Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

Jeg er instruktør på den måde, at vi i motionscykelklubben har inversteret i 8 spinningcykler, og jeg bakser så med et hold. Det er alle drevne motionister, som skal have formen vedligeholdt uden at køre og fryse ude om vinteren.

Jeg er mol uddannet, og det går såmænd udmærket, og her vil en tak til alle, der fyrer indlæg af omkring spinningprogrammer og -erfaringer være på sin plads.

Jeg får så ingen betaling for det, men vi er så til gengæld også op omkring de otte i vores lille lokale.

Hvor er du så fra i landet? hvor kører i ?

Tror jeg egentlig der er mange motionsklubber der gør det der.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Limfjordens Perle

Hæhæ Javel så ..

MOL uddannet - hehe - er det sådan lidt autodidakt med spinfolket herinde der har guidet dig?

Ja jeg fik jo Spinus kurset, men vi har dog aldrig fået vores diplom selvom det var i august vi bestod.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Hæhæ Javel så ..

MOL uddannet - hehe - er det sådan lidt autodidakt med spinfolket herinde der har guidet dig?

Ja jeg fik jo Spinus kurset, men vi har dog aldrig fået vores diplom selvom det var i august vi bestod.

Jep. Ku dog godt være, man sku investere i et kursus en gang. Hvor tog du Spinus.

Link to comment
Share on other sites

Jep. Ku dog godt være, man sku investere i et kursus en gang. Hvor tog du Spinus.

Ude hos Bobby i Randers, ved Dronningborghallen.

se evt. www.spinus.dk

:cola:

Der er nok mange delte meninger om hvilken uddannelse der er bedst, men alt i alt er jeg godt tilfreds.

Fordi man har et diplom (?!) på det er det jo ikke givet man er mester i at være instruktør.

Der er jo mange som er gode uden at have en uddannelse.

Link to comment
Share on other sites

:newyear: Så er det vist på tide, du melder ud, hvornår du er klar til en cycling time ved undertegnede i SATS Århus. Jeg kører som sagt 3,5 timer fra imorgen tidlig 9.30. En udholdenhed 1,5 time mandag 19/12 18.40 og ellers starter vi en masse hold op i det nye år...Tjek SATS.COM under Knudrisgade.... Ved ikke om den nye plan er sat i endnu :blink::tongue: Men den kommer...Du er ihvertfald meget velkommen til at prøve SATS' og min måde at køre indoor cycling på... :superman: Go grap some inspiration til dine andre timer fra alle de knalddygtige folk i Århus

:nissegrin: HOHOHO Julie ønsker glædelig jul

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

:newyear: Så er det vist på tide, du melder ud, hvornår du er klar til en cycling time ved undertegnede i SATS Århus. Jeg kører som sagt 3,5 timer fra imorgen tidlig 9.30. En udholdenhed 1,5 time mandag 19/12 18.40 og ellers starter vi en masse hold op i det nye år...Tjek SATS.COM under Knudrisgade.... Ved ikke om den nye plan er sat i endnu :blink::tongue: Men den kommer...Du er ihvertfald meget velkommen til at prøve SATS' og min måde at køre indoor cycling på... :superman: Go grap some inspiration til dine andre timer fra alle de knalddygtige folk i Århus

:nissegrin: HOHOHO Julie ønsker glædelig jul

Hejsa Julle :Mrs_Claus: - glædelig jul til dig også :nissetunge:

Den 1½ time mandag kunne lyde godt.

Jeg har godtnok en aftale men tror det ville være en god ide for at prøve noget nyt.

Vil se om jeg kan få det flyttet. Så hører du fra mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 18/12 :

Landevej 1t 15 min - en dejlig tur i landskabet ud mod hovedvej a13

Spinning 35 min - hjemme i kælderen

Havde klædt mig godt på og der var faktisk først koldt det sidste kvarter fordi jeg havde en bomulds tshirt på istedet for en brynje trøje. Ikke smart. Følte mig ikke besværet men passede på i svingene. Kunne godt "trykke" lidt på bakkerne hvor jeg blev i samme gear til toppen som i bunden.

Nå ... jeg smed vindjakken og skoovertræk og hoppede på spinningcyklen for at få kørt varme i kroppen igen.

Var lidt små øm efter bentræningen og bakke spining i går men det gik nemt da jeg blev varm.

Det var skønt og en god måde at forlænge den samlede træningstur på. Jeg kørte til jeg ikke kunne mere.

Jeg har et spørgsmål til Ziggymund om din mening om det? Er det okay at afslutte 30-60 min indendøre ?

Total for i dag : 1t 50min

God pålædning er jo det hele værd.

Som man siger - der findes ikke dårligt vejr kun forkert på klædning

post-1447-1134920802_thumb.jpg

Og et uden hovedbeklædning

post-1447-1134920857_thumb.jpg

Synes helt klart jeg selv kan se jeg har tabt mig i ansigtet.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg har et spørgsmål til Ziggymund om din mening om det? Er det okay at afslutte 30-60 min indendøre ?
Hey Thomas

:1356: For at du kom ud og selvom jeg ikke er Ziggy mund, så er jeg heeelt sikker på, at det ikke gjorde noget med den ekstra indendørs tur :superman:

Gode billeder !!! :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Hey Thomas

:1356: For at du kom ud og selvom jeg ikke er Ziggy mund, så er jeg heeelt sikker på, at det ikke gjorde noget med den ekstra indendørs tur :superman:

Gode billeder !!! :hippy:

Det er faktisk en rigtig god idé med lidt indendørs genopvarmning. Jeg gør det selv, dog kun 15-20 min. med let belastning og pæn høj kadence. Det er rigtig godt for restitutionsprocessen lige at blive godt gennemvarm og få godt med blod ud i alle blodkarene.

Super at du kom ud og fik et længerevarende træningspas :4thumbup: Det giver indsatsen igen mange gange, og man kan brænde rigtig mange kalorier af på 2.5-4 timer.

Vi skal vel også snart se at få skruet et fornuftigt program sammen til dig. Mail mig lige lidt infor om hvornår det er du skal være skarp

Z :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Hey Thomas

:1356: For at du kom ud og selvom jeg ikke er Ziggy mund, så er jeg heeelt sikker på, at det ikke gjorde noget med den ekstra indendørs tur :superman:

Ja sorry. Jeg så det godt bagefter. Tænke om jeg skulle rette det til "Ziggymund (eller andre)".

Dejligt du alligevel skrev. Du er altid velkommen i min log. Her bider ingen :bigsmile:

Gode billeder !!! :hippy:

Tusind tak. Jeg synes da selv det er dejligt jeg kan se fremskridt.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk en rigtig god idé med lidt indendørs genopvarmning. Jeg gør det selv, dog kun 15-20 min. med let belastning og pæn høj kadence. Det er rigtig godt for restitutionsprocessen lige at blive godt gennemvarm og få godt med blod ud i alle blodkarene.

Super at du kom ud og fik et længerevarende træningspas :4thumbup: Det giver indsatsen igen mange gange, og man kan brænde rigtig mange kalorier af på 2.5-4 timer.

Vi skal vel også snart se at få skruet et fornuftigt program sammen til dig. Mail mig lige lidt infor om hvornår det er du skal være skarp

Z :nissecool:

Hej Ziggymund. Velkommen og snart glædelig jul til dig og familien :newyear:

Samme gælder til Spinningsilden og Julle.

Jeg mailer dig med det samme Ziggy.

Jeg har det også helt perfekt og varmede ned til sidst med hurtig kadence for netop at stoppe

uden belastning på benene. Det var efterfulgt af en god lang udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 19/12 :

Spinning i SATS ved selveste Danfanatiker aka Julie med det orange hår :Mrs_Claus:

Timens varighed : 90 min ca. tror det var lidt mindre.

Jeg ankom i det lille hyggelige center med "nymalet" skilt i indgangen.

Så lige et hurtigt glimt af "orange toppen" som stavrede ind i spinning rummet.

Byttede mine bilnøgler for en gæstebillet så jeg kunne klæde om og prøve Julies time.

Jeg fik klædt om. Iøvrigt en fed ting man får en nøgle til et skab. Genialt. Alle ting er aflåst.

Jeg kom ind i spinningrummet. Et lille rum med tæt stående cykler. Fik hilst på Julie og fandt mig en cykel.

Vi kørte programmet som fremgår af Julies log.

Kunne hurtigt mærke at to riskager og et kyllingebryst til middag ikke var nok til at køre 90 min hos Julle.

Havde drukket en shake og spist en proteinbar i eftermiddags og havde egentlig glemt det måltid inden træning jeg plejer at få. Jeg burde efterhånden være så klog af skade jeg ikke begår de fejl igen.

Det kom faktisk efter 25 min hvor jeg godt kunne mærke der ikke var sukker tilbage til 90 min.

Jeg holdt ud og kæmpede mig igennem 45-50 min. Så gik farten lidt ned og jeg kom en smule til kræfter igen ved 60 minutter. Havde lidt tilbage til sidst men måtte sætte mig ned da jeg ikke kunne stå op i 8 min.

Fik så øje på en anden mand som allerede sad ned hvilket gav lidt moral.

Arbejdede så siddende istedet men det var da enormt irriterende jeg måtte sætte mig ned.

Musklerne gør sindssygt ondt når der ikke er sukker. Julle skulle ihvertfald ikke komme bagefter og sige

jeg gav op eller ikke havde kæmpet for det.

Hvis ikke man har prøvet den situation ved man ikke hvad jeg refererer til

men jeg var brugt - men ikke færdig. Dog var jeg nok det der hedder SAT hehe.. :surrender:

Man kan godt blive lidt svimmel når blodsukkeret er så lavt. Har jo prøvet det så tit

og kæmpede mig igennem til slut. Det var det hele værd. Især nu hvor jeg var kørt så langt for at være med.

En ting jeg manglede var mit håndklæde. Sad uhjælpeligt med mit "wc"-papir på styret haha.

Nøj hvor jeg svedte i det lille tætte rum som hurtigt blev drænet for ilt. Men jeg tror alle havde det sådan.

Svedte så meget at mine sko var helt våde og der lå en pøl der sagde spar to under mig :tongue:

Undskyldte mig til pigen der sad bag mig at jeg havde strintet på hende bagud med mine sko haha !

Færdig og tømt for sukker og næring i kroppen gik jeg i bad. :rudolph:

En genial efterforbrænding fik jeg også da jeg kogte næsten hele vejen hjem i bilen.

Alt i alt en fed oplevelse jeg klart vil anbefale andre. :secret:

Julie har tydeligvist styr på det hun laver

og det er en fryd at se hun går så meget op i at alle detaljer skal være perfekte. :4smartass:

Helt perfekt var det da hun dæmpede belysningen så deltagerne kunne fordybe sig og finde ind i den malende rytme som jeg elsker (og mestrer). Derimod var jeg solgt til stanglakrids over for hendes stående "runnings" eller løb på cyklen. Jeg kunne slet ikke få mine ben så hurtigt rundt i den tilstand. Ja spørgsmålet er om jeg overhovedet kunne hvis jeg var frisk :wink: Så hurtig kadence er normalt ikke noget jeg træner i ude på vejen.

Tempoet var lige et my for hurtigt til jeg kunne finde en ordentlig rytme så jeg hang på så længe jeg kunne.

Ingen tvivl om at det har en positiv effekt på min kondition med de stående "løb". Der er jo en grund til jeg ikke kan og det er jo noget jeg gerne vil træne i. Mine store stænger er jo mere til et malende tråd siddende.

Vil helt klart deltage på flere af hendes timer for blot at få en afveksling i min træning og komme lidt ud og prøve noget andet og komme lidt ud. Der sker ikke en skid herude på landet og efter der er motorvej fra Silkeborg til Århus tager det ingen tid at komme derud.

Tør slet ikke tænke på hvor mange kalorier jeg har brændt af :wub::w00t:

Tungen ud af halsen :gal:

Jeg har snakket lidt med Anders som også er Moller om vi skulle invistere i et SATS spinningkort.

Tror ihvertfald jeg køber det uanset hvis han ikke vil med.

Fik kyllingebryst og lidt ris her bagefter. Skyller en proteinshake ned inden sengetid.

Flot time Julle :clap:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Tak for dine flotte ord. Det var da rart at høre.

Mht Runnings (hehe disse kan også overføres til mellemtaktstempo) jamen så ER det jo også et decideret spinning fænomen. Vi har jo kun få fysiologiske korrekte ting, vi kan udføre i en spinningsal, så ja de er meget meget anvendt på mine timer.....Især Cycling II :nissetunge: Og ja også på mine III timer, men der er det altid i mellemtakten, vi arbejder og det arbejde kan være meget meget meget længere tid end de tre minutter runnings, som var max på timen igår. :superman:

Men godt kæmpet og husk lige at spise noget mere end anden gang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har snakket lidt med Anders som også er Moller om vi skulle invistere i et SATS spinningkort.

Tror ihvertfald jeg køber det uanset hvis han ikke vil med.

:blink: Kan man få det....? Gud det anede jeg ikk. Hvor mange gange har jeg ikike efterlyst det andre steder... :nonono: Men smart.... Der er også mange dygtige folk i SATS. Kan da godt anbefale et par stykker.... :xmas:

Link to comment
Share on other sites

:blink: Kan man få det....? Gud det anede jeg ikk. Hvor mange gange har jeg ikike efterlyst det andre steder... :nonono: Men smart.... Der er også mange dygtige folk i SATS. Kan da godt anbefale et par stykker.... :xmas:

Spinningkort er måske så meget sagt, men så ihvertfald et medlemskab.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 20/12 :

Spinning - Dit Studie 60 min

Oven på en gang udholdenhedsspinning på 90 min i går synes jeg egentlig det gik fint i aften.

Timen var slut før jeg næsten var begyndt følte jeg.

Det var ret hårdt. Vores træner havde lagt eet langt interval ind fra start til slut.

Effektivt og noget der giver sved på panden.

Nu er stængerne også ømme. Skal bare slappe af med en bøf og noget spinat :rudolph:

Mon ikke jeg skulle give mig selv en fridag i morgen ?!

Jeg ser på det i morgen om jeg kan komme ud af sengen.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas!

Nu er det blevet min tur til at komme ind og lure i din log! :smile: Det er jo ren Cykelmyggen Egon herinde! :w00t:

Totalt seje projekter du har kørende ... :1356: for det - det bliver jeg da vist nødt til lige at følge lidt med i fremover!

:smile:

Stine.

Hej Stine "kuldskær" (hvor end det navn så kommer fra) og velkommen til min log.

Det ville da glæde mig at du vil følge lidt med herinde.

Tja det er jo næsten et fuldtids job at forsøge sig på det jeg gør.

Mange som dyrker fitness eller bb er jo fra naturen velsignet med en mindre mave osv.

Den har jeg jo så først skullet af med :santa2:

Heldigvis har jeg så fra naturens side været udstyret med nogle gode stænger og en stor "motor"

der jo hjælper mig godt på vej i kampen mod de små cykel "gnomer" jeg skal køre mod.

Jeg er da helt sikkert helt oppe under loftet bare der hvor jeg er nu, men er jo sulten :4mewantfood:

Der er jo ingen der ved hvor langt jeg kan drive det. Men jeg finder jo aldrig ud af det hvis jeg ik prøver.

Foreløbig status :

94 kg lige ud.. :yahoo:

Fra august 2005 til 20. dec er jeg gået fra 102kg til 94kg på den rigtige måde.

Ikke noget yo yo som jeg ikke kan holde - takket være en kostplan hentet fra bodyfitness :4thumbup:

Med Ziggymunds hjælp til træning og min egen viljestyrke,

skal jeg nok komme i kanon form og lave nogle fede rapportager når jeg er ude

at køre løb eller på cykelrejser. Du kan jo bladre lidt i loggen og se de sidste par års rejser til Lanzarote, Gran Canaria, Frankrig under touren osv. osv. ... Der er en del guldkorn efterhånden,

både hvor jeg hyler som et lille barn og episoder hvor jeg er king of the road :superman:

Her i min log er der ingen der bider.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share