Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Jeg smutter til florida om 5 min. så jeg har desværre ikke lige tid til at besvare jeres indlæg - og har desværre ikk haft tid til opdateringer pga. vores thrift-sale og det uddannelses-mæssige. Jeg vender tilbage til loggen i løbet af næste weekend hvor jeg har nogle oplevelser der skal ned på skrift ... får forhåbentlig også oplevet noget i Orlando.

Note;

The apartments

Thrift-sale

Adam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er jeg tilbage fra Florida… det var jeg faktisk allerede i fredags, men havde lige brug for at slappe af en dag og lave ingenting.

Nu er ansøgningshelvede heldigvis et afsluttet kapitel og det er dejligt befriende (vist ligeså meget for mine forældre :tongue: ). Jeg var temmelig stresset af jeg skulle have alt dette på plads og vi samtidig afholdte et stort Thrift-sale – hvor jeg som sagt brændte gruppen af for at få styr på mine fejl. Det gav lidt mindre god stemning, og snakken i krogene da min forklaring tilsyneladende ikke var plausibel nok i deres øjne – dette ledte til et mindre kontrovers. Men det blev da også på sin vis løst. At jeg så hellere ville arbejde 12 timer, hver dag, 3 dage i træk med at slæbe de rådne papkasser og gammelt ragelse, i stedet for at kæmpe med at få bragt alle ansøgningerne i orden og instruere mine forældre telefonisk i hvordan, samtidig med at skulle indhente en masse gammelt, men nødvendigt information, er en anden sag.

Men vores Thrift-sale blev da afviklet fornuftigt og vi endte med at få indbragt en små 2400 dollars, efter vi havde trukket startkapital og reklameudgifter fra. Det var lige knap nok til at dække for hotellet vi skulle bo på, så det ser ud til vi skal give lidt ekstra til det nu her efter vi er kommet hjem. Det er fint nok – eftersom vi er sluppet ok billigt fra turen set i forhold til alle de ting vi oplevede.

En lille sørgelig historie i forbindelse med Thrift-sale: sidste fredag da vores thrift-sale åbner officielt har vi en kødrand af mennesker de første mange timer. Det tynder langsomt ud, og tilbage er blandt andet en dreng ved navn Adam. Han er en kvik lille dreng på 10 år der allerede har købt en cykel og diverse små ting for nogle af sine sparepenge. Han kigger rundt i lang tid og indleder ofte en samtale ud af den blå luft med os, hvor han begynder at snakke om forskellige ting. Han er utrolig down-to-earth’ og derfor er på ingen måde irriterede at have ham omkring – tværtimod. Han havde en speciel, lidt sørgelig – måske melankolsk udtryk over sig… hvilket også gjorde han vandt min umiddelbare sympati. Det er svært at forklare… men man kunne bare mærke han tænkte lidt mere over tingene end andre.

Da der bliver stille til vores thrift-sale sidder jeg og snakker med Adam i en af de sofaer vi sælger og snakker frem og tilbage om de ting han har købt. Jeg siger til ham, at eftersom han har været en så flittig kunde må han vælge en ting han vil have på min regning. Til min store overraskelse takker han nej, med den begrundelse, at det behøver han ikke. Meget taknemmelig dreng - tænker jeg så og vi snakker lidt videre og alt og ingenting. Efter lidt tid skal jeg hjælpe Barb (som har arrangeret hele vores thrift-sale) med at flytte nogle ting. Jeg fortæller hende om, at jeg ikke lige havde forestillet mig en dreng i den alder afslå et tilbud om at få betalt legetøj. Hun fortæller så at han har leukæmi og har kæmpet med det et års tid nu :unhappy: … Det gav sgu alligevel en klump en halsen at sådan en sød og taknemmelig dreng skal kæmpe med den slags sygdom. Om han vil overleve det vides endnu ikke.

Senere fortalte han os også selv – da vi snakkede om hvilken sport han dyrkede, at han havde leukæmi og havde fået indopereret noget i sit bryst (husker ikke hvad) og var derfor ikke i stand til at bestemte slags udfoldelser længere.

Senere hjalp han mig i øvrigt med at samle en liggestol og han var sgu næsten bedre til det end mig :biggrin:

Historien er ikke videre relevant i forhold til mit ophold her, men synes alligevel det er noget jeg ville dele med her…. Kræft, i alle sygdommens afskygninger, er en forfærdelig sygdom, og jeg har kun endnu mere ondt af mennesker, specielt børn, der er ramt af denne sygdom, efter mit arbejde på et sygehus, hvor jeg så med egne øjne hvad denne sygdom gør mod mennesker.

Som jeg tidligere skrev, var jeg inviteret til en fest. Den var desværre aflyst pga. der stadig var strømsvigt i den del af byen hvor den skulle afholdes.

Jeg har så siden været på besøg i ”the apartments”. Nogle lejligheder ret tæt på hvor jeg bor, hvor mange af scholarship fodboldspillerne bor, da det er billigere af bo der i forhold til Dorms’ne ved colleget. Jeg har før omtalt nogle karismatiske fodboldspillere fra Grenada – de bor blandt andet der sammen med Timmi, en engelsk elev på scholarship her. Vi er dog primært i brasilianernes lejlighed. De bor omkring 7-8 mennesker i en ikke alt for stor lejlighed – hvor et par stykker er amerikanere (Derrick og Calib) og resten så brasilianerne. Der bliver tit festet og stedet bærer i HØJ grad præg af at der udelukkende bor drenge der – mere detaljeret beskrivelse senere.

For ikke alt for lang tid siden skulle vi chille i ’The apartments’. Darryl, Timmi og jeg var på vej hjem fra the Y (træningscenter) og besluttede os for at mødes der om aftenen – efter mad. Ida (den anden danske yfu’er) ringede dog til ham i bilen, og ret hurtigt ombestemte han sig – aftenen skulle bruges på hende (han er mega-forelsket i hende). Jeg gik hen i lejlighederne senere og hilste på alle de tilstedeværende. Meget løssluppen og mande-agtig atmosfære – rigtig hyggeligt.

Startede i øvrigt ud med at få en portion spaghetti og kødsovs en elev fra Sri Lanka ved navn Sri Lan, havde lavet. Uvidende tog jeg imod tilbuddet om at få lidt mad og undrede da lidt over at alle iagttog mig mens jeg tog den første bid. Det skulle så vise sig at jeg ikke havde hørt al deres snak om hvor forbandede stærk Sri Lan havde lavet denne ret :D Så da jeg fik en ordentlig bid indenbords, fik jeg et sjovt udtryk i hovedet og måtte nappe et glas vand fluks mens alle grinede – inklusive mig selv :bigsmile: …den slags stærk mad er jeg ikke lige vant til… flere af de andre måtte også spise i etaper for at få det ned.

Jeg hyggede mig sgu meget godt – vi så film hele natten og snakkede om alt muligt – pigerne her, skolen, fremtidsperspektiver osv.

Nå men – i virkeligheden er det interessante ved dette hvor grotesk ulækker deres lejlighed er :D De har boet der siden august og den er måske blevet gjort rent en eller 2 gange – Calib forklarede at de aldrig nået til toilettet da de blev for dovne på halvvejen. Jeg kan godt bo i rod begrænset tid af gangen, men det her er altså ekstremt. Deres køkken er et stort rod med tallerkner og gammel opvask op pletter over det hele. Stuen er acceptabel – generelt bare rodet og beskidt. Toilettet derimod er det klammeste jeg længe har set. Det er hår, snask, støv, fnuller og badekar og gulv er sort af skidt (ikke afføring heldigvis) alle vegne. Jeg ville aldrig nogensinde tage ’et dump’ på det badeværelse, og det er vist også mere eller mindre berygtet på skolen. Seriøst – selve toilettet var totalt dækket med hår og skidt. En af drengene havde lagt sin tandbørste – med børstesiden nedad på vasken :scary: der var akkurat ligeså klam og beskidt som toilettet … jeg havde smidt den tandbørste ud med det samme – om den så bare havde været rørt noget derude med et strå fra hovedet. Værelserne er også et stort rod med madrasser alle vegne.

Mice (en af drengene fra Grenda) og jeg begyndte og snakke om hvordan de var i stand til at defækere på toilettet – om de havde specielle krafter der gjorde dem i stand til at svæve luften mens de sked – eller om de havde monteret en stang i loftet de kunne hive sig op i over toilettet :laugh: Vi endte begge to flade af grin, og Calib og Derrick fik vist lidt røde ører samtidig med de smilte – de vidste vist godt det ikke var for lækkert.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Florida.

En særdeles begivenhedsrig tur. Jeg er lidt ambivalent omkring sådanne ture. Jeg kan godt lide at opleve ting, men bryder mig ikke om at have et fastlagt skema for hver dag, som vi havde. Men det gik nu fint nok.

1 dag; vi ankom til vores hotel ca kl. 11, efter en køretur fra Sanford lufthavn med en ualmindelig usympatisk overvægtig taxachauffør. Han blev trashtalket lidt af mig og Ida på dansk.

Vores hotelværelser var bestemt en tak eller to højere end hvad jeg er vant til at bo. Jeg er vant til at bo på crappy klaustrofobiske hotelværelser, hvor et køleskab er sjældent, så det var bestemt en positiv overraskelse med en rummelig stue med cable-tv, dvd-vcr afspiller, sofa (med slå-ud-seng), bord, køkken med køleskab, fryser og kogeplader. Fint badeværelse med et badekar. Og et soveværelse med skabe 2 store senge og et fjernsyn. Da det var sent før vi fik pakket ud gjorde vi ikke det store bagefter, - snakkede og hyggede bare.

Allerede første aften begyndte Woo at underholde. Woo har jeg flere gange skrevet om og postet video af, så i ved hvordan han er. Han stod ubetinget for underholdningen hele ugen – den dreng er for sjov :D Han præsterede at vende sig om at vade direkte ind i døren med sit hoved, kort efter vi havde pakket ud. I løbet af ugen slog han i øvrigt nok sit hoved ind i samtlige skabe i køkkenet, som han altid selv havde efterladt åben og han bankede det også op til flere gange i toppen af døråbningen på de rental-cars vi havde :laugh:

2. dag; Vi tog i Seaworld tidligt denne dag. Jeg kom næsten for sent til bussen der skulle køre os derud, da jeg ikke kunne finde mit digitalkamera på værelset (og så var jeg vist også lidt langsom med morgenmaden). Buschaufføren havde absolut ingen intentioner om at vente så jeg var heldig at komme ned til bussen få sekunder før han havde tænkt sig at smutte.

Seaworld er god underholdning. Masser af ting at se og meget veltilrettelagt shows. Højdepunktet her var helt klart et stort delfin-show, hval-show og fodring af delfiner.

3.dag; Her tog vi på standen – nærmere bestemt Cocoa Beach. Desværre ikke en party-beach (daytona-beach) som jeg ellers havde talt stærkt for. Cocoa beach lå ca. 1½times kørsel væk.. daytona-beach ligger vist over 2½ time væk.

Lækker dag med perfekt vejr og mange søde piger på stranden. Jeg blev temmelig solbrændt på ryggen da jeg ikke lige sørgede for at blive smurt godt nok ind i solcreme der – det betalte jeg for i form af smerte de næste 3-4 dage. Dagens højdepunkt var klart da vi alle have klædt om, og stod og ventede på Woo skulle blive færdig … pludselig begynder Darryl at grine og siger; woo always cracks me up.- vi vender os om og ser Woo komme gående med et tykt lag hvidt solcreme i hele ansigtet :laugh: – vi var flade af grin alle sammen.. jeg begyndte at grine bare jeg tænkte på det…. Den slags er set før, men at Woo gjorde det var bare 50 % sjovere.

4. dag; En solbrændt Morten og resten af gruppen tog til Universal studios og Island of Adventure. Universal studios var ret cool, med en masse forskellige forlystelser. Vi var ret heldige da vi åbenbart ramte en dag uden alt for mange mennesker, for man skulle ikke vente særlig lang tid ved de forskellige forlystelser (heldigt, siden jeg på ingen måde er et kø-menneske). Det fedeste – for mit vedkommende, var nok Terminator 2 biograf. Vi entrerede en stor sal og ventede ca. 10 min før en meget højrøstet og irriterende dame begynder at forklare om Skynet og herefter ser vi en introfilm om det. Vi går videre ind i en stor biograf-lignende sal (vi har 3d briller med alle tog i starten), og jeg finder en rigtig god plads midt i salen. Det er lidt skuespil af nogle der skal ligne Arnold og John Connor, hvorefter en lille film eksklusivt lavet til dette formål med Arnold og John connor. En af de første ting man ser er t-1000 smelte ned af skærmen og bevæge sig i flydende form ud af skærmen og stopper 2-3 cm fra mit hoved hvor man kan se i detaljer hvordan hans ansigt er markeret i det flydende metal. Han siger så selvfølgelig; ”where’s John Connor”. Det var virkelig en fed oplevelse – det så meget ægte ud. Senere fryser de en anden t-1000 robot og smadrer den hvorefter man kan se stumperne flyde rundt i rummet …. Flere greb ud efter dem fordi det så så virkeligt ud. Jeg måtte tage mig selv i at sidde og undvige forskellige ting der kom ud af skærmen :tongue:

5. dag: Vi havde ikke planlagt noget denne dag, men besluttede os for at ligge lidt ved poolen og efterfølgende tage ud og shoppe i et nærliggende center. Masser af fede butikker, vi havde desværre bare ikke så meget tid før vi måtte vende næsten hjemad, da vi var blevet enige om at prøve et airboat-ride i en sø med alligatorer om aftenen.

Vi farede vild på vej hjem, og kom over 1 time for sent til vores airboat-ride… heldigvis havde de været så flinke at vente på os. Det var en cool nok oplevelse – vi så dog kun omkring 5 alligatorer og ikke nogle virkelig store.

6. dag: Her pakkede vi bare og hyggede før vi tog af sted til lufthavnen. Så i øvrigt nok den største røv i mands minde i lufthavnen…

Sjov tur uden nogle vilde natlige udskejelser – men det vidste jeg godt på forhånd nok ikke ville ske med den gruppe vi var af sted … dog stadig rigtig mange gode minder :smile:

Som jeg skrev tidligere er Darryl dybt forelsket i Ida, den anden dansker her – og det kom virkelig til udtryk på turen – på en negativ måde. Darryl er en rigtig cool fyr, og vi har faktisk ret meget tilfælles og snakker godt sammen, men på den her tur var han mere eller mindre fysisk sammenhægtet med Ida… han skulle konstant røre eller være i nærheden af hende – det var nærmest umuligt at have en samtale med ham med hende i nærheden da alt fokus var på hende – det blev sgu lidt kvalmende. Og når han ikke kunne være fysisk i nærheden af hende, stod den på sms :crazy:

De har tidligere haft noget kørende, men efter den tur er det vist blevet officielt siden hun også var med på den.

Minder mig om en ven jeg har, jeg gik i klasse med på gymnasiet. Super flink fyr jeg snakkede/snakker godt med… men så snart der var piger i nærheden – bang – så røg alt koncentration.

Jeg vil, når jeg får tid – har seriøst mange lektier at indhente, uploade billeder og videoer fra turen. Har specielt nogle rigtig gode Mr. Woo :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv studeret og boet i kbh.. har mange venner der bor derinde stadig men byen siger mig bare intet.. dels er det svært at finde noget at bo i og dels er det skidedyrt... det er sikkert bare mig men jeg synes ikke at kbh har nogen personlighed... det er bare en stor provinsby der gerne vil være storby, ja jeg får sikkert på tæven nu heh... bor i Odense nu og er virkelig glad for det valg... det er nemt og billigt at bo i centrum, folk er generelt mere nede på jorden (igen en udelukkende subjektiv holdning)... der bor virkelig mange unge i Odense og ikke kun danskere... skal hilse og sige at der er en del søde svenskere, nordmænd, islændinge og færinge... hvem kan stå for det :tongue::innocent:

Og det med venner er jo kun et spørgsmål om tid, det ved du jo selv nu hvor du har taget turen alene over til staterne... uanset hvad så håber jeg du kommer ind der hvor du helst vil men jeg ved bare at jeg aldrig nogensinde vil bo i kbh igen hvis jeg kan blive fri :smile:

Og kan vi så snart få nogle opdateringer på oplevelses-fronten derovre (ja ved godt du har haft travlt :bigsmile: ), har du været til private-parties med kåde og stive amerikanske tøs-pige-børn endnu? :4mewantfood:

Kan godt forstå du flyttede hvis du havde den følelse. Jeg er dog personligt begejstret for Kbh - specielt fordi jeg har levet i små byer uden de store muligheder hele mit liv. Odense er nu også en dejlig by... besøgte den for ikke for lang tid siden og det satte lidt tanker igang, men Kbh er nu 1.prioritet :smile: Måske jeg ombestemmer mig efter jeg rent faktisk flytter derind - man ved jo aldrig?

Og du har lige fået dine opdateringer :biggrin: Håber snart t opdatere med private-parties.. har været til lidt småtterier - men ikke noget der er værd at skrive om!

He he, modsat TLunau - den bonderøv :tongue::tongue: - er jeg vild med KBH, og jeg tror da også, jeg flytter fra Odense til KBH en gang i fremtiden. Men altså; hvis du brænder for at læse dansk, så synes jeg da klart, du skal overveje et andet uni. SDU får også mange roser efterhånden.

Jeg ved ikke så meget om dansk ved SDU, men ved det samfundsvidenskabelige fakultet - og i særdeleshed journalistik har jeg hørt - skulle SDU være rigitg, rigtig godt med :smile:. Ikke at du kan bruge det til det store, men det er bare mit indtryk fra de venner jeg har, der læser deromme, at det er et universitet i generel stort fremdrift.

Og så har du jo mulighed for at skifte tilbage til KBH, når du har taget en bachelor (mener jeg i hvert fald).

Der er selvfølgelig også Aarhus, men det uni ved jeg intet om.

Men held og lykke med det da.

K

Ja - jeg er også allerede begyndt og gøre mig tanker om andre byer/universiteter - det kan jo ende med at blive en nøvendighed. Men nu ved jeg ikke 100 % om dansk-studiet er noget for mig... jeg tror det er det - jeg kunne forestille mig det...men jeg er ikke 100% sikker... og derfor ville det være en stor beslutning at flytte et helt andet sted hen for at studere.

Thanks :smile:

God tur Morten!

Nyd vejret dernede din satan. :4thumbup:

Thanks - det gjorde jeg i fulde drag, - endda lidt for meget (læs: solbrændt) :smile: ... lidt antiklimaks at komme tilbage til kolde Iowa! Heldigvis er vejret da blevet lidt varmere her.

Link to comment
Share on other sites

Stor opdatering på forrige side, hvis i har misset det :smile:

Mht. til trænigen for tiden ; den går fint! Jeg har stadig fået trænet selvom loggen ikke har været opdateret. Jeg regner med at begynde at opdatere igen fra i morgen af.

I florida fik jeg trænet 2 x fullbody på et hospital (?) .... lidt underligt at komme ind og se læger og sygeplejersker for derefter at træde ind i et stort fitnesscenter der lå inde i hospitalet. Lidt besværligt at komme derhen- men sjovt nok at udforske stedet lidt på egen hånd.

Vægten ligger for tiden på 172 pund - så det går de rigtige vej :smile:

Et lille status-billede fra florida; (ja - jeg ligner en idiot)

post-3217-1174269779_thumb.jpg

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Her kommer der træningspas fra de sidste 3 dage. Min styrke er desværre gået lidt ned - har ikke den store ide om hvorfor, men det kunne tydeligt mærkes da jeg var i Florida. Jeg fik faktisk lavet 4 x 5 @ 100kg i bænk ugen før jeg tog afsted, hvilket jeg var meget tilfreds med set i forhold til jeg har smidt kg's... diæt tager altid afsindigt meget på min styrke :unhappy:

Jeg har i øvrigt anskaffet mig en cykel herovre, da jeg hader at være afhængig af andre mht. transport og det var jeg i høj grad her. Skulle hele tiden sørge for at aftale så jeg havde lift... jeg har kun gået og ventet på det blev bedre vejr så jeg kunne skaffe mig en cykel. Eftersom jeg kun har +2måneder tilbage gad jeg ikke spendere penge på en dyr cykle, så købte en i Wal Mart.... skod-cykel, mega ukomfortabel ..men man får hvad med betaler for. Den var ganske enkelt horribel at køre i skole på den første gang da jeg ikke havde fået justeret hverken saddel eller styr :crazy: Har jeg fået gjort nu, men saddlen er nok stadig det værste jeg nogensinde har prøvet på en cykel.. kunne skifte den ud med en sten og have samme komfort.

Træning - Mandag:

Sted: MCC

Tilbage i 'vante' omgivelser... træning i skolens hule! Et par af basketball-spillerne trænede og spurgte om hvad jeg bænkede, da de mente jeg lignede en der kunne bænke meget - måtte skuffe dem og erkende jeg er en svag-bænker!

Bænkpres:

9 @ 115

8 @ 165

8 @ 185

5 @ 220

3 @ 220

8 @ 195

8 @ 200

8 @ 200

- plat...men sådan er det jo!

Db incline press:

9 @ 55

9 @ 75

8 @ 75

8 @ 75

9 @ 70

- irriterende der ikke har større vægte :dry:

Incline db flys:

9 @ 40

9 @ 45

10 @ 45

10 @ 45

Seated db press:

8 @ 45

3 x 8 @ 55

8 @ 45

Lateral raise:

8 @ 25

8 @ 40

3 x 8 @ 30

Ss

Pushdowns:

8 x 5

10 x 8

10 x 8

9 x 8

10 x 7

10 x 7

dips:

10

9 @ +45

8 @ +45

16

12

11

ss

front raise:

8 @ 30 ... noget satte sig i klemme i nakken, så droppede den.

4 sæt

Cardio efter træning;

20 min på liggende cykel.

- havde ikke tid til mere.

-------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Træning Tirsdag:

Sted: MCC

Træning uden et øje i skolens hule.

Droppede at køre ordentligt baglår, da de var totalt kvæstet efter at have cyklet, uden at have saddel og styr justeret :blink:

Opvarmning -->

squat:

9 @ 135

8 @ 185

2 x 6 @ 205

2 x 6 @ 225

6 @ 205

Leg extensions:

8 @ 80

8 @ 120

10 @ 150

10 @ 150

8 @ 150

ss

lying leg curl:

4 x 8 @ 40

8 @ 50

ss

Calf raise:

6 sæt

Abs:

7 sæt

ss

Shrugs:

5 sæt

-----------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Træning Onsdag:

Sted:MCC

Kan ikke helt finde ud af om jeg måske skulle deloade. Tror jeg prøver at springe over den her omgang. Havde en 3-4 dage hvor jeg ikke trænede da vi havde isstorm. Men skal skifte program - det her har fungeret fint, men er blevet lidt træt af det - og det kunne være ret at skære træningen ned til 4 gange om ugen i stedet for 5. Ville give nogle rare friheder da den ene træningen ligger i weekenden.

Barbell rows

8 @ 115

8 @ 185

10 @ 195

10 @ 205

10 @ 205

Chins

8

8

8

8

Lat pulldown:

8 x 8 plates

9 x 13

8 x 13

8 x 14

8 x 14

- fokus på udførsel

chestsupported rows:

8 @ 90

8 @ 100

8 @ 100

8 @ 90

Barbell curls:

9 @ 65

8 @ 85

2 x 8 @ 120

9 @ 100

Incline curls:

8 @ 35

2 x 10 @ 40

8 @ 40

ss

Bent over lateral raise:

4 x 8 @ 25

db spidercurls:

8 @ 25

8 @ 25

8 @ 25

8 @ 25

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Massiv form :4thumbup:

Men lad os nu se dine non-disko muller :superman:

Er for resten enig i Kalkunens betragtning mht TLunau. Bonderøv. :innocent:

:laugh: :laugh: :laugh: Mange slags tak ellers :tongue:

Virkelig god form du holder dig :superman:

Og igen gode historier fra det amerikanske, især den med den lille kræftramte dreng, det gør noget ved en at se børn blive bevidste om deres dødelighed i så tidlig en alder :unhappy:

Ellers leverer Woo super underholdning :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Massiv form :4thumbup:

Men lad os nu se dine non-disko muller :superman:

Er for resten enig i Kalkunens betragtning mht TLunau. Bonderøv. :innocent:

Tak :smile: Jeg træner kun disko-muller, så det er uladsiggørligt :tongue:

:laugh: :laugh: :laugh: Mange slags tak ellers :tongue:

Virkelig god form du holder dig :superman:

Og igen gode historier fra det amerikanske, især den med den lille kræftramte dreng, det gør noget ved en at se børn blive bevidste om deres dødelighed i så tidlig en alder :unhappy:

Ellers leverer Woo super underholdning :laugh:

Ja, det var ganske ubehageligt at se et barn give udtryk for den bevidsthed :unhappy: Woo er underholding :laugh: Jeg uploader lige et par vidoer med ham i dag :4thumbup:

Yo champ...

Leee' form du har.. dine arme og skuldre er sq imponerende.. kan vi evt få et front-shot? :smile:

Nu gider jeg ikk lige læse d hele igennem, men hvaaaa, cutter du stadig lidt eller?

Thanks! Skal se om jeg ikk snart kan få skudt et front-shot... det er sjovt - synes altig min form svinger enormt meget når jeg er på cut... den ene dag synes jeg, jeg ligner en utrænet lille pismyre og de næste kan de se fint ud! Og ja - jeg cutter stadig! da jeg var på vægten for 2 dage siden sagde den 170 pund... men den er muligvis steget lidt igen nu!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg ved det godt - den log her er pænt død for tiden! Jeg har haft meget travlt med lektier det sidste stykke tid! Det spidser lidt til nu, med afleveringer og tests, meeen - jeg klarer skam skærerne :smile:

Lige lidt random update:

Sidste onsdag sad jeg og læste en historie til Literature og endte sgu med at falde i søvn mens jeg sad og læste :laugh: Jeg vågnede op og tjekkede min tlf og havde et par missede opkald fra Darryl.. Jeg skrev og hørte hvad han ville og det viste sig der var fest på Dorms'ne - han ville så høre om jeg ville med. 5 min inden havde jeg siddet og sovet med bog, kl. nærmede sig 11 og jeg skulle i skole kl. 8.30 næste dag. Jeg var tæt på at melde afbud, men tænkte jeg ville glæde Tlunau :tongue: og endte med at sige ja ! Efter lidt tid rullede Darryl, drengene fra Grenada og Timmi forbi og vi satte kursen mod skolen.

Vi har et internt udtryk der dækker mange af de fester der foregår her; sausage-fest :laugh: Det siger næsten lidt sig selv, at det er en fest hvor det mandlige køn et overrepræsenteret. Timmi har endda udviklet en Sausage-fest-radar :tongue: og han mente den bippede gevaldigt da vi nærmede os lejlighederne. Og ganske rigtigt var der en del stive college-elever af det mandlige køn pakket sammen i en ikke alt for stor lejlighed. Vi gik lidt rundt og hilste på de forskellige mennesker jeg blev straks tilbudt sprut af et par særdeles fulde brasilianere. Jeg anså et for strategisk klogt ikke at drikke mig i hegnet nu jeg skulle i skole dagen efter, forholdsvis tidligt.

Efter lidt tid med random samtaler rundt omkring, endte jeg op med at sidde og snakke med Darryl.. lidt efter stødte en pige til Darryl kendte. Hun var udstyret med et par beundringsværdige attributter så naturligvis blandede jeg mig i samtalen :tonuge: og af en eller anden uforklarlig årsag fangede jeg hendes interesse, for snart sad vi alene og snakkede! Fandt ud af hun spillede for softball-holdet på skolen, så undrede mig over jeg ikke havde set hende der, men hun var, efter eget udsagn, ikke udpræget disciplineret hvad angår mødetider. Men sød pige, som jeg snakkede med resten af tiden vi var der - det skulle jeg selvfølgelig høre på bagefter hvor jeg blev kaldt pimp og lignende af de andre :laugh: de gav mig kudos for at vælge den strategi at snakke med en af de få piger der var der - så måtte jeg jo fortælle at det altså var hende der var kommet til mig og ikke omvendt :superman:

Needless to say, at jeg var ret træt dagen efter i skolen - men sjovt var det da!

Det var meningen en del af yfu-gruppen skulle have været i Chicago her i April-måned, men det bliver desværre nok aflyst da folk ikke helt kunne få ryddet kalenderen alligevel! Det var ellers meningen vi så skulle have været inde og se en Bulls-kamp ville jeg rigtig gerne have oplevet!

Tiden går stærkt i øjeblikket.. jeg har faktisk kun lidt over 2 måneder tilbage, og føler faktisk først nu at jeg er begyndt at falde helt til osv. Men sådan er det vel når man kun er af sted i 5 måneder! Hjemrejse dato er sat – den er vist den 16. juni! Jeg regner med at rejse i hvert fald 1 sted hen når jeg er færdig i Maj måned! Problemet er at flere herovre er ved at løbe tør for penge (de har trods alt været her 6 måneder længere end jeg) – men f.eks. Darryl skal til California med Timmi til noget fodbold-halløj! Jeg ved ikke helt hvad jeg gør, men har da lidt planer i hovedet. Bliver sandsynligvis mere afklaret når april måned er ovre.

I går tog Darryl og jeg hen til ”the apartments” og stenede film. Rigtig hyggeligt :smile: Calib og Derrick var der, alle brasilianerne var vist gået i seng – vi kom også halv sent. Til min store overraskelse havde de fået gjort toilettet rent :biggrin: Ham der havde gjort det, havde efter sigende store plastic-poser ud over begge hænder :laugh: … jeg havde sgu fundet en kemikalie-dragt frem, hvis det havde været der fået tildelt denne uhygiejniske opgave. Men stille og rolig aften hvor vi så et par sjove film.

Vi tager muligvis til Des Moines i dag på et diskotek ! Jeg håber gutterne er up for it i aften, - men de har det desværre med at skifte mening, så skal ikke kunne sige om et bliver en realitet! Des Moines ligger kun ca. 50 mins kørsel herfra så det er ikke fordi det er overvældende besværligt.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Hehe lyder som om der er ved at ske noget :4thumbup:

Men hvad er den af fik tøsen ikke vist sine evner udi "softball'ens" ædle kunst? :tongue: Vi vil jo have detaljer for pokker :4mewantfood:

:laugh: Nej, det gjorde hun ikke... nu skal du jo tænkte på jeg har en kæreste i Danmark :innocent: Men derfor må man jo godt snakke med søde piger :wink:

Lørdag:

Vi kom aldrig til Des Moines. Det viste sig at der var ingen der skulle afsted alligevel, så jeg tog hen og chillede i 'the apartments' i stedet... hyggede med playstation og RAW med Eddie Murphy til langt ud på natten! Håber stadig, at få arrangeret en tur til Des Moines inden længe.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg må hellere også lige få lidt træningsrelevant ind i loggen igen ...

Træningen kører fint for tiden - jeg er netop lige hoppet over på et fullbody og har trænet det den sidste uge. Var blevet træt af at træne 5 gange om ugen og også træt af split. Fullbody har altid tiltalt mig - og det fungerer jo fint :smile:

Jeg træner dog stadig 4 gange om ugen ... denne uge havde jeg en seperat ben-dag med - men jeg skifter program igen... bliver noget ala det Lasse T herinde fra kører - grundprogrammet bliver det samme, jeg ændrer dog på nogle øvelser, da man albue blandt andet har sine begræsninger. Yderligere træner lasse ikke ben pga. skade. Aprospors ben har jeg nu i en del uger gået rundt med et irriteret venstre knæ. Det blusser specielt op efter aktivitet, men nogle gange kommer det også ganske uprovokeret når jeg går rundt. Det er meget generende...sådan en gnavende, spændt følelse lokaliseret venstre top af knæskallen. Tror jeg skal være lidt varsom med det - skulle helst ikke udvikle sig til noget permanent.

Smider lige træningen fra i fredags:

Dødløft:

9 @ 135

8 @ 205

5 @ 275

5 @ 275

m. stop hertil

7 @ 255

Incline db press:

10 @ 55

8 @ 75

8 @ 85

7 @ 80

10 @ 70

Decline benchpress:

8 @ 115

8 @ 165

10 @ 175

10 @ 175

10 @ 175

SS:

Db rows:

8 @ 80

9 @ 100

9 @ 100

9 @ 100

8 @ 100

Stående skulderpres:

8 @ 40

8 @ 45

9 @ 45

9 @ 45

SS:

Lat pulldown:

8 x 10 plates

4 x 10 @ 13 plates

Robe pushdown:

9 @ 100

9 @ 145

9 @ 145

10 @ 130 + plade

10 @ 130 + plade

9 @ 130

10 @ 130

SS:

seated lateral raise:

10 @ 25

10 @ 30

10 @ 30

10 @ 25

10 @ 25

Incline curls:

8 @ 35

8 @ 45

8 @ 40

9 @ 40

9 @ 40

9 @ 40

SS:

Seated calf raise:

5 sæt

abs:

6 sæt

- Det tog lidt for lang tid, men fik også lavet en del

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lørdag: 45 min PW på løbebånd.

-----------------------------------------------------------------

- I øvrigt sjovt som min form svinger for tiden - eller rettere; mit syn på min form. Nogle dage synes jeg det ser fint ud, andre ligner jeg en lille skoledreng der ikke har trænet.

I dag var min vægt nede på 169, og det er lige i underkanten, da jeg har tabt mig for hurtigt over de sidste par dage. Det har desværre været karakteristisk for min diæt. Jeg spiser lidt for meget nogle dage med hurtigt vægttab som resultat - og lidt for meget andre. Pga. det hurtige vægttab i løbet af de sidste par dage, regner jeg med at tage en dag i overskud i morgen.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag:

Er som sagt begyndt på det samme program Lasse T herinde fra kører... jeg modificerer det dog nok en del - blandt andet da han ikke kører ben. Denne uge er lidt en prøve-uge, hvor jeg ser hvad der fungerer for mig og hvad der ikke gør.

Bænkpres:

9 @ 115

8 @ 165

7 @ 185

7 @ 210

7 @ 210

8 @ 205

7 @ 205

- skod-omgang.. min hænder gled konstant længere ud på stangen hver gang jeg tog en rep og det resulterede i det blev hårdere....var sikkert også slap. Skal finde ud af om jeg kører til max 5'ere her i stedet.

Incline bænkpres:

8 @ 115

8 @ 165

10 @ 165

10 @ 165

8 @ 165

-Programmet foreskriver boardpress, men vi har intet board så tog incline i stedet.

SS

Chest supported rows:

8 @ 90

3 x 8 @ 107,5

grebsskifte:

2 x 8 @ 107,5

Stiff legged deadlift:

8 @ 135

8 @ 135

2 x 8 @ 155

SS

Db incline flys:

10 @ 40

10 @ 50

9 @ 50

10 @ 50

Lateral raise:

9 @ 25

8 @ 30

8 @ 30

9 @ 30

SS

Barbell curls:

8 @ 65

8 @ 85

3 x 8 @ 115

Dips:

10

9 @ +45

9 @ +45

8 @ +50

8 @ +50

11

Læg:

5 sæt

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- energi-forladt træning..tog for lang tid

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag:

Ville cykle i skole i dag, men Iowa-weather har ige besluttet sig for at gå i vinter-mode igen :dry: Vi har egentlig haft ok fint vejr i sidste uge, men i dag var det - 7 grader, blæsende og lidt sne.... Darryl skulle låne min laptop, så han var flink og kom og hentede mig. Var meningen jeg ville få trænet i to mellemtimer jeg har her hver onsdag - men i dag var der job-fair i hele vores gym :crazy: og fitness-centeret havde de lukket... forbandede det arrangement langt væk! Måtte så pænt vente til efter min sidste time kl. 3.30... var selvfølgelig blevet hamrende træt i mellemtiden! Hjalp dog lidt på det da jeg kom igang med at træne!

Squat:

9 @ 135

8 @ 185

6 x 6 @ 210

- mit venstre knæ driller en del for tiden. Jeg har købt et neopren-bind og havde det på idag.. lader til at hjælpe lidt!

Military press:

8 @ 85

5 x 5 @ 115

- skal finde ud af om jeg gider military-press... er mere til db press.

Lat Pulldown:

10 x 10plates

4 x 10 x 14plates

Decline db press:

10 @ 55

10 @ 75

9 @ 75

10 @ 70

9 @ 70

- hårdere end forventet. Sad hamrende godt...

Db flys: - skulle have været cable flys - men har ingen kabler på skolen. Skal dog nok måske finde en anden øvelser en flys her... venstre pec er irriteret for tiden - mærkes specielt under flys.

10 @ 40

2 x 11 @ 40

Triceps pushdown:

9 x 5 plates

8 x 9

8 x 9

8 x 8

8 x 8

Db bagskulder: - fin øvelse...skulle have været face pull, men har intet reb på skolen.

2 x 8 @ 40

2 x 10 @ 40

Incline curls:

8 @ 35

2 x 8 @ 45

2 x 8 @ 40

læg:

4 sæt

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning Fredag

Fin nok træning, dog præget af lidt træthed.

Bænkpres:

9 @ 115

8 @ 165

4 x 6 @ 165

SS

Barbell Bent over rows:

8 @ 135

8 @ 175

10 @ 215

8 @ 215

8 @ 215

Incline db press:

9 @ 55

8 @ 70

8 @ 80

8 @ 75

Robe pushdown:

8 @ 100

3 x 8 @ 145

10 @ 115

One arm db lateral raise:

3 x 10 @ 25

- rart med en ny variant.

ez curls:

9 @ 50

bredt greb:

2 x 8 @ 80

alm greb:

9 @ 85

8 @ 85

+ stang

Reverse hypers:

4 x 10

læg i smith:

4 sæt

Abs:

6 sæt

-------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Træning Lørdag:

Hurtig træning i forhold til resten programmet, - men det passer mig nu fint på en lørdag.

Dødløft:

8 @ 135

8 @ 205

5 @ 265

2 x 5 @ 275

3 @ 300

- alle med stop.

Leg press:

8 x 2 45lbs plates

8 x 4

9 x 5

9 x 5

10 x 5

SS

Military press:

5 x 5 @ 95

Chin ups:

4 x 8

6

SS

Dips:

4 x 10

Db rear lateral raise:

2 x 10 @ 25

2 x 8 @ 25

Back raises:

4 x 8

------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på shopping-spree i går. Darryl, Saki, Barb og jeg tog til et stort Outlet ned navn Williamsburg - det er ca. 1 og 15 mins kørsel fra Marshalltown, så det var overkommeligt. Masser af fede butikker og mest af alt rigtig gode priser (sales-taxes her er kun 7% - amerikanere er selvsagt ved at dø når de hører om DK's på 25). Jeg har faktisk altid hadet at shoppe - har lidt anset det som et nødvendigt onde og ofte fortryder jeg noget af det jeg har købt. Men USA har tilsyneladende vendt dette en smule om. Tingene her er ofte så billige at det ikke betyder det store at man køber dem og så ikke bryder sig om det senere. Igår brugte jeg lidt under 200 dollars og fik erhvervet mig følgende; 2 par bukser, 3 t-shirts, en langærmet shirt, 2 par shorts, 3 polos og et par sko. Nu er jeg på ingen måde et mærkedyr - men når man tænker på det var mærker som ralph lauren, banana republic, calvin klein og i den dur, er det jo dejligt billigt. Konklusion; Shopping i USA sparker røv i forhold til DK.

De sidste par dage skete det som jeg lidt har gået og ventet på herovre; min host-family begyndte at spørge ind til religion. De vidste godt jeg ikke er religiøs og Barb har været interesseret i at høre hvorfor og har derfor spurgt lidt ind til det. Men her forleden, efter at jeg havde været med dem i kirke i fredags (tog med fordi Tim skulle synge - det gør han ofte i kirten, og jeg følte det ville være uhøfligt ikke at have hørt ham mindst en gang før jeg tager hjem), indledte Barb og jeg en lang og interessant diskussion omkring Kristendom og religion. Hun er heldigvis forholdsvis open-minded og er ikke så stærkt troende at hun ikke kan acceptere andre synspunkter, hvilket gør jeg intet har imod at diskutere det med hende. Tim derimod ville jeg ikke gøre det med - han er så stærkt troende, at han sandsynligvis ville kategorisk benægte min synspunkter. Jeg ved ikke dette med sikkerhed - men det er nok ikke en helt fejlagtig antagelse.

Men vi havde en rigtig god diskussion præget af forståelse - selvom hun stadig ikke kan forstå jeg ikke tror på Gud. I hendes øjne kan man ligeså godt være på den sikre side og tro på ham, hvis det nu skulle være rigtigt - plus hun har oplevet ting i hendes liv der har overbevist hende om hans eksistens. Jeg fremlagde en lang række kritiske synspunkter - nogle havde hun et godt svar på, andre var langt fra tilstrækkelig. Vi har snakket om så meget at jeg slet ikke kan skrive det hele ned, - vi har haft mange ting oppe og vende og ve begge føler stadig at der er mere at snakke om.

Jeg var også i Kirke i dag - denne gang fordi påske er et famile-foretagende for dem og det betyder også at familen tager i kirke, så jeg måtte jo pænt gå med igen. Deres kirke er markant anderledes end i Danmark. For det første er deres kirke så fuld, at de har 3 gudstjenester efter hinanden på lørdage og søndage. Kirken er moderne og pengestærk. De har meget nyt teknologi og bruger dette i deres gudtjenester. Et eksempel var de viste en hjemmeproduceret 'film' med projektor på storskærm. De har en børnehave i kirken, øvelokale for bands, klasseværelser, køkken osv. Med andre ord - det er en stor og pengestærk kirke.

Selve deres gudstjenester foregår med sange - ikke salmer. Feel-good og praise-the-lord agtige sange. Sange der bevæger de fremmødte. De hiver også folk op der beslutter sig for at blive fuldt devoted til Gud under tjenester og disse personer modtager stående ovation. Præsten giver sig selv fuldt ud og bruger gestik og hævet stemme for at manifestere hans budskaber. I det hele taget fremstår deres gudstjenester langt mere kraftfuldt og stærkt ...det er nemt at se hvordan folk virkelig bliver draget 100% ind i det (ikke at jeg ser ned på disse mennesker).

Er nu glad for jeg tog med dem i kirken. Det giver mig et bedre indblik i hvad de foretager sig hver weekend og en bedre forståelse for deres livssyn. I øvrigt gav Barb mig "The case of christ" i påskegave. En bog der omhandler en tidliere ikke-troende journalist der undersøger beviser for Jesus og Guds eksistens og bliver troende igennem dennne proces. Dette er ikke et led i et forsøg på at konvertere mig, men nok nærmere et led i den igangværende diskussion vi har...

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag:

Min albue er allerede begyndt at drille lidt... tror jeg skal passe på den i dette program - det er en del indirekte triceps-træning. Den brokkede sig det meste af dagen i dag - måtte ty til albuebind under træningen. Mærkede ikke det store under træningen, men den er irriteret her til aften.

Da jeg møder kl. 11 om mandagen har jeg meget svært ved at hoppe ordentligt tid i seng og det resulterer næsten altid i en udtalt træthed, hvilket selvsagt medfører fald i min motivation. Men min disciplin sejrer altid.

Dagsformen var ok i dag, - vener er begyndt at fremstå tydeligere. Har en der bliver forholdsvis tydelig på min venstre arm når jeg træner, men ikke rigtig noget på højre. Lidt underligt der ikke er nogen på højre - kommer muligvis når jeg kommer længere ned i fedt%

Vægt i morges; 168,2 pound = 76,45kg. Vægttab indtil videre; 6½kg.

Plan for denne uge; komme ned på 166,5 pounds

Bænkpres:

9 @ 115

8 @ 165

7 @ 185

4 @ 220

4 x 5 @ 205

- bahh..svagt!

Incline bænkpres:

8 @ 115

8 @ 175

8 @ 175

8 @ 165

SS

Chest supported rows:

8 @ 90

3 x 8 @ 110

grebsskifte:

2 x 8 @ 110

Stiff legged deadlift:

8 @ 135

2 x 8 @ 165

9 @ 155

SS

Db incline flys:

10 @ 40

8 @ 55

10 @ 50

10 @ 50

Lateral raise:

9 @ 25

8 @ 35

8 @ 35

9 @ 30

SS

Barbell curls:

8 @ 65

8 @ 85

2 x 8 @ 120

8 @ 105

Dips:

10

9 @ +45

9 @ +55

8 @ +55

8 @ +55

11

Læg:

4 sæt

Abs:

4 sæt

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag:

Vejret opfører sig sindssygt for tiden i Marshalltown :crazy: Det har sneet som en gal det meste af dagen - heldigvis har det ikke lagt sig. Af samme grund droppede jeg at cykle i skole morges og fik i stedet et lift af Darryl. Jeg kommer efterhånden rigtig god ud af det med ham - desværre smutter han allerede om 3 uger. Han tager til Vermont med Timmi, for at prøve lykken til noget soccer try-out. Jeg ved ikke helt præcist hvad de kan blive udvalgt til dog.

Det ser ud til jeg skal en tur til Chicago alligevel - det kommer til at foregå i selskab med Barb, Tim, Darryl og Darryl's mor (som kommer og besøger ham i næste uge). Vi tager afsted tidligt næste fredag og kommer hjem igen søndag eller mandag. Vi har ikke alle omstændigheder på plads endnu, det skulle vi gerne få i løbet af de næste par dage. Af samme grund bliver træningen nok lidt omstruktureret i næste uge - ser om jeg ikke kan få trænet 3 gange fullbody før vi tager afsted om fredagen (regner med mand-ons-tors).

Dagens træning fik jeg klemt ind mellem 2 fritimer - dejligt at få det gjort der, da jeg har forholdsvis sent fra fra skole denne dag. Ulempen var tidspresset.

Probs med knæene i dag :dry: Mærkede ikke noget til dem umiddelbart efter cardio i går, men det kunne klart mærkes i morgen - at jeg så squattede i dag, gjorde det ikke bedre. Jeg gad godt at vide hvad der er galt med de knæ. Det er lidt en brændende og irriteret fornemmelse i dem - måske noget inflammation ?

Squat:

9 @ 135

8 @ 185

4 x 8 @ 215

- kunne ikk rigtig få styr på teknikken i dag. Knæ brokkede sig.

Seated db press:

8 @ 45

5 x 5 @ 55

- Har skiftet military-press ud med db's.

SS:

Lat Pulldown:

10 x 10plates

10 x 15plates

10 x 15

8 x 15

9 x 15

Decline db press:

10 @ 55

10 @ 70

10 @ 70

10 @ 70

8 @ 70

- Fint pump

Db flys:

10 @ 40

2 x 10 @ 45

SS

Triceps pushdown:

9 x 5 plates

8 x 7

8 x 9

8 x 9

8 x 9

Db bagskulder:

Glemte denne øvelse :dry:

Incline curls:

8 @ 35

3 x 8 @ 45

2 x 8 @ 40

- fint pump.

læg:

4 sæt

- Kunne ikke nå Mave, desværre.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share