BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

Look at your goals. Look at your behaviors. Does your behavior match your goals?

Hva har du gang i med træningen i øjeblikket? Ser lidt rodet ud? Skal du stadig til Nordland, og hvis ja hvorfor fyrer du så et bænkpres pas af med 6x10@35kg?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hva har du gang i med træningen i øjeblikket? Ser lidt rodet ud? Skal du stadig til Nordland, og hvis ja hvorfor fyrer du så et bænkpres pas af med 6x10@35kg?

Nope, ikke rodet - der er meningen med vanviddet :wink:

Jeg følger Anders' råd (som nævnt lidt tidligere i loggen) og skal bygge formen op med 6-10 gentagelser i alle øvelser (med indbygget progression of course) næste to uger. De sidste to uger skal jeg så træne med 1-3 gentagelser for at finde startvægten og komme i konkurrenceform! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 29. maj - Well-come

Ren disco!! :superman: Tog lige 1½ time fri fra bachelor og så back to work - det er sgu i orden!

Træk ben: 3x10@20 (er dog lidt i tvivl, om stangen virkelig vejede 20 kg, som de sagde :sneaky2: For det var nemt!)

Prøvede også at lave lidt råtræk som opvarmning, men gulvet var pænt glat, så jeg blev bange for at smadre ind i et af deres super mange spejle :laugh:

DB rows:

12@17,5 (piv nemt)

3x10@20

...Det er sgu længe siden jeg har kørt dem - og hey, hvad skete der lige for styrke fremgangen?? :4thumbup: Fik dog skræmt de små splejse fyre væk til kabeltårnet - hov!

Hammer curls:

10@2x10

8@2x10

5@2x10

..hmmm, syrede hurtigt til :sneaky2:

supersettet med:

CG bænk:

10@20

10@25

3x10@27,5

...ret nemme

Nøøøj, hvor fik jeg bare syg pump i armene :crazy: :4thumbup: Naaaice..

Swiss-ball crunches: 3x15

Seated leg curl: 3x10@85 lbs

...Og så 20 min intervaller på ArcTraineren - ihh hvor er det skønt at få svedt igennem! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, glemte helt - blev overtalt af mine arbejdskollegaer til at løbe Nike+ Stafetten (en halvmaraton for et hold på 4 personer) på mandag - de manglede nemlig én.. :innocent:

Spændende at se, hvordan det kommer til at gå med min kondi :laugh:

Det starter på Østerbro Stadion kl 18.30, og det er jo helt perfekt - så kan jeg nå min VL træning inden :superman:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på hvem man spørger :smile:

Hvis man som "os" på absolut amatørplan nægter sig selv alt muligt for at holde en benhård vægttræningsdiciplin går man IMO glip af en del. Jeg forstår godt at man som landsholdsløfter eller lignene siger nej til forskellige ting, men ikke som motionsløfter. Det er selvfølgelig ens eget valg, men IMO er der mange amatører der tager sig selv og deres sport lige lovligt alvorligt.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Tror du seriøst, at du kan løbe en halvmarathon efter vl-træning? Eller uden vl-træning for den sags skyld. I så fald tar jeg hatten af :smile:

Ja, jeg tror godt jeg kan løbe 5 km - det er jo for hyggens skyld og ikke for at sætte rekorder...

Det ligner lige en fitness chef at sige god for uventet cardio....

Siger manden, der træner til Evolution Race MENS han gerne vil blive stor og led...? :innocent:

Det kommer an på hvem man spørger :smile:

Hvis man spørger mig, så ville mit liv være jævnt kedeligt, hvis jeg kun trænede VL - jeg finder livskvalitet i mentale udfordringer - både på og uden for arbejde, spontante sociale aktiviteter, i at følge min intuition og lyst på alle planer og jo, også træning - for træningen giver mig da helt sikkert det mentale og fysiske overskud til alle de andre ting. Men jeg elsker også variation i alle aspekter af mit liv, for det er derigennem jeg når hele spektret rundt i mine målsætninger. Men dem, der kun lever og ånder for sporten alene, tager jeg da hatten af for - en sådan dedikation til én ting er beundringsværdig, idet det indebærer en helveds masse fravalg (altså, det er imponerende, at man har disciplin til at vælge så meget fra - dog kan det diskuteres, hvor "sundt" det er - men det mener jeg, at der har været en tråd om tidligere..)

Jeg går nok bare mest ind for mangfoldighed :smile: og hvorfor nøjes med det halve, hvis man godt kan få det hele?

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 30. maj - IK99

En super hurtig træning for at få tankerne væk fra opgaven for en stund. Ringede til pedellen forinden og overtalte ham til, at jeg måtte træne efter kl 21 :slut:

Opvarmning:

Træk balance: 10@15; 2x5@15 (skuldrene totalt syret til.. :sneaky2: )

Bænk: 12@20; 6@37,5 (syret til igen, så droppede - venter med tungere bænk til imorgen)

Frivend: 4@35; 4@40 (ingen koncentration whatsoever, så droppede også det for ikke at udsætte ryggen for et eller andet mærkeligt :sneaky2: )

Meeeen - da det kom til kongeøvelsen - back squat - så kørte det suværent! :4thumbup:

Back squat: 10@40; 4@50; 8x4@60 (raketter! :biggrin:)

Dagens lektie: Man bliver bedre til squat ved at.... squatte!!! :superman:

EDIT: Og med back squat mener jeg selvfølgelig OL squat... :innocent:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Og så blev jeg grebet af wellness-ønsket.... Har derfor meldt mig ind i Well-Come fitnesscentret på Strandvejen. Jeg blev nemlig fristet af følgende:

- Først og fremmest deres super gode bold- og pilates og power yoga timer, som bliver instrueret af en rigtig god fys (har gået hos hende før) - tænkte, at det kun kan gavne min funktionalitet, smidighed og mobilitet. (Og hvis jeg nu smiler pænt, så kan det være, at jeg får lov til at komme med på deres Funk-hold 7-12 år :innocent::laugh: )

- Lækre badfaciliteter og sauna (og der er endda også hårtørrere) :biggrin:

- Ligger 2 min. fra mit arbejde, så hvis man trænger til noget hurtig motion midt i arbejdsvirvar, er det jo ret oplagt

- Har hørt, at Nik og Jay skulle træne der, tænk hvis man løber ind i dem :wub:

Der er desværre ikke noget powerrack/squatstativ endnu, men de flytter til større lokaler ved Experimentariet i september, og så er jeg blevet lovet begge dele :smile:

Hvad fanden sker der, så melder du dig ind i et fitness center og derefter Signe(dog af okay grunde alligevel), men hvem skal jeg så træne med :nonono: Nå, men jeg kunne selvfølgelig også melde mig ind i et fitness center for udsigtens skyld :w00t::innocent:

DocH er jo ikke ligefrem den mest sexede gut i IK selv om han gør et ihærdigt forsøg :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvad fanden sker der, så melder du dig ind i et fitness center og derefter Signe(dog af okay grunde alligevel), men hvem skal jeg så træne med :nonono: Nå, men jeg kunne selvfølgelig også melde mig ind i et fitness center for udsigtens skyld :w00t::innocent:

DocH er jo ikke ligefrem den mest sexede gut i IK selv om han gør et ihærdigt forsøg :laugh:

Nej det er jo klart... vi kan ikke begge to være den mest sexede gut i IK99. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvad fanden sker der, så melder du dig ind i et fitness center og derefter Signe(dog af okay grunde alligevel), men hvem skal jeg så træne med :nonono: Nå, men jeg kunne selvfølgelig også melde mig ind i et fitness center for udsigtens skyld :w00t::innocent:

DocH er jo ikke ligefrem den mest sexede gut i IK selv om han gør et ihærdigt forsøg :laugh:

Busted - det er nemlig af disse grunde (mangel på sexede fyre - sorry DocH, du har for meget tøj på :tongue:) jeg (og Signe også, er jeg overbevist om) har meldt mig ind i fitness-center.. :tonguew::slut::boobs: Du skulle prøve :wink:

Ej, don't worry sveske, det er bare så jeg kan dyrke lidt cardio og disko dasko i ny og næ - ud over VL! :smile: (uden at blive mobbet af BB holdet og VL/BB/disko/wtf? Fru Erik :tongue: Fra næste uge er jeg på igen :superman:

P.S. Hvor har Signe meldt sig ind? Og hvad er der nyt med hendes fod forresten? Står den helt på VL pause? :cry:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Busted - det er nemlig af disse grunde (mangel på sexede fyre - sorry DocH, du har for meget tøj på :tongue:) jeg (og Signe også, er jeg overbevist om) har meldt mig ind i fitness-center.. :tonguew::slut::boobs: Du skulle prøve :wink:

Ej, don't worry sveske, det er bare så jeg kan dyrke lidt cardio og disko dasko i ny og næ - ud over VL! :smile: (uden at blive mobbet af BB holdet og VL/BB/disko/wtf? Fru Erik :tongue: Fra næste uge er jeg på igen :superman:

P.S. Hvor har Signe meldt sig ind? Og hvad er der nyt med hendes fod forresten? Står den helt på VL pause? :cry:

God grund :wink:

Fedt du kommer tilbage igen :bigsmile: . Og det kan godt være jeg går forbi et fitness center en dag, men ved ikke hvad jeg skulle lave der ud over at se på de andre træne :laugh: Men hvis jeg ikke skal træne ordenligt, så kan jeg jo tage hotpants og en lille top på :innocent::tongue:

Hvornår er det i morgen :4mewantfood: ? Er sgu lidt stresset over den pokkers læsning, men det bliver nok godt lige at komme lidt væk.

Fitness world eller noget. Ved det ikke helt, det kostede vist 200 kr om måneden. Foden gør stadig ondt og de ved vist ikke hvad de skal gøre ved den. Så hun holder en pause på ca. 1 måned fra VL for at se om det går væk :crazy: Øv bøv.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 2. juni - IK99

Efter tre nætter uden søvn blev jeg desværre nødt til at aflyse den hyggelige middag i fredags :unhappy: Faldt i søvn midt i maden på min sofa kl. 20 fredag aften og vågnede 17 timer senere (uden at være vågnet én eneste gang undervejs!! :crazy: ) Havde den sygeste dunkende hovedpine (nok pga de mange liter kaffe jeg har drukket i dagene forinden), men besluttede mig for at cykle ned til IK alligevel for at se, om ikke det blot kunne blive til en omgang ben, for kroppen havde det egentlig fint. -chris-og BB! holdet var tilstede, så jeg var glad for at jeg valgte ikke at ligge og flyde i sofaen :smile:

Ben foran: 10@15 (opv.)

Ben bagpå: (en mystisk serie efter gefühl)

4@35

4@45

4@50

4@55

4@60

3@65

3@65

1@70 (pivnem!)

3@65

Bænk:

10@15

8@35

10@35

10@35

6@40

6@42,5

5x3@45 (nemme!)

Søndag 3. juni - Well-come

Træk ben: 3x5@20 (opv.)

Rumænsk DL: 4x10@80

Yates rows: 4x10@50

Military: 4x10@20

DB curls: 6@2x10; 5@2x10; 5@2x10

Swiss-ball crunches: 4x15

Face pulls: 4x12@"3"

Der gik vist lidt BB i den :innocent: Stangen blev ved med at glide ud af hænderne på mig i DL, men eftersom jeg kendte instruktøren, fik jeg lov til at låne hans kridt :bigsmile:

Fik fyret hele træning af på en time - stort set uden pauser :4thumbup:

Mandag 4. juni - IK99

Få VL'ere tilstede, senere blev det dog pænt proppet, da BB! holdet, Motta, Sune, Rommel, Sune J og DocH dryssede forbi

Træk ben: 3x8@15 (opv.)

Ben bagpå:

Anders styrede slagets gang i dag og satte mig først til at køre serier på 5'ere -

5@40

5@45

5@50

5x5@55

...og så troede jeg det var det, men fik besked på at sætte mere og mere vægt på. Det blev til følgende:

3@65

2@75

1@85 PR!

Der blev vurderet, at jeg kunne satse på at løfte i hvert fald 90-95 kg til Nordland :bigsmile:

Bænk: 5x5@40 - med korte pauser, nemme!

DL: (forsøg på at køre dynamisk/teknik)

9x3@70

+ lidt mave og en masse stræk for hoftebøjerne - ellers gør det nas... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 2. juni - IK99

Ben bagpå:

Anders styrede slagets gang i dag og satte mig først til at køre serier på 5'ere -

5@40

5@45

5@50

5x5@55

...og så troede jeg det var det, men fik besked på at sætte mere og mere vægt på. Det blev til følgende:

3@65

2@75

1@85 PR!

Der blev vurderet, at jeg kunne satse på at løfte i hvert fald 90-95 kg til Nordland :bigsmile:

Nøj du er sgu stærk :blink: Hold da op, det ser godt ud :smile:

Glæder mig til at se, hvad du kan presse ud af de små stænger derovre

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share