BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onsdag 6. juni - TSK

En udemærket træning i selskab med Hoos, Rommel og Quantanamo.

Min lænd var pænt ristet efter rumænsk DL i søndags og squat pr i mandags, så jeg tog igår helt fri :smile:

Træk ben: (Opv.) 3x5@20 + hoftebøj stræk (statisk/dynamisk)

Bænk:

10@20

5@35

5@40

3@45

3@45

2@47,5

1@50

1@52,5 PR! :biggrin:

0@55

0@55 - hovedet var ikke med længere :sneaky2:

...fra næste gang - fokus på pause på brystet!

Det er ret vildt, så godt træk ben og VL i det hele taget hjulpet på min skulderstabilitet! :bigsmile:

Ben bagpå (OL):

4@50

4@55

5x4@65

DL:

5@60

5@70

3@80

3@90

3@100

2@110 - ok tungt :crazy: bæltet forstyrrede mere, end det hjalp :sneaky2:

Tror jeg kører singler fra næste gang af...

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Nordland Cup mini-update: er blevet tilmeldt i 75 kg klassen :smile: Ser pt ikke rigtig nogen grund til at smide 2 kg for at komme ned i 67,5 på tre uger...

Tror jeg er smart - det er helt vildt hvor meget en diæt tager fra ens styrke i bænk, i hvert fald for mig. Så ind og vis pigerne hvad russisk kvinde er lavet af :superman:

Tillykke til din PR i bænk, btw :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

23. juni - Nordland Cup

Squat:

1. forsøg - 75 kg godkendt 3-0

2. forsøg - 87,5 kg godkendt 3-0

rimelig nemt

3. forsøg - 95 kg underkendt 0 - 3

mistede lige fokus midt i løftet. Er sikker på at kunne have løftet de 95, hvis jeg bare lod være med at stoppe op midt i løftet og overveje, om mine fødder egentlig stod bredt nok :laugh:

Bænk:

1. forsøg - 45 kg godkendt 3-0

EASY!

2. forsøg - 50 kg godkendt 3-0

Virkelig nemme, men lige inden lock-out gik min skulder dog på mystisk vis af led og satte sig på plads igen, da jeg lockede vægten :crazy: Afstod derfor fra sidste forsøg... Er rigtig glad for det nu, for skulderen gør rigtig nas!! :sneaky2:

Dødløft: DAGENS PINLIGSTE INDSLAG... :nonono:

1. forsøg - 110 kg underkendt 0-3

startede af en eller mystisk grund med røven helt oppe og strakte ben - FLOT!

2. og 3. forsøg - 110 kg STADIG underkendt 0-3

Ved ikke lige, hvad der skete for mig der!!!! :sneaky2: Bomme ud i dødløft????? Det havde jeg aldrig troet kunne ske. 110 kg var en vægt, som jeg jo var sikker på at kunne løfte, men på ALLE tre forsøg kunne jeg kun løfte stangen til midt på skinnebenet og brænde med den lidt der... :nonono:

Tror, at det hovedsageligt skyldes min ad hoc træning op til stævnet - brændte jo totalt igennem med 125 kg 1½ uge før stævnet og tog også 3 dubler på 90 mandagen inden... Pænt dumt, nu jeg tænker over det... :nonono:

Ellers et rigtig fedt stævne - virkelig hyggelig stemning! :4thumbup: Og humøret var højt igen takket være Camillas LÆKRE skildpadde brownie kagen! Mums :4mewantfood:

Nå, jeg kommer igen til den udstyrsfrie del af Copenhagen Cup i november :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hey du - tak for igår :bigsmile:

Mht den dødløft så tror jeg ikke du skal være så bitter over din træning op til stævnet.

Som vi to kort snakkede om efter 1. forsøg, var dit udgangspunkt helt hen i vejret. Stive ben og røven helt oppe under taget. Er stadig sikker på at det kun var dig der var klar over at du var påbegyndt dit løft. Hvad der skete på 2. og 3. forsøg skal jeg ikke gøre mig klog på. Men har en meget stor forståelse for hvis du pludselig blev møg nervøs og forvirret over 1. forsøg. Er sikker på det ihvertfald kan have haft en stor indvirkning. :bigsmile:

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du vil kunne løfte 110kg til hver en tid - du har jo før vist dine imponerende stærke evner :superman:

Syntes din squat og bænk var rigtig god - håber dog din skulder arter sig hurtigt igen! :crazy:

Kom igen smukke - jeg glæder mig ihvertfald til at heppe højt på dig næste gang du hopper på podiet og gir den gas :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anna og tilykke med debuten i Styrkeløft stævner :smile:

Ked af at høre om din subluxation i bænkpressen - håber du får stabiliteten trænet godt op igen så du ikke ender som mig :crazy: Jeg respekterede ikke min første subluxation, heller ikke den anden eller den tredje og så røg den helt ad helvede til mit i en militærpres et år senere :unhappy: Du skal faktisk helst allereden nu træne den med lette øvelser, selv om det gør ont.

Nå, nok med pessimistsnakket - fedt at du synes det var en god oplevelse i øvrigt og at du er tændt på come back i november! :superman:

Nu hvor mig og Poul er flyttet herover til Sjælland, må vi ju ses lidt oftere! friends.gif

Knus Linnéa

Link to comment
Share on other sites

23. juni - Nordland Cup

Squat:

1. forsøg - 75 kg godkendt 3-0

2. forsøg - 87,5 kg godkendt 3-0

rimelig nemt

3. forsøg - 95 kg underkendt 0 - 3

mistede lige fokus midt i løftet. Er sikker på at kunne have løftet de 95, hvis jeg bare lod være med at stoppe op midt i løftet og overveje, om mine fødder egentlig stod bredt nok :laugh:

Bænk:

1. forsøg - 45 kg godkendt 3-0

EASY!

2. forsøg - 50 kg godkendt 3-0

Virkelig nemme, men lige inden lock-out gik min skulder dog på mystisk vis af led og satte sig på plads igen, da jeg lockede vægten :crazy: Afstod derfor fra sidste forsøg... Er rigtig glad for det nu, for skulderen gør rigtig nas!! :sneaky2:

Dødløft: DAGENS PINLIGSTE INDSLAG... :nonono:

1. forsøg - 110 kg underkendt 0-3

startede af en eller mystisk grund med røven helt oppe og strakte ben - FLOT!

2. og 3. forsøg - 110 kg STADIG underkendt 0-3

Ved ikke lige, hvad der skete for mig der!!!! :sneaky2: Bomme ud i dødløft????? Det havde jeg aldrig troet kunne ske. 110 kg var en vægt, som jeg jo var sikker på at kunne løfte, men på ALLE tre forsøg kunne jeg kun løfte stangen til midt på skinnebenet og brænde med den lidt der... :nonono:

Tror, at det hovedsageligt skyldes min ad hoc træning op til stævnet - brændte jo totalt igennem med 125 kg 1½ uge før stævnet og tog også 3 dubler på 90 mandagen inden... Pænt dumt, nu jeg tænker over det... :nonono:

Ellers et rigtig fedt stævne - virkelig hyggelig stemning! :4thumbup: Og humøret var højt igen takket være Camillas LÆKRE skildpadde brownie kagen! Mums :4mewantfood:

Nå, jeg kommer igen til den udstyrsfrie del af Copenhagen Cup i november :superman:

Aldrig brænde igennem de sidste par ugor op imod et stævne :unhappy:

Det er en almindeligt fejl mange gør, og det gør de leverer de bedste løft inden stævnet og tror der skal ske en masse godt, men de bommer altid ud :unhappy:

Håber din skulder ikke har taget for meget skade. Nu SKAL DER STYR PÅ DINE SKULDERBLADE OG RØV!!!

Alle dine dødløft starter møg dårligt og du fucker din skulder i bænkpres.. Det bliver man sgu ikke tough af :nonono:

Mon ikke Anne Afbrændaaa kommer stærkt tilbage snart? :superman:

Link to comment
Share on other sites

Bedre held næste gang. Startvægten i dødløft er en drilsk størrelse. Den skal være lav, da man er godt brugt efter squat og bænk. Desuden er tung dødløfttræning tæt på stævnet sjældent et hit. :smile:

Ja, jeg har nok overvurderet min startvægt en anelse... Burde godt have set den komme, da en single på 90 kg i opvarmningen føltes langsom :sneaky2: Og jeg følte mig egentlig ikke særlig træt efter squat og bænk, meeeen max løftene kan jo også først mærkes senere. Brændte jo også lidt på de 95 i squat, det har helt sikkert sat sig. Bedre planlægning næste gang! :superman:

Hej Anna og tilykke med debuten i Styrkeløft stævner :smile:

Ked af at høre om din subluxation i bænkpressen - håber du får stabiliteten trænet godt op igen så du ikke ender som mig :crazy: Jeg respekterede ikke min første subluxation, heller ikke den anden eller den tredje og så røg den helt ad helvede til mit i en militærpres et år senere :unhappy: Du skal faktisk helst allereden nu træne den med lette øvelser, selv om det gør ont.

Nå, nok med pessimistsnakket - fedt at du synes det var en god oplevelse i øvrigt og at du er tændt på come back i november! :superman:

Nu hvor mig og Poul er flyttet herover til Sjælland, må vi ju ses lidt oftere! friends.gif

Knus Linnéa

Hey søde, tak for det :smile:

Min skulder kan stadig mærkes, og når jeg strækker armen opad eller udad, så føles det, at den ryger ud igen :crazy: Godt, at jeg har været forudseende og på forhånd bestilt en tid hos min fysio imorgen! :4thumbup: Hvor lang tid tror du, at det tager at komme sig efter sådan et tilfælde?

Det glæder mig at høre, at I er i Kbh nu! :bigsmile: Skal vi ikke tage en træning nede i IK snart?

Knus!

Aldrig brænde igennem de sidste par ugor op imod et stævne :unhappy:

Det er en almindeligt fejl mange gør, og det gør de leverer de bedste løft inden stævnet og tror der skal ske en masse godt, men de bommer altid ud :unhappy:

Håber din skulder ikke har taget for meget skade. Nu SKAL DER STYR PÅ DINE SKULDERBLADE OG RØV!!!

Alle dine dødløft starter møg dårligt og du fucker din skulder i bænkpres.. Det bliver man sgu ikke tough af :nonono:

Mon ikke Anne Afbrændaaa kommer stærkt tilbage snart? :superman:

Hey Polle..

Du har helt ret - dumt dumt dumt at maxe ugen før stævnet... Tror mest det var for at få den mentale sikkerhed - fordi min træning har været så sporadisk op til stævnet... :unhappy: Men sådan er det jo.

Og ja, mine balder skal for alvor ind i kampen. Jeg kan godt mærke, at jeg er blevet en del bedre til at bruge dem i squat, men i dødløft nægter de :unhappy:

Men det var fedt at være med, og jeg er fint tilfreds med mine resultater i squat og bænk. Der er god tid til næste stævne, så jeg må arbejde på at styrke mine svage sider og gentænke min træningsmetode op til stævnet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Bogs.

Vi (Pia) og jeg havde jo planer om at komme og se jer tøser løfte, men træningen tog desværre for lang tid så nåede jer ikke. Nåede kun at opleve -110kg klassen squate :crazy::devil: Og tror måske jeg spottede jer i sofaen med et par andre mol hoveder?

Synd med DL. Mon ik den kan optimeres nu når du har helt til september :smile:

Casper

Edited by cj8000
Link to comment
Share on other sites

Du har helt ret - dumt dumt dumt at maxe ugen før stævnet... Tror mest det var for at få den mentale sikkerhed - fordi min træning har været så sporadisk op til stævnet... :unhappy: Men sådan er det jo.

Og ja, mine balder skal for alvor ind i kampen. Jeg kan godt mærke, at jeg er blevet en del bedre til at bruge dem i squat, men i dødløft nægter de :unhappy:

Men det var fedt at være med, og jeg er fint tilfreds med mine resultater i squat og bænk. Der er god tid til næste stævne, så jeg må arbejde på at styrke mine svage sider og gentænke min træningsmetode op til stævnet :wink:

Det er netop derfor folk laver det stunt, for at få sikkerhed. Men man kan ikke bruge det til en skid, andet end at fucke sine resultater.

Næste gang er du sikkert mere mentalt stærk og tror på dig selv og din træning op til stævnet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Problemet som jeg ser det, må være at du har været alt for dårligt til at få drukket vodka, da arbejde og træning har fyldt så meget.

Se selv hvor vildt du var da du dødløftede på vodka i OSK. Man kan ikke fornægte sine russergener og lade være med at drikke vodka. Så mere vodka. Alkohol går direkte i KRANEN :superman:

:tongue:

Men ellers barsk nok squattet Kom igen Anna :smile:

Link to comment
Share on other sites

Smart tænkt med fyssen! :4thumbup: Men min erfaring af fys'er og skulderskader har været MEGET blandet - hvis du finder dig en god en, er det guld værd! Hvis din fys er bange for at komme i nærheden af din skuldre, nu hvor den er instabil, skal du løbe væk - sandssynligheden for at han/hun giver dig et dårligt og kedeligt standardprogram som ikke kommer få dig tilbage er alt for høj.

Han/hun bør kigge på hvordan din arm og dine skulderblade bevæger sig i de forskellige plan samt lave et apprehention test (et stabilitetstest) for at danne sig en idé om hvor slemt det er.

Med et godt program som indholder den rigtige progression, skulle du være tilbage til næsten helt din funktionsniveau før skaden om ca 2 måneder. På den tid kan du træne din stabiliserende muskulatur godt nok op til at hindre den fra at luxere igen.

Du skal dok være opmærksom på at det kun er en muskelstabilisering du trænet op i denne tid. Den skal sikre at det ikke sker igen frem til at din ledkapsel fået tilbage sin fulde stramhed - dette tager 6-8 måneder. Først der efter er du helt tilbage til fuld funktion og stabilitet.

Det eneste der kan stå i vejen for at det lykkes for dig er hvis der er noget der er gået i stykker i din skuldre, men det er meget usandsynligt ved kun en subluxation, som den du haft. Og så kræver det selvfølgelig at du følger programmet og ikke træner bænkpres, støt eller træk den nærmeste fremtid.

Be din fys om et program du kan træne i et almindeligt center, så du ikke behøver at komme til deres kedelige gym.

Hvis du efter at have mødt din fys idag er halvt skeptisk, kan du sagtens få mit gamle rehabprogram. Det har hjulpet sindssygt godt og er ikke røvkedeligt :smile: Bare halvt kedeligt... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Bogs.

Vi (Pia) og jeg havde jo planer om at komme og se jer tøser løfte, men træningen tog desværre for lang tid så nåede jer ikke. Nåede kun at opleve -110kg klassen squate :crazy::devil: Og tror måske jeg spottede jer i sofaen med et par andre mol hoveder?

Synd med DL. Mon ik den kan optimeres nu når du har helt til september :smile:

Casper

Hey Casper,

Yes, det var højst sandsynligt os i sofaen - under et militærtæppe :smile: Hvorfor kom du ikke over og hilste på? :tongue:

Ærgeligt med din dødløft, men tillykke med SL debuten :superman:

Udstyr på! :unhappy:

Thanx - skal dog liiiige blive rigtig led uden udstyr først! :superman::tongue:

Det er netop derfor folk laver det stunt, for at få sikkerhed. Men man kan ikke bruge det til en skid, andet end at fucke sine resultater.

Næste gang er du sikkert mere mentalt stærk og tror på dig selv og din træning op til stævnet :smile:

Ja, nu har jeg jo fået prøvet, hvordan det er at løfte max til et stævne (FED oplevelse, som dog kræver pænt meget fokus) - al min nervøsitet havde lagt sig efter 2. squat forsøg :smile: Så det mentale burde íkke være et problem næste gang :superman:

Problemet som jeg ser det, må være at du har været alt for dårligt til at få drukket vodka, da arbejde og træning har fyldt så meget.

Se selv hvor vildt du var da du dødløftede på vodka i OSK. Man kan ikke fornægte sine russergener og lade være med at drikke vodka. Så mere vodka. Alkohol går direkte i KRANEN :superman:

:tongue:

Men ellers barsk nok squattet Kom igen Anna :smile:

Jeg har virkelig tænkt over det, og vil give dig 100% ret! Havde VIRKELIG brug for et shot eller to inden mit dødløft - men der var desværre kun øl tilstede :unhappy:

Godt løftet sveske

Tak :smile:

Smart tænkt med fyssen! :4thumbup: Men min erfaring af fys'er og skulderskader har været MEGET blandet - hvis du finder dig en god en, er det guld værd! Hvis din fys er bange for at komme i nærheden af din skuldre, nu hvor den er instabil, skal du løbe væk - sandssynligheden for at han/hun giver dig et dårligt og kedeligt standardprogram som ikke kommer få dig tilbage er alt for høj.

Han/hun bør kigge på hvordan din arm og dine skulderblade bevæger sig i de forskellige plan samt lave et apprehention test (et stabilitetstest) for at danne sig en idé om hvor slemt det er.

Med et godt program som indholder den rigtige progression, skulle du være tilbage til næsten helt din funktionsniveau før skaden om ca 2 måneder. På den tid kan du træne din stabiliserende muskulatur godt nok op til at hindre den fra at luxere igen.

Du skal dok være opmærksom på at det kun er en muskelstabilisering du trænet op i denne tid. Den skal sikre at det ikke sker igen frem til at din ledkapsel fået tilbage sin fulde stramhed - dette tager 6-8 måneder. Først der efter er du helt tilbage til fuld funktion og stabilitet.

Det eneste der kan stå i vejen for at det lykkes for dig er hvis der er noget der er gået i stykker i din skuldre, men det er meget usandsynligt ved kun en subluxation, som den du haft. Og så kræver det selvfølgelig at du følger programmet og ikke træner bænkpres, støt eller træk den nærmeste fremtid.

Be din fys om et program du kan træne i et almindeligt center, så du ikke behøver at komme til deres kedelige gym.

Hvis du efter at have mødt din fys idag er halvt skeptisk, kan du sagtens få mit gamle rehabprogram. Det har hjulpet sindssygt godt og er ikke røvkedeligt :smile: Bare halvt kedeligt... :wink:

Hey søde..

Min fys virker ret prof, så jeg føler mig i sikre hænder :smile: Min skulder har det faktisk rimelig godt lige nu, så det du beskriver med 2-3 mdr's stabilitetstræning only og 6-8 mdr med fuld restitution virker helt vildt jo :crazy: Kan det virkelig passe???

Og ingen træk og stød?? :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share