Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Thomas,

Det ser godt ud...Man må sige du får spinnet noget og der er virkelig kontinuitet i din træning - imponerende :4thumbup:

Har du ikke en vintercykel til landevej, så du kan flytte lidt af cyklingen udendørs? Så er jeg sikker på at du kunne blive giftig i begynderklassen til april :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas,

Det ser godt ud...Man må sige du får spinnet noget og der er virkelig kontinuitet i din træning - imponerende :4thumbup:

Har du ikke en vintercykel til landevej, så du kan flytte lidt af cyklingen udendørs? Så er jeg sikker på at du kunne blive giftig i begynderklassen til april :cooldance:

Heldigt nok jeg lige var online der hva..

Giftig er måske så meget sagt med jysk beskedenhed i baghånden.

Jeg føler mig nok egentlig først farlig når jeg sniger med ned omkring 85 kg og måske 10 i fedtprocent.

Så kan vi snakke om det. Men for pokker hvor ville jeg gerne det snart var og det lykkes for mig det hele.

Der ligger som alle de foregående år hårdt arbejde forud.

Efterhånden bliver man jo mere snu og kan undgå de samme fejl.

Jo jeg har en MTB som jeg er ved at gøre klar. Den har været defekt og jeg har ikke turdet bevæge mig ud på den.

Kan godt se nødvendigheden i at komme udendøre fx. søndag et par timer for at få råstyrken.

Centerform og rå landevejs form er noget forskellige ting synes jeg godt man kan sige.

Landevejsformen gør du kan arbejde i længden hvor centerformen gør du kan tæske pulsen op i en time og så slut.

Fedt du følger med! Det giver mig enormt meget moral med et par kommentarer på vejen.

Her kl 17. skal jeg have 2x spinningtimer i centret. Så jeg får totalt 3 timer i sadlen idag. Ikke dårligt.

Jeg har snydt med morgencardioen de sidste 10 dage ca.

Min bodyfitness veninde beordrede mig til at jeg skulle køre cardio hver morgen.

Og allerede idag gav det jo pote på vægten.

Kan se det vigtige i at brænde kalorier af på tom mave her i vinterperioden.

Tror måske bare lidt afveksling ville gøre mig godt.

Altså måske tage i centret om morgenen og fyre den af på løbebåndet eller crosstrainer, romaskine you name it..

Ellers tror jeg jeg vænner mig for meget til strabadserne.

Egentligt er det uyggeligt jeg fortsat taber mig på 1000 kcal mere om dagen.

Hmm kroppen har jo været i hungersnød de sidste par år.

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 17/11

Morgenvægt 96.8 Hep Hey :wub: Er helt vildt. -400 gram siden i går. Men mon ikke det er reguleret lidt i morgen.

Har jo mistet en del væske i går. 3 timers spinning giver sku sved på panden.

Kan ikke rigtigt bestemme mig for om jeg skal holde en hviledag. Tror jeg nupper en lille træningstime på cyklen i kælderen. Måske lidt håndvægte og maveøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg har en MTB som jeg er ved at gøre klar. Den har været defekt og jeg har ikke turdet bevæge mig ud på den.

Kan godt se nødvendigheden i at komme udendøre fx. søndag et par timer for at få råstyrken.

Centerform og rå landevejs form er noget forskellige ting synes jeg godt man kan sige.

Landevejsformen gør du kan arbejde i længden hvor centerformen gør du kan tæske pulsen op i en time og så slut.

Som vi har mailet om Thomas, så er der ingen vej uden om landevejstræning i de kolde måneder, hvis du vil køre stærkt i april. Og du har ret i at man får en anden udholdenhed på landevejen, end i et fitnesscenter, hvor man så til gengæld kan træne med høj intensitet uden at smadre helbreddet. Derfor er det godt at kombinere de to træningsformer, når det er koldt.

Du må heller ikke glemme, at landevejstræningen æder ret mange kcal i sig selv, og i al den tid du er ude i naturen, dér er det lidt lettere at holde sig i sikkerhedsafstand fra køleskabet :innocent:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Du må heller ikke glemme, at landevejstræningen æder ret mange kcal i sig selv, og i al den tid du er ude i naturen, dér er det lidt lettere at holde sig i sikkerhedsafstand fra køleskabet :innocent:

Ziggymund :bike:

Helt enig Ziggymund.. helt enig.

Har så også tid og overskud nu her i weekenden da jeg ikke skal bruge mine weekender på at lege håndværker mere.

MTB hænger fint på krogene i kælderen så jeg lige kan få justeret gearet og rettet fælge osv.

Forgaflen var livsfarlig. Eller kunne jeg jo finde en gammel skærmracer eller havelåge til formålet.

Ja jeg vandt jo en sjov Siemens cykel. En af de lidt citybike agtige med affjedring på midten og i forgaflen.

Men min GT Zascar er da at foretrække til vintertræningen.

Jeg skal ikke overbevises - den gode form kommer i hus ved grundigt arbejde om vinteren.

Glæder mig også til jeg starter på raceren og kan køre de der 3 timer på vejen. Så er det jo VIRKELIG at kcal bliver brændt af. Har sommetider jo brændt 3000 kcal af på 100 km. Det rykker i regnskabet.

Med hensyn til køleskabet, tja.. har jo intet derinde. Det giver genlyd.

Har KUN det jeg ved jeg må få og tager kun det op af fryseren jeg ved jeg må få den dag.

Vejer kød,ris,olie,havregryn,solsikkekerner,proteinpulver,æggehvider og skummetmælk.

Det er så de fødevarer jeg får. Der er intet andet at finde i mit hjem.

Klog af skade har jeg IKKE slik,kager, peanuts liggende da jeg bliver helt syg i hovedet af bare jeg ved det ligger der.

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Fredag 18. november

Ergoracer, 19-20.

Holdt en fridag i går torsdag. Har haft en del at se til hele dagen, så jeg missede min morgencardio.

Op af dagen fik jeg mere og mere ondt i skallen og blev voldsomt døsig. Prøvede så at smide ig på sofaen.. hmm

heller ik.. det eneste jeg vidste skulle til var en tur i kælderen en time på ergoracer.

Har lige været i bad og er som født på ny. Ufatteligt det kan gøre sig meget at holde pause.

Var ved at brænde fulstændig sammen og blev bare sløv men ikke træt.

Kan vi ik bare blive enige om at Motion gør godt :smile:

Havde 3 timers spinning onsdag så jeg burde nok alligevel bare have rullet stille og roligt igår

for lige at få gang i blodomløbet og kørt noget affald ud af kroppen.

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Du bliver virkelig giftig hvis du kan få noget landevejstræning ind over. Med den træningsmængde og kontinuitet, og frem for alt seriøsitet, du lægger for dagen, vil du være langt foran de øvrige ryttere i april. Mange begynderryttere starter først træning i jan-marts månede. Og det er altså (for) sent.

Selvom din vægt stadig vil ligge i den høje ende i feltet, vil du uden tvivl kunne blive rigtig skarp til april....

Link to comment
Share on other sites

Du bliver virkelig giftig hvis du kan få noget landevejstræning ind over. Med den træningsmængde og kontinuitet, og frem for alt seriøsitet, du lægger for dagen, vil du være langt foran de øvrige ryttere i april. Mange begynderryttere starter først træning i jan-marts månede. Og det er altså (for) sent.

Selvom din vægt stadig vil ligge i den høje ende i feltet, vil du uden tvivl kunne blive rigtig skarp til april....

Tak Praefke.. det varmer :thumb: Tror jeg tager en hammer så jeg kan få det banket ind i hovedet selv :devil:

Men du ved når jeg har været så stor kan alt den opmærksomhed og egen opfattelsen godt gøre jeg

ser mig selv som stor igen. Godt! Det er den slags kommentarer der vænder bøtten.

Jeg beskriver hermed ikke denne situation mere i denne log (krydser ikke fingre). Det lover jeg mig selv og i andre.

Fremover vil jeg tro på mig selv og fokusere på at jeg godt kan. Nu skal der trænes målrettet og arbejdes hårdt.

har overholdt diæten 100% og har smidt pænt meget på de 14 dage. Savner nu bare mine grøntsager.

Dog har jeg på grund af kosten ikke kunnet yde meget på cyklen, men jeg er sikker på det lønner sig aligevel.

Håber ihvertfald alt det spinning har forbedret min stående kørsel op af bakke.

Har så lagt mig syg med feber og diarre idag. En lækker omgang. Lå bare og rystede som en hund i nat.

Er ellers aldrig syg sådan med feber. Men lad mig da få det feber overstået for denne gang.

Ved ikke om jeg har kørt for hårdt på eller det bare er noget omgangssyge.

Vil prøve at blive rask til i morgen. Trænger til at komme ud på landevejen.

Link to comment
Share on other sites

Hej.. jeg er stadig syg. Passer mig ikke. Har haft diarre 3 dage nu. Ringede til vagtlægen for at få nogle tabletter til at stoppe det. Feberen er dog aftaget. Glæder mig voldsomt til at kunne træne igen. Har næsten sovet det meste af weekenden.

Jeg har genset den glimrende 19. etape fra giroen i år hvis nogen kan huske den.

Over Colle Delle Finestre med grusvej de sidste km og videre til Sestriere.

Den Finestre stigning vil jeg simpelthen ned og prøve engang.

Den stiger jævnt hele vejen med et max på 11,4% hvilket er i bunden.

post-1447-1132509412_thumb.jpg

Il Falco

post-1447-1132509726_thumb.jpg

Rujano, Simoni og DiLuca

post-1447-1132509763_thumb.jpg

Profil

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Aaaargh... jeg går snart amok.

Har stadig diarre men det er dog aftaget lidt. En hård omgang denne gang.

Har slet ikke kunnet træne da jeg har været meget afkræftet.

I aften tager jeg simpelthen til spinning. Er ved at koge over. Har ikke fået mig rørt siden fredag aften.

Har kun sovet og fået en smule mad siden fredag. Surt.

Håber da ikke min form er helt forsvundet :raisebrow:

Skal bare have gang i benene igen. Vi må da håbe det kun har gavnet lidt med en lille pause.

Link to comment
Share on other sites

Aaaargh... jeg går snart amok.

Har stadig diarre men det er dog aftaget lidt. En hård omgang denne gang.

Har slet ikke kunnet træne da jeg har været meget afkræftet.

I aften tager jeg simpelthen til spinning. Er ved at koge over. Har ikke fået mig rørt siden fredag aften.

Har kun sovet og fået en smule mad siden fredag. Surt.

Håber da ikke min form er helt forsvundet :raisebrow:

Skal bare have gang i benene igen. Vi må da håbe det kun har gavnet lidt med en lille pause.

Tror bare din krop fortæller dig, at den vil hvile... :rolleyes: Åh ja jeg er så klog. Uhhh det skulle lige være mig. Sikke et ramaskrig der ville lyde :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Kloge åge :chicken: - Aj vise ord Danfanta'en - du har ret. Har kørt mig selv hårdt.

Men det er jo min iver og kontinuitet der gør en forskel fra alle de andre som ikke

gør noget og først kommer ud af vinterhiet til februar. :bike:

Duer bare ikke til at ligge i sofaen for lang tid af gangen, øv.. Jeg vil cykle.. (ynk)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 23/11

spinning - min egen time i centret.

Dejligt forløsende. Kort og godt. En lækker fornemmelse af at kunne træde noget effekt ud i pedalerne.

Mærke kroppen arbejde. Åndedrættet i funktion.. så livsbekræftende.

Sveden dryppede ned fra panden og løb ned fra benene. Herligt.

Manglede blot 25 grader, solskin og min racercykel på landevejen :bigsmile:

Øj hvor var det godt at komme igang igen. Har ligget brak siden lørdag.

Sygehuset mener jeg har spist noget kylling med salmonella.

Tror da pokker jeg blev så syg da ! Kan faktisk ikke mindes jeg har haft så høj feber før eller diarre 5 dage.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 30/11

Spinning, egen time.

Gaab jeg er godt nok træt.

Jeg har tabt mig helt usandsynligt vildt de sidste 14 dage.

Det er jo op til 300gram om dagen. Er som om der er gået hul på ballonen omsider.

Er drænet for energi. Ufatteligt nok får jeg ikke ædeflip. Men kosten er afmålt og vejet.

Er godt nok svært at have bøtter med mad med på job og er også svært at spise på klokkeslet.

Der kommer et par spidsfindige kommentarer hvorfor jeg skal æde hele tiden. Men det går nok altsammen.

Reelt vægttab fra 14.nov - 30 nov : 3,2 kg

:superman: superman go home... here i come. Jeg forventer mig meget af næste år.

Problematikken ligger bare i at få mig tilmeldt en klub som har begynderklassen.

Dem der kører i den klasse er tit også folk på 14-15 år. tsk tsk :bigsmile:

Og de kører sindssygt stærk de små ryttere.

Efter jeg flyttede fra Viborg og lidt ud på landet er der ikke noget i omegnen.

Sku da være Århus, Silkeborg, Herning evt.

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 30/11

Spinning, egen time.

Gaab jeg er godt nok træt.

Jeg har tabt mig helt usandsynligt vildt de sidste 14 dage.

Det er jo op til 300gram om dagen. Er som om der er gået hul på ballonen omsider.

Er drænet for energi. Ufatteligt nok får jeg ikke ædeflip. Men kosten er afmålt og vejet.

Er godt nok svært at have bøtter med mad med på job og er også svært at spise på klokkeslet.

Der kommer et par spidsfindige kommentarer hvorfor jeg skal æde hele tiden. Men det går nok altsammen.

Reelt vægttab fra 14.nov - 30 nov : 3,2 kg

:superman: superman go home... here i come. Jeg forventer mig meget af næste år.

Problematikken ligger bare i at få mig tilmeldt en klub som har begynderklassen.

Dem der kører i den klasse er tit også folk på 14-15 år. tsk tsk :bigsmile:

Og de kører sindssygt stærk de små ryttere.

Efter jeg flyttede fra Viborg og lidt ud på landet er der ikke noget i omegnen.

Sku da være Århus, Silkeborg, Herning evt.

:newyear: Hvad med de små drenge på Team Designa Køkken. Ej det er altså mest ment som en joke. Men tillykke med dit vægttab..Det er bare super godt gået. :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du fortsætter det vægttab bliver du en af de små drenge på 14-15 år :4thumbup: Der er vel ikke noget i vejen for at vælge en klub der ligger lidt fra hvor du bor - bortset fra at du ikke kan træne med dem burde udbyttet være det samme...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du fortsætter det vægttab bliver du en af de små drenge på 14-15 år :4thumbup: Der er vel ikke noget i vejen for at vælge en klub der ligger lidt fra hvor du bor - bortset fra at du ikke kan træne med dem burde udbyttet være det samme...

Hehe hej Praefke !

Ja det er godt nok for vildt. Ufatteligt at den kost kan gøre så meget. Men det er jo som at dyse en bil ned så den kun får halv benzin tilførsel og så pludselig lukke op for sluserne så den kan brænde rent :nissegrin:

Jeg er vildt imponeret. Her har jeg i 3-4 år kunnet pine mig ned på ca 95 ved at sulte mig og træne 8-12 timer om ugen for derefter at tage hele molevitten på igen. Hvis jeg da bare havde vidst det her noget før. Men der sker mange processer i kroppen. Kan være min krop ikke har været parat til det før nu. Man siger jo det tager 6-7 år at lave en atletisk fysisk fra scratch. Og jeg var en spæreballon på 135 kg.

Syner også kun af en der vejer godt 85kg.

Folk regner slet ikke med der er så meget gods i mig når de ser mig nu.

Glæder mig til at se mig selv når jeg en dag har fået skroget helt pillet for fedt.

Men med det intensive træning jeg dyrker, ryger der desværre også nogle muller.

Der er ikke meget tilbage på patværket. Tsk tsk ja jeg havde nærmest bryster førhen.

En skønne dag laver jeg en billed serie. Folk der kender mig er totalt skræmte når de ser de gamle fotos.

Dog forstår jeg ikke helt jeg har så høj en fedt procent. Den ligger og svinger på 22-25%.

Men jeg må have en masse fedt gemt et sted. Til gengæld er min fedtfri masse over 70kg.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Vil lige tilføje at man har fundet ud af hvorfor jeg blev så syg.

Det var nogle resistente colibakterier. Må have spist noget på et tidspunkt jeg ik ku tåle.

Har fået noget penicilin. Aarrgh håber sku ikke det tager den gode form :mad:

Så er det da kære spildte kræfter. Hmm. Værner om den form.

Undersøgelsesresultater:

------------------------

Dyrkning (tarmpatogene bakterier)

Dyrkning med fund

Campylobacter coli/jejuni:Vækst af

Fodnoter:

---------

(1) Campylobacter coli/jejuni

Følsomhed

0-1=Resistent, 2=Intermediært, 3=Fuldt følsom, .=Ikke undersøgt

Patogen tarmbakterie hvad pokker det så end betyder.. jeg er sku ik læge :)

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share