Moos' Log 4


Comedian
 Share

Recommended Posts

Let squat/Tung bænk 9/2-07

MantaGay Boxsquat vs. choked minibands:

Box+ 1 lag

7 x 2 x 120 kg

Kunne godt have været med mere power, men ellers var det ok.

Bænk m. pause:

CG, ½ tommel fra det glatte stykke

5 x 3 x 130 kg

Egentligt lette nok, men der var ikke så meget eksplosivitet.

Pinpress:

Hul 9

3 x 160 kg

2 x 170 kg Miss på 3.

5 x 5 x 150 kg

Ville gerne have kørt op til en 1rm, men triceps var for smadrede. De har også fået mange tæsk på det senste, så det er ok, og jeg kørte lidt lettere sæt for noget volumen i stedet for, og det kørte udmærket.

Zerchersquat: 3 x 3 x 110 kg

Siddende DB skulderpres: 5 x 8 x 30 kg

Green band triceps ext.: 3 x 15x

Green band Facepulls: 3 x 12x

Siddende DB curls: 3 x 10 x 15 kg

Og så fik jeg kørt 12 singler i pullups i løbet af træningen.

Ok træning, hvor det mange reps dog bee' lige lidt lovligt meget, ift hvad det plejer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Let bænk/Volumen squat 12/2-07

Bænk m. pause:

Blå strong band under bænken

6 x 3 x 90 kg

3 x 90 kg var tidligere PR, så det er da ok. Dog var de lidt tunge i toppen, til sidst.

Squat:

Opv.

Fuldt gear:

3 x 180 kg

3 x 210 kg

3 x 230 kg PR

Løse wraps, intet bælte:

5 x 5 x 150 kg

Skulle bare lige prøve at i gear inden træningssamlingen, og det kørte rimeligt godt. Dybden ligger lige omkring parallel, så det skal lige helt på plads, men de 3 x 230 kg var ret lette, synes jeg selv, og fik at vide at de to første reps ihf var rigtigt flotte. De føltes også sådan.

De 5x5 var ikke tunge, men fuck hvor er det bare mange reps... Det kørte dog ok, selvom jeg blev en bette smule forpustet, hehe...

Sumo:

6 x 1 x 140 kg

De kørte ok ift mit styrkeniveau, teknikken var ok, så det er sq bare det, jeg gør, fra nu af...

Triceps ext. med green band: 4 x 15x

Og så fik jeg samlet kørt 15 pullups i løbet af træningen i dag :smile:

Sluttede af med en gang udstrækning. Min lænd er ret wasted for tiden, så bør nok enten springe træningen onsdag over, eller køre meget let. Nu satser jeg dog på at ryge forbi varmtvandsbassinet i morgen, og det hjælper som regel også utroligt meget.

God træning, hvor jeg dog havde været ret urolig for min præstation, pga weekendens udskejelser, men det gik ret godt.

Link to comment
Share on other sites

God træning, hvor jeg dog havde været ret urolig for min præstation, pga weekendens udskejelser, men det gik ret godt.

Hvis du er mærket to dage efter en druktur så er det fordi du drikker for lidt. :tongue:

Jeg har i samråd lavet et program sammen med Troels for at hjælpe dig lidt.

Dag1.

08.00 Drik 2 krudtugler til at stå op på, samtidigt med at du spiser 2 træstammer som du har til overs fra din 4pak fra dagen før.

10.00 Nu er du ved at være vågen og det betyder at du godt kan gå lidt hårdere, så her drikker du 5 almindelige øl og en halv master brew (du er ikke så rutineret eller så gammel) samt du spiser et æble

12.00-15.00 Her drikker 10 almindelige øl, samt den sidste halvdel af din master brew. Derudover skal der drikkes 4 glas snaps.

17.00 Her skal du ikke drikke så meget, kun 3 glas snaps og en elefant øl. Grunden til det er at her skal du have dit hovedmåltid, det består af 1 fransk hotdog med ketchup samt en pølse ved siden af og en cocio.

20.00-23.00 Her drikker du seks guldøl og to glas vodka imens du ser Colombo.

Dag2

08.00 Her drikkes der 3 guldøl samt du spiser en håndfuld cornflakes uden mælk (grunden til madmængden er at det er en træningsdag og du skal carbe op)

10.00 Spis en banan og drik en six pacl

12.00-15.00 Drik 5 master brew og 3 glas geyser, samt du carber op på to stk wienerbrød

17.00 Lige inden der skal brændes spiser du en banan og skyller efter med en elefant øl

20.00-23.00 Dette er efter træning så der skal prot og carbs ind, så derfor bliver der spist en almindelig hotdog med alt samt du køber en pose chips og træstammer til senere. I mens du fortærer det næringsrige måltid der drikker du 8 guldøl.

Hvis du skifter mellem de to dage til hverdag, så vil du se god fremgang i weekenden, for du vil ikke kunne mærke du var på druk to dage før længere.

PS dette er begynder programmet, vi skal nok lave en avanceret en til dig senere. Der vil bl.a. gøres brug af ME dag hvor du skal drikke mest muligt, samt der vil være DE dage hvor det gælder om at kunne skylde en øl ned hurtigst muligt, eller et glas snaps.

Link to comment
Share on other sites

JFK>>> Tak :smile: Nu er min dødløft så på et absolut minimum, men resten er ved at være lidt ok. Der burde ihf være til solide PRs i ben og pat til Diverse :bigsmile: Når nok ikke 300 før Henning, med mindre hans skade holder ham tilbage, men i det mindste er jeg nok den stærkeste i bænk i klubben, for tiden :innocent:

Hest>>> Arh, mon dog ikke du nok kan owne mig, hvis du får lyst? :wink:

Bamz>>> Jeg har da et kondital... 2...

Übergun>>> Tak, det er dejligt at du er så bekymret for mig. Skal begynde træningen med det samme :biggrin:

Blanco>>> Imponerende, nej, men tak alligevel :tongue::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er mærket to dage efter en druktur så er det fordi du drikker for lidt. :tongue:

Jeg har i samråd lavet et program sammen med Troels for at hjælpe dig lidt.

Dag1.

08.00 Drik 2 krudtugler til at stå op på, samtidigt med at du spiser 2 træstammer som du har til overs fra din 4pak fra dagen før.

10.00 Nu er du ved at være vågen og det betyder at du godt kan gå lidt hårdere, så her drikker du 5 almindelige øl og en halv master brew (du er ikke så rutineret eller så gammel) samt du spiser et æble

12.00-15.00 Her drikker 10 almindelige øl, samt den sidste halvdel af din master brew. Derudover skal der drikkes 4 glas snaps.

17.00 Her skal du ikke drikke så meget, kun 3 glas snaps og en elefant øl. Grunden til det er at her skal du have dit hovedmåltid, det består af 1 fransk hotdog med ketchup samt en pølse ved siden af og en cocio.

20.00-23.00 Her drikker du seks guldøl og to glas vodka imens du ser Colombo.

Dag2

08.00 Her drikkes der 3 guldøl samt du spiser en håndfuld cornflakes uden mælk (grunden til madmængden er at det er en træningsdag og du skal carbe op)

10.00 Spis en banan og drik en six pacl

12.00-15.00 Drik 5 master brew og 3 glas geyser, samt du carber op på to stk wienerbrød

17.00 Lige inden der skal brændes spiser du en banan og skyller efter med en elefant øl

20.00-23.00 Dette er efter træning så der skal prot og carbs ind, så derfor bliver der spist en almindelig hotdog med alt samt du køber en pose chips og træstammer til senere. I mens du fortærer det næringsrige måltid der drikker du 8 guldøl.

Hvis du skifter mellem de to dage til hverdag, så vil du se god fremgang i weekenden, for du vil ikke kunne mærke du var på druk to dage før længere.

PS dette er begynder programmet, vi skal nok lave en avanceret en til dig senere. Der vil bl.a. gøres brug af ME dag hvor du skal drikke mest muligt, samt der vil være DE dage hvor det gælder om at kunne skylde en øl ned hurtigst muligt, eller et glas snaps.

LOL :laugh:

Men du har da helt ret! Har selv kørt programmet nogle gange dengang jeg var yngre og ikke så erfaren som idag. Fik rigtig gode gains i starten. Klart et program jeg kan anbefale :superman:

Vær dog opmærksom på at det er alkoholet der er det vigtige basis i programmet så hvis du kommer til at mangle at spise en træstamme eller en pose chips en dag så går det nok. Husk dog at disse hjælpe øvelser er gode til at øge svage punkter som eksempelvis manglende ølvom samt man undgår lettere skader hvis man husker ting som wienerbrød og tørre cornflacks..

Link to comment
Share on other sites

LOL :laugh:

Men du har da helt ret! Har selv kørt programmet nogle gange dengang jeg var yngre og ikke så erfaren som idag. Fik rigtig gode gains i starten. Klart et program jeg kan anbefale :superman:

Vær dog opmærksom på at det er alkoholet der er det vigtige basis i programmet så hvis du kommer til at mangle at spise en træstamme eller en pose chips en dag så går det nok. Husk dog at disse hjælpe øvelser er gode til at øge svage punkter som eksempelvis manglende ølvom samt man undgår lettere skader hvis man husker ting som wienerbrød og tørre cornflacks..

Enig alkoholen er det vigtigste.

Men Troels nu er du jo eksperten trods alt, så jeg har lige et spørgsmål. Hvad siger du til at Moos når han er blevet lidt ældre så kan han kører 10-6-3 grundtrænings programmet. Det er det hvor han på en periode af 4 uger får sig arbejdet op til i uge 4 at kunne køre 10 almindelige øl så 6 guldøl og til sidst 3 master brew ned, og det skal gøres fem gange om dagen. Tror du at Moos er klar til det eller er han for ung endnu?

Link to comment
Share on other sites

Enig alkoholen er det vigtigste.

Men Troels nu er du jo eksperten trods alt, så jeg har lige et spørgsmål. Hvad siger du til at Moos når han er blevet lidt ældre så kan han kører 10-6-3 grundtrænings programmet. Det er det hvor han på en periode af 4 uger får sig arbejdet op til i uge 4 at kunne køre 10 almindelige øl så 6 guldøl og til sidst 3 master brew ned, og det skal gøres fem gange om dagen. Tror du at Moos er klar til det eller er han for ung endnu?

Jeg takker :4thumbup:

Tjoo, ved sgu ikke! Har kørt 10-6-3 programmet 3 gange før og har kun gennemført 1 gang. Det er virkeligt et hårdt program, så alle hjælpeøvelser skal skæres væk. Dvs. INGEN mad mens man kører programmet.

Personligt vil jeg mene at det er overkill at sætte Moos på et sådant program de første par år. Men hvis han får udvidet mavesækken med nogle literøl på tid hver dag, og oparbejder mere workcapacity, så tror jeg godt han kan prøve det om et par år.

Husk at programmet køres uden snydeudstyr som Øltragt og Turbobajer men skal drikkes alm. fra glas eller flaske.

Link to comment
Share on other sites

Det er store ord fra folk som Jan, der gentagne gange har sagt nej til druk, og Troels, der på trods af dine gode druk-resultater i en ung alder, ikke har haft nogen fremgang på det sidste, og derfor trænger til at læse op på dine facts om druk, så du kan blive up to date :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det er store ord fra folk som Jan, der gentagne gange har sagt nej til druk, og Troels, der på trods af dine gode druk-resultater i en ung alder, ikke har haft nogen fremgang på det sidste, og derfor trænger til at læse op på dine facts om druk, så du kan blive up to date :superman:

Ved godt jeg er oldshool i mine drukteorier og foretrækker stor volumen med basis på bajer og snaps istedet for de nymodens pjat med hjælpemidler som stacks, breezers og vodkaRedbull.

Men holder nu fast i hvad jeg ved der virker :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Let squat/Volumen bænkpres 14/2-07

Band Boxsquat:

Box + 1 lag, mod choked blå streg lightband, high bar

8 x 2 x 100 kg

Easy.

Bænk m. pause:

Smalt greb, ½ tommel fra det glatte stykke

5 x 5 x 120 kg

Lette kg og god fart, men fik rimeligt hurtig følelsen af tænd/sluk-triceps. Kørte dog nemt.

Bænken blev supersetted med

Reverse band pullups, smalt greb: 5 sæt

Sumo:

Nogle tekniksæt med 100 kg

8 x 1 x 140 kg

Også en del tekniksæt her... Arh, er stadig ikke helt tilfreds, for at sige det mildt, men nærmer mig nok punktet, hvor det ikke bliver anderledes. Håber på nogle råd til samlingen her i weekenden.

+ Siddende måwe, triceps ext. og mave.

Ok træning, fik ikke lavet så meget, dødløft er noget lort...

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med det - tænd/sluk triceps?

Ellers en solid rå bænk, du har dig :superman:

Thx :bigsmile:

Mener, at mine reps har tendens til at køre "nem-nem-nem-nem-fuldstændig umulig" :tongue: Hvor løftet går fra at være super let, til at næste rep bare er umulig og der intet er at trykke med i triceps - Det er vidst et OSK syndrom :tongue: Heldigvis gik det fint nok i går :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træningssamling Projekt Junior 2008

Første omgang med dette nye hold. Vi kom over ½ time for sent, fordi Mike havde glemt, hvor det lå, og derfor sendte os ud på en vild runde rundt omkring Horsens City - Kun for at opdage at vi var kørt 20 meter forbi klubben 3 eller 4 gange, inden Helge hentede os.

Synes at det er et rigtigt fedt initiativ, og jeg hyggede mig ihf rigtigt meget under dagens omgang - Nok fordi jeg ikke har lært at tie stille endnu. Tror det bliver rigtigt fedt at lære nogle flere unge folk at kende gennem sporten, så det ser jeg meget frem til. Samtidig har vi jo også fat i nogle kyndige folk, og fik rettet på nogle ting i dag, så det virkeligt spillede. Fee'...

Var jo godt nok ikke så frisk, da det var tidligt jeg kom op, og træning tidligt heller ikke helt er mig, så kan lige så godt indrømme, at jeg var tudefjæs og slap, men det gik sq ret godt i ben og bænken, trods alt.

Squat:

Opv op til 3 x 160 kg med løse wraps, plus et par sæt kun med dragt, for at få den til at sidde.

Fuldt gear (Squatdragt, erector shirt, wraps og bælte)

3 x 210 kg En smule / en del over parallel

2 x 230 kg Parallel, svær at bedømme

2 x 250 kg Parallel, også svær at bedømme, PR

1 x 250 kg VL-sko, god dybde, ingen tvivl om dybden. Halvtung da jeg ikke har samme tryk i sådan nogle sko

Ok omgang ben, en toer på 250 er en ret lækker PR, selvom de så blev væsentligt tungere i VL-sko. Synes bare at jeg har mere i mig, så det må jeg bevise til DM Diverse.

Bænkpres m. pause:

5 x 3 x 120 kg

3 x 140 kg PR, skulle lige mærke en lidt tungere vægt, og de var egentligt ret lette. Min raw bænk er ihf god for tiden.

Trøje:

Fri

3 x 170 kg Slet ikke nede

1 x 190 kg Manglede et par cm fra at være nede

Miss x 200 kg Fik ikke presset den ene albue ordentligt ud, og så blev den for tung

Så blev Henrik pludselig ond, og begyndte at hundse rundt med mig, om at holde med maximal bredde på stangen, selvom jeg slet ikke bryder mig om det, hehe.

Boards, varierende højde fra rep til rep (6 cm -> 2 cm -> bryst)

2 x 195 kg Miss på 3., dvs reppen til brystet, ca. midt/top af løftet

2 x 195 kg Droppede 3. rep

Til brystet:

1 x 190 kg Helt nede, pause, ok stil op og god fart, føltes dog halvtungt

1 x 190 kg Også god teknik mm., og føltes væsentligt lettere

Dejligt med en afslutning med succesoplevelse i trøjen, var lige ved at blive sur over ikke at få noget ordentligt fra patten. Skal stadig have banket meget mere topstyrke og fart ind.

Er dog også ret glad for de meget lette 3 x 140 kg rå.

Sluttede af med noget dødløftteknik i både konventionel og sumo. Synes egentligt det kørte ok i begge dele, skal nok bare lade være med at tude sådan...

Cool omgang, mægtigt selskab, ok styrke og teknik, samt fik rettet på en del og generelt fået hovedet mere med igen.

Blev forøvrigt udtaget til NM Junior i Sverige, hvilket jeg glæder mig rigtigt meget til, det bliver fee'!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share