BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

Hvor er stripshowet? Og de halvnøgne mænd? De hjemmelavede Pina Coladaer? Alt det som gør en fest sjov? :4signme::cooldance:

Det der er der jo ikke meget sjov i... :unhappy:

Ja, jeg må inddrømme, at det var der ikke så meget af... :unhappy: Det var en yderst sober aften, selvom der blev indtaget uanede mængder champagne, vin og vodka... Men underholdningen udeblev :cry3: (Eller jo - vi var nogle tøser, der blev rørstrømske og fortalte hinanden, hvor meget vi elskede hinanden :wub: )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

VL-træning:

Træk benbøjninger:

10@10

10@15

10@15

10@20

8@25

Træk fra knæ:

10@15

7@20

4x4@25

....fik ondt i underarmen undervejs - som om min arm var ved at blive revet af :crazy: (det var så fordi da vægten skulle ned, at jeg ikke først stødte fra på hoften, men bare lagde den på gulvet :4slap:) Må hellere passe på, så det ikke ender således :laugh: :

Stød fra split:

10@15

3x8@25

Ben foran:

10@30

10@40

3x6@45

...skulle have kørt et sæt til, men min ryg begyndte at brokke sig - lige mellem rygsøjlen og mit venstre (og senere også højre) skulderblad. Anders trykkede lidt hist og her og det var vist bare en myose, men han hjalp mig også med lige at få knækket ryggen - og hold kæft et knæk der kom!! :blink::crazy: Tror lidt, at det var de 110 kg i DL fra skive igår, der lige skulle vise sig... :dry: (Når formen ikke helt er i orden, så mærker jeg altid et lille knæk i den øverste del af ryggen nemlig... :innocent: )

Han sagde bagefter til mig det jeg egentligt godt vidste - at jeg var svag i den øvre ryg og rundt omkring rygsøjlen (i samme område), derfor var det svært for mig at holde spændet og låse helt, da jeg fik vægten over hovedet... men at det nok skulle komme...

Og lige så snart jeg blev mere stabil, skulle jeg glæde mig til at køre en masse DL!!! :w00t:

Men hvad dælen gør jeg for at styrke den øvre ryg hurtigst muligt??? :blink: For jeg har lidt på fornemmelsen, at den sætter en stopper for min fremgang i kg'ene... :mad:

Link to comment
Share on other sites

Men hvad dælen gør jeg for at styrke den øvre ryg hurtigst muligt??? :blink: For jeg har lidt på fornemmelsen, at den sætter en stopper for min fremgang i kg'ene... :mad:

Du træner jo ret meget så om det lige er styrke du mangler er måske tvivlsom - hvis det er det er det jo bare massere af styrke af rhomboiderne - lyder også som om det var der du havde ondt. Men det je g egentlig ville frem til var at du måske skulle prøve med noget koordination af musklerne omkring skulder og ryg - når jeg har kunder med problemer i den øvre ryg så laver jeg mange stabilitets øvelser for skulder/ryg - har oplevet et par stykker der hurtigt er blevet smertes fri (dog har de ikke været i så god form som de så der skulle ikke så meget til før de blev bedere :blush: )

Når man laver koordinationen øger man også innervationen til muskel, samt blodgennemstrømningen - som gernen skulle give mulighed for også at øge i styrke...

Bare en ide :bigsmile:

Miss female

Edited by miss female
Link to comment
Share on other sites

Han sagde bagefter til mig det jeg egentligt godt vidste - at jeg var svag i den øvre ryg og rundt omkring rygsøjlen (i samme område), derfor var det svært for mig at holde spændet og låse helt, da jeg fik vægten over hovedet... men at det nok skulle komme...

Og lige så snart jeg blev mere stabil, skulle jeg glæde mig til at køre en masse DL!!! :w00t:

Men hvad dælen gør jeg for at styrke den øvre ryg hurtigst muligt??? :blink: For jeg har lidt på fornemmelsen, at den sætter en stopper for min fremgang i kg'ene... :mad:

Hejsa Anna....!!

Ja vi kan ikke alle være lige stærke alle steder og det ses på dine løft at du ikke har meget spreds styrke i kroppen :blush: Men man bestemmer jo ik helt selv hvor man skal være stærk. Men uden tvivl vil det bremse de store løft på et tidspunkt.

Men du har allerede øvelser for din øvre ryg - row - (t-bar, DB og BB bent-over row). Du kan jo evt. lægge lidt flere sæt ind, så du får bedre fat i det område. Der er selvfølgelig også andre gode øvelser, men jeg synes det er den der tager bedst fat hos mig (DB bent-over row).

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Du træner jo ret meget så om det lige er styrke du mangler er måske tvivlsom - hvis det er det er det jo bare massere af styrke af rhomboiderne - lyder også som om det var der du havde ondt. Men det je g egentlig ville frem til var at du måske skulle prøve med noget koordination af musklerne omkring skulder og ryg - når jeg har kunder med problemer i den øvre ryg så laver jeg mange stabilitets øvelser for skulder/ryg - har oplevet et par stykker der hurtigt er blevet smertes fri (dog har de ikke været i så god form som de så der skulle ikke så meget til før de blev bedere :blush: )

Når man laver koordinationen øger man også innervationen til muskel, samt blodgennemstrømningen - som gernen skulle give mulighed for også at øge i styrke...

Bare en ide :bigsmile:

Miss female

Takker :bigsmile:

Jeg har også fået udskudt skulderstabiliserende øvelser for længe nu :blush: Ptpoul var faktisk så flink at komme med forslag til, hvad jeg skulle lave, tidligere i loggen, men jeg fik aldrig taget mig sammen til at lave dem... Det var vist en reminder til mig om at passe på mine skuldre! :nono::smile:

Og blodgennemstrømningen skulle hjælpe på den inflammation, som er tilstede nu, så imorgen skal jeg til den! :wink:

Gad vide, om jeg skal køre disse stabiliserende øvelser før eller efter den almindelige træning??

Link to comment
Share on other sites

Takker :bigsmile:

Jeg har også fået udskudt skulderstabiliserende øvelser for længe nu :blush: Ptpoul var faktisk så flink at komme med forslag til, hvad jeg skulle lave, tidligere i loggen, men jeg fik aldrig taget mig sammen til at lave dem... Det var vist en reminder til mig om at passe på mine skuldre! :nono::smile:

Og blodgennemstrømningen skulle hjælpe på den inflammation, som er tilstede nu, så imorgen skal jeg til den! :wink:

Gad vide, om jeg skal køre disse stabiliserende øvelser før eller efter den almindelige træning??

Du skal efter min mening køre dem før anden skulder træning - nogle af de muskler der er omkring skulderen er ret små og hvis de først har løftet tunge vægte er de så trætte at de ikke kan arbejde med stabilitet da dette kræver meget fokus - især når man ikke er så stærk..

miss female

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Anna....!!

Ja vi kan ikke alle være lige stærke alle steder og det ses på dine løft at du ikke har meget spreds styrke i kroppen :blush: Men man bestemmer jo ik helt selv hvor man skal være stærk. Men uden tvivl vil det bremse de store løft på et tidspunkt.

Men du har allerede øvelser for din øvre ryg - row - (t-bar, DB og BB bent-over row). Du kan jo evt. lægge lidt flere sæt ind, så du får bedre fat i det område. Der er selvfølgelig også andre gode øvelser, men jeg synes det er den der tager bedst fat hos mig (DB bent-over row).

KnuZ Anita

Hey Anita,

Hvordan kører du DB rows - et arms eller med begge arme på samme tid?

Og har du egentlig fået prøvet de pronated incline shrugs, som Norah havde anbefalet dig? Ville lige høre om dine erfaringer med dem, for det lyder lidt som noget jeg burde prøve... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Anita,

Hvordan kører du DB rows - et arms eller med begge arme på samme tid?

Og har du egentlig fået prøvet de pronated incline shrugs, som Norah havde anbefalet dig? Ville lige høre om dine erfaringer med dem, for det lyder lidt som noget jeg burde prøve... :smile:

Hejsa Anna

Du skal altid kører stabilitets træning før styrketræning, du er simpelthen for træt til det bagefter styrketræning :blush:

Jeg har altid one arm row på min rygdag, da den bare bider rigtig godt fat hos mig. Jeg opnår en god kontakt med ryggen. Tidligere i din log fik du en lang gennemgang af hvilken indflydelse det har om man går helt ud i øvelsen osv. Jeg går helt ud i øvelsen, hvilket gør den lidt hårdere, men det lønner sig i sidste ende.

Ved siden af har jeg enten t-bar row eller BB bent-over row, de dage hvor jeg ikke har dødløft. Jeg har kun dødløft hver anden gang jeg træner ryg, for at undgå at køre min lænd træt. Jeg føler ikke samme kontakt ved de 2 øvelser. Ved BB bent-over row holder jeg bred på stangen for at aktivere anderledes i ryggene end ved smal afstang, da det er sammen greb som ved one arm row, det gør det igen meget hårdere, men giver en okay lidt højere oppen end one-arm row.

Jeg har prøvet den af Norah's 2 gange, har den på alle mine rygdage lige nu, men med tiden bliver det en øvelse der er med måske halvdelen af gangene. Den er rigtig god og man er ikke i tvivl når den udføres rigtig, og man får fat i musklerne inde bagved. Den kan anbefales, men start ud med lette vægte til du lærer at udføre den rigtig. Man er meget tilbøjelig til at bruge skulder og nakke i starten.

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Er der forresten én, der ejer en elastik, som jeg kan låne imorgen til at lave behind the neck band pull-downs, så mine skuldre ikke dør unge? :biggrin: I så fald, medbring venligst til IK imorgen, jeg vil være evig taknemmelig :wub:

Link to comment
Share on other sites

Takker! :4thumbup:

Så skal jeg vist i gang med seriøs øvre-ryg træning på alle kanter og led :wink:

Bare husk på, at du ikke bare kan blive ved med at smide øvelser på. I forvejen er dit program temligt omfattende med både VL- og dit WSB-program. Istedet bør du nok lave noget tilpasning af programmet, hvor du sammensat øvelserne efter dit behov. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bare husk på, at du ikke bare kan blive ved med at smide øvelser på. I forvejen er dit program temligt omfattende med både VL- og dit WSB-program. Istedet bør du nok lave noget tilpasning af programmet, hvor du sammensat øvelserne efter dit behov. :smile:

Jeg har også smidt en del skulder-presse øvelser ud fra WSB programmet, netop fordi jeg kører så meget VL ved siden af... Shrugs er også røget - bruger mine traps RIGELIGT i VL også - vil nødigt ende med en tyrenakke :smile:

Jeg mærker efter fra dag til dag, hvordan min krop har det, og tilpasser hjælpeøvelserne derefter - jeg skal selvfølgelig dog huske at prioritere rigtigt ift. hvilke øvelser der ryger ud.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Bare husk på, at du ikke bare kan blive ved med at smide øvelser på. I forvejen er dit program temligt omfattende med både VL- og dit WSB-program. Istedet bør du nok lave noget tilpasning af programmet, hvor du sammensat øvelserne efter dit behov. :smile:

Læs det dér 10 gange Anna :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis Anders siger, at musklerne omkring din rygrad er for slappe og du mangler stabilisering er det nok ikke de store superficielle muskler som rhombiodeus og errector du skal have fat i men de profunde der ligger helt dybt, hvis funktion ikke er, at udvikle stor kraft og bevægelse men netop at stabiliserer og holde opspænd mm.

Og så er det netop øvelser hvor du laver den type arbejde du skal lave og ikke tunge træk-øvelser etc.

Større aktivering af nedre trapezius, levator scapula, subscapularis, teres minor og infraspinatus er typisk problem områderne men spørg Anders, han er sikkert inde i hvor det helt konkret ligger.

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

Hvis Anders siger, at musklerne omkring din rygrad er for slappe og du mangler stabilisering er det nok ikke de store superficielle muskler som rhombiodeus og errector du skal have fat i men de profunde der ligger helt dybt, hvis funktion ikke er, at udvikle stor kraft og bevægelse men netop at stabiliserer og holde opspænd mm.

Og så er det netop øvelse hvor du laver den type arbejde du skal lave og tunge træk-øvelser etc.

Større aktivering af nedre trapezius, levator scapula, subscapularis, teres minor og infraspinatus er typisk problem områderne men spørg Anders, han er sikkert inde i hvor det helt konkret ligger.

Nice post dood! repped!

Link to comment
Share on other sites

Hvis Anders siger, at musklerne omkring din rygrad er for slappe og du mangler stabilisering er det nok ikke de store superficielle muskler som rhombiodeus og errector du skal have fat i men de profunde der ligger helt dybt, hvis funktion ikke er, at udvikle stor kraft og bevægelse men netop at stabiliserer og holde opspænd mm.

Og så er det netop øvelse hvor du laver den type arbejde du skal lave og tunge træk-øvelser etc.

Større aktivering af nedre trapezius, levator scapula, subscapularis, teres minor og infraspinatus er typisk problem områderne men spørg Anders, han er sikkert inde i hvor det helt konkret ligger.

Sjovt nok mange af de ting jeg hentyder til i min tidligere post. :wink:

Link to comment
Share on other sites

WSB - uge 4, ME bænk

En fin omgang i IK med en masse MOL'ere - Sune, LaMotta, Tunen, Till, Jimmy P.. Har jeg glemt nogen?

Lidt shoulder-work (klapper lige mig selv på... skulderen.. :wink:)

Scap push-ups:

3x15

Incline bænk:

10@20

3@30

3@35

3@40 (den første var tung, men de to sidste sad som de skulle, overraskende nok! :blink: )

3@42,5 (dirrrrty... :blush: Thomas hjalp vist på de to sidste :4whistling: Stangen var sgu levende! :crazy: )

Flad DB bænk med bundstop:

10@2x12

8@2x15

8@2x15

7@2x15

Bent-over BB rows:

4x10@45

...smed 5 kg af ift til sidst for at sikre, at teknikken var i orden - den sad strakts meget bedre! :bigsmile:

supersettet med:

Push-downs:

4x10@10

Lateral raises:

4x10@2x5

...ved at blive for nemme, men i IK er de næste vægte på 12 kg... :dry: Noget af et spring.. Så jeg må nøjes med at køre dem yderst kontrolleret og med pause i toppen

Ryggen brokkede sig slet ikke!! :biggrin:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Nytårsforsæt update:

Jeg har fundet ud af, at 1 drink ikke nødvendigvis er lig med 1 genstand... :blink: Dvs. i min gode tro, om at jeg kun har indtaget de tilladte 3 genstande om ugen ( :innocent: ), lykkedes det mig alligevel at ende på 22 genstande blandet sjov igår... :crazy: Hmmm... starter lige på en frisk fra imorgen med min afholdenhed :innocent:

Troede i øvrigt en pizza, cola og ½l Ben&Jerry's kunne afhjælpe tømmermændende, men alas... :cry:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Hvis Anders siger, at musklerne omkring din rygrad er for slappe og du mangler stabilisering er det nok ikke de store superficielle muskler som rhombiodeus og errector du skal have fat i men de profunde der ligger helt dybt, hvis funktion ikke er, at udvikle stor kraft og bevægelse men netop at stabiliserer og holde opspænd mm.

Og så er det netop øvelse hvor du laver den type arbejde du skal lave og tunge træk-øvelser etc.

Større aktivering af nedre trapezius, levator scapula, subscapularis, teres minor og infraspinatus er typisk problem områderne men spørg Anders, han er sikkert inde i hvor det helt konkret ligger.

Sjovt nok mange af de ting jeg hentyder til i min tidligere post. :wink:

Thanx guys! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nytårsforsæt update:

Jeg har fundet ud af, at 1 drink ikke nødvendigvis er lig med 1 genstand... :blink: Dvs. i min gode tro, om at jeg kun har indtaget de tilladte 3 genstande om ugen ( :innocent: ), lykkedes det mig alligevel at ende på 22 genstande blandet sjov igår... :crazy: Hmmm... starter lige på en frisk fra imorgen med min afholdenhed :innocent:

Troede i øvrigt en pizza, cola og ½l Ben&Jerry's kunne afhjælpe tømmermændende, men alas... :cry:

:superman::superman::superman:

Link to comment
Share on other sites

Nytårsforsæt update:

Jeg har fundet ud af, at 1 drink ikke nødvendigvis er lig med 1 genstand... :blink: Dvs. i min gode tro, om at jeg kun har indtaget de tilladte 3 genstande om ugen ( :innocent: ), lykkedes det mig alligevel at ende på 22 genstande blandet sjov igår... :crazy: Hmmm... starter lige på en frisk fra imorgen med min afholdenhed :innocent:

Troede i øvrigt en pizza, cola og ½l Ben&Jerry's kunne afhjælpe tømmermændende, men alas... :cry:

:laugh: Du holdte dit fortsæt een dag. Det er vist ikke bare musklerne omkring rygradden som skal strammes op, er du sikker på at det ikke er hele rygradden der mangler :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share