Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du holder dig da stadig en temmelig god fedtprocent.

Desuden er det da tydeligt at se at der er sket noget med ryggen. :4flex:

Ja, fedtprocenten er ikke helt hen i vejret for tiden, men er slet ikke ligeså skarp som for 2 kg siden - det er mest tydeligt på maven. Jeg tror og håber på der er sket lidt med ryggen, for har trods alt haft fokus på den, men synes stadig der er lang vej igen før den er nogenlunde.

God ryg, Esse.

Det ser dog ud som om du ikke får dine vinger bredt ordenligt ud.

Thanks JB :smile: Det tror jeg du har ret i - jeg har en tendes til at presse ryggen sammen i mine backposes.

Gode cuts :superman: Som JB sir, Nexus!

Jeg takker!

Som altid pissefed fysik!

Thanks DBM :bigsmile:

Træning mandag d. 25 februar

Det var benchday med makkeren i dag - så det kunne jo kun blive en fed træning :biggrin: Jeg fik lavet en ganske hæderlig omgang bænk, på trods af jeg havde noget irritation i højre pec som varede ved under hele passet og stadig generer. Jeg fik en 1 singel på 110kg i bænken, hvilket jeg er ganske godt tilfreds med taget min nuværende vægt i betragtning - morgenvægten sagde ca. 69.1kg. De 110 er nok ret tæt på mit max, jeg er dog overbevist om der er til en smule mere - det føltes i hvert fald sådan :smile:

Jeg kan i øvrigt berette om jeg er lettere miljø-skadet. I dag i føtex gik jeg forbi et skildt hvor der stod "Hamstrings-uge", hvorpå jeg stoppede op og studsede i nogle sekunder over hvorfor der stod hamstrings (baglår) uge :laugh: Det er fanme BB!

Chin ups:

10 @ bw

8 @ bw

Bænkpres:

9 @ 50kg

8 @ 70kg

6 @ 85kg

1 @ 105kg

1 @ 110kg

8 @ 90kg

6 @ 90kg

Db incline press:

10 @ 25kg

7 @ 36kg

6 @ 36kg

8 @ 32kg

9 @ 32kg

SS:

Wide grip seated rows:

8 @ 60kg

10 @ 80kg

9 @ 90kg

8 @ 100kg

8 @ 100kg

Front Pulldown:

9 @ 70kg

7 @ 90kg

8 @ 90kg

9 @ 90kg + 20 @ 60kg

Incline curls:

8 @ 13,5kg

8 @ 16kg

8 @ 16kg

8 @ 16kg

-strict

Dips maskine:

12 @ 65kg

10 @ 80kg

12 @ 85kg

+

1 sæt pushdown

Dips

32 @ bw

28 @ bw

Seated scarecrows:

10 @ 22,5kg

10 @ 30kg

10 @ 30kg

8 @ 30kg

SS:

Laterals:

10 @ 10kg

10 @ 12k

10 @ 12kg

8 @ 12kg

10 @ 10kg

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 27. februar

Min makker var desværre nødsaget til at træne lidt tidligere end mig grundet skole og aftaler, så jeg måtte give mig i kast med vægtenen alene. Dagens omgang blev ganske fornuftig, taget de ca. 4-5 timers søvn jeg fik i nat i betragtning. Jeg skulle lave et oplæg om Road Movie som genre i Medieanalyse, og det valgte jeg at starte på kl. 1.30 igår nat - altid godt man har sine prioriteter i orden. Kaffe var selvsagt et stærkt element i hvordan jeg klarede denne dag med skole + træning.

I øvrigt blev min hele 5 måneder gamle cykel stjålet igår ved Nørreport - jeg havde ellers en kæmpe cykellås omkring hjulet, men den lå pænt på jorden, klippet midt over, der hvor cyklen engang havde stået. Jeg kan slet ikke udtrykke nok hvor usle sådanne mennesker er, og hvor store aversioner jeg har imod dem. Jeg vidste godt det kun var et spørgsmål om tid før den ville ryge, da den så sådan her ud: MTB - men det er alligevel ret bittert!

Efter træning underholdte Finn hele omklædsningsrumemt med anekdoter om gamle herculesfilm - det var så bare lige den detalje at han gjorde det kun iført en trøje - han gjorde sig ikke den ulejlighed at dække dolken til, før han begyndte sin storeslåede fortælling med dertilhørende armbevægelser der konstant afslørede legemsdele man i bund og grund ikke havde lyst til at se så hyppigt.

Morgenvægt: 69kg

Lidt opvarmning: armbøjninger, air squats og chins.

Front Squat:

8 @ 40kg

8 @ 60kg

5 @ 80kg - PR

5 @ 80kg

10 @ 60kg

- Rigtig lang tid siden jeg har frontet 'tungt' - meget fedt jeg kunne øge.

Pin pulls:

9 @ 60kg

8 @ 100kg

5 @ 130kg

3 @ 155kg

3 @ 150kg

- Lidt tungere end jeg brød mig om.

Incline smith bench:

10 @ 50kg

8 @ 70kg

7 @ 80kg

6 @ 80kg - den blev pludselig tung.

10 @ 70kg

Db rows:

8 @ 36kg

8 @ 60kg

7 @ 60kg

8 @ 53kg

10 @ 43kg

-Fik endelig rykket op fra 53'erne. Godt med noget progression.

Seated shoulderpress:

9 @ 20,5kg

6 @ 29,5kg

8 @ 27kg

8 @ 27kg

8 @ 25kg

Facepulls:

10 @ 20gk

10 @ 25kg

10 @ 30kg

10 @ 30kg

10 @ 25kg

Triceps robe extensions:

10 @ 20kg

8 @ 30kg

8 @ 30kg

8 @ 30kg

10 @ 25kg

SS:

Cable curls

10 @ 10plader

10 @ 12plader

10 @ 12plader

10 @ 12plader

12 @ 10plader

Abs:

6 sæt

Standing calf raise:

3 sæt @ 10-10-8 reps

SS

Seated calf raise:

3 sæt @ 15-18reps

--------------------------------------------------------------------------------------------

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

:blahblah::blahblah::blahblah:

Hey Esse!

@ træning og div.: Smart taktik med opgaven, dér :tongue: Hvornår var du nede i centeret idag?

@ cykel: Fandme noget pis! Man bliver bare så pisse harm! Det er utroligt man kan være så ærgelig en person, at man kan stjæle en cykel :nonono: Selvom det er en ringe trøst, kan du da formentligt få en god slat penge af forsikringen?

@ Finn: Sheisse han er en kegle! Hvor er jeg glad for jeg utroligt sjældent støder på ham. Og så lige i det lille omklædningsrum...

Link to comment
Share on other sites

@ træning og div.: Smart taktik med opgaven, dér :tongue: Hvornår var du nede i centeret idag?

Ja, det er en af mine helt store forcer at brænde samtlige broer og skide hul i prioriteter :tongue: Jeg var der tidligt: kl. 14.

@ cykel: Fandme noget pis! Man bliver bare så pisse harm! Det er utroligt man kan være så ærgelig en person, at man kan stjæle en cykel :nonono: Selvom det er en ringe trøst, kan du da formentligt få en god slat penge af forsikringen?

Ja - jeg fatter heller ikke de personer, det er virkelig nogle tabere! Jeg har været så smart at smide kvittering væk, så forsikring kan jeg godt glemme alt om...

@ Finn: Sheisse han er en kegle! Hvor er jeg glad for jeg utroligt sjældent støder på ham. Og så lige i det lille omklædningsrum...

Han er en vaskeægte nutcase - det er et ubestrideligt faktum!

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 29. februar

En gang morgentræning før skole - målet var lige fra da jeg slog øjnene op, ikke at komme for sent i skole, da jeg har gjort det hver eneste fredag siden jeg startede dette semester. Og endelig lykkes det mig at få færdiggjort mit træningspas, endda med en ekstra øvelse smidt ind, i ordentligt tid - og jeg nåede dermed i skole til tiden... det resulterede nærmest i stående ovation fra mine medstuderende :biggrin:

Jeg var lidt træt da jeg lå og læste et stykke tid igår før jeg sov, men lidt kaffe fik rodet bod på dette - fokus var igen i dag på ryg og bryst. Forslag til gode rygøvelser modtages gerne.

Chins ups:

12

12

12

SS:

Db benchpress:

10 @ 25kg

8 @ 32kg

7 @ 38,5kg

8 @ 38,5kg

10 @ 36kg

Barbell rows:

9 @ 60kg

8 @ 80kg

9 @ 95kg

10 @ 95kg

10 @ 95kg

Close grip pulldown:

8 @ 50kg

8 @ 85kg

9 @ 85kg

9 @ 85kg

10 @ 80kg

SS:

Db incline flys:

10 @ 18kg

11 @ 25kg

10 @ 25kg

12 @ 23kg

12 @ 23kg

Dødløft:

9 @ 60kg

8 @ 100kg

6 @ 120kg

Military press:

9 @ 40kg

8 @ 50kg

8 @ 50kg

7 @ 50kg + 8 @ 40kg

Triceps pushdown:

10 @ 25kg

10 @ 44kg

10 @ 45kg

10 @ 45kg

10 @ 40kg

SS:

Barbell curls:

10 @ 30kg

8 @ 40kg

6 @ 55kg

6 @ 55kg

8 @ 45kg

- det var lidt tungt i dag - men jeg var særdeles SWOLE herefter.

Dips:

20 reps

Seated db lateral raise:

10 @ 10kg

8 @ 13,5kg

8 @ 13,5kg

8 @ 13,5kg + 8 @ 11kg

---------------------------------------------------------------------------------------------

Nu vil jeg smutte af internettet og lære noget om syntaks - skole fra kl. 13-17 på fredage sucks monkeyballs.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Hvad siger lærerne/underviserne egentlig til, at man kommer for sent?

Ingenting... de anser en som voksne personer der selv administrerer den slags. Faktisk hader de stort set alle sammen, at det er påkrævet de skal føre fravær, hvorfor de ingen betænkeligheder har ved at stikke én præsenslisten selvom man måske kommer 1 time for sent.

Link to comment
Share on other sites

Ingenting... de anser en som voksne personer der selv administrerer den slags. Faktisk hader de stort set alle sammen, at det er påkrævet de skal føre fravær, hvorfor de ingen betænkeligheder har ved at stikke én præsenslisten selvom man måske kommer 1 time for sent.

Hvad skal det fravær bruges til? Hvis jeg er informeret korrekt, kan man frit melde sig til et studie, skippe samtlige timer og møde op til eksamen.

Link to comment
Share on other sites

Hvad skal det fravær bruges til? Hvis jeg er informeret korrekt, kan man frit melde sig til et studie, skippe samtlige timer og møde op til eksamen.

Jeg ved det heller ikke helt. En i klassen foreslog det kunne have noget med SU at gøre - noget med hvis de kræver bevis for ens tilstedeværelse, eller noget i den retning. Vores underviser forsøgte også at komme med en anden forklaring, men hun havde slet ikke styr på det - faktum er, at de har en grund til det, da ingen er lærerne ellers er interesseret i at gøre det.

Træning lørdag den 1. marts

Kæresten havde overnattet så min nattesøvn var ret fucked up - og før folk får alle mulige perverse tanker, har det mindst lgieså meget at gøre med jeg sover helt vildt uroligt når der er andre end mig i sengen...ved sgu ikke helt hvorfor. Men efter hun var smuttet og jeg fik lidt ekstra hvilke og slugte nogle kopper kaffe var jeg klar til en gang ben-træning. Havde aftalt med mig selv jeg ville forsøge at lave 20 reps med 90kg i dag, og det lykkes da også næsten, men jeg optog det og opdagede bagefter jeg kun fik 19 reps, fordi jeg talte forkert :laugh: Var egentlig allerede godt kvæstet i benene der, men squeezede det sidste ud af dem og jeg forudser ret voldsomme doms i morgen :devil:

Efter træning snakkede jeg lidt med Adam K og Helle Nielsen om Arnold Classis... Man kan sige hvad man vil om Helle og de valg hun har foretaget, men hun er skide flink og imødekommende :smile:

Squat:

9 @ 60kg

9 @ 80kg

6 @ 100kg

19 @ 90kg - PR

10 @ 90kg

Smith front squat:

10 @ 50kg

7 @ 70kg - slog den op i racket på den 7 gentagelse.

8 @ 70kg

10 @ 65kg

10 @ 65kg

Walking lunges:

4 gåture uden vægt

Leg extensions:

10 @ 30kg

12 @ 50kg

12 @ 60kg

12 @ 60kg + 7 @ 50kg

Stiff legged deadlift:

10 @ 50kg

10 @ 80kg

10 @ 100kg

10 @ 105kg

10 @ 85kg

8 @ 85kg

- Forsøgte i de første 4 sæt at bøje i benen for at fjerne belastningen fra knæene, hvilket også virkede, men syntes den så gik mere i lænden og mindre i hamstrings.

SS:

Leg curls:

8 @ 22,5kg

2 x 8 @ 32,kg

8 @ 30kg

8 @ 27,5kg

Standing calf raises:

4 sæt

SS:

Donkey raises:

3 sæt

+ lidt nakke og derefter noget udstrækning.

---------------------------------------------------------------------------

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

BADABING!

Hvad laver du af opvarmning inden du træner? Jeg har næsten færdiggjort dit full body, men har også et opvarmningsprogram jeg kan smide din vej, hvis du ikke allerede laver en masse cirkushop. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvad, må du gerne poste det opvarmningsprogram, T.

Det er såmænd bare en gang mobilitet og alm. opvarmningsøvelser.

Ikke noget fancy, men få effektive øvelser.

Du kan finde en del gode artikler omkring opvarmningsøvelser på T-Nation. De opvarmningsøvelser jeg bruger er fra Magnificient Mobility og Parisis opvarmnings DVD'er. Dem kan jeg begge anbefale.

Link to comment
Share on other sites

Props for den form! Inspirerende. Jeg har svært ved at forstå at man kan se muskuløs ud med din kampvægt.

Thanks Jens... Ja, det hele handler om hvordan de kg man har er fordelt med hensyn til muskelmasse osv - for det er jo en helt vildt puny kampvægt jeg præsterer :tongue: (jeg er også lidt puny rent fysikmæssigt - men jeg arbejder på at blive nasty :cool: )

BADABING!

Hvad laver du af opvarmning inden du træner? Jeg har næsten færdiggjort dit full body, men har også et opvarmningsprogram jeg kan smide din vej, hvis du ikke allerede laver en masse cirkushop. :tongue:

Jeg har altid været rigtig dårlig til det med opvarmning, selvom jeg godt ved det er vigtigt - og jeg udøvede faktisk stort set intet af det, indtil for nylig hvor jeg begyndte at træne med en som mente jeg skulle lave lidt. Så nu laver jeg som regel lidt hurtig opvarmning i form af nogle airsquats, armbøjninger og lidt chin ups! Lyder lækkert med programmet - glæder mig til at se på det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Thanks Jens... Ja, det hele handler om hvordan de kg man har er fordelt med hensyn til muskelmasse osv - for det er jo en helt vildt puny kampvægt jeg præsterer :tongue: (jeg er også lidt puny rent fysikmæssigt - men jeg arbejder på at blive nasty :cool: )

Jeg har altid været rigtig dårlig til det med opvarmning, selvom jeg godt ved det er vigtigt - og jeg udøvede faktisk stort set intet af det, indtil for nylig hvor jeg begyndte at træne med en som mente jeg skulle lave lidt. Så nu laver jeg som regel lidt hurtig opvarmning i form af nogle airsquats, armbøjninger og lidt chin ups! Lyder lækkert med programmet - glæder mig til at se på det :smile:

Godt så. Du får opvarmningsprogrammet med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share