Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lørdag 7. januar :

Leg extension (et ben af gangen)

3 sæt

10 x 15 kg

10 x 25 kg

10 x 30 kg

Leg Press

10 x 130 kg

10 x 180 kg

10 x 200 kg

Dumbell curls :

10 x 25 kg

8 x 25 kg

Seated cable rows

10x70 kg

10x75 kg

10x80kg

Peck deck flies

10x50kg

10x60kg

8x70kg

Standing cable cross over :

10 x 25 kg

10 x 35 kg

10 x 40 kg

Upright rows (trapez)

10 x 50kg

10 x 60 kg

8 x 65 kg

Tricep press downs (stativ)

10 x 40kg

10 x 50 kg

8 x 60 kg

Triceps tov over skulder

2 sæt med 1 arm x 10 rep x 25 kg x 2 (højre+venstre arm)

begge 10 x 45 kg

begge 8 x 50 kg

Lår inderside

2 sæt 10reps x 50 kg

lår yderside

2 sæt x 10rep x 90kg

Maveøvelser

40 crunshes med 20 kg på stangen

Ligeledes flanker i maskine med 10 x 45kg x 2 sæt

Crosstrainer : 10 min fuld belastning - extra tungt under 60 rpm

Powerwalk 10 min

Link to comment
Share on other sites

Søndag d.8 januar :

Cykling landevej 90 min

Spinning 30 min for at få varmen.

Der var krise ca halvvejs.

Frøs mine baller og ydersiden af benet selvom jeg havde smurt mig godt ind i muskelsalve inden.

Fik mig kørt varm igen og sluttede af hjemme på spinningbiken med det sidste fra amstel gold race 97 på video.

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas.

Godt du kom udenfor i dag.

Hvad har du på af tøj? Hvis du er pakket ind efter "lag på lag" pricippet, med en god vinterjakke og et par gode bukser burde du egentlig ikke fryse når den ligger lige omkring frysepunktet som i dag.

Jeg kørte selv 3,5t udendørs og det var først den sidste halve time jeg kunne mærke kulden lidt. Det hang primært sammen med at jeg var ved at være træt så kroppen ikke havde så megen energi til opvarmning mere. Jeg kørte da også kun på vand med lidt energi i. (Døden skal jo have en årsag)

Når det er sagt så kan det også godt være at du har let ved at fryse. Jeg har set meget stor forskel på hvornår foplk begynder at fryse. Trænede forrige år lidt med en gammel sej A-rytter der om vinteren kørte 5t træningsture uden skoovertræk og et par tynde havehandsker, mens jeg sad med mine tykke neopren vinterovertræk og frys tæerne :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Sys sgu det er friskt gået med udendørscykling idag :crazy: Er det til at komme afsted med den stadigvæk liggende sne visse steder??

:smile:

Det er som man tager det. Hvis man gerne vil være i form til omkring maj måned er det en nødvendighed at komme ud på vejene nu. Vi er jo nogle af de få rå der gerne indkasserer en halsbetændelse og rimfrost i næsen for at nå målet.

Det man har slidt og slæbt om vinteren er godt givet ud og giver noget råstyrke og bundtræk når vi kommer hen på året.

Kørslen foregår jo også mere kontrolleret og helt ned i fart i svingene og ned af bakkerne. Faktisk kan forhjulet også nemt skride når det går opad. Har faktisk aldrig styrtet 7-9-13 ! :w00t:

Hej Thomas.

Godt du kom udenfor i dag.

Hvad har du på af tøj? Hvis du er pakket ind efter "lag på lag" pricippet, med en god vinterjakke og et par gode bukser burde du egentlig ikke fryse når den ligger lige omkring frysepunktet som i dag.

Jeg kørte selv 3,5t udendørs og det var først den sidste halve time jeg kunne mærke kulden lidt. Det hang primært sammen med at jeg var ved at være træt så kroppen ikke havde så megen energi til opvarmning mere. Jeg kørte da også kun på vand med lidt energi i. (Døden skal jo have en årsag)

Når det er sagt så kan det også godt være at du har let ved at fryse. Jeg har set meget stor forskel på hvornår foplk begynder at fryse. Trænede forrige år lidt med en gammel sej A-rytter der om vinteren kørte 5t træningsture uden skoovertræk og et par tynde havehandsker, mens jeg sad med mine tykke neopren vinterovertræk og frys tæerne :unhappy:

Quantum nu er jeg jo på en meget stram diæt så jeg er jo begyndt at fryse næsten inden jeg kommer ud. jeg kører aldrig med andet en rent vand i dunken. Heller ikke til løb. Har måske en bar med eller noget spiseligt til løb, men ikke en dag som idag. Har dog altid en backup havrebar i lommen hvis det skulle gå totalt i sort. Jeg har roubaixbukser på, dvs. lange cykelbukser som går helt ned til skoene. Der er indbygget pude i dem. Egentlig en buks der bruges om efteråret eller tidlig sommer hvis det er lige på grænsen til om der kan køres i korte ben. Nok derfor jeg frøs, for jeg skal have dem med indbyggede paneler uden pude i rumpen så man både skal have cykelbukser og lange overtræksbukser udenpå.

Har nogle mega tykke skoovertræk. Med dem fryser jeg ikke tæerne. Sokker er bare alm cykkelsokker.

Handsker er nogle ski agtige handsker. De er lidt gummiagtige og ligner noget en dykker har på :bigsmile:

De er varme og næsten vandtætte. har en craft undertrøje på og en windbreaker jakke.

Hovedbeklædningen er en elefanthue (hjælmhue) og en Capo hue med snor i toppen. "Svejse"-briller som ikke dugger og så ligner man et eller andet der er løgn, men det er sku effektivt. Eneste mangel pt er de lange bukser som jeg skal have købt.

Egentlig har jeg ikke let ved at fryse Quantum, husk på jeg er uddannet i et frysehus med minus 28 i boxen. Det er den fordømte vind der er så kold + plus jeg er et "sejl" i vinden jo (joke). Noget der ka irritere mig er det "buldren" for ørene i vinden.

post-1447-1136764980_thumb.jpg

Kuldskær... hihi, jeg tror da slet ikke det er noget for dig med udendørscykling når du har det navn.

Total for uge 1 :

2 x fullbodytræning i fitnesscenter a' 1½ time

350 min cardiotræning (260 min spinning/ergometerracer/ro/walk/crosstrainer + 90 minutter landevej)

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Jeg har roubaixbukser på, dvs. lange cykelbukser som går helt ned til skoene. Der er indbygget pude i dem. Egentlig en buks der bruges om efteråret eller tidlig sommer hvis det er lige på grænsen til om der kan køres i korte ben. Nok derfor jeg frøs, for jeg skal have dem med indbyggede paneler uden pude i rumpen så man både skal have cykelbukser og lange overtræksbukser udenpå.

Ja så kan jeg bedre forstå du fryser lårene! :crazy:

Jeg har selv et par Roubaix og de blev gemt væk for mere end 2mdr. siden og kommer ikke frem igen før jeg tager til Mallorca til marts måned. Der er ikke megt varme i dem med det vejr vi har i øjeblikket

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg er den store tilhænger af kold udetræning, men jeg har købt mig sådan hjelmhue og det var ingen stor succes. Derfor dette dumme spørgsmål?

Min næse er for smal til at jeg kan trække vejret gennem den andet end hvis jeg sidder helt stille og hvis jeg kører pulsen bare lidt op svitser jeg mine stakkels tyndhudede bronkier totalt af nu det er koldt - det straffes med ondt i halsen og mistet stemme på under en halv time. I starten af min hjelmhuetur gik det fint, men efter et kvarters tid blev den fugtig af udåndingsluften og så blev det alligevel koldt, om end luften blev opvarmet og fugtet så halsen holdt. Men trækker i vejret gennem næsen hele tiden eller skal hjelmhuen blive fugtig eller.....

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg er den store tilhænger af kold udetræning, men jeg har købt mig sådan hjelmhue og det var ingen stor succes. Derfor dette dumme spørgsmål?

Min næse er for smal til at jeg kan trække vejret gennem den andet end hvis jeg sidder helt stille og hvis jeg kører pulsen bare lidt op svitser jeg mine stakkels tyndhudede bronkier totalt af nu det er koldt - det straffes med ondt i halsen og mistet stemme på under en halv time. I starten af min hjelmhuetur gik det fint, men efter et kvarters tid blev den fugtig af udåndingsluften og så blev det alligevel koldt, om end luften blev opvarmet og fugtet så halsen holdt. Men trækker i vejret gennem næsen hele tiden eller skal hjelmhuen blive fugtig eller.....

Hjelmhuer spiller nada - hvis det er så koldt at du har brug for noget at trække vejret gennem, så bør du træne indendøre... :smile:

Z :bike:

Link to comment
Share on other sites

Jeg trækker nu ikke vejret gennem den. Er til kinder og ører. Ved godt den ikke var henvendt til mig den reply.

Har været uden internet nogle dage pga en latterlig fejl.

mandag 9/1 :

Styrketræning - program kan ses ved at scrolle tilbage i loggen 1,5 time

powerwalk 10 min + motionscykel 10 min + crosstrainer 20 min

Tirsdag 10/11 :

Spinning dit studie 60 min

Onsdag 11/11 :

Spinning mig eget hold

60 min + 30 min extra for mig selv i alt = 90 min

Link to comment
Share on other sites

Ja så kan jeg bedre forstå du fryser lårene! :crazy:

Jeg har selv et par Roubaix og de blev gemt væk for mere end 2mdr. siden og kommer ikke frem igen før jeg tager til Mallorca til marts måned. Der er ikke megt varme i dem med det vejr vi har i øjeblikket

Skal du også til Mallorca? interessant. Hvor henne? Med klub?

Skal bare have købt nogle lange bukser med vind paneler.

Link to comment
Share on other sites

Skal du også til Mallorca? interessant. Hvor henne? Med klub?

Skal bare have købt nogle lange bukser med vind paneler.

Jeg tager afsted med CK Aarhus (ny fusionsklub af Aarhus CK og Cycling Aarhus) fra 11. til 18 marts. Var afsted med Cycling Aarhus sidste år og vi havde en rigtig god tur med en masser af kvalitetskilometer. Igen i år skal vi bo på samme hotel som sidst i Palma Nova 10-15km sydvest for Palma.

Hvornår skal du afsted? Er det også med klub?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager afsted med CK Aarhus (ny fusionsklub af Aarhus CK og Cycling Aarhus) fra 11. til 18 marts. Var afsted med Cycling Aarhus sidste år og vi havde en rigtig god tur med en masser af kvalitetskilometer. Igen i år skal vi bo på samme hotel som sidst i Palma Nova 10-15km sydvest for Palma.

Hvornår skal du afsted? Er det også med klub?

Det er med CMV (Viborg). Vi er ca 20 motionister der skal afsted med Aktiv Cykel Rejser uge 17.

Der kommer jo flere andre klubber derned samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Søndag : Landevej 90 minutter.

Har ikke været tilstrækkelig med træningen idag. :crazy:

Der har været alt muligt i weekenden jeg ikke kan komme nærmere ind på nu.

Jeg vil kompensere for det med en lille tur på vejen i morgen eller en ekstra spinningtime.

Skulle have haft minimum 105 minutter idag , gerne måske 120.

Ellers har jeg overholdt træningen hele ugen, med lidt ekstra cardio de dage der kun skulle have været vægttræning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.18 januar :

Spinning ved mig selv 60min + 30 min

Kørte nok min bedste time til dato. Der var helt fyldt i salen og det gav motivation.

Føler selv jeg gjorde mit til at folk fik noget ud af timen. Snakkede heller ikke om alt muligt ligegyldigt.

Har en tendens til at pladre løs... shhyyyh... hold så mund Thomas... :crazy:

Der var nye med, så de skulle lige hjælpes igang. Heldigvis kom de tidligt så vi nåede det.

Heldigvis havde jeg fået lov at få det tidlige hold hvor der normalt er mange på.

Kørte 30 min alene bagefter for fuld damp.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.18 januar :

Spinning ved mig selv 60min + 30 min

Kørte nok min bedste time til dato. Der var helt fyldt i salen og det gav motivation.

Føler selv jeg gjorde mit til at folk fik noget ud af timen. Snakkede heller ikke om alt muligt ligegyldigt.

Har en tendens til at pladre løs... shhyyyh... hold så mund Thomas... :crazy:

Der var nye med, så de skulle lige hjælpes igang. Heldigvis kom de tidligt så vi nåede det.

Heldigvis havde jeg fået lov at få det tidlige hold hvor der normalt er mange på.

Kørte 30 min alene bagefter for fuld damp.

:4thumbup: Looking good...

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Looking good...

Ja et skulderklap ville være på sin plads idag :4thumbup:

Suverænt... gid det måtte gå sådan hver gang.

En god gang planlægning er da alfa og omega har jeg fundet ud af.

Bærpar pc med .. og så kører det bare med pitch og det hele. Dejligt bekvemt.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 20 jan. :

Morgenspinning på tom mave.

har regnet ud, at hvis jeg kan forbrænde ca 300 kcal hver morgen på den måde vil jeg i teorien kunne smide

2-4 kg ekstra på den måde over ca 14 uger. Så er det jo bare om jeg kan få det passet ind i programmet

og ikke mindst overholde det. Vil da prøve at få mit morgencardio med fast mindst 5 dage om ugen.

Slutter dagen af med en tur i centret.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Godt at se at du i det mindste ikke er ude at cykle i det vejr her :blink: Du kunne godt finde på det, jeg ved det...Har du fået køremulighed igen? I så fald må du jo snart kigge ned i SATS. :devil:

http://www.sats.com/vinterskema_arhus06_cykel.pdf

Der er et par ændringer. Nemlig tirsdag kl 16 som IKKE køres af Niels men af Jeanette Sørensen samt Cycling II søndag 1530. Denne køres fast af mig...

God weekend...Cykelmyg

Link to comment
Share on other sites

Hey Thomas,

Det ser godt ud med træningen. Men er sikker på at Ziggy er enig med mig i at landevejen kalder. Nu ligger der sne og du er lovligt undskyld, men så snart vejen er fremkommelig igen, er det altså ud på den rigtige låge. Nu er grundtræningsperioden slut og det er tid til at treppe langsomt op. :4thumbup:

Kig i øvrigt lige forbi cyclenet.dk! Efter en tid hvor siden har ligget lidt død er jeg sammen med admin ved at puste nyt liv i den. Opret en log der og lad cykelfolket følge dig! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share