BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

Hej søde

Dejligt at se dig tilbage i gamet igen.

-Camilla

Taaark, sveske! :bigsmile:

Det har godt nok været en travl periode, men også utroligt gavnligt for mig - jeg finder simpelthen så meget motivation og bekræftelse i at se resultaterne af mit arbejde! Og jeg føler faktisk, at jeg har fundet en god balance mellem arbejdet, træningen og min bachelor - som om prioriteterne pludselig er faldet på plads. Altså, jeg er på ingen måde mindre motiveret mht min træning, men har fået et meget mere afslappet forhold til det og føler ingen behov for at kaste mig ud i mystiske stunts ( :4whistling:) og køre min krop helt ned på at køre to parallelle programmer inden for VL og SL. Jeg gør bare, hvad min træner siger (og kan allerede mærke, at kroppen responderer godt) :smile: Faktisk meget rart at lægge ansvaret for min fremgang lidt over på hans skuldre, når jeg nu har så meget andet, som jeg skal holde min fokus på.

Det er godt nok også længe siden jeg har set dig, hvornår kommer du til Kbh? :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onsdag 9. maj

Råtræk fra hæng: 5@15; 3@20; 3@25; 3@25; 3@30; 3@35; 3@30; 3@30

Fokus på ikke at hoppe fremad

Ben foran: 5@20; 5@30; 5@35; 5x5@40 - piv nemme

Fokus på at kontrollere benene mere på vej nedad og så bounce, og ikke bare falde ned med vægten - for så ryger opspændet

Lying leg curl: 5x10@10 (ved ikke lige, hvad vægten præcist svarer til på den her stenaldermaskine... :sneaky2: )

Arbejder på at få store baglår :tongue:

supersettet med:

Hanging leg raises: 5x10@BW

McKenzie push-ups: 12+12 (til start og slut)

Psoas stræk

Ikke mere for i dag, Anders var godt klar over, at hele mit system har været presset pga. stress de sidste uger, så jeg skulle bare tage den med ro i dag og så give den lidt mere gas på fredag :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok også længe siden jeg har set dig, hvornår kommer du til Kbh? :smile:

:innocent::innocent:

Joda, det er vidst længe siden jeg har været på de kanter. Der er ligesom noget i Odense der trækker en del :laugh: Men jeg tror jeg er på job i hedehusene i weekenden lige efter Kr Himmelfart, så måske kunne vi finde ud af at ses en af dagene der...

Der er forøvrigt kommet invitation til Nordland cup nu. Jeg har meldt mig til, hvad med dig? :poking:

Krammer

-Camilla

Edited by camillabruun
Link to comment
Share on other sites

:innocent::innocent:

Joda, det er vidst længe siden jeg har været på de kanter. Der er ligesom noget i Odense der trækker en del :laugh: Men jeg tror jeg er på job i hedehusene i weekenden lige efter Kr Himmelfart, så måske kunne vi finde ud af at ses en af dagene der...

Der er forøvrigt kommet invitation til Nordland cup nu. Jeg har meldt mig til, hvad med dig? :poking:

Krammer

-Camilla

Hov, jeg må da lige se at få snakket med Kim Dahl om det og se at få meldt mig til :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 11. maj

En noget sløv omgang træning i dag - utrolig slap :sneaky2: Var pænt øm og tung i kroppen, da jeg vågnede i morges - Anders havde vist ret i, at jeg ikke skulle køre mere i onsdags.

Træk fra hæng: 5@15; 3@20; 3x3@25

...havde svært ved at få koordinationen helt på plads :sneaky2:

Frivend+ben foran (2+3): 35; 40; 45; 45; 45

...PÆNT SLAP... :nonono: Kunne slet ikke holde opspænd og faldt sammen i ryggen på stort set hver rep. Hvilket giver sig til kende lige nu

Goodmornings: 4x8@35

Biceps/triceps: 2x12-15@15

Mave (bulgarsk): 3x20

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 15. maj

Udemærket omgang træning i selskab med Christina, Signe og senere Jesper. Til at starte med, var kroppen dog pænt rusten og jeg blev rimelig forpustet (tre uger med minus træning - og bye bye kondi...). Men efter en halv time med opvarmning og startsæt gik det en del bedre. Det ser ud, som om det kun er træk, der har lidt under træningspausen.

McKenzie push-ups: 2x12

Diverse skulderstabilitet

Reverse crunches: 2x10

Spring: 3x10

Træk balance: 3x5@15

Træk bold: 2x5@15; 4x3@20

Frivend: 3@20; 3@30; 3@35; 3@40; 5x3@45 (easy)

Opad stød: 4@25; 4@30; 3x3@35

Ben bagpå: 2x5@35 - og så nægtede lysken mere! :unhappy:

Goodmornings: 5x8@35

Liggestem (CG): 10@20; 6@30; 6@30, 3@30 (blev nødt til at stoppe, fordi det jagede igennem min venstre skulder :crazy: )

Mave på bold: 3x15

Stræk stræk stræk (også mellem sættene)

Havde en lidt underlig fornemmelse i maven i dag, fordi jeg føler, at jeg på en eller anden måde er nødt til at retfærdiggøre over for de andre, at jeg i den her periode opprioriterer mit arbejde og min bachelor og nedprioriterer træningen en smule... :unhappy: Og jeg er ikke helt sikker på, at Anders og de andre VL'ere helt kan sætte sig ind i det, men bare tænker, at jeg er useriøs, fordi jeg ikke kommer til alle deres træninger.. Men muligvis er det bare noget jeg bilder migselv ind... :blink:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Havde en lidt underlig fornemmelse i maven i dag, fordi jeg føler, at jeg på en eller anden måde er nødt til at retfærdiggøre over for de andre, at jeg i den her periode opprioriterer mit arbejde og min bachelor og nedprioriterer træningen en smule... :unhappy: Og jeg er ikke helt sikker på, at Anders og de andre VL'ere helt kan sætte sig ind i det, men bare tænker, at jeg er useriøs, fordi jeg ikke kommer til alle deres træninger.. Men muligvis er det bare noget jeg bilder migselv ind... :blink:

Jeg tror faktisk de er bitre over, at du ikke dukkede op med håndvægtene i går. Det sagde Anders hvertfald! :innocent:

Ej, it's alle in your head, det ved du jo også godt selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk de er bitre over, at du ikke dukkede op med håndvægtene i går. Det sagde Anders hvertfald! :innocent:

Ej, it's alle in your head, det ved du jo også godt selv.

Hehe, ja, håndvægtene ligger pænt derhjemme og venter. De var så ivrige efter at komme til IK, at den ene af dem valgte at falde over min fod i går aftes. Så nu har de stuearrest (mens jeg finder på en måde at transportere dem til IK på) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja, håndvægtene ligger pænt derhjemme og venter. De var så ivrige efter at komme til IK, at den ene af dem valgte at falde over min fod i går aftes. Så nu har de stuearrest (mens jeg finder på en måde at transportere dem til IK på) :wink:

Sjovt du siger det for efter du var gået tog jeg en snak med Signe og Christina om netop dét - Din mangel på disciplin i din træning!

De er meget skuffede og ønsker ikke at se dig i klubben mere.

(Det er selvfølgelig alt sammen i dit hoved)

Link to comment
Share on other sites

Sjovt du siger det for efter du var gået tog jeg en snak med Signe og Christina om netop dét - Din mangel på disciplin i din træning!

De er meget skuffede og ønsker ikke at se dig i klubben mere.

(Det er selvfølgelig alt sammen i dit hoved)

Tude tude, nu er jeg jo gået helt ned efter en sådan kommentar... Tør ikke vise min næse i IK igen... Eller noget :tongue:

Ej, de næste to uger kommer der ikke til at være så meget træning for mit vedkommende - SKAL aflevere bachelor den 1. juni, og mangler PÆNT meget! Og selvom jeg burde holde fri fra arbejde for at skrive det, så fik jeg mulighed for en smagsprøve på den nye lederstilling og tage med til diverse kundemøder og konceptudviklings brainstormingsmøder (fordi bossen godt kunne lide det forslag, jeg kom med på sidste møde :wink:) - det kan jeg jo ikke sige nej til! :bigsmile:

Men skal træne lørdag - hvem er på dér og hvad tid? (Og er der virkelig lukket i IK fredag??)

Link to comment
Share on other sites

Tude tude, nu er jeg jo gået helt ned efter en sådan kommentar... Tør ikke vise min næse i IK igen... Eller noget :tongue:

Ej, de næste to uger kommer der ikke til at være så meget træning for mit vedkommende - SKAL aflevere bachelor den 1. juni, og mangler PÆNT meget! Og selvom jeg burde holde fri fra arbejde for at skrive det, så fik jeg mulighed for en smagsprøve på den nye lederstilling og tage med til diverse kundemøder og konceptudviklings brainstormingsmøder (fordi bossen godt kunne lide det forslag, jeg kom med på sidste møde :wink:) - det kan jeg jo ikke sige nej til! :bigsmile:

Men skal træne lørdag - hvem er på dér og hvad tid? (Og er der virkelig lukket i IK fredag??)

Jeg skal træne lørdag, jeg er fri hele dagen... så jeg er meget flexibel hvad tiden angår!

Link to comment
Share on other sites

Tude tude, nu er jeg jo gået helt ned efter en sådan kommentar... Tør ikke vise min næse i IK igen... Eller noget :tongue:

Ej, de næste to uger kommer der ikke til at være så meget træning for mit vedkommende - SKAL aflevere bachelor den 1. juni, og mangler PÆNT meget! Og selvom jeg burde holde fri fra arbejde for at skrive det, så fik jeg mulighed for en smagsprøve på den nye lederstilling og tage med til diverse kundemøder og konceptudviklings brainstormingsmøder (fordi bossen godt kunne lide det forslag, jeg kom med på sidste møde :wink:) - det kan jeg jo ikke sige nej til! :bigsmile:

Men skal træne lørdag - hvem er på dér og hvad tid? (Og er der virkelig lukket i IK fredag??)

Lyder sgu til du rider på bølgen rent jobmæssigt, tillykke med det Anna :superman: !

Snakkede med Anders forleden omkring træning og bachelor, og han sagde det var fint nok bare at køre lidt squat, rivend, råtræk et par gange om ugen. Der er jo ingen konkurrencer før september :smile: !

/God Weekend, Motta

Link to comment
Share on other sites

Lyder sgu til du rider på bølgen rent jobmæssigt, tillykke med det Anna :superman: !

Snakkede med Anders forleden omkring træning og bachelor, og han sagde det var fint nok bare at køre lidt squat, rivend, råtræk et par gange om ugen. Der er jo ingen konkurrencer før september :smile: !

/God Weekend, Motta

Ihh tak Motta,

Du har lige reddet min dag :smile: Godt at vide, at bachelor/work ikke er lig med træningsmæssig forfald, og at to gange om ugen er nok :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du siger, eller citerer, det selv så smukt:

Look at your goals. Look at your behaviors. Does your behavior match your goals?

Hehe, thanks - det kan nogle gange hjælpe, når andre lige minder én om det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad med nordland cup :smile:

Ja, Nordland Cup... Jeg vil stadig rigtig gerne med og bliver lettere stresset over at tænke på, at der kun er en lille måned til... :crazy:

For hvordan kommer man lige op at køre igen på en måned? Jeg vil sætte rigtig stor pris på gode råd! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, Nordland Cup... Jeg vil stadig rigtig gerne med og bliver lettere stresset over at tænke på, at der kun er en lille måned til... :crazy:

For hvordan kommer man lige op at køre igen på en måned? Jeg vil sætte rigtig stor pris på gode råd! :smile:

Pas din træning de næste 3 uger og trap ned den sidste :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lyder fornuftigt - men hvad bør jeg lægge fokus på? og hvor mange gange om ugen/hvor intensivt?

Nu er der jo 1001 måde at gribe det an på, og når du ønsker at træne VL samtidig så vil jeg helst ikke blande mig...

Et af mange forslag som fokusere på styrkeløftsdelen, kunne være en klassisk tredeling som sagde:

1) Tung bænk/Let Squat

2) Dødløft

3) Tung Squat/Let bænk

og så supplere med supportøvelser og ligge lidt planlagt progression ind. Så skal du træne 3 gange om ugen, kan du klare 4, så tager dag 1 forfra.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 22. maj - TSK

Så er opvarmningen til Nordland Cup i fuld gang :wink:

McKenzie push-ups: 10 + 12 (til start og slut)

Opvarmning m kosteskaft + stræk stræk og mere stræk + baldeaktivering (bridge) (også mellem hvert et sæt! - fordi min hofteregion er godt rusten, og lysken har bestemt ikke haft det godt af at sidde ned i jeg ved ikke hvor mange timer hver dag! :sneaky2: )

Træk ben: 5x5@20

Træk balance: 3x5@20

...ret let egentlig...

Ben bagpå:

3@40

2@45 + 3@45 (blev lige nødt til at stoppe i første omgang, fordi jeg holdt for bredt på stangen, og det resulterede i en eller anden mærkelig afklemning af nerve/muskel i min arm/skulder - jeg tror, det er fordi mine biceps er for stuhre... :innocent: )

3@50

3@55

3@60

3@60

4x3@55 (gik ned i vægt - ville ikke irritere lysken unødvendigt ved at kaste mig ud i en voldsom volumen/intensitet 1. gang efter en stille periode)

...Det er egentlig lidt sjovt, at det er meget nemmere for mig at squatte VL-style - man skulle tro, at man kunne hente flere kg på ikke at skulle så dybt ned, men nej. Ender bare med at overkompensere med min i forvejen for stærke forside samt hoftebøjerne - not good! :nonono:

Bænk:

10@35

7@37,5

4@40

10@35

...der er jeg godt nok blevet slap! :crazy: Men det kan jeg vel ikke være overrasket over efter en 5 uges helt bænke-fri... :sneaky2:

Rumænsk DL: 4x8@75 (piece of cake, det eneste, der haltede, var kondien :laugh: Ellers en fuldstændig ret ryg!)

supersettet med:

Inc. DB rows: 3x12@2x14 kg (kæft, det var mange gentagelser!)

Godt at komme i gang igen - selvom det var en anelse tough at komme i omdrejninger og krævede en ordentlig opvarmning. Grundstyrken er der stadig, det eneste jeg så kan konstatere, halter, er min bænk og mine træk... Meeen, det skal nok komme igen :smile:

Næste træning: let VL i morgen kl 16.30 (skal til vejledermøde på Østerbro kl. 15, så kan jeg jo lige så godt dukke op nede i IK :smile:)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 23. maj - IK99

Fik endeligt trænet sammen med de andre VL'ere. Mange af dem var dog på Cypern (masters VL stævne, bl.a. Dorte, Mette og Susan), så der var pænt meget plads i hulen! :smile:

Trækbold:

3x5@15

3@20

2x5@20

Frivend:

5@20

3@25

3@30

3@35

5x3@40

...Alt over én gentagelse kan mærkes på min kondi - sikke noget! :nonono:

Fik fortalt Anders om mine planer om at stille op til Nordland Cup i dag, han virkede ret cool omkring det og kom med et par gode råd til, hvad jeg skulle fokusere på i hhv. de første to og de sidste to uger inden stævnet, så det også var i overensstemmelse med mine langsigtede mål. Meget rart egentligt at få det sagt til ham og få hans "blessing" :wink:

Opdagede i går, at min (meget gamle) cykel, som i forvejen hostede en del, blev stjålet, så jeg havde en undskyldning for at købe en helt ny, stort set vedligeholdelsesfri cykel med kardanaksel :bigsmile: Den cykler som en drøm, så nu er der ingen undskyldninger - jeg skal cykle til og fra arbejde HVER dag nu! (30 km sammenlagt ca...) - pånær når det øsregner, selvfølgelig :innocent:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Vil lige høre om du har smidt de håndvægte ned i IK, som du fik gratis? :smile:

Nope, ikke endnu - gad ikke slæbe dem med på arbejde i dag. Men nu jeg har min cykel, skulle det ikke være så svært at få dem transporteret :smile: Så lørdag eller mandag, I hope!

Link to comment
Share on other sites

Og så blev jeg grebet af wellness-ønsket.... Har derfor meldt mig ind i Well-Come fitnesscentret på Strandvejen. Jeg blev nemlig fristet af følgende:

- Først og fremmest deres super gode bold- og pilates og power yoga timer, som bliver instrueret af en rigtig god fys (har gået hos hende før) - tænkte, at det kun kan gavne min funktionalitet, smidighed og mobilitet. (Og hvis jeg nu smiler pænt, så kan det være, at jeg får lov til at komme med på deres Funk-hold 7-12 år :innocent::laugh: )

- Lækre badfaciliteter og sauna (og der er endda også hårtørrere) :biggrin:

- Ligger 2 min. fra mit arbejde, så hvis man trænger til noget hurtig motion midt i arbejdsvirvar, er det jo ret oplagt

- Har hørt, at Nik og Jay skulle træne der, tænk hvis man løber ind i dem :wub:

Der er desværre ikke noget powerrack/squatstativ endnu, men de flytter til større lokaler ved Experimentariet i september, og så er jeg blevet lovet begge dele :smile:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share