Moos' Log 4


Comedian
 Share

Recommended Posts

Tror du skal have arbejdet lidt med din thoracale mobilitet og din hoftemukulatur.

Kan du huske da der blev talt om upper/lower crossed syndrome.. Det lyder som dig. Ikke holdbart i længden.

Tror nu sumo'en vil hjælpe dig, men der skal også andre ting til.

Er der nogen her, der kan tale dansk :blush:

For det kan jo være, at det, I snakker om, var relevant for andre... :innocent::smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, vigtigs er det ihvertfald at kunne holde en ret nedre ryg. Men kan da hører du tænker over det. Men pas nu på ikke at overanalysere dine løft så meget. Kroppen vil jo i en give position løfte en vægt på den måde hvor den er stærkest når man maxer.

Dermed ikke sagt at teknik træning ikke er nødvendigt. Men nogle gange gælder det bare om at trække det lort så kraftfuld og hurtigt som man magter :-)

Det er jo det :smile: Men det kan vi vente med til stævner - Til træning skal der helst løftes så pænt som muligt, og med god teknik.

Tror du skal have arbejdet lidt med din thoracale mobilitet og din hoftemukulatur.

Kan du huske da der blev talt om upper/lower crossed syndrome.. Det lyder som dig. Ikke holdbart i længden.

Tror nu sumo'en vil hjælpe dig, men der skal også andre ting til.

Vil helt sikkert også satse på sumoen, når den er på niveau med den konventionelle.

Jup, helt enig. Er også gået i gang med at køre øvelser fra Magnificent Mobility, så skal bare have gang i mit PVC-rør igen :smile:

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

Volumen squat/Let bænkpres 24/2-07

Ingen morgenmad, men blev MAX carbet op på Bamzfars møgbeskidte banankage... Sukkerchok 2tm!

OL benbøj m. løse wraps:

5 x 5 x 140 kg

Kørte fint.

Bænk m. pause

Blå strong band + blå streg light band under bænken

8 x 3 x 65 kg

+ 2 boards

3 x 65 kg

3 x 75 kg

Super fart, kunne vidst godt smide flere kg på.

Sumo:

5 x 2 x 140 kg

BB shrugs: 3 x 8 x 180 kg

ss

Dips: 5 x 7x

+ Laterals, curls og siddende måwe...

Ok omgang, ok squat og bænk, selvom det vidst er på tide at jeg bliver noget stærkere i sumo.

Link to comment
Share on other sites

Du skal fandme ikke kører sumo, dit store læs lort. Ind og stå smal! Det blev vi enige om til samlingen. :devil:

Tonni

:laugh:

Hey Tonni :smile:

Ja, det ved jeg, og kører også smal ved siden af. Men uanset hvad, så kender jeg ingen øvelse, der rammer mine glutes så meget, som sumoen, og når jeg er så svag i den, må den også være en god hjælpeøvelse, right? :smile:

Stefan

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Hey Tonni :smile:

Ja, det ved jeg, og kører også smal ved siden af. Men uanset hvad, så kender jeg ingen øvelse, der rammer mine glutes så meget, som sumoen, og når jeg er så svag i den, må den også være en god hjælpeøvelse, right? :smile:

Stefan

Luk fissen, dit store læs lort! Du skal bare stå smalt!

Tonni

Link to comment
Share on other sites

Drop det pjat og kør nogle flere ol benbøj det er ligeså godt.

Ok - du har lige opnået at næste gang, du er i OSK, bliver du sømmet fast til platformen, får superlimet stangen på ryggen, og så kan du kraftedeme få lov til at lave OL benbøj til du kradser af... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Klaus er sq da ikke semigrønlænder :tongue: (Wink; tjek hvilket indlæg, du har quotet :tongue::innocent: )

Klaus er da ligeså meget grønlænder som Tonni. Han har også en fetisch for det kole vejr, en fedtprocent over 40 og så elsker han spæk... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Let squat/Tung bænkpres 26/2-07

Havde ellers droppet at træne i dag, for at vente til i morgen, da jeg var brændt aw, men ud på aftenen gik det op for mig, at jeg egentligt hellere ville have to fridage inden træningssamlingen lørdag, så afsted med mig...

Ok omgang i dag, sindssyg fart i squatten, og for første gang i hele mit liv tror jeg, kunne jeg køre konventionel dødløft med helt ret ryg (Magnificent Mobility ROCKS!) og styrken var også ok. Styrken i bænk var dog ikke så god, hvilket formentligt skyldes den lede bandopsætning jeg kørte med i lørdags. Kunne virkelig mærke at den brændte mit cns af, og formentligt i for høj en grad til en let dag, så går tilbage til et enkelt strongband.

Svedte som havde jeg bundet et helt glas Thermapower i dag (Det havde jeg ikke, hvis nogen skulle være i tvivl) så det var en hård omgang til sidst.

Varmede op med Magnificent Mobility øvelser, hvilket efterhånden er blevet en fast rutine, glemmer bare at notere det, hehe.

OL benbøj:

Løse wraps

6 x 2 x 130 kg

Super fart, nok den bedste nogensinde. Får virkeligt noget ud af mine lette dage for tiden, føler jeg.

Bænkpres m. pause:

Smalt greb (½ tommel fra det glatte)

5 x 5 x 112½ kg

Comp. grip, + 3 boards

3 x 130 kg

3 x 135 kg

3 x 140 kg

2 x 3 x 145 kg

Ikke overvældende meget power her.

Inlink BB bænk m. pause:

Smalt greb (½ tommelfinger fra det glatte stykke)

3 x 6x 80 kg

Konv. dødløft:

Stående på lilla band

3 x 1 x 180 kg

6 x 1 x 160 kg

Ok power, og ret god teknik, endda. Det er vidst første gang, det er sket på samme tid.

Sumo:

8 x 1 x 100 kg

Prøvede noget teknik, jeg havde læst i en WSB artikel i går, og det virkede ret godt.

Power cleans fra hæng:

3 x 6 x 65 kg

Easy.

+ triceps extensions, laterals, pullaparts og udstrækning.

Ok omgang, er fanme smadret.

Link to comment
Share on other sites

Har du noget, du gerne vil fortælle os, Poul? :blink:

Evt. noget om at Troels er din mentor, og I planlægger en tur nordpå her til foråret, når hormonerne sætter ind? :tongue:

Jeg har skam ikke noget at fortælle.

Nu hvor Kalus har fundet ud af med sig selv, at kvinderne han møder allerede er fulde (selv om det er 10om formiddagen), at de ikke har generende tænder i munden og ikke har noget problem med sex op af en affaldscontainer, så vil jeg da ønske ham held og lykke med projektet. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skam ikke noget at fortælle.

Nu hvor Kalus har fundet ud af med sig selv, at kvinderne han møder allerede er fulde (selv om det er 10om formiddagen), at de ikke har generende tænder i munden og ikke har noget problem med sex op af en affaldscontainer, så vil jeg da ønske ham held og lykke med projektet. :laugh:

Og så self minde ham om at tage billeder :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tung squat/Let bænk 28/2-07

Opvarmning; 15 minutters øvelser fra Magnificent Mobility. Lidt længere tid end normalt, men trængte til at få løsnet lænden mere end normalt.

OL benbøj:

Løse wraps

5 x 3 x 151½ kg

Kørte egentligt ikke ret godt. Havde lidt svært ved at holde spændet, lige indtil sidste sæt, der sad lige i skabet (Hvis jeg havde kunnet holde spændet så godt fra starten, havde jeg nok øget 10 kg) De er tungest i bunden og super explosive i toppen, så det tegner ret godt til DM.

Bænk m. pause:

Blå strong band under bænken

8 x 3 x 90 kg

De første sæt kørte super godt.

Sumo:

10 x 1 x 100 kg

Konventionel:

Stående på green band

10 x 1 x 130 kg

Kørte ret godt.

DB rows: 2 x 8 x 60 kg

ss

Dips: 10x/8x/8x

Laterals: 3 x 8 x 17½ kg

+ lidt udstrækning af lænden.

Stille og rolig træning, egentligt, selvom det virkede som om jeg lavede mere end jeg gjorde.

Kan mærke at jeg er ved at overreache ret groft (Jeg er vildt træt, kan ikke sove, sveder som et svin og min kondi er endnu værre end normalt) Det er jo som sådan ret godt timet, ift DM Diverse, men ville gerne have ventet bare en uges tid mere. Nu har jeg heldigvis lige to fridage inden træningssamlingen, hvor jeg går hårdt, og så 2-3 træninger før deload, så det er ok.

I næste uge dropper jeg volumen-dagen og kører 3ere i stedet for 5ere for at få repsne ud af benene, da det er dem, der dræber mig. Skal desuden formentligt i trøjen en enkelt gang til, og så ser jeg ellers hvad behovet er til.

Hesten lavede forøvrigt noget genialt i dag... Misser et løft i trøjen i toppen, siger at det er fordi han ikke har kørt board press siden vi kom i OSK, og derefter gik der tyve minutter, så lavede han en PR med overskuuu', bwahahaha!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share