Fokus på træning.


Cykeldrengen
 Share

Recommended Posts

Lørdag den 15.12.07

Rimeligt vejr idag med tørvejr, kulde og en smule sol her i Østjylland. Da jeg har trænet i mørke gennem den sidste uge var det en kærkommen lejlighed til at komme ud i lyset og løbe en lidt længere tur :4jumpy:. Løb fra hulen og ud gennem Marseliborg skoven Passerede Moesgaard strand og løb derefter nogle xtra km langs vandet, hvorefter jeg vendte om og løb igennem skóven hjem. Det var en rigtig god naturoplevelse og hold da helt k... hvor jeg glæder mig til lyset for alvor kommer igen. Valgte at løbe i kroppens eget tempo og lod være med at presse mig selv, hvilket var rart. Løb ialt 17 km. Tid 73 minutter.

På turen hjem tænkte jeg igen på den gamle marathondrøm. Har løbet 47 km denne uge og er derfor godt igang med træning til et længere løb. Det ville være realistisk at løbe ex. i marts (Barcelona) og derefter starte med noget landevejstræning og tage revance på Sjælland rundt og denne gang mens solen skinner.

:nissegrin::nissecool::nissetunge::nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mandag den 17.12.2007

Drømmen om at løbe marathon til foråret lever stadig. Har dog ikke besluttet mig endeligt men på nuværende vil jeg bruge resten af december måned til at tanke en masse kilometer i benene og så tage en beslutning omkring årsskiftet. har dog allerede fundet et godt program der vil passe ind i min dagligdag så egentlig gælder det vel bare om at komme igang.

Træningen kommer til at foregå udendørs, men har dog løbebåndet i fitnesscentret såfremt der bliver snestorm.

Idag bare træt efter arbejde men det blev da til 10 km. i skoven. Løb på 41 minutter med efterfølgende 10 minutters roligt løb i den lokale park.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Desværre er min cumputer død og nu også borte (til reparation). Som erstatning bruger jeg den 8 år gamle bærbare som så bare ikke kan finde ud af at poste på MOL. Derfor er der ikke sket så meget i min log omend jeg har trænet....

Tid til update.

Onsdag den 19. 12.2007

12 km løb.

Torsdag den 20.12.2007

10 km løb.

Fredag den 21.12.2007

Dobbelt spinningtime

Lørdag den 22.12.2007

To timers yoga.

Søndag den 23.12.2007

Mini duatelon med 10 km løb efterfulgt af superhård og god spinningtime.

Mandag den 24.12.2007

Juleaften men øv :blink: hvor var det surt. lå i sengen og var møg syg. Kunne ikke træne og heller ikke spise noget af al den gode julemad...

Torsdag den 27.12.2007

10 km. løb.

Fredag den 28.12.2007

15 km løb.

Lørdag den 29.12.2007

7 km . løb efterfulgt af 2 timers yoga.

Mandag den 31.12.2007

NYTÅRSAFTEN :w00t::cool::tongue:. Fra formiddagen viste vejret sig fra den bedste side med blå himmel og sol. Løb en laaang tur i Marselisborg Skov. Det blev til 20 km løb. Tid 86 minutter.

Efter løbeturen god afslapning. Er efterhånden blevet enig med mig selv om at jeg hellere må træne op til marathon til foråret (Paris 15.04.2008). Ud over at skulle træne efter en fast plan vil det også betyde at jeg får et mål med træningen og det er der jo brug for. Et fa de væsentligste problemer bliver dog at jeg ikke vil kunne cykle så meget og det vil jeg komme til at savne. Men om ikke andet kan jeg jo så cykle hele sommeren.

- God dag.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onsdag den 02.01.2008

10 km løb i den vestsjællanske natur.

Fredag den 04.01.2008

12 km løb i frost og blæst.

Lørdag den 05.01.2008

Hjemme igen efter ferie på Sjælland. Løb 10 km i Marselisborg skov. Rart at være på hjemmebane.

Søndag den 06.01.2008

Miniduathlon: Løb 15 km om formiddagen efterfulgt af 1 times spinning.

Mandag den 07.01.08

Besluttede mig for restitution. Kunne dog ikke holde mig fra løbeskoene. Løb derfor kun 5 km i jævnt tempo.

Tirsdag den 08.01.08

13 km løb i godt selskab med kammerat. Måske marathon sammen senere på foråret.

Onsdag den 09.01.08

65 minutters hård spinnnig. Alt for varmt efter den megen udetræning.

Torsdag den 10.01.08

10 km løbetur i Marselisborg skoven.

Håber at computeren snart kommer tilbage fra reparation, så der bliver mulighed for mere regelmæssige opdateringer i loggen. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 11.01.2008

Træning i fitnesscenter. Startede med 7,5 km løb med konstant hastighed 15 km/h. Herefter 1 times spin med max udfordring. Var efterfølgende temmelig busted især fordi der var for varmt i spinninglokalet og jeg derfor følte det som om jeg havde feber resten af aftenen.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 11.01.2008

Træning i fitnesscenter. Startede med 7,5 km løb med konstant hastighed 15 km/h. Herefter 1 times spin med max udfordring. Var efterfølgende temmelig busted især fordi der var for varmt i spinninglokalet og jeg derfor følte det som om jeg havde feber resten af aftenen.

Du har fandeme fart på når du løber ..... 15 km/t giver jo en helt pæn 10 km tid. :4thumbup:

Har du helt droppet den udendørs cykling? Det er jo lidt sværere at motivere sig for på den her årstid.

Jeg prøver at holde det lidt igang men det er svært når der er så få lyse timer at gøre godt med.

Link to comment
Share on other sites

Du har fandeme fart på når du løber ..... 15 km/t giver jo en helt pæn 10 km tid. :4thumbup:

Har du helt droppet den udendørs cykling? Det er jo lidt sværere at motivere sig for på den her årstid.

Jeg prøver at holde det lidt igang men det er svært når der er så få lyse timer at gøre godt med.

Ja men det var på et løbebånd og det er noget lettere at løbe med en god hastighed når der ikke er bakker, vind og underlaget er stabilt.

Mht. Landevejen så bliver det ikke til så meget udendørscykling. Jeg vil gerne løbe maraton til foråret og satser derfor på løb. Er dog stadig med på Nordjylland Rundt i sensommeren (hvor jeg iøvrigt arbejder i Ålborg !!) :bigsmile:.

Træningsupdate.

Søndag den 13.01.2008

10 km løb på løbebånd med hastighed på 12 km/h efterfulgt af en times spinning.

Mandag den 14.01.2008

15 km løb med træningsmakker som er i svært god form. Var presset under hele turen men gennemførte...

Link to comment
Share on other sites

Du har helt ret. Det føles virkeligt meget anderledes at løbe på løbebånd især ved høje hastigheder, så det er ikke helt sammenligneligt men DET ER STADIG en flot tid :4thumbup:

Uden lige at have tjekket kalenderen så er jeg med på nordjylland rundt. Så kan vi altid til den tid diskutere hvilken distance vi skal tage. Jeg syntes at 125 er den sjove hvor man kan give gas, men er da klar over at udfordringen ligger på 250 så lad os se hvad vi kan blive enige om når det nærmer sig.

Link to comment
Share on other sites

Du har helt ret. Det føles virkeligt meget anderledes at løbe på løbebånd især ved høje hastigheder, så det er ikke helt sammenligneligt men DET ER STADIG en flot tid :4thumbup:

Uden lige at have tjekket kalenderen så er jeg med på nordjylland rundt. Så kan vi altid til den tid diskutere hvilken distance vi skal tage. Jeg syntes at 125 er den sjove hvor man kan give gas, men er da klar over at udfordringen ligger på 250 så lad os se hvad vi kan blive enige om når det nærmer sig.

Jeg synes at vi skal lade vejret afgøre det og da der helt sikkert bliver masser af solskind og let østlig vind så må vi nok køre den lange distance på 250 km. Vi har jo begge formen til det....

Tirsdag den 15.01.2008

Havde rigtig tunge og trætte ben efter mandagens løbetur i et tempo der var lidt højere end vanligt. Løb en tur i mere roligt tempo i Marselisborg Skov. Det blev til 10 km. Tog ingen tider men jeg løb langsomt! Efterfølgende yoga med god ven. Vi havde ikke talt sammen i lang tid så der blev meget snakken og heldigvis var vores lærerinde som altid forstående :bigsmile:.

Onsdag den 16.01.2008

Spinning xtra 70 min i et lokale hvor der ikke manglede varme og med fugten drivende ned langs væggen. Ikke det fedeste træningspas. Efterfølgende 15 min løb på bånd. 12 km/min.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 19.01.2008

Træt efter arbejde fredag. Løb ca 12 km. Efterfølgende 2 timers yoga og derefter søvn.....

Søndag den 20.01.2008

Løb 10 km. Igen ingen pulsdata da uret er på Sjælland. Om eftermiddagen 1 times spinning.

Har iøvrigt aftalt at der skal løbes marathon i Hamborg den 27.04.2008, med derom senere :blush:.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 22.01.2008

16 km løb til Moesgaard Strand og hjem igen. Tid 68 minutter.

Onsdag den 23.01.2007

12 km løb på løbebånd- Løb to intervaller a 10 minutter med 15 km/h. Ellers 13 km/h.

- Ellers meldt til marathon i Hamborg den 27.04.2008. Glæder mig !

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 25.01.2008

Endelig weekend, men her i østjylland var vejret alt andet end godt med kulde, hård vind og regn i spandevis. Træt efter torsdagens arbejde hvorfor jeg krøb i træningstøjet og løb 12 km på løbebånd. Tempo 13 km/h. Overordnet må det konkluderes at det er noget ensformigt at løbe på et løbebånd, men om ikke andet fik tankerne frit spild og rent mentalt løb jeg over målstrejen flere gange til marathon i Hamborg som er planlagt i foråret 2008 og som jeg glæder mig meget til at deltage i.

Efter løberiet 1 tmes spinnning med fed musik og to lange pas på 12 og 20 minutter.

OK træningspas.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Søndag den 27.01.08

8 km løb i nye sko (ns). Havde ømme trætte ben efter lørdagens træning så det blev i stille roligt tempo. Satser på at løbe ca 500 km i de ns og derefter bruge dem i Hamborg i april måned.

Mandag den 28.01.2008

Har lavet løbeprogrammet lidt om. Satser på 4-5 kortere ture (8-15 km) om ugen og en enkelt lang tur (mere end 20 km) gerne i weekenden men dog afhængig af arbejdet. Ydermere håber jeg på at der bliver tid til en enkelt spinningtime så jeg ikke skal have monteret støttehjul på ryttercyklen når vi begynder at køre landevej i maj måned :laugh:. Slutteligt gerne noget yoga da det er et rtigtig godt supplement til løb og også cykling.

Dagens træning foregik i Marselisborgskoven og blev afsluttet med en joggetur gennem midtbyen. Løb 11 km. Havde rigtig gode ben og nød turen hvor der var luft til også at få gennemdiskuteret verdenssituationen.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 01.02.2008

7 km løb på løbebånd. Fandt hurtigt ud af at det bare er for kedeligt og er derfor beluttet på at der skal løbes UDENFOR lige gyldigt vejret.

Efterfølgende 1 times spinning.

Lørdag den 02.02.2008

22 km i skoven 94 minutter. Det gik lettere end forventet. Vred dog om i venstre fodled men heldigvis unden at leddet blev forstuet. Godt at søndagen bliver brugt på restitution eller rettere på jobbet :blink:.

Om eftermiddagen 2 timer yoga. Godt supplement til løberiet.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 02.02.2008

22 km i skoven 94 minutter.

Var lige et kort sekund ved at tro du havde været ude på en ordentlig cykel men kan se du bare løber uhyggeligt lange ture. :tongue:

Det se sgu godt ud med dine tider i forbindelse med marathon træningen og der er vist ingen tvivl om gennemførslen. Hvad er dine succes kriterier egentligt? Satser du på en super tid omkring 3 timer eller er det bare gennemførslen der tæller her i første omgang?

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 06.02.2008

10 km løb i roligt tempo. Havde ondt i maven og var mere end træt.

Torsdag den 07.02.2008

10 km løb med kammerat. Var presset da maven endnu ikke var helt ok.

Fredag den 08.02.2008

12 km løb med makkeren i skoven. Vi løb i roligt tempo idet planen er lang løbetur imorgen og benene derfor gerne skulle være friske.

Har ellers fået startnummer til Hamborg Marathon og der er kun en ting at sige om den sag. JEG GLÆDER MIG FOR DET BLIVER STORT :blush:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 09.02.2008

Fedt at vågne op med blå himmel og sol her i Århus. Havde planlagt lang løbetur på asfalt for at vende stængerne til at skulle løbe bymarathon om 10 uger. Vi løb gennem byen og ud langs Århus Å for at løbe rundt om Brabrand søen. Løb sammenlagt 22 km. Tid knap 90 minutter (det glippede med den helt eksakte tid, but what the f... :cool:)

Efterfølgende fastalavnsboller hos løbemakkeren, hvilket var helt OK.

Her til eftermiddag har jeg først hjulpet med en flytning og efter at have båret en masse kasser til 2 sal har trætheden meldt sig :tongue:. Satser dog fortsat på yoga senere idag...

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 09.02.2008 - 2 del.

Afsluttede dagen med små to timer yoga. Kom ikke så langt ind i stillingerne med det var rigtig godt at få strukket kroppen igennem og den efterfølgende afslapning ville jeg også have været ked af at undvære.

Søndag den 10.02.2008

Dagen var egentlig helliget restitution men endte aligevel på landevejen med kammerat. Vi kørte imod vest gennem Jeksendalen og videre til Hørning, Solbjerg og gennem Marselisborg Skoven hjem. Suverænt vejr med masser af sol og ingen vind. Vi sammenlagt kørte 45 km i roligt tempo 29 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 11.02.2008

Aftenløb til Skåde og gennem skoven hjem. Startede ud i ok tempo og løb de første 9 km på 36 minutter. Herefter 2 km i roligt tempo. Igen en god tur hvor man oplever den totale fornemmelse af flow når man løber gennem den mørke stille skov og kun hører sit eget åndedrat samt lyden når foden lander på den bløde skovbund.

Tirsdag den 12.02.2008

Har fortsat lidt ømme lægge efter lørdagens lange tur på asfalt. Valgte derfor at løbe en restitutionstur på 8 km og ikke en noget længere tur som først planlagt. Dette er også i overensstemmelse med mit program hvor der denne uge skal løbes korte ture i hverdagene og en lang tur i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 12.02.2008

Halvanden times yoga. Supergodt med mere statisk træning efter de sidste mange km i løbeskoene. Derudover blev dagen brugt på afslapning idet kroppen havde brug for et hvil.

Torsdag den 13.02.2008

17 km løb med min super løbemakker. Tog turen til Moesgaard Strand og derfter hjem til proteinshakes, fastalavnsboller og kaffe. Vi løb ca. 4 min/km hvilket var helt ok da det var en hyggetur hvor formålet var at få nogle km i benene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share