Moos' Log 4


Comedian
 Share

Recommended Posts

Det ser jo godt ud smukke ud, så det bliver spændende at se hvad du kan lave til DM Diverse. :bigsmile:

Dog er der lige en ting der bekymrer mig og det er nu det her.

Synes at det er et rigtigt fedt initiativ, og jeg hyggede mig ihf rigtigt meget under dagens omgang - Nok fordi jeg ikke har lært at tie stille endnu. Tror det bliver rigtigt fedt at lære nogle flere unge folk at kende gennem sporten, så det ser jeg meget frem til. Samtidig har vi jo også fat i nogle kyndige folk, og fik rettet på nogle ting i dag, så det virkeligt spillede. Fee'...

Husk lige på at du er MIN bitch så lad være med at gå og få de tanker der.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

God omgang squat og bænk! :smile:

Thx :smile:

Det ser jo godt ud smukke ud, så det bliver spændende at se hvad du kan lave til DM Diverse. :bigsmile:

Dog er der lige en ting der bekymrer mig og det er nu det her.

Husk lige på at du er MIN bitch så lad være med at gå og få de tanker der.

Tak :laugh:

- kigger betaget med fra sidelinjen.. utrolig tunge løft! :superman:

Thx - Velkommen i loggen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Der bliver slet ikke curlet nok i denne log :nonono: Alle ved, at det giver mindst 10kg i bænken at træne biceps 3x ugentligt :tongue:

Det gør jeg da også næsten :innocent: :4thumbup:

Skulle lige til at skrive ordret det samme :bigsmile:

Anygays, husk og gå hårdt til DM-diverse :superman:

Det skal jeg nok! :smile:

Din sumo er jo... Smuk :cry3:

Nu mangler vi bare at se, om du kan løfte noget på den måde... Men smukt er det, fantastiske vinkler osv...

Bænkpressen er jo bare pga din trøje og squatten var "coming up from what i like call parallel" så de tæller heller ikke :tongue:

:laugh:

Thx :smile: Det føles også ret godt, så det skal der da arbejdes med.

Link to comment
Share on other sites

Var forbi og få mit knæ scannet i dag - absolut ingen problemer med noget som helst, hundrede procent i orden, og han anede ikke hvad smerten kom fra. Så det er jo fedt nok, skal bare give den gas igen.

Fik ikke trænet i eftermiddags, da jeg var for wasted mm., men overvejer virkeligt at tage afsted nu... Decisions, decisions...

Link to comment
Share on other sites

Tung squat/Let bænk 20/2-07

Var sq frisk til træning i dag, helt vildt. Fik dog snakket en masse, så det tog alligevel lang tid.

Squat:

Løse wraps

2 x 3 x 170 kg

Først sæt highbar, andet ben lowbar. Første sæt var grimmest, men klart også lettest. Kørte med mine VL-sko, og kan sq ikke helt få teknikken til at køre lowbar. Skal simpelthen bare køre samme OL benbøjs stil som til CC, så kører det rigtigt godt, så selvom jeg ikke kan løfte ret meget rå i den stil, så må det være vejen frem i gear.

Kørte desuden noget teknikarbejde.

OL benbøj:

8 x 2 x 130 kg

Bænk m. pause:

Blå strong band nedefra, Max grebsbredde (Henrik :D )

7 x 3 x 85 kg

Ikke helt så hård i kroppen, som normalt, men de var lette og med ok power.

OL Benbøj:

3 x 5 x 120 kg

Supersetted med

Dips: 4 sæt

Dødløft:

10 x 1 x 130 kg

Dobbelt overhånd, kørte både konv og sumo, og begge dele var ok.

Siddende måwe: 3 x 10 x 12½ kg

+ udstrækning af underkroppen.

Ok omgang. Skal lige have teknikken i high bar squat til at sidde helt igen, men de var vidst ok til sidst.

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen til træningen i går - det var super :wink:

...og så er det jo altid hyggeligt når der er rigeligt med tid til :blahblah:

Det var jo egentligt ikke ret meget, jeg gjorde. Det var jo så let for dig :bigsmile:

Ja, det var da pisse hyggeligt :innocent:

(-og nej, filmen var IKKE færdig da jeg kom hjem :dry: )

:laugh::laugh:

Så kan du også lige fortælle Doom, at jeg har tre film, han må få, hvis ikke han har dem i forvejen;

Ædelfisk - fra bækørred til kongelaks

Ørredfiskeri ved kyst, å og put and take

Fiskeferie i Danmark (Så ved du hvad I skal i sommerferien :4thumbup: )

Skal nok tage dem med i klubben snarest muligt :superman: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Let squat/Tung bænk 22/2-07

OL benbøj:

6 x 2 x 120 kg

Super fart og teknik.

Bænkpres m. pause:

Smalt greb, ½ tommelfinger fra det glatte

5 x 3 x 127½ kg

Comp. greb, 3 boards:

3 x 140 kg

3 x 145 kg

3 x 150 kg

3 x 155 kg PR

3 x 3 x 145 kg

Ok styrke, kørte boardsne med samme teknik som jeg ville i trøjen med albuerne maximalt ude, og kunne virkelig mærke det i triceps, så det er godt.

Konv. dødløft:

Stående på green band

12 x 1 x 120 kg

God styrke og fart, følte stort set ikke band tension. Arbejdede med at runde maximalt i den thorakale del af rygsøjle, for på den måde at have lænden maximalt strakt, og det virkede efter hensigten, og fungerede godt.

Power cleans fra hæng:

5 x 6 x 60 kg

Lette og god teknik. Fed øvelse.

Reverse band pullups: 3 sæt

ss

Green band triceps ext.: 2 x 15x

God omgang.

Link to comment
Share on other sites

God styrke og fart, følte stort set ikke band tension. Arbejdede med at runde maximalt i den thorakale del af rygsøjle, for på den måde at have lænden maximalt strakt, og det virkede efter hensigten, og fungerede godt.

Ligefrem at fokusere ekstra meget på at runde i thorakal delen ved jeg da ikke er specielt smart, selvom du bedre kan holdet svajet i lumbaldelen.

Selvom vandringen måske bliver kortere, så tror jeg du vil blive straffet max i toppen på de tunge løft når vægten skal lockes ud :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ligefrem at fokusere ekstra meget på at runde i thorakal delen ved jeg da ikke er specielt smart, selvom du bedre kan holdet svajet i lumbaldelen.

Selvom vandringen måske bliver kortere, så tror jeg du vil blive straffet max i toppen på de tunge løft når vægten skal lockes ud :smile:

Ja, det er også et spørgsmål om at have ret ryg i så meget af den nedre del af ryggen, som muligt, ikke et spørgsmål om styrke/svagheder pt. :smile: Runder dér, for at beholde svejet andetsteds, og vil hellere runde højere oppe end i lænden. Tror nu rent styrkemæssigt ikke at det adskiller sig ret meget fra hvordan jeg har løfter tidligere, men det er bare endnu en grund til at køre med en masse bands :tongue: Det føltes ihf ok, især ift hvordan min dødløft eller har føltes det sidste stykke tid :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er også et spørgsmål om at have ret ryg i så meget af den nedre del af ryggen, som muligt, ikke et spørgsmål om styrke/svagheder pt. :smile: Runder dér, for at beholde svejet andetsteds, og vil hellere runde højere oppe end i lænden. Tror nu rent styrkemæssigt ikke at det adskiller sig ret meget fra hvordan jeg har løfter tidligere, men det er bare endnu en grund til at køre med en masse bands :tongue: Det føltes ihf ok, især ift hvordan min dødløft eller har føltes det sidste stykke tid :smile:

Ja, vigtigs er det ihvertfald at kunne holde en ret nedre ryg. Men kan da hører du tænker over det. Men pas nu på ikke at overanalysere dine løft så meget. Kroppen vil jo i en give position løfte en vægt på den måde hvor den er stærkest når man maxer.

Dermed ikke sagt at teknik træning ikke er nødvendigt. Men nogle gange gælder det bare om at trække det lort så kraftfuld og hurtigt som man magter :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share