Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Træning fredag:

Fin træning om fredagen. Havde sovet uheldigt, men var ok frisk da jeg ankom. Btw er min ipod shuffle (har 3 forskellige ipods nu ) en genial investering :4thumbup: Det er virkelig rart at den kan sættes fast hvilket som helst sted man ønsker det, - plus man slet ikke skam bekymre sig i samme grad om at få den ødelagt, i modsætning til en ipod med display.

High incline db press:

10 @ 55

8 @ 70

8 @ 80

8 @ 85

7 @ 80

8 @ 70

- gik lidt bedre med at presse i dag, men jeg er stadig svag.

supersættet med:

Straight arm pulldown: slow and strict

9 @ 100

8 @ 130

9 @ 130

8 @ 130

- damn hvor den sidder godt når man kører den langsomt :crazy:

Lat pulldow:

8 x 8 plates

9 x 13 plates

2 x 8 @ 13 plates

Standing military press:

8 @ 80

8 @ 105

8 @ 105

8 @ 100

- flere af sættene var non lockout

cable crossover:

2 x 8 @ 4 plates

10 @ 4 plates

supersættet med

Db flys:

10 @ 40

2 x 8 @ 45

Robe pushdown:

9 @ 100

2 x 9 @ 145

8 @ 145

2 x 8 @ 130

supersættet med

Db curl:

8 @ 40

2 x 8 @ 50

8 @ 45

8 @ 35

- Det er helt vildt så svag jeg er blevet i armene... tror det har noget at gøre med størrelsen på håndtagene, for de er ret brede i forhold til hvad jeg er vant til - jeg syrer totalt til i underarmene :dry:

Lateral raise:

8 @ 25

8 @ 35

8 @ 30

8 @ 30

supersættet med

Dips:

12

14

12

Cable curls:

8 @ 100

2 x 8 @ 130

8 @ 115

8 @ 100

---------------------------------------------------------------------

Træning lørdag:

Cardio

Treadmill:

40 min. før morgenmad.

De første 15 min er altid nederen på løbebånd for mig. hvis jeg ikke starter stille og roligt og får varmet ordentligt op begynder mine skinneben at smerte. Men selvom jeg varmer ordentligt op får jeg altid en irriterende stivhed omkring min ene ankel som generer pænt meget. Når jeg bliver rigtig varm hjælper det dig lidt på det, men der er der stadig!

Når vejret er som det er nu i Marshalltown - minusgrader konstant - er det nu lækkert familen jeg bor hos har et løbebånd i kælderen :4thumbup: Det bliver helt klart benyttet fremover.

Lige en lille historie fra efter træning :laugh: : Efter træning smuttede jeg en tur i steambath (det er sgu nice), - og til min store gru ligger der sgu en komplet nøgen mand på øverste (der er to)"stensæde" og fylder en god del af pladsen. Han ligger på ryggen, har trukket benene op under sig og ligger og hiver i dem :cry::laugh: Kort efter jeg har sat mig kommer der damp ud og man kan stort set ikke se noget i rummet, - ind kommer en stor overvægtig man - han træder op på første stensæde lige foran den liggende mand og får først øje på ham da han er helt tæt på ham - hvorefter han kigger måbende på mig, hvor jeg jo bare må trække på smilebåndet :bigsmile: Vi sidder så 3 andre ud over den liggende mand og da han endelig går ud siger; "That dude was wierd" - og straks efter griner de andre og snakker om der virkelig måtte være noget galt med ham, hehe. Det var der så i øvrigt også - ham den ene kunne nemlig fortælle han var lettere retarderet (havde set ham i centeret - han så normal ud, dogv virkede han godt nok lidt underlig)- og som en lækker lille sidehistorie havde han set ham i en af enmands-badekabinerne stikke bruseren (der en en kabine med en håndholdt bruser) op i røveren - eller forsøge :crazy: :4mewantfood: ..den kabine bruger jeg ikke lige igen.

Det fodbold jeg spillede i onsdags, skete lidt tilfældigt da jeg overhørte den hollandske yfu'er, Darryl, som jeg har skrevet om tidligere, snakke med en om fodbold den samme aften. Jeg spurgte ind til det og han forklarede de lige er begyndt at spille indendørs og inviterede mig med. Han er i øvrigt på skolen med et scholarship netop pga. fodbold.

Jeg havde egentlig besluttet mig for at droppe det pga. lektier, men skæbnen ville anderledes da Darryl kom forbi 20 min. før de skulle starte og spurgte om jeg stadig var frisk - og måtte jo indrømme det lød sjovere en lektier :innocent: Vi tog afsted og så snart jeg havde klædt om og kom ud i hallen (det foregår på skolen) fortrød jeg. Hele hallen var fyldt med fodboldspillere der alle er her på scholarship - og jeg har ikke spillet i flere år :crazy: Deres træner begyndte at dele hold og trøjer ud og jeg troede Darryl ville tage mig med på et hold siden jeg ikke kendte et øje. Men det skete ikke, i stedet fik je stukket en orange trøje i hånden - kiggede rundt for at finde mit hold og ser at jeg simpelthen er kommet på hold udelukkende med hispanics, - kan det blive med malplaceret :laugh: Og vi skal spille den første kamp, - jeg hilser på Jesus og 4 andre hispanics - kan i forestille jer hvordan den hvide dansker Morten følte sig :tongue:

Men de viser sig at være super flinke og faktisk også helt habile fodboldspillere :smile: Faktisk er hele aftenen rigtig sjov og selvom jeg havde frygtet jeg virkelig ville falde igennem og spille på grænsen til det pinlige, skete det heldigvis ikke. Darryl sagde bagefter at de havde snakket om jeg var en af de spillere der havde spillet mest effektiv fodbold fordi jeg ikke konstant driblede rundt, men afleverede og derfor sjældent mistede bolden. At dette så skyldtes jeg absolut ingen drible-skills har fortæller vi jo ikke til nogen :tongue: Vi var 3 hold i alt så i skiftede efter 2 mål, og vi spillede vist en 3-4 kmape i alt - super skægt og god cardio - men er du gal jeg kan mærke min cardiovaskulære form ikke er særlig god når det gælder højintensitetscardio :crazy:

Efter kampene blev jeg tilbage med Darryl og to gutter fra Grenada (Aki og Ali) som også er her på scholarships, og ventede på MacD-mad et par andre hentede (De kender en der arbejder på den lokale macD og får det derfor gratis). Gutterne fra Grenada er meget karismatiske og humoritiske så det var nemt og snakke med dem - men men men - jeg skal godt nok spidse ører for at kunne forstå dem :cry: De snakker hurtigt, bruger slang, sluger ordenene og har en meget underlig accent. Men Darryl havde også haft problemer med at forstå dem i starten. Efter lidt tid kommer den sidste mand fra Grenda, Mice, med tonsvis af MacD mad, - så vi blev der endnu et lille stykke tid og spiste og snakkede. Fed måde at tilbringe aftenen på :smile:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning Søndag

Jaa - jeg får sgu lavet en del:

vægttræning - glemte min bog, men øvelserne var som følger;

Smith incline bench

Decline bench

chin ups

standing shoulderpress

lateral raise

dips

seated curls

Jeg sluttede af med 10 min på løbebånd og så kunne jeg ikke nå mere før jeg blev hentet.

- Dette er en ekstra træning jeg har smidt ind, hvilket jeg også gjorde sidste weekend, da jeg ikke helt føler de to gange overkropstræning om ugen der er i programmet er nok. Denne dag bliver der kørt med forholdsvis lette vægte.

Måske skulle jeg finde et andet program - jeg kan dog meget godt lide den originale struktur i dette program, men der mangler så bare lidt overkrop synes jeg. Det var måske en ide med et andet og mere fast program nu når jeg cutter ?

Link to comment
Share on other sites

Sidste fredag holdte vi en “Movienight” hos min værtsfamilie. Egentlig var det også ment som en “velkomst-fest” for en international elev, en engelsk gut ved navn Tim, som også går på skolen. Jeg havde ikke mødt ham før, men han er gode venner med alle yfu’erne. Efter alle var ankommet og jeg havde hilst på Tim - kaldet Timmi, besluttede vi os for at se Derail … ok film, dog lidt forudsigelig. Det som var interessant ved denne aften, var at en af de lokale, - en pige ved navn Rashell (hedder hun ikke, men bliver hun altid kaldt), virkelig fik mig til at indse forskellen mellem danskere og amerikanere. Her tænker jeg på holdninger og opdragelse. Rashell er 19 år - snart 20. Kl. 11 ringede hendes mor og sagde hun skulle være hjemme seneste kl. 12. For en dansker virker dette jo mildest talt lidt strengt, og efter hun var gået spurgte jeg ind til hendes forældre. I følge de andre er det hendes eget valg at komme hjem så tidligt - meen, jeg har nu en mistanke om det ikke er helt korrekt. Dagen efter var hun nemlig meget ivrig efter at få at vide hvornår de andre gik hjem og hvad der skete. Den interesse ville hun vel givetvis ikke have, hvis det var hendes eget valg at tage hjem så tidligt ?

Da jeg spurgte ind til hendes opdragelse - fandt jeg ud af hun er meget religiøs, går i kirke meget ofte og går aldrig til fester eller drikker (hun siger det er frivilligt, men må faktisk ikke drikke for hendes forældre, så i grunden har hun ikke noget valg). Det er lidt anderledes forhold end vi er vant til i DK, men utroligt mange unge mennesker går helt frivilligt i kirke her ofte - modsat Danmark hvor teenagere skal tvinges i kirke. Dagen efter skrev hun i øvrigt til mig over msn, at hun synes filmen var dårlig, da de brugte “the F-word” alt for meget. Det havde jeg faktisk slet ikke bemærket da jeg er så vant til at se den slags film at det ikke længere påvirker mig på nogen måde. Men det følte hun sig altså stødt af. Bare en lille episode der mindede mig om de kultur-forskelle der nu engang eksisterer!

Sidste lørdag tog hele yfu-gruppen afsted til en basketkamp på skolen - et opgør mellem Indian hills og vores holD; MCC Tigers …Når de to hold mødes er der altid en masse hype, da holdene er “ærke-rivaler” og altid ligger ret tæt i deres opgør. Og det her var bestemt ingen undtagelse.

Vi tog ud og spiste på en kinesisk restaurent før vi tog afsted til kampen - YFU betalte, så det var jo fint. Men maden var ikke ligefrem overvældende god - amerikansk mad på restaurenter er altså bare ikke hvad man er vant til fra danske. Amerikanere foretrækker kød hvor 50% af det består af fedt, - og det er ikke lige hvad mine danske smagsløg er vant til. Efter maden tog vi hen på skolen, som var elt fyldt op med lokale der var kommet for at støtte MCC Tigers.

Kampen var rigtig fed - klart den meste spændende jeg har set indtil videre(har set en 4 styks nu). En spiller fra vores hold, Josh, som jeg skrev om sidste gang i forbindelse med en basketkmap - ham der lavede blokket - lavede to virkelig fede alley oops, der fik alle folk op af stolene :w00t: Jeg sad med mit digital kamera men fik det desværre ikke filmet :unhappy:

De spillede ret lige den første halvdel af kampen, men begyndte desværre at komme bagud mod enden. Da der var 1 min tilbage og vi var bagude med en 6-7 point, havde vi faktisk en rigtig god mulighed for at vinde kampen, og alle sad på kanten af deres stole - desværre formåede de ikke at stoppe Indians angreb og som følge af det tabte de kampen …

Link to comment
Share on other sites

Vægten sagde i morges 177.8 pund (80.8) .. Målet for denne uge er den skal ned på 175.8 til næste mandag!

------------------

Jeg har haft meget mellem ørene hele sidste uge (lektier og events), så det er desværre ikke blevet til så meget update. Men jeg har i den grad holdt mig beskæftiget.

Lige et kort resume af sidste uges aktiviteter;

Mandag:

Ben-træning + abs

Tirsdag:

Overkrops-træning

Onsdag:

Fodbold - ca. 1.30time

- gik langt bedre end sidst, - scorede 2 mål, og brændte en mega-chance :laugh:

Torsdag:

Ben-træning

- Denne træning foregik for første gang i skolens motionslokale. Jeg har aftalt med min værtsfamilie at jeg træner nogle gange på skolen hver uge, da de transporterer mig rundt hver gang jeg skal til motionscenteret og hentes igen (det er 4 ture for dem hver gang). Jeg havde selv snakket om jeg kunne begynde lidt på det, da jeg ærlig talt ikke helt kunne byde dem de konstant skulle fragte mig rundt. At man så lige har vænnet sig til luksus er bare ærgeligt, - for centeret på skolen er dungeon of hell :devil::laugh: Man kan skam få sig en omgang solid træning da de har mange af de grundlæggende ting, men nogle af deres ting er æld-gamle og hamrende dårlige plus det er meget varmt at træne der på trods af vi har omkring - 20 grader nu :crazy: . Det aller største og mest afgørende minus er deres vægte, som desværre kun går til 75 pund :unhappy: Det er slet ikke tilstrækkeligt. Til gengæld har de både Decline, incline og to almindelige bænkpres..... uheldigvis er jeg mere et dumbbell-menneske.

Der er mulighed for både dødløft og squat. Uheldigvis er deres squat-stang meget glat og det gør det specielt svært at front-squatte, da stangen glider fra mine skuldre :dry: Men træningsfaciliteterne har allerede langt oversteget de forventninger jeg havde da jeg ankom, så mon ikke jeg kan få noget ok træning ud af det.

Fredag:

Overkrops-træning

Lørdag:

Cardio - 40 min på løbebånd

søndag:

Overkropstræning + abs og 20 min cardio efter træning.

---------------------------------------------------------------------------------

Dagens træning:

Mandag

Sted: Marshalltown Community College:

Squat:

8 @ 135

8 @ 185

6 @ 225

Front Squat:

8@ 135

6 @ 160 - stangen gled hele tiden

6 @ 150 - samme her :dry:

- Den glatte stang er lidt af et problem, da jeg helst vil satse på Front Sq! Alm back-Sq. går alt for meget i min røv. Ved ikke helt hvad jeg skal stille op med det.

-I øvrigt ingen power i benene i dag... føltes lidt brugte.

Leg press: - Denne maskine er ganske horibel .. gammelt bras og man sidder totalt elendigt i den.

8 x 6 @ 45 plates

8 x 8

8 x 10

10 x 10

supersættet med:

Db squat:

8 @ 65

8 @ 65

8 @ 65

8 @ 65

- gik ned i kg i forhold til sidste uge .. min venstre knæ drillede lidt, og så går vægtene jo ikke så højt.

Walking lunges:

2 x 10 steps @ hvert ben @ 45lbs håndvægte

- skal lige have kigget noget teknik af fra nettet.

Leg extensions:

60 reps @ 70

læg:

5 sæt

- et plus ved lokalet, - de har en anstændig lægmaksine.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg tror jeg skal til at passe lidt på, da min lænd, skulder og knæ brokker sig for tiden. Min knæ har før brokket sig slemt, og det tog lang tid før det gik i orden - kunne heldigvis squatte imens. Tror min teknik i nogle af øvelserne forvolder dette, så det skal jeg have rettet op. Min lænd har været øm stort set lige siden min 1 træning her. Jeg har ikke noget bælte herovre og dette har nok en stor de af skylden, så jeg skal have anskaffet mig et. I morgen tager jeg muligvis mit første overkropspas på skolen.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den. 6 feb

Sted: MCC (Marshalltown Community College)

Vægten går nedad (tror jeg) - og det gør styrken desværre også. Samtidig kan jeg mærke at jeg nok belaster min krop en del for tiden, da diverse småskavanker er dukket op. Mit knæ driller, min skulder og nu er mine albuer også begyndt at være lidt irriterende :dry: Jeg er opmærksom på triceps-øvelser det næste stykke tid... gider simpelthen ikke albue-probs!

Bænkpres:

10 @ 115

8 @ 165

8 @ 185

5 @ 215

2 x 3 @ 225

7 @ 215

9 @ 185

- min venstre skulder gjorde desværre ondt. Ny bænk ... skal jeg vist lige vænne mig til.

Bent over rows:

8 @ 130

8 @ 170

8 @ 210

8 @ 200

- med squeeze på det meste.

Row-maskine - plateloaded:

8 @ 90

8 @ 125

8 @ 125

9 @ 90

+stativ og med squeeze

supetsættet med

Low incline press:

8 @ 55

9 @ 75

12 @ 75

10 @ 75

10 @ 65

- Det er virkelig ærgeligt de ikke har højere vægte. Peanuts.

Chins:

8-8-8

- skod-stang til chins... den er mega tyk :dry:

supersættet med

Low incline db flys:

10 @ 35

2 x 10 @ 40

- ikke så høje vægte, ville skåne skulderen lidt.

Triceps pushdown:

9 @ 3 plates

8 @ 5 plates

8 @ 8 plates

8 @ 9 plates

2 x 8 @ 8 plates

- gammelt skodstativ...

supersættet med

Barbell curl:

9 @ 65

8 @ 85

8 @ 110

8 @ 110

8 @ 95

8 @ 95

One arm db spidercurls:

8 @ 30

8 @ 30

8 @ 30

8 @ 25

8 @ 25

- massivt pump i armene.

supersættet med:

Dips:

20

14

12

16

12

-------------------------------------------------------------------------------------

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning osndag:

Fodbold var aflyst pga. en basketkamp på skolen. I stedet for lavede jeg 40. mins cardio på løbebånd. Løb de sidste 2 min.

Træning torsdag:

Sted: MCC

De har heldigvis nogle bælter liggende i lokalet, - men de er store og ikke særlig praktiske. Passer mig desværre ikke videre godt - men det har hjulpet mærkbart at bruge dem de øvelser der har givet mig irritatio i lænden.

Dødløft:

9 @ 135

8 @ 205

5 @ 285

3 @ 305

5 @ 285

alle med stop hertil.

8 @ 260

leg extensions:

9 @ 70

8 @ 120

2 x 10 @ 140

- blev kørt i stedet for leg press... den er simpelthen for elendig.

supersættet med

Barbell stiff-leg dødløft:

9 @ 135

9 @ 135

8 @ 155

8 @ 135

- skiftede til stang i stedet for håndvægte da de som bekendt ike går så højt!

Lying leg curl:

8 @ 40

3 x 8 @ 50

4 x 8 @ 40

Abs:

5 sæt

super$sættet med

læg:

5 sæt

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sluttede af med nogle runder løb omkring i hallen sammen med Darryl.... jeg gik død pænt hurtigt og måtte bøje mig ærbødigt i støvet da han blev ved 40 min efter mig, i et temmelig godt tempo.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag:

Sted: Community Y

Tilbage i luksus-omgivelser.

- Jeg begynder på No-explode og kører det fast de næste par uger. Prøvekørte det til denne omgang træning. Det er heldigvis slet ikke i nærheden af at smage ligeså ækelt som f.eks Vault. Da der stod den bedste effekt blv opnået på tom mave, tog jeg det et godt stykke tid efter jeg havde spist morgenmad og tog så til træning (jeg har ikke timer i skolen om fredagen :4thumbup: ). Umiddelbart lige efter jeg startede med at træne kunne jeg godt mærke at jeg slet ikke havde fået nok at spise og der var gået alt for lang tid. Var helt død til at starte med, og havde svært ved at overskue at skulle kæmpe igennem hele træningen. Heldigvis fik jeg energi i løbet af træningen og det kørte fint til sidst. Om No-explode skal have æren for det, aner jeg ikke.

incline db press:

9 @ 55

8 @ 75

6 @ 90

8 @ 85

8 @ 75

- Nederen styrke....

supersættet med:

Straight arm pulldown: slow and strict

9 @ 100

8 @ 130

9 @ 160

8 @ 145

- brændte godt... kunne dog mærkes lidt i albuerne.

Lat pulldow:

8 x 8 plates

3 x 8 x 15 plates

Standing military press:

8 @ 90

8 @ 110

8 @ 110

8 @ 100

cable crossover:

9 @ 4 plates

2 x 10 @ 6 plates

8 @ 4 plates

supersættet med

decline Db flys:

9 @ 35

12 @ 35

11 @ 35

- kunne ikk køre flad db flys som planlagt..gjorde for ondt i skulderen.

Robe pushdown:

8 @ 100

8 @ 130

2 x 8 @ 160

9 @ 160

9 @ 145

supersættet med

Ez precher curl:

8 @ 50

Bredt greb;

8 @ 60

8 @ 60

8 @ 50

alm greb;

8 @ 50lbs

- vægte angivet uden stang.

- fårk, det brede greb smadrede min biceps... på den gode måde - tror jeg.

seated Lateral raise:

8 @ 25

3 x 8 @ 30

8 @ 25

supersættet med;

Kneeling extensions:

5 sæt

Cable curls:

8 @ 100

8 @ 145 + en lille sort plade

9 @ 145 + pladen

8 @ 130 + 8 @ 100

---------------------------------------------------------------------

Træning lørdag:

Cardio

Treadmill:

30 min. før morgenmad. - kunne ikke nå mere da jeg skulle til frisøren.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Søndag;

Det var meningen jeg skulle have været i centeret og træne i dag, - men jeg droppede da af 2 grunde:

-Jeg tror jeg har godt at denne hviledag, da mine albuer brokker sig lidt og jeg er stadig mega domset i arme og ryg.

- Jeg begynder på et nyt program i morgen - endnu et program fra Dr. jekyll and Mr. hyde-bogen. Der blier trænet 5 gange ugen og dyrket cardio ved siden af. Programmet modificerer jeg lidt, da jeg ikke kan køre visse øvelser på skolen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hader det amerikanske skolesystem! … sådan da! Jeg hader i hvert fald deres kontinuerlige udrækning af tests hver eneste uge! Egentlig er de fleste af testene nemme nok - de er oftest ikke af analytisk karakter og fungerer mest af alt som et slags ‘tjek’ af om man har læst materialet! Problemet er alle testene indgår som en del af ens samlet karakter så man er tvunget til at gøre en indsats ret ofte, selvom lektier måske ikke lige har højeste prioritet den pågældende dag! I realiteten, og objektivt set, er det faktisk en fin måde at få folk til at lave deres lektier på. I danmark kan man stort set gå gennem et helt skoleår uden at lave lektier (Hvilket jo så oftest medfører en svær eksamen) - men her er det bare ikk sjovt at skulle levere en blank eller helt igennem fejlagtig test - specielt når der er ca. 2-3 hver eneste uge. Som det fremgår har jeg udviklet en ret så ambivalent forhold til de famøse tests!

Noget andet finurligt, så at sige, ved det amerikanske skolesystem er deres karakterer. Nu kan jeg selfvølgelig kun tale af erfaring fra det college jeg går på - dog har jeg venner som også har været på andre amerikanske skoler, - og en ting går igen; Det er lettere at score gode karakterer. Jeg må erkende det er overraskende nemt at få en topkarakter her i forhold til hvad man skal præstere i DK for at få noget karaktermæssigt tilsvarende. Jeg har allerede fået 2 A’s (svarende til 11-13 på den gamle danske skala) her - og det er uden at have lagt specielt meget sjæl i det.

Scorede 100 % (svarende til karakteren A) i en test i Abnormal Psychologi, hvor vi skulle besvare 3 spørgsmål. I Danmark ville man forvente uddybende og lange svar. Herovre går de mere efter princippet; hurtigt og præcist. Vi fik kun 25 min til de 3 spørgsmål, og det kunne altså skrives en hel del til dem - men nu har jeg så lært, at uddybende svar er ikke noget de prioriterer højt er, men derimod korte og koncise svar der foretrækkes. Det andet A fik jeg i Literature i en aflevering vi skulle lave omkring forskellen på en film og den novelle den var baseret på. I DK lærer vi altid at anfægte tingene analytisk. Så jeg lavede en kort og analytisk gennemgang (kravet var kun at den kun skulle fylde en side, - det er også uvant) og den endte hun med at læse op for klassen for at forklare hvordan en sådan opgave kunne skrives, - da alt for mange åbenbart bare havde påpeget forskelle uden at analysere det.

Jeg har dog lige haft en test i Sociology jeg ikke regner med nogen god karakter i - sådan gør det når man ikke har læst de 3 chapters man får udleveret 63 multiply choice spørgsmål i. Hvilket leder mig til at jeg faktisk allerede har formået at blive rigtig træt af lektier igen - allerede efter 5 uger :tongue: Man kan blive overraskende hurtigt træt af den slags. Men jeg tror det er sundt med en balancegang mellem at hade og kunne lide at lave lektier. Jeg vælger i hvert fald at tro det er ganske naturligt -hvilket de sidste 13 års skolegang også i stigende grad bekræfter.

Jeg var til endnu en basketkamp i lørdags - vanen tro fik jeg ikke optaget nogle fede ting, da jeg af en eller anden uforklarlig årsag altid vælger at filme når vores hold laver en ueffektivt angreb. Vi tabte i øvrigt også kampen, desværre….

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

I det danske skolesystem er vi ikke ret flittige, men vi er gode til selvstændig tankegang - altså analytisk behandling af materiale. Jeg har selv gået i skole i Frankrig, og - ligesom i USA kan jeg forstå - er de meget flittige og alting bliver terpet igennem med div. test. Men de mangler helt det analytiske. Eleverne får pisket ind, hvad tingene handler om, de lærer ikke selv at finde ud af det.

Så kan man så selv vurdere, hvad der passer en bedst. Jeg er klart for den danske model :smile:.

K

Link to comment
Share on other sites

I det danske skolesystem er vi ikke ret flittige, men vi er gode til selvstændig tankegang - altså analytisk behandling af materiale. Jeg har selv gået i skole i Frankrig, og - ligesom i USA kan jeg forstå - er de meget flittige og alting bliver terpet igennem med div. test. Men de mangler helt det analytiske. Eleverne får pisket ind, hvad tingene handler om, de lærer ikke selv at finde ud af det.

Så kan man så selv vurdere, hvad der passer en bedst. Jeg er klart for den danske model :smile:.

K

Jeg er fuldkommen enig i dine betragtninger :smile: Det er også min stærke overbevisning, at analyse på ingen måde at deres stærke side. Bare det faktum at min literature-lærer vælger at læse min aflevering op som et eksempel på hvordan det kunne gøres, i en klasse hvor jeg er den eneste 'udlænding' blandt amerikanere, beviser vist at analyse tilsyneladende ikke er deres force (nu er min klasse self. heller ikke et repræsentativt udsnit - men stadig).

Jeg har aldrig rigtig værdsat det danske uddannelsessystem og det kan klart forbedres på mange punkter - men lige netop den analytiske tilgang vi lærer fra en tidlig alder er guld værd i mine øjne :smile: Jeg er i øvrigt også klart for den danske model - det fremgår vist også lidt tydeligt, hehe!

Enormt spændene læsning! Skal helt klart læse med fremover!

Takker, velkommen i loggen - jeg håber du bliver hængende..

Følger også med. Spændende beretninger :smile:

Thanks, - håber også du bliver hængende. ... det er super fedt i gider at følge med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er hermed officielt; evigt sure og uimødekommende kantine-damer er et globalt fænomen. Helt fra min folkeskole, gennem gym og nu på college i USA, - har jeg stort set ikke mødt andet end sure kantinedamer der ikke foretrækker en eneste mine når man smiler til dem... . nåh - det var en lille personlig observation.

Jeg har lige haft to 'store' tests i henholdsvis Literature og Abnormal Psychology - og det fastslår bare at jeg foretrækker den danske model. F.eks. testen i Literature var over en ca. 6 noveller vi har læst. Vi får udleveret et papir med spørgsmål på omkring symbolik, foreshadowing (kan ikke lige huske udtrykket på dansk), analyse af en specifik novelle og yderligere et par spørgsmål (relateret til fagbegreber). Det er ikke tilladt at kigge i teksterne. Dette vil jeg anfægte og påstå er særdeles latterligt da; 1) Man vil i videre uddannelsesforløb på andre institutioner selvfølgelig vil få adgang til det materiale man skal analysere. 2) Jeg understøtter altid mine fortolkninger med citater (hvilket ikke er muligt når man ikke må se i teksten), hvilket er essentielt i en analyse og 3) Jeg har læst samtlige historier der var spørgsmål i, men min hukommelse er ikke altid lige samarbejdsvillig og derfor glemmer jeg nogle gange detaljer... at jeg så 100 % ville kunne besvare spørgsmålet ved at skimme teksten igennem, bliver der jo så set bort fra. Jeg klarede den nok stadig udmærket, men havde glemt et par småting hist og her - præsterede da alligevel at aflevere 4½ håndskrevne sider! Jeg kan virkelig godt mærke, at computeren har været det primære skriveredskab de sidste mange år.

Jeg fik også en anden test tilbage i dag fra Sociology - jeg var overbevist om den var katastrofal da jeg ikke havde læst et eneste af de 3 chapters vi havde spørgsmål i (63 multiply choice og true/false spgs), men til min store overraskelse var jeg 1 point fra at få et A. Det var bestemt dagens glædelige indslag.

I min sidste opdatering glemte jeg helt at nævne, at jeg efter basketkampen tog med Darryl hjem til en af de asiatiske piger, Jaemin, for at se film. Før vi kørte derhen ville vi lige stille sulten og tog derfor på Taco John's! Da jeg skal bestille forklarer jeg hende jeg bare vil have en dobbel portion kylling på salat og ikke dressing eller andet. 5½ min senere bliver jeg kaldt op og hun har smadret det hele ned i en Taco-shell med noget sourcream-dressing på toppen. Jeg forklarer igen, at det eneste jeg vil have bare er kyllingen og salaten. Jeg har nu tabt hende totalt, og hun kigger dybt undrende på mig og spørger; "you just want the chicken and the lettuce" ... jeg svarer ja ... hun siger; "Chicken.... lettuce - nothing else?" - igen må jeg jo sige ja - og hun står lige 5 sekunder længere og tænker over det før hun smågriner som om jeg er skør :D Det er hvad der sker når man beder en amerikaner i en fast-food restaurant om et sundt alternativ! Vi fik spist, - kigget lidt på det kvindlige baskethold fra skolen der også spiste der og smuttede.

Jaemin, som er en yfu-studerende asiat, bor superfedt. Hendes host-family bor i et af de rige (ikke super-rige) kvarterer - i det største hus, da faderen til hendes host-dad ejer ejendomme i kvarteret. Hendes host-family er på ingen måde snobbede, men til gengæld rigtig venlige og imødekommende. Jaemin har en hel kælder for sig selv med følgende; Badeværelse, eget værelse, stort stueagtigt (naturligvis møbleret) hvor der er projektor og et stort lærred. Og selvfølgelig har hun også et køkken.

Det er vist unødvendigt at sige vi fleste af os er pænt misundelige på hende. Det værste er, efter hvad vores koordinator fortæller, at hun slet ikke værdsætter det eller laver noget som helst med familien som mere eller mindre har tilbudt alverdens ting for hende. Virkelig en skam - den familie havde været kanon at bo hos - men jeg er dog stadig rigtig glad for min egen. Min host-mom er venligheden selv, hun er faktisk mere eller mindre altid i godt humør.. hun kan dog godt blive gal efter eget usagn, men det har jeg ikke oplevet endnu.

I øvrigt smuttede Rashelle, - den meget religiøse pige jeg tidligere har skrevet om, tidligt igen. Og igen igen fik jeg et indtryk af at det ikke er med hendes egen frie vilje (husk hun er snart 20 år). Nogle par dage efter, viste jeg en film jeg havde optaget derfra efter hun var gået hvor vi morer os lidt -senere samme dag skriver hun til mig på MSN, at der var igen noget hun var 'gået glip af'! Så jeg er bestemt stadig ikke overbevist om hun tager hjem tidligt af egen frie vilje. Dette skal ikke opfattes som jeg ser ned på hende, eller foragter hende - hun er en rigtig rar person at omgås.

Nu har det jo lige været valentine herovre, - en stor ting for de fleste amerikanere, men som en dansker der i forvejen synes mors og fars dag er opreklameret, tænkte jeg slet ikke på at give min host-family noget. Så da jeg vågnede på tirsdag morgen og går ud for at spise morgenmad og får øje på et valentineskort og en tilhørende gave (energy og proteinbarer :4thumbup: ) , fik jeg temmelig røde ører! Jeg fik selvfølgelig købt et kort og gave senere samme dag.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

De sidste 3 dages træning....!

Det er irriterende mine opdateringer ikke er mere frekvente ... men jeg har for travlt med lektier og diverse andre ting til jeg kan opdatere mere jævnligt, desværre :dry: Ville gerne holde loggen lidt oftere opdateret.... så slipper jeg også for at skrive 3-4 træningspas ind hver gang.

Jeg er som sagt startet på et nyt program;

Træning - Mandag:

Bænkpres:

9 @ 125

8 @ 165

8 @ 185

5 @ 205

2 x 5 @ 225

3 @ 225 - havde tiltænkt det som et eksplosivt sæt...det skete ikke :tongue:

8 @ 185

- stadig svagt.

Incline db flys:

8 @ 35

10 @ 45

10 @ 45

2 x 9 @ 45

- udmærket pump.

Lateral raise:

8 @ 25

8 @ 40

2 x 8 @ 35

ss

Seated db press:

8 @ 45

8 @ 55

8 @ 55

8 @ 55

8 @ 50

Close grip bench: - har ikke kørt denne i ualmindeligheder..kunne mærkes!

9 @ 85

4 x 8 @ 115

ss

Dips:

12

12

12

10

10

Lidt db curl og pec-macine at slutte af på.

-------------------------------------------------------------------------

Faldte i snak med 3 tynde og meget nysgerrige brasilianske scholarship fodboldspillere.... de spurgte mig om alverdens ting i henhold til træning - kost, program osv!! Det endte med jeg lovede at sammensætte et off-season program til dem..de ville så have mit tlf.nummer for at kune ringe til mig og huske mig på det :bigsmile: Og i dag ringede min tlf så og med gebrokent engelsk bliver der sagt; "we just want to make you remember making traningprogram" :4thumbup: ...det gør jeg selvfølgelig !

Træning Tirsdag:

squat:

8 @ 135

8 @ 185

6 @ 225

6 @ 225

6 @ 205

6 @ 205

6 @ 205

6 @ 205

Leg extensions:

8 @ 80

8 @ 120

2 x 10 @ 140

8 @ 140

lying leg curl:

8 @ 40

3 x 8 @ 50

ss

Stiff legged deadlidt:

8 @ 135

8 @ 185

3 x 8 @ 155

Calf raise:

5 sæt

ss

Abs:

5 sæt

-----------------------------------------------------------------------------

Træning Onsdag:

Barbell rows

8 @ 115

8 @ 165

2 x 8 @ 215

8 @ 185

- strict og kontrolleret....brændte!

Lat pulldown:

8 x 8 plates

8 x 11

8 x 15

2 x 8 x 16

Chest supported rows:

4 x 8 @ 90

8 @ 145

+ stativ

Barbell curls:

8 @ 65

8 @ 85

2 x 8 @ 115

9 @ 95

db spidercurls:

8 @ 25

8 @ 35

8 @ 30

8 @ 30

8 @ 25

ss

Bent over lateral raise:

4 sæt

Incline curls:

3 x 8 @ 35

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er forholdet til alkohol og hvordan fester unge amerikanerne :smile:?

K

Jeg har faktisk endnu ikke været til en fest herovre... efter sigende skulle der have været rigtig mange fester ugerne inden jeg ankom (winter-break) - men her efter ferien har det vist været ret stille! Og Marshalltown er desværre også en by uden diskoteker, så man skal køre en 50 min for at komme til hovedstaden, hvor der er clubs og lignende! Sådan en tur regner jeg i øvrigt med vi tager inden alt for længe! Darryl, den hollandske udveslingsstudenet har været til en del fester hervore, og har fortalt, der også bekræfter hvad jeg selv regnede med, at amerikanere slet ikke kan styre sig til fester.... de drikker sig stiv mega hurtigt og går efterfølgende kold! Det samme gælder pigerne .. de bliver ret kåde og lade som ingenting dagen efter! Deres høje 'drinking-age' har denne crash and burn effekt, da alt bare skal ned så hurtigt så muligt, også fordi der foregår meget underage drinking (no wonder)!! De meget religise unge her drikker hverken eller tager til fester.

I øvrigt har de en totalt stupid lov om at alle der er til en fest med underage drinking bliver dømt :crazy: da man er bliver regnet som 'medskyldig' i det uanset om man har købt alkohol til dem eller ej!

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag

Cardio: 40 min på løebånd! Fart: mellem 3.8 og 4.0 det meste af tiden.... lidt løb de sidste par minutter!

---------------------------------------------------------------------------------

Træing fredag:

Sted: Community Y

En pænt jammerlig træning hvor specielt styrken var skuffende :dry: Selvom det var planen at begynde på no-explode starten af denne uge, har jeg ikke lige fået taget mig sammen til det - kan være det giver lidt til den miserable styrke!

Low incline press:

10 @ 55

9 @ 70

8 @ 85

6 @ 90

7 @ 85

8 @ 75

- til grin!

ss

Smith front squat: (kunne ligeså godt bruge pauserne i db press til noget)

5 sæt

Smith incline benchpress:

8 @ 115

8 @ 165

5 @ 185

8 @ 165

8 @ 165

Cable crossovers:

9 x 4 plates

8 x 5

8 x 5

9 x 5

8 x 5

ss

Military press:

8 @ 85

6 @ 115

6 @ 110

8 @ 85

Db front raise:

4 x 30

ss

Robe triceps extensions:

9 @ 100

8 @ 130

2 x 8 @ 160 + ekstra skive

8 @ 145

Kneeling cable extensions:

8 x 2

8 x 4

8 x 3

8 x 3

8 x 3

Abs:

5 sæt

--------------------------------------------------------------------------------------

Albuerne brokkede sig...! Desden havde jeg været i tvivl om jeg overhovedet kunne tage den træning da min håndled begyndte at gøre rigtig ondt i onsdag .. havde stadig ondt i dem her, men det gok sjovt nok væk som træningen skred frem..underligt!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning Lørdag:

Sted: Community Y

Træning 40 min efter jeg stod op :crazy: Skulle køre med nogle af de andre, og kom sent op - derfor den korte tid mellem opvågning og træning! Havregryn og no-explode i sækken og derefter afsted!

Mine albuer begyndte desværre at brokke sig ret meget under træning - på trods af jeg trænede ryg og biceps... tror jeg gør meget klogt i at undgå øvelser der irriterer albuen i næste uge!

Deadlift:

8 @ 135 m. stop

8 @ 205 m. stop

5 @ 295

5 @ 295

6 @ 255 m. stop

Straight arm pulldown: - den her sidder virkelig godt, men samtidig generer den albuerne, desværre...dropper jeg nok i næste uge!

8 @ 100

8 @ 140

2 x 8 @ 140 + ekstra plade

Plate loaded puldown:

8 @ 90

3 x 8 @ 140

Plate loaded row:

8 @ 90

8 @ 160

8 @ 110

Preacher curls:

9 @ 50

8 @ 63 m. bredt greb ... gjorde for ondt i albuerne at større på albuerne så tog resten stående;

2 x 9 @ 63 m. bredt greb

9 @ 63

One arm cable curls:

8 @ 40

2 x 8 @ 55 + ekstra plade

8 @ 40 + plus ekstra plade

9 @ 40 + ekstra plade

Stående hammercurls:

8 @ 35

9 @ 40

9 @ 40

8 @ 35

- strict

ss

Calf raise:

5 sæt

Shrugs:

4 sæt

--------------------------------------------------------------------------------

Havde egentlig droppet cardio, men havde lidt frustrationer jeg skulle ud med da jeg kom hjem, så hoppede på løbebåndet;

20 min - løb - fart 6.8 det meste af tiden! Det gav sgu sved på panden!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning - Mandag:

Sted: MCC

Da Barb (min 'host-mom') skulle tidligt hjem - og jeg afhænger af at få et lift :dry:, havde jeg kun en time at træne i !! Det blev intensivt og effektivt - dog ville jeg gerne have haft længere tid og lavet lidt mere...

Jeg har købt et par albue-bind da mine albuer brokker sig og dem brugte jeg i dagens anledning ..det lader til det virker, mærkede kun lidt til dem - mest under triceps-træningen!

Bænkpres:

9 @ 115

8 @ 165

8 @ 185

5 @ 215

2 @ 235

5 @ 205

6 @ 205

8 @ 185

- Albuerne brokkede sig ikke her, men det gjorde skulderen til gengæld :crazy: ...

Db incline press:

9 @ 55

10 @ 75

8 @ 75

8 @ 75

7 @ 75

- de største håndvægte de har desværre... og desværre blev de også overraskende tunge - og det burde de altså ikk være... men kørte med korte pauser, og missede at køre dem i sidste uge.

Incline db flys:

8 @ 30

8 @ 40

8 @ 40

9 @ 40

Lateral raise:

8 @ 25

2 x 8 @ 40

2 x 8 @ 25

ss

Seated db press:

8 @ 40

8 @ 50

7 @ 60

8 @ 55

triceps pushdown:

8x 4 plates

3 x 8 x 8

8 x 6

ss

Dips:

12

10

10

10

12

-------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Træning Tirsdag:

Sted: MCC

Ok - min krop er sgu ved at falde fra hinanden! Ud af den blå luft får jeg ondt i mit knæ mandag aften - dagen efter begynder, tirsdag, begynder det at gøre ondt i begge knæ - det brænder - føltes som inflammation. Så jeg var naturligvis lidt betænkelig ved at træne ben, men ville prøve og se hvordan det gik. Umiddelbart mærkede jeg faktisk ikke det store til det, men det kunne da mærkes. Idag, onsdag, er det hovedsagligt mit venstre knæ der driller og er til gene, så ikke mere bentræning resten af ugen...cardio håber jeg at kunne lave - jeg forsøger mig evt. med noget andet en løbbåndet. Jeg mistænker lidt det løb jeg lavede i lørdags for måske at have overbelastet mine knæ!? Det tegner sig efterhånden et ret tydeligt billede - for hver eneste gang jeg går på diæt begynder mine skuldre at brokke sig og ofte får jeg også andre småskvanker..så noget tyder på diæt muligvis er ret hårdt for min krop. Jeg håber meget de knæ går i orden - det ville være meget ærgeligt ikke at kunne træne ordentligt ben eller lave cardio :unhappy:

squat:

8 @ 135

8 @ 185

3 x 6 @ 210

2 x 6 @ 225

6 @ 210

Leg extensions:

10 @ 80

9 @ 120

9 @ 150

8 @ 150

8 @ 150

ss

lying leg curl:

8 @ 40

2 x 8 @ 70

8 @ 40

Stiff legged deadlidt:

8 @ 135

2 x 8 @ 185

8 @ 155

8 @ 135

ss

Calf raise:

5 sæt

Abs:

5 sæt

-----------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Træning Onsdag:

Sted: Community Y

Havde ikke fået det store at spise for træning i dag og det kunne mærkes på energien. Nogenlunde træning dog ikke med ønsket intensitet.

Note; Damn, hvor er der bare langt mere at kigge på træningen foregår i Commnity Y :innocent: Faktisk er det stedet her i byen jeg ser de fleste anstændige piger!

Barbell rows

8 @ 115

8 @ 165

2 x 8 @ 225

8 @ 175

Chins

8

9

8

8

Seated rows:

8 @ 70

8 @ 115

2 x 8 @ 140

8 @ 125

Lat pulldown:

8 x 8 plates

8 x 16

8 x 16

8 x 14

Barbell curls:

8 @ 65

8 @ 85

2 x 8 @ 120

8 @ 95

Incline curls:

8 @ 35

2 x 8 @ 40

8 @ 35

ss

Bent over lateral raise:

8 @ 25

2 x 8 @ 30

8 @ 25

db spidercurls:

8 @ 25

8 @ 25

8 @ 25

8 @ 25

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Thanks ... stay tuned - der kommer update i morgen :smile:

Det skete så ikke, og her kommer grunden (+ lidt random opdatering)

Et par hektiske dage!! Det hele startede fredag hvor det begyndte at hagle og småregne. Man kunne stadig komme rundt da det endnu ikke var farligt glat. Hele lørdag dag regner og fryser det så alt – og jeg mener alt – havde et tykt lag is omkring sig : Icestorm. Selv græsplanerne var totalt krystalliseret. Træerne rundt omkring begyndte lige så stille at give efter for den massive vægt alt isen forårsagede og der gik heller ikke længe for træet i vores forhave flækkede midt over – heldigvis ramte det ikke huset. Elektriciteten viste begyndende tegn på at svigte i løbet af dagen da lyset i huset flere gange flakkede og til sidst røg den fuldkommen omkring kl. 2 om dagen. Tiden gik og vi kunne observere at mange huse nu var uden elektricitet – jeg skrev rundt til de andre udvekslingsstudenter der er jævnt fordelt i byen og ingen havde elektricitet.

Tim og Barb besluttede sig for at hive noget gammelt camping-grej ind og lave mad på det. Så vi stod i mørket med en camping-lampe og lavede mad på en ”camping-stove”. Efter maden indså vi hurtigt hvor afhængige vi egentlig er af strøm, for der gik ikke længe før vi alle kedede os ualmindeligt meget. Resten af aftenen gik med at tage lidt foranstaltninger – tage maden fra køleskabet udenfor i plasticposer osv. Da der absolut intet var at lave kunne jeg ligeså gribe muligheden og lave lidt lektier. Omkring midnat lyste hele huset pludselig op – endelig. Jeg vækkede Barb som havde lagt sig til at sove på en sofa i stuen og vi fik hevet maden ind igen og satte det hele på plads. Det føltes sgu lidt nødsituationsagtigt.

Dagen efter lignede Marshalltown mere eller mindre end slagmark; masser af flækkede træer og grene over det hele – de kunne ikke bære den ekstra vægt isen gav. Store dele af byen er stadig uden elektricitet og faktisk er mange huse i nærheden af vores uden, så vi er ret heldige. Fra Søndag til Mandag har vi haft en familie til at overnatte her, da de står uden elektricitet. Det er Woo’s (den underlige koreaner jeg tidligere har omtalt) værtsfamilie som har boet her – så jeg har haft den store fornøjelse at stifte nærmere bekendtskab med Woo – og det har kun bekræftet mig i han er et af de mest underlige mennesker jeg har mødt. De er dog taget hjem igen da strømmen er kommet tilbage i deres hus.

I dag mandag; skolen er aflyst – flere begyndt at få strøm igen – men der har været tale om bestemte dele af byen må undvære resten af ugen ! Isen smelter ligeså stille, men det er meget glat alle vegne. Dagens ubetinget største højdepunkt var da vi fik vores Cable og internet tilbage – det fungerede nemlig ikke selvom vi fik strømmen tilbage. Tim – som sidder et utal at timer foran fjernsynet lyste helt op da han kom hjem og fandt ud af han havde cable igen, hehe. Senere foran fjernsynet faldt denne kommentar da også; ”Now I know how addicts feel when they get their fix”.

Skolen går nogenlunde, jeg skal bare lige huske mig selv på at lave lektier. Vi har en test i morgen i en bog af John Steinbeck, grapes of wrath – og i skrivende stund jeg mangler kun små 350 sider igen :S Jeg forventer ikke det store – men har vist også råd til at miste lidt point i det fag. Jeg har fået 3 A’s mere siden sidst – et i Abnormal psyc. og 2 i literature. Det A jeg fik i Abnormal psyc. var i en test over 3 kapitler som jeg havde læst cirka 10 sider af samlet. Vist heldigt vi har open book, open note-tests i det fag.

Jeg var overrasket ovet det ene A i Litarature. Jeg havde læst alle historierne hun ønskede vi skulle analysere og give eksempler ud fra, men kunne simpelthen ikke huske dem, så nogle af mine svar blev lidt generelle og jeg forvekslede faktisk et par historier. Vi skulle lave en uddybende analyse af en historie og den scorede jeg en del point i – det irriterende mig dog grænseløst at det ikke ar tilladt at kigge i bogen. Det virker ikke rigtigt at sidde og argumentere for sin analyse uden konkrete citater og eksempler fra teksten. Det har jeg snakket med min lærere om et par gange nu. Hun gør det overvejende for at sikre folk har læst materialet. Bare irriterende man så har læst materialet, men har en hukommelse der ikke er tilstrækkelig.

Vi skal i øvrigt skrive en analyse af et emne vi selv vælger i The Grapes of Wrath – det ser jeg faktisk næsten frem til. Lang tid siden jeg har lavet en større hjemmeopgave af analytisk karakter. Underligt man ligefrem kan komme til at savne den slags.

Vi har også haft gæster før hele isstormen ramte Iowa. Barbs søster (Carol) og mand kom på besøg – desværre i en sørgelig sammenhæng – hendes mand, Peter, var kommet for at sige farvel til sin mor der lå døden nær her i byen. Faktisk rejste de tilbage efter et par dage da hun så ud til pludselig at være i bedring – men det gik desværre stærkt den anden vej igen og de kom så tilbage igen nogle dage efter de lige var taget af sted. Carol og Peter var utrolig flinke og de var hyggeligt selskab at have her.

Peter er gammel Marine – var det gennem 25 år, hvor han til sidst nåede så højt han kunne komme i hierarkiet og derfor besluttede sig for at lave noget andet…. Som jeg har glemt hvad er. Pga. hans arbejde og derfor skiftende arbejdspladser har Peter og Carol flyttet intet mindre end 21 gange. De har ingen børn – en afgørelse jeg gætter på skyldtes de omstændigheder Peters’ arbejde har skabt. Det kunne i øvrigt godt mærkes. Lørdag morgen kl. 7.30 banker Carol hårdt på min dør og råber med en irriterende frisk morgenstemme (i ved hvordan sådan en lyder) at jeg skal komme ud og skovle sne. Jeg fremmaner nogle uforståelige lyde og håber på hun går væk …. Det gør hun også men kommer igen 10 min senere og begynder igen på det skide sne-skovling. Jeg har sovet ca. 5 timer på det tidspunkt og ville gerne hjælpe med at skovle sne, men havde absolut ingen intentioner om at gøre det på det tidspunkt, hehe. Jeg ignorerede det og fik heldigvis lov til at sove videre.

Deres visit affødte en ny mulighed for at rejse en tur til Washington DC på et tidspunkt – da de bor i Maryland og sagde jeg var velkommen til at besøge dem hvis jeg havde lyst. Det overvejer jeg kraftigt at gøre. Peter har i øvrigt trænet det meste af sit liv, og spurgte interesseret ind til min træning, så det var cool nok at udveksle lidt informationer på det område. Han sagde i øvrigt at hvis vi mødtes igen mødte vi lige smutte en tur i gym’et sammen så jeg kunne ydmyge ham. Jeg sagde selvfølgelig jeg ikke kunne sætte en gammel marine på plads ;)

Jeg havde mere på hjertet, men har glemt det… kommer nok i tanke om det…

Træning har selvsagt været lettere besværet pga. vejret - men jeg fik lavet lidt alternativ træning og trænet søndag og igen i dag. Det bliver opdateret i morgen - lige nu har jeg 350 sider jeg skal læse :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share