Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Har meget travlt med projekter relateret til skolen for tiden, derfor er updates lidt spordaiske - desværre. :dry:

Jeg tager til Chicago i morgen kl. 7.30 med min host-family, Darryl og hans mor som tidligere skrevet! Vi kører i bil og det betyder en tur på ca 5 timer -håber Ipod'en og søvn får mig igennem det. Vi har booket et rimelig lækkert Hotel et stykke uden for byen. Vi kiggede på et down-town - rigtig fedt spot og fint hotel, desværre havde de ingen værelser. Men vi kan tage toget til Chicago så let som ingenting fra vores hotel, så transport skulle ikke blive det store problem.

I fredags fik jeg pludselig, ud af den blå luft, meget ondt i halsen. Dagen før irriterende det lidt i halsen - det gjorde dog på ingen måde ondt - men da jeg vågnede fredag morgen gjorde det virkelig virkelig ondt. Kunne sgu knap synke. Udover dette følte jeg ikke så meget så tog til the Y og trænede. Dagen efter følte jeg mig langt mere crappy -slatten og utilpas... klog som jeg er, valgte jeg igen at træne. Det var, set i bakspejlet, ikke den mest rationelle beslutning - stædigheden sejrede ganske uhensigstmæssigt. Slæbte mig som forventet igennem og var bare slatten og slap! Skulle bare have droppet den træning. Var stadig Groggy søndag og ligeledes mandag, så droppede den planlagte træning her. Jeg tog i stedet til lægen som gav mig noget antibiotika og sendte mig hjem igen.

Træningen denne uge har været temmelig ustruktureret - men har fået trænet tir-ons og tordag. Holder pause i morgen og håber så at træne på vores hotel i Chicago - det ser ud til de har et ganske fint (set i forhold til standarden på hoteller) fitnessrum. Når jeg kommer hjem igen bliver der starter på på struktureret fullbody igen - fortsætter nok med en modificeret udgave af Lasse T's program som hidtil. Konsulterer muligvis lige Squatfather så jeg kan få indført nogle fornuftige ændringer.

Sidste fredag - samme dag jeg fik afsindigt ondt i halsen, mødtes jeg med Darryl, Ida, Rachelle og Sandra i biografen og så Amazing Grace. Kedelig film ... vigtigt og spændende emne, men kedelig håndtering af det. Vi var i øvrigt de eneste i hele biografen - og det var præmieren :laugh: Efter filmen tog Darryl, Timmi og jeg videre da vi havde hørt der skulle foregå en fest et sted i Marshalltown. Vi kørte til The Apartmens' og teamede op med Calib, Derrick og Estavo (meget humorisktisk brasilianer :4thumbup: ) - kørte derefter videre forbi et supermarket og hentede øl og fortsatte til en lejlighed hvor en af skolens cheerleedere, Maylee, residerer. Snakkede lidt og smuttede så udenfor og satte kurs mod festen.

Netop som vi ankommer til huset kan vi se en masse folk udvandre og jeg hører en sige; everybody get out. Fantastisk dårlig timing - der har tilsyneladende været et skænderi mellem husets ejer og en eller anden, hvilket resulterede i han sluttede det hele. Alle folk står uden for - dem der har holdt festen står sammen og diskuterer lidt med et par drenge. Mens vi bare står og stener og overvejer hvad der nu skal ske, kigger jeg tilfældigt over min skulder og ser 4 baseball-drenge fra skolen komme gående i et hurtigt tempo. De styrer direkte mod en bestemt gut - han var synligt meget fuld, men slet ikke opfarende eller provokerende - vist en af dem der smed folk ud... en af baseball-gutterne - en jeg har Video-production med, begynder meget hurtigt at blive ophidset, råber og skubber så til ham... da han vælger at skubbe igen begynder slagene at hagle ned over ham. 1 mod 1 - tænker man så... men nej - 4 andre af baseball-drengene har valgt at assistere med slag og spark. De står altså 5 mennesker og smadrer løs på ham! Da en af dem får ramt ham perfekt i ansigtet med en knytnæve falder han pladask til jorden. Her må de så stoppe tænker man - men nej... de vælger at losse ham i hovedet og yderlige også give ham knæ og knytnæveslag - også i ansigtet.

Jeg har altid synes slåskampe er primitive - jeg har dog ikke det store imod to der tager en kamp op 1 vs 1 - og får afsluttet et eller andet problem den vej. Hvis det kan hjælpe det ud af verden, fint nok. Men det er simpelthen så kujonagtigt at tæske løs på en, tilsyneladende, uskyldig mand, som i dette tilfælde. Baseball-drengene er notoriske slagsbrødre - de er mere eller mindre kendt for at gå på druk og tæske folk, så ingen lagde sig imellem. Afstraffelsen fortsatte i alt for lang tid. Til sidst, efter nok tilråb fra tilskuere, smuttede de og de fleste omkringstående skyndte sig også væk (underage drinking og slagsmål - så vil man ikke være til stede når politiet kommer)! Ham baseball-gutten der startede det er en virkelig stille og rolig dreng i det fag jeg har med ham. Havde ikke lige taget ham for at være en komplet idiot - men har da mistet alt respekt for ham.... det var kujonagtigt, primitivt, skødesløst og stupidt!

Vi tog tilbage til Maylee's lejlighed og blev der resten af aften/natten. Slåskampen var naturligvis det store samtale-emne et stykke tid.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chicago!

Jeg er vel hjemvendt efter en mindre weekendstur til Chicago. Vi tog afsted, med smalle øjne, kl. 7.30 fredag morgen. Darryl og hans mor mødtes med os på vores bopæl før vi tog afsted, så vi alle kunne få hilst på hende før turen. Efter lidt snak satte vi kursen mod Chicago - vi kørte i to biler; jeg kørte med min host-family (Tim og Barb) og Darryl kørte i sin egen bil med sin mor. Turen var estimeret til at vare 5 timer, og det skulle hurtigt vise sig at blive en dræbende kedelig tur - hele turen foregår på en lige vej uden den store variation i hverken vej eller landskab. Jeg overlevede med min Ipod, søvn og lidt nøderi på laptop.

Efter en hektisk omgang traffik - den er ganske enkelt sindssyg omkring og i Chicago, nåede vi endelig vores hotel. Fik slæbt vores ting indefor, set hoteværelserne an (fin værelser i øvrigt) og derefter parkeret bilerne. Da Barb bookede vores hotel fortalte de hende at det ville tage ca. 15 min at komme ind til Chicago by med den infamøse "The El" (elevated train). Da vi spurgte i receptionen blev det pludselig til 45 min :crazy: Det er ellers en fin taktik at bruge - lyve omkring tiden for at tiltrække kunder.

Efter vi havde pakket ud på værelser besluttede vi os for at tage ind til byen og opleve lidt sightseeing. Heldigvis havde hotellet ikke løjet om alt - og The El lå kun 5 mins gang fra hotellet. Selvom togene er gamle, slidte og beskidte er det en bestemt, men alligevel udefinebar charme over dem. De er på ingen måde komfortable at sidde i, men jeg nød alligevel turerne og absorberede alle indtrykkene som udfoldede sig i form af konversationer mellem folk, suspekte typer og fattige eksistenser. Turen ind til selve Chicago tog 30-35 min og ikke helt 45 min.

At gå rundt i byen var ret overvældende til at starte med grundet alle de store og massive højhuse/skyskrabere over det hele. Fascinerende og lidt uvirkeligt når man kommer fra lille Danmark.

Vores første beslutning var at få noget mad indenbords - herefter besluttede vi os for at tage ud til til "Navy Pier". Vi tog en bus derud og nød en stille gåtur rundt om hele Navy Pier. Vi tog også alle en tur i et pariserhjul for at se byen lidt ovenfra.

"bagsiden" af Navy Pier:

dsc00417ej9.jpg

Derefter gik turen til Sears Tower, - en 103 etages bygning - officielt den anden højeste bygning i verden. I elevatoren måtte vi alle trykudligne ørerne hele vejn op - giver et meget godt indtryk af hvor højt der er :superman: På toppen fik vi en ganske imponerende udsiget over Chicago by. Det er næsten lidt svært at forholde sig til den industrialisering - det er godt nok i en helt anden skala end i DK.

Sears Tower:

dsc00446sv8.jpg

Efter at have spenderet lidt tid der gik vi egentlig bare lidt rundt i byen, da det allerede var blevet ret sent - og efter en hyggelig tur rundt omkring tog vi tilbage på hotellet - kl. var vel omkring 22 da vi var hjemme. Vi havde både pool, spa og fitnessrum på hotellet - så Darryl og jeg smuttede en tur i poolen da vi kom tilbage. Den skulle lukke kl. 11 - men først 11.45 kom der en fra hotellet og begyndte at resne poolen. Ganske hyggeligt at snakke og slappe af i poolen og spabadet ovenpå en dag med masser af gang og ømme fødder.

Lørdag kom hjem op lidt senere end jeg ville da jeg havde sat min alarm til PM og ikke AM (skift til militær-tid USA). Blev vækket op af Tim og noget omtåget forstod jeg langsomt at jeg havde dummet mig med alarmen. Barb havde fra start af sagt at det 100 % var vores tur (Darryl og jeg), så vi besluttede hvad der skulle ske - derfor vækkede de mig ikke op før de mistænkte mig for at have glemt at stille alarm.

Jeg kom op, spiste morgenmad, og smuttede så i fitnessrummet med Darryl. Det var ringe udstyret - havde kun en maskinebænkpres, lidt benmaskiner, en rygmaskine og en maskine til biceps/triceps - og håndvægte til 50 pound. De havde dog et anstændigt udvalg af cardio-maskiner. Det er bedre end hvad jeg har set på andre hoteller og jeg fik da en fin diskotræning ud af det.

Før vi tog afsted havde vi tjekket for at se om Chicago Bulls spillede. Det var der ikke noget om på deres side så vi troede at det løb var kørt (hvad vi glemte var at tænke på om de kom i playoffs eller ej). Mens vi trænede så vi de var kommet i playoffs i fjernsynet - vi snakkede derfor om muligheden for at de spillede i denne weekend og Darryl tjekkede op på det. Han fandt ud af de spillede mod Miami Heat, men at billetter ikke videre skulle være nemme af få fat i - faktisk sagde hotellet at der kun var ståpladser tilbage på aller øverste tribune. Billetterne til dette skulle koste 25 $ - så vi tænkte; hvorfor ikke. Barb, Maya (Darryls mor), Darryl og jeg tog således afsted (Tim blev hjemme - han hader storbyer og turen igår havde efterladt ham 'mæt') til United Center hvor kampen foregik. Vi håbede på at finde nogle billet-pushere omkring hallen. Vi tjekkede dog ved billetlugen først og til vores store held havde de stadig pladser helt nede på række 10 :4thumbup: De kostede 105dollars pr. sæde. Maya valgte så lige at betale for os alle sammen - 420$ :crazy: Darryls forældre arbejder begge i reklamebranchen så de er vist ok loaded.

Inde i United Center var der en pænt hektisk stemning. Masser af fastfood-stands, ansatte der prøvede at sælge alverdens ting, tøjbutikker osv. Vi måtte jo lige have en lille souvenir med hjem så der skulle selvfølgelig købe en spillertrøje. Jeg fandt min trøje (90$ - slet ikke overpriced), Darryl fandt nogle ting og Maya ligeså. Igen ville Maya betale det hele, men Barb insisterende på hun skulle gøre det og endte med at betale alt. Hun følte hun skyldte pga. billetterne. Vi lavede herefter et par skilte og fandt vores pladser. Når man ser basketkampe på fjernsyn får man slet ikke et ordentlig indtryk af hvor store de sale er - det er vildt. Og der er packed med mennesker. Var helt opslugt af atmosfæren - det er et stort show fra ende til anden. Havde frygtet der ville nogle kedelige pauser pga. timeouts og lignende, men der bliver konstant sørget for undeholdning. Stemingen og opbakningen var intet mindre end fantastisk - alt for fedt :4thumbup: Højdepunktet var da Shaq fik 5 personlige fejl og blev vist ud - de blastede straks; "Hit the road Jack, and don't you come back no more no more, hit the road Jack" - for fuld drøn - jack blev så selvfølgelig ændet til Shaq - det var ganske enkelt for vildt at stå at skråle med sammen med over 20.000 andre tilskuere. Selv hans teammates grinede af det :laugh:

Bulls førte komfortabelt det meste af kampen, men Heat's kom igang med 3 min igen - og det blev uhyggelig tæt. Det endte dig med sejr til Bulls på 96-91 - spændende og uderholdende kamp. Har ville se en NBA lige siden jeg for laaaaang tid siden første gange begyndte at interessere mig for basket og spille det. Så det var virkelig en oplevelse der er printet ind på nethinden.

dsc00481kk0.jpg

dsc00472zj9.jpg

Kommer med resten af update i morgen.. skal sove nu...

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Hver gang jeg siger jeg vil fortælle videre næste dag får jeg altid afsindigt travlt :nonono: Det er lettere irriterende.

Fortsættelse:

Efter Bulls-kampen tog vi ting til Chicag centrum igen og valgte at smutte en tur på den såkladte "Magnificent Mile" - en laaaang gade med butikker. Vi var dog alle trætte efter kampen - støjen og energiniveauet havde vist lidt taget pusten fra os alle. Da vi så yderligere valgte at spise på en ret støjende café, gik gassen for alvor af ballonen, så da vi var færdige med aftenmad, blev der stort ikke til noget shoppet. Darryls mor købte dog lige Darryl en Apple-laptop, da hun fandt en butik ... hun spenderede vel lidt over en 2000 dollars den dag :crazy: og det ville have været langt højere hvis ikke Barb valgte at insistere på at betale for nogle af tingene. Efter købet af laptoppen, fandt vi, efter lidt søgen, ud af at tage nogle busser til The El - for at tage den tilbage til hotellet. Efter at have slappet lidt af på vores hotelværelser smuttede Darryl og jeg igen i poolen og diskuterede piger, forhold og deslige.

Dagen efter satte vi, i dejligt solskinsvejr, atter kurs mod lille Marshalltown. På vejen tilbage stoppede vi ved et stort Outlet i Auroa for at se om de evt. kunne byde på nogle interessante ting. De havde et fint udvalg af butikker, men det blev kun til endnu et par sko og en t-shirt for mit vedkommende. Efter et par timers shopping og noget mad forstatte vi turen tilbage. Efter hvad der føltes som en evighed (det er virkelig kedeligt med lige vej hele vejen) var vi tilabge i Marshaltown. Vi spiste aftensmad på en lokal restaurent med Darryl's mor og Ida (den danske piger hernede - darryls kæreste) som stødte til lidt senere. Hygggeligt med en middag til at afslutte turen :smile:

------------------------------------

Lige lidt general update herfra:

Skolen nærmer sig en afslutning med hastige skridt. Finals er allerede i næste uge - jeg har dog kun 3 og der er ikke nogle comprehensive tests, heldigvis. Indtil videre ligger jeg ret godt karaktermæssigt i alle fagene - det er kun Digital Imaging jeg er lidt i tvivl om, da jeg har slacket lidt for meget i det fag :tongue: Darryl smutter til Varmont med Timmi på torsdag - desværre! Det er 2 jeg snakker ret meget med her.... Ida er vist og ret frusteret over hele situationen, da det betyder hun ikke vil se Darryl i meget lang tid, med mindre hun vælger at besøge ham i Verment. Men efter det kan der faktisk gå et år eller tæt på før de kan se hinanden igen - og derefter måske flere år, da Darryl bliver i staterne og Ida skal starte på Uddannelse. Jeg har prøvet at sige på en venlig måde, at det nok desværre er ret dødsdømt, med mindre de begge besidder en abnormal disciplin og hengivenhed, men de begge vil vist gerne blive lidt i illusionen endnu.

I Søndags var alle Yfu'erne vi til "Farewell Party" hos Jaemin's host-family. Alle havde medbragt deres host-family (nogle kunne dog ikke komme) og mad. Vi spiste først og derefter viste Barb et dias-show med billeder fra hele året og knyttede lidt kommentarer til dem. Herefter bedte hun alle os om at sige et par ord om hvad vi havde nydt mest ved at være her og familierne blev så bedt om at fortælle om deres oplevelse med os. Barb og Tim sagde nogle virkelig pæne ord om mig og jeg fik næsten røde ører. Rart at høre de synes om mig - de har været en rigtig positiv oplevelse herovre og det bliver faktisk lidt trist at skulle forlade dem. Yderligere mærkeligt allerede at befinde sig til en "farewell party", når det føltes som jeg først lige har etableret mig her - det er ulempen ved at tage afsted i så kort tid, 5 måneder er vitterligt kort tid i så stort et land. Jeg har dog stadig hele maj måned og først halvdel af juni (18. juni lander jeg i DK) tilbage.

Træningen går ganske udmærket - jeg kommer tættere og tættere på mit mål. Sidste vejning sagde 164.8 pounds, så jeg nærmer mig de 72kg som jeg i første omgang vil ned på. Styrken er desværre begyndt at stagnere igen, havde ellers vedligeholdt den de sidste 3-4 kg jeg har smidt. Veins er blevet mere tydelige, abs er også begyndt at titte frem, men der skal dog arbejdes en del på det punkt. Har noget genstridigt fedt på den nederste del af maven - noget jeg forudser vil være det aller sidste til at ryge, desværre.

Jeg vil update med noget træning senere, når jeg kommer hjem fra skole.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Damn du forstår sgu at fortælle anekdoter :4thumbup:

Thanks :smile: Er bare irriteret på mig selv over jeg er for doven til at læse mine indlæg igennem - jeg efterlader ofte en del slåfejl og dårlige formuleringer, hvilket kan virke negativt på læseoplevelsen.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Du burde have dine nødder fjernet bare fordi du har været inde og se en Play off kamp!

:nonono:

:tongue:

I know :tongue: Det var sweeeet....

---------------------------------------------------------------------------

En hurtigt update før jeg smutter til Mexico. Jeg har ikke fået opdateret loggen på det sidte pga. skole og rejse. Fik afslutet skolen med god stil (straight A-student) og var i sidste uge i Florida og besøge min onkel. Han er jo gammel bodybuilder så vi fik trænet en hel del og havde generelt en sjov uge - han er i øvrigt stadig i fantastisk form - 115kg og en fedtprocent på en 5-6 styks, og han er 46 år :crazy: Jeg har billeder og video fra denne tur jeg vil dele når jeg får updatet loggen ordentligt.

I nat tager jeg til Mexico og besøger en udvekslingsstudent der var her, i en uge. Vejret ser desværre ikke helt ud til at være med mig, men jeg håber på det bedste. Jeg er godt nok ved at være lidt træt at at flyve allerede nu er med al sandsynlighed endnu mere træt af det efter 11 timers flyvning i morgen :dry:

Undskylder for den sløve log - har forhåbentlig nogle gode beretninger når jeg er hjemme igen om en uges tid :smile:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
For meget tequila? :tongue:

'Pyt

Fy - nej, havde en traumatisk oplevelse med det skidt da jeg var 15 år der satte en stopper for tequilaen :tongue:

---------------------------------------------------------------------------------------

Uhh… jeg ved knap nok hvor jeg skal starte – har jo ikke opdateret loggen i lang tid og det beklager jeg meget. Det er sket mange ting i mellemtiden, - jeg har rejst stort set uafbrudt de sidste 2 uger, først til Florida og derefter til Mexico. Jeg håber at retfærdiggøre den manglende aktivitet i loggen med en stor opdatering nu - jeg håber der stadig er et par stykker der læser loggen, for det tog sgu tid at skrive det. Jeg undskylder for eventuelle slåfejl og lignende - kunne ikke lige overskue at læse korrektur på det da jeg var færdig.

Før rejserne, faktisk et godt stykke tid før, slog jeg og min kæreste desværre op. Det gik fint i starten af mit ophold her, men med et trylleslag synes hun at opgive at kæmpe for at holde kontakt osv. Det blev hurtigt en meget trættende enmands-kamp og det endte med at vi slog op. Det havde været undervejs et stykke tid, så jeg var egentlig ikke ked af det, nærmere meget skuffet over hvor usympatisk og uforstående hun har været. Chancen for at forholdet genoptages efter jeg kommer hjem er ikke særlig stor, hun lader til at være kommet videre, - yderligere fik jeg set en side af hende jeg nok ikke helt kan abstrahere fra i fremtiden.

Nå - til selve rejserne:

Florida - Pampano Beach

Rejsen til Florida var en sjov affære. Jeg har en onkel der bor der, jeg før har omtalt på dette forum, da han er gammel dansk bodybuilder og var tilmed ret god, - faktisk en af de eneste herhjemme der rigtig har været i stand til at konkurrere på internationalt niveau; Viggo Snoghøj.

Jeg havde ikke set Viggo siden jeg var omkring 8-10 år, så vidste faktisk ikke engang om han rigtig kunne huske mig. Jeg valgte dog at tage chancen, fik fat i hans email efter lidt research, skrev til ham og forklarede at jeg opholdte mig i USA og havde tid til at rejse rundt, og derfor synes det kunne være sjovt at besøge ham – specielt pga. fælles interesse. Efter nogle dage fik jeg, lidt til min overraskelse, en email tilbage hvor han skrev han såmænd godt kunne huske mig og min mormor havde ivrigt forklaret om min interesse for bodybuilding. Han var dog i gang med at flytte og kunne først give mig svar på om et besøg var muligt efter et par uger. Jeg ventede tålmodigt, og just som min skole var færdig, modtag jeg en email fra ham indbefattende, at han havde fundet et sted at bo og jeg var hjertelig velkommen. Gode nyheder. Vi udvekslede tlf. numre og ringede sammen for at aftale nærmere omkring opholdet. Jeg havde helt glemt at han oprindeligt er fra Norge og først flyttede til Danmark senere og derfor faktisk stadig har en stærk accent når han taler dansk – så måtte holde tungen lige i munden under første tlf-samtale :bigsmile: Han fortalte blandt andet også, at han var i god form for tiden, en kropsvægt på ca. 115kg med en fedtprocent på 5-6 stykker i en alder af 46 år. Det skulle vise sig at han bestemt ikke løj.

Jeg fik bestilt rejsen (samtidig med jeg også bestilte til Mexico) og efter mine sidste eksaminer var det tid til at begive sig ud på mit mini-eventyr. Denne rejse vidste jeg dog godt ville bestå mest af træning og strandture, da Viggo arbejder 2 gange om dagen, og derfor ikke har fantastisk mange muligheder for at vise mig rundt og yderligere rejste jeg alene – disse præmisser var jeg bekendt med fra starten af og det havde jeg det fint med.

Efter en problem-fri flyvetur til Fort Lauderdale lufthavn, blev jeg hentet af Viggo’s kæreste Elizabeth efter som han selv var på arbejde på dette tidspunkt. Elizabeth er af spansk afstamning, har boet i Florida i lang tid, men talte stadig imponerende dårligt engelsk :biggrin: Forkert ordstilling, stærk accent og blandede ofte spansk midt ind i det hele, så igen måtte jeg holde tungen lige i munden for at dechifrere hendes spanglish. Vi kørte hen til hendes datters bosted for at jeg kunne skifte (det var meget varmt, og jeg havde jeans på) og få et bad. Jeg fik hilst på hendes datter og søn da vi nåede hendes hus. Ganske pæn datter hun havde, må man sige. Aftalte da også med hende at vi skulle i byen senere på ugen – dette blev uheldigvis aflyst da hun havde glemt hun skulle til en polterabend samme dag.

Efter lidt mad og rundvisning i huset kørte Elizabeth mig hen til det sted hvor Viggo var på arbejde (En indendørs/udendørs klub hvor han arbejder som sikkerhed). Det var relativt nemt at finde ham blandt menneskerne udenfor – blev overrasket over hvor massiv han stadig er :D Lidt akavet og underligt at møde ham igen efter alle disse år, men sådan er det så ofte med den slags. Jeg slog mig ned med Elizabeth, fik en forfriskning og snakkede lidt med random mennesker osv.

Et stykke tid efter kørte Elizabeth mig hjem til Viggo (han bor i Pampano Beach) for jeg kunne pakke ud og se stedet. Fin lejlighed – han var stort set lige flyttet ind. 5 min fra stranden og tæt på hans arbejde. Senere da Viggo kom hjem tog vi alle 3 ud og spise og det blev snakket dansk igen – om familie, bodybuilding osv.

Allerede næste dag tog jeg med ham for at træne. Vi tog til Gold’s Gym i Hollywood, hvor han også arbejder. Sjovt at få trænet i et Gold’s Gym, også selvom det var et mindre et. Viggo gav mig lov til at vælge noget tøj fra centeret som et velkomst-gave – han mente ikke man kunne have været i Gold’s Gym og gå derfra uden noget med deres logo på :smile: Jeg valgte en cool sleveless trøje.

Herefter fik en N.O drik til at booste træningen på, og skal love for det virkede. Jeg drikker aldrig kaffe og der var en stor mængde koffein i drikken så fik et mega boost og et helt afsindigt pump. Prøvede at gentage succesen nogle dage efter, men opnåede desværre ikke samme virkning.

Jeg havde på forhånd droppede min normale træningsprogram og havde besluttet mig for bare at give den gas med Viggo hele ugen, og se hvad det ellers blev til. Heldigvis trænede han ikke efter ”en muskelgruppe pr. gang” men noget split-halløja der ofte skiftede alt efter hvordan hans klienter trænede. Han remsede op hvad ugen stod på og det lød fornuftigt så jeg hoppede med på vognen.

Fed oplevelse at træne med ham, han giver den stadig gas selvom han er 46 år. Han gav en hel del råd undervejs – mange omkring min teknik og må tilstå han ofte havde fat i noget. Efter jeg fulgte hans anvisninger, specielt i ryg-øvelser kunne jeg klart mærke forskel – fik aktiveret musklerne langt bedre. Jeg har en slem tendens til at hive med armene i ryg-øvelser, hvilket også forklarer hvorfor jeg har en elendig ryg. Håber nogle af rådene kan rette lidt op på min haltende ryg. Øvelses-valget var heller ikke helt hvad jeg var vant til, men det var såmænd ganske rart med afveksling.

Resten af ugen gik med at snakke en hel masse om hans gamle bodybuilding-karriere og se billeder derfra. Det var virkelig interessant at høre om alle de gamle historier om stævnerne, træningen, de andre atleter, rejserne osv. Der blev bestemt ikke lagt skjul på noget – heller ikke om steroiderne, hverken sit eget eller andres forbrug – dejligt befriende med den åbenhed. Jeg ville virkelig ønske jeg kunne tage hans fotoalbums med hjem, han havde så mange fede billeder; fra han startede med at træne som 16-årig, hans første stævner, op til hans storslåede form i 94 – hele hans udvikling. Det var en ren guldgrubbe for BB-interesserede. Fik stort set hørt om hele hans liv, og han fortalte gerne om alt. Blev lidt overrasket over hans ærlighed til at starte med, han behandlede mig mere som en ven end som et familiemedlem, og det var faktisk fedt nok, - langt mindre uformelt, men skulle lige vænne mig til at han altså ikke lagde fingre imellem om hvad der skete når han var på Danmarks-turne rundt omkring i de forskellige byer osv.

Men fed uge med en hel masse træning, strandture, en lækker tur i båd sammen med nogle af hans rige klienter, god mad og masser af snak. Det nød jeg skam. Holder bestemt kontakten med ham fremover. Han fortalte i øvrigt han håber på at kunne gøre få mastes i Mr. Olympia op at stå igen (har ikke været der de sidste 3 år), gøre comeback i masters næste år og slå alle af scenen :4thumbup:

Jeg har en del videoer fra vores træning, og har uploadet lidt på Youtube, men synes næsten det er ærgerligt at poste dem, da siden forringer kvaliteten så meget, at det bare ligner nogle plørede klumper, men kan slet ikke se den fede form han er i. Måske jeg kunne uploade den til en anden service så i kan hente det ned. Om end ikke andet poster jeg lidt billeder

dsc00541redibo6.jpg

dsc00574dddzf1.jpg

dsc00553redilj4.jpg

Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke fik taget nogle ordentlige poserings-shots - glemte det helt. Synes dog stadig man får et ok indtryk af hans nuværende form.

Mig foran Golds Gym, Hollywood, Florida.

dsc00546xe6.jpg

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Mexico:

Kun 3 dage efter jeg kom hjem fra Florida tog jeg til Merida, Mexico. Jeg havde fået lov til at bo hos en udvekslingsstudent (dvs. hos hans familie), Mario, der også har været på et YFU-ophold her. Mario var ikke ligefrem en jeg hang ud med her og jeg vidste aldrig helt hvad jeg skulle synes om ham – han virkede tit uoprigtig, men det var langt billigere end at bo på hotel og så måtte jeg jo tage det sure med det søde.

Efter en lang flyetur med flere lay-overs, ankom jeg endelig til Merida lufthavn og blev hentet af Mario og hans kæreste. At Mario hentede mig med sin kæreste skulle vise sig at være ret kendetegnende for resten af mit forhold – han slæbte hende med overalt. Jeg ved ikke med jer, men hvis jeg havde en gæst på besøg fra et andet land, ville jeg aldrig slæbe mit kæreste med alle steder og så oven i købet mere eller mindre bruge min tid med hende på stederne – i min bog er det temmelig uhøfligt og ubetænksomt.

Jeg hilste på Marios forældre efter vi var kommet hjem – faren forstod lidt engelsk, men talte det ikke, og moren hverken forstod ellers talte engelsk – så jeg måtte bruge Mario som tolk og gestikulation. Mario var flink at låne mig hans værelse med fjernbetjent aircondition, så det var lækkert – for det var varmt, meget varmt endda.

Jeg følte mig lidt lost de første par dage, da Mario var den eneste i miles omkreds der talte engelsk og meget af dagen generelt foregik på hans præmisser. Hans familie tilhører overklassen af Mexico (hvilket sandsynligvis ville være middelklasse, måske lidt over, i DK) og han er blevet og bliver forkælet helt afsindigt af sin mor. I Mexico er det forholdsvis almindeligt at moderen behandler sine sønner som konger, og det skal jeg love for har påvirket Mario – i en negativ retning. Forkælelsen har givet ham flatterende karakteristika såsom egoisme, manglende sympati, grådighed, og nærighed. Under hans udvekslingsophold ændrede han sig, - han var nødsaget til at akkommodere omstændighederne hvilket gjorde han var tålelig at være omkring, men han er vist faldet direkte tilbage i sit tidligere rollemønster efter at være hjemvendt til Mexico.

På trods af jeg ikke ligefrem satte pris på hans væremåde formåede jeg dog stadig at have en god tid ved simpelthen at negligere alle de negative ting og generelt bare være venlig. Vi tog til en strand (Progreso Beach) på nr. 3 dagen. En køretur på ca. 40 min. Merida by er ikke sjov at køre i hvis man har tendens til køresyge, skulle jeg hilse at sige – de har fantastisk dårlige veje der konstant svinger enten 90 grader til højre eller venstre, hvis man dertil lægger af mexicanere generelt har ikke-eksisterende kørefærdigheder har man den perfekte opskrift på en ubehagelig tur. Heldigvis består vejene af lange og lige strækninger uden for byen.

Observation nummer 1 – Mexico er fattigt. Man får godt nok sat lille rige Danmark kraftigt i relief (og værdsætter det) når man ser den fattigdom der generelt dominerer Mexico. Man tror det er løgn, når man ser nogle af de huse der rent faktisk bor mennesker i. Dette indtryk dannede jeg mig hurtigt under køreturene rundt i byen. Jeg kan blandt andet nævne at mindstelønnen i Mexico vist ligger på lige omkring 5 dollars – Pr. dag :crazy:

Progreso Beach var et fint sted, lækkert sandstrand, det blæste dog ret meget hvilket var irriterende da sandet blæste op på én. Mario havde, selvfølgelig, taget sin kæreste med, og de valgte at tage ud og spise, da de kom tilbage efter 1 time spurgte han mig om jeg var klar til at tage hjem ? Jeg troede først han jokede, men han mente det skam. Hverken ham eller hans kæreste skulle nyde noget af at være lidt på stranden. Jeg var selvfølgelig under det indtryk at han også havde tænkt sig at deltage i selve strandturen, da det var ham det foreslog turen, men det var åbenbart ikke hans intention. Han tilbød at vente på mig, og jeg, egentlig bare for at være provokerende, valgte at blive en time til, mens de stod og ventede.

Barb og Tim, min host-family, tog også til Mexico, dog for at besøge deres datter som har været på udvekslingsophold der ½ år. På 4-dagen tog vi til Chichen Itza for at se de berømte Maya-pyramider, og mødte dem der – rart at have engelsk-talende folk omkring sig igen. Marios forældre var meget flinke og købte en engelsk-talende guide til mig, selvom de intet selv fik ud af det. Ganske interessant at hre om Maya-folket og deres matematiske færdigheder. Guiden var selv en direkte nedstamning fra Mayafolket og talte sproget. Han var meget ivrig efter at overbevise mig om at Maya-folket var et fredeligt og intellektuelt folkefærd, der havde fået et misvisende rygte gennem blodige historier om misfortolkninger. Men en lærerig og særdeles varm dag – ganske spændende. Den største pyramide/tempel, the Temple of Kukulcan, konkurrerer i øvrigt om at blive et af ”the seven wonders of the world”.

Fra mandag til onsdag havde Mario planlagt vi skulle til Cancun – et populært turiststed i Mexico. Vi tog en bus derned – jeg havde frygtet det værste men bussserne var faktisk i fin stand. Forstaden til Cancun var virkelig fattigt og forfaldent, hvorefter store flotte nye hoteller og restauranter poppede op overalt – ret bizart. Marios forældre havde meget generøst sponsoreret turen. Vi boede på et rigtig lækkert nybygget hotel – og vi boede såkaldt ’all inclusive’, hvilket betyder vi kunne spise og drikke alt det vi ville på hotellet uden at betale (Jhax ville have gainet 20 kg på de 3 dage :tongue: ).

De havde 4 restauranter og en food-court inde i selve hotellet. Restauranterne varierede fra Casual til fornemt – en af dem havde endda næsten åbent 24 timer. Food-court’en var bare en masse fastfood, dog havde de en udmærket salatbar. Servicen på hotellet var virkelig god – det er ufatteligt hvordan folk med udsigt til en så lille indtjening kan være så hjælpsomme og motiveret på deres arbejde. Selvom hotellet var all inklusive, hvilke også betyder at man ikke skal give tips, gav jeg selvfølgelig de smilende og hjælpsomme tjenere drikkepenge. Mario var totalt uforstående overfor dette – han kunne seriøst ikke drømme om at gøre det. Ja - ikke engang hans eget folk i hans eget land kunne han finde på at give uopfordret tips.

Eftersom vejret ikke var specielt godt den første dag, og vi først ankom ved 6-tiden om aftenen, blev det til noget shopping i et nærliggende shopping-center og senere pool (ikke swimming-pool) og afslapning i hotellets lokaler. Næste dag var det egentlig meningen vi ville tage ind til byen og træne (de havde en bus fra hotellet der kørte én derud) – men vejret var dejligt og vi droppede det derfor til fordel for afslapning i det gode vejr. Pool-området var virkelig lækkert – poster et billede af det. Det bedste var klart udsigten over havet fra ens liggestol – så bliver det ikke meget bedre. Desværre kunne man ikke bade i havet ved vores hotel da det var fyldt med sten og klipper, lidt skuffende og misvisende at hotellet ikke informerer om dette.

Mario og jeg begav os derfor ud på en tur ned af stranden og efter en 15-20 minutters gang nåede vi et sted hvor vi kunne bade. Mario forklarede før vi begyndte at gå at der var en dejlig sandstrand længere nede af stranden – så da vi nåede stedet med de badende turister antog jeg naturligvis dette var stedet. Til min forbavselse vil han fortsætte, så jeg spørger derfor om han ikke kan pege ud hvor det præcist er – han peger på en bygning man kan skimte i det fjerne og fastslår at der er deromkring. Jeg troede det var løgn – det var mindst 50-60 minutters yderligere gang i den bagende sol. Jeg ved ikke hvad han tænkte på – solen havde muligvis sløret hans dømmekraft. Efter lidt diskussion fik jeg ham til at forstå at jeg ikke havde tænkt mig at gå yderligere en time i sandet i den bagende sol og vil slog os ned. Dejligt sted – masser at kigge på :biggrin: Vi opholdte os der et stykke tid og smuttede derefter tilbage på hotellet, spiste og slappede igen af ved poolen (eller jeg gjorde – Mario valgte at sidde demonstrativt i en stol oppe ved baren før han endelig overgav sig efter en time og kom ned).

Vejret blev desværre dårligere senere på dagen og vi tog igen ind til et andet shopping-center og hang ud. Efter aftensmad slappede vi af på værelset og tog så i byen. Vi tog ind til en bar, Señor Frogs, - 40 dollars for indgang og så kunne man ellers indtage alt det øl og spiritus man ville. Selvom det var en ’bar’, var der gang i den. Masser af mennesker (hovedsagligt amerikanske turister) og for at være en bar, var det et forholdsvist stort sted. De havde en scene hvor der stod en gruppe mennesker med en afroamerikaner i front der konstant skrålede ting og satte forskellige events i gang, det var nu underholdende nok. Sjov aften hvor jeg fik snakket lidt med diverse stive mennesker – blandt andet en pige/kvinde det var alt for gammel til mig, men synes at have en interesse i mig. Jeg forholdte mig dog neutral :tongue:

Næste dag vendte vi næsen hjemad og der skete egentlig ikke forfærdelig meget resten af dagen, andet jeg tog hen og trænede i et nærliggende fitness-center. Dagen efter var det tid til at tage hjem til good ol’ Marshalltown og jeg mødtes med mine host-parents i lufthavnen – fik alle sagt farvel til hinanden og steg atter ombrod på flyveren hjem til Iowa. Fik snakket en del med dem om hele turen, både deres oplevelse og min egen med Mario. De boede hos Marios fætters familie og det viste sig at ingen af dem rigtig brød sig om ham – blandt andet pga. de mange ting jeg har nævnt her. Selvom han nu ikke lige var min kop te, er det fedt nok at have prøvet at være i Mexico og der var bestemt gode elementer i turen.

Progreso Beach:

dsc00593qy2.jpg

Synes bare det her billede på en eller anden måde fangede et ret typisk billede af Mexico

dsc00587pl4.jpg

Mig foran hoved-templet i Chichen Itza:

dsc00607dh3.jpg

Overblik over hotellet:

dsc00628wh5.jpg

Mario og jeg igang med et slag Pool på hotellet:

dsc00633sv1.jpg

Udsigten fra poolen:

dsc00638yi7.jpg

En lille del af den lange strand hvor man kunne bade - den skarpe iagttager vil i øvrigt bemærke en særdeles fin popo stå ude i vandet :tongue:

dsc00641pi5.jpg

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Hey Mr. Guns!

Ked af at høre det med kæresten...

Men virkelig interessant læsning og tiltrods for dit brok, så ser formen og gun'en (selvfølgelig) ud til at have klaret diæten godt - du vidst klar til Amager Strandpark, når du kommer hjem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takker for al responsen - gør indlæggene værd at skrive :smile:

Feeeeed læsning.

Tuff luck mht kæresten, men sådan er de "bløde" brud jo for det meste.

Ja, det var ærgeligt...men efter jeg har tænkt dig igennem, tror jeg faktisk det er det bedste - vi var simpelthen for forskellige.

Hey Mr. Guns!

Ked af at høre det med kæresten...

Men virkelig interessant læsning og tiltrods for dit brok, så ser formen og gun'en (selvfølgelig) ud til at have klaret diæten godt - du vidst klar til Amager Strandpark, når du kommer hjem :wink:

Yeah - der er ingen tvivl om vi skal til Amager Strandpark når jeg kommer hjem :4thumbup:

Fed læsning :smile:

Thanks DBM - godt at se dig i loggen igen!

20 kilo - unge mennesker nu til dags, er en kende for frække :nonono:

Super fede posts :superman: Lækkert at du fik dem skrevet.

Yep, det tog jeg lidt tid, men jeg fik det gjort! 20kilo er måske i underkanten, det undskylder jeg for - 22½kg så!

Lækker læsning.

Jeg drømmer mig 10 år tilbage i tiden, hver gang du skriver i loggen.

Keep it up. :4thumbup:

Jeg er sgu glad for jeg kan bidrage til nostagiske øjeblikke :smile:- jeg er selv en sucker for disse!

Rigtig spændende læsning! Og gode guns! :superman:

Hehe - thanks ... guns'ne er dog blevet puny :unhappy:

Fede beretninger! Jeg tænkte, du fik ikke fået spottet nogle celebrities under din tur til Hollywood? :tongue:

Tak ...Nej, desværre spottede jeg ikke nogle :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lidt træningsupdate:

Min vægt har bouncet op og ned i denne uge! Efter jeg kom hjem fra Mexico droppede vægten lige pludselig meget. Tog et par dage at få den op og stabiliseret igen, og så i dag, droppede den lige et kg på et døgn :dry: Det er ret irriterende, da jeg havde håbet på at cutte godt ned til på søndag, så jeg bare kan æde igennem i flyet på vej hjem, men nu skal jeg lige have stabilseret vægten igen. Jeg håber der er bare er væske og lidt for lave kcal-underskud, men jeg har godt nok følt mig puny på disse dage hvor vægten har droppet uønsket meget.

Jeg har lige skiftet træningsprogram - kører nu 5 gange om ugen igen. Jeg var blevet forfærdelig træt af 2 timers fullbody-træningspas 4 gange om ugen. Dog er jeg stadig vild med fullbody-strukturen og vender sikkert tilbage

igen på et tidspunkt.

Styrken er ikke-eksisterende på tiden, men det er min pris for at cutte. Men nu er vægten efterhånden også meget lavt nede - den siger 71.6kg for tiden (det var før den lige droppede et kg). jeg er blevet mere cut - ingen tvivl der, men jeg er ikke tilfreds endnu, og lettere irriteret plus overrasket over jeg skal så langt ned før det ser ordentligt ud. 69kg er målet lige nu :blink: Fatter slet ikke jeg skal ned på dne tøsevægt, men der skal jeg altså tilsyneladende. Min startvægt var i øvrigt 83kg

Jeg har noget inflammation i begge pec-scener ved armhulen for tiden - meget generende. Jeg kan heldigvis godt træne bryst, men er nødt til at holde mig fra flys-øvelser og tung dips :dry: . Det var overforbrug at disse øvelser der gav mig inflammation. Træner uden om så godt jeg kan, men savner et godt pump fra flys.

Træning fra denne uge:

Mandag:

Bænkpres:

9 @ 115

8 @ 165

7 @ 185

5 @ 205

5 @ 205

5 @ 205

9 @ 185

- det er helt vildt så meget styrke jeg har mistet i bænk. Det gik ellers fint nok med at holde den indtil en lille måneds tid siden.

Decline db press:

9 @ 55

7 @ 80

9 @ 70

8 @ 70

9 @ 70

Incline press Machine:

4 sæt

Seated lateral raise:

9 @ 25

3 x 8 @ 30

9 @ 25

ss

Seated Shoulderpress:

8 @ 45

5 @ 60

6 @ 55

7 @ 55

8 @ 50

- den var uventet hård at supersætte med seated lat raise...finder på noget andet i næste uge.

Triceps pushdown:

9 @ 100

9 @ 130

9 @ 130

9 @ 130

8 @ 130

9 @ 115 - strict

ss

Close grip benchpress:

8 @ 155

8 @ 165

9 @ 155

8 @ 155

8 @ 155

- godt pump i trisserne med disse to øvelser.

Læg:

4 sæt

Abs:

4 sæt

------------------------------------------------------------------------------------------

Dagsformen var rigtig god denne dag synes jeg. .. det ødelagde jeg så med et uønsket vægtdrop.

Link to comment
Share on other sites

Træning Tirsdag:

Squat:

9 @ 135

8 @ 185

5 @ 205

8 @ 225

8 @ 225

7 @ 225

FS:

2 x 8 @ 135

Leg extensions:

6 sæt - noterede ikke vægt

Leg curls:

8 @ 90

8 @ 90

2 x 8 @ 70

ss

Sl deadlift:

8 @ 155

8 @ 185

8 @ 215

8 @ 205

Shrugs:

4 sæt

-----------------------------------------------------------------------------------

Og det var det .... bagefter på cykel hjem og ud i 30 graders varme i haven - herligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share