skåret, stukket, hukket i granit..


Equus
 Share

Recommended Posts

18-6-2007

1 træning fase 2

opbygning til 1 tung 5'er, det lykkedes ikke helt i bænkpres, at ramme den tunge 5'er, og jeg missede en vægt jeg ellers har presset 5x5, hvilket er lidt skuffende.

Squat

1x12x96

1x8x116

1x5x136

1x5x146

Bænkpres

1x12x74

1x8x94

1x3x114

1x5x94

DB Lying triceps extensions (kg hver hånd)

1x10x16

1x8x18

1x5x20

1x5x22

Edited by Equus
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Equus :bigsmile:

Ville bare lige hører om din kæreste stadigvæk er at finde som atlet til DM i år ?

Der er ikke meget opdatering i hendes log :nonono:

Hmm... ikke som atlet i DM i hvert fald. Har en del hængepartier (skuldre specielt!!!!) , ikke mindst vedr. diæt , så tror bodyfitness er et longshot i år, men hvem ved. Tror jeg lader gemalen om at konkurrere i år:-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Equus :bigsmile:

Ville bare lige hører om din kæreste stadigvæk er at finde som atlet til DM i år ?

Der er ikke meget opdatering i hendes log :nonono:

Hmm... ikke som atlet i DM i hvert fald. Har en del hængepartier (skuldre specielt!!!!) , ikke mindst vedr. diæt , så tror bodyfitness er et longshot i år, men hvem ved. Tror jeg lader gemalen om at konkurrere i år:-)

Det er godt at i kan finde ud af det, når jeg nu ikke gad at svare :blush: , men nej det er ikke meget opdatering der er i missLaw's log, jeg kan dog afsløre at hun træner pålivet løs :superman:

Link to comment
Share on other sites

Lidt opdatering og planen for DM på skrift.

Jeg proklamerede, da jeg oprettede loggen, at Jeg ville stille op i fitness cuppen i 2007, det er ikke længere det primære mål, målet er derimod DM i athletic fitness 2007, og det er jo lige om lidt.

Indtil videre har Jeg trænet med dette som formål og mener da også, at formen er tættere på end den før har været. Jeg har i korte perioder også, tilnærmelsesvis overholdt en kostplan, er ikke særligt dygtig til at spise mange gange, og overholde k/p/f fordelingen, så det er ofte endt med mere end en spisedag. Da DBFF pludselig ikke kunne give et tydeligt svar, på om DM blev til noget i år, var det endnu mere svært at holde motivationen. Det har efterladt mig i en situation, hvor Jeg på nuværende tidspunkt føler mig forholdsvis langt fra målet, er dog påbegyndt diæt igen og forventer at smide 6-8 kg inden DM, hvor Jeg så vil stå med en kampvægt på under 90kg. Meget afhænger dog af, hvordan tingene ser ud når de første par kg er røget, Jeg vil på ingen måde gå på scenen og føle, at jeg falder ved siden af, eller at Jeg ikke er klar.

Jeg vil fortsat følge det program jeg pt. er i gang med, i hvert fald indtil jeg har kørt det i 8 uger (om 5,5 uge) her vil jeg så se om der er kommet noget positive resultater, eller om jeg er bedre tjent med en anden fremgangsmåde.

Chins, min helt store kæphest inden DM er antallet at korrekt udførte chins, mit bud er, at jeg i skrivende stund på en god dag kan lave 12-14 i et allout sæt og 8-10 i et allout sæt med BW+12kg, det er meget få i forhold til sidste års vinder, der blev noteret for 25 godkendte, så balderne skal klemmes sammen, og jeg må svede blod for at komme op i samme omfang.

Dips jeg skulle mene at 30-35 stk. på nuværende ikke er urealistisk.

Roning har jeg ikke begivet mig ud i, siden engang i december måned, hvor 500m tog mig 1:34, her efter kunne jeg så heller ikke, hverken gå eller stå, efter 8 uger på dette program skulle min form gerne være så meget bedre at jeg rent faktisk kan rejse mig efterfølgende.

Målet er 25+ godkendte chins, 40+ godkendte dips, og 500m roning på omkring 1:25, samt at formen spiller max på konkurrencedagen.

Edited by Equus
Link to comment
Share on other sites

Hey mester.

Går det godt med træningen?? Cardioen???

Jeg ser du træner skide tidlig hver gang, er det inden arbejde oder was?? respekt :superman:

Træningen går skam ganske udemærket, og det foregår rigtigt nok om morgenen inden arbejde.

Er gået igang med Bodybuilding's next frontier, the Waterbury high frequency system og det går forrygende, men der er ingen cardio, og regner heller ikke med at der kommer noget af det(ser lige hvordan det går uden i et par uger), de sidste uger af oven nævnte program står tilgengæld på 8 fullbody i løbet af 4 træningsdage fordelt på en uge.

Link to comment
Share on other sites

men der er ingen cardio, og regner heller ikke med at der kommer noget af det(ser lige hvordan det går uden i et par uger)

Du mener da vel ik seriøst at du kører diæt uden nogen former for cardio :crazy::crazy:

Et vægttab kun baseret på kcal underskud bliver som regel ik lige så pænt at se på, som hvis man laver cardio... !! Men jeg vil da meget gerne høre din baggrund for at undlade cardio'en :wink:

Hilsen Anita

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

Du mener da vel ik seriøst at du kører diæt uden nogen former for cardio :crazy::crazy:

Et vægttab kun baseret på kcal underskud bliver som regel ik lige så pænt at se på, som hvis man laver cardio... !! Men jeg vil da meget gerne høre din baggrund for at undlade cardio'en :wink:

Hilsen Anita

Hej Anita,

umidelbart er planen egentlig at køre diæten så længe som muligt uden cardio, det er udelukkende på baggrund af min vejleders erfaring, hans egen diæt sidste år, op til fitnesscuppen, foregik uden cardio, eller det vil sige cardio blev kun brugt når vægttabet gik i stå. Jeg skal bede ham komme med en udredning, og se om han lystre :tongue:

når udredningen er der smider jeg den ind her

jeg vil gerne høre forklaringen på hvorfor vægttabet ikke er pænt, hvis du har lyst at give den tilgengæld

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita,

umidelbart er planen egentlig at køre diæten så længe som muligt uden cardio, det er udelukkende på baggrund af min vejleders erfaring, hans egen diæt sidste år, op til fitnesscuppen, foregik uden cardio, eller det vil sige cardio blev kun brugt når vægttabet gik i stå. Jeg skal bede ham komme med en udredning, og se om han lystre :tongue:

når udredningen er der smider jeg den ind her

jeg vil gerne høre forklaringen på hvorfor vægttabet ikke er pænt, hvis du har lyst at give den tilgengæld

Hejsa... !

Selvfølgelig vil jeg det... Jeg har dog ik nogen videnskabelig bevis.. !!

Man kan tabe sig ved kcal underskud, øget cardio eller en kombination.... Jo mere cardio du laver, jo nemmere vil din hud have ved at "trække" sig sammen og bliver derfor meget pænere og strammere på scenen... !! Og da man ofte smider 10-15 kg, er det vigtigt det ikke kommer til at "hænge".

På scenen bliver man også vurderet ud fra en huds finhed/stramhed, hvis man kan kalde det det (det gør kvinder i hver fald).

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Lidt opdatering og planen for DM på skrift.

Jeg proklamerede, da jeg oprettede loggen, at Jeg ville stille op i fitness cuppen i 2007, det er ikke længere det primære mål, målet er derimod DM i athletic fitness 2007, og det er jo lige om lidt.

Indtil videre har Jeg trænet med dette som formål og mener da også, at formen er tættere på end den før har været. Jeg har i korte perioder også, tilnærmelsesvis overholdt en kostplan, er ikke særligt dygtig til at spise mange gange, og overholde k/p/f fordelingen, så det er ofte endt med mere end en spisedag. Da DBFF pludselig ikke kunne give et tydeligt svar, på om DM blev til noget i år, var det endnu mere svært at holde motivationen. Det har efterladt mig i en situation, hvor Jeg på nuværende tidspunkt føler mig forholdsvis langt fra målet, er dog påbegyndt diæt igen og forventer at smide 6-8 kg inden DM, hvor Jeg så vil stå med en kampvægt på under 90kg. Meget afhænger dog af, hvordan tingene ser ud når de første par kg er røget, Jeg vil på ingen måde gå på scenen og føle, at jeg falder ved siden af, eller at Jeg ikke er klar.

Jeg vil fortsat følge det program jeg pt. er i gang med, i hvert fald indtil jeg har kørt det i 8 uger (om 5,5 uge) her vil jeg så se om der er kommet noget positive resultater, eller om jeg er bedre tjent med en anden fremgangsmåde.

Chins, min helt store kæphest inden DM er antallet at korrekt udførte chins, mit bud er, at jeg i skrivende stund på en god dag kan lave 12-14 i et allout sæt og 8-10 i et allout sæt med BW+12kg, det er meget få i forhold til sidste års vinder, der blev noteret for 25 godkendte, så balderne skal klemmes sammen, og jeg må svede blod for at komme op i samme omfang.

Dips jeg skulle mene at 30-35 stk. på nuværende ikke er urealistisk.

Roning har jeg ikke begivet mig ud i, siden engang i december måned, hvor 500m tog mig 1:34, her efter kunne jeg så heller ikke, hverken gå eller stå, efter 8 uger på dette program skulle min form gerne være så meget bedre at jeg rent faktisk kan rejse mig efterfølgende.

Målet er 25+ godkendte chins, 40+ godkendte dips, og 500m roning på omkring 1:25, samt at formen spiller max på konkurrencedagen.

Hej Equus

Hvis man skal sammenligne med de atleter som stillede op sidste år i AF er din højde og vægt taget i betragtning ikke nogen katastrofe :smile: , hvis du ender et stykke under 90 kg. Symetrien og krops propotionerne bliver vægtet højt så vidt jeg ved, i må rette mig hvis jeg tager fejl! :bigsmile: :-) Det vigtigste er at man selv er tilfreds!

Det er selvfølgelig ikke til at vide på forhånd hvilke bøfler :tongue: som stiller op, men jeg selv kommer formentlig også et stykke under de 90 kg.

Det er nogle ambitiøse mål du har sat dig :4thumbup: og såfemt du når dem eller er tæt på skal du nok sparke r.... på dagen :superman:

Ønsker dig held og lykke med træningen og diæten og forhåbentlig et snarligt gensyn på k-dagen!

Spider :tongue:

Edited by Spiderman25
Link to comment
Share on other sites

Hej Anita, nu er svaret fra min "cardio kilde" kommet, og begrundelsen for hvorfor jeg under min diæt ikke har tænkt mig at dyrke nogen form for cardio.

Desuden burde programmet jeg følger sende min efter forbrænding op over skyerne

Nedenstående sakset ud af en mail fra min vejleder

Ang. cardio og løs hud.

Strammere hud. Hvordan skulle det lige kunne lade sig gøre? Det vil jeg da gerne høre mere om.

Jo mere cardio jeg laver jo sværere bliver det og komme helt i bund, og de gange jeg har dyrket mest cardio, er også de gange jeg har været i dårligst form. Du har jo selv set det endelige resultat på scenen sidste år til fitnesscuppen. Hvor meget løst hud havde jeg lige der. Jeg har aldrig været i bedre form! De personlige træningsklienter jeg har, oplever også bedre og hurtigere fedttab, når jeg reducerer deres cardio, selvom de ikke lige tror på det i starten. Jeg har ført nøje dagbog over alle de gange jeg har stillert op (6) og analyseret det i bund. Det er denne konklusion jeg er kommet frem til, og jeg er ikke den eneste. Bare læs det vedhæftede. Eller kig tilbage i tiden. Vince Gironda og alle de gamle drenge sad sku ikke på en cykel for at blive rippede. De trænede hård vægttræning og åd deres steak. Han var langt forud for sin tid og blev dømt ned i konkurrencer fordi han var for rippet. Så vidt jeg kan se var det heller ikke løst hud de led af :o)

Og herunder en artikel af Alwyn Cosgrove om samme emne

Is Cardiovascular training worth the effort??

Let's go ahead and give cardio a working definition, just so we're all on the same page:

Cardio is defined as a very boring process of peddling a motionless bike into the realm of

oblivion while endeavoring to either read the newspaper or stare at the local gym scenery.

Oh, I'm KIDDING...well, sort of. However, I bet you can relate to that feeling!

The M-Power definition of cardio is defined as:

Any activity that elevates the heart rate above 60% and not exceeding 90%,

performed for a duration exceeding 12 minutes, and with the intention being to

burn fat or increasing VO2-Max output.

So, you do cardio to burn fat or become more heart-healthy...pretty simple.

The general list of cardio exercises usually include things such as running, brisk walking,

Stairmaster, elliptical glider, treadmills, biking and so-forth.

Cardiovascular work does not need to be performed for excessive durations to reap

all the benefits it can offer in relation to heart health. Also, cardio is not nearly as

efficient at burning body fat as most people believe.

Yep...I'm already going well against the grain, but hey...it's charming!

You Must Do Cardio To Burn Fat…Right?

Let's start with a question...and you know how much I enjoy a good question.

Do you believe that cardiovascular work is essential in the quest to become lean?

Many of you probably answered yes. Well...it is simply not that cut and dry. For decades,

some of the most famous bodybuilders and fitness athletes in the world performed no traditional

cardio activity at all—none. There were guys and gals who were so lean they looked like an

anatomy chart, far leaner than most of us would ever want to become, who never ran, jogged,

stair-climbed or glided anywhere.

In fact, get this: one of my training mentors Vince Gironda was so anti-cardio, that he

would literally remove you from his gym if he even heard the word "running" mentioned. No

joke! At that time, running was just becoming popular, and to Vince this was simply unthinkable

for someone wanting to burn off fat and build muscle at the same time. There are many today that

would echo Vince's sentiments...more than you may believe.

First, let's lay down some inarguable reasoning rather than just going on opinion:

Fact number 1: thousands of people have obtained and maintained very lean physiques

without the use of any traditional cardiovascular exercises such as the ones mentioned previously.

Fact number 2: Without proper nutrition, cardiovascular work will simply not burn fat to

any appreciable degree. Let's put it this way: one doughnut after a cardio session, and you just

blew 45 minutes of INTENSE cardio work.

Is this starting to cause some light bulbs to go off?

Fact number 3: research done in Japan and at Virginia Tech clearly shows that fat

burning and increased VO2-Max, the ability for the body to utilize greater amounts of oxygen

and a clear marker for improved pulmonary performance (a healthier heart), was shown to occur

in far less time than most people exercise.

Fact number 4: "Cardio" has been lumped into a grouping of exercises, all the while

ignoring the cardiovascular benefits of numerous activities, especially weight training.

It almost seems like cardio isn't worth it. Well, there are many people who have come to

that conclusion, and they may be correct.

Let's dive in.

What's Wrong With Traditional Cardio?

First, my first fact above is simply that—a fact. There are too many examples to give, but

suffice it to say that cardio was 'not' a part of the fat-burning strategies of some of the leanest

people around.

The reason anti-cardio people dismiss it as a complete waste of time and energy is really

pretty sound. Cardio work can indeed drain the body's ability to recover from weight training,

thus making the two somewhat incompatible without the strategies we're about to discuss. Also,

from a calorie in/calorie out point of view, it takes a ton of cardio to burn off even a pound of fat.

Many find simply eating a bit less more enjoyable.

So, I'll go on record with fact number one and say this: cardiovascular work is not

necessary in order to just burn fat. Period. End of story. Also, high intensity cardiovascular

work may (repeat, may) not be necessary for improving heart function, VO2-Max, or even

general health.

You know those calorie counters you see on cardio devices? Most of the time they're

way off. Metabolic response simply cannot be measured by inputting your weight on a treadmill.

For example, at 210 pounds and 10% body fat, I will burn far more body fat and probably far

more calories during the same session that someone at 210 pounds and 30% body fat. Why? I

carry far more muscle, and muscle burns calories—it is as simple as that. Also, my body is more

in-tune with the processes of fat burning. My metabolic rate is substantially higher. I could go on,

but I think you get my point—ignore the numbers on these gym devices.

The sad fact is that you are probably burning anywhere from 50-75% of the number of

calories that little gizmo shows. Many people will actually plan their next meal around this

number, and that just makes matters worse.

Now, what about that whole cardio elevates metabolism for hours after a workout bit you

may have heard? Well, the good news is that it's true. The bad news is that it's not nearly as

much of a boost as you may think.

The more intense you exercise, the greater the post-workout calorie burn. Intense exercise

basically equals more calories burned after the workout. However, when it comes to cardio, the

impact is not that great.

Here are some specifics for you to consider. Research reported in the Physiology of Sport

and Exercise states that low-intensity cardio and/or exercise only burns about 30 calories after the

session. Hardly a metabolic landslide!

Now, what happens when you jack the intensity sky-high, such as in what's known as

HIIT, or high intensity interval training? Well, a lot more to be sure. Over a 24-hour period of

time, the same research demonstrated that far more calories were burned after the workout than

traditional cardio (60 minutes of moderate intensity): about 160 more calories, to be precise.

Just look at the math here—while burning 300 calories during a workout and

another 200 or so calories after a workout is a wonderful thing, it's

completely moot if you so much as eat a bagel.

There is far more than calories involved here. We're talking about hormonal response,

which is far more important over the long haul to fat burning. That bagel just wrecked the

session, and took your hormones along with it.

Weight training blows traditional cardio away when it comes to energy expenditure after

the workout.

Increases of 4-9% of total calories burned have been shown in multiple studies. This

means potentially hundreds of additional calories utilized post-training, and that does not take

into account many critical variables. First, weight training done correctly is stimulating the very

tissue that burns the most fat, and that of course is muscle. Second, weight training increases all

the vital fat burning hormones: testosterone, human growth hormone, and even thyroid output

increases through weight training for most people. Also, the hormone insulin—the primarily

culprit behind obesity to begin with—is managed more efficiently through weight training than

from cardiovascular work. Weight training has the most significant effect on decreasing insulin

resistance, one of the leading contributors to heart disease, obesity and type 2 diabetes.

Link to comment
Share on other sites

Hej Equus

Hvis man skal sammenligne med de atleter som stillede op sidste år i AF er din højde og vægt taget i betragtning ikke nogen katastrofe , hvis du ender et stykke under 90 kg. Symetrien og krops propotionerne bliver vægtet højt så vidt jeg ved, i må rette mig hvis jeg tager fejl! :-) Det vigtigste er at man selv er tilfreds!

Det er selvfølgelig ikke til at vide på forhånd hvilke bøfler som stiller op, men jeg selv kommer formentlig også et stykke under de 90 kg.

Det er nogle ambitiøse mål du har sat dig og såfemt du når dem eller er tæt på skal du nok sparke r.... på dagen

Ønsker dig held og lykke med træningen og diæten og forhåbentlig et snarligt gensyn på k-dagen!

Spider

Hej Spider, jeg ved qat det er nogle noget ambitiøse mål jeg har stillet op, og på nuværende er der også et af dem der virker lidt ”over the top”, men sagen er jo den, at der ikke findes folk der stiller op i en konkurrence for at være med, alle deltager for at vinde, og derfor jeg at mine kriterier passer ret så pænt, som jeg læste et sted for et par dage siden ”better to aim for the moon and miss than aim for a pile of sh*t and hit.”

Link to comment
Share on other sites

Træningen har stået stille her mandag og tirsdag, da jeg i forbindelse med arbejde, en gang i måneden tager et par dage til Stockholm, programmet er derfor ikke fulgt til punkt og prikke i denne uge, men for at rette op på det, har jeg tænkt mig at indlægge 2 max 5rep effort dage i denne uge, i stedet for at starte fase 3, fase 3 blive så påbegyndt på mandag i stedet, det 2 max effort dage bliver onsdag og fredag, med henholdsvis Squat, Bænkpres, Dips og Dødløft, Chins, Curl variant. Chins og dips, bliver ikke med vægt længere men sæt af max i stedet, da jeg i sidste uge fik revet bæltet vægten normalt hænger i itu.

Mandag starter fase3 (2uger)hvilket nok skal trække tænder ud

Mandag: morgen og aften træning

Tirsdag: morgen træning

Onsdag: fri – måske roning

Torsdag: morgen træning

Fredag: morgen og aften træning

Link to comment
Share on other sites

27-06-2007

tillægs træning fase 2

det blev lidt hurtig træning idag da der skulle afholdes en ansættelsessamtale klokken 9, max effort blev det heller ikke helt til, da jeg ikke har spist siden klokken 13 i går, men kan jo så undre sig om det nu er klogt.....

Front squat

1x5x70

1x3x90

3x5x80

Bænkpres

1x10x90

1x4x110

3x5x100

Dips

1x15xbw

1x15xbw

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita, nu er svaret fra min "cardio kilde" kommet, og begrundelsen for hvorfor jeg under min diæt ikke har tænkt mig at dyrke nogen form for cardio.

Desuden burde programmet jeg følger sende min efter forbrænding op over skyerne

Nedenstående sakset ud af en mail fra min vejleder

Og herunder en artikel af Alwyn Cosgrove om samme emne

Interessant læsning og god inspiration til mit foredrag jeg skal holde om netop hvad vægttræning kan have for rolle når man vil tabe sig. :smile:

Håber du når at nyde den flotte hovedstad i mit hjemland de dage du er der oppe. Kan godt anbefale Södermalm og Gamla stan samt Djurgården, hvis man er lidt til hygge og gode restauranter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.. !!

Jeg har ikke lige haft tid til at læse artiklen før nu... !! Jeg synes helt klart du skal lytte til din vejleder, det er jo derfor man har en vejlder og det er vigtig man lytter til den ene person. Der er mange måder at gøre tingene på og jeg vil ikke gøre mig klog på om det ene er mere rigtig end det andet, da det jo også afhænger af hvad der virker på en selv... !!

Der skal nok være fordele og ulemper ved alle måder at gøre tingene på... Men jeg var da nysgerrig efter at høre hvorfor du ikke skulle lave cardio, da det ikke helt harmonerede med den viden jeg ligger inde med :blush:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Interessant læsning og god inspiration til mit foredrag jeg skal holde om netop hvad vægttræning kan have for rolle når man vil tabe sig. :smile:

Håber du når at nyde den flotte hovedstad i mit hjemland de dage du er der oppe. Kan godt anbefale Södermalm og Gamla stan samt Djurgården, hvis man er lidt til hygge og gode restauranter :smile:

Hej Linea,

jeg nyder skam mine små smut ture til stockholm, det er en fantastisk smuk by, i mandags var vi med firmaet ude at spise på strandbryggan på strandvägen 27, det kan anbefales :4mewantfood:

jeg håber at kunne tage Line med en tur derop i september, så må vi rundt på noget sightseeing

Link to comment
Share on other sites

Hej Linea,

jeg nyder skam mine små smut ture til stockholm, det er en fantastisk smuk by, i mandags var vi med firmaet ude at spise på strandbryggan på strandvägen 27, det kan anbefales :4mewantfood:

jeg håber at kunne tage Line med en tur derop i september, så må vi rundt på noget sightseeing

Ja, det er en fed by. Jeg er totalt misundelig på Poul som får rejse dertil hele tiden for at snakke og drikke kaffe med SATS-folket der oppe. :sneaky2:

Hvis I ta'r derop i september skulle I gå til Rosendahls havecafé på Djurgården. De dryker al mulig slags bær og frugt som de så laver deres egne tærter, pajer og kager fra. Og så sidder man mit bland alle deres æbletræer og spiser - totalt hyggeligt! :smile: En alt-du-kan-spise-buffé på deres kager er noget rigtigt farligt!! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share