Fokus på træning.


Cykeldrengen
 Share

Recommended Posts

Lørdag den 16.02.2008

Indrømmet. Idag mangler jeg motivationen til at træne. Havde planlagt at løbe 16 km, men løb kun 10 km med tunge ben. Kunne godt have løbet de planlagte 16 km, men da jeg tror at man skal træne af lyst og ikke af pligt lod jeg være :blush:.

Her til eftermiddag yoga med udstrækning af ben og selvfølgelig også resten af kroppen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Søndag den 17.02.2008

Har løbet 45 km denne uge og det er godt nok lidt mindre end planlagt, men til gengæld har jeg nydt alle turerne, hvilket vel ikke er helt uvæsentligt. Idag en times spinning til fed musik. Kørte med på hele programmet fraset siddende spurt.

Næste uge fri fra arbejde og dermed masser af tid til alt det forsømte samt nogle gode løbepas hvor jeg håber på 2 længere ture på asfalt men det må afhænge af hvordan de tynde cykelben arter sig :sneaky2:. Overordnet er jeg dog positiv idet ømheden i knæene er væk efter gårsdagens rolige løbepas i skoven og dagens spinnning :superman:.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 18.02.2008

Morgenløb med løbemakker. Havde masser af overskud og smerterne i især højre knæ er væk. Dermed må man konkludere at det har været fornuftigt at holde lidt igen med løb i weekenden :4thumbup:. Vi løb til Moesgaard Strand og hjem igen. 16 km. 4 min/km. Håber snart at komme til Sjælland og hente min pulssensor. Er s.. for nærig til at købe en ny.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 19.02.2008

Endnu engang morgenløb. Jeg synes at det er hårdt at springe direkte ud af sengen og i et par løbesko. Er dog klar over at det er udemærket med løb om morgenen især fordi Marathon starter kl 09.00 hvor man jo er tvunget til at være parat.

Ydermere skal jeg finde den rigtige kombination af fødeemner at starte dagen på. Idag blrev det en kombination af bananer og alt for stærk kaffe, hvilket ikke kan anbefales da maven snørede sig sammen efter ca 4 km i terrænet. Har dog en chance for at gøre det bedre i morgen hvor vi skal løbe kl 08.00.

Dagens løbepas foregik i skoven. Startede med at løbe 9 km på 34 minutter, derefter 2 km jogging, hvilket var rart.

Senere idag er de planlagt yoga. Det gælder om at bruge sin ferie godt!

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Ville lige kigge forbi :bigsmile: Du holder da et ret fornuftigt tempo - hvad er målet for marathon?

Velkommen til!

De hurtige tider er altid når jeg løber med min makker. Ellers har jeg en tendens til at løbe lidt langsommere i et hvad jeg synes mere behageligt tempo. Tror dog at jeg har godt af at blive presset lidt engang imellem.

Eftersom det er mit første marathon er det svært at sige. Det bliver især spændende at se hvordan man reagerer når man kommer ud over de 30 km. Da jeg startede med at træne i efteråret satsede jeg på 3 en halv time, men håber aktuelt at komme lidt tættere på de 3 timer. Dog vil tiden vise hvordan det kommer til at gå :4thumbup:.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 20.02.2008

Da det blev meget sent igår blev morgenløberiet aflyst til fordel for mere søvn.

Til trods for støttestrømper fortsat lidt ømhed i underbenene. Har efterhånden ikke meget tiltro til at strømperne virker og valgte derfor at skære et par kilometer af dagens distance istedet. Løb en tur i Marselisborg Skov på variende underlag. Sammenlagt blev det til 8 km løb. 4.26 min/km.

Link to comment
Share on other sites

bare af ren nysgerrighed .. hvordan ser din ugeplan egentligt ud hvad angår lange og korte ture?

Jeg forsøger at løbe efter en plan hvor der skal løbes 4-5 korte ture (8-13 km) i hverdagene. I weekenden skal der derimod løbes en længere tur (16-28 km). Optimalt skulle de korte ture gerne varieres således at der løbes intervaller nogle dage men der andre dage løbes med mere konstant tempo.

Desværre er der meget få situatiner der er helt optimale, så ovenstående er vejledende og så gør jeg ellers hvad der passer mig :laugh:! Er dog ikke i tvivl om at det ville være godt med flere tempoture, med sån er der så meget..

Savner iøvrigt landevejen , da det er sjovere at cykle end at løbe. Håber på en tur på havelågen i weeekenden.

Hygge.

Link to comment
Share on other sites

Savner iøvrigt landevejen , da det er sjovere at cykle end at løbe. Håber på en tur på havelågen i weeekenden.

Hygge.

Bare rolig! Den bliver nok ikke slidt op så når du er færdig med løberiet ligger den stadig og venter .... Men kan iøvrigt berette at det gode tørre vejr på det sidste virkeligt har været ideelt for både skov og landevejs kørsel ..... :tongue:

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Bare rolig! Den bliver nok ikke slidt op så når du er færdig med løberiet ligger den stadig og venter .... Men kan iøvrigt berette at det gode tørre vejr på det sidste virkeligt har været ideelt for både skov og landevejs kørsel ..... :tongue:

Nej derimod bliver det kun bedre når småsten og salt bliver fjernet fra vejene. Har dog til trodt for løberiet planer om at køre nogle kortere ture og dermed holde grundformen ved lige...

Har iøvrigt fået arbejde i Ålborg pr 01.04.2008. Håber på at kunne kombinere den lange transport med træning og tage cyklen med toget om morgenen og så cykle hjem (sølle 115 km. :crazy:).

Torsdag den 21.02.2008

10 km let løb i skoven. Benene var gode og der var masser af luft til :blahblah::blahblah:.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Nej derimod bliver det kun bedre når småsten og salt bliver fjernet fra vejene. Har dog til trodt for løberiet planer om at køre nogle kortere ture og dermed holde grundformen ved lige...

Har iøvrigt fået arbejde i Ålborg pr 01.04.2008. Håber på at kunne kombinere den lange transport med træning og tage cyklen med toget om morgenen og så cykle hjem (sølle 115 km. :crazy:).

Torsdag den 21.02.2008

10 km let løb i skoven. Benene var gode og der var masser af luft til :blahblah::blahblah:.

115 km som transport fra arbejde .... Du bliver jo nærmest urørlig hvis det bliver den daglige træningsmængde. Men det er jo oplagt når du nu får muligheden. Bare 3 gange om ugen vil jo være kanon træning. Det kræver dog bare lidt tilpasning af kosten så man også har noget krudt at skyde i pedalerne efter 8 timer på jobbet.

Link to comment
Share on other sites

115 km som transport fra arbejde .... Du bliver jo nærmest urørlig hvis det bliver den daglige træningsmængde. Men det er jo oplagt når du nu får muligheden. Bare 3 gange om ugen vil jo være kanon træning. Det kræver dog bare lidt tilpasning af kosten så man også har noget krudt at skyde i pedalerne efter 8 timer på jobbet.

OK, jeg havde ikke tænkt mig at gøre det hver dag, men de dage hvor solen skinner, vinden blæser fra nord og temperaturen er god så må det da være en oplagt mulighed. Mht. fødeindtag så spiser jeg allerede 2x i løbet af dagen dvs kl. ca 12 og igen ved 14-15 tiden. Det passer godt ind i arbejdet og resulterer også i at der er energi i stængerne når man kommer hjem om eftermiddagen.

Ellers lige kommet hjem fra 30 km på landevej. Masser af blæst og kold regn men god tur alligevel. Det er fedt bare at komme ud nu hvor lyset er tilbage :sun:

Link to comment
Share on other sites

Nej derimod bliver det kun bedre når småsten og salt bliver fjernet fra vejene. Har dog til trodt for løberiet planer om at køre nogle kortere ture og dermed holde grundformen ved lige...

Har iøvrigt fået arbejde i Ålborg pr 01.04.2008. Håber på at kunne kombinere den lange transport med træning og tage cyklen med toget om morgenen og så cykle hjem (sølle 115 km. :crazy:).

Torsdag den 21.02.2008

10 km let løb i skoven. Benene var gode og der var masser af luft til :blahblah::blahblah:.

Folk kigger nogle gange på mig som om jeg er faldet ned fra månen, når der tales træning...men 115 km cykeltur som arbejdstransport! :blink: Selvom det ikke er hver dag kan det da hurtigt blive til nogle km... :superman:

Det er i øvrigt noget vås at det er sjovere at cykle end at løbe... :tongue: det er meeeeeeeeeget sjovere og vildt meget federe at løbe :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Folk kigger nogle gange på mig som om jeg er faldet ned fra månen, når der tales træning...men 115 km cykeltur som arbejdstransport! :blink: Selvom det ikke er hver dag kan det da hurtigt blive til nogle km... :superman:

Det er i øvrigt noget vås at det er sjovere at cykle end at løbe... :tongue: det er meeeeeeeeeget sjovere og vildt meget federe at løbe :bigsmile:

Ja jeg ved godt at det lyder af meget men det er det ikke! Førhen da jeg cyklede mere end idag kunne jeg sagtens køre 500 km om ugen. Problemet er bare at det tager en masse tid som desværre engang imellem kan være en mangelvare.

Kender udemærket den fornemmelse at folk tror at man er fra en fremmed planet når man fortæller hvordan fritiden bliver brugt :bigsmile:. Men ærlig talt så er det sgu da bedre at komme ud i naturen fremfor at sidde foran fjernsynet og glo men en skål slik i favnen!!

Jeg er enig i at løb er godt, men en tur på landevejen og jeg sikker på at du også vil synes om cykling SMIL :4thumbup: :bigsmile:.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
........Ellers lige kommet hjem fra 30 km på landevej. Masser af blæst og kold regn men god tur alligevel. Det er fedt bare at komme ud nu hvor lyset er tilbage :sun:

:hippy: :innocent: :4thumbup: :superman:

Så det ikke selv men forlød jo, at du var TV stjerne på turen forleden :hippy: Vore fælles kolleger kunne godt lide betegnelsen cykelrytter !!! Fortsat god vind med træningen :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 24.02.2008

Fortsat træt efter fredagens alkoholforgiftning. Løb formiddagstur med løbemakkeren til Moesgaard Strand og hjem igen. Var presset på stigningerne med lidt ondt i maven men ellers gik det udemærket. Benene fejler ihvertfald ikke noget. Løb 16 km. Tid 65 minutter. Gennemsnitspuls 154.

Eftermiddagstræning i fitnesscenteret. Kørte en times spinning. Fokucerer dog fortsat på løbet og kørte derfor kun ca 75-85% af vanlig belastning.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 26.02.2008

Ville gerne lige presse lidt løb ind før yoga. Eneste mulighed var desværre løbebånd :devil:. Løb 6 km,4 min/km med et tv-apparat ca 2 meter foran snuden der viste en eller anden dødsyg amerikansk serie i 10000000 afsnit GAAAAAB..

Derefter halvanden times yoga. Rart med lidt ro igen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 27.02.2008

10 km løb alene i skoven. Tid 38.20 minutter. Gennemsnitspuls 153.

Senere 70 minutters spinning med instruktør jeg har kendt gennem mange år og også kørt landevej med. Bla. kørte vi Århus-København et år hvor det bare stod ned i stænger under hele turen. Var med fordi det var hendes sidste time. Overordnet må man sige at det var en rigtig god time med fed musik og gode intervaller :bowdown:. Jeg mangler dog motivationen til at køre mere spinning, men nu er foråret heldigvis på vej og landevejene venter på at der snart skal ud og trædes i pedalerne :smile:.

torsdag den 28.02.2008

Restitution. Lader op til min løbemakker kommer hjem igen og hiver mig med ud i skoven.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 29.02.2008

Løb med løbemakkere fra hulen og ud til Moesgaard strand T/R. Vi løb hele turen på asfalt. Havde rigtig gode ben og kun enkelte gange på bakkerne lidt uro i maven skkert pga for meget kaffe i løbet af dagen (vil prøve på at skære ned på forbruget) :devil:. Vi løb 16 km. Tid 63 minutter.

Løbeturen idag minder mig endnu engang om at det er godt med resititutionsdage hvor kroppen får lidt fred. Ydermere øger det også kvaliteten af træningen, for selvom jeg var presset så havde jeg det rigtig under hele løeturen.

Link to comment
Share on other sites

Du kan da lige så godt justere din målsætning til at ville under 3 timer på marathon med det samme :bigsmile: Stabilt tempo du holder! Du er heller ikke den store fan af løbebånd kan jeg forstå...det er godt nok også kedeligt :dry: Jeg er stensikkert både træt og har ondt et eller andet sted (og af mig selv) efter ca. 4 km på bånd...har ikke andet at fokusere på, når kedsomheden først for alvor sætter ind :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share