Moos' Log 4


Comedian
 Share

Recommended Posts

  • Replies 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

God runde i dag :4thumbup:

Glæder mig til du er færdig med det stævne pjat så den kan få lidt gaaz igen :superman:

Ja, jeg gik eddermame hårdt :tongue:

Pjat, god præstation fra dig af :4thumbup: Godt at se noget fremgang i patten, selvom jeg godt synes at du kunne have taget endnu et løft til patten. Det var jo ikke tungt, du skulle bare have ligget længere ude på bænken :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak, mine to smukke roser :blush:

for at det ikke skal være løgn, satser jeg på at lave et nogenlunde sikkert resultat med både fysisk og mentalt overskuu', for at gå hundrede procent amok til NM. Men der skulle da gerne være til PRs i både squat og især i bænk :superman:

Peter>>> Du skal ikke tale for højt, du skal være mere lee' end jeg skal :tongue:

Link to comment
Share on other sites

hej lille Moos :4thumbup:

side er www.ironsport.dk nu så ved du det og har reddet alle brugere, siden er selvfølgelig under opbygning

Knuzzer :laugh:

Jamen, søde, lille Louis. Prøv at tjekke hvornår jeg sidst var logget ind :tongue::smile:

Lækkert at det hele kom med, det vilel sq være ærgeligt ellers. Cool at det er oppe at køre igen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jamen, søde, lille Louis. Prøv at tjekke hvornår jeg sidst var logget ind :tongue::smile:

Lækkert at det hele kom med, det vilel sq være ærgeligt ellers. Cool at det er oppe at køre igen :4thumbup:

nåå havde ikke lige set det har haft travlt med alverdens lort ang den side, men kan godt se du er inde nu :smile:

Link to comment
Share on other sites

DM Diverse 2007

Nå, så blev DM så overstået, for første gang i den smukke vægtklasse. Det var egentligt meget rart, for det var fanme en god morgenmad jeg fik. Faktisk er jeg lidt overrasket over ikke at veje ind på mere, når man tager i betragtning, hvor meget jeg spiste. Må have tabt mig en smule.

Var i Rødby allerede fradag, for at hænge ud med Charlie, og lørdag var jeg udløfter i bænk og hovedspotter i squat. Ved ikke om det var den smule udløft, men synes sq jeg var noget træt og slatten i ryggen i dag.

Helbreddet var som sædvanligt ringe, som til hvert DM Diverse, så det var ikke rigtigt nogen overraskelse. Håber ikke at det bliver værre.

Anyway, stillede primært op for at teste formen i squat og bænk, så det var med en dejligt afslappet attitude i dag, så jeg kunne nyde stævnet i fulde drag.

Squat:

1. forsøg – 220 kg, tre hvide, nemme

2. forsøg – 240 kg, 3 hvide, med overskud, men de var tungere end til TSKCup i december. Oh well…

3. forsøg – 255 kg. Miss. Allerede da jeg fik den på ryggen, føltes den lorte tung, og endte da også med at vælte forover. Har dog på fornemmelsen at den var forholdsvis tæt på at komme igennem mit sticking point, så på en dag med toughness i kroppen burde den være der.

Tjah, synes som sådan min teknik var nogenlunde i dag, selvom jeg ikke havde nok spænd i ryggen ift hvad jeg gerne ville have. Det var jeg jo sådan set også godt klar over.

Min squatrunde var ikke helt optimal, da der desværre var lidt fejl, hvor jeg først fik besked på, at der var en fejl ved computeren, så den havde slettet mig, og jeg selv måtte sørge for at holde styr på at komme ind til tiden. I 2. forsøg var der forkert hulhøjde og i 3. var der sat forkerte vægte på, og generel ret stor forvirring mht. hvilke skiver der skulle på, så måtte stå ret lang tid og vente. Er self ikke sur eller noget, da jeg sagtens kunne have gjort det samme som spotter selv, og alle kan lave en fejl, men det var da lidt ærgerligt. Er faktisk glad for, at det var mig, det skete for, når nu jeg tog stævnet så roligt, i stedet for en af dem, der virkelig gav den gas. Kunne dog godt have set det sjove i det, hvis ikke jeg havde fået at vide, at der var forkerte kg på…

Kommentator: 255 kg til Stefan Moos

Der sættes 275 kg på

Stefan laver walkout og tænker ”Fuck, det føltes tungt i dag!”

Så galt gik det heldigvis ikke :D

Bænkpres:

1. forsøg: 180 kg Miss/Underkendt. Får den ned, god pause, super nemt op, og helt i toppen vælter den ned mod maven. Meget underligt, for det har jeg aldrig oplevet før, men heldigvis var spotterne hurtige til at gribe den, ellers var det nok gået galt.

2. forsøg: 180 kg Godkendt med 3 hvide, super nemt løft.

3. forsøg: 200 kg Miss. Meget underligt løft. Havde fået hevet trøjen MEGET ned, så jeg kunne slet ikke få den ordentligt ned, og inden den var helt nede, fik jeg faktisk press-signal, så jeg begyndte bare at presse. Den var dog for tung i dag, men teknikken var også elendig. Tror dog ikke de kan være langt væk til stævne, så håber på at få dem med igen til NM. Hvorfor gik jeg så ikke på noget lavere, for at være sikker på vægten? Tjah… Where’s the fun in that? :D

Blev for øvrigt RET nervøs ude i opvarmningen, da det lykkedes mig at få 170 kg til brystet, og løftet med press-signal osv., da jeg aldrig har haft så få kg til brystet før. Lavede blandt andet en toer på 170, og teknikken var fin, så tror da at jeg skal prøve at lave noget doubler til brystet i trøjen op til NM, og se hvordan jeg reagerer på det. Om ikke andet så for at fintune teknikken på lettere kg.

Dødløft:

1. forsøg – 180 kg. Tre hvide, og jeg tror at der var lidt overskud, måske 182½ i næste forsøg, men havde desværre sniffet hele ammoniakflasken, så besluttede mig for at det ikke var sjovt kun at løfte på fiskerlussinger og Faxe Kondi.

Og for også at være lidt seriøs, så løftede jeg bare stille og roligt, for at se hvordan teknikken ville være og for ikke at brænde mig ud til NM. Synes selv at teknikken efterhånden er blevet ganske god (Ihf er jeg nået langt ift mit udgangspunkt, så det kan jeg vidst være godt tilfreds med)

Så efterhånden er teknikken i de tre store vidst ved at være ganske acceptabel, og jeg kan begynde at tænke mere over svaghedstræning i squatten igen, blandt andet en stærkere mave og øvre ryg.

Og så kan vi jo vænne tilbage til, hvordan min form så var; Tjah, synes stadig at formen i bænk er ret god, men det kan jeg self ikke bruge til så meget, når jeg ikke får mere med til stævnet. Min squat burde være bedre, synes jeg, ift hvad jeg har lavet til træning, og min dødløftstyrke er ret lav, men på vej op igen. Mere udstyrsspecifik træning i de næste 3-4 uger, deload og så skal jeg nok kunne lave et bedre resultat til NM.

Det værste var dog turen hjem, hvor jeg måtte vente til ret sent (Det er så lige gyldigt, men det betød at jeg måtte tage rutebilen) og derfor færgen. Det stormede helt vildt, og blev så forbandet søsyg, for helvede jeg var tudefjæs!

I det mindste er jeg ufatteligt fræk, smuk og sexet i min nye træningsdragt…

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan det være at du laver 200 kilo til træning i bænken men ikke får den til konkurrencen? Er det fordi at trøjeløft handler så meget om teknik at den mindste tekniske fejl gør at man ikke får løftet, oder was?

Du er ellers en ret stor gut. Større end jeg jeg havde regnet med. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan det være at du laver 200 kilo til træning i bænken men ikke får den til konkurrencen? Er det fordi at trøjeløft handler så meget om teknik at den mindste tekniske fejl gør at man ikke får løftet, oder was?

Du er ellers en ret stor gut. Større end jeg jeg havde regnet med. :smile:

Ændringer på trøjen, løftene før (også squat), energien og hvor lang tid man skal vente på pres signal kan have stor betydning for hvordan ens løft bliver :smile:

Link to comment
Share on other sites

Godt du kom hel igennem stævnet - og ikke mindst færgeturen :wink:

Nu bliver det spændende til NM - men indtil da får du lige et stort "Hippe hip" :cool::superman:

Oh, jeg var fanme et tudefjæs under den færgetur... Så nu kan jeg så være pisse nervøs over at skulle med færgen til Sverige :laugh: Men det betød da i det mindste, at jeg kunne lade min bærbare op, mens jeg sad og ventede på land :bigsmile:

Hvordan kan det være at du laver 200 kilo til træning i bænken men ikke får den til konkurrencen? Er det fordi at trøjeløft handler så meget om teknik at den mindste tekniske fejl gør at man ikke får løftet, oder was?

For det første fordi 200 kg er mit absolut tungeste løft, på en dag hvor det hele bare kørte som smurt - Ny trøje, teknikken kørte godt og så var det jo heller ikke stævnegodkendt, da det var uden press-signal, men dog med pause :smile:

I går tillige sad min trøje så åbenbart strammere/længere nede end normalt, hvorfor teknikken ikke blev helt som normalt, og jeg ikke fik stangen ordentligt ned, og med en så dårlig bane, som jeg havde i går, ville det være utopi at tro at jeg også kunne have fået dem op :smile:

Du er ellers en ret stor gut. Større end jeg jeg havde regnet med. :smile:

Er det en kompliment, eller hvad? :tongue: Jeg kunen bare godt trænge til at øge i styrke, min størrelse behøver ikke øges længere :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bænken så udemærket ud, de 200kg skal nok snart blive dine!

Jeg vil fanme have 200 med til NM :smile:

Og så er du ikke den eneste der blev søsyg :laugh: Håber godt nok heller ikke der er så meget forbandet søgang når vi skal til sverige!

:laugh:

Landjord, jo tak :4thumbup: :blush::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Må man spørge hvorfor du løftede så "relavivt let i DL"..

Nej.

:innocent::tongue:

Tjah, flere grunde;

Har kørt en masse teknik på det seneste, og den er lige ved at være der, føler jeg. Så at gå op og maxe/løfte tungt nu, ville uden tvivl sætte mig flere uger tilbage.

Skal til NM om en måneds tid, og så ville et maxforsøg i dødløft nu her koste alt for meget, da jeg prioriterer NM mange gange højere end det netop overståede DM Diverse, hvor jeg primært var med for at teste min form :smile:

Dovenskab... Havde ingen lyst til at brænde max i dødløft :blush:

At min styrke i dødløft så ikke ligefrem er på toppen, er en anden snak, men jeg burde da være god for en hel del mere :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share