BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Øhh.. hvad er forskellen... mente self Nordland Cup, men er der så også noget der hedder Nordjyllands Cup :crazy:

Nordjyllands Cup er vist det der hed Thy Cup før, og det bliver holdt i Hjørring 19. maj. Og det er med udstyr :smile:

Link to comment
Share on other sites

3 blondes er vi oppe på nu :laugh:

Kvinder er nu søde. Tænk hvis i skulle finde vej derop også...sammen :tongue:

I tager bare toget til Odense... Så kører vi i samlet flok i min Golf... Jeg styrer I kigger på kort :laugh:

Sune kommer og henter os når vi ikke ved hvor vi er henne længere :innocent:

Link to comment
Share on other sites

I tager bare toget til Odense... Så kører vi i samlet flok i min Golf... Jeg styrer I kigger på kort :laugh:

Sune kommer og henter os når vi ikke ved hvor vi er henne længere :innocent:

Jeg er ret god til at vise vej efter et kort, sålænge jeg får lov til at vende og dreje kortet! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da lige reddet Anita fra at stå diætramt i det nordjyske, til det forkerte styrkeløftstævne.

En sand gentleman :smile::wink:

Ja, hvad skulle jeg gøre uden dig :flowers:

Tror gerne jeg vil tage patent på dig den dag.... Så kan du sidde og forklare blondi hvorfor de gør dig og dat undervejs :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvad skulle jeg gøre uden dig :flowers:

Tror gerne jeg vil tage patent på dig den dag.... Så kan du sidde og forklare blondi hvorfor de gør dig og dat undervejs :innocent:

Taaaark :smile:

Jeg løfter dog selv, men har selvfølgelig tid når de andre vægtklasser er igang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da lige reddet Anita fra at stå diætramt i det nordjyske, til det forkerte styrkeløftstævne.

En sand gentleman :smile::wink:

Det var ganske sødt af dig, ja :smile: Forstæt i samme stil nede i IK også :wink:

Ja, hvad skulle jeg gøre uden dig :flowers:

Tror gerne jeg vil tage patent på dig den dag.... Så kan du sidde og forklare blondi hvorfor de gør dig og dat undervejs :innocent:

Det er han i hvert fald god til :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det ved jeg ik en pind om... Men jeg havde indtryk af det ud fra egne erfaringer, så stillede det lige så meget som et spørgsmål, da det kom bag på mig...

Det har du helt sikkert ret i...

Men som sagt kom det lidt bag på mig, jeg havde ikke lige tænkt så meget over at der også sidder fedt omkring organer osv...

Kan se mit indlæg virkede ret arrogant og kloge åge agtigt :blush:

Jeg bliver lidt ked af det når folk lægger for meget vægt på fedt% målinger.

I er jo to super trænede flotte piger, og det er kedeligt hvis i gør lige som mange jeg ser i sats..

De lægger alt for meget vægt på tanita'en og bliver kede af et fjollet tal.

Tanita'en kan svinge utroligt meget. Den vil i nogle tilfælde overvurdere, andre det modsatte.

En Dexa scanning er skide god for Anna-Banna og har afsløret hun kan smide en del før hun hæmmer sin præstation.

Du har Norah i dit ringhjørne har du ikke? Så kan du ikke finde bedre hjælp. Glem alle andres råd og kommentarer. Bare lyt til hende. Hun ved hvad der skal til i jeres sport, det ved en tanita, fedttang eller Dexa ikke :wink:

@Anna, heldig skid :w00t: Du har et godt værktøj til at vurdere din udvikling løbende. Dejligt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan se mit indlæg virkede ret arrogant og kloge åge agtigt :blush:

Jeg bliver lidt ked af det når folk lægger for meget vægt på fedt% målinger.

I er jo to super trænede flotte piger, og det er kedeligt hvis i gør lige som mange jeg ser i sats..

De lægger alt for meget vægt på tanita'en og bliver kede af et fjollet tal.

Tanita'en kan svinge utroligt meget. Den vil i nogle tilfælde overvurdere, andre det modsatte.

En Dexa scanning er skide god for Anna-Banna og har afsløret hun kan smide en del før hun hæmmer sin præstation.

Du har Norah i dit ringhjørne har du ikke? Så kan du ikke finde bedre hjælp. Glem alle andres råd og kommentarer. Bare lyt til hende. Hun ved hvad der skal til i jeres sport, det ved en tanita, fedttang eller Dexa ikke :wink:

@Anna, heldig skid :w00t: Du har et godt værktøj til at vurdere din udvikling løbende. Dejligt :smile:

Ihhh, det lyder godt :bigsmile: Godt at høre fra én der ved en del om det, at dét at smide lidt ekstra kg fedt ikke vil hæmme min styrke! Jeg havde heller ikke selv regnet med det, men super lige at få det bekræftet! :4thumbup: Der er jo ret mange, der mener, at bare man udtaler ordet "diæt" eller "kcal underskud", så daler ens styrke hurtigere, end man når at blinke. Meeeen... det må jeg jo modbevise :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du har Norah i dit ringhjørne har du ikke? Så kan du ikke finde bedre hjælp. Glem alle andres råd og kommentarer. Bare lyt til hende. Hun ved hvad der skal til i jeres sport, det ved en tanita, fedttang eller Dexa ikke :wink:

Det kan du tro... og jeg er nu også ret ligeglad med selve fedt%, tager løbende målinger på både Tanita vægten og med fedttang, mens for at have nogle tal at sammenligne.

Og spejlet er og bliver den bedste målet i forbindelse med et fedtab :bigsmile:

Dit indlæg virkede ik kloge åge agtig, det satte til gengæld nogle ting på plads... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Opdatering af de sidste tre træninger kommer senere, har simpelthen ikke tid til at logge - ligger vandret på arbejde! :crazy: (og ikke på den gode måde...) Projektlederen på mit projekt dukkede nemlig ikke op på arbejde en dag i sidste uge og brændte vores kunde af - ingen kunne få fat på ham, men han ringede til vores adm. direktør sidst på eftermiddagen og kastede simpelthen håndklædet i ringen. Manden er gået fuldstændig ned med flaget - har åbenbart døjet med stress det sidste halve år. Det værste er så, at det arrangement, som er højdepunktet for vores projekt, bliver afholdt i næste uge, og INTET er lavet på det... :crazy: Det betyder, at min arbejdsbyrde er tredoblet, mindst - og jeg har lige haft en herlig weekend med 10 timer på arbejde hver dag, og det kommer også ud til at gå ud over en del af aftener i denne og næste uge, desværre. Så træningen må lægges enten tidligt om morgenen eller sent om aftenen... Det positive er dog, at jeg får lov til at spise sushi til aftensmad :4mewantfood: :4thumbup:

Har været til min 1. konsultation hos fysioterapeuten i dag. Der er konstateret følgende:

- Min skade er ikke særlig slem, og jeg er kommet med den i god tid. Så min træning kan sagtens fotsætte som hidtil, så længe jeg ikke mærker smerte. Der må endda gerne lægges en mild progression i programmet.

- Skaden skyldes nok, at da jeg - som nybegynder med ikke helt lige stærkt udviklede muskler - intensiverede min træning, så begyndte jeg at overkompensere med de stærkere muskler, og de var således kommet under stress. Bl.a. pga. svage indadførere samt svag baldeaktivering (mine balder er fint udviklede i den nederste del, men den øverste/yderste del halter lidt bagefter, kunne hun se), så overkompenserede jeg meget med forsiden af låret, og da det blev for meget for denne, så kom der ekstra meget stress på den dybe hoftebøjer.

- Så generelt har jeg en meget stærk forside ift. min posterior chain, hvilket skal afhjælpes bl.a. ved at træne goodmornings 2-3 gange om ugen med 5x10 reps.

- Grunden til min svage aktivering af balderne er, at min ryg er meget stiv (hvilket er usædvanligt med min bevægelighed - medium hypermobilitet og ekstra bevægelig i overkroppen). Grunden til, at ryggen er stiv er, at pga maaange tunge dødløft, så sidder mine ryghvirvler på sådan en måde, at rygsøjlen bøjer mest forover, dvs. der er pres på frontsiden af rygsøjlen. Det betyder i øvrigt, at noget af det bløde stads mellem dem glider ud imod bagsiden af rygsøjlen og presser på nerverne, så det i værste tilfælde kan fremkalde en diskusprolaps. Så min hjemmeopgave til resten og ugen, og fremover i det hele taget, er at arbejde på at lægge pres på bagsiden af rygsøjlen, så den retter sig ud. Jeg kan gøre dette samtidigt med, at jeg strækker mine dybe hoftebøjere ud - ved at ligge på maven og løfte overkroppen op på armene, som når man strækker maven ud - dvs. en slags rygbøjning (6-7 sæt om dagen à 10 gentagelser).

Nå, men dette skulle gerne afhjælpe problemet rimelig hurtigt, og det vil så gøre, at de nerver, der sidder i klemme nu, bliver rettet ud, rygge bliver mindre stiv, og jeg vil automatisk bruge mine balder mere, når jeg løfter :smile:

- Min holdning er generelt god, det eneste, der faldt hende i øjnene var, at når jeg står afslappet, så ligger det meste af min vægt på mit venstre ben, og mit højre ben er drejet mere mod højre (hvilket Anders også har påpeget for mig flere gange før). Det kan måske skyldes, at mit højre ben er en lille smule længere, end det venstre, men det er åbenbart meget normalt hos mange.

- Jeg skal virkelig passe på mine meget ustabile skuldre, især ift. tunge træk, da det kan give nogle grimme skader - lige så snart vi har fået mine hofter i orden, så begynder vi at arbejde på stabiliseringen af skuldrene. Men VL er i hvert fald det rigtige sport, hvis man går forsigtigt frem og får teknikken med, vel at mærke, til at stabilisere mine svagpunkter. Når det så er på plads, så vil jeg da sandelig håbe, at min bænk går op :superman:

Så til sidst, da jeg fortalte hende fysioen om mit hjernedøde stunt i OSK (max på de 135 kg efter en halv flaske sprut :innocent:), og efterfølgende RET slemt hold i nakken, sagde hun, at det jeg havde oplevet, var UHYGGELIG tæt på en diskusprolaps, så jeg er UTROLIG heldig, at dette ikke skete! :crazy: Så jeg skal vist til at styre min kådhed (som hun kaldte det) ift tunge løft i hvert fald...Det vil sikre mig en meget større fremgang på længere sigt og en rigtig sund krop.

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Så til sidst, da jeg fortalte hende fysioen om mit hjernedøde stunt i OSK (max på de 135 kg efter en halv flaske sprut ), og efterfølgende RET slemt hold i nakken, sagde hun, at det jeg havde oplevet, var UHYGGELIG tæt på en diskusprolaps, så jeg er UTROLIG heldig, at dette ikke skete! Så jeg skal vist til at styre min kådhed (som hun kaldte det) ift tunge løft i hvert fald...Det vil sikre mig en meget større fremgang på længere sigt og en rigtig sund krop.

Argh, hvordan kan hun konkludere det udfra de symptomer du har beskrevet har jeg svært ved at se. Lyder lidt som hun maler fanden på væggen her. Men du har da helt ret i at man ikke bør spille hasard med sit helbred hvis man kan undgå det. Så at maxe halvstiv vil jeg gerne medgive dig, ikke er det klogeste :tongue:

Lyder ellers til at du er blevet sat i gang med at lave mckenzie pushups. Mckenzie er en meget brug metode indenfor fysioterapi. Og bliver brugt meget i forhold til rygproblematikker. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Argh, hvordan kan hun konkludere det udfra de symptomer du har beskrevet har jeg svært ved at se. Lyder lidt som hun maler fanden på væggen her. Men du har da helt ret i at man ikke bør spille hasard med sit helbred hvis man kan undgå det. Så at maxe halvstiv vil jeg gerne medgive dig, ikke er det klogeste :tongue:

Lyder ellers til at du er blevet sat i gang med at lave mckenzie pushups. Mckenzie er en meget brug metode indenfor fysioterapi. Og bliver brugt meget i forhold til rygproblematikker. :smile:

Mckenzie pushups, er det dét det hedder? Hehe, sikkert..

Jeg beskrev for hende, hvordan jeg fik hold i nakken dagen efter, og hvordan jeg løftede med rund ryg og prøvede at locke vægten ud ved at dreje skulderbladene tilbage og på plads... Så var det dér hun beskrev, hvad der højst sandsynligt skete, og at det var tæt på en prolaps

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 17. april - VL

Træningen i dag bliver jeg lige nødt til at logge, selvom jeg er kommet tilbage på arbejde... :bigsmile:

Jeg havde ellers indstillet mig på noget let teknisk træning for at holde kroppen i gang inden stævnet på lørdag. Havde også efterhånden opgivet at sætte for høje mål, da jeg jo ikke har kunnet træne ordentligt pga lysken. Efter tre dages pause fra træning (og 10 timers arbejdsdage i stedet :crazy: ) gik det dog en del bedre, end forventet :4thumbup:

McKenzie push-ups: 3x10

+ let stræk af hoftebøjerne og mobilitetstræning for skuldrene

Trækbalance: 3x10@15

Råtræk fra hæng: 5@15

Råtræk fra gulv: 5@20, 5@25, 4@30, 3@30, 2@35, 2@35 (super nemme, og jeg har fået rimelig godt styr på teknikken - fokus på afslappede arme og nakke, samt vægt på hælene! :bigsmile: ) 3x1@37,5 PR :superman:

...De var sgu helt i orden, de træk der - så er der ikke langt til de 40 kg, som jeg oprindeligt havde tænkt mig at løfte til stævne :biggrin: Jeg ville bare ikke presse mig selv yderligere i dag, blot få dage inden stævnet..

Frivend+opad stød: 4+4@25; 3+3@30; 2+2@35; 1+1@40; 1+1@42,5; 1+1@45 PR (mistede lidt fokus på den her, så den sad ikke optimalt, men den kom da op!)

Og så et sæt frivend på 50 kg... Frivend er nemlig super nemme, det er kun i opadstød jeg skal arbejde mere med skulderstabilisering, så er der til en del flere kg :4thumbup:

Ben foran: 5@35; 5@40; 3@45; 3@50; 3@50

Goodmornings: 4x10@35

Det var en HELT I ORDEN træning i dag, og så tilbage til arbejdet - og for at det ikke skulle være løgn, så stod der sushi for alle pengene til mig! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så til sidst, da jeg fortalte hende fysioen om mit hjernedøde stunt i OSK (max på de 135 kg efter en halv flaske sprut :innocent:), og efterfølgende RET slemt hold i nakken, sagde hun, at det jeg havde oplevet, var UHYGGELIG tæt på en diskusprolaps, så jeg er UTROLIG heldig, at dette ikke skete! :crazy: Så jeg skal vist til at styre min kådhed (som hun kaldte det) ift tunge løft i hvert fald...Det vil sikre mig en meget større fremgang på længere sigt og en rigtig sund krop.

Syntes det fyssen siger lyder ganske fornuftigt :smile:

Med mindre du har fortalt om nervepåvirkning (smerte udstrålene i arme eller lignende) er der intet der tyder på discus prolaps lige umiddelbart. Derudover kan nerve relaterede symptomer komme fra meget andet end prolapser.

At dit stunt var hjernedødt og farligt kan dog ikke diskuteres :wink:

Mht din forkel i benene: få hende til at teste mobilitet/aktivering i din hoftemuskulatur generelt. Alle tests skal laves, så du har mulighed for at at finde og derefter rette op på forskelle fra side til side. Side til side forskelle er noget LORT for din ryg oma. og skal rettes med det samme.

Hvis du er stiv i den øverste del af ryggen kan du evt se på foam rolling af området, ellers kan en kiropraktor se på problemet.

Blot foreslag, fyssen har erfaring, har haft dig i hænderne og er af mange andre grunde bedre stillet ifht at hjælpe dig end et internet ego som mig. Men mine betragtninger kommer fra min erfaring med styrketræning og min egen defekte krop :wink:

Så se om du kan bruge dem til noget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share