Fokus på træning.


Cykeldrengen
 Share

Recommended Posts

Damn - surt med punktering og ødelagt dæk :sneaky2:

Smed også dækindlæg i mine dæk sidste sæson efter alt for mange punkteringer, hvorefter jeg kørte et godt stykke over 2.000 km uden en eneste punktering. I år har jeg smidt nogle Michelin Krylion Carbon dæk på og har endnu ikke haft nogen punkteringer. Synes faktisk dækket er ganske godt generelt også..

Hmm.. det var også det der Yoga jeg skulle prøve..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Damn - surt med punktering og ødelagt dæk :sneaky2:

Smed også dækindlæg i mine dæk sidste sæson efter alt for mange punkteringer, hvorefter jeg kørte et godt stykke over 2.000 km uden en eneste punktering. I år har jeg smidt nogle Michelin Krylion Carbon dæk på og har endnu ikke haft nogen punkteringer. Synes faktisk dækket er ganske godt generelt også..

Hmm.. det var også det der Yoga jeg skulle prøve..

Jeg kan lige nå at se på nye dæk her til formiddag og vil så se på et Michelin Krylion Carbon dæk. Havde dog tænkt mig at købe et vittoria rubino dæk idet jeg købte cyklen med disse dæk og først er punkteret nu her efter 2100 km. Ydermere er fordækket ikke slidt og behøver derfor ikke at blive udskiftet.

Held og lykke med Yoga og god vind på landevejen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ok, så er Rubinoerne nok det bedste bud.. 2100 km er godt nok ret imponerende uden indlæg.

Held og lykke med Yoga og god vind på landevejen :4thumbup:

Takker og medvind til dig, også :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 08.05.2005

Dagens træning bestod af knap halvanden times YOGA. Med god instruktion lykkedes at komme til at stå i en fornuftig hovedstand hvilket er første gang det sådan rigtigt er gået godt uden styrt mv. :4thumbup:. Ellers mange hårde skulder og rygøvelser med ømme muskler som resultat her idag onsdag. Må igen konkludere at YOGA er meget mere end at sidde i en lotusstilling med lukkede øjne...

Onsdag den 09.05.2007

Landevejskørsel til Mols i rigelig blæst. Turen derud med vind i ryggen gik som en drøm, hvorimod turen hjemad var anderledes hård med masser af modvind og trampen i pedalerne. Mange mørke skyer på himlen med heldigvis ingen regn, med derimod sol engang imellem. Kørte 76 km. Gennemsnitshastighed 33.1 km/h.

:smile::smile::smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

Ok, så er Rubinoerne nok det bedste bud.. 2100 km er godt nok ret imponerende uden indlæg.

Takker og medvind til dig, også :smile:

Jeg tror at de fleste cykeldæk er mere eller mindre ens. Det enste jeg holder mig fra er de superlette (og dyre) lærredsdæk som ikke lige er egnede til glas og sten samt andet godt på vejen.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 12.05.2007

Igår blev det så endelig besluttet at vi satser på at køre Grejsdalsløbet nu her i morgen søndag. Der er dog det lille men at vi selvfølgelig aflyser såfremt det står ned i stænger. Denne disposition var der bred enighed om og det skyldes helt sikkert at vi kørte Århus-København i øsende regn for et par år siden og det var bare koldt og ja vådt :crazy:

Dagen idag skulle egentlig være brugt på restitution forud for Grejsdalsløbet imorgen, men solen skinnede og jeg har ikke fået trænet så meget denne uge så det blev til en landevejstur. Valgte dog at cykle med pulsur og forsøge at holde pulsen lavere end 120. Kørte nordpå til Rønde og Kaløvig og herefte hjem til Århus igen. Kørte sammenlagt 75 km. Gennemsnitshastighed 30.5 km/h. Gennemsnitspuls 115. Max puls 143. Havde stadig masser af energi i benene da jeg kom hjem men det var jo også planen :4thumbup:.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Lørdag den 12.05.2007

Igår blev det så endelig besluttet at vi satser på at køre Grejsdalsløbet nu her i morgen søndag

Goooooood tur !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bare ud og brænde asfalt af.........

:hippy: :superman: :bike:

kh L

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 13.05.2007

Idag var så dagen hvor Grejsdalsløbet skulle køres. Allerede igår blev det besluttet at vi skulle køre 130 km. Dette begrundet med de dårlige vejrforhold og mere væsentligt mangel på tid.

Overordnet var det et godt løb som var velplanlagt og med gode markeringer så man ikke kørte forkert :crazy:. Desværre havde jeg ikke nogen at køre med og startede i en gruppe der var mere langsom end mig. Løbet blev derfor for mit vedkommende noget der svarer til 130 km enkeltstart, men OK ruten var særdeles kuperet og jeg var max. presset det meste af vejen og det er jo lige hvad det drejer sig om :tongue::bigsmile:. De sidste 10 km kørte jeg med en konstant lyst til at kaste op, men heldigvis blev maveindholdet der hvor det nu hører hjemme.

De 130 km blev gennemført på knap 4 timer, med en gennemsnitshastighed på 33.3 km/h. Dette var jeg særdeles tilfreds med. Pga. en eller anden computerfejl står der desværre 30.2 km/h i gennemsnitshastighed på løbsbeviset og alle mine cykelvenner tror selvfølgelig at det er mig der lyver til trods for at de kom ind senere end mig men kørte med bedre gennemsnitshastigheder. Og der siger jeg bare at sådan kan det jo ikke hænge sammen :devil::devil:

- Fortsat god weekend

Link to comment
Share on other sites

65 timers arbejde denne uge og yderligere 10 timers transport arbejde t/r betyder desværre at der ikke bliver kørt så meget landevej som jeg gerne ville. Men erfarede idag torsdag at det ikke er helt umuligt med træning trods en til tider presset hverdag :smile:.

Onsdag den 16.05.2007

Træt efter laaang arbejdsdag. Kom dog til 70 min spin. Fik kørt godt til og gik ud som et lys da jeg var hjemme igen.

Torsdag den 17.05.2007

Hjemme fra arbejde kl 17.45. Klokken 18.00 sad jeg i sadlen på vej imod Rønde. Da jeg kørte fra Århus var der masser af modvind og mørke skyer på himlen. Disse forsvandt dog da jeg kørte gennem Løgten og blev afløst af solskind på den resterende del af turen. Modvinden resulterede i en gennemsnitshastighed på 32 km/h på udturen. Hjemover var der til gengæld masser af medvind, hvilket resulterede i bedre samlet gennemnitshastighed på 33.3 km/h. Kørte 75 km.

:smile::smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 20.05.2007

Denne uges arbejdspas er overstået og nu er der fri til og med onsdag :4thumbup:. Har allerede været en tur forbi DMI og det lader til at vejret skulle blive helt hæderligt i den kommende uge, så cyklen skal helt sikkert ud af stalden mange timer hver dag...

Idag har vejret også været rigtig godt her i østjylland så jeg trodsede trætheden og kørte en tur til Kaløvig og hjem igen. 74 km i sol og varme og man er ladet op igen. Kørte med gennemsnit på 33.9 km/h. Her til aften ud og spise på altanen og derefter sofapas :sleeping: :sleeping:.

- God aften!

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 21.05.2007

Vejret har ikke været helt så godt som lovet. Dog har der været lidt sol i løbet af eftermiddagen men

vinden har til gengæld blæst ganske godt fra nordvestlig retning. Kørte nordpå gennem Løgten og videre langs vandet til Rønde. Herefter ca 5. km længere nordpå hvorefter det gik hjemover igen. Kørte 80 km. Gennemsnitshastighed 32.3 km/h. Helt igennem god tur. Jeg har altid syntes at det er hårdt at køre imod vinden med det må da på en eller anden måde give styrke i benene og derfor være godt for noget.

Har ellers set min log igennem her til aften. Overordnet er målsætningen med træningen fortsat at opnå og bibeholde et godt fysisk og psykisk velbefindende. Ydermere er der også det sociale aspekt, nemlig at se mange af sine venner under og efter træningen.

Da jeg startede min log var et at målene at komme mest muligt på landevejen og det er lykkedes. Desværre er der perioder med meget arbejde hvor der ikke er tid til meget landevejstrænng, men sådan er situationen altså lige nu and that´s life.

Et andet delmål var mere løbetræning og det startede også godt med 40 km løb om ugen i februar og marts, men siden er det gået tilbage. Jeg har derfor besluttet ikke at satse på løb her i år, og dermed bliver der heller ikke marathon i Berlin til efteråret.

Til gengæld har vi meldt os til Sjælland rundt og booket hotel i Køge og det er s.. sjovere at køre 300 km på sin super racer end at løbe 42 km.

God aften :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 22.05.2007

Havde en restitutionsdag igår og derfor gode ben til landevejskørsel idag. Vejret er fantastisk idag, ja nærmest sommer så jeg kørte en lang tur ud til Rønde og videre nordpå til en by der hedder Kolind. Herefter ville jeg egentlig gerne hejmad igen men kørte forkert og havnede i Århus Lufthavn. Nu kendte jeg turen hjem og kørte i sol og lettere modvind tilbage til Århus. Kørte 100 km. Gennemsntshastighed 33.4 km/h.

Har heldigvis stadig OK ben hvilket er godt da der er aftalt spinningpas i aften :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 25.05.2007

Tur på landevejen til Løgten, videre til Havhuse og derefter hjem. Kørte intervaller med tempoture af minutters varighed. Ville gerne køre længere i det gode vejr men var lidt presset hvad angik tiden. Kørte 52 km. Gennemsnitshastighed 34.8 km/h. Satser på forår igen i morgen og søndag med fede landevejspas.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 26.05.2007

Landevejskørsel til Kaløvig og retur. Da vi havde trætte ben blev vi hurtigt enige om at vi skulle køre roligt og det gjorde vi da også. Dog blev det til nogle korte tempoture :4thumbup:. Kørte 70 km med gennemsnitsfart på 32.2 km/h. Herefter 5 km afruldning i roligt tempo 28 km/h.

I eftermiddag YOGA. Det bliver rart at få kroppen strukket igennem.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 26.05.2007 - Fortsat

Knap to timers yoga. Fik trænet heler kroppen igennem. Ydermere forklarede vores instruktør os at yogaen ikke kun er godt for musklerne med i lige så høj grad styrker de indre organer såvel som psykist og mentalt (de to begreber overlapper vist hinanden :bigsmile:). Mega træt efter træning og nød den efterfølgende aften med mad og venner....

Sødag den 27.05.2007

Regn og mørke skyer over byen. Havde ikke den store lyst til at køre på landevejen, så der blev kørt 1 times god spin indenfor i varmen. Fik trådt godt igennem og kørte med gennemsnitspuls på 160. Max. puls 174.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 28.05.2007

Alt for sent hjemme fra arbejde så det blev kun til en kort tur på vejen i Århus og omegn. 40 km. Gennemsnit 32 km/h pga mange lyskryds med gult og rødt :unhappy:.

Tirsdag den 29.05.2007

Igen for sent hjemme. Ikke tid til et længere landevejspas. Løb 10 km i skoven. Kan godt mærke at løbeformen er på retur. Løb på 41 minutter. Gennemsnnitspuls 156. Max puls 169. Efterfølgende god take away :4mewantfood:. Brokkede mig lidt over alt det arbejde, hvorefter den lokale take away pusher svarede "du kan da bare lade være" - og det har han da ret i !!!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 30.05.2007

Idag fulgte jeg rådet fra min take away pusher og forlod arbejdet kl. 13.00. Var hjemme lidt efter kl. 14.00 men forlod hurtigt hjemmet igen for at komme på landevejen. Vejret var fabelagtigt med sol og frisk vind fra sydvest. Kørte med vinden i ryggen til Kaløvig og derfter sydpå tilbage imod Århus i frisk modvind. Rullede gennem byen og afsluttede turen i Marselisborgskoven. Kørte 76 km. Gennemsnitshastighed 33.7 km/h. Herefter 8 km afrulning for at få syren ud af benene idet de var lidt ømme efter gårsdagens løbepas.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 31.05.2007

Endnu en god sommerdag der bare måtte nydes på en ryttercykel fremfor i et varmt spinninglokale som det egentligt var aftalt. Efter at have aflyst spinning kørte jeg nordpå til Løgten og videre til Hornslet og derefter til en lille by der hedder Mørke. Kørte derefter ned til vandet forbi Havhuse og hjem igen. Området jeg kørte igennem er kuperet og man kører på små bugtede veje uden for meget trafik. Overalt er der udsigt til den flotteste natur. Kørte sammenlagt 67 km. Gennemsnitshastighed 34.7 km/h.

Hjemme igen udstrækning og derefter mad :4mewantfood:.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 02.06.2007

Fredag havde jeg arrangeret vin og drinks for alle vennerne og efterfølgende koncert i Friheden med Peter Sommer. Desværre blev jeg selv meget fuld i løbet af ganske kort tid. Kan derfor ikke huske særlig meget fra koncerten, men derimod husker jeg det meste af natten der foregik på toilettet idet min krop reagerede som den nu engang gør ved en forgiftning :unhappy:. Lørdagen foregik i sengen. Kom dog afsted til små to timers YOGA sidst på eftermiddagen. Dette var godt givet ud idet jeg kunne mærke at kroppen havde godt af lidt bevægelse. Det lykkedes sågar at lave en håndstand. Stod dog ikke så længe som jeg plejer. DER SKAL GÅ MEGET LANG TID INDEN JEG DRIKKER ALKOHOL IGEN......

Søndag den 03.06.07

Idag var tømmermændende næsten helt væk. Havde dog stadig ondt i venstre lår som jeg slog fredag aften da jeg væltede over et stengærde :nonono:. Kunne ikke nå at køre med på løb så jeg kørte for mig selv. Turen gik til Hornslet og til Rønde, gennem Mols bjerge og slutteligt Fulsø inden jeg kørte hjemover. Blev inviteret på frokost hos veninde på Følle Strand, hvilket var ganske godt. Kørte sammenlagt 117. km. Gennemsnitsfart 33.9 km/h. Især turen hjem fra Følle gik stærkt med sol og masser af medvind :4thumbup:.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 04.06.2007

Til trods for sommer og sol er det nu stadig OK med en god spinningtime. Kørte en af slagsen hvor jeg hurtigt forsvandt ind i mig selv alt imens jeg lyttede til fed musik og sveden bare haglede af kroppen. Det meste af timen foregik i mellemtakt med mange stående intervaller, hvilket kunne mærkes i benene efter timen. Kørte 56 min. Gennemsnitspuls 155. Max puls 173.

Tirsdag den 05.06.2007

Da jeg kom hjem til Århus fra arbejdet skinnede solen fra en næsten skyfri himmel. Fravalgte derfor spinning og kørte en tempotur sydover. Kørte gennem Marselisborgskoven, forbi Moesgaard og videre sydover til Norsminde for at ende i Hov og derefter køre hjem igen. Den første trediedel (og sideste trediedel :smile:) af turen er i kuperet terræn hvorimod resten af ruten er rimelig flad, hvilket giver god mulighed for at holde et højt tempo gennem længere tid. Kørte 58 km. Gennemsnitshastighed 35.4 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 06.06.07

En times spin. Kørte 67 minutter. Havde ikke den vilde puls pga. trætte ben. Kørte med gennemsnitspuls på 144. Max puls 165.

Torsdag den 07.06.07

Masser af sommer idag. Efter en lille eftermiddagslur kørte jeg sydpå gennem Marselisborgskoven og langs vandet til Odder. Herefter imod Stilling og slutteligt tilbage til Århus. God tur med OK bakker. Ville gerne have kørt med max 30 km/h for at restiuere lidt men når man så kommer afsted går det ikke. Kørte 70 km. Gennemsnitshastighed 33.2 km/h

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share