Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Virkelig spændende læsning - er jo som en god føljeton bortset fra at det ikke er fiktion :smile:

Det er muligt du har svært ved at huske læste tekster men du har på ingen måde problemer med at huske dine oplevelser og få dem ned på skrift i et letlæst, underholdende og flydende sprog... man får jo helt selv lyst til sådan en tur.. keep up the good work og jeg venter stadig på at du kommer til en vild fest hvor alle tøserne er stive, kåde og har lyst til en trænet "Danish Viking" :4thumbup:

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvis du er i marshalltown så må du jo hen og besøge Dave lennox verdensberømte smedeværk hvor der til dato laves verdens bedste gravskeer til arkæologer (ok, så skidt murer mænd kan også bruge dem) :4thumbup:

Marshalltown Company

104 South 8th Avenue

Marshalltown, Iowa 50158 USA

http://www.marshalltown.com/artrwbuy.html

Ok, det kan også være det er pænt ligegyldigt, men når du nu sidder i en lille by uden meget at lave, så er det da med at få det hele med :innocent:

Spændende og gode beskrivelser :superman:

Link to comment
Share on other sites

Virkelig spændende læsning - er jo som en god føljeton bortset fra at det ikke er fiktion :smile:

Det er muligt du har svært ved at huske læste tekster men du har på ingen måde problemer med at huske dine oplevelser og få dem ned på skrift i et letlæst, underholdende og flydende sprog... man får jo helt selv lyst til sådan en tur.. keep up the good work og jeg venter stadig på at du kommer til en vild fest hvor alle tøserne er stive, kåde og har lyst til en trænet "Danish Viking" :4thumbup:

Nu skal det jo heller ikke lyde som jeg intet kan huske af hvad jeg læser :tongue: De spørgsmål vi får i tests er bare nogle gange lidt irrelavante i forhold til historien - og så bider jeg ikke lige fast i det. Pga. disse tests er jeg begyndt at lægge mærke til og forsøge at memorisere ligegyldige navne i historier, udelukkende fordi jeg ved det muligvis dukker op som et spørgsmål. Og mange tak for komplimentet - det varmer og giver mig lyst til at fortsætte med indlæggene :smile:

og jeg venter stadig på at du kommer til en vild fest hvor alle tøserne er stive, kåde og har lyst til en trænet
Det minder mig faktisk om noget af det jeg glemte at inkludere i mit forrige indlæg. Jeg har mødt en gut ved navn Mike Ficken. Perfekt efternavn når man oprindeligt er tysker, hvilket han faktisk er :laugh: Han er dog født og opvokset i USA. Kom i snak med ham, da jeg satte mig ved hans bor, fordi en af de andre udvekslingsstuderende sad der. Han var ret frisk og nem snakke med så der gik ikke længe før vi var inviteret til en fest denne weekend. Han fortalte han har en rig ven med et stort hus og 5 biler, som holder fest hver anden weekend - hvor der angiveligt skulle være mellem en 40-100 mennesker hver gang. Om dette holder eller ej, får jeg at se, da jeg har tænkt mig at tage til den... Men det er dog muligt det ikke bliver til noget da der lige er bliver varslet endnu en storm :crazy: Den skulle ramme os Torsdag... det er bestemt ikke godt da over 1000 husstande i Marshalltown stadig er uden strøm - 100.000 i hele Iowa. Jeg håber stormen er overdrevet fra mediernes side - jeg har fået nok af strømsvigt, kulde og isolation :dry:

Men det kan være du får din historie om kåde tøser der har lyst til en trænet viking :laugh::tongue:

Hvis du er i marshalltown så må du jo hen og besøge Dave lennox verdensberømte smedeværk hvor der til dato laves verdens bedste gravskeer til arkæologer (ok, så skidt murer mænd kan også bruge dem) :4thumbup:

Marshalltown Company

104 South 8th Avenue

Marshalltown, Iowa 50158 USA

http://www.marshalltown.com/artrwbuy.html

Ok, det kan også være det er pænt ligegyldigt, men når du nu sidder i en lille by uden meget at lave, så er det da med at få det hele med :innocent:

Spændende og gode beskrivelser :superman:

Hehe - sætter pris på din research, men gravskeer fanger af en eller anden grund ikke min store interesse :biggrin:

Og thanks :dry:

-----------------------------------------------------------

Så synes jeg også det er på tide med nogle billeder og film i loggen igen .... tog nogle billeder da isstormen var på sit højeste, så dem poster jeg lige her så i kan få et indblik i hvordan her så ud. Derudover Poster jeg en film af et projekt jeg har lavet i Video production - så i kan se hvad vi roder med der - og slutteligt en film med WOO (den famøse koreaner) ... i bliver nødt til at opleve ham :biggrin: ... i lørdags gik jeg forbi det værelse han havde fået tildelt her og kunne høre noget..jeg gik tilbage og hørte ham synge på koreansk i en blid og rolig stemme... hvis man har oplevet ham er det virkelig underligt at forestille ham gøre, så jeg hentede fluks mit kamera og nåede at filme lidt hvor man kan høre ham synge, hvis man lytter godt efter i starten! Derefter vader jeg selvfølgelig ind på hans værelse og spørger om det kan være rigtigt jeg hørte ham synge :tongue:

Træet i forhaven før det flækkede:

dsc00182uz4.jpg

Græsset :crazy:

dsc00190qu3.jpg

Dårlig billede, men giver en god ide om tykkelsen af isen

dsc00188dd7.jpg

dsc00192zz5.jpg

Træet i forhaven efter det flækkede:

dsc00191rl6.jpg

Campingstove vi lavede mad på da strømmen gik.

dsc00197vc2.jpg

Senere på aftenen;

dsc00201fu9.jpg

Film:

Animation-projekt! Lyden hakker i slutningen.. er åbenbart sket noget da jeg overførte den!

Woo! Og sådan her er han hele tiden ...

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning Fredag:

Skulle have vægttrænet her, men kunne ikke få et lift pga. det begyndende is. Om aftenen kedede jeg mig grusomt og inspireret af DBM og hans gåture i ekstremt vejr bevægede jeg mig ud og gik en tur på ca. 40 min i kold blæst og glatte stræder, hørte det meste af trentemøllers album igennem..har jeg ikke fået gjort endnu, det er ret fedt. Gik ud til skolen hvor en gruppe hispanics spillede forbold i hallen. Uheldigvis var deres ”fitness-center” aflåst, ellers havde jeg nuppet en træning der.

Træning Lørdag:

Skulle også have trænet her, men vejret tillod det på ingen måde – tjek billederne ;) Senere om aftenen – da vi var uden strøm, lavede jeg lidt hjemmetræning, armbøjninger – smal og bredt. Skulderpres med skoletaske og sengedips med skoletaske på benene :D. Sidstenævnte øvelse har givet mig de mest nasty DOMS i triceps. Det er virkelig underligt .. kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft så mange doms i triceps og måtte faktisk droppe at træne triceps mandag pga. de var så hårdt ramt.

Link to comment
Share on other sites

Træning Søndag:

Community Y havde lukket – de havde ikke strøm. Heldigvis fik jeg Barb til at køre mig til noget der hedder Anytime fitness der ligger her i byen og de havde åbent. Der var en eneste gut derinde og træne og han var venlig og lukke mig ind, da jeg faktisk ellers ikke kunne komme ind da man skulle indlæse et kort. Stedet var fint – masser af vægte og maskiner og mulighed for squat og dødløft. Alt udstyret var i øvrigt relativt nyt.

Jeg fik en helt anstændig træning ud af det – med et massivt pump på armene.

Sted: Anytime Fitness

Deadlift:

8 @ 135 m. stop

8 @ 185 m. stop

3 @ 275 m. stop

5 @ 275 m. stop

4 @ 275 m. stop

8@ 285 m. stop

Lat pulldown:

8 @ 110

8 @ 170

8 @ 190

8 @ 190

Rowing machine:

8 @ 35

8 @ 60

8 @ 70

8 @70

Underlig maskine….

One arm seated row:

8 @ 60

3 x 8 @ 70

sad godt.

stående Preacher curls:

8 @ 60

8 @ 90

3 x 8 @ 100

One arm cable curls:

8 @ 30

9 @ 45

3 x 9 @ 50

Stående hammercurls:

8 @ 40

8 @ 45

8 @ 50

- strict

ss

Calf raise:

5 sæt

smith Shrugs:

4 sæt

Abs:

5sæt

Link to comment
Share on other sites

Træning - Mandag:

Sted: Community Y

Tidligt op da jeg fik et lift af Rachelle og hun skulle arbejde. Havde fri fra skole, så det var hårdt ikke at sove længe da muligheden var der. Men det var faktisk rart at komme så tidligt op da øjnene først kunne se…. Træningen var præget af jeg ikke fik en ordentlig brysttræning i fredags. Commnity y havde heldigvis fået strømmen tilbage...

Bænkpres:

10 @ 115

8 @ 165

8 @ 175

5 @ 205

4 @ 225

3 @ 225

5 @ 220

7 @ 205

8 @ 135 m stop

- pfft…ringe styke!

Db incline press:

9 @ 55

8 @ 75

4 @ 90

8 @ 80

6 @ 80

-ok skal vist have lidt mere focus på incline øvelser igen.. det her var miserabelt.

Incline db flys:

8 @ 35

8 @ 45

8 @ 45

Ss

Flat bench cable cross:

8 x 2 plates

2 x 8 x 4 plates

Seated db press:

8 @ 45

7 @ 60

8 @ 60

8 @ 55

Lateral raise:

8 @ 25

8 @ 40

3 x 8 @ 30

Ss

Maskine shoulderpress: ekstra skulder nu jeg ikke trænede triceps.

4 sæt

Cardio efter træning;

20 min på liggende cykel.

- havde ikke tid til mere.

-------------------------------------------------------------------------

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning Tirsdag:

Sted: MCC

Mit knæ har det desværre stadig ikke optimalt. Håber snart på lidt bedring der…. Dog er det ikke begge knæ som til at starte med, men kun venstre. I øvrigt hamrende træt - har ikke sovet meget de sidste par dage... håber jeg får noget ordentlig søvn i aften!

Til min store overraskelse var Woo igang med at træne da jeg trådte ind i the dungeon of hell. Og jeg skulle snart finde ud af det ikke var en godt ting! Under squat kigger Woo meget fascineret på og kommer konstant med udbrud som; "oehhh maa goeead", oeehh guued jooeb" og generelt bare lyde som; "oeeehh, aerhhhe uheee". :laugh: Jeg var op til flere gange ved at smadre helt sammen af grin - det lyder så grineren med hans super gebrokne engelsk - jeg måtte virkelig gøre et ihærdigt forsøg på at ignorere ham !

squat:

8 @ 135

8 @ 185

6 @ 205

4 x 6 @ 225

6 @ 220

Leg extensions:

10 @ 80

8 @ 130

9 @ 160

8 @ 160

8 @ 160

8 @ 150

ss

lying leg curl:

8 @ 40

3 x 8 @ 70

Stiff legged deadlift:

8 @ 135

8 @ 205

8 @ 185

8 @ 185

ss

Pushdown:

10 x 5 plates

8 x 7

3 x 8 x 9

8 x 8

-meget lidt at mærke I albuerne.

Dips:

20

20

15

15

15

10

Calf raise:

5 sæt

Abs:

5 sæt

-----------------------------------------------------------------------------

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Ja, du må ikke stoppe nu - det er god underholdning. :smile:

'Pyt

Ditto.. :smile: Fede closeup af icestorm :4mewantfood:

Thanks guys :smile:

-------------------------------------------------------------------------------------------

Træning Onsdag:

Sted: MCC

Jeg fik ikke helt indhentet den søvn jeg havde håbet på, i net, så var ret træt da jeg skulle træne, men det kom da igennem nogenlunde. Woo var mindsandten af finde der igen. Han var igang med at træne bænkpres - præcis ligesom han også gjorde igår :laugh: prøvede at forklare ham det ikke var helt optimalt - men ved ikke om det trængte igennem. Glemte i øvrigt at skrive i sidste indlæg at Woo Gik død i bænken til den træning, med ca 50 kg på ... han fik lige nakket 2 reps og så lå han ellers og rallede med den på brystet - så jeg måtte jeg fluks hen og hive stangen væk :biggrin:

Diæten går ikke helt planmæssigt - ville gerne have smidt flere kg på nuværende tidspunkt, men det er ikke altid nemt med arrangementer og udespisning - og jeg nægter at isolere mig her for at være på diæt :crazy: Så må det bare tage lidt længere tid. Vægten var desværre gået lidt op i dag, med med ekstra indsats i denne uge skal den nok komme ned igen. Jeg kommer nok ikke til at være i den bedste form til florida om små 2 uger, men nogenlunde acceptabel!

Barbell rows

8 @ 115

8 @ 165

8 @ 230

2 x 8 @ 235

- sad ok i dag .. ikke ligeså strict som jeg har gjort de sidste mange gange.

Chins:

8

8

8

- elendig stang de har til chins i squatracket..desværre det eneste sted der med mulighed for chins.

Lat pulldown:

8 x 8 plates

8 x 17

8 x 18

8 x 17

8 x 14

Supported chest row:

8 @ 90

8 @ 135

2 x 8 @ 125

8 @ 90

Barbell curls:

8 @ 65

8 @ 85

2 x 8 @ 125

8 @ 105

Bent over lateral raise:

8 @ 25

2 x 8 @ 30

8 @ 25

ss

db spidercurls:

8 @ 25

8 @ 30

8 @ 30

8 @ 30

Incline curls:

8 @ 35

2 x 8 @ 45

8 @ 40

ss

Barbell shrugs:

4 sæt

-----------------------------------------------

Træningsfri i morgen .. satser dog stærkt på at få lavet noget cardio!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Og for resten;

I dag i skolen havde vi en “gæste-lærer” i Abnormal Psychology, en ældre herre - Dr. Bob. Dr Bob er lidt af en levende legende på skolen. Han har en mange års erfaring - både indenfor undervisning og terapi. Han er af de lærere der har den meget sjældne evne at fange elevernes fokus 100 % og yderlige gøre materialet spændende og indbyende gennem en utrolig kontrolleret og velformuleret tale der aldrig bliver monoton. Og han inddrager ofte eleverne gennem talrige spørgsmål. Sådan en lærer har jeg kun haft en af før - min dansklærer i gymnasiet. Han var ganske enkelt sublim, har aldrig haft en bedre lærer. Han havde også den her helt særlige evne til at fange eleverne og bevæge sig ud over materialets faste rammer. Jeg ærgrer mig over jeg ikke valge Social Psychology da Dr. Bob underviser i det på skolen - det er vist også hans sidste år som lærer, så vidt jeg har forstået! Men meget interessant time i dag… Emnet var diskuterede var i øvrigt Mood Disorders.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Spændende log du har her. Meget spændende at hører lidt om dine erfaringer med det at studerer i udlandet.

Har fulgt med i logge et stykke tid efterhånden og vil helt klart følge den fremover også :4thumbup:

MrC

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Spændende log du har her. Meget spændende at hører lidt om dine erfaringer med det at studerer i udlandet.

Har fulgt med i logge et stykke tid efterhånden og vil helt klart følge den fremover også :4thumbup:

MrC

Thanks...Godt at høre du følger med i loggen :smile: Og velkommen til :wink:

---------------------------------------------------

Har glemt at notere Cardio fra sidste Torsdag. Fik powerwalket på løbebånd; 48 min

Træningsfri i dag - men fik lavet cardio; PW - 50 min - tempo 3.8-4.0!

Knæene brokkede sig lidt bagefter :dry:

Link to comment
Share on other sites

Mht diæt i USA er det så ikke en del nemmere af købe fødevarer der er carb og fat - reduceret?

Jeg har prøvet at indtage under 100gram carbs hver dag her de sidste 5 dage, omkring 300g prot også lidt fedt som muligt kun suppleret op af lidt fiskeolie... det fungerer ikke skide godt når man samtidig skal i skole :crazy: ikke uventet blev jeg træt, uoplagt, sulten (det var faktisk ikke det værste) og irritabel uden at jeg lader det gå udover nogen heldigvis

Men når man fuldstændig carb-depleted står i en kø i netto der flytter sig en nanometer pr min., efter en lang dag så er man sgu ved at springe i luften :tongue::superman:

Sjovt nok havde jeg ikke specielt lyst til søde sager

Heh når men det jeg prøver at sige er (uden at jeg ved hvordan du kører din diæt) måske ikke skal gå al for meget op i det (det lader hellere ikke til at du er fantatisk) imens du er udenlands... en hård diæt (eller megen fokus på vægt og mad i det hele taget) kan ødelægge mange af de gode oplevelser du får overthere... sålænge din vægt er status quo så er du noget bedre stillet end de fleste der har boet i staterne i længere tid :laugh:

Bliv endelig ved med skriveriet, spændende læsning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mht diæt i USA er det så ikke en del nemmere af købe fødevarer der er carb og fat - reduceret?
Du kan få rigtig rigtig mange fat-free varer herovre... men det meste af det er amerikansk selvbedrag! Stort set alle de fatfreevarer er spækket med sukker og carbs :nonono: Og de render jo gladeligt rundt og tror, at så snart der står fatfree er alt fint. Jeg har blandt andet måtte forklare dette til Barb, da hun også har været på noget diæt nu her.
Jeg har prøvet at indtage under 100gram carbs hver dag her de sidste 5 dage, omkring 300g prot også lidt fedt som muligt kun suppleret op af lidt fiskeolie... det fungerer ikke skide godt når man samtidig skal i skole :crazy: ikke uventet blev jeg træt, uoplagt, sulten (det var faktisk ikke det værste) og irritabel uden at jeg lader det gå udover nogen heldigvis

Men når man fuldstændig carb-depleted står i en kø i netto der flytter sig en nanometer pr min., efter en lang dag så er man sgu ved at springe i luften :tongue::superman:

Nej - for lidt mad og skole fungerer ikke udpræget godt - også derfor jeg prøver at koncentrere mine carbs til morgen og før og efter træning - for i det mindste at have nogle carbs i kroppen den første halvdel af dagen. Jeg kender godt den der med irritationen - jeg har også taget mig selv i at være ret utålmodig på skolen til tider :laugh:

Heh når men det jeg prøver at sige er (uden at jeg ved hvordan du kører din diæt) måske ikke skal gå al for meget op i det (det lader hellere ikke til at du er fantatisk) imens du er udenlands... en hård diæt (eller megen fokus på vægt og mad i det hele taget) kan ødelægge mange af de gode oplevelser du får overthere... sålænge din vægt er status quo så er du noget bedre stillet end de fleste der har boet i staterne i længere tid :laugh:

Bliv endelig ved med skriveriet, spændende læsning :smile

:

Jeg går heller ikk forfærdeligt meget op i det... jeg accepterer at der uundgåeligt kommer dage hvor jeg bare må lade diæten bliver derhjemme. Som jeg tidligere har skrevet; jeg nægter at isolere mig herovre pga. diæt! Så må det bare tage længere tid.

Og ja - jeg er laaangt bedre stillet end de fleste... men det er sgu heller ikke noget under når de får serveret klamme hamburgere og pomfritter i cafeteriet på skolen - og hvis det ikke er på menuen henter de sgu selv macD-mad :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige haft de værste par dage - og før det har jeg haft mega travlt, hvilket er grunden til det hele har stået stille herinde. I virkeligheden burde jeg slet ikke sidde her nu.

Sagen er den jeg vil ansøge til universitet igen - og havde efterladt det meste dokumentation (arbejde osv) derhjemme, - og troede derfor jeg havde mit på det rene....troede jeg! Spørg mig ikke hvordan - men jeg havde simpelten glemt alt om ansøgningsskemaer og prioriteringsskemaer - og finder først ud af dette igår !!!! Ansøgningen skal senest senest denne tirsdag - og det er virkelig at strække den - da kvote 2-ansøgere skal indlevere ansøgning senest den 15. marts kl. 12.

Jeg får travlt med at kontakte mine forældre og forklare dem om sitatutionen og vi forsøger at udtænke en plan. Problemet er følgende; de ansøgninger-formularere (som man kan hente på nettet) skal sendes sammen med de papirer mine forældre har i danmark og her kommet problemet - min underskrift skal være på. Som den komplet stupide idiot jeg er har jeg ikke efterladt en fuldmagt til mine forældre - ellers kunne de bare have udfyldt dem for mig. Jeg er sat mit selv i den værst tænkelige situation. Papirerne kan ikke kommer frem til tiden ved den almindelig post herovre... så kan jeg benytte FedEx - men jeg er altså ikke parat til at spendere minimum 300 dollars på at sende 8 dokumenter afsted. Og jeg aner ikke om du accepterer en scannet/faxet fuldmagt - jeg kunne ikke komme i kontakt med KU i dag.

Jeg abejder på højtryk på at finde en løsning og har siddet det meste af dagen i dag og kommunikeret med mine forældre... yderligere er det også et problem der faktisk er en del ting jeg var i tvivl om på ansøgningskemaet som oså først skulle opklares i dag :crazy: ....det er, pardon my french - mildest talt noget lort!

Oven i det hele skal jeg til Florida på søndag - og vi, yfu-gruppen, prøver at finansere en del turen ved at holde et stort Thrift-sale... vi har derfor de sidste par dage samlet alt muligt ragelse op hos folk der har doneret det. I dag skulle alt sammen (og det var virkelig meget) flyttes ind i et andet rum og sorteres. Det var et gigantisk arbejde og jeg var nødsaget til at lade dem i stikken pga. jeg skulle løse det med ansøgningerne :unhappy: Det er vist ikke nødvendigt at nævne jeg føler mig utrolig ussel og uansvarlig på nuværende tidspunkt. Jeg er mere eller mindre igang med at ødelægge mine fremtidsplaner... hvis jeg ikke bliver optaget dette år, er chancerne for alvor minimale næste år da kravene til kvote 2 bliver skærpet en del.

Men det er kun en jeg kan skyde skylden på her - og det er mig selv.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Du får sgu da bare din far til at skrive din underskrift for dig :smile:. Det er altså no big deal til en uni-ansøgning. Det er jo ikke sådan, at de kender dig og din underskrift, og de giver det da ikke så meget som 2 sekunders tanke, når de ser den.

Da jeg skulle have udsat mili var jeg i udlandet - der skrev min far bare min underskrift.

Ok, jeg har heller aldrig gået op i sådan noget, og på bundlinjen er det da dokumentfalsk, men jeg havde helt sikkert bare bedt min far skrive den.

Og de der skemaer er nemme at udfylde - det kan de gamle også bare gøre. Ro på, det skal i nok finde ud af :smile:. Hvad søger du ind på?

K

Link to comment
Share on other sites

He he, det er nok ikke det smarteste at tilskynde til dokumentfalsk og ej heller at vedkende sig dokumentfalsk på et offentligt board. :tongue:

Jeg har med vilje, derfor ikke citeret dit indlæg. :wink:

Jeg tvivler på, at nogen af jer er de første i den situation og mon ikke den koordinerede tilmelding kan være behjælpelig med en løsning. :smile:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

well, jeg vover pelsen og lader det stå :innocent:..... det er jo en totalt offerløs forbrydelse, og jeg ville ikke tøve et sekund med at få en til at skrive under for mig i hans situation, men hvis man ikke har det godt med det, kan der sikkert laves en eller anden (yderst besværlig) aftale med KOT :smile:

k

Edited by Kalkunen
Link to comment
Share on other sites

Du får sgu da bare din far til at skrive din underskrift for dig :smile:. Det er altså no big deal til en uni-ansøgning. Det er jo ikke sådan, at de kender dig og din underskrift, og de giver det da ikke så meget som 2 sekunders tanke, når de ser den.

Da jeg skulle have udsat mili var jeg i udlandet - der skrev min far bare min underskrift.

Ok, jeg har heller aldrig gået op i sådan noget, og på bundlinjen er det da dokumentfalsk, men jeg havde helt sikkert bare bedt min far skrive den.

Og de der skemaer er nemme at udfylde - det kan de gamle også bare gøre. Ro på, det skal i nok finde ud af :smile:. Hvad søger du ind på?

K

He he, det er nok ikke det smarteste at tilskynde til dokumentfalsk og ej heller at vedkende sig dokumentfalsk på et offentligt board. :tongue:

Jeg har med vilje, derfor ikke citeret dit indlæg. :wink:

Jeg tvivler på, at nogen af jer er de første i den situation og mon ikke den koordinerede tilmelding kan være behjælpelig med en løsning. :smile:

'Pyt

well, jeg vover pelsen og lader det stå :innocent:..... det er jo en totalt offerløs forbrydelse, og jeg ville ikke tøve et sekund med at få en til at skrive under for mig i hans situation, men hvis man ikke har det godt med det, kan der sikkert laves en eller anden (yderst besværlig) aftale med KOT :smile:

k

Nu ville jeg ikke skrive det, af de grunde Pyt' nævner, men faktisk var planen at få mine forældre til at skrive under for mig. Jeg er enig med kalkunen her - jeg har ikke de store moralske skrupler når det ikke er til harme for andre mennesker og jeg ikke vinder noget på det andet end en mulighed for en uddannelse. Som kalkunen skriver - bundlinien er det er dokumentfalsk, - men jeg synes godt med kan gradbøje dimensionerne af denne 'forbrydelse' i denne specifikke sag. Mine forældre var dog på ingen måde begejstret for forslaget og det krævede en hel del overtalese før min mor endelig valgte at gå med til det. Heldigisvis fik jeg, endelig, fat på universitetet tidlig (her, anyways) fredag morgen, og fik bekræftet det var ok at scanne og emaile mine forældre en fuldmagt... så det løste sig!

Link to comment
Share on other sites

Du får sgu da bare din far til at skrive din underskrift for dig :smile:. Det er altså no big deal til en uni-ansøgning. Det er jo ikke sådan, at de kender dig og din underskrift, og de giver det da ikke så meget som 2 sekunders tanke, når de ser den.

Da jeg skulle have udsat mili var jeg i udlandet - der skrev min far bare min underskrift.

Ok, jeg har heller aldrig gået op i sådan noget, og på bundlinjen er det da dokumentfalsk, men jeg havde helt sikkert bare bedt min far skrive den.

Og de der skemaer er nemme at udfylde - det kan de gamle også bare gøre. Ro på, det skal i nok finde ud af :smile:. Hvad søger du ind på?

K

He he, det er nok ikke det smarteste at tilskynde til dokumentfalsk og ej heller at vedkende sig dokumentfalsk på et offentligt board. :tongue:

Jeg har med vilje, derfor ikke citeret dit indlæg. :wink:

Jeg tvivler på, at nogen af jer er de første i den situation og mon ikke den koordinerede tilmelding kan være behjælpelig med en løsning. :smile:

'Pyt

well, jeg vover pelsen og lader det stå :innocent:..... det er jo en totalt offerløs forbrydelse, og jeg ville ikke tøve et sekund med at få en til at skrive under for mig i hans situation, men hvis man ikke har det godt med det, kan der sikkert laves en eller anden (yderst besværlig) aftale med KOT :smile:

k

Nu ville jeg ikke skrive det, af de grunde Pyt' nævner, men faktisk var planen at få mine forældre til at skrive under for mig. Jeg er enig med kalkunen her - jeg har ikke de store moralske skrupler når det ikke er til harme for andre mennesker og jeg ikke vinder noget på det andet end en mulighed for en uddannelse. Som kalkunen skriver - bundlinien er det er dokumentfalsk, - men jeg synes godt med kan gradbøje dimensionerne af denne 'forbrydelse' i denne specifikke sag. Mine forældre var dog på ingen måde begejstret for forslaget og det krævede en hel del overtalese før min mor endelig valgte at gå med til det. Heldigisvis fik jeg, endelig, fat på universitetet tidlig (her, anyways) fredag morgen, og fik bekræftet det var ok at scanne og emaile mine forældre en fuldmagt... så det løste sig!

Og de der skemaer er nemme at udfylde - det kan de gamle også bare gøre.
Det viste sig de ikke var så nemme alligevel. Jeg fik sat mine forældre gevaldigt på overarbejde med at finde datoer og lignende frem + regne timer ud. Yderligere troede jeg faktisk at mit ophold her gav mig nok point til at blive taget i betragtning (60) point - men eftersom fik mit arbejde på plads begyndte det at ligne jeg faktisk ikke havde nok - og dette gjorde mig ret frustreret..det fremgår nok også af mit forrige indlæg. Så jeg måtte sende mine forældre afsted efter dokumentation fra noget gammelt arbejde jeg ikke troede jeg havde brug for :innocent: Summa summarum; Jeg har været en ubetænksom idiot - der ikke har sørger for alle de grundlæggende ting jeg burde! Det har resulteret i jeg har brændt lyset i begge ender, i særdeleshed, og det har, om end ikke andet, givet mig en gevaldig lærestreg!
Hvad søger du ind på?

Dansk + Engelsk på KU, og 3 forskellige seminarier i KBH. Seminarierne er som en slags nødløsning, da jeg ville kunne bruge dem som ects-point opsparing hvis uni går helt galt.

Her kommer i øvrigt et andet punkt jeg har dummet mig på. Jeg kom til at putte engelsk på min fuldmagt som 5 prioritet- og det burde have været på som nr. 2. Jeg fik en pludselig indskydelse om også at søge på Engelsk- og det på det tidspunkt havde jeg allerede udfyldt de 4 første prioriteter og tænkte derfor desværre ikke over det.

Kan ikke gøre så meget nu - må bare se tiden an!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ah, min fejl, havde ikke lige fatttet, du søgte ind på kvote 2 - det er sikkert en del mere bøvlet end kvote 1. Cool med dansk :smile:. Men har du ikke overvejet andre uni. end KBH, hvis du ikke kommer ind?

Jeg har en ven, der læser dansk her i Odense, og der blev alle ansøgerne optaget :smile:.

K

Link to comment
Share on other sites

Ah, min fejl, havde ikke lige fatttet, du søgte ind på kvote 2 - det er sikkert en del mere bøvlet end kvote 1. Cool med dansk :smile:. Men har du ikke overvejet andre uni. end KBH, hvis du ikke kommer ind?

Jeg har en ven, der læser dansk her i Odense, og der blev alle ansøgerne optaget :smile:.

K

Jep, søger ind via kvote 2 - man ligger som man har redt :blush: Jeg har nu fine nok karakterer i dansk (10-10 og 11 i 3.g danskopgave) - men det kan jo være lige meget når jeg så har andre skodkarakterer.

Det er meget mere bøvlet end kvote 1 - man skal f.eks vedlægge en motiveret ansøgning (1-2 sider) til alt man søger ind på via kvote 2, og så skal man dokumentere alt sit arbejde og andre pointivende aktiviteter.

Jo - har overvejet andre uni, og det bliver muligvis aktuelt efter sommer :wink: Men foretrækker nu klart KBH, da mange af mine venner er flyttet derind efterhånden!

Link to comment
Share on other sites

Jep, søger ind via kvote 2 - man ligger som man har redt :blush: Jeg har nu fine nok karakterer i dansk (10-10 og 11 i 3.g danskopgave) - men det kan jo være lige meget når jeg så har andre skodkarakterer.

Det er meget mere bøvlet end kvote 1 - man skal f.eks vedlægge en motiveret ansøgning (1-2 sider) til alt man søger ind på via kvote 2, og så skal man dokumentere alt sit arbejde og andre pointivende aktiviteter.

Jo - har overvejet andre uni, og det bliver muligvis aktuelt efter sommer :wink: Men foretrækker nu klart KBH, da mange af mine venner er flyttet derind efterhånden!

Jeg har selv studeret og boet i kbh.. har mange venner der bor derinde stadig men byen siger mig bare intet.. dels er det svært at finde noget at bo i og dels er det skidedyrt... det er sikkert bare mig men jeg synes ikke at kbh har nogen personlighed... det er bare en stor provinsby der gerne vil være storby, ja jeg får sikkert på tæven nu heh... bor i Odense nu og er virkelig glad for det valg... det er nemt og billigt at bo i centrum, folk er generelt mere nede på jorden (igen en udelukkende subjektiv holdning)... der bor virkelig mange unge i Odense og ikke kun danskere... skal hilse og sige at der er en del søde svenskere, nordmænd, islændinge og færinge... hvem kan stå for det :tongue::innocent:

Og det med venner er jo kun et spørgsmål om tid, det ved du jo selv nu hvor du har taget turen alene over til staterne... uanset hvad så håber jeg du kommer ind der hvor du helst vil men jeg ved bare at jeg aldrig nogensinde vil bo i kbh igen hvis jeg kan blive fri :smile:

Og kan vi så snart få nogle opdateringer på oplevelses-fronten derovre (ja ved godt du har haft travlt :bigsmile: ), har du været til private-parties med kåde og stive amerikanske tøs-pige-børn endnu? :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

He he, modsat TLunau - den bonderøv :tongue::tongue: - er jeg vild med KBH, og jeg tror da også, jeg flytter fra Odense til KBH en gang i fremtiden. Men altså; hvis du brænder for at læse dansk, så synes jeg da klart, du skal overveje et andet uni. SDU får også mange roser efterhånden.

Jeg ved ikke så meget om dansk ved SDU, men ved det samfundsvidenskabelige fakultet - og i særdeleshed journalistik har jeg hørt - skulle SDU være rigitg, rigtig godt med :smile:. Ikke at du kan bruge det til det store, men det er bare mit indtryk fra de venner jeg har, der læser deromme, at det er et universitet i generel stort fremdrift.

Og så har du jo mulighed for at skifte tilbage til KBH, når du har taget en bachelor (mener jeg i hvert fald).

Der er selvfølgelig også Aarhus, men det uni ved jeg intet om.

Men held og lykke med det da.

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share