var fuldstændig færdig og energiforladt efter dagens arb. Fik desværre åbenbart reddet mig en virusinfektion i halsen en af de sidste dage på kongressen, der blot har slået rigtig an siden.

Havde feber onsdag, arb. tors, da ingen feber tors morgen, men sygemeldt fredag med let feber op ad dagen og ligeledes lørdag.

Krydret ind i det hele, har jeg hjulpet min lillesøster lidt med hendes speciale, der skal afleveres lige om et kort øjeblik og besøgt min kære lillebror, der lige har været igennem en omfattende kæbe-tand-operation.

Har været meget utilfreds og frustreret over ikke at kunne træne den sidste uges tid, men har måttet vente til kroppen var klar.

Lørdag d. 30. august

Pullups

1+2+3+4+5+6+7+8+9+10xbw

Søndag d. 31. august

Kajaktur

Sidste (kalender)sommerdag med sol SKAL bare udnyttes :bigsmile:

10 km i to'er-kajak med kæresten. Stille og roligt. Skønt at være på vandet - det føltes bare perfekt at glide derudaf på trods af bølger og ekstremt mange motorbåde og sejlskibe.

Cykling 9 km

Mandag d. 1. september

Træning i HSF

So nice at lave lidt igen! :4thumbup:

Masser af folk i hulen inkl. en ny gruppe unge drenge, der åbenart også hedder Niclas allesammen :laugh:

Pullups

Ja, det var nærmest, hvad der var ledigt til at begynde med :innocent:

1x16xbw

1x8xbw+10 kg

1x4xbw+15 kg

1x2xbw+20 kg

1x12xbw

Dødløft

1x6x70

1x3x85

1x3x95

2x2x105

2x2x105 m. bælte (1'erne bedst - og bedre/lettere end uden bælte)

1x4x80

Squat

1x10x20

1x8x40

1x5x60

2x5x65

1x5x70

E-z curls

4x6xe-z stang + 22 kg

Supersættete med

Leg curl

1x6x15

2x8x15

Planken

2x45 s x bw+25 kg

Skulderen endnu ikke 100% på toppen endnu - bænkpres udsat, da en snert kunne anes bare med 20 kg, men ellers går det udmærket med den, når der lyttes til den.

Cykling 9 km

Det er godt at være i gang igen! - så skal vi bare lige (endnu engang) ha' bygget formen op igen... :tongue:

Har meldt fra til WEUC.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Hej Tina.

Jeg har tænkt lidt over dit vrøvl med skulderen (da jeg jo ofte ligger søvnløs om aftenen og tænker på dig :laugh:) og jeg tror det måske kan kædes sammen med dips. Det er en MEGET hård øvelse for skulderen, og jeg har selv droppet den af samme grund. Den har flere gange kostet mig 3-4 ugers pause fra bænken. Ja, den er effektiv og ja, man får et godt pump af den, men den er ikke det værd, hvis den koster skader.

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina.

Jeg har tænkt lidt over dit vrøvl med skulderen (da jeg jo ofte ligger søvnløs om aftenen og tænker på dig :laugh:) og jeg tror det måske kan kædes sammen med dips. Det er en MEGET hård øvelse for skulderen, og jeg har selv droppet den af samme grund. Den har flere gange kostet mig 3-4 ugers pause fra bænken. Ja, den er effektiv og ja, man får et godt pump af den, men den er ikke det værd, hvis den koster skader.

Hey T. :bigsmile:

Tak for tankerne :wink: og overvejelserne mht. dips og min skulder. Ja, dips kan være hårdt for skuldrene, men synes nu også nemt man kan mærke hvordan det føles under og efter øvelsen.

I denne omgang tror jeg bare ikke det skyldes dem, dels da jeg stort set ikke har dippet meget længe - og dels da jeg egentlig har en mistanke om, at de skyldes et eller andet uheldigt ryk til BJJ-træningen for et par mdr. siden, hvor vi øvede skulderlåse (synes dog jeg var meget forsigtig og klappede hurtigt ud) og hvor jeg trænede bænkpres efterfølgende... og så alt muligt andet i dagene efter...

Det bliver bedre, men meget LANGSOMT - og hæmmer mig desværre stadig lidt. Dertil synes jeg, det er lidt svært, hvad der er mest hensigtsmæssigt at gøre - det er skidt at holde den helt i ro, den skal aktiveres, men det er skidt at overtræne den... - samtidig laver jeg af og til nogen øvelser fordi jeg har helt vildt lyst til at lave dem, men som så måske er lige i overkanten... :blush:

Nogen gange er jeg blot træt af at "starte forfra", genoptræne efter alle mulige ting såsom operationer, færdselsuheldsskader, sportsskader - og når man så er lidt træt, så tager det nemt lidt fokus fra alle de gode ting. Egentlig skal jeg jo slet ikke klage.

Tirsdag d. 2. september

Nåede lige at øve ca. 10 min's snatch nede på græsset med 16 kg KB. Bare stille og roligt 3-6 med hver arm (det er endnu en øvelse, der er meget ny for mig) - men det gik bedre end forventet - og kunne selv med h. arm :smile: Mine håndflader skal dog lige hærdes :tongue:

Afsted til ERFA-møde.

Cykling 8 km

Onsdag d. 3. september

Kajakklubben

Rotur 5 km i tracer. Lækker tur i temmeligt pustende vejr - for at løsne lidt op i kroppen.

En lidt alternativ træning...

Lette skulderøvelser med 3-4-5 kg DB pres, lateral raises, "laterals liggende på høj bænk" 3x15 reps.

H-stang triceps extensions

3x10xH-stang+15 kg Liggende, kørt ned oppe over hovedet

Back extensions+lateral extensions

2x20 For at løsne lidt op (kan så småt mærke dødløft træningen :wink: )

Skrå DB press

3x12x11 (Let)

DB pullover

3x10x21

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 4. september

Snatch

5'ere skiftevis med h. og v. til 50 reps nået, derefter en 10'er med hver dvs. 70 reps i alt.

Kan mærke fremgang og det føles bedre end sidst med højre. :4thumbup:

Desværre var sidste sæt for meget for tøsehuden på mine hænder, for en stor hudflap havde revet sig helt løs inde midt i v. håndflade og begyndende tendens i h. - piv og meget øv :crybaby: - men det gjorde at træningen stoppede her - efter kun 5-7 min...

Og så lige når ens skønne veninde kommer på forbi til "massage-aften" :nonono: Så det blev en lidt modificeret version...

Fredag d. 5. september

Træning i HSF

Pullups

Start på hvert minut:

8+8+8+8+5(+3)xbw Gik sørme død på 5. sæt

Pistols :wub:

1x10+10xbw Kun ½ ned på h.knæ.

1x6+6 bw+7 kg Kun ½ ned på h.

2x6 x bw+ 7 kg+6 helt ned, med let støtte op :4thumbup:

Dødløft

På "boks", mixed grip

1x6x50

2x3x80

2x3x90

Alm.

1x1x100

1x1x107,5 (Husk at rette h.arm helt ud inden du trækker)

Føltes desværre temmelig tung, selvom den kom forholdsvist nemt op.

Nå mere øvelse - og "tænk/tro på den er let!"

Front squat

1x8x20

1x6x40

4x3x50 Valgte bare at køre 3'ere, da styrken ikke føltes helt i top på 1. sæt.

DB- curl

4x6x15

Supersættet med

Leg extensions

1x10x20 Langsomt ned

2x8x25 Ditto

Leg curl

3x8x20 Langsomt ned

Supersættet med

Træk til nakke

Bredt greb

1x10x35

1x10x40

1x10x45

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share