Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Velkommen til min nye log, som jeg har valgt og oprette af flere grunde. Den primære årsag er, at jeg kommer til at opholde mig i USA (Iowa - Marshalltown, jvf. titlen på min log) de næste 5-6 måneder og derfor synes en ny log passende i denne uvante og spændende tid for mig.

Den anden årsag er, at jeg i længere tid har gået og tænkt over min form, og hvor jeg gerne vil hen med den! Jeg har gået og spekuleret over om jeg skulle begynde at cutte nu og så forsøge at holde fedtprocenten permanent nede - lidt ala Jon (ikke at jeg har generne til den form) og TherealHurra! TherealHurra er et godt eksempel på en der netop har gjort sig disse overvejelser med et glimrende resultat. Faktum er jeg føler mig langt mere komfortabel når fedtprocenten daler, og så har jeg faktisk endnu ikke, og dette er en sørgelig erkendelse, formået at blive 'ordentlig' cuttet - det kunne jeg også godt tænke mig at prøve. Så måske er dette en ny form for vej jeg kommer til at følge. Dette kommer naturligvis til at betyde at cardio, forhåbentlig, bliver et fast integreret aspekt af min træning fremover, en del jeg længe har ville implementere da vægttræningen, isoleret set, ikke ligefrem hjælper på den cardiovaskulære form, og alle de goder det bringer at have den i orden! Håbet er at bringe fedtprocenten ned i et stille og tåleligt tempo! Altså - jeg går ikke på en decideret diæt - planen er at gøre det 'little by little'. Måske viser det sig så jeg har behov for at gå på en 'rigtig' diæt - alt dette vil tiden vise!

At jeg så opholder mig i USA for tiden - som bestemt ikke er et cutte-land, gør det kun mere udfordrende. Men udvalget af mad her - også sundt, er så massivt at det sagtens burde kunne lade sig gøre. Den virkelig udfordring bliver at spise ordentligt når jeg skal udenbys ... Marshalltown, som jeg bor i nu, er en hyggelig mindre by (26.000 indbyggere) - men vil man opleve noget, må man rejse andre steder hen, hvilket mange af udvekslingsstudenter vælger at gøre! Jeg ved allerede nu jeg skal til Florida i marts måned, og har snakket yderligere om ture til Chicago og Washington DC.

Træningsmæssigt havde jeg ikke rigtig nogle forventninger før min ankomst - da jeg helst ikke ville lade træningen styre hverken mit valg af sted, og mine muligheder for at opleve ting her. Jeg vidste faktisk ikke engang om her var et ordentligt træningscenter før jeg tog afsted, men blev så informeret om de havde et stort center her ved navn YMCA - eller Community Y.

Jeg har trænet 4 gange i denne uge i det nævnte center, og det er luksus. Det er en kæmpe stor bygning, nyrenoveret for 28.000.000 $ i 2004 - så alt er nyt og rent. Faciliteterne består af følgende; Stort frivægtsareal med vægte op til 50kg, mulighed for dødløft og squat - og tonsvis af maskiner. Derudover er der masser af cardiomaskiner, indendørs (delt op i 3 sektioner; jog, walk and run) og udendørs løbebane, op til flere spinningrum, aerobic-rum, basketbaner, racquetball-baner, svømmehal, jacuzzi, vandrutschebane, stort omklædningsrum med masser af skabe, steambath, sauna, enmands-badekabiner, tørretumbler, føntørrere og en lounge med fjernsyn og blæser :w00t: Jeg har muligvis glemt noget, da jeg ikke har set hele bygningen endnu. Eneste store minus er der ikke er nogen dødløftplatform og musikken - den lokale crappy radiostation på meget lav volume. Det bliver selvfølgelig løst med Ipod. Planen er at få trænet 4 gange om ugen - hvis ikke det er muligt så fullbody 3 gange. Og så supplere med cardio i et fornuftigt omfang.

Opdateringer bliver nok i pund, da jeg ikke gider sidde og laver omregninger på det hele ... skal i øvrigt også selv lige vænne mig til det :dry:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg starter på et nyt program i denne uge - skal dog bare lige have fundet et først :wink: Siden jeg sidst fik opdateret min gamle log, da jeg stadig var i Danmar, fik jeg i øvrigt lavet PR i bænkpres; 122,5kg (gamle var 120) Prøvede 125 først og fik den op, men min makker havde et par fingre på stangen - glemte og sige han slet ikke skulle røre den. De 122,5 hoppede jeg så på bagefter, og den var der virkelig overbevisende fart på. 3 af mine venner så på, og mente alle der klart var til 125kg med den fart - men gad ikke prøve igen, var ret sikker på ressourcerne var brugt.

Ovenpå en god periode med styrkeopsving bliver jeg så ramt af uheld - natten til nytårsdag får jeg den vildeste mavepine, og lukker ikke et øje hele natten af bare smerte. Næste dag kommer jeg til vagtlæge som mener hun kan mærke noget suspekt i den ene side af min mave - jeg bliver så sent til holbæk hvor jeg bliver indlagt nytårsdag :cry: jeg har adskillige læger til at mærke på min mave og ingen af dem kan genkende hvad vagtlægen beskriver - smerterne af aftagende her. Da kl. bliver 16 må jeg spise igen - på det tidspunkt har jeg fået et glas vand siden kl 1 om natten :crazy: Jeg får så taget blodprøver der viser at mit infektionstal er forhøjet - hvilket indikerer jeg har en betændelses/virus i kroppen. Hvad blodprøverne yderligere fortæller er også at 2 af mine levertal ikke er som de skal være :crazy: Og når man er en ellers sund og rask mand på 21år der aldrig har rørt roids, er det temmelig mærkværdigt. Der blev jeg sgu også selv lidt bekymret. Jeg får derefter taget blodprøver for hepatitis a, b og c. At jeg skulle have det er dog højest usandsynligt, dog stadig skræmmende at blive testet for det. På det tidspunkt var jeg også ret nervøs for om jeg overhovedet kom afsted til USA, eftersom det kun var 7 dage efter jeg blev indlagt. Heldigvis fik jeg det bedre, og løbende blodprøver viste normlisering af alle tal, så noget tyder på jeg har haft en ret ondsindet virus.

Men det var sgu mindre sjovt og tilbringe nytårsaften med to ældre meget syge gamle mænd på holbæk sygehus :unhappy: Jeg havde endda en aftale med mr. Jhax om en nytårstræning og havde kæmpet for at kunne tilbringe nytårsaften med mine venner, så vi kunne været samlet før jeg tog afsted - det gik så pænt meget i vasken! Sygdommen har desværre også betydet at jeg har mistet en del styrke, - det er faktisk ret voldsomt så meget jeg er stagneret ovenpå en uges sygdom :dry: muskelmassen har holdt sådan nogenlunde - det samme kan ikke ligefrem siges om styrken. Og siden planen nu er at cutte, bliver jeg da først rigtig svag! Oh well - there ain't nothing to it, but to do it.

Stilen i denne log bliver nok også temmelig blog-lignende, som i måske allerede fornemmer :wink: da jeg kommer med en del historier herovre fra, hvis det ellers har interesse ?

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jo, det har det :smile:. Altid spændede at høre beretninger fra steder, man ikke kender selv. Men lige en ting; del dine indlæg op i afsnit. Det øger læsevenligheden meget.

K

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har det :smile:. Altid spændede at høre beretninger fra steder, man ikke kender selv. Men lige en ting; del dine indlæg op i afsnit. Det øger læsevenligheden meget.

K

Velkommen til K :smile: . Det er taget til efterretning - det kunne jeg egentlig også godt se da jeg havde lavet indlæggene... afsnit fremover :wink:

Ser frem til en billed-blog, med underholdende historier fra staterne og nye PR's i Cuts :4thumbup:

Ja - forhåbentlig kommer der pr's i cuts for det bliver bestemt ikke i styrke ! Håber du følger med fremover :smile:

Vejret i Marshalltown lige nu :crazy: ;

dsc00110ly7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lige lidt update - det er jo over en uge siden jeg landede i staterne. Eftersom min campus coordintor herovre, ikke kunne finde en familie til mig før jeg ankom, bor jeg hendes familie nu, der består af Barbara (campus coordinator), hendes mand Tim og to børn som dog ikke bor hjemme længere… nå ja - så har de også en hund, navngivet Lexi! Tim og Barbara er meget sympatiske og flinke personer, og de bor temmelig centralt i Marshalltown, så det passer mig egentlig glimrende at bo her, - og jeg ville ikke have noget imod at fortsætte opholdet hos dem! Men planen er altså stadig jeg skal placeres hos en ny familie, hvis hun kan finde en. Fordelen ved at jeg allerede er ankommet før hun har fundet en familie, ligger i at jeg nu har en langt større indflydelse på hvor jeg kommer til at bo, da min fysiske tilstedeværelse gør at jeg har muligheden; “pick and choose”! Hvis Barbara havde fundet en familie før jeg ankom ville det suverænt være hende der bestemte hvor jeg skulle residere. Hvis hun finder flere familier til mig, får jeg mulighed for at besøge dem, stille dem spørgsmål og se huset an, hvilket jeg synes bedre om i forhold til at blive placeret uden egen indflydelse!

I onsdags tog jeg med barbara hen på Marshalltown Community College for at foretage en obligatorisk test i følgende; Reading, Writing og Math. Dette gøres for at bestemme hvor jeg ligger niveau-mæssigt, så de kan se om jeg skal have adgang til alle fag! Testen tog ca. 2 timer, og gik som jeg havde forventet! Jeg scorede højt i Reading og Writing og lavt i Math …. Så er det jo godt jeg absolut ikke har tænkt mig at beskæftige mig med noget matematik-relateret.

Allerede dagen efter skulle mine fag besluttes. De fag jeg endte med at tage er følgende; Literature, abnormal psychology, sports psychology, video production, advanced video production og sociology! Jeg har en uge at løbe på, hvis jeg beslutter mig for at droppe nogle af fagene og vælge andre - overskrider jeg en uge, kommer jeg til at betale for at skifte! Jeg ser frem til skolestart på tirsdag, da jeg så vil komme ud blandt en masse mennesker, - i modsætning til nu, hvor jeg kun har mødt en begrænset del af yfu (organisationen jeg rejser med)-gruppen - og hvor størstedelen af alle unge mennesker der går på Marshalltown College, er rejst hjem til deres forældre på vinterferie.

Barbara ringer rundt til potentielle værtsfamilier denne weekend, - så må vi se om alt hendes arbejde bærer frugt, - for hun har faktisk gjort temmelig meget for at få mit navn ud i byen blandt familierne! Og selvom det er nærliggende at konkludere ingen gider at have mig, så er min situation angiveligt ganske normal … utroligt mange familier springer fra i sidste øjeblik, selvom de har sagt ja! Det har været flere der har ønsket at have mig boende, men netop har valgt at springe fra … derudover har der været andre kandidater som ikke rigtig har været egenet .. blandet andet en 62-årig enlig mand der er bosat langt ude på landet! Barbara havde heldigivs en korrekt ide om, at det nok ikke var noget jeg brændte for! Der har desuden også været et par andre familier, men de har alle boet langt ude på landet, og det er ikke hensigtsmæssigt i forhold til min træning og min skolegang (begge steder lokaliseret i centrum) - da jeg så uundgåeligt ville komme til at bruge forfærdeligt meget tid på transport!

Familen jeg bor hos nu - Barbara og Tim, er som tidligere skrevet flinke og sympatiske! Barbara - som foretrækker at bliver kaldt Barb, er utrolig nem og snakke med (og snakker i øvrigt en hel del om alt og ingenting) og temmelig liberal omkring de fleste ting, - så hun er generelt nem og omgås. Jeg har det forholdsvis nemt i deres hus - jeg har ingen pligter, og de har stort set ingen regler udover jeg skal respektere dem - hvilket må siges at være et rimeligt krav! Hvis jeg ønsker at have noget bestemt mad, skriver jeg det blot på en liste på køleskabet og så bliver det købt…luksus!

Tim, hendes mand, er også en venlig sjæl - snakker ikke helt så meget som Barb, men er stadig nem og konversere med! Han kommer hjem fra arbejde kl. 15.30 hver dag, og begiver sig til at se fjernsyn derfra hver eneste dag, afbrudt af huslige pligter, kirkegang eller andre arrangementer. Som det måske anes, har han en temmelig triviel hverdag! Noget jeg ‘desværre’ har bemærket om ham er; han er lettere homofobisk og lidt ‘over-religiøs’! Så de to ting skal man holde sig fra at kommentere hvis man ikke vil træde ham over tæerne … men de fleste amerikanere er meget sensitive omkring deres religion - så det er ikke unormalt …. det er bare svært at lade være med at kommentere nogle af de ting han siger - som f.eks denne kommentar; “Where does people have their knowledge of right and wrong from - God!” … dette var en kommentar i en diskussion omkring etik han havde med Barbara (hun studerer business-ethics for tiden). Men udover dette er han nu ret venlig at omgås, og jeg ville faktisk slet ikke have noget imod at blive her i huset, hvis ikke barb formår at finde en familie, som planlagt! Barb og Tim går i øvrigt i kirke hver søndag, men har ikke bedt mig om at tage med og forventer heller ikke jeg gør det - heldigvis!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
De fag jeg endte med at tage er følgende; Literature, abnormal psychology, sports psychology, video production, advanced video production og sociology!

Fede fag :smile:. Men hvordan kan du tage fag, der ligger så langt fra hinanden? Det ligger da ret fjernt fra de danske universiteter, hvor man har et bestemt omårde, man studerer...?

K

Link to comment
Share on other sites

Og lige lidt mere;

I lørdags var en af de lidt mere begivenhedsrige dage, set i forhold til hvor stille de foregående har været. Jeg tog i biografen med Barbara og Tim’s søn - Austin. Han er 23, er vist lige blevet - eller bliver snart, færdig med college og satser på en karriere indenfor golf. Han er en lidt underlig personlighed - enten vil han gerne virke, ellers er han vitterligt lidt ligeglad med alt - kan ikke helt finde ud af om det er en facade. I hvert fald svarer han som regel; “I don’t care”, til alt og ser for det meste ud som han er ved og falde i søvn. Men vi tog i den lokale biograf for at se Night at the Museum med Ben Stiller. Filmen kan godt anbefales hvis man vil have en par gode grin og underholdes - for det gør den klart. Den er humoristisk og godt lavet, men ellers er det lidt en typisk Stiller/hollywood film uden noget dybde, og derfor forsøger at substituere denne med forudsigelige og overfladiske emotionelle klicheer. Udmærket Biograf i øvrigt, og så koster det kun 7.5$ (ca.43kr) for en billet, hvilket er okay i forhold til danmarks urimeligt dyre biografbilletter.

Efter biografturen kørte Austin mig hen til en af de andre YFU-studerende - en asiat ved navn Woo-Ram. Woo-ram ringede da vi var på vej i biografen og spurgte om jeg ville komme over til hans værtsfamilie og spille poker efter filmen, - og det var jeg da selvfølgelig frisk på. Woo-ram er en underholdende person. Udseendemæssigt er han høj og kluntet, med et hår der på en kikset måde er for langt i nakken og ved bakkenbarterne - og dertil kommer et par briller med et lidt specielt stel og udformning. Wooo (kalder vi ham) er temmelig dårlig til engelsk og generelt temmelig usikker på de ting han siger og hans måde og løse situationer hvor han ikke kan formulere sig tilstrækkeligt er at grine - meget ! Så Woo render altså rundt og griner det meste af tiden ….han er lidt en gentle giant, som Barbara formulerede så præcist.

Men jeg blev sat af ved hans hus, og fik af vide de sad i kælderen. Jeg kommer derned - meget cool sted; med fjernsyn, poolbord, pokerbord, køleskab, sofaer og toilet. I rummet sidder to kornfede amerikanere. Vi snakker to menneskelige dejklumper, hehe. Andy - Woo’s host-dad og hans ven jeg ikke lige husker navnet på. De er dog meget venlige og imødekommende. Buy in er 10 $ og man får så tilsvarende i jetoner og der er mulighed for at lave re-buy. Efter et par runder texas hold-em, støder yderligere 2 drenge til, - den ene er søn til Andy’s ven og den anden er bare hans ven. Vi går ordentligt igang - 6 mand, men jeg finder hurtigt ud af det ikke bliver Texas hold-em vi skal spille resten af aftenen.

De spiller således, at kortbunken går på runde, og når man har den er man dealer og bestemmer derfor hvad man skal spille. Jeg tror jeg blev introduceret til omkring 12 forskellige slags pengespil med kort - af dem jeg kan huske er; omaha, 7 card stud, boo-yah, guts, in between og pass the trash, …der var som sagt en række til, men kan ikke huske navnene på dem! Og hver gang vi skulle igang med et nyt spil, måtte de tålmodigt forklare mig reglerne! Det er faktisk en ret sjov måde og spille på fordi man varierer konstant. Dog var de fleste af spillene baseret på rent held - i forhold til texas hold em-poker hvor der trods alt indgår strategiske elementer. Og de spillede ikke no-limit poker - alt var i pot-limit. Vi spillede et par gode timer, - og valgte så at sætte et tidspunkt hvor vi skulle stoppe, og derefter tælle vores chips op og få pengene af ‘banken’. Jeg endte med 27$ i chips, et beskedent overskud på 17$, men det var god underholdning og ikke dårligt taget i betragtning jeg ikke havde spillet nogle af spillene før, udover texas hold-em.

Forhåbentlig kommer der lidt mere spændende updates fremover, men der var lige for at give et indtryk af denne uge :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fede fag :smile:. Men hvordan kan du tage fag, der ligger så langt fra hinanden? Det ligger da ret fjernt fra de danske universiteter, hvor man har et bestemt omårde, man studerer...?

K

Ja - skolerne herovre er slet ikke ligeså rigide som i Dk! I modsætning til Danmark, behøves man ikke at være ligeså specifik - man kan vælge nogle fag og ligesom pejle sig ind på hvad man ønsker og så gå i den retning. Der skal dog vælges et Major. Nu skal det også siges at jeg behøver at være endnu mindre specifik eftersom jeg, efter planen, kun skal være her et semester.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Lyder som om du er havnet et godt sted. Det er godt med lidt udfordringer i dagligdagen. Er sikker på du vokser med opgaven. :smile:

Det håber jeg :smile:

Fede beretninger! Jeg læser helt klart med fremover..

Tillykke med den nye log, og ha det nu fedt derovre :wink:

Thanks - fedt du gider følge med :smile:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En update fra min første dag i skole;

Så oprandt dagen for min første officielle dag på Marshalltown Community College. Og jeg lagde som sædvanligt ud i god stil - jeg missede første lektion ! Jeg havde fået byttet rundt på dagene i mit hoved (forvirrende at starte i skole på en tirsdag) og troede det var mandag, hvor jeg først skal møde kl. 11. Jeg kunne dog kun få et lift til skole kl. 8.50 - så måtte allerede tage afsted der. Jeg blev hentet af Jae (koreaner - har mødt ham nogle gange før) og Darryl, - en hollænder og han er også yfu-studerende. Første gang jeg møder ham - har snakket med ham det meste af dagen i skolen i pauserne og har fundet ud af jeg også har nogle timer med ham (sports psychology). Han virker meget cool - er ligetil og nem og snakke med. Det var også Darryl der gjorde mig opmærksom på, at det var tirsdag og ikke mandag, da vi begyndte at snakke om skemaer .... godt man har andre til at holde styr på ugedagene når man ikke selv evner så komplekse ting.

Jeg gik glip af Sociology i dag pga. af min forbytning af dage - men kom dog til de andre timer; Literature og Advanced televesion production. Vores literature-lærer, Connie, virker ret god. Hun er meget ligetil og ærlig og forklarede meget præcist hvad netop hendes klasse krævede af hende. Af dømme ud fra hendes tale, lader det til hun har meget erfaring med dovne studerende. Hun forklarede også hendes egen tilgang til faget hvilket lød ret fornuftigt - hun er heldigivis ikke en af de slags lærere der fremhæver og ophøjer sin egen mening som universal og endegyldig. Derudover blev jeg lidt overrasket over det det faglige niveau - ikke at det lød svært, - nærmere tværtimod. Hun forklarede f.eks. vigtigheden i at vi var inde i terminologien, og burde derfor lære ord som "theme" og "point og view" at kende!?? Det er begreber jeg har opereret med siden folkeskolen? Men nogle af typerne i klassen, uden at være for fordomsfuld, så heller ikke videre ... ja, fagligt interesseret ud.

Udover hun forklarede ting om faget som virkede temmelig basale i mine øjne, skal der dog nok komme udfordringer alligevel, tror jeg. Vi kommer til at læse en hel del, og lave mange 'tests' og 'quizzes' - som jeg ikke er vant til. Dog lød de også lidt basale - det er ikke tests hvor vi skal analysere, men nærmere bliver tjekket i om vi husker den ordentligt. Men måske skulle jeg vente med at danne en masse meninger før jeg har haft en rigtig time. Vi snakkede i øvrigt kun om hvad der kommer til at foregå dette semester, - hvilket man altid gør den første time her.

Dernæst havde jeg en lang pause på et par timer og skulle så have advanced television-production. Vores lærer, Steve, var ikke til stede og vi havde derfor en vikar som bare gav os vores semester-plan og derefter fik vi lov til at gå 5 min efter. Var faktisk lidt irriteret over han ikke var der til at forklare grundigt om faget, for jeg er temmelig meget i tvivl om jeg egentlig ønsker at have det. Jeg har allerede alternativer i baghånden.

Efterfølgende fik jeg endnu et lift hjem af en pige ved navn Sandra - hun er også en yfu-studerende, - fra schweiz. Jeg tog så ned og trænede senere. Det er lidt ligesom en film, at træne der. Mest pga. de mange 'hispanics' og sorte der træner der. Det er man jo ikke lige vant til et i dansk træningscenter. Så når man træner ved siden af en stor hispanic med sort hår og stort kraftigt skæg føler man lidt man befinder sig i en film. Det skal lige siges ordet 'hispanic' ikke bruges negativt her i byen.

Alt i alt en temmelig let dag, og sådan bliver i morgen sandsynligvis også, da jeg igen bare skal introduceres til de nye fag.

Link to comment
Share on other sites

Og så kommer der også selvfølgelig også lidt noget træning :wink:

Jeg er startet på et program fra e-bogen Dr. Jekyll and Mr. Hyde (T-nation gutter). Faktisk det samme som LasseT kører nu. Jeg har dog modficeret det en anelse og jeg er heller ikke 100% sikker på jeg vil køre det endnu - så dette er lidt en prøveuge.

Træning fra Mandag den 17. januar.

Bænkpres:

Her lavede jeg allerede den første regnefejl. Jeg lagde kun 20ibs (Fordi jeg tænkte på 20kg - skal self. lægge 40ibs til) fra stangen over i den vægt jeg puttede på (force of the habit). Kunne ikke forstå det var meget tungere end det burde :laugh: Selvom det nu stadig var tungt i forhold til hvad det burde, men sådan er det ovenpå vægttab og sygdom :dry:

9 @ 130

8 @ 180

8 @ 200

4 @ 224

5 @ 200

8 @ 200

8 @ 170

Bent over rows:

8 @ 130

8 @ 180

8 @ 180

8 @ 180

- med squeeze - gjorde det hårdt. Og brændte desværre også lidt lænden af.

Seated row to abdomen:

8 @ 90

3 x 8 @ 125 + stativ.

også med squeeze her.

supetsættet med

Low incline press:

10 @ 55

9 @ 75

10 @ 85

9 @ 85

8 @ 80

- svagt.

Chins:

8-7-7

supersættet med

Db flys:

10 @ 35

3 x 10 @ 45

Triceps pushdown:

10 x 8 plates

11 x 12 plates

12 x 12 plates

11 x 12 plates

11 x 12 plates

10 x 10 plates

supersættet med

Barbell curl:

9 @ 50

10 @ 70

8 @ 70

8 @ 60

9 @ 60

+ stang.

-Den var hård - ved ikke hvorfor. Smertede desværre lidt i underarmene :dry:

Kneeling extensions:

4 sæt

supersættet med:

one arm cable curls:

4 sæt

-------------------------------------------------------------------------------------

- Puttede vist alligevel lidt for mange iso-øvelser på - det fungerede ikke helt synes jeg. Synes bare programmet var for kort i sin oprindelige form. Prøver noget andet næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 18. januar !

Og husk nu alt er i IBS og ikke kg :wink:

Squat:

8 @ 130

8 @ 180

8 @ 180

8 @ 180

Fs:

5 @ 130

- Min ankel gjorde ondt i FS....der er noget galt der. Den knækker også virkelig meget for tiden.

Db squat:

8 @ 80

8 @ 80

8 @ 75

8 @ 75

supersættet med

Leg press:

12 x 4 @ 45plates

10 x 6 @ 45plates

11 x 6 @ 45plates

12 x 6 @ 45plates

- for doven til at regne :tongue: . I øvrigt nok lidt for let.

Walking lunges:

Har aldrig prøvet øvelsen før, og teknikken var vist heller ikk i top, plus jeg følte mig lidt dum :blush:

2 x 20skridt med 30ibs dumbbells.

Leg extensions:

55ibs+ stativ (en leg-extensions hvor man selv påmonterer vægte) x 50 reps.

- valgte at stoppe ved 50 selvom programmet foreskriver 100. Har ikk trænet ordentligt ben et stykke tid, så vil lige starte nogenlunde easy op.

Mave:

8 sæt.

----------------------------------------------------------------------

Det er sjældent jeg synes ben-træninger er fede, - men det var superfedt i dag. God motivation og et lækkert træningspas. Jeg kunne sgu næsten ikke gå ned af trapperne bagefter :bigsmile: - jeg er slet ikk vant til at tæske benene så meget.

Note: Jeg skal have skaffet et bælte - min lænd er temmelig brændt.

Derudover håber jeg i tjekker min log selvom den ikke er fremme, for jeg kommer til at ajourføre den på underlige tidspunkter grundet tidsforskellen på 7 timer. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Derudover håber jeg i tjekker min log selvom den ikke er fremme, for jeg kommer til at ajourføre den på underlige tidspunkter grundet tidsforskellen på 7 timer. :smile:

Selvfølgelig følger vi da med champ ! Fede beretninger og rigtig god bentræning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig følger vi da med champ ! Fede beretninger og rigtig god bentræning :4thumbup:

Godt at høre :smile: Den bentræning har også sat sine spor, mine ben har været præget af doms og en tung fornemmelse hel dagen. En fed følelse - så ved man at arbejdet er gjort ordentligt :wink:

Ja, det er super spændede. Hvor gamle er i sådan ca. på holdene?

K

Cool cool ..... eftersom det er college, har vi folk på alle aldre i klasserne. I stort set alle mine klasser går der op til flere med børn og hus. Så alderen er fra 18 og opefter - dog med en overvægt at unge mennesker.

Jeg læser 'helt sikkert' med :wink:

Yeah - heeeeeelt sikkert :wink: I øvrigt venter jeg stadig på "den ægte" fra JoeTrue ... men dansk hip-hop er jo synonymt med forsinkelse.

Spændende beretninger du har fra staterne! Ser frem til både historier og hardcore træning derfra :smile:

Mht til det med cut, så ved du godt, at det ikke spiller. Det bliver man ikke stærk af.

Jamen, jeg kan ikke love jeg leverer hardcore træning når jeg nu skal cutte og bliver tøse-slap :tongue: Nej - cut spiller ikke, men nu er det jo heller ikke mig der har det ejendommelige problem ikke at kunne bulke :nonono::tongue::wink:

--------------------------------------------------------------------------

2. Skoledag.

Jeg blev vækket 4 gange i løbet af natten af tlf. opkald :dry: Fandt ud af i dag, det blandt andet er en skole fra min by der har ringet 3 gange. De må have en gammel jobansøgning liggende fra mig, - de var i hvert fald ret vedholdende i deres opkald. Jeg var så træt jeg ikke orkede at slukke tlf. og de resulterede jo så i en mindre god søvn! Pga. dette var jeg desværre træt og uoplagt hele dagen i skolen, lidt ærgerligt når man skal introduceres til nye fag, - koncentrationen var elendig.

I dag havde jeg sports psychology, video production og abnormal psychology. Vi har en super frisk lærer i Sports psyc, så det kan godt gå hen og blive en underholdende klasse. Han er inkarneret sportsfan, og har coachet baseball i 20 år, og selv været pro. baseball spiller i en meget meget kort periode, som han selv sagde det (han indrømmede han simpelthen ikke havde hvad det krævede).

Video production kunne umiddelbart også gå hen og blive et interessant fag. Vores lærer, som i øvrigt virkede meget sympatisk, forklarede de forskellige projekter vi skal beskæftige os med dette semester - blandt andet; animation, "how to do"-film, en film om dyr (det lød dog lidt kedeligt) og som afsluttende projekt skal vi lave en dokumentar. Glæder mig til og sidde og nørde med film-redigering.

Vi er i øvrigt et ret lille hold, og so far, er der nogle temmelig sjove personligheder på holdet. Læreren roste for resten også mit engelsk, - men nu er amerikanerne også vant til asiaternes gebrokne engelsk og så skal der vel ikke så meget til. Personligt synes jeg stadig jeg jeg mangler at udvikle mit engelsk til et mere flydende niveau. Tror først jeg bliver tilfreds hvis de forveksler mig med en amerikaner :tongue: Jeg har dog nogle ideer om hvad jeg skal arbejde på.

Abnormal Psyc.. tjahh, ved ikke helt. Jeg havde en fantastisk lærer i psykologi i gymnasiet, og det var muligvis derfor denne lærer $virkede lidt kedelig. Måske var det også en kombination var min træthed og det var det sidste fag - skal jeg ikke kunne sige. Det fangede mig ikke lige 100procent. Vi skulle alle introducere os selv på holdet og den første der valgte frivilligt at gøre det havde jeg godt lagt mærke til. Jeg havde bemærket ham i kantinen, da han udseendemæssigt skiller sig ud; tatoveringer over det hele, - også på halsen, bandana, brugt udseende og så bar han noget der lignede en slags skudsikker beskyttelse på mave og ryg :blink: Han introducerede så sig selv og fortalte lige ud, at han var en alkoholiker gennem de sidste 25år og endvidere også meth-misbruger (kan ikke huske i hvor mange år) - og han var nu i bedring. Lidt 'sjovt' at have psykologi-timer med sådan én !

I aften skal jeg hen på skolen og se vores lokale basketball-hold spille kamp - ser jeg frem til :smile: I morgen skal der trænes igen, så der får jeg forhåbentlig opdateret loggen!

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag:

Ja - jeg har haft lidt travlt de sidste par dage med skole og arrangementer, så når jeg endelig har haft muligheden for at opdatere har det været for sent til jeg har orket det. Derfor kommer de sidste par træninger her;

alle angivelser i LBS.

High incline db press:

10 @ 55

10 @ 70

8 @ 80

2 x 9 @ 70

Straight arm pulldown: slow and strict

10 @ 100

8 @ 115

8 @ 115

10 @ 115

Lat pulldow:

8 x 8 plates

11 x 12 plates

2 x 9 @ 12 plates

Standing military press:

9 @ 90

8 @ 100

8 @ 100

9 @ 90 - non lockout

cable crossover:

8 @ 40

8 @ 55

8 @ 40

supersættet med

Db flys:

3 x 8 @ 40

Robe pushdown:

10 @ 100

3 x 10 @ 130

10 @ 115

8 @ 115

supersættet med

Db hammercurl:

8 @ 35

3 x 8 @ 50

8 @ 40

Lateral raise:

8 @ 25

3 x 10 @ 30

supersættet med

Dips:

18

16

15

Cable curls:

10 @ 100

10 @ 130

2 x 10 @ 115

---------------------------------------------------------------------

Ja - puttede nok lidt for mange ekstra iso-øvelser på!!

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag:

Havde det ret dårligt dagen før, og skulle nok ikke have været taget ned og trænet, men jeg havde fået det bedre i løbet af dagen. Desværre fik jeg det dårligt imod slutningen af træningen. Til den her træning gik det lidt bedre, men stadig ikke helt i top. Mit helbred har sgu været lidt groggy før og efter den virus jeg havde der sendte mig på hospitalet. Irriterer mig temmelig meget, at jeg nu ofte går rendt og føler mig mindre godt tilpas...

Rumænsk dødløft:

alm dødløft

9 @ 130

rumænsk:

8 @ 130

8 @ 130

9 @ 180

9 @ 180

- jeg skifter til almindelig dødløft næste gang.

leg press:

8 x 4 45lbs-plates

3 x 10 x 8 plates

supersættet med

Db stiff-leg dødløft:

8 @ 45

9 @ 55

8 @ 55

9 @ 55

Lying leg curl:

2 x 8 @ 70

2 x 8 @ 80

Kneeling leg curl:

4 x 8 @ 50+stativ@ hvert ben

Abs:

5 sæt

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 18. januar !

Var ikke helt i top til dagens træning ... havde mildest talt sovet elendigt, og var præget af den træthed.

Squat:

8 @ 130

8 @ 190

8 @ 220

Fs:

8 @ 130

8 @ 145

supersættet med

Leg press:

9 x 4 @ 45plates

10 x 8 @ 45plates

10 x 10 @ 45plates

10 x 10 @ 45plates

supersættet med

Db squat:

8 @ 75

2 x 8 @ 85

8 @ 80

Walking lunges:

Teknikken stinker stadig... var sgu fed at miste balancen helt flere gange :laugh:

2 x 20skridt med 40 eller 45lbs dumbbells.

Leg extensions:

45lbs+ stativ (en leg-extensions hvor man selv påmonterer vægte) x 100reps... latterlig lav vægt, men 100 reps brænder alligevel en del.

Mave:

8 sæt.

----------------------------------------------------------------------

Trænede i øvrigt også i søndags - en hurtig omgang og begrænset omgang fullbody med efterfølgende cardio.

--------------------------------------------------------------------

Jeg har siden sidste update været til min første basket-kamp på skolen. MCC Tigers (skolens hold) - mod Iowa central. Sidderpladserne i deres gym er forfærdelige (det er en slags plastik-bænke uden ryglæn), - der er i hvert fald på ingen måde tænkt på komfort, det er en fysisk umulighed at sidde ordentligt på dem. Stemningen er fed til sådan en kamp. Folk er 100% bag deres hold og det kan mærkes. Og trænere er entusiastiske - meget endda. Træneren fra vores hold endte faktisk med at blive dømt for en ‘fejl’ for at råbe og træde ind på banen - dette kostede to straffekast til det andet hold! Kampen var faktisk ret spændende da holdene stod lige det meste af tiden, men MCC Tigers endte så med at vinde i den sidste tid i den sidste periode. Kampens højdepunk var klart et massivt blok en af vores spillerede lavede på en modstander, - modstanderen lavede et jumpshot og lige da han har sluppet bolden, kommer vores spiller hoppende op fra mængden (og han har virkelig fået højde på sit hop) og slammer bolden med stort kraft ud af banen. Det fik folk op af stolene. Spilleren, Josh, egen kommentar jeg overhørte efter kampen; “yeahh, I hit that motherfucker hard”. :biggrin: Jeg kommer helt sikkert til kampene fremover - det er god underholdning, specielt hvis man er interesseret i basketball.

Vedrørende skolen har jeg endelig fået styr på mit skema og hvad jeg gerne ville have. Det betød jeg droppede Advanced television production (det var ellers en cool lærer, men har ham også til video production, og erstattede det med Digital Imaging. Mit endelig skema er altså som følger; sports psychology, video production, digital imaging, abnormal psychology, literature og sociology. Det er i øvrigt lagt sådan at jeg har hele min fredag fri, hvilket jeg tror kan komme til at gavne mig i mange situationer. Jeg er stadig i processen at genlære at at lave lektier og den slags :tongue: Jeg er, til min egen overraskelse, rimelig aktiv i timerne... tror jeg har noget at gøre med jeg har en tendes til at falde i søvn hvis jeg ikke gør det :laugh: - Siger dette evt. noget om mit søvnmønster :innocent: ...det skal jeg have gjort noget ved! Men nogle gange er der bare ikke noget at gøre - så ligger jeg og roder uroligt rundt den halve nat.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning fra Mandag den 17. januar.

Var, vanen tro, træt da jeg mødte op centeret og desværre, igen, føltes helbredet ikke helt i top. Min hals begyndte også at blive irriteret og øm igennem dagen. Never the less fik jeg en hæderlig omgang træning i hus. Jeg spottede btw en formodet football-spiller eller wrestler i bænk i dag - han var ikke specielt stærk, men han var sgu godt bygget. Har set ham træne med en anden lille gut der også er ok bygget. Tror sgu jeg begynder at wrestle eller spille football :superman::tongue:

Bænkpres:

9 @ 130

8 @ 155

8 @ 180

4 @ 205

5 @ 220

5 @ 205

5 @ 205

9 @ 180

Bent over rows:

8 @ 130

8 @ 200

8 @ 190

8 @ 190

- med squeeze op og ned.

Seated row to abdomen:

8 @ 90

8 @ 180

8 @ 130

10 @ 130

10 @ 110

+stativ og med squeeze

supetsættet med

Low incline press:

8 @ 55

8 @ 75

2 x 8 @ 90

9 @ 80

- stadig svagt

Chins:

8-8-7

supersættet med

Low incline db flys:

10 @ 40

2 x 10 @ 45

Triceps pushdown:

10 x 100

10 x 140

9 x 190

9 x 190

8 x 190

10 x 160

supersættet med

Barbell curl:

8 @ 60

8 @ 80

8 @ 90

8 @ 100

8 @ 90

8 @ 90

Kneeling extensions:

4 sæt

supersættet med:

one arm cable curls:

3 sæt

-------------------------------------------------------------------------------------

Ok - så er skolen officielt kørende og jeg har haft alle mine fag. I kan regne ud jeg så har haft Digital Imaging, hvilket jeg havde i dag - og læreren er noget for sig selv. Han er også fysik-lærer - og det forklarer en del - de er pr. defination underlige :tongue: Vi arbejder udelukkende med photoshop i Digital Imgaing og nogle af de ting vi skulle lave i dag var pænt basic, men kan se de bliver mere kompliceret som semesteret skrider frem. Vi arbejder ud fra en bog, som vi skal gå igennem i løbet af semestret. Jeg kan ikke allerede sige om jeg kommer til at finde dette fag interessant, men det har da potentiale.

På lørdag skal hele udvekslingsgruppen til basketkamp, - vi spiser før og tager så til kampen. Der bliver en fed steming for kampen står mellem Mcc Tigers - Indian Hills. Indian hills er skolens ærkerivaler og der bliver derfor snakket en del om kampen. Jeg ser i hvert fald frem til det og håber selvfølgelig på en sejr - skal jeg nok lige update resultatet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning osndag:

Fodbold ca. 1 time og 20 min. - Skide skægt, - det skriver jeg mere om senere.

Træning torsdag:

Jeg har haft nogle travle dage, derfor kommer updates først nu :wink:

Dødløft:

9 @ 130

8 @ 180

6 @ 250

6 @ 270

alle med stop hertil.

8 @ 270

- jeg skal have skaffet et bælte herovre.

leg press:

10 x 180

2 x 10 x 410

9 @ 410

supersættet med

Db stiff-leg dødløft:

8 @ 50

3 x 8 @ 60

Lying leg curl:

8 @ 95

3 x 8 @ 85

Kneeling leg curl:

8 @ 50+stativ@ hvert ben

3 x 8 @ 60

Abs:

8 sæt

super$sættet med

læg:

5 sæt

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share