Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

Det ser godt ud med træningen. Men er sikker på at Ziggy er enig med mig i at landevejen kalder. Nu ligger der sne og du er lovligt undskyld, men så snart vejen er fremkommelig igen, er det altså ud på den rigtige låge. Nu er grundtræningsperioden slut og det er tid til at treppe langsomt op. :4thumbup:

Ja det er bare med at komme ud på landevejen. Vil ikke engang godtage undskyldningen med at der ligger sne da alle de store veje er pænt rydede og velsaltede. Jeg har selv været på kandevejen de sidste 3 dage og kværnet sammenlagt 315lkm.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey Thomas,

Det ser godt ud med træningen. Men er sikker på at Ziggy er enig med mig i at landevejen kalder. Nu ligger der sne og du er lovligt undskyld, men så snart vejen er fremkommelig igen, er det altså ud på den rigtige låge. Nu er grundtræningsperioden slut og det er tid til at treppe langsomt op. :4thumbup:

Kig i øvrigt lige forbi cyclenet.dk! Efter en tid hvor siden har ligget lidt død er jeg sammen med admin ved at puste nyt liv i den. Opret en log der og lad cykelfolket følge dig! :cool:

Ja det er bare med at komme ud på landevejen. Vil ikke engang godtage undskyldningen med at der ligger sne da alle de store veje er pænt rydede og velsaltede. Jeg har selv været på kandevejen de sidste 3 dage og kværnet sammenlagt 315lkm.

Hey gutter.. !

Dejligt med lidt liv herinde. Jeg har været på kursus hele weekenden på køreteknisk anlæg og til køreprøve idag.

Jeg bestod ! :)

Sådan går det jo når man er glad for fart. Fik en betinget frakendelse af kortet og fik en bøde.

Har derfor ikke fået trænet vildt meget denne weekend. Nu går jeg ind i en restitutions-uge rent træningsmessigt, men i det jeg har taget lidt forskud på den i weekenden, vil jeg lige indhente de tabte minutters kørsel således jeg totalt set, opnår den samme træningsmængde. kontinuitet er altså alfa og omega. Jeg kan se jeg har taget et par kilo muskler på pga. de 3 gange styrketræning om ugen. Der går altså hurtigt. Vil prøve at reducere det til en tung gang og to lettere for ikke at blive for stor på overkroppen. Men om ikke så mange uger vil styrketræningen kun indgå som vedligehold.

Søndag 22/1 : Spinning 1 time

Mandag 23/1 : Spinning ved mig selv, samme program som onsdag.

Teknikken drillede. Det møg-anlæg har bare sine dårlige dage.

Måtte råbe det hele op uden mikrofon. Det ødelagde stemningen. :nonono:

I følge min træningsplan mangler jeg jo en god tur udendørs eller ihvertfald et længerevarende træningspas.

Jeg kan da glæde mig selv (og julle) over jeg omsider kan køre ud til Julles timer bl.a. for at få brændt nogle kalorier af.

Så snart det er muligt skal jeg bare have knaldet nogle kilometer af på landevejen. Jeg længes efter det faktisk. :wub:

Persh --> Jeg kan ikke lige huske hvilket hotel vi skal bo på, men jeg skal nok lige oplyse om det hen mod uge 17 :bigsmile:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 24 januar :

Morgenspinning :cool:

Aften : Spinning 60 min !

Yes, super god dag.

Jeg nåede ikke til spinning i klubben så jeg kørte selv her til aften.

Kan mærke jeg har været lidt brugt her over weekenden. Har haft lidt ondt i musklerne og syrede hurtigt til.

Er ved at komme ovenpå igen kan jeg mærke. Vil stadig indhente de tabte minutter fra søndag.

Ziggymunds program med en restitutionsuge hver 4. uge kommer på et belejligt tidspunkt.

Satser på morgencardio igen onsdag morgen :superman:

Diæten og dermed vægten er ved at stå lidt stille igen. Som skrevet før har jeg hurtigt fået overkroppen med igen efter 2-3 gange i centret om ugen. Vil nok drosle den del meget ned og så smide lidt specifik træning ind istedet fx. teknik eller ting som skal rettes lidt op på eller blot lidt let cardio. Sidste år havde jeg succes med at træne tungt ca hver 10. dag. Så faldt jeg ikke helt sammen på overkroppen, men så heller ikke så pumpet ud. Hvad angår diæten bliver den rettet til så jeg istedet for hovedsageligt proteiner og en smule ris, også får en del flere grøntsager ind igen og lidt mindre kød. Proteinshakes er helt ude af billedet når jeg stopper den nuværende plan. Så får jeg kun de gode fødevarer, dog stadig med afmålte kulhydrater der er tilpasset den enkelte dags strabadser. Når jeg kan komme ud på landevejen og få mine lange pas, skal jeg nok regne med et kalorieindtag på ca. 3500 om dagen hvor jeg stadigvæk kan være i kalorieunderskud. Det gør bare hele forskellen så snart det er muligt at køre de lange ture. Så svinder overkroppen automatisk og benene bliver ikke så "tyrede" men svinder lidt ind og istedet fokuseres der på konditionen. Glæder mig allerede til at mærke cyklen under mig igen. Dog vil jeg stadig køre spinning på mine egne timer og rundt i centre som fx. Julies timer.

Jeg skal nok smide updates ind omkring mine mål og vægt så snart jeg har besøgt min super kost ekspert :4thumbup: :4mewantfood:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Ja ja ja snak snak snak. :laugh: Action my friend.. :blink::w00t: Du siger bare til... :devil:

Har jo af gode grunde ikke kunnet komme rundt da jeg ikke havde noget kørekort, medmindre det var lokalt. Jeg skal nok være der. Bare rolig !

Onsdag 25 januar :

Morgen spinning

Dagen sluttes af med spinning ved mig selv i hallen, 60 min.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 27. jan :

Spinning

Lørdag 28. jan :

Spinning / vægte

Danfanta ->

Mit net har fungeret elendigt og har håndværkere rendende rundt, starter nyt job mandag så der er travlt ! :superman:

(har du ikke hørt om at man kan føje loggen til foretrukne LOOL)

Desuden nyder jeg min restitutionsuge eller hvad du kalder den :4thumbup:

Er rart lige at koble af en gang imellem og lige samle overblik og bevare fokus igen.

Kan mærke der sker meget med mig mentalt i sådan en fase med diæt og hård træning.

Til det bedre naturligvis! Har bare forsømt så mange andre ting på det sidste som var på tide at få ordnet.

Skal afslutte ugen med et godt langt pas i morgen.

Fra næste uge får den max gas igen.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag : spinning 60min

Puh jeg er bombet. Er startet i nyt job. Har en times kørsel hver vej så jeg er sent hjemme.

Glæder mig til det bliver lysere udenfor. Må lige få det bedste ud af det nu.

Går bedre med diæten igen. Fik lavet lidt om på indholdet og har bøtter med på arbejde med ris,kød og grøntsager.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 4/2 :

Spinning i kælderen 120 min. + vægte og mavetræner

Nu tilbage med ny moral. :cool:

Har været helt udmattet de sidste par dage. Har haft meget ondt i mine muskler og sener og det endte med jeg faldt i søvn med tændt tv iført cykelbukser torsdag og fredag. Nåede aldrig ned at træne :crazy:

I går fredag havde jeg min spisedag. Mums mums .. hjem til mors kødgryder! Det kan vi li' ..

Kørte to kæmpe bagte kartofler ned og en stor bøf. Skønt. I dag har jeg fået nogle kulhydrater for lige at få fyldt depoterne lidt op. Trængte til det efter flere ugers diæt uden mere kulhydrat end jeg lige præcis kunne brænde af igen til træning.

Fik sku kræfterne igen idag og gik fuldstændigt amok på cyklen. Var da kun fordi jeg skulle have gæster jeg stoppede.

Det gav mig moral og det fortæller jo blot at jeg nok skal blive klar! Ugen op til Mallorca turen skal ikke blot bruges til let træning men også til at få fyldt depoterne op. Havde helt glemt hvor dejligt det føles af have noget at skyde med i benene.

Maden er så vigtig en parameter for den langvarige præstation.

Juhuu ! Fortsætter som planlagt diæten nogle uger endnu. Skal nok ramme formen. Ugerne før afrejse skal jeg bare spise normalt så jeg træner med tilgængelig næring i kroppen. De længere ture kompenserer så for jeg ikke tager fedt på igen.

Ihvertfald i teorien. Mit cykeltrøje hænger som et telt på maven nu. I morgen kører jeg et langt pas igen som i dag så min uge total alligevel ikke går i vasken.

Link to comment
Share on other sites

Landevej.....LANDEVEJ :devil:

Jeg har sagt det før men siger det gerne igen: UD PÅ LANDEVEJEN! :4thumbup: Det er virkelig det der vil give dig overskud ved sæsonstart. Fortsat med noget spinning men minimum to længere landevejsture pr. uge vil gøre dig uhyggelig :wink:

Jeg har selv forvirret mig ud i planer om at køre ræs igen :cry: Men du kan jo følge med på cyclenet.dk :cool:

Link to comment
Share on other sites

Man d.13/2 :

Spinning 60 min

Kom aldrig på arbejde. Nåede kun uden for byen da jeg måtte holde ind til siden med et migræne anfald.

Måtte derfor melde mig syg på arbejdet. Et par panodil og en tur på cyklen tog migrænen.

Den seneste tid har været præget af mangel på overskud fordi mit arbejde æder alt min energi, lørdags arbejde plus famile tam tam og alt muligt ræs ved siden af. Har lige haft brug for en pause fra nettet.

Min træning har været skudt ind enten kl 5 om morgenen eller sent kl 23, pånær om tirsdagen i Dit Studie.

Min onsdags time har været aflyst en hel måned og jeg spekulerer på om hvor vidt jeg gider fortsætte derinde og istedet fokusere på at køre andre steder på fx. julles timer eller i Viborg.

Har en time hver vej på job og skal være der fra 9-17. Åndssvagt, men jeg er nødt til at få nogle penge i kassen efter jeg har afhændet mit firma. Min arbejdskollega er pt. sygemeldt, men så snart han kommer tilbage kan jeg få en ugentlig fridag og evt få nogle halve dage. Min fritid (frihed) og min træning er mit et og alt. Jeg går helt op i limningen hvis ikke jeg kan træne.

Om to uger går jeg ind i næste fase af min diæt hvor jeg får lidt mere almindelig kost. Trænger til noget solidt føde så jeg får mine kræfter tilbage. Det kræver også sin accept fra venner og familie at jeg altid træner. De kan slet ikke sætte sig ind i at det absolut skal være nødvendigt. Ved ikke hvad jeg vejer. Tør ikke gå på vægten, men kan se jeg er blevet mere tæt grundet den tunge træning i centret. Måler det samme på hofte og mave. Så helt skidt er det jo ikke. Vil skyde på min BF% er faldet lidt. Med næste fase i programmet skal jeg i de næste 9-10 uger ikke i centret men kun vedligholde med mine vægte herhjemme.

Danfanta -> Var faktisk i Århus i lørdags og viste Anders SATS planen. Vi dukker op ligepludselig.

Har jo den mulighed jeg kan komme derud direkte fra arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Landevej.....LANDEVEJ :devil:

Jeg har sagt det før men siger det gerne igen: UD PÅ LANDEVEJEN! :4thumbup: Det er virkelig det der vil give dig overskud ved sæsonstart. Fortsat med noget spinning men minimum to længere landevejsture pr. uge vil gøre dig uhyggelig :wink:

Jeg har selv forvirret mig ud i planer om at køre ræs igen :cry: Men du kan jo følge med på cyclenet.dk :cool:

Praefke .. i know :unhappy:

Der var ikke noget jeg hellere ville.

Min weekend var søndag fra 20-24 :blink:

Har heldigvis fri den weekend vi kommer ind i. Så skal der nok ske noget i loggen du kan lide at læse om :superman:

Link to comment
Share on other sites

Har en time hver vej på job og skal være der fra 9-17. Åndssvagt,
Hmm, det med arbejde er jo et problem for flere af os. Synes du kæmper dig fint igennem, men det har altså sine omkostninger som jeg kender alt for godt selv. Man skulle være i skolealderen, skulle man :laugh:
Tør ikke gå på vægten

Pjat med dig; når du kan se at livvidden er konstant og du endda formoder at din BF er faldet er der intet at være bekymret for. Har du taget på i muskelvægt, så er det jo det der sker når man træner med vægte og den slags vægtøgning er hverken farlig, væmmelig eller noget.... Den skal dog slæbes med over bakkerne på landevejen, men altså... hvis man ikke er licensrytter og samler point, er det så ikke ligegyldigt?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det med arbejde er jo et problem for flere af os. Synes du kæmper dig fint igennem, men det har altså sine omkostninger som jeg kender alt for godt selv. Man skulle være i skolealderen, skulle man :laugh:

Pjat med dig; når du kan se at livvidden er konstant og du endda formoder at din BF er faldet er der intet at være bekymret for. Har du taget på i muskelvægt, så er det jo det der sker når man træner med vægte og den slags vægtøgning er hverken farlig, væmmelig eller noget.... Den skal dog slæbes med over bakkerne på landevejen, men altså... hvis man ikke er licensrytter og samler point, er det så ikke ligegyldigt?

Jamen du har da ret. Ville jo bare helst kunne poste fortsættelse på det super fede vægt tab jeg havde gang i op til jul, men istedet har den intense træning givet mig en vægtøgning i muskler. Er nu sikker på der nok skal ryge kilo så snart de lange ture på vejen byder sig. Har aftalt med min makker vi skal ud på søndag og lørdag vil jeg selv lige ud og tage en føler.

Nu må jeg tage udgangspunkt i hvad jeg har at gøre med nu og ikke hvad jeg har kunnet osv.

Den øgede masse giver mig jo også et bedre look og højere forbrænding.

Dog er det ikke alarmerende i forhold til andre år. Jeg fortsætter min plan som planlagt.

Sidste år var jeg i god form ved en vægt på 97 kg så hvis jeg kan ramme 94-95kg i år med lidt lavere fedtprocent skal jeg være tilfreds. Har jo en god balast i min vintertræning.

Det værste man kan gøre er at lave om hele tiden inde midt i programmet. Jeg har stadig en 10 ugers kostplan, der tages hul på om ca en uge, som nok skal give resultat. Må basere min træning på træningsaftnerne tirsdag og torsdag på landevejen med klubben når vi kommer hen til 1. april, samt lørdag og søndag. Indtil da skal det være spinning i hverdagene og ud på vejen lørdag/søndag. Alt i alt ser jeg positivt på det. Så snart jeg finder ind i en rytme hvor jeg kan overskue det hele skal jeg nok komme i form. Har jo overholdt mit program fint nok hvis man regner timerne sammen ugevis. Må blot prioritere tingene lidt anderledes og nok bare indse jeg har været elendig til at planlægge og disponere min tid. Man lærer jo hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig allerede :smile:

Hold humøret højt :wink:

Humøret fejler skam intet. Oven på min lille nedtur med migræne, kørte jeg i aften med super overskud på timen i Dit Studie.

Ufatteligt hvad en omgang søvn kan gøre ved kroppen. Går og snuser luften ned i lungerne hver gang jeg er ude.

Glæder mig til lørdag :bike: :wub:

Lurer da lige din side. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Uha pinligt !

Er kommet på job idag med giga hængerøv i bukserne.

Dem plejer jeg jo at fylde ud. Tog dem bare i skabet og ud af døren. Bæltet er også inde i inderste hul og er alt for langt.

Uha uha.. Det tegner da godt :smile: giver moral selvom jeg må klare mig gennem dagen pinligt berørt hehe

Link to comment
Share on other sites

Uha pinligt !

Er kommet på job idag med giga hængerøv i bukserne.

Dem plejer jeg jo at fylde ud. Tog dem bare i skabet og ud af døren. Bæltet er også inde i inderste hul og er alt for langt.

Uha uha.. Det tegner da godt :smile: giver moral selvom jeg må klare mig gennem dagen pinligt berørt hehe

Mwahahahahahaha!!! :laugh::laugh::laugh: Jamen det er altså totalt trendy med hængerøv - bare se på de 12-13 årige knægte med kæmpestore bukser der hænger nede om knæene :bigsmile: - du er simpelthen "ung med de unge" :tongue::wink:.

Men helt seriøst - så er det jo en totalt supercool hængerøv, fordi det betyder du har tabt dig!!! :superman::w00t:

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share