Fokus på træning.


Cykeldrengen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Godt at høre at du er Back In Business! Så er der endnu en log man skal følge med i igen :wink:

Ja men jeg må desværre indrømme at det ikke er blevet til landevejskørsel denne uge idet jeg har været i København på kursus.. Dog er der flere af mine kollegaer der også dyrker sport så der er blevet trænet. Har løbet 2x12 km fra hotellet i Glostrup og ud på Vestvolden. Må desværre indrømme at jeg savnede Århus og især roen i skoven for hold da helt k... hvor er der mange store veje i området som resulterer i at der er en susen for ørerne hver gang man bevæger sig udenfor en dør.

Ydermer nåede jeg også en gang morgenspinning som blev kombineret med løb til og fra fitnesscenteret.

Hjemme igen er det blevet til 10 km løb i en bælgmørk Marselisborg Skov. Havde desværre glemt pandelampen, men kender efterhånden skoven ganske godt og kan godt finde rundt også når det er mørkt.

- Godnat og sov godt.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 27.10.2007

1. Træningspas.

Startede dagen med morgenspinning. Det viste sig at være udemærket da det var en god time og jeg var topmotiveret. Kørte ca. 60 minutter Gennemsnitspuls 161. Max puls 177.

2. Træningspas.

Eftermiddag med godt efterårsvejr med sol og tørvejr. Løb derfor en tur op af Oddebakken og videre ind i Marselisborg Skov. Havde trætte ben efter morgenspinning men løb 7 km. Der blev ikke taget tid, men mon ikke at ruten blev gennemført på ca. 35 minutter.

Håber på godt vejr imorgen og en tur på landevejen. Alternativt hvis det regner må der køres mere spinning :cry:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 28.10.2007

Som nævnt ovenfor ville jeg gerne have været en tur på landevejen, men synes desværre ikke at efterårvejret med kulde og tung tåge der væltede ind fra Århus bugten, motiverede mig yderligere :unhappy:. Kørte derfor 1 times spinning som viste sig at være helt OK. Har desværre ingen pulsdata idet mit pulsur åbenbart var indstillet på samme frekvens som min makkers. Lå derfor det meste af timen med en puls omkring 220-260, hvilket vel i praksis må betegnes som hjertestop.

Har fri de næste 3 dage hvor der skal ordnes lejlighed og ja trænes......

- Fortsat god mandag (hvis den overhovedet på nogle måder kan være god, altså med mindre man har fri) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 29.10.2007

Efteråret har bidt sig fast med tåge og regn hvorfor det ikke blev til landevejskørsel idag. Ydermere ømhed i forreste muskelgruppe i begge skinneben hvorfor det kun blev til en kort lødetur på 5 km. i let tempo. Har de sidste 7 dage løbet mellem 35-40 km hvilket på nuværende er lidt for ambitiøst idet jeg ikke har løbet så meget her i sommer og derfor bør starte mere roligt ud, men ak det er svært :unhappy:.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 30.10.2007

Fantastisk godt efterårsvejr. Det er godt nok koldt men der er blå himmel og masser af sol. Kørte fra morgenstunden nordpå langs vandet til Rønde og Kaløvig slotsruin og derefter hjem igen.

Turen var rigtig god og hvor er det bare mange gange bedre at køre rundt ude i naturen fremfor et crowded spinninglokale hvor musikken drøner derudaf og sveden driver af spejlene!

Kørte 75 km med en gennemsnitshastighed på 31 km. Indrømet det var hårdt især på bakkerne hvor jeg følte at jeg nærmest stod stille. Igen må det hænge sammen med at jeg den sidste periode især har trænet cykling indendørs på en spinningcykel og det kan godt være at spinningen er god cardiotræning, men styrke og udholdenhed får man kun ved landevejscykling.

Da jeg rullede af ind gennem Århus besluttede jeg mig for at der skal køres landevejscykling også selvom vinteren står for døren.

Hjemme igen lå der en invitation til Sjælland Rundt 2008 som var kommet med posten. Vi var nogle stykker der kørte løbet i år. Efter et styrt og 288 km i øsende regn besluttede jeg mig for at jeg ALDRIG skulle køre det løb igen. MEEEN nu skinner solen, sårene er helet op og tøjet tørret, så nu gør jeg det sgu igen. Iøvrigt er det jo også fedt med nogle mål med træningen og nu har jeg jo så et mere der skal nås :blush:.

Satser på yoga i eftermiddag men derom senere.

:bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile:.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 30.10.2007 - fortsat

Ud over at få hygget med mine to yogabuddies fik vi også trænet igennem ved dagens poweryoga. Fik godt med sved på panden i løbet af den første time. Det var rart at erfare at jeg til trods for at have skulket gennem længere tid godt kunne følge med til de forskellige øvelser. Sluttede af med god afslapning og er bare træææt nu :tongue:. Har dog lige fået leveret en USAMLET reol så der bliver sikkert underholdning de(n) næste time(r ).....

Godnat og sov godt!

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 31.10.2007

Har nydt mine 3 fridage, men i morgen går det løs igen. Har heldigvis kun 2 dage til weekend og 5 mdr. tilbage af min ansættelse i Viborg :bigsmile:.

Startede dagen med et tempopas på landevejen. Valgte at køre på citybiken der har skærme, men desværre ingen computer og derfor er der ikke nogle data fra turen som iøvrigt gik vestpå i slud og regn. Regner dog med at der blev kørt i omegnen af 25 km.

Efterfølgende løbetur i Marselisborgskoven hvor der er utrolig smukt på denne tid af året med gule og brune blade overalt som står i en skærende kontrast til det sorte hav. Det var rart at løbe i skoven, fordi der var læ for blæsten og regnen der kom i byger. Løb sammenlagt 12 km i det bakkede terræn. Tid 53 min. Gennemsnitspuls 153. Max puls 165. Må huske mobilen næste gang så der kan tages et billede som kan blive postet i loggen.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 03.11.2007

Havde planlagt yoga idag men desværre blev det meste af dagen brugt på at pille en gamel affaldsskakt ned fra i mit og min overbos køkken. Umiddelbart tænker man at det er en fysisk udfoldelse at udføre et sådant job, men det var min overbo der ordnede det meste alt imens jeg serverede kaffe, cola og frokost da det var aktuelt :bigsmile:.

Efter endt job løb jeg derfor en tur ud i Marselisborgskoven og der var godt med krudt i stængerne så det blev til 15 km. Tid 68 minutter. Pulsdata mangler da jeg ikke kan finde min pulssensor. Det var en fed fornemmelse at løbe gennem den mørke skov alt imens man hører en masse lyde såsom vindens blæsen i træerne og bølgerne der skylder op på stranden. Fik dog lidt af en forskrækkelse da der pludselig stod en kæmpe hjort midt på skovstien et par meter fra mig. Heldagvis blev den mere bange end og løb sin vej inden jeg selv nåede at stikke af :blush:.

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 04.11.07

Massive tømmermænd efter meget våd bytur med kammerat :unhappy:. Kom dog ud af sengen og var/er overbevist om at jeg ALDRIG skal drikke alkohol igen. Tænk at behandle sin egen krop på den måde, og endda gøre det gang på gang! Men OK, der er kun en ting der kan kurere tømmerænd og det er træning.

Løb derfor en tur på ca. 7 km og endte ovre i det lokale fitnesscenter hvor jeg kørte en times spinning.

Efterfølgende lasagne og cola hos en god veninde :4mewantfood:. Derefter på hovedet i seng.

Mandag den 05.11.07

Endnu en mandag med en laaang arbejdsuge foran sig :cry:. Havde mest af alt lyst til at melde mig syg og blive i sengen til det blev lyst men kom op og afsted på jobbet. Herldigvis var der tid til en times spinning i løbet af eftermiddagen, så noget fornuftigt har jeg da udrettet idag!

Godnat og sov godt :wink:.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 09.11.07

Efter endt slaveri (læs arbejde) gik turen til sommerhuset på Sjælland. Nåede at løbe 10 km. langs vandet. De første 5 km. i strid kold modvind var hårde, mens turen hjem med vinden i ryggen var en ren fornøjelse.

Lørdag den 10.11.07

Kørte 30 km. på citybike i kuperet terræn. Senere 14 km løb. Fedt at træne udendørs x2 på samme dag :laugh:.

Søndag den 11.11.07

Skulle have været til København og havde da også træningsaftale med gammel kammerat som jeg har kørt landevej med. Meeeen ak der er kommet en olivensten i vejen :sneaky2::mad::unhappy:. Da jeg var ude og spise tykkede jeg på en olivensten og har knækket en kindtand :crazy::devil::devil:. Resultatet: Tilbage til Århus til tandlægen first thing in the morning. Satser nu på at blive hjemme og væk fra arbejde.....

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 12.11.07

Stadig problemer med gebisset men ikke mere end at der kunne køres en spinningtime for fuld udblæsning :bigsmile:. Kørte superhårdt hele timen. Gennemsnitspuls 164. Max. puls 178.

Tirsdag den 13.11.07

Startede med 30 min løbe på løbebånd. Havde programmeret maskinen til at imitere løb i skoven, dvs. løb op ad bakker med forskellig hældning. Løb med hastighed på 14-15 km/h. En enkelt gang nede på 11 km/h. da hældningen på båndet var størst.

Efterfølgende yoga med masser af sved på panden.

- Og nu :4mewantfood: !!!

Link to comment
Share on other sites

Kan se at vi har samme holdning til vores arbejde :tongue:

Det er dejligt at du deler mit synspunkt hvad angår arbejde.. Og nu vi er ved det så skal jeg arbejde imorgen, men har da på den anden side haft fri den sidste uge :tongue:.

Fredag den 16.11.07

Kørte to timers spinning i træk. Gode timer med masser af tempo og musik der var til at holde ud. Ingen pulsdata da uret ikke var med.

Er bare megatræt og skal lige op og hente noget foder hos take away pusheren og derefter ZZZZZ.

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 18.11.07

Travl weekend med masser af arbejde lørdag. Idag var der planlagt en times spinning med nåede ikke timen. Valgte derfor at løbe ud i Marselisborgskoven og det var et godt valg :bigsmile:. Det var rigtig fedt at løbe afsted langs vandet i skumringen og derefter ud igennem den mørke skov. Det er helt utroligt som ens sanser ændrer sig når det er mørkt og man ikke kan se så godt længere. Pludselig hører man en masse lyde i skoven og bemærket i langt højere grad mange af de forskellige lugte der er i naturen. Løb sammenlagt 12 km. Ingen pulsdata eller tider.

Hjemme igen udstrækning, et bad og derefter afslapning de sidste timer af weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 19.11.07

En times spinning. Havde lidt trætte ben efter årsdagens skovløb.

Onsdag den 22.11.07

Har brugt det meste af dagen på at ordne køkken. Her til aften blev det til en løbetur i Marselisborgskoven. Det var køligt i vejret med lidt tåge og ganske let regn. Det var fedt at løbe i mørket og lytte regnen der landede på de nedfaldne blade, vindens blæsen i de nøgne træer, og bølgerne der løb imod stranden. Rigtig god tur og et godt tempopas på ca. 10 km. Tid 40 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 28.11.07

Forsat mere end travlt med arbejde, og renovering af køkkenet. Dette betyder dog ikke at der ikke bliver tid til træning. Derimod har der ikke været meget tid til at poste i loggen.

Den sidste uges træningspas har dels foregået med løbeskoene på ture i Marselisborg Skov, samt en enkelt stejl løbetur i Budapest hvor jeg var til møde hele sidset weekend. Derudover bliver der kørt spinning så sent som her til aften, hvor jeg desværre glemte mit spinningtøj i centeret. Måtte derfor gennem slud og mørke tilbage og hente tøjet (som jeg er glad for :blush:).

Glæder mig til at blive færdig med køkkenet og julen hvor der er mange fridage.....

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 03.12.07

En times spinnning med vennerne. Timen var hård, men det var hyggeligt at få talt sammen.

Onsdag den 05.12.07

De sidste uger er som tidligere nævnt især gået med at renovere køkken. Der er blevet trænet men ikke i det omfang jeg plejer. Resultatet kunne jeg mærke på dagens løbetur hvor pulsen lå højere end den plejer og benene bare var tunge. Turen på 10 km i en regnvåd Marselisborg Skov var ellers god nok, og jeg har da også tidligere løbet betydelig hurtigere end dagens 43 min. Idet træningen altid har været en psykisk "trykluftventil" især i stressede situationer kan jeg mærke at den manglende træning også resulteret i nedsat psykisk velbefindende, hvilket har resulteret i at jeg nærmest er gået i hi og bare vil sove - Gerne 10 timer i træk :blink:.

I dag har jeg besluttet at nu skal det være nok. Fremover vil jeg prioritere træning højere og satse på ca 10 timers træning om ugen. Ydermere vil jeg forsøge at træne mere udendørs og herunder få brugt den MTB jeg har lånt af en kammerat.

:bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 06.12.07

Sent hjemme fra arbejde. Havde ikke lyst til at sidde og svede på en spinnnincykel. Løb derfor den samme tur ud i Marselisborg Skoven som igår. Det blev til ialt 10 km i kuperet terræn. Tid 40 minutter. Nød løbeturen og roen i kroppen. Da jeg løb tilbage langs vandet i efterårsmørket var det utrolig flot at se ind over Århus der lå der i turmørket med en masse lys der var blevet tændt.

Aftenen er gået med at sætte en opvaskemaskine op. NOT NICE :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 07.12.07

Kørte 2 timers spinning. Den første time blev der givet max gas og jeg lå da også med en gennemsnitspuls på 167 og en max puls på 177. Den anden time blev der ikke kørt så meget til. Gennemsnitspulsen lå på 154. Max puls 164. Alt ialt 2 fede timer med rigtig god musik og lange hårde intervaller :bigsmile:

Imorgen arbejde og dermed hviledag

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 09.12.07

Træt efter lørdagens arbejde. Løb 8 km ud på østhavnen og tilbage igen.

Mandag den 10.12.07

Igen idag mest lyst til udendørs træning. Løb derfor langs vandet og op af Oddervej for at ende i Skåde. Derefter tilbage gennem skoven. Især sidste del af turen igennem skoven var god, da det var utrolig afstressende og afslappende at løbe gennem mørket der enkelte gange blev gennemskåret af lyset fra lygterne på de biler der kørte oppe på vejen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 11.12.07

Hold :devil: hvor er der bare mørkt udenfor. Om morgenen når man står op er det mørkt og når man endelig er hjemme igen ja så er det også mørkt.... Det var dog fedt at smutte i løbeskoene og løbe ud i skoven med den fedeste musik i ørerne (Kents nyeste CD som bare er uovertruffen). Til trods for mørket er det rart at komme ud i naturen og tanke noget frisk luft og energi til resten af dagen. Løb 10 km. Tid 40 minutter.

- Og by the way det går snart imod (jul :nissecool::rudolph: ) og lysere tider. Kan bare næsten ikke vente.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share