Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Træning onsdag den 17. januar

Endnu en smerte-inducerende træning :crazy: Jeg har massive DOMS i mine quads fra igår... også underlige steder jeg aldrig har haft før - eksempelvis mine inderlår? Jeg gætter på det er et resultat af frog hack squat. Så nu er jeg både ramt af doms i bryst og ben - og jeg gætter ryg og arme også er det i morgen :bigsmile:

Jeg havde et par venner med i dag, men de kørte sit eget show, så jeg fik kørt fint igennem min egen træning. Jeg ville måske gerne have tæsket ryggen lidt mere i dag, synes ikke helt den fik det samme arbejde som armene gjorde.

Preworkout: Horsepower og en kop kaffe.

Deadlift: A (pause: 2 min.)

9 @ 60kg

8 @ 90kg

5 @ 120kg

6 @ 120kg

Alle med stop

- Programmet foreskriver egentlig pin pulls, men jeg har skiftet den ud med alm- dødløft.

Chest supported rows: B1 (pause: ingen)

10 @ 18kg

8 @ 23kg

8 @ 23kg

8 @ 25kg

SS:

Front pulldown: B2 (pause: 2 min)

10 @ 50kg

9 @ 70kg

9 @ 70kg

9 @ 70kg

- Jeg ved ikke hvor meget jeg bryder mig om denne supersæt-kombo - synes det river for meget i armene. Finder muligvis nogle andre øvelser.

Chin ups: C (Teknik: rest/pause)

6

5 @ +15kg

10 sek pause

3 @ +15kg

10 sek pause

2 @ +15kg

Loaded back stretch: D

Chin up, lige under lockout med +5kg: 50 sekunder.

-Overvurderede mig selv, skulle måske kun have haft 2,5kg hængende.

Wide grip preacher curl: E1 (pause: ingen. Teknik. 5 sekunder eccentrisk fase, 5 sekunder koncentrisk fase)

6 @ 20kg

6 @ 20kg

6 @ 15kg

7 @ 15kg

7 @ 15kg

+stang

SS:

Close grip concentration curl: E2 (pause: 2 min, Teknik. 5 sekunder eccentrisk fase, 5 sekunder koncentrisk fase)

6 @ 23kg

6 @ 15kg

7 @ 15kg

7 @ 15kg

6 @ 15kg

- Jeg kan ikke beskrive hvor latterligt hårdt det var at køre med 5 sekunder op og ned. Kg'erne er virkelig puny, men det var sgu hårdt, og gav det vildeste pump - Bare spørg Christianspoer :bigsmile: Jeg forudser vilde doms i mine biceps i morgen :crazy:

Loaded biceps stretch: F

Dumbbell curls:

6kg @ 90 sekunder.

Dumbbell shrugs: G2 (pause: ingen. Teknik: 2 sek hold i toppen)

8 @ 29,5kg

6 @ 34kg

6 @ 41kg

6 @ 36kg

SS:

Bent over lateral raise: G2 (pause: 90 sekunder)

10 @ 10kg

10 @ 10kg

9 @ 11kg

8 @ 11kg

------------------------------------------------------------------------------------------

Postworkout:

Prosthake med maltodextrin og en Labrada lean body.. den smagte ret godt - men der var så også 325kcal i den :blink:

Kryds i øvrigt fingre for jeg ikke bliver smittet med halsbetændelse.. var lidt dum da jeg havde en pige på besøg i dag, jeg dater lidt...Nu håber jeg bare ikke jeg fanger det :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning onsdag den 17. januar

Wide grip preacher curl: E1 (pause: ingen. Teknik. 5 sekunder eccentrisk fase, 5 sekunder koncentrisk fase)

6 @ 20kg

6 @ 20kg

6 @ 15kg

7 @ 15kg

7 @ 15kg

+stang

SS:

Close grip concentration curl: E2 (pause: 2 min, Teknik. 5 sekunder eccentrisk fase, 5 sekunder koncentrisk fase)

6 @ 23kg

6 @ 15kg

7 @ 15kg

7 @ 15kg

6 @ 15kg

- Jeg kan ikke beskrive hvor latterligt hårdt det var at køre med 5 sekunder op og ned. Kg'erne er virkelig puny, men det var sgu hårdt, og gav det vildeste pump - Bare spørg Christianspoer :bigsmile: Jeg forudser vilde doms i mine biceps i morgen :crazy:

Hehe...tror jeg godt Lasse T og jeg vil skrive under på. Jeg må dog indrømme at jeg aldrig gør det igen.

Kryds i øvrigt fingre for jeg ikke bliver smittet med halsbetændelse.. var lidt dum da jeg havde en pige på besøg i dag, jeg dater lidt...Nu håber jeg bare ikke jeg fanger det :unsure:

Ze girlz aR ze piosoN!

Link to comment
Share on other sites

Skal du btw ikke snart have dig en log på mol? :smile:

Njaaa... Har tænkt over det en del gange efterhånden. Det ville bare blive verdens kedeligste log tror jeg. Mit hjemmestrikkede program er der jo næsten så lidt variation i som det er muligt... :smile:

Men laver jo alligevel også andre ting end styrketræning i ny og næ, så det kunne jo komme ind over...

- Jeg kan ikke beskrive hvor latterligt hårdt det var at køre med 5 sekunder op og ned. Kg'erne er virkelig puny, men det var sgu hårdt, og gav det vildeste pump - Bare spørg Christianspoer :bigsmile: Jeg forudser vilde doms i mine biceps i morgen :crazy:

Hehe... Det så barskt ud. Kunne du bruge armene om aftenen så? Og tage mobilos? Og hvad siger køllerne idag?

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Cardio/abs

10km på cykel (var lige ude og kigge på et potentielt nyt arbejdssted)

På hjemvejen smuttede jeg forbi mit center og lavede følgende:

7 sæt mave

Løbebånd: 20min

Liggende cykel: 7min - i ok højt tempo.

- Gad ikke lave mere cardio, da jeg som sagt allerede havde cyklet 10km.

-----------------------------------

Hehe...tror jeg godt Lasse T og jeg vil skrive under på. Jeg må dog indrømme at jeg aldrig gør det igen.

Rart at vide nogle kender til det biceps-inferno jeg gennemgår for tiden :tongue: Jeg må nok også indrømme, at det ikke ligefrem er noget jeg regner med at gøre frivilligt igen efter disse 4 uger er forbi. Nu har det TUT-helvede bare at få guns til at vokse :devil: Kom btw lige på msn ... har et par spgs!

Ze girlz aR ze piosoN!

Ze very deadly poisoN!

Njaaa... Har tænkt over det en del gange efterhånden. Det ville bare blive verdens kedeligste log tror jeg. Mit hjemmestrikkede program er der jo næsten så lidt variation i som det er muligt... :smile:

Men laver jo alligevel også andre ting end styrketræning i ny og næ, så det kunne jo komme ind over...

Hehe... Det så barskt ud. Kunne du bruge armene om aftenen så? Og tage mobilos? Og hvad siger køllerne idag?

Jeg synes bestemt du skulle forsøge dig med en.. du kan jo altid lade den dø ud, hvis du synes det ikke er det værd! You got nothing to loose!

Det var i den grad barskt...mine arme var hårdt ramt, men det gik lige med mobilos :tongue: Jeg har, ganske som forventet, ret mange DOMS i dem i dag!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 18. januar

Jeg havde set lidt frem til denne træning, da en helt metode skulle anvendes gennem passet; cluster-sæt. Egentlig foreskriver programmet "classic clusters", hvilket er 5 x 1 rep, med en intensitet på 87-92% af ens 1RM, og 10 sekunders pause mellem hver rep. Dog skrev jeg lidt med T omkring det, som selv har afprøvet det, og mente skadespotentialet er for stort ved den slags træning, hvilket jeg godt kunne se argumentet for. Jeg besluttede derfor at lave det om til en anden slags cluster-træning; Extended 5s. Her laver man 5 reps, 6 hvis man kan, med en intensitet på 82-87% af ens 1RM, holder 7-12 sekunders pause, laver et par til, pause igen og så et par til. Målet er 10 reps, og man kan bruge så mange pauser man vil - almindeligvis bliver der dog brugt 2.

Det er faktisk en ganske hård metode, og jeg var da også tæt på at faile et par gange i dag, så en spotter ville nok ikke være en helt dårlig ide. Derudover er det uden tvivl hårdt kost for leddene - men det er så også kun denne ene gang om ugen, man benytter denne metode gennem træningen. Det minder i øvrigt lidt om rest/pause-teknikken - rigtig meget endda, dog er der ikke nogle antal reps man skal nå.

Der var mange irriterende mennesker til dagens træning :dry: Der er blandt andet en ældre herre ved navn Finn, som er den type der absolut ingen situationsfornemmelse har - derudover elsker han virkelig at høre sig selv snakke. Manden er meget opsøgende og forsøger konstant at komme i dialog med nogen - men kun for at høre sig selv snakke :crazy: Hvis man forsøger to-vejs kommunikation afbryder han én og snakker videre om noget ligegyldigt lort... jeg har seriøst opbygget stærke aversioner mod manden - han forstår ikke man ikke gider at høre på ham. I dag tog jeg en pause mellem et dropsæt - havde min Ipod kørende, og var lidt i min egen verden - fokuseret! Selvfølgelig kommer Finn så vraltende med sin tykke mave og begynder at snakke til mig, på trods af jeg ret åbenlyst undgik øjenkontakt med manden. Da jeg så hiver høretelefonerne ud, skal han jo lige konstatere: "nåå ja, du kan ikke høre noget med dem i". Ehhm, no - take a fucking' hint! Derefter begynder han så at holde et foredrag om håndbold, som jeg informerede ham om ikke interesserede mig overhovedet - og alligevel fortsætter han med det i et stykke tid, hvor jeg egentlig bare sidder og kigger i mine noter gives.gif

Det var dagens rant - her kommer dagens træning:

Bænkpres: (pause: 2 min mellem clustersæt . Teknik: clustersæt)

10 @ 50kg

8 @ 70kg

6 @ 85kg + 2 @ 85kg + 2 @ 85kg. + (plus) indikerer en pause på 10 sekunder.

6 @ 85kg + 3 @ 85kg + 1 @ 85kg.

5 @ 87,5kg + 3 @ 87,5kg + 2 @ 87,5kg.

8 @ 70kg

Cable crossovers: (pause: 2 min mellem dropsæt. Teknik: dropsæt)

12 @ 15plader +

12 @ 14 +

10 @ 12 +

10 @ 10

12 @ 15plader +

12 @ 13 +

12 @ 11 +

12 @ 8

- Godt pump i pecs.

Seated shoulderpress in smith: (pause: 2 min mellem sæt. Teknik: clustersæt)

8 @ 40kg

6 @ 55kg + 2 @ 55kg + 2 @ 55kg + (plus) indikerer en pause på 10 sekunder.

6 @ 55kg + 2 @ 55kg + 1½ @ 55kg (failede på den sidste rep :dry:)

6 @ 52,5 + 2 @ 52,5kg + 2 @ 52,5kg

Standing lateral raise: (pause: 2 min mellem sæt. Teknik: dropsæt)

12 @ 11kg +

12 @ 9kg +

12 @ 8kg +

10 @ 7kg

10 @ 12kg +

12 @ 10kg +

12 @ 8kg +

10 @ 7kg

Close grip bench press: (pause: 2 min mellem sæt. Teknik: clustersæt)

10 @ 50kg

5 @ 75kg + 2 @ 75kg + 2 @ 75kg + 1 @ 75kg

5 @ 70kg + 3 @ 70kg + 2 @ 70kg

6 @ 70kg + 2 @ 70kg + 2 @ 70kg

Jeg finder muligvis på noget andet her, den er ret hård mod min håndled, plus jeg har en fantastisk farlig evne til at faile uden videre i den - var også tæt på et par gange i dag.

Triceps pushdown: (pause: 2 min mellem sæt. Teknik: dropsæt)

12 @ 20plader +

10 @ 18 +

12 @ 15 +

10 @ 11 +

12 @ 20plader +

10 @ 17 +

10 @ 13 +

10 @ 9

- The buuurn. Mine trisser var helt færdige til sidst.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

@ Manden de kaldte Finn: Yup, ved udemærket godt hvem du snakker om! Utroligt pågående. Kom til at fortælle ham at jeg synes det var skægt at se stærkmandskonkurrencer på Eurosport efter han lige havde skudt en kommentar ind om det. OMG! Han kom rendende resten af tiden han var der og kæwede.

Og da jeg ligger og laver skrå bænk kommer han fandme også hen og siger "nårh jaja du har fat i de store vægte, ja det er jo sådan noget med piller og sådan" med et åndssvagt smil på! :nonono:

Ser ud til at være endnu et program, der trækker tænder ud! Giver det de samme pumps og DOMS som Tibedeu? (var det, det han hed?)

Mht. closegrib bench - har det på helt samme måde... Ligepludseligt er der bare ikke mere power at give af!

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

@ Manden de kaldte Finn: Yup, ved udemærket godt hvem du snakker om! Utroligt pågående. Kom til at fortælle ham at jeg synes det var skægt at se stærkmandskonkurrencer på Eurosport efter han lige havde skudt en kommentar ind om det. OMG! Han kom rendende resten af tiden han var der og kæwede.

Og da jeg ligger og laver skrå bænk kommer han fandme også hen og siger "nårh jaja du har fat i de store vægte, ja det er jo sådan noget med piller og sådan" med et åndssvagt smil på! :nonono:

Han er voldsomt irriterende - man skal for guds skyld ikke initiere en samtale frivilligt - så tror han man er bedste venner... jeg lavede den samme fejl. I øvrigt et meget rammende citat - det er præcis sådan han snakker. Har du også lagt mærke til han konsekvent siger: "god bedring", når han smutter :blink: ?

Ser ud til at være endnu et program, der trækker tænder ud! Giver det de samme pumps og DOMS som Tibedeu? (var det, det han hed?)

Mht. closegrib bench - har det på helt samme måde... Ligepludseligt er der bare ikke mere power at give af!

Det er skam stadig Thibaudeau-programmet jeg er på :smile: Det er 5 gange om ugen, og dette var den 4. dag! Dropsættene giver et ret sygt pump... clustersættene gav også det til tider... angående DOMS - må jeg give en tilbagemelding i morgen :bigsmile:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Han er voldsomt irriterende - man skal for guds skyld ikke initiere en samtale frivilligt - så tror han man er bedste venner... jeg lavede den samme fejl. I øvrigt et meget rammende citat - det er præcis sådan han snakker. Har du også lagt mærke til han konsekvent siger: "god bedring", når han smutter :blink: ?

Haha... "God bedring"?! Det har jeg sgu ikke lagt mærke til! Hvor er det godt. En utrolig mænge BS han kan lukke ud. Men jo, man skal passe på, det er som at åbne for pandoras æske at starte en samtale med ham!

Det er skam stadig Thibaudeau-programmet jeg er på :smile: Det er 5 gange om ugen, og dette var den 4. dag! Dropsættene giver et ret sygt pump... clustersættene gav også det til tider... angående DOMS - må jeg give en tilbagemelding i morgen :bigsmile:

Okay så er jeg med. Det er et rimeligt variende program synes jeg, det er meget fedt.

Venter spændt på melding om DOMS.

BTW - hvor er din makker for tiden? Lang tid siden man har set ham synes jeg...

Link to comment
Share on other sites

Haha... "God bedring"?! Det har jeg sgu ikke lagt mærke til! Hvor er det godt. En utrolig mænge BS han kan lukke ud. Men jo, man skal passe på, det er som at åbne for pandoras æske at starte en samtale med ham!

Præcis - og for tiden prøver jeg at signalere jeg ikke gider tale med ham ..men det virker desværre ikke helt!

Okay så er jeg med. Det er et rimeligt variende program synes jeg, det er meget fedt.

Venter spændt på melding om DOMS.

Ja, det er sgu meget rart med lidt afveksling fra fullbody. Split og fullbody er attraktivt på hver sin måde synes jeg - men hvis jeg kører noget alt for længe af gangne, kører jeg lidt død i det.

DOMS fik jeg, ganske som ventet - dog kun i skuldre og triceps.. mine pecs var ikke specielt ramt.

BTW - hvor er din makker for tiden? Lang tid siden man har set ham synes jeg...

Han har trænet på nogle skæve dage i denne uge, hvilket nok er grunden til du ikke har set ham - men han får skam stadig trænet.

Link to comment
Share on other sites

Kan se at du kører noget Tibeadeau-træning. Gider du smide et link? Jeg kører selv hans gun-program i øjeblikket i håb om at en ny tilgang giver noget på piberne.

Der er ikke noget link. Det er et program fra en bog der hedder "Jekyll and Hyde".

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 20. januar

Grundet pigebesøg fredag nat, var søvn ikke særligt højt prioriteret og derfor måtte jeg nøjes med ca. 5 timers søvn at træne på. Da jeg først kom op, var det dog ikke det store problem at komme afsted. Jeg kom lidt sent ud ad døren, men programmet var ikke så omfattende og jeg fik det klaret før lukketid.

Seated cable rowing to abdomen: (pause: 1 min. Teknik: Iso-dynamic - 5 sec squeeze on each rep)

10 @ 50kg

6 @ 70kg

6 @ 60kg

6 @ 60kg

Close grip lat pulldown: (pause: 2 min mellem sæt. Teknik: dropsæt)

8 @ 50kg

dropsæt:

10 @ 75kg +

10 @ 65kg +

10 @ 50kg +

10 @ 40kg

dropsæt:

10 @ 70kg +

10 @ 60kg +

10 @ 45kg

Barbell rows: (pause: 1 min. Teknik: 2 sec squeeze on each rep) - Det skulle egentlig have været en anden øvelse, men den kunne jeg ikke helt finde ud af at udføre.

10 @ 50kg

6 @ 70kg

6 @ 70kg

6 @ 70kg

-Det er halvhårdt med det squeeeeeeze!

Scarecrows: (pause: 2 min mellem sæt: Teknik: dropsæt)

Dropsæt:

12 @ 5plader +

12 @ 4plader +

12 @ 3plader

Dropsæt:

10 @ 6plader +

12 @ 4plader +

12 @ 3plader

- Toasted rear delts!

Barbell curls: (Pause: 1 min)

10 @ 30kg

8 @ 45kg

8 @ 45kg

6 @ 30kg - Iso-Dynamic.

Incline curls: (pause: 2 min mellem sæt. Teknik: dropsæt)

Dropsæt:

10 @ 16kg +

10 @ 13,5kg +

10 @ 11kg

- Incline curls er lige tough nok at dropsætte i, så jeg skiftede til:

Standing db curls:

Dropsæt:

10 @ 16kg +

10 @ 13,5 +

10 @ 11kg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om aftenen blev der set melodi Grand Prix med min roomie og en veninde :tongue: Det blev dog udelukkende gjort fordi min eks-kæreste var med; Sandee May - ellers er det ikke lige noget jeg gider spilde min tid på. Men meget sjov at se en man har været sammen med 1 år, og kender ret indgående, pludselig være på fjernsynet osv. Bagefter tog vi i øvrigt til noget Melodi Grand Prix-efterfest :innocent: og mødtes med hende - og så væltede vi os ellers i celebs såsom: Aquat-søren, Lars Brygmann, Adam Duvå hall, Julie Rugaard, Unite osv - alle de virkelig store navne, som i nok kan høre :tongue: Højdepunktet i løbet af aftenen, var klart da en ret pæn blondine, pludselig kom over til mig, tog fat i armen på, kiggede mig i øjnene og sagde: "du er pivfræk" ... :laugh: Jeg var sådan lige befippet først, men fik da takket og sagt i lige måde gaygay.gif

Nu skal jeg lige finde ud af om jeg gider dyrke cardio og træne lidt mave....

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Om aftenen blev der set melodi granprix med min roomie og en veninde :tongue: Det blev dog udelukkende gjort fordi min eks-kæreste var med; Sandee May - ellers er det ikke lige noget jeg gider spilde min tid på. Men meget sjov at se en man har været sammen med 1 år, og kender ret indgående, pludselig være på fjernsynet osv. Bagefter tog vi i øvrigt til noget Melodi Granprix-efterfest :innocent: og mødtes med hende - og så væltede vi os ellers i celebs såsom: Aquat-søren, Lars Brygmann, Adam Duvå hall, Julie Rugaard, Unite osv - alle de virkelig store navne, som i nok kan høre :tongue: Højdepunktet i løbet af aftenen, var klart da en ret pæn blondine, pludselig kom over til mig, tog fat i armen på, kiggede mig i øjnene og sagde: "du er pivfræk" ... :laugh: Jeg var sådan lige befippet først, men fik da takket og sagt i lige måde gaygay.gif

Nu skal jeg lige finde ud af om jeg gider dyrke cardio og træne lidt mave....

STARFUCKER!!!

Link to comment
Share on other sites

Kan se at du kører noget Tibeadeau-træning. Gider du smide et link? Jeg kører selv hans gun-program i øjeblikket i håb om at en ny tilgang giver noget på piberne.

Ja, den gode Thibaudeau kan man godt stole på hvad angår hypertrofi - han har styr på sagerne! Som T nævner, er der ikke noget link, da det stemmer fra en E-book...men hvis du smider din email, kan jeg lige sende den :wink:

STARFUCKER!!!

:cool:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Grundet pigebesøg fredag nat, var søvn ikke særligt højt prioriteret og derfor måtte jeg nøjes med ca. 5 timers søvn at træne på. Da jeg først kom op, var det dog ikke det store problem at komme afsted
Højdepunktet i løbet af aftenen, var klart da en ret pæn blondine, pludselig kom over til mig, tog fat i armen på, kiggede mig i øjnene og sagde: "du er pivfræk" ... :laugh: Jeg var sådan lige befippet først, men fik da takket og sagt i lige måde gaygay.gif

Det går meget godt for tiden, hva? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det går meget godt for tiden, hva? :smile:
Præcis det jeg tænkte også! :cool:

Tjah, det er vel ok! Men piger betyder jo ikke alt :wink:

Træning den 21. januar

Så er der taget hul på 2. uge af programmet - so far so good! Min vægt er øget med et lille kg så jeg nu ligger på imponerende 68.5kg :tongue: men nu havde jeg også tabt mig lidt før programstart, så det er fint. Træningen i dag var fin - der var dog lidt for mange mennesker i centeret i 2. halvdel af min træning, så måske burde jeg få trænet lidt tidligere - det er lidt besværligt når jeg ofte skal supersætte øvelser osv.

Mandagens program er virkelig fedt - der er garanteret et superpump i pecs, og i dag var ingen undtagelse. Sidste gang havde jeg i øvrigt overset at jeg skulle have 3 rest/pause-sæt i dips, og tog derfor kun 1, så det var lige lidt hårdere i dag, da de sæt trækker tænder ud. Jeg fik øget vægtene over hele linien, så det er ganske fint - det skal jeg bare fortsætte med.

Preworkout:

40 min før: Horsepower (smager stadig af afføring)

10 min før: Kaffe + proteinbar.

Chest/shoulders and triceps

Incline dumbbell press: A - (2 min. pause mellem sæt)

10 @ 25kg

8 @ 29,5kg

6 @ 36kg

6 @ 36kg

7 @ 34kg

-Fin power idag. Håber måske på en 5'er med 38,5 i næste uge.

Wide grip bench press: B1 (suerpsæt - ingen pause)

10 @ 50kg

8 @ 82,5kg

6 @ 85kg

6 @ 85kg

SS:

3/4 dumbbell flies: B2 (2 min. pause. Full stretch up to mid-range)

10 @ 18kg

10 @ 23kg

8 @ 23kg

10 @ 20,5kg

Dips: C (Pause: 2 min mellem sæt. teknik: rest/pause)

6 @ +30kg

10 sek pause

4 @ +30kg

10 sek pause

2 @ 30kg

7 @ +30kg

10 sek pause

3 @ +30kg

10 sek pause

2 @ 30kg

6 @ +30kg

10 sek pause

3 @ +30kg

10 sek pause

2 @ 30kg

Loaded chest stretch: D

Udførte jeg i en incline brystmaskine.

60kg @ 85sekunder.

- Langt bedre end sidste gang. Godt stræk.

Neutral grip seated DB press: E1 (supersæt - ingen pause)

8 @ 20,5kg

5 @ 27kg

4 @ 27kg

6 @ 25kg

6 @ 25kg

- pressestrukturen var træt, så der var ikke så meget power her.

SS:

Seated pitcher lateral raise: E2 (2 min pause før skulderpres igen)

9 @ 9kg

8 @ 12kg

8 @ 12kg

6 @ 12kg

8 @ 10kg

Loaded shoulder stretch: F

DB Front raise:

5kg @ 70 sekunder.

- The burn with teh puny weights.

Decline closegrip skullcrusher: G

10 @ 15kg

7 @ 25kg

8 @ 25kg

6 @ 25kg

6 @ 25kg

+stang og låse.

- Sad langt bedre end sidste gang.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Postworkout:

Protein + malto og dextrose.

ca. 50 min efter:

Blendet shake med: mælk, banan, protpulver, bærsymfoni, fromage frais og isterninger, samt rugbrød og knækbrød (ghey) med hytteost og et æble.

Up next: kylling, ris og grøntsager.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i dag var fin - der var dog lidt for mange mennesker i centeret i 2. halvdel af min træning, så måske burde jeg få trænet lidt tidligere - det er lidt besværligt når jeg ofte skal supersætte øvelser osv.

Hvornår trænede du idag? Jeg kom lidt i 18 tror jeg den var. Der var nærmest allerede tomt...

Hvornår træner du onsdag? Min makker er på skiferie, og vil gerne have lidt spot på den skrå bænk, da jeg vil prøve 38,5kg. hvis jeg føler mig oplagt. Så hvis du har tid, ville det være super hvis du gad hjælpe... Jeg kommer derned omkring 17-18 stykker.

Mødte forresten din makker (var det Henrik han hed?) dernede idag. Han fortalte at det er ldit skæv træning for ham for tiden pga. druk hehe... Lige idag kunne jeg godt følge ham. Kunne stadig mærke søndagens tømmermænd i køllerne :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hvornår trænede du idag? Jeg kom lidt i 18 tror jeg den var. Der var nærmest allerede tomt...

Hvornår træner du onsdag? Min makker er på skiferie, og vil gerne have lidt spot på den skrå bænk, da jeg vil prøve 38,5kg. hvis jeg føler mig oplagt. Så hvis du har tid, ville det være super hvis du gad hjælpe... Jeg kommer derned omkring 17-18 stykker.

Mødte forresten din makker (var det Henrik han hed?) dernede idag. Han fortalte at det er ldit skæv træning for ham for tiden pga. druk hehe... Lige idag kunne jeg godt følge ham. Kunne stadig mærke søndagens tømmermænd i køllerne :devil:

Jeg trænede omkring fra kl. 14.40 til 16'ish. Og kl. 16 blev der for alvor proppet med mennesker :crazy: Jeg ved ikke helt hvad tid jeg træner på onsdag endnu - jeg skal muligvis dødløfte med Henrik (ja, det hedder han :wink: ), og hvis det er tilfældet, vil jeg nok være at finde på det tidspunkt du har angivet, da han sædvanligvis træner så sent. Jeg tror ikke 38,5kg er det store problem for dig - du nakker jeg snildt 36'erne for 10-12 reps!

Hehe, ja, han drikker sig helt ned hver eneste weekend - det er faktisk lidt vildt han har opnået de resultater han har, for han drikker usandsynligt meget. Men det er nu også åbenlyst han er blessed med gode gener; syg vaskularitet og cut + han er pænt stærk.

------------------------------------------------------------

On another note:

Det er hende blondinen i baggrunden der spiller guitar og synger kor, der synes jeg var 'privfræk', i lørdags :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede omkring fra kl. 14.40 til 16'ish. Og kl. 16 blev der for alvor proppet med mennesker :crazy: Jeg ved ikke helt hvad tid jeg træner på onsdag endnu - jeg skal muligvis dødløfte med Henrik (ja, det hedder han :wink: ), og hvis det er tilfældet, vil jeg nok være at finde på det tidspunkt du har angivet, da han sædvanligvis træner så sent. Jeg tror ikke 38,5kg er det store problem for dig - du nakker jeg snildt 36'erne for 10-12 reps!

Hehe, ja, han drikker sig helt ned hver eneste weekend - det er faktisk lidt vildt han har opnået de resultater han har, for han drikker usandsynligt meget. Men det er nu også åbenlyst han er blessed med gode gener; syg vaskularitet og cut + han er pænt stærk.

Ja det er lidt imponerende med hans fysik og de betingelser han giver den...

Ved ikke med de 38½kg., de 36kg. var for hårde idag, men regner med at spise godt og grundigt og skal bare have noget søvn, så tror jeg de er der. Men lad os se om vi rammer hinanden dernede.

Det er hende blondinen i baggrunden der spiller guitar og synger kor, der synes jeg var 'privfræk', i lørdags :laugh:

Ingen close-ups synes jeg... :dry::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er lidt imponerende med hans fysik og de betingelser han giver den...

Ved ikke med de 38½kg., de 36kg. var for hårde idag, men regner med at spise godt og grundigt og skal bare have noget søvn, så tror jeg de er der. Men lad os se om vi rammer hinanden dernede.

Hvis du napper 12 reps @ 36kg, med et par reps i overskud (det var der efter min mening sidst jeg spottede dig) - så kan du også sagtens nakke 10 reps @ 38,5kg! Ja, hvis jeg træner med Henrik, er der god sandsynlighed for vi rammer hinanden :smile:

Ingen close-ups synes jeg... :dry::laugh:

Nej, desværre :tongue:

Træning den 22. januar

Jeg fik ikke sovet specielt meget i dag, da noget ekstremt larmenede vejarbejde vækkede mig lidt for tidligt, i forhold til hvornår jeg gik i seng :dry: Motivationen var derfor ikke alt for høj til en bentræning - men det fik jeg heldigvis klaret med noget kaffe og en Stefan Havlik-video (poster jeg længere nede).

Jeg skal ikke kunne sige om det er Horsepower der rent faktisk har en effekt, eller om det er de øgede kalorier - men faktum er mit energiniveau og styrke er opadgående. Det interessante er jeg har tabt mig lige igen - vægten sagde i morges: 68.1kg, og det er på trods af jeg spise omkring de 3000kcal igår, som ellers plejer at være rigeligt med kcal til at øge vægten. Enten er det væske, ellers forbrænder jeg et shitload af kalorier på det program her :devil: Jeg tror selv lidt på det sidste, og vælger derfor at oppe mit kcal-indtag en lille smule mere.

Selve træningen i dag var rigtig fed - mega pump i quads og hamstrings - specielt et gigantisk pump i quads :blink: Dagens irritationsmoment var Finn :dry: Han kom uheldigvis lidt efter jeg havde påbegyndt træningen.. jeg hilste flygtigt på ham, og skruede ekstra højt op for min Ipod. Han prøvede efterfølgende 3 gange at snakke til mig, mens jeg supersættede øvelser, men jeg lod som om jeg ikke hørte ham (kunne nu heller ikk høre ordentligt havd han sagde) og undgik øjenkontakt, så jeg slap for ligegyldig envejs-kommunikation. Det lykkes da også næsten at slippe for ham, men han greb chancen da jeg havde sat mig ned i løbet af en 2. min's pause, og stillede sig hen foran mig og begyndte at snakke. Da jeg hev høretelefonerne ud af ørerne, sagde han så - endnu engang; "Nå jajaja, du kan ikke høre noget med dem", præcis ligesom sidste gang... manden fatter jo ikke noget! Og gudhjælpemig om han så ikke begynder at snakke om håndbold - igen :blink: Han er jo retarderet? Så begynder han at stå og plabre om det lort igen, hvor jeg igen ikke siger noget, og han så spørger om håndbold ikke interesserer mig...det fortalte jeg ham så også kun sidste gang, at det absolut ikke gør - men han fik det så forklaret igen igen... det fattede han åbenbart ikke, for at snakkede videre om det bagefter :4slap: ... han er ulidelig! Ignorerede ham efter bedste evne resten af træningen... Da jeg senere smuttede fra omklædningsrummet fik jeg også lige en: "god bedring" med på vejen :laugh:

Preworkout:

45 min før: 1 serving horsepower

10 min før: 1½ kop kaffe.

Imens: 6 gram bcaa

Quads/hamstrings/calves

Squat: A (pause: 2 min)

9 @ 60kg

8 @ 80kg

6 @ 95kg

6 @ 100kg

6 @ 100kg

-Fin dybde, mere eksplosivitet ønskes dog.

Leg press: B (pause: 90 sek. Teknik: close stance)

12 @ 80kg

10 @ 180kg

10 @ 180kg

10 @ 180kg

+slæde

Frog hack squat: C (Pause: 60 sek. Teknik: Knees flared out, close stance)

14 @ 20kg

14 @ 15kg

12 @ 15kg

14 @ 15kg

+ slæde

- det ene knæ brokkede sig lidt i starten, blev bedre efter et par sæt.

Leg extension: D (teknik: drop set)

25kg @ xreps - opvarmning

12 @ 60kg

+

8 @ 55kg

+

5 @ 50kg

= 25 reps.

Herefter noget walking lunges, for at malke quads endnu mere...insane pump!

Loaded quads stretch: E

Leg extensions:

27,5kg @ 90 sekunder.

Stiff legged deadlift: F1 (pause: none. Teknik: Low-position double contraction) Går ud på man skal lave en dobbelt af bevægelsen i bunden og derefter locke ud, og det tæller som 1 rep.

8 @ 60kg

8 @ 85kg

8 @ 85kg

8 @ 85kg

8 @ 85kg

SS:

Leg curl: F2 (pause: 2 min. Teknik: Tempo contrast. Man bruger 604 tempo; 6 sek i eccentrisk fase, 0 sek, og 4 sek. i koncentrisk fase. Man udfører 2 reps med 604, 2 eksplosive, 2 @ 604, 2 eksplosive og 2 @ 605 = 8 reps. Den spænding tempoet skabte var ikke så behagelig for siderne på min knæ, desværre)

8 @ 20kg (303 tempo)

8 @ 20kg (303 tempo)

6 @ 20kg (604 tempo)

8 @ 20kg 604 tempo)

8 @ 17,5kg 604 tempo)

-Eksperimenterede lidt med hastigheden, da det var ren tortur sidste gang. Dog stadig ualmindeligt nasty!

Loaded hamstring stretch: G

Leg curls:

10kg @ 80 sekunder.

Seated calf raise: H1 (pause: none. Teknik: 2 sekunders hold i stræk-positionen)

20 @ 20kg

22 @ 20kg

22 @ 20kg

SS:

Standing calf raise: H2 (pause: 90 sek. Teknik: eksplosive reps)

10 @ whatever

8 @ whatever

10 @ whatever

Afsluttede med lidt walking lunges.

-------------------------------------------------------------------------

Og så var quads i den grad smadret. Jeg lavede lidt udstrækning bagefter, samtidig mens jeg bundede min shake.

Ca. 55 min efter:

Blendet shake med: mælk, banan, protpulver, bærsymfoni, fromage frais og isterninger. Deruvoer røg der rugbrød med makrel, og knækbrød med hytteost ned.

Det lagde en ret god bund :4mewantfood:

Dagens motivationskilde:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share